جهش به محتوا
ورود کاربران
وبلاگوردپرسخطای مسدود شدن کوکی در وردپرس (آموزش رفع)
هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس (آموزش رفع)

استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس در کنار تمامی مزایا و خوبی های که دارد و امکاناتی که به ما می دهد می تواند دردسر هایی را همبر ای ما داشته باشد و در صورتی که به سراغ استفاده از این سیستم می روید باید به این موارد هم توجه داشته باشید. در این خصوص می توان به ارور ها و خطاهایی که به ما نمایش داده می شود اشاره کرد و در واقع باید گفت که خیلی از خطاهایی که سایت ما ممکن است به ما نمایش دهد با دلایل الکی و معمولی اتفاق می افتد. وقتی که اوضاع دلیل خطایی که با آن طرف هستین اینطور باشد بدیهی است که روش های خیلی ساده ای هم خواهد داشت. خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس یکی از همین خطاها است که در خیلی از مواقع ممکن است با آن مواجه شوید و حتی در بعضی از مواقع قبل از اینکه متوجه آن شوید رفع می شود.

البته باید گفت که این خطا در بعضی از مواقع ماندگار تر از این حرف ها خواهد بود و می تواند دردسر هایی را برای ورود به پنل مدیریت و پیشخوان سایت برای شما ایجاد کند که این موضوع امکان اینکه شما به مدیریت سایت خود دسترسی نداشته باشید را خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی کامل خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس و همین طور روش هایی که یم توان این خطا را به سادگی برطرف کرد بپردازیم و ببینیم که در صورتی که این خطا به سراغ ما آمد چه کار باید بکنیم. قبل از بررسی این خطا لازم است که کمی در مورد اینکه کوکی ها چه هستند و اصلا این کوکی با تمام دردسر هایی که دارد چه کاری را برای ما انجام می دهد.

 

کوکی چیست

وقتی که شما به یک سایت اینترنتی دسترسی پیدا کنید، قابلیت ها و موارد مختلفی وجود دارند که با استفاده از آنها این سایت به شما نمایش داده می شود. در مورد اینکه کوکی چیست می توانیم بگوییم که با یکی از همین قابلیت ها طرف هستیم که می تواند دسترسی به سرور ها و سایت های اینترنتی را برای ما ساده تر کند. وقتی که ما بخواهیم به یک سایت اینترنتی دسترسی داشته باشیم، یک درخواست از سیستم ما به سمت سرور رفته و سرور آن را بررسی می کنید و ارتباط لازم بین ما و سایت را ایجاد می کند.

در مورد این ارتباط باید گفت که خیلی از موارد در این ارتباط باید کنترل شود و احراز هویت و همینطور دسترسی هایی که کاربر روی سایت دارد از مهمترین موارد در این خصوص هستند. در صورتی که هر بر سرور بخواهید با هر درخواست ما یک بار مواردی مانند احراز هویت و همینطور این دسترسی ها و اینکه چه گزینه هایی روی سایت باید برای ما نمایش داده شود را کنترل کرده و آنها را از سرور استخراج کند و برای ما بفرستد، سرعت سایت به شدت پایین خواهد آمد و همینطور سرور به شدت مشغول خواهد شد.

کوکی چیست

این موضوع یکی از مشکلاتی بود که در اینترنت وجود داشت و یکی از راه حل هایی که برای آن ارائه شد توسط شرکت Netscape بود. این شرکت راه حلی را ارائه داد که در آن یک فایل توسط مرورگر این شرکت که نام آن Mosaic (موزائیک) بود، روی سیستم بازدید کننده از سایت ساخته می شد و اطلاعات مختلفی روی آن ذخیره می شد. این اطلاعات می توانست اطلاعاتی در مورد اینکه اوضاع بازدید کاربر از سایت در چه صورت است و وب سرور تا چه اندازه می تواند به کاربر اعتماد کند و آیا احراز هویت این کاربر انجام شده است یا نه را در خود ذخیره کرده و هر بار مانند یک تاییدیه آنها را به سایت بفرستد تا بار پردازشی سایت کمتر شود. این فایل کاربردی که کار دسترسی به اینترنت را سریعتر و راحت تر می کرد، کوکی نام داشت.

در سال ۱۹۹۵ مایکروسافت هم روی مرورگر اینترنت اکسپلورر از این قابلیت استفاده کرد و این شروعی بر جهانی شدن کوکی بود. بعد از مدتی همه اینترنت از این کوکی ها استفاده کردند و تقریبا می توان گف که امروزه تمامی مرورگر های اینترنتی از آن پشتیبانی می کنند و خیلی از سیستم های مدیریت محتوا و مدیریت سایت هم از آن استفاده می کنند.

البته باید گفت که کوکی همیشه سیستمی درست وامن نبوده و چالش های امنیتی زیادی در مورد آن وجود دارد که پرداختن به آنها از حوصله این بحث خارج است. به همین دلیل که این کوکی ها می توانند دردسر ساز باشند، بعضی از مرورگر ها برای اینکه کوکی ای روی سیستم ذخیره نشود که بعد از آن استفاده های نادرست شود و با لو رفتن آن مشکلی پیش بیاید، آن را غیر فعال کرده و از آن استفاده نمی کنند. البته کنترل این موضوع در دست کاربر قرار دارد و می توان همین امر را یکی از موارد مربوط به خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس نام برد.

اکنون که می دانیم کوکی ها چه هستند و برای ما چه کاری را انجام می دهند، نوبت به این رسیده است که در مورد اینکه خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس چیست صحبت کنیم.

 

خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس چیست

خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس که می تواند برای هر کسی نمایش داده شود و معمولا جزو طاهای پر تکرار می باشد، خطایی است که در زمان ورود به پیشخوان وردپرس(در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد این سیستم مدیریت محتوا می توانید به مقاله وردپرس چیست مراحعه کنید) پیش می آید و اجازه لاگین کردن به سایت را به میدان نمی دهد. این خطا به صورت یک پیغام در بالای صفحه لاگین نمایش داده می شود که یک متن ساده با عبارت ” خطا، کوکی ها مسدود شده اند یا توسط مرورگر شما پشتیبانی نمی شوند” است.

خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس چیست

کارای که این خطا می کند این است که از عملیات احراز هویت شما جلوگیری کرده و اصلا شا را وارد این بخش که سایت شما یوزرنیم و پسورد شما را کنترل کند نخواهد کرد. خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس زمانی رخ می دهد که سایت وردپرسی شما از مرورگر شما بخواهد اطلاعات مربوط به گوی ها را در اختیار وی قرار دهد و مرورگر اطلاعات را در اختیار وی قرار نداده، این اطلاعات اشتباه باشند و یا اینکه اصلا سایت نتواند این اطلاعات را درک کند.

در ادامه در مورد اینکه دلایل اتفاق افتادن خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس چیست و چرا ما بعضی از وقت ها با این خطا مواجه می شویم صحبت خواهیم کرد.

 

دلایل خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس

در مورد اینکه چرا ما در بعضی از مواقع با خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس مواجه می شویم و چرا سیستم سایت ما درگیر این موضوع می شود می توان به دو جنبه اساسی اشاره کرد. در این رابطه باید گفت که یا مرورگر ما اطلاعات را به درستی به سایت ارسال نمی کند و مشکلی در این میان وجود دارد و یا اینکه سایت ما آنچه که مرورگر ما می فرستد را نمی فهمد.

تشخیص این موارد کار زیادی آسانی نیت و شما صرفا با پیگیری اینکه این خطا را برطرف کنید می توانید بفهمید که برای سایت چه اتفاقی افتاده بود که خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس را نمایش می داد. در ادامه دو دسته اصلی دلایلی که این خطا را ایجاد می کنند را بررسی خواهیم کرد.

 

دلایل سمت کاربر

این موضوع که این خطا از طرف مرورگر شما باشد یکی از شایع ترین و همینطور متداول ترین روش هایی است که خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس اتفاق می افتد. این موضوع به مرورگر و همینطور ارتباط اینترنتی شما باز می گردد و وقتی که شما برای دسترسی به اینترنتی از پروکسی ها استفاده کنید، IP شما تغییر کرده و این تغییر IP می تواند کمی با دردسر همراه باشد. با قطع کردن اتصال پروکسی و دیسکانکت کردن آن مرورگر شما هنوز هم از کوکی هایی که با این IP ایجاد کرده است استفاده می کند. وقتی که این اتفاق بیفتد اطلاعاتی که مرورگر به سایت ارسال می کند با اطلاعاتی که خود سایت از بسته های ارسالی دریافت می کند مغایرت داشته و می تواند به منزله ک جعل هویت در نظر گرفته شود و این قطع شدن پروکسی و VPN را تبدیل به یکی از موارد و دلایل می کند که خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس به شما نمایش داده می شود.

دلایل خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس

مورد دیگر هم شرایط حریم خصوصی است که بعضا روی مرورگر ها اعمال می شود. در واقع با استفاده از کوکی ها، سرور های اینترنتی از اطلاعاتی که روی سیستم شما می گذارند و بر می دارند استفاده می کنند و این موضوع مغایر با بعضی از قوانین حریم خصوصی یا همان Privacy Policy است. به همین علت است که بیشتر سایت ها در زمان اولین ورودتان به این سایت ها از شما برای این کار اجازه می گیرند.

در بعضی از شرایط مرورگر از اجازه دادن برای وارد شدن این کوکی ها به سیستم و تشکیل این فایل ها جلوگیری کرده و یا در راه ایجاد کوکی ها اتفاق خاصی می افتد که این کار به درستی انجام نمی شود. با توجه به اینکه زمان تشکیل کوکی ها دقیقا در زمانی است که کاربر می خواهد در سیستم وارد شود و باید اطلاعات لاگین مربوط به آن روی این کوکی ها ذخیره شود، خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس در این زمان به دلیل ایجاد نشدن کوکی ها کاملا طبیعی خواهد بود.

در این رابطه می توان گفت که خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس یکی از موضوعات اعصاب خورد کن خواهد بود.

 

دلایل سمت سایت

بخشی از دلایل اینکه ما در زمان کار کردن با سایت با خطاهایی مانند خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس مواجه می شویم می توان به سایت باز گردد. در واقع سرور ها یا خود سایت می توانند باعث چنین خطا هایی در کارکرد سایت شوند. در مورد اینکه این خطا به خاطر سرور ها می باشد باید گفت که بعضا اختلالاتی در ایجاد کوکی ها توسط سرور ها ایجاد می شود که با یک رفرش ساده برطرف شده و رفع خواهد شد. اما اگر این مشکل از جانب سایت باشد باید گفت که موارد دیگری در جریان هستند.

دلایل سمت سایت

خود هسته وردپرس می تواند با این کوکی ها بدون مشکل کار کند و خطایی را به ما نشان نخواهد داد. اما باید گفت که قالب ها و افزونه ها به این صورت نبود و دو دلیل اصلی ایرادات در فایل function.php و همینطور تداخل در افزونه های امنیتی می تواند این مشکلات را برای سایت شما ایجاد کند و وقتی که می خواهید وارد سایت خود شوید با خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس مواجه شوید.

این موضوعات از شایع ترین جنبه های بروز خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس از سمت سایت می باشد و برای اینکه یان خطا رفع شود، بسته به اینکه دلیل آن چه باشد باید اقدامات مختلفی دنبال شود. در ادامه در مورد این موضوع که برای رفع خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس باید چه کاری انجام دهیم صحبت خواهیم کرد.

 

روش رفع خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس

اکنون که می دانیم خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس از کجا آمده سات و چه طور کار می کند، تنبوت به این موضوع رسیده سات که بررسیی کنیم ما چطور می توانیم از شر این خطا راحت شویم و برای این کار باید چه کاری را انجام دهیم و در این رابطه باید گفت که روش رفع این خطا بستگی بالایی به این دارد که دلیل ایجاد آن چه باشد و از آنجا که تا وارد عمل نشوید و برای این کار اقدام نکنید متوجه این موضوع نخواهید شد، شما مجبور به استفاده از یک مجموعه دستورالعمل برای این کار هستید. وقتی که این دستورالعمل ها را دنبال کنید، این خطا به صورت کامل رفع خواهد شد.

در کل روش هایی که برای رفع خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس استفاده می شود هم دقیقا مانند دلایل رخ دادن آن دو دلیل مختلف دارد و ابتدا شما باید موارد مربوط به مرورگر خود و ارتباط اینترنت را کمی دستکاری کرده و بعد از آن به سراغ هاست خود رفته و از آنجا سایت را دستکاری کنید.

روش رفع خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس

در ادامه در مورد اقداماتی که برای هر کدام از این موارد باید انجام دهید به صورت مفصل صحبت می کنیم و دستور العمل های هر بخش را بررسی خواهیم کرد.

 

اقدامات سمت کاربر

در مورد کارهایی که باید از طرف شما برای خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس انجام شود باید گفت که با یکی از ارورها و خطاهای رفرشی طرف هستیم که می تواند با یکی دو بار رفرش کردن و بارگذاری مجدد برطرف شود. اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که یک بار صفحه را با استفاده از کلید های ترکیبی Alt+F5 رفرش کنید. با این کار صفحه بدون کش مرورگر برای مشا بارگذاری خواهد شد. در صورتی که باز هم این مشکل برقرار بود می توانید یک بار از طریق تب Advanced در تنظیمات Internet Option وضعیت اینترنت خود را ریست کنید.

بعد از آن در صورتی که باز هم خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس به شما نمای شداده می شد باید به سراغ تنظیمات مرورگر بروید. در اینجا با کلیک روی بخش های تنظیمات می توایند در بین گزینه های مربوط به Privacy And Security گزینه کوکی ها را روی مرورگر های مختلف پیدا کنید. در بین مواردی که یان بخش ارائه می کند گزینه ای به نام Expection را مشاهده می کنید که به شما این اجازه را می دهد که سایت های مجاز برای کوکی را به مرورگر خود اضافه کنید. کاری که باید انجام دهید این است که آدرس سایتی که می خواهید در آن وارد شوید را در این قسمت وارد کرده و آن را به فهرست سایت های مجاز اضافه کنید.

در این حالت شما هر کاری که برای برطرف شدن و رفع کامل خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس مورد نیاز بوده است را انجام داده اید. اکنون در صورتی که به سراغ سایت خود بروید و باز خهم با این خطا مواجه شوید، باید گفت که شملک از سایت شما خواهد بود و باید سری به تنظیمات سایت بزنید.

 

اقدامات سمت سایت

خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس یکی از خطاهایی است که می تواند تقصیر افزونه ها و یا قالب سایت شما باشد و این تداخل ها برای شما دردسر ساز خواهد شد. پس در نظر داشته باشید کاری که باید انجام دهید می تواند کمی پیچیده باشد. برای اینکه بتوانید این خطا را رفع کنید لازم است ابتدا به کنترل پنل سایت خود لاگین کنید. وقتی که این لاگین انجام شد، باید به سراغ فایل منیجر خود رفته و از طریق مسیر public_html/wp-content/plugins به سراغ پوشه یا بروید که پلاگین های شما در اینجا قرار دارد. برای غیر فعال کردن هر کدام از این پلاگین ها می توانید نام این پوشه را تغییر داده و به طور مثال یک عبارت Old به ابتدا یا انتهای هر کدام از آنها اضافه کنید.

برای غیر فعال کردن پلاگین ها بهترین کار این است که از پلاگین های امنیتی شروع کنید و در صورتی که هر کدام از آنها به شما جواب نداد، این امکان را دارید که با تغییر نام پوشه wp-plugins تمامی پلاگین ها را به یک باره غیر فعال کنید.

اقدامات سمت سایت

وقتی که این کار را انجام دادید بار دیگر سایت خود را برای بررسی خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس بررسی کنید. در صورتی که با غیر فعال کردن افزونه های امنیتی این خطا همچنان پابرجا باشد لازم سات که به سراغ غیر فعالسازی قالب بروید. برای این کار لازم است که پوشه themes را که در مسیر public_html/wp-content/ قرار دارد را تغییر نام دهید. این کار را هم مانند موارد قبلی با اضافه کردن یک بخش به ابتدا یا انتهای آن انجام دهید. در این حالت وقتی که شما باز هم به سراغ سایت خود بروید، از خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس خبری نخواهد بود و می توانید وارد سایت شوید. اگر باز هم این مشکل را داشتید بهتر است کار را روی یک سیستم دیگر دنبال کنید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل به بررسی خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس پرداختیم و این موضوع که از کجا می آید و چطور برطرف می شود را بررسی کردیم. در مورد دلایلی که این خطا می تواند داشته باشد باید بگوییم که قطع و وصل شدن اینترنت و VPN شما، تغییر IP به صورت ناگهانی، تنظیات کوکی در مرورگری که از آن برای دسترسی به سایت استفاده می کنید، تداخل افزونه های امنیتی سایت با هم و همین طور مشکلات فایل Function.php در قالب شما را می توان نام برد. در مورد اینکه چطور می توان این دلایل را پیدا کرد و خطا را رفع کرد باید گفت که پیدا کردن دلیل این خطا به این سادگی ها نمی باشد و شما باید از کارهایی مانند رفرش کردن صفحه تا غیر فعال کردن قالب به صورت کامل را برای خطای مسدود شدن کوکی در وردپرس انجام دهید تا بتوانید کار را به صورتی که هست دنبال کنید.

 

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر

دیدگاهتان را بنویسید

Solve : *
6 + 25 =