آموزش اتصال سایت به کلودفلر به صورت گام‌به‌گام

اتصال سایت به کلودفلر
خرید هاست
میزبانی وب

وقتی که شما نگهداری و مدیریت یک سایت اینترنتی را بر عهده داشته باشید، موارد متعدد و مختلفی وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید. در صورتی که بخواهیم بگوییم این موارد چه هستند با سیل عظیمی از کارهای ریزودرشت در دسته‌بندی‌های متفاوت مواجه خواهیم شد که در نتیجه همه آنها بالا بردن بازدهی سایت برای کاربران است. وقتی صحبت از یک سایت درست‌وحسابی در میان باشد دو المان سرعت و امنیت را می‌توان در رده‌های بالا قلمداد کرد. برای یک سایت تازه‌کار این دو مورد راحت فراهم می‌شود اما با بزرگ شدن سایت و زیاد شدن بازدیدها و محتوایی که سایت شما دارد، تامین کردن آنها کاری دشوار خواهد بود. CDNها یا همان سیستم‌های توزیع محتوا عناصری هستند که به ما در تامین هر دو مورد کمک می‌کنند و اتصال سایت به کلودفلر یکی از روش‌هایی است که می‌توانید یک CDN را به‌صورت رایگان برای خود به کار بگیرید.

در مورد اتصال سایت به کلودفلر باید گفت که با این کار شما می‌توانید از سیستمی استفاده کنید که هم سرعت سایت شما را برای کاربردهای مختلف افزایش خواهد داد و هم می‌تواند از حملات احتمالی که به سایت شما می‌شود و قصد از کار انداختن سرویس‌های سایت را دارند، به‌صورت کامل جلوگیری کرده و مانع از این کار شود. با اتصال سایت به کلودفلر شما می‌توانید یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان که خدمات امنیتی ارائه می‌کند را برای سایت خود به‌کارگرفته و از آن استفاده کنید. در این مقاله ما آموزشی کاملی را برای اتصال سایت به کلودفلر ارائه خواهیم کرد و به تمامی سوالاتی که ممکن است برای شما در این زمینه پیش بیاید پاسخ خواهیم داد، البته لازم است که قبل از آن کمی در مورد اینکه خود کلودفلر چیست و برای چه هدفی کار می‌کند صحبت کنیم.

کلودفلر چیست و چطور کار می‌کند؟

اینترنت از وقتی که به‌صورت رسمی به عموم مردم ارائه شده دوره‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است و همیشه یکی از مهمترین ارکان در زندگی انسان‌ها بوده است که در هر زمینه‌ای از فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم گرفته تا تجارت و درآمدزایی همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است. البته باید گفت که دوره‌های مختلف اینترنت با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است و اینترنت همیشه یک جای آرام و بی‌دردسر نبوده است و در خیلی از موارد غیرقابل اعتماد و خشن رفتار کرده است.

در نیمه دوم از دهه اول قرن بیست‌ویکم یعنی از سال‌های 2005 تا 2010 اینترنت اوضاعی که اکنون دارد را نداشت و بیشتر به غرب وحشی شباهت داشت. استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا باعث شده بود که راه‌اندازی سایت‌ها ساده شده و تعداد سایت‌ها بالاتر برود، اما مکانیزم‌هایی که برای برقراری امنیت استفاده می‌شد جوابگوی برقراری امنیت نبود و ایجاد روش‌های جدیدی از حملات مانند حملات دیداس (جهت اطلاعات بیشتر در مورد این حمله به مقاله دیداس چیست مراجعه کنید) کیفیت استفاده از اینترنت را به شدت پایین آورده بود و هم دارندگان کسب‌وکارهای اینترنتی و سایت‌ها نمی‌توانستند در اینترنت به خوبی فعالیت کنند هم کاربران نسبت به محیط اینترنت و قابلیت‌هایی که می‌توانست در اختیار آنها قرار دهد بی‌اعتماد شده بودند.

کلودفلر چیست و چطور کار می کند

در میان این اوضاع بود که شرکت کلودفلر با هدف جلوگیری از حملات اینترنتی وارد میدان شد و رفته‌رفته به یکی از بزرگترین سرویس‌دهندگانی که می‌توانست این نوع از حملات را شناسایی کرده و آنها را خنثی نمایند تبدیل شد. کلودفلر و هم‌قطارانش موفق شدند که بیش از 70 درصد این حملات را پیدا کرده و از آنها جلوگیری کنند و محیط اینترنت را تبدیل به یک محیط امن و قابل اعتماد کنند.

اگر بخواهیم یک تعریف کامل در مورد اینکه کلودفلر چیست ارائه کنیم باید بگوییم که کلودفلر یک کمپانی آمریکایی ارائه‌دهنده خدمات امنیتی برای مقابله با حملات دیداس و همچنین ارائه‌دهنده خدمات سطح کلود برای میزبانی و افزایش بازدهی سایت است که یکی از قدرتمندترین ابرهای پردازشی را در اختیار دارد و سرویس‌های مختلفی را برای ما ارائه می‌کند. در این رابطه باید گفت که اتصال سایت به کلودفلر می‌تواند هم سرعت سایت شما را بالاتر ببرد هم از حملات دیداس جلوگیری کند و هم یک قابلیت لود بالانس خوب را برای سایت شما ایجاد کند که از هنگ کردن و داون شدن سایت در ترافیک کاری بالا جلوگیری می‌کند. در ادامه در مورد اینکه کلودفلر چه سرویس‌هایی را رائه می‌کند بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سرویس‌های کلودفلر کدامند؟

به‌طورکلی می‌توان گفت که سرویس‌هایی که کلودفلر ارائه می‌کند بسیار زیاد بوده و می‌توان گفت که در هر زمینه‌ای که مربوط به پردازش‌ها و زیرساخت‌های ابری و همین‌طور امنیت باشد این شرکت یکی از پیش‌گامان است و سرویس‌های خود را ارائه می‌کند. در صورتی که بخواهیم بگوییم که کلودفلر برای ما چه کارهایی انجام می‌دهد باید گفت که خدمات اصلی ارائه شده توسط این شرکت به چهار دسته کلی تقسیم می‌شود:

Application Services: این نوع از خدمات مربوط به خدماتی هستند که به‌صورت برنامه‌های کاربردی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. از انواع این خدمات می‌توان به CDN بزرگ کلودفلر که خیلی از سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند، فایروال‌های وب اپلیکیشن که در مقاله فایروال وب اپلیکیشن چیست به‌صورت کامل آن را بررسی کردیم، حفاظت و برقراری امنیت در برابر حملات دیداس و همین‌طور حفاظت از APIهای برنامه‌نویسی که اپلیکیشن‌های مختلف را به سایت متصل می‌کنند اشاره کرد. تقریبا می‌توان گفت که تمامی سرویس‌های عمومی ارائه شده در کلودفلر در این دسته قرار می‌گیرند.

سرویس‌های Zero Trust: این بخش از خدمات مربوط به خدمات پایه برای برقرای امنیت در سایت‌های مختلف می‌باشد که به شما کمک می‌کند سایت خود را در برابر حملاتی که کاملا جدید هستند و تا به حال اتفاق نیفتاده و از این روش‌ها استفاده نشده‌اند حفاظت کنید. این نوع از حملات که به شدت نادر اما فوق‌العاده قدرتمند می‌باشد توسط حمله‌کنندگان و هکرهای حرفه‌ای اتفاق می‌افتد و تنها راهی که برای جلوگیری از آنها وجود دارد این است که شما سایت خود را با متدهای فرمال و ریاضی تقویت کنید تا از نظر منطقی هیچ خطایی باقی نماند و کلودفلر می‌تواند این کار را انجام دهد.

سرویس های کلودفلر کدامند

سرویس‌های شبکه: این نوع از سرویس‌ها که عموما برای سازمان‌ها استفاده می‌شود به ارائه یک زیرساخت شبکه‌ای امن می‌پردازند. ارائه WANهای خصوصی برای شرکت‌های بزرگ، مسیریابی‌های هوشمند، سرورهای روتینگ و همین‌طور فایروال‌های هوشمند که در لایه‌های 3 و 4 مدل OSI در شبکه‌ها فعالیت دارند از جمله خدماتی هستند که در این دسته قرار می‌گیرند و می‌توان گفت که سازمان‌هایی در ابعاد بسیار بزرگ از آنها استفاده می‌کنند.

پلتفرم‌های توسعه: Developer Platformها یکی دیگر از امکاناتی است که این شرکت بزرگ در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، امکاناتی است که برای توسعه‌دهندگان و دولوپرها ارائه می‌شود که می‌توانند از ویژگی‌های خوبی مانند برنامه‌نویسی تحت کلود استفاده کنند و ماژول‌های مختلفی که کلودفلر استفاده می‌کند در داشتن کدی امن و کاربردی به آنها کمک می‌کند.

اکنون که می‌دانیم کلودفلر چیست و چه خدماتی را به کاربران ارائه می‌کند نوبت به این موضوع رسیده است که ببینیم در صورتی که کار اتصال سایت به کلودفلر را انجام دهیم، چه مزایایی در انتظار ما خواهد بود و دقیقا با این کار چه چیزی را بدست می‌آوریم.

اتصال سایت به کلودفلر به ما چه می‌دهد؟

اتصال سایت به کلودفلر یکی از کارهایی است که شما می‌توانید به‌صورت رایگان انجام داده و برای سایت خود یک CDN قدرتمند را به کار بگیرید که مزایای امنیتی خوبی را برای شما فراهم می‌کند. در این رابطه باید گفت که وقتی شما از پلن‌های رایگان کلودفلر استفاده کنید در واقع سه ویژگی اصلی که در بخش قبلی هم به آنها اشاره‌ای جزئی داشتیم را به‌دست خواهید آورد که عبارتند از:

  1. CDN پرقدرت برای توزیع محتوای شما به‌صورت سریع‌تر و بالا بردن سرعت سایت شما
  2. قابلیت‌های امنیتی DDoS Protection برای جلوگیری از حملات دیداس به سایت شما
  3. ویژگی Load Balancing که از سایت شما در برابر درخواست‌های زیاد محافظت کرده و با تنظیم کردن زمان‌هایی که این درخواست‌ها به وب‌سرور می‌رسند از داون شدن سایت در ساعات شلوغی جلوگیری می‌کند.

در واقع باید گفت که کلودفلر ویژگی‌های خیلی بیشتری از این موارد را به شما ارائه خواهد کرد اما در صورتی که شما اتصال سایت به کلودفلر را به‌صورت رایگان انجام دهید و از پلن رایگان استفاده کنید این سه مورد تنها مواردی هستند که در اختیار شما قرار می‌گیرد. در صورتی که به قابلیت‌های بالاتری نیاز داشته باشید می‌توانید آنها را به‌صورت پرمیوم خریداری کنید و در مورد پرداخت‌های دلاری هم باید گفت از آنجا که کلودفلر یکی از موارد پرطرفدار است، سایت‌های مختلف زیادی وجود دارند که می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند و امکان پرداخت دلاری را برای شما فراهم کنند.

اتصال سایت به کلودفلر به ما چه می دهد

آموزش اتصال سایت به کلودفلر

در رابطه با این موضوع که ما چطور می‌توانیم اتصال سایت به کلودفلر را پیاده‌سازی کنیم و باید گفت که این کار به‌سادگی انجام‌پذیر خواهد بود و شما این امکان را دارید که به‌راحتی با ثبت‌نام در سایت کلودفلر و تنظیم dnsهای خود این کار را انجام دهید. در واقع این کار یک عملیات چند مرحله‌ای ساده دارد که روند کلی آن ساده بوده اما بعضی از جزئیات می‌تواند شما را کمی سردرگم کند. در این خصوص ما در ادامه به‌صورت جزء‌به‌جزء کارهایی که باید برای اتصال سایت به کلودفلر انجام شود را با هم بررسی می‌کنیم:

مرحله اول – ثبت‌نام در کلودفلر

اولین کاری که باید برای اتصال سایت به کلودفلر انجام دهید این است که به‌سراغ سایت Cloudflare.com رفته و از گوشه سمت راست، بالای تصویر روی Sign Up کلیک کنید:

مرحله اول – ثبت نام در کلودفلر

با انجام این کار شما به صفحه ثبت‌نام منتقل خواهید شد که در آن می‌توانید به‌سادگی با یک ایمیل و ارائه یک رمزعبور ثبت‌نام اولیه را انجام دهید.

ثبت نام کلودفلر

بعد از ثبت‌نام شما به داشبورد خود منتقل خواهید شد که می‌توانید کارهای مختلفی را در اینجا انجام دهید و امکانات متعددی در اختیار شما قرار دارد اما در اولین ورود باید هدف خود را از حضور در اینجا شرح داده و دقیقا مشخص کنید که به چه چیزی نیاز دارید.

سرویس هاس مختلف کلودفلر

در اینجا سه گزینه در اختیار شما قرار دارد که از چپ به راست برای خدمات امنیتی سایت‌های اینترنتی خدمات امنیتی مربوط به تیم‌ها و دیوایس‌های متصل به شبکه و همین‌طور خدمات مربوط به توسعه نرم‌افزارهای امن می‌باشند. ما برای این منظور که بتوانیم کار اتصال سایت به کلودفلر را انجام دهیم لازم است که اولین گزینه را انتخاب کنیم.

مرحله دوم – ارائه دامنه سایت به کلودفلر

 بعد از انتخاب اولین گزینه با تصویر زیر مواجه می‌شوید:

مرحله دوم – ارائه دامنه سایت به کلودفلر

در اینجا کلودفلر از ما می‌خواهد تا اطلاعات مربوط به سایت خود را وارد کرده و ما باید با وارد کردن دامنه سایت خود این کار را انجام دهیم.

بعد از وارد کردن دامنه و تایید آن، کلودفلر یک تحلیل کلی را روی سایت ما انجام داده و این موضوع که سایت ما در چه وضعیتی قرار دارد را به‌صورت کلی مورد بررسی قرار می‌دهد و یک گزارش کلی را از این وضعیت و DNSهایی که در حال حاضر سایت ما دارد را بررسی کرده و بر این اساس پیشنهاداتی را ارائه می‌کند. این موضوع بسته به این که سایت ما روی چه سرورهایی باشد و سرعت اینترنت در این سرورها به چه صورتی باشد می‌تواند کمی طول بکشد.

شما به‌طورکلی می‌توانید چهار تعرفه را از کلودفلر مشاهده کنید:

تعرفه های کلودفلر

تعرفه‌های پرو که از ماهیانه 20 دلار هزینه خواهد داشت. تعرفه‌های سازمانی که ماهیانه 200 دلار برای شما هزینه دارند. تعرفه‌هایی جدا که در آن بنا به نیاز شما با شما تماس خواهند گرفت و مبلغ ماهیانه تعیین می‌شود و در آخرین مورد هم اکانت رایگان می‌باشد که می‌تواند امکانات محدود را بر اساس آنچه که گفتیم در اختیار ما قرار دهد. ما این پلن را انتخاب کرده و روی ادامه کلیک می‌کنیم تا اتصال سایت به کلودفلر به‌طور کامل روی سایت ما پیاده‌سازی شود.

مراحل تایید دامنه

بعد از بررسی DNSها اطلاعاتی به شما نمایش داده خواهد که نشان‌دهنده وضعیت کلی سایت شما خواهد بود. در صورتی که شما از سرورهای داخل ایران برای میزبانی سایت خود استفاده کنید ممکن است که این نمایش اطلاعات کمی با تاخیر انجام شود و یا این که شما را به مراحل جلوتر ببرد.

مرحله سوم – دریافت اطلاعات NSها از کلودفلر

مرحله بعدی که برای اتصال سایت به کلودفلر اتفاق می‌افتد این است که کلودفلر به شما NSهایی را ارائه می‌کند که باید از آنها برای دامنه خود تنظیم کنید. وقتی که کار ثبت دامنه شما در کلودفلر تمام شود صفحه‌ای مانند تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد:

مرحله سوم – دریافت اطلاعات NS ها از کلودفلر

در این صفحه اطلاعات مهمی در اختیار شما قرار دارد که می‌تواند تعیین‌کننده اتصال سایت به کلودفلر باشد. در این خصوص باید به دو عنصر اصلی Name Serverهای فعلی و آنهایی که کلودفلر در اختیار شما قرار داده است تا با استفاده از آنها سایت خود را راه‌اندازی کنید اشاره کنیم. در ادامه این موارد را با هم بررسی خواهیم کرد.

مرحله چهارم – تغییر NSهای دامنه

NS یا همان Name Serverها المان‌هایی هستند که دامنه شما را به سروری که هاست شما روی آن قرار گرفته است مرتبط می‌کنند. یک دامنه برای اینکه به یک هاست مرتبط شده و وقتی که کاربران دامنه را در مرورگر خود وارد کرده و اینتر را می‌زنند سایتی که روی هاست قرار دارد به آنها نمایش داده شود، از یک IP و دو نِیم سرور استفاده می‌کنند.

برای این که اتصال سایت به کلودفلر برای شما انجام شود لازم است که NSهایی که دامنه شما دارد به آنچه که کلودفلر برای شما تعیین کرده است تغییر کند تا وقتی کاربری می‌خواهد به سایت دسترسی داشته باشد ابتدا به کلودفلر وصل شده و کلودفلر آن را کنترل کند. برای این منظور لازم است که شما NSهای خود را تغییر داده و موارد جدیدی که کلودفلر به شما می‌دهد را روی سایت خود راه‌اندازی کنید. برای این کار بسته به اینکه پسوند دامنه شما چه باشد اوضاع کمی متفاوت خواهد بود.

برای سایت‌هایی با پسوند بین‌المللی لازم است که شما به‌سراغ سایتی که دامنه را از آن خریداری کرده‌اید رفته و از آنجا کار تغییر NS‌ها را روی سایت خود انجام دهید. این کار می‌تواند از 10 دقیقه تا 5 ساعت زمان‌گیر باشد و در این مدت برای شما انجام خواهد شد. اما در صورتی که از دامنه‌های ir برای راه‌اندازی سایت خود استفاده کرده باشید این موضوع می‌تواند زمان بیشتری را از شما بگیرد و شرایط متفاوت خواهد بود.

برای تغییر NSها در دامنه‌های ir کاری که باید انجام گیرد این است که به‌سراغ سایت ایرنیک nic.ir رفته و NS‌های خود را از آنجا تغییر دهید. بعد از ورود به این سایت از منوی دامنه‌ها گزینه دامنه‌های من را انتخاب کنید.

مرحله چهارم – تغییر NS های دامنه

با انجام این کار جدول زیر به شما نمایش داده خواهد شد که در آن می‌توانید کلیه دامنه‌هایی که به نام شما ثبت شده است را مشاهده کنید. در این جدول شما می‌توانید با کلیک روی هر کدام از دامنه‌ها اطلاعات مربوط به آنها را مشاهده کنید.

لیست دامنه های من

وقتی که دامنه موردنظر خود را انتخاب کردید شما به صفحه‌ای منتقل خواهید شد که موارد متعددی در آن وجود دارد. اما بخشی که ما با آن کار داریم با عنوان «سامانه نام دامنه (DNS)»  از سایر این بخش‌ها جدا شده است:

جدول DNS ها

با پیدا کردن این جدول کوچک می‌توانید NSهای خود که قبلا کلودفلر هم به آنها اشاره کرده بود را مشاهده کنید. برای اتصال سایت به کلودفلر لازم است که این موارد را به آنچه که کلودفلر در اختیار شما قرار داده بود تغییر دهید و در اینجا کاری که لازم است انجام گیرد این است که برای ویرایش روی دکمه آبی رنگی که در زیر آنها قرار دارد کلیک کنید تا تصویر زیر به شما نمایش داده شود:

تغییر DNS ها

در اینجا شما می‌توانید DNSهای خود را تغییر داده و باید آنها را با مواردی که کلودفلر داده است جای‌گذاری کنید. بعد از این کار از شما یک سوال امنیتی پرسیده خواهد شد که که در زمان ثبت‌نام آن را وارد کرده‌اید با پاسخ به این سوال تغییر روی سایت شما اعمال شده ولی همان‌طور که قبلا هم اشاره کرده بودیم این تغییرات در مدت زمانی 12 الی 24 ساعته روی سایت شما انجام می‌شود و عملا شما باید برای این تغییرات یک روز کاری را صبر کنید.

مرحله پنجم – اعلام تغییرات به کلودفلر

بعد از انجام مرحله قبل کار دیگری که باید انجام دهید این است که به پروفایل کلودفلر خود بازگشته و گزینه چک کردن DNSهای دامنه را در آن بزنید تا کلودفلر به‌سراغ سایت شما رفته و تقریبا می‌توان گفت که کار اتصال سایت به کلودفلر در اینجا به پایان رسید است.

برای این کار باید مجددا به اکانت کلودفلر خود لاگین کرده و روی ایمیل خود کلیک کنید، بعد از کلیک کردن روی ایمیل دامنه‌هایی که دارید را به شما نمایش خواهد داد و انتخاب دامنه موردنظر شما را به صفحه Overview هدایت خواهد کرد. در بخش پایینی این صفحه می‌توانید یک دکمه برای چک کردن وضعیت DNSها را مشاهده کنید:

مرحله پنجم – اعلام تغییرات به کلودفلر

در صورتی که روی این دکمه کلیک کنید، اتصال سایت به کلودفلر توسط این سیستم کنترل خواهد شد و در چند ساعت بعدی از طریق همین پنل می‌توانید به اطلاعات مربوط به اتصال سایت خود دسترسی داشته باشید.

در صورتی که کارهایی که تا اینجا گفتیم را دنبال کنید، می‌توانید اتصال سایت به کلودفلر را به‌صورت کامل انجام داده و اقدام اضافی‌ای لازم نیست برای این کار انجام دهید. البته موارد و نکات ریزودرشت زیادی در مورد کار با کلودفلر و اتصال سایت به کلودفلر وجود دارد که در ادامه این مقاله آنها را با هم برسی خواهیم کرد و به سوالاتی ک برای خیلی از افراد ایجاد می‌شوند خواهیم پرداخت.

سوالات متداول در اتصال سایت به کلودفلر

در کل باید گفت که اتصال سایت به کلودفلر روندی ساده است اما در کنار آن امکانات جانبی مختلفی وجود دارد و سوالات زیادی نیز برای آن ایجاد شده است. علاوه بر این ساختار کلودفلر تغییرات زیادی را در چند سال گذشته داشته است و بعضی از قوانینی که روی آن وجود داشته است که مانع استفاده از این CDN قدرتمند در ایران می‌شده است نیز در بین این قوانین بوده است که افکارت را مبنی بر کار نکردن روی دامنه‌های ir ایجاد کرده است. در این قسمت از مقاله می‌خواهیم در مورد اینکه آیا اکنون هم این محدودیت‌ها وجود دارد یا می‌توان کار اتصال سایت به کلودفلر را روی این دامنه‌ها و سایت‌های داخلی انجام داد به طور کامل صحبت کنیم.

عمده سوالاتی که در اتصال سایت به کلودفلر برای وب‌مسترها ایجاد می‌شود به این شرح می‌باشد:

آیا برای اتصال سایت به کلودفلر در وردپرس به افزونه نیاز است؟

در این رابطه باید گفت که استفاده از افزونه‌ها برای اتصال سایت به کلودفلر ضروری نیست و همین که شما دستورالعمل گفته شده را دنبال کنید می‌توانید از اینکه اتصال سایت به کلودفلر به‌صورت کامل روی سایت شما انجام شده است اطمینان داشته باشید و تمامی سرویس‌های امنیتی را روی سایت خود داشته باشید. اما اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید نصب و پیکربندی این افزونه‌ها می‌تواند سایت شما را با کلودفلر سازگار کرده و بازدهی‌ای که سایت شما ارائه می‌کند را بالاتر ببرد.

پس در کل باید گفت که نیاز نیست که این کار را انجام داده اما اگر این کار را بکنید اوضاع سایت شما بهتر خواهد شد و با کلودفلر همخوانی بیشتری پیدا می‌کند.

اتصال سایت به کلودفلر روی دامنه ir امکان‌پذیر است؟

اگر این سوال را چند سال قبل مطرح می‌کردیم جواب آن خیر بود و یا با مواردی مانند این کار توصیه نمی‌شود و با قطعی‌های زیادی همراه است روبه‌رو می‌شدیم اما باید گفت که اکنون شما می‌توانید به‌راحتی این کار را انجام دهید و هیچ مشکلی از جانب کلودفلر برای شما ایجاد نخواهد شد. مشکلاتی که بین ناسازگاری دامنه‌های ارائه شده از ایرنیک با کلودفلر وجود داشت به‌صورت کامل برطرف شده است و اکنون می‌توان به‌راحتی این اتصال را به‌صورت صحیح برقرار کرد، و در صورتی که قرار باشد باز هم قطعی‌هایی در این زمینه ایجاد شود و کلودفلر پیرو تحریم‌های بین‌المللی بخشی از سرویس‌های خود را قطع کند حتما قبل از آن به شما اطلاع داده خواهد شد و می‌توانید سایت خود را از قطعی‌های احتمالی که ممکن است برای آن پیش بیاید نجات دهید.

آیا اتصال سایت به کلودفلر با SSL تداخل دارد؟

این سوال هم یکی از مواردی بود که قبلا دردسرهای زیادی را ایجاد می‌کرد و تداخل‌هایی بین SSL و همین‌طور کلودفلر وجود داشت که به عدم لود شدن صفحات، نمایش داده صفحه به‌صورت به‌هم‌ریخته و کند شدن سرعت سایت ختم می‌شد. اما در چند سال اخیر، همکاری‌هایی که بین کلودفلر و Lets Encrypt انجام شده است، تمامی ناسازگاری‌هایی که بین کلودفلر و SSL وجود داشته را از بین برده است و شما می‌توانید به‌راحتی از آن برای کار خود استفاده کنید.

همین‌طور باید گفت در صورتی که هاستینگ شما SSL را به‌صورت رایگان به شما ارائه نمی‌دهد با اتصال سایت به کلودفلر و استفاده از آن می‌توانید یک SSL رایگان را برای سایت خود فعال کرده و از آن استفاده کنید.

دلیل عدم نمایش لودینگ کلودفلر بعد از اتصال سایت به کلودفلر چیست؟

یکی از مواردی که ممکن است برای شما عجیب باشد این است که کلودفلر صفحه لودینگ خود را بعد از اتصال سایت به کلودفلر برای شما و یا برای کاربرانتان نمایش نمی‌دهد. در این رابطه باید گفت که اتصال سایت به کلودفلر در صورتی که رایگان انجام شده باشد این لودینگ را نمایش نمی‌دهد. در واقع این لودینگ کنترل‌هایی را روی IP کاربری که می‌خواهد به سایت دسترسی داشته باشد اعمال می‌کند که در حالت استفاده رایگان این کنترل‌ها جزو سرویس‌های استفاده شده توسط شما نمی‌باشد و نیازی به این صبر کردن و لودینگ نیست.

در مورد اینکه آیا کار به درستی انجام می‌شود یا خیر باید گفت که اتصال سایت به کلودفلر با تعرفه‌های رایگان هم می‌تواند کار شما را راه بیندازد و مواردی که در اینجا کنترل می‌شود بیشتر مربوط به چک کردن IP در بلک لیست‌های مختلف و مواردی از این دست است که اگر بخواهید برای هر کاربر نمایش داده شود تازه می‌تواند کیفیت کار با سایت را پایین آورده و تاثیرات منفی‌ای در تجربه کاربری سایت شما داشته باشد.

آیا تعرفه رایگان کلودفلر کاربردی است؟

خیلی از افراد هستند که به کاربردی نبودن تعرفه‌های رایگان در تمامی زمینه‌ها شک دارند و البته باید گفت که جایی که بحث میزبانی و سرور در میان باشد، باید به تمامی موارد رایگان و کم‌هزینه شک کرد. در این خصوص باید گفت اتصال سایت به کلودفلر می‌تواند در بسیاری از موارد و برای سازمان‌های کوچک ایده‌آل باشد. در صورتی که شما یک کسب‌وکار مستقل دارید که روی یک سایت در اندازه‌های عادی کار می‌کند پلن رایگان کلودفلر می‌تواند گزینه خوبی باشد که سایت شما سریع‌تر و امن‌تر خواهد کرد.

در این خصوص باید گفت که اتصال سایت به کلودفلر به‌صورت رایگان هم می‌تواند همان بازدهی‌ای را داشته باشد که روی پلن‌های غیررایگان به سایت شما می‌دهد. اما در صورتی که شما یک سایت بزرگ داشته باشید که مدت زیادی از کارکرد آن می‌گذرد و هم از نظر محتوا و محصول و هم ترافیکی که روی سایت وجود دارد ممکن است پلن‌های رایگان جوابگوی آن نباشند، باید پلن‌های غیررایگان را امتحان کنید. در مورد نحوه پرداخت‌های دلاری هم نگران نباشید، سرویس‌دهنده‌های مختلف زیادی وجود دارند که می‌توانند به‌عنوان واسطه برای شما در این خصوص عمل کنند.

آیا اتصال سایت به کلودفلر جایگزینی دارد؟

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که آیا به جای اتصال سایت به کلودفلر می‌توان از سرویس دیگری برای این کار استفاده کرد که همان بازدهی را در اختیار ما بگذارد. در این خصوص باید گفت که سرویس‌های CDN مختلفی در داخل و خارج از ایران وجود دارد که می‌توانید به آنها مراجعه کنید، در بین تمامی این سرویس‌ها، CDN ارائه شده از ابر آروان را می‌توان معروف‌ترین سرویسی دانست که بعد از کلودفلر می‌تواند یک سرویس داخلی خوب و کاربردی برای شما باشد.

البته باید گفت که استفاده از این سرویس نمی‌تواند جایگزین کلودفلر شود و همان قدرت را برای شما فراهم کند. اما در صورتی که از سرویس‌های رایگان استفاده می‌کنید و کاربران شما هم در داخل ایران قرار دارند، اتصال سایت به CDN ابر آروان می‌تواند جلوی خیلی از حملاتی که به سایت شما می‌شود را گرفته و یک بالانس خوب را بین بار کاری‌ای که روی سرور شما قرار دارد ایجاد نماید. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این خصوص نیاز دارید می‌توانید سری به مقاله راه اندازی CDN ابر آروان بزنید.

اتصال سایت به کلودفلر بهتر است یا استفاده از هاست ابری؟

اینکه شما یک هاست عادی داشته باشید و بعد به‌سراغ یک CDN رفته تا آن را بهبود دهید، و یا این که از پایگاه هاستی استفاده کنید که با قابلیت‌های ابری بتواند سرویس‌دهی از نقاط مختلف را به کاربران شما انجام داده و همین‌طور لود بالانس و تنظیم بار کاری را روی سایت شما انجام دهد، دو مقوله جدا از هم هستند که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارد. اما به‌طورکلی می‌توان گفت که CDN نمی‌تواند مشکل را از ریشه روی سایت شما حل کند. با استفاده از CDNها شاید بخشی از بار کاری شما توسط این سیستم‌ها به انجام برسد اما در درخواست‌های زیاد باز هم سرور اصلی شما دچار مشکل خواهد شد و بازدهی‌ای را که باید داشته باشد ندارد. اما در استفاده از میزبانی‌های حرفه‌ای کار به این صورت نیست.

وقتی که شما از یک هاست حرفه‌ای مانند هاست ابری استفاده می‌کنید، در واقع سرور شما به‌صورت پایه روی یک ابر قرار خواهد گرفت که این موضوع می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را در کارکرد کلی و بازدهی سایت شما داشته باشد. سرور اصلی شما با این کار به هیچ عنوان هنگ نکرده و در صورتی که تحت حمله قرار بگیرد از سایر سرورهایی که این بار را تشکیل داده‌اند برای خنثی شدن و رفع آن استفاده می‌شود. با استفاده از هاست‌های ابری قدرتمندی مانند هاست برای لینوکس می‌توان گفت که نتیجه‌ای مانند اتصال سایت به کلودفلر با استفاده از پلن‌های پرمیوم و یا حتی بالاتر از آنها به شما خواهد رسید.

در صورتی که به سرویسی نیاز دارید تا این کار را برای ما انجام دهد می‌توانید به سرویس‌های هاست ابری لینوکس و هاست ابری ویندوز سری بزنید تا با این سرویس‌ها بیشتر آشنا شوید. همین‌طور به خدمت گرفتن یک سرور ابری می‌تواند به شما کمک کند تا اختیار لازم برای پیکربندی‌های خاص و ویژگی‌های حرفه‌ای موردنیاز برای سایت خود را داشته باشید و بتوانید هر برنامه کلودی که نیاز داشتید را برای سایت و برنامه تحت وب خود روی آن مورد استفاده قرار دهید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به‌صورت کامل به آموزش اتصال سایت به کلودفلر پرداختیم و در ضمن این موضوع که کلودفلر چیست و چه مزایایی را برای ما می‌تواند داشته باشد را با هم بررسی کردیم. ما با استفاده از این آموزش‌ها می‌توانید وب‌سایت خود را در چند مرحله ساده به کلودفلر متصل کرده و از امکاناتی که سریع‌ترین و بهترین CDN و همین‌طور آنتی دیداس جهان در اختیار شما می‌گذارد به‌‌‌صورت رایگان استفاده کنید. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید سرعت بیشتر، امنیت بالاتر و مصرف بهینه منابع را روی سایت خود پیاده‌سازی کنید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها