آموزش نوفالو کردن لینک خروجی وردپرس به 3 روش

نوفالو کردن لینک خارجی
خرید هاست

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای سئوی سایت رعایت کنیم توجه به فالو (follow) یا نوفالو (Nofollow) بودن لینک‌های خروجی است. در این مقاله به آموزش نوفالو کردن لینک‌های سایت در وردپرس می‌پردازیم و توضیح می‌دهیم منظور از لینک فالو و نوفالو چیست و بهتر است چه لینک‌هایی فالو باشند و چه لینک‌هایی نوفالو.

آموزش نوفالو کردن لینک خروجی در وردپرس

برای Nofollow کردن لینک‌های خروجی در وردپرس چند روش وجود دارد که در این مقاله ما سه روش آن را بیان می‌کنیم. می‌توانید هرکدام از این روش‌ها را که برایتان مناسب‌تر است، انتخاب کنید. البته قبل از اینکه اقدام به نوفالو کردن لینک‌های سایت خود کنید، حتما بخش آخر همین مقاله را بخوانید که در آن توضیح داده‌ایم نباید بعضی از لینک‌ها نوفالو باشند و همچنین بهتر است چه لینک‌هایی فالو باشند.

1.نوفالو کردن لینک در ویرایشگر

یکی از روش‌های نوفالو کردن لینک خروجی سایت این است که همان زمانی که در ویرایشگر لینکی به مطلب خود اضافه می‌کنیم، آن لینک را نوفالو کنیم.

در ویرایشگر کلاسیک: برای این کار در ویرایشگر کلاسیک بعد از اینکه لینکی به مطلب خود اضافه کردید، از قسمت بالا و سمت چپ ویرایشگر کلاسیک، حالت ویرایشگر دیداری را به حالت متن تغییر دهید.

نو فالو کردن لینک در ویرایشگر

با انجام این کار متنی همراه با کدهای مختلف مشاهده خواهید کرد. قسمتی که لینک را به آن اضافه کرده‌اید، پیدا کنید و عبارت rel=nofollow را بعد از آدرس لینک و قبل از متن انکرتکست (متنی که به لینک اشاره می‌کند) قرار دهید. برای اینکه سردرگم نشوید، اول متن را با alt+Shift چپ‌چین کنید.

نو فالو کردن لینک در ادیتور کلاسیک

در ویرایشگر گوتنبرگ: برای نوفالو کردن لینک در ویرایشگر گوتنبرگ بعد از اینکه متن خود را نوشتید و لینک را به آن اضافه کردید، باید از قسمت امکانات ویرایشی روی گزینه سه نقطه کلیک کرده و از منوی بازشده گزینه ویرایش به‌عنوان کد html را انتخاب کنید و بعد مثل مرحله قبل رُل نوفالو را به آن اضافه کنید.

نو فالو کردن لینک در ویرایشگر گوتنبرگ

2. Nofollow کردن لینک با افزونه

یکی دیگر از روش‌های ساده‌ای که به کمک آن، می‌توان لینک‌های داخل سایت را نوفالو کرد استفاده از افزونه است. چند افزونه وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید تمام لینک‌های سایت را مدیریت کنید و دیگر لازم نیست برای هر لینک، در زمان درج، رُل نوفالو بگذارید. سه مورد از بهترین افزونه‌های نوفالو این افزونه‌ها هستند:

  1. افزونه مدیریت لینک‌های داخلی و خارجی یا External Links – nofollow, noopener & new window  این افزونه با بیش از 100.000 نصب فعال قابلیت مدیریت کامل لینک‌های سایت را به ما می‌دهد.
  2. افزونه Nofollow for external link
  3. افزونه نوفالو وردپرس Title and Nofollow For Links

ما افزونه اول را انتخاب کرده‌ایم و خیلی خلاصه، روش نوفالو کردن لینک‌ها را با آن آموزش می‌دهیم. اول افزونه را نصب و سپس فعال کنید. این افزونه رایگان است و از مخزن وردپرس قابل بارگیری است.

Nofollw کردن لینک با افزونه

بعد از نصب این افزونه، منویی به بخش کناری پیشخوان سایتتان اضافه می‌شود، که با استفاده از آن می‌توانید لینک‌های سایتتان را مدیریت کنید. با ورود به سربرگ لینک‌های خارجی و انتخاب نوفالو در بخش تنظیم follow یا nofollow می‌توانید همه لینک‌های سایت را نوفالو کنید. (می‌توانید تیک گزینه رونویسی را هم بزنید تا تمام لینک‌های قبلی را نیز نوفالو کند.)

آموزش Nofollw کردن لینک با افزونه

3. Nofollow کردن لینک با ویرایش فایل function

با استفاده از این روش تمام لینک‌های سایت شما به‌طور پیش‌فرض نوفالو می‌شوند. فراموش نکنید اگر قالب سایت خود را عوض کردید، باید مجددا فایل function را تغییر دهید تا لینک‌ها نوفالو شوند.

برای نوفالو کردن لینک‌ها با فایل function از منوی کناری در پیشخوان سایت خود، وارد قسمت نمایش شوید و از آنجا گزینه ویرایشگر پوسته را انتخاب کنید.

سپس مثل تصویر زیر، فایل function.php را انتخاب کنید، و کدهای زیر را در انتهای کدهای موجود کپی کنید.

Nofollow کردن لینک با ویرایش فایل function

<?php

add_filter(‘the_content’, ‘auto_nofollow’);

function auto_nofollow($content) {

//return stripslashes(wp_rel_nofollow($content));

return preg_replace_callback(‘/<a>]+/’, ‘auto_nofollow_callback’, $content);

}

function auto_nofollow_callback($matches) {

$link = $matches[0];

$site_link = get_bloginfo(‘url’);

if (strpos($link, ‘rel’) === false) {

$link = preg_replace(“%(href=S(?!$site_link))%i”, ‘rel=”nofollow” $1’, $link);

} elseif (preg_match(“%href=S(?!$site_link)%i”, $link)) {

$link = preg_replace(‘/rel=S(?!nofollow)S*/i’, ‘rel=”nofollow”‘, $link);

}

return $link;

} ?>

لینک فالو و نوفالو چیست؟ و چرا باید لینک‌ها را نوفالو کرد؟

لینک‌هایی که ما در سایت خود درج می‌کنیم و در مطالب سایت خود به سایت‌های دیگر ارجاع می‌دهیم، در یک تقسیم‌بندی کلی می‌تواند دو نوع باشد: فالو (یا همان dofollow) یا نوفالو (nofollow) که اولی به این معناست که شما به موتورهای جستجویی مثل گوگل می‌گویید که در زمان ایندکس کردن مطلب، آن لینک را هم در نظر بگیرد و در دومی به موتور جستجو می‌گویید که دیگر آن را ایندکس نکند و در نظر نگیرد.

لینک فالو اعتبار سایت شما را به سایتی که از آن لینک داده‌اید منتقل می‌کند مگر اینکه اعتبار آن سایت بیشتر از سایت شما باشد. اما لینک نوفالو این‌طور نیست یعنی اعتباری از سایت شما به سایت مقصد منتقل نمی‌کند.

البته گوگل از 2020 دو اصطلاح دیگر را هم وضع کرده است: یکی لینک «UGC» و دیگری لینک Sponsored. اولی مخفف User Generated Content است که برای لینک‌هایی استفاده می‌شود که توسط کاربران در سایت درج می‌شود. ممثلاً در بخش نظرات یا در انجمن‌ها استفاده می‌شود، و دومی یعنی لینکی که بابت درج آن هزینه‌ای دریافت کرده‌اید، یا لینک تبلیغاتی است یا چیزی شبیه این.

لینک فالو و نوفالو چیست

اما چرا باید لینک‌های خارجی را نوفالو کرد؟

در بخش قبلی گفتیم که اگر به یک سایت خارجی (سایتی غیر از سایت خودتان) لینک بدهید، به اعتبار آن سایت اضافه می‌کنید. طبیعی است اگر قرار باشد با هر لینکی که در سایت خود درج می‌کنیم، از اعتبار سایت ما کاسته شود و به اعتبار سایت مقصد اضافه شود، درج لینک در سایت عاقلانه نیست اما از طرفی هم گاهی اوقات باید به یک مطلب یا صفحه خاص لینک بدهیم.

راه‌حل این است که لینک بدهیم اما لینک‌ها را نوفالو کنیم. اما همه لینک‌های خارجی را هم نباید نوفالو کرد. در بخش بعدی مقاله به بیان دلیل آن می‌پردازیم.

چه لینک‌هایی را نباید نوفالو کرد؟

همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم برای اینکه اعتبار سایتمان را به سایت‌های دیگر منتقل نکنیم، لینک‌ها را نوفالو می‌کنیم اما این کار همیشه درست نیست. به دلیل اینکه: اول این رفتار طبیعی نیست که تمام لینک‌های خارجی سایت نوفالو باشند

 دوم اینکه با لینک دادن به یک سایت بسیار معتبر، نه‌تنها از اعتبار خود نمی‌کاهیم بلکه سایتمان را موجه‌تر و معتبرتر هم می‌کنیم. پس بهترین کار این است که لینک خارجی به بعضی از سایت‌های معتبر مثل مقالات آموزشی و راهنما در «Google help» را «nofollow» نکنیم.

چه لینک هایی را نباید نوفالو کرد

نتیجه‌گیری

در این مقاله به آموزش نوفالو کردن لینک‌های سایت در وردپرس پرداختم و سه روش مختلف برای آن را توضیح دادیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید باشد. منتظر نقد، نظر و پیشنهادات شما هستیم. نظرات خود را از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

2 دیدگاه. Leave new

  • ساناز
    6 مهر 1402 09:05

    سلام
    واقعا ممنون که اینقد واضح توضیح دادید

    پاسخ
    • تیم تحریریه مارال‌هاست
      12 آذر 1402 15:21

      خوشحالیم که محتوای مقاله برای شما مفید بوده است.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها