جهش به محتوا
ورود کاربران
وبلاگسرورهای مجازی۵ مزیت تکنولوژی saas
هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

۵ مزیت تکنولوژی saas

تکنولوژی saas

saas یا Software as a Service نوعی مدل ارائه نرم افزار می باشد، به طوری که نرم افزار و اطلاعات مربوط به آن به طور کامل و یکپارچه روی ابر(Cloud) مستقر شده اند. دسترسی کاربران به نرم افزار با کمک یک مرورگر وب امکان پذیر خواهد بود.

(SaaS) یک مجوز نرم‌افزاری و شیوه انتقالی است که بر پایه اجاره مجوز دهی می‌شود و متمرکز میزبانی می‌شود. گاهی به عنوان نرم‌افزار حاضر از آن یاد می‌شود. کاربران معمولاً با یک کلاینت سبک از طریق مرورگر وب به این سرویس نرم‌افزاری دسترسی می‌یابند.

این سرویس به یک شیوه انتقالی برای بسیاری از برنامه‌های تجاری مبدل شده، شامل آفیس و نرم‌افزارهای پیام رسان، نرم‌افزارهای محاسبه گر حقوق، نرم‌افزارهای مدیریت پایگاه داده، نرم‌افزارهای مدیریتی، نرم‌افزارهای طراحی (CAD)، نرم‌افزارهای توسعه دهنده، بازی سازی، مجازی سازی، حسابداری، همکاری، مدیریت ارتباط مشتری، مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی، طرح‌ریزی منابع سرمایه، فاکتور نویسی، مدیریت منابع انسانی، حصول نیروی مستعد، مدیریت محتوا، نرم‌افزارهای ضد ویروس و مدیریت میز خدمات. سرویس نرم‌افزاری (SaaS) به استراتژی تقریباً تمام شرکت‌های نرم‌افزاری گسترده آمیخته شده است.

۱) کاهش هزینه ها

در SAAS شما دیگر هزینه ای برای خرید امکاناتی از نرم افزار که مورد نیازتان نمی باشد نمی پردازید بلکه تنها هزینه ماهیانه (یا سالیانه) متناسب با امکاناتی که استفاده می نمایید پرداخت می کنید، این امر باعث کاهش چشمگیر هزینه های استفاده از خدمات خصوصا در کسب و کارهای کوچک می گردد. به عنوان مثال در زمینه ایجاد وب سایت هزینه های طراحی وب سایت و خرید هاست و دامین که هر کدام باید به صورت جداگانه پرداخت شود در قالب یک پکیج و با هزینه ای پایین تر در اختیار مشتری قرار میگیرد.

۲) صرفه جویی در زمان

با SAAS هیچ زمانی برای نصب، انجام تنظیمات و آپدیت کردن نرم افزار صرف نمی کنید تا نرم افزار برای استفاده آماده شود بلکه از لحظه شروع استفاده از خدمات، همه چیز برای شما محیا است. برای مثال شما برای ساخت وب سایتتان لازم است از یک طراح وب کمک بگیرید و روزها زمان صرف هماهنگی های لازم و درنهایت ساخت وب سایت می کنید و یا اینکه خود شما کار با یکی از نرم افزارهای ایجاد وب سایت کاملا آشنا باشید که همین آشنایی با نرم افزار امری زمان بر است. در حالی که شرکت های ارائه دهنده SAAS این امکان را به شما می دهند که تنها با وارد شدن به آدرس وب سایتشان در زمان بسیار اندکی طراحی و مدیریت وب سایت خود را انجام دهید.

۳) دسترسی همیشگی

در هر زمان و مکان می توانید به نرم افزار مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. برای کار با نرم افزارتان تنها راه، روشن کردن کامپیوتری که نرم افزار را بر روی آن نصب کرده اید نیست، کافی است در هر مکان و زمانی که به نرم افزار نیاز پیدا کردید به اینترنت متصل شوید و نرم افزار خود را داشته باشید.

۴) ذخیره حجم زیادی از هارد دیسک

انواع نرم افزار ها بر روی کامپیوتر فضای زیادی از هارد دیسک کامپیوترتان را اشغال می کند در حالی که استفاده از همین نرم افزارها بصورت آنلاین حجم زیادی از هارد را برای شما پس انداز می کند

۵) ارتقا راحت نرم افزار

بدون اینکه برای ارتقا و آپدیت نرم افزار خود اقدام کنید، وقت بگذارید یا هزینه ای بپردازید این اطمینان وجود دارد که همیشه از نرم افزار آپدیت شده استفاده خواهید کرد، همچنین برای بسیاری از شرکت ها ضروری است که همه کاربرانشان به صورت هماهنگ ، از یک ورژن از نرم افزار استفاده کنند. SAAS باعث می شود نرم افزار مورد استفاده در کامپیوتر همه کارکنان آن شرکت همیشه و به صورت یکپارچه به آخرین ورژن آپدیت باشد.

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر

دیدگاهتان را بنویسید

Solve : *
3 × 11 =