معرفی سرویس Exim و بررسی اجرا نشدن این سرویس بروی سرور مجازی

what is Exim
خرید هاست
میزبانی وب

Exim نرم افزاری Open Source جهت ارسال/دریافت ایمیل در سیستم عامل های Linux/Unix است که به دلیل رایگان بودن از طرفداران بیشماری بهره مند است. این نرم افزار قابلیت های بیشماری از جمله ارسال و دریافت ایمیل، استفاده از Mail Forwarding و Mail Auto Responder و …. برای کاربران فراهم می سازد.

اکزیم قابلیت ارسال ایمیل و رساندن نامه از یک آدرس ایمیل Local به آدرس ایمیلی غیر Local را بدون کوچکترین تاخیری فراهم می کند. همچنین قابلیتی متقابل در دریافت ایمیل و تحویل آن به آدرس های ایمیل Local را دارا می باشد، از امکانات دیگری که Exim برای کاربران Linux/Unix محیا می سازد، می توان به ایجاد Mail Alias ،Mail Forwarding ،Mail Filtering ،Mail Deliver نام برد. همچنین با استفاده از نرم افزار های گرافیکی نظیر Round Cube و Squirrel mail و at mail و … می توان با یک رابط گرافیکی کاربر پسند به ارسال و دریافت ایمیل بر روی Exim پرداخت.

با نصب این سرویس بر روی سرور امکان ارسال و دریافت ایمیل را خواهید داشت .

در مواردی پیش می آید که سرویس Exim روی دایرکت ادمین نصب شده است اما  این سرویس در حال اجرا نیست .اگر این سرویس Start نباشد ارسال ایمیل ها با خطا مواجه شده و ارسال انجام نخواهد شد .  با دستور زیر میتوانید این سرویس را Start کنید :

service exim restart

اگر در حین  Start کردن سرویس با خطا مواجه شدید . در این مواقع میتوانید سرویس Exim را Build کنید . با اجرای دستورات زیر روی SSH سرور این سرویس را Biuld کنید . در 99 درصد مواقع با اینکار مشکل برطرف خواهد شد :

wget -O /etc/exim.conf http://files.directadmin.com/services/exim.conf
wget -O /etc/exim.pl http://files.directadmin.com/services/exim.pl
cd /usr/local/directadmin/custombuild
./build set exim yes
./build exim

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed