جهش به محتوا
ورود کاربران
ایمیل

مقاله از دسترسی به وب میل در دایرکت ادمین

هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

دسترسی به وب میل در دایرکت ادمین

WebMail ها حساب های کاربری ایمیل تحت وب هستند. وب میل نرم افزار دسترسی به ایمیل‌هایی است که به صورت رایگان بر روی هاستِ وب سایت ها ایجاد می شود. به طور مثال بسیار دیده اید که در بخش تماس با ما سایت های گوناگون ایمیل ارتباط با روابط سازمان یا شرکت به صورت [email protected] نمایش داده می‌شود.

این ایمیل، حساب کاربری است که به صورت رایگان بر روی هاست شرکت مورد نظر ایجاد شده است. البته ایمیل هایی که توسط سایت های gmail، Yahoo، Hotmail، live و … ساخته می شوند نیز وب میل محسوب می گردند با این تفاوت که وب میل مثال اول بر روی هاست یا سرور شخصی هر شرکت، سازمان یا فردی ساخته و میزبانی می گردد اما ایمیل های گوگل، یاهو، مایکروسافت و… توسط این کمپانی ها ارائه و میزبانی می گردند که البته به مراتب به دلیل پشتیبانی و فناوری قوی این سازمان ها، وب میل این کمپانی ها از امکانات و ویژگی های بسیار بالایی بهره می برد.

امکانات ارسال، دریافت و مشاهده ایمیل‌ها  از امکانات پیشفرض هر وب میلی می باشد اما رابط کاربری و امکانات پیشرفته ارسال و دریافت، زیبایی و سهولت کاربری و… هر سیستمی به میزبان آن خدمات Webmail بستگی دارد. به طور مثال هنگامی که از سرویس دهنده های پیشرو این خدمات مانند گوگل بهره می برید، رابط کاربری ایمیل شما، نرم افزار تحت وب اختصاصی گوگل خواهد بود و هنگامی که وب میل شما تحت دامنه و یا وب سایت اصلی خودتان ایجاد گشته است رابط کاربری شما نرم افزارهای تحت وبی می باشد که توسط میزبان خدمات هاستینگ شما آماده سازی و راه اندازی شده است که برای مثال برای سایت هایی که در هاست لینوکس با کنترل پنل سی پنل میزبانی می شوند کنترل پنل های Hord، RoundCube یا SquirrelMail رابط کاربری شما خواهند بود.

دسترسی به وب میل در دایرکت ادمین

به طور معمول در سرور های لینوکس دایرکت ادمین از میل سرور roundcube و SquirrelMail استفاده میشود. ولی محبوبیت و میزان استفاده‌ی roundcube بیشتر هست

جهت دسترسی به وب میل roundcube باید آدرس زیر را در مرورگر وارد کنید.

https://yourIP/roundcube

توجّه داشته باشید که در قسمت yourIP، باید IP سرور را وارد کنید.

 

ممکن است بارگزاری (لود) وب میل دایرکت ادمین با خطا مواجه شود، در صورتیکه خطای 403 در هنگام باز کردن وب میل مشاهده کردید ابتدا به سرورتان از طریق ssh با دسترسی root وصل شوید و وضعیت run بودن سرویس exim را با دستور زیر بررسی کنید. (mail server  در سرورهای لینوکسی exim است)

در صورتی که با نحوه برقراری ارتباط ssh آشنا نیستید این مقاله را بررسی کنید.

Service exim status

در صورتی که سرویس فعال باشد خروجی شبیه تصویر زیر خواهد بود.

در صورتیکه سرویس فعال یا اصطلاحاً run نبود، یک بار این سرویس را build کنید، نگران نباشید، build کردن هیچ ریسکی برای اطلاعات درون میل باکس های شما ندارد.

wget -O /etc/exim.conf http://files.directadmin.com/services/exim.conf

wget -O /etc/exim.pl http://files.directadmin.com/services/exim.pl

cd /usr/local/directadmin/custombuild

./build set exim yes

./build exim

 

 

حالا اگر سرویس exim را Biuld کردید باز هم مشکل حل نشد در مسیر Custombiuld بروید و دستورات زیر را اجرا کنید.

cd /usr/local/directadmin/custombuild

./build update

./build rewrite_confs

 

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر