جهش به محتوا
ورود کاربران
سرور مجازی و اختصاصی

مقاله از نصب memcached‌ روی دایرکت ادمین

هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

نصب memcached‌ روی دایرکت ادمین

memcached یک سیستم کش موری توزیع شده رایگان، متن باز و با عملکرد بالا می باشد که با کاهش بار پایگاه داده به برنامه های پویا سرعت می‌بخشد.

طراحی ساده، سبک و قدرتمند Memchache باعث حل بسیاری از مشکلات موجود در حافظه های بزرگ شده است.  اما بصورت پیشفرض توسط php پشتیبانی نمیشود و باید نصب شود.

Memcache نسخه قدیمی تر است که به تازگی آپدیت جدیدی برای آن ارائه نشده است و در حال حاضر از ورژن ۷ php پشتیبانی نمی نماید.

Memcachedنسخه جدیدتری بوده که از php ورژن ۷ نیز پشتیبانی می نماید. اسم دقیق آن php5-memcache در سیستم عامل Ubuntu و php-pecl-memcache در سیستم عامل CentOS می باشد

memcache براي كش كردن داده‌ها در حالت سرورهاي توزيع شده مناسب است؛ هرچند در يك سرور واحد نيز به كار مي‌رود؛ اگر سرور توزيع شده نداريد بهتر است از Alternative PHP Cache)APC) استفاده كنيد، چون در اين حالت سرعت بالاتري دارد.

برای نصب memcache  ابتدا وارد SSH سرور میشویم.  در صورتی که با نحوه برقراری ارتباط ssh آشنا نیستید این مقاله را بررسی کنید.

ابتدا باید memcache  را روی سرور نصب کنیم برای اینکار دستور زیر را در ترمینال وارد کنید:

yum install memcached

سپس با استفاده از دستور زیر سرویس memcache  را استارت کنید:

For CentOS/RHEL 7

systemctl enable memcached

systemctl start memcached

For CentOS/RHEL 6/5

 

service memcached start

service memcached on

اکنون memcache  روی سرور نصب است اما برای استفاده از آن روی اسکرسپیت‌های php، باید اکستنشن آن با نام Memcache php extension روی سرور نصب و فعال شود. برای نصب این اکستنشن نیاز به پکیج php-pear داریم اگر php و پکیج php-pear روی سرور نصب نیست این مقاله را بررسی کنید.

ابتدا دستور زیر را در ترمینال وارد کنید:

pecl install memcache

اکنون این ماژول باید در php فعال شود. برای اینکار فایل php.ini را بازکنید. اگر مسیر این فایل را نمیدانید این مقاله را بررسی کنید. خط زیر را به انتهای این فایل اضافه کنید:

extension=memcache.so

سپس سرویس Apache  را برای فعال شدن این اکستنشن ریستارت کنید:

برای CentOS/RHEL ورژن 7 :

systemctl restart httpd

برای CentOS/RHEL ورژن 6/5 :

service httpd restart

در انتها با استفاده از دستور زیر نصب memcache‌ را بررسی می‏کنیم

php -m

خروجی شبیه تصویر زیر است:

install memcache
install memcache

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر