جهش به محتوا
ورود کاربران
سرور مجازی و اختصاصی

مقاله از بررسی فضای مصرفی دیسک در دایرکت ادمین

هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

بررسی فضای مصرفی دیسک در دایرکت ادمین

پر شدن دیسک هاست یا سرور می‌تواند مشکلات زیادی مانند کاهش سرعت لود سایت، جلوگیری از برقراری اتصال FTP، اختلال در روند بکاپ گیری، جلوگیری از ارسال و دریافت ایمیل و غیره بوجود آورد.

برای بررسی فضای دیسک مصرف شده در هاست‌های دایرکت ادمین، پس از ورود به دایرکت ادمین، شما میتوانید از ستون سمت راست، حداکثر فضای دیسک و گزارش مصرف  آن را مشاهده نمایید. همچنین با کلیک بر روی (Disk Space (MB میتوانید یکبار گزارش نمایش داده شده را رفرش نمایید. درصورتی که مصرف دیسک بیش از حد مجاز باشد، نوار سبز به رنگ قرمز تغییر خواهد کرد.

directadmin-disk-usage
directadmin-disk-usage

همچنین جهت بررسی دقیقتر فضای هاست اشغال شده، شما میتوانید با دسترسی ادمین و قبل ار لاگین کردن در هاست یوزر، از قسمت Details for User ، مصرف دقیق را چک کنید.در این قسمت نمایش داده میشود که چه میزان از این فضا صرف ایمیل‌ها، دیتابیس‌ها، فایل‌ها و پیام‌های سیستمی شده است.

 

با حذف موارد زیر میتوان فضای هاست را آزاد کرد:

  • فایل Error_log

فایل ارور لاگ  ( error_log ) در برخی هاست‌ها به دلیل خطاهایی که در اسکریپت وجود دارد بزرگ شده و باعث اشغال کردن فضای هاست می‌شود. این فایل‌ها قابل حذف میباشد و با حذف آن‌ها اختلالی در اسکریپت به وجود نخواهد آمد. error_log در Home و یا در Public_Html قرار دارد.

نکته: جهت جلوگیری از افزایش مجدد حجم فایل لاگ، می‌توانید فایل لاگ را انتخاب و در قسمت Set Permission، پرمیژن آن را به 444 تغییر دهید تا دیگر امکان اضافه شدن لاگ به این فایل وجود نداشته باشد و حجم آن افزایش نیابد. برای آشنایی با Set Permission در هاست‌های دایرکت ادمین این مقاله را بررسی کنید.

  • فایل بکاپ

ممکن است شما به صورت دستی از هاست خود بکاپ گرفته باشید و این مورد باعث افزایش حجم مصرف فضای دیسک آن شده باشد. بکاپ‌های ایجاد شده در پوشه ای با نام backups در FileManager  قرار دارد. می‌توانید حجم آن را بررسی و درصورت تمایل بکاپ‌ها را حذف نمایید.

نکته: اگر هاست‌ اشتراکی دارید، بکاپ‌هایی که توسط شرکت هاستینگ از سرور به صورت هفتگی از تهیه  می‌شود معمولاً در سرور بکاپ ذخیره و فضایی از هاست اشتراکی اشغال نخواهند کرد.

نکته: در دایرکت ادمین ، سایزی که در کنار پوشه‌ها نمایش داده می‌شود صحیح نیست و جهت بررسی بیشتر حجم آن پوشه باید وارد آن شوید.

 

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر