جهش به محتوا
ورود کاربران
سرور مجازی و اختصاصی

مقاله از ست کردن آی‌پی دوم برای دایرکت ادمین

هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

ست کردن آی‌پی دوم برای دایرکت ادمین

ممکن است به هر دلیلی شما نیاز داشته باشید که IP دیگری به دایرکت ادمین خود اضافه نمایید مثلاً شما میخواهید یک IP اختصاصی به یکی از یوزرها اختصاص دهید. برای انجام این مورد ابتدا باید IP را در تنظیمات سرور تعریف و سپس در دایرکت ادمین اضافه کنید و به یوزر خاصی اختصاص دهید.

ابتدا باید با سرور ارتباط ssh برقرار کنید.  در صورتی که با نحوه برقراری ارتباط ssh آشنا نیستید این مقاله را بررسی کنید.
در اولین گام باید در پوشه ی network-scripts نام کارت شبکه ی فعلی سرور را دریافت کنید. برای این مورد باید با دستور زیر به مسیر مربوطه وارد شوید.

cd /etc/sysconfig/network-scripts/

سپس با دستور زیر میتوانید فایل های موجود در این مسیر را مشاهده کنید.

 

نام کارت شبکه را برمیدارید تا از آن یک کپی ایجاد کنید. برای مثال اگر نام کارت شبکه ifcfg-eth2 باشد با دستور زیر یک کپی از آن با نام ifcfg-eth2:0 ایجاد کنید تا درصورت خراب شدن این فایل یک بکاپ از آن موجود باشد.

cp ifcfg-eth2 ifcfg-eth2:0

با اجرای دستور زیر کارت شبکه ی دوم را برای ویرایش باز میکنید.

nano ifcfg-eth2:0

در این فایل باید تنظیمات DEVICE و IPADDR را برای کارت شبکه و آی پی جدید تنظیم کنید. یعنی تنظیمات برای مثال بالا به شکل زیر میباشد.

DEVICE = نام کارت جدید یعنی eth2:0

IPADDR = آی پی جدید

سپس تنظیمات را با کلید های Ctrl+x ذخیره کنید. در آخر سرویس network را با اجرای دستور زیر ریست کنید.

service network restart

 

تا این مرحله آی پی در سرور اضافه شده است. باید در مرحله ی بعد آی پی را در دایرکت ادمین اضافه کنید.

ابتدا با دسترسی Admin وارد دایرکت ادمین شوید.

سپس از بخش Admin Tools بر روی IP Management کلیک نمایید.

 

در صفحه‌ی باز شده در فیلد IP  آدرس IP جدید و در فیلد دوم Netmask مربوط به IP را وارد کنید. سپس بر روی Add IP کلیک نمایید.

 

پس از اضافه شدن آدرس IP جدید، اگر قصد دارید IP را به یک ریسلر یا یوزر نسبت دهید ،ابتدا باید آن را انتخاب کرده (مربع روبروی IP را انتخاب کنید) و سپس از طریق گزینه Assign to نام کاربری را مشخص نمایید و سپس بر روی Assign to کلیک کنید.

 

اکنون شما IP را اضافه کرده‌اید و به یک ریسلری اختصاص داده‌اید. جهت اطمینان از کار، پینگ آی پی جدید را تست کنید. چنانچه پینگ داشته باشد، تنظیمات به درستی انجام شده است.

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر