جهش به محتوا
ورود کاربران
سرور مجازی و اختصاصی

مقاله از بررسی time zone در phpmyadmin در دایرکت ادمین

هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

بررسی time zone در phpmyadmin در دایرکت ادمین

تنظیم time zone از این جهت حائز اهمیت است که صحیح نبودن ساعت می تواند مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کند. این موضوع خصوصاً زمانی که کاربران از سامانه های مالی مانند نرم افزارهای معاملاتی، اینترنت بانک ها و امثال آن استفاده می کنند، اهمیت بیشتری دارد. به عنوان مثال در صورتی که ساعت دستگاه تنظیم نباشد:

زمانی که کاربر وارد اینترنت بانک خود می شود، ممکن است به سرعت با دستور ورود مجدد به سایت مواجه شود. علت این است که اختلاف ساعت دستگاه کاربر و ساعت اصلی سرور بانک، موجب شده تا دیترسی کاربر به سایت با اختلال مواجه شود.

برای بررسی time zone در php myadmin در سروری با پنل دایرکت ادمین، با دسترسی یوزر وارد دایرکت ادمین شوید، سپس روی MySQL Management کلیک کنید.

در پنجره ای که باز می‌شود روی phpMyAdmin کلیک کنید.

بعد از باز شدن phpMyAdmin به تب sql بروید و کد زیر را اجرا کنید تا اطلاعات را به شما نمایش دهد:

select now();

در تصویر زیر میتوانید نمونه اجرا شده را بررسی کنید.

 

وقتی time zone سرور روی ایران ست شده باشد, در اطلاعات فوق zone  به صورت Asia یا به صورت IRDT نمایش داده میشود. چنانچه در اطلاعاتی که نمایش داده میشود, zone روی کشور دیگری ست بود باید zone  را به ایران تغییر دهید

برای تغییر zone باید ابتدا فایل localtime را تغییر نام دهید تا بتوانید فایل را با اطلاعات صحیح ایجاد کنید.  بنابر این وارد ssh سرور شوید،  در صورتی که با نحوه برقراری ارتباط ssh آشنا نیستید این مقاله را بررسی کنید. سپس کد زیر را در ترمینال اجرا کنید.

mv /etc/localtime /etc/localtime.moved

سپس با اجرای دستور زیر تنظیمات zone را در فایل جدید ایجاد میکنید.

ln -s /usr/share/zoneinfo/Asia/Tehran /etc/localtime

در نهایت باید در فایل php.ini  و مقدار date.timezone را چک کنید که به صورت زیر ست شده باشد.

date.timezone = "Asia/Tehran"

 

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر