جهش به محتوا
ورود کاربران
هاست و نمایندگی

مقاله از تغییر نام دامنه‌ی اصلی در دایرکت ادمین

هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

تغییر نام دامنه‌ی اصلی در دایرکت ادمین

تقریباً غیر ممکن است هاستی فعال باشد که دامنه‌ای برایش تعریف نشده باشد ممکن است دامنه‌ی اصلی هاست واقعی نباشد و وجود خارجی نداشته باشد ولی حتماً باید برای هاست دامنه‌ای بعنوان دامنه‌ اصلی تعریف شود زیرا هاست با دامنه‌ی اصلی‌اش شناخته می‌شود. در این مقاله ما تغییر نام دامنه‌ی اصلی در هاست دایرکت ادمین را به شما آموزش خواهیم داد.

تغییر دامنه اصلی

ممکن است شما به هر دلیلی نیاز پیدا کنید که دامنه‌ی اصلی هاستتان را تغییر دهید. جهت تغییر دامنه اصلی می بایست وارد دایرکت ادمین شوید و بروی گزینه Domain Setup کلیک کنید.

با باز شدن صفحه بعد می بایست گزینه Change a Domain Name را زده و سپس نام دامنه مورد نظر را انتخاب و در کادر روبه رو نام دامنه جدید را جهت ویرایش درج کنید. فرض کنید نام دامنه‌ی جدید شما maralhost-new.com باشد.

change primary domain name in directadmni
change primary domain name in directAdmni

 

نکته: چنانچه پس از تغییر دامنه اصلی دی ان اس های صحیح بروی دامنه ست و فعال شده باشد سایت شما با نام جدید در دسترس قرار می گیرد.

نکته: گاهی ممکن است با تغییر دامنه مثلا در وردپرس, سایت  بهم ریخته و یا با خطا مواجه شود که در این صورت باید نام دامنه جدید را در جدول Option دیتابیس سِت نمایید.

نکته: زمانی که دامنه اصلی را تغییر میدهید توجه داشته باشید که از قبل DNS  های جدید را روی دامنه سِت کرده باشید. در غیر این صورت سایت شما از دسترس خارج خواهد شد.

change primary domain name in DirectAdmin
change primary domain name in DirectAdmin

 

خطایابی: گاهی اوقات ممکن است در زمان ویرایش نام دامنه خطایی مبنی بر اینکه دامنه بروی سرور وجود دارد,  دریافت نمایید. در هاست مورد نظر نام دامنه را در قسمت پارک دامنه و یا addon domain سرچ نمایید که در صورت وجود دامنه مورد نظر باید آن را حذف و سپس نام دامنه را ویرایش نمایید.

اکنون دامنه‌ی اصلی هاست شما تغییر کرده است و هاست با نام جدید در دسترس است.

اضافه کردن ادان دامنه :

چنانچه قصد تعریف دامنه‌ی دیگری بغیر از دامنه‌ی اصلی روی هاست را دارید باید از طریق گزینه Add Another Domain در همین بخش اقدام کرده و نام دامنه جدید را ثبت کنیم.

نکته: در صورتی که بر روی هاستی تعدادی ادان دامنه وجود داشته باشد، در زمان ورود به هاست، لیست ادان دامنه های آن را نیز نمایش می دهد. برای ورود به هرکدام از دامنه ها، باید بر روی آن کلیک نمایید.

برای آشنایی بیشتر با addon doamin و جزئیات تعریف آن در هالست دایرکت ادمین این مقاله را بخوانید.

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر