جهش به محتوا
ورود کاربران
سرور مجازی و اختصاصی

مقاله از نصب SourceGuardian روی سرورهای لینوکسی

هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

نصب SourceGuardian روی سرورهای لینوکسی

سورس گاردین در واقع یک Encoder فوق‌العاده قدرتمند برای فایل‌های php است، توسط آن می‌توان فایل‌های php کدزنی شده را انکود کرد به طوری که مالکیت معنوی فایل‌ها و اسکریپت‌ها برای شما محفوظ بماند، این انکودر قابلیت کدگذاری بر اساس مدت زمان و محدودیت ip را نیز دارا می‌باشد به طوری که شما قادر به تعریف کردن لایسنس های مدت دار و یا انحصاری برای یک IP برای استفاده کنندگان خواهید بود.

قبل از هر چیز باید ورژن php فعال روی سرور را بدانید. برای بررسی ورژن php دستور زیر را در ssh سرور اجرا کنید. در صورتی که با نحوه برقراری ارتباط ssh آشنا نیستید این مقاله را بررسی کنید. سپس کد زیر را در ترمینال اجرا کنید.

php -v

 

درمحله ی دوم ست کردن تنظیمات مربوطه در فایل php.ini میباشد. بنابر این وارد ssh سرور شوید. ابتدا فایل php.ini سرور را باز کنید.

برای پیدا کردن مسیر php.ini این مقاله را بررسی کنید.

در فایل باز شده بعد از [PHP] یک بار اینتر بزنید و extension  را مانند تصویر اضافه کنید.

 

 

با کلید های Ctrl+x فایل را ذخیره کنید

پس از اضافه کردن کد فوق در فایل php.ini باید فایل sourceguardian  مربوطه را نیز در مسیر درست آپلود کنید.

از طریق این لینک با توجه به سیستم عامل خود فایل SourceGuardian مناسب را دانلود و از حالت فشرده خارج نمایید.

برای اطلاع از نوع سیستم عامل میتوانید از دستورات زیر استفاده نمایید:

uname

uname -i

نکته : در سرور های لینوکس دایرکت ادمین مارال هاست به صورت معمول سیستم عامل Linux 64-bit میباشد.

باید فایلی را که با ورژن php سرور یکسان هست را از داخل پوشه ی اکسترکت شده در مسیر صحیح آپلود کنید. برای پیدا کردن مسیر صحیح قرار دادن فایل، پس از اضافه کردن extension در php.ini ، مجدد کد زیر را اجرا کنید.

php -v

این بار با اجرای کد خطایی دریافت میکنید مربوط به اینکه فایل loader مربوط به sourceguardian در مسیری وجود ندارد. مسیری که در خطا مشاهده میکنید مسیر صحیح برای بارگزاری فایل sourceguardian  میباشد. تصویر زیر را برای نمونه برای کنید.

 

همانطور که در تصویر مشخص هست, خطایی مربوط به عدم وجود فایل در مسیر زیر دریافت میشود. این مسیر بسته به ورژن php متفاوت هست. به همین دلیل باید دستور php -v را اجرا کنید و بنا بر خروجی این دستور مسیر مورد نظر را پیدا کنید. برای مثال در سرور فوق مسیر به صورت زیر میباشد.

/usr/local/php56/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20151012/ixed.7.0.lin

از طریق ftp به سرور متصل شوید. برای آشنایی با اتصال ftp این لینک را بررسی کنید. فایل لودر را با توجه به ورژن php انتخاب و در مسیر آپلود کنید. برای مثال فوق باید به مسیر usr/local/php56/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-2015101 بروید و فایل ixed.7.0.lin را آپلود کنید

پس از آن باید مجدد کد زیر را اجرا کنید.

php -v

 

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر