جهش به محتوا
ورود کاربران
سرور مجازی و اختصاصی

مقاله از تنظیمات ftp در هاست دایرکت ادمین

هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

تنظیمات ftp در هاست دایرکت ادمین

FTP يکي از قديمي‌ترين پروتکل هاي اينترنت مي‌باشد که هنوز هم کاربرد زيادي دارد و در سال 1970 در اينترنت توسعه يافت. FTP مخفف File Transfer Protocol ميباشد که يک پروتکل استاندارد در TCP/IP است. مانند HTTP که محتواي وب را منتقل مي کند يا SMTP که ايميل ها را منتقل مي کند FTP هم ساده ترين راه براي تبادل فايل از يک کامپيوتر به کامپيوتر ديگر مي باشد. به خاطر استفاده اين پروتکل از يک پورت مجزا که پورت شماره 21 است عمل دانلود بسيار سريع انجام مي شود. مانند آدرسهاي وب سايتها، FTP هم آدرس مخصوص خود را دارد چون همانند يک وب سايت، اين پروتکل بر روي هارد ديسک کامپيوتر سرور فضاي مشخصي را اشغال مي کند. معمولاً اگر آدرس يک وب سايت مانند آدرس زير باشد:

http://www.yourdomain.com

آدرس FTP آن سايت به اين صورت است:

ftp://ftp.yourdomain.com

به دو طريق شما مي توانيد از اين پروتکل براي انتقال فايلها استفاده کنيد، يکي از راه مرورگر وب خود و ديگري بکارگرفتن نرم افزار مخصوص FTP که به آنها FTP Client مي گويند. اما براي دسترسي به محتواي دايرکتوري FTP نياز به مشخصه کاربري يعني UserID و کلمه رمز يعني Password داريد که در هر دو روش بايد ابتدا آنها را وارد کنيد و پس از تأييد به انتقال فايل بپردازيد. ورود به بعضي از دايرکتوري هاي FTP براي کليه کاربرها آزاد مي باشد و نيازي به وارد کردن مشخصات کاربري نيست که اصطلاحاً آنرا ورود بصورت گمنام يعني anonymous مي گويند که تنها با وارد کردن آدرس ايميل خود مي توانيد به آن دايرکتوري دسترسي پيدا کنيد. پس از ورود، شما مي توانيد براي انتقال فايلها از دستوراتي مانند copy paste استفاده کنيد تا فايلي را دانلود و يا از سيستم خود به آن کامپيوتر بفرستيد يعني Upload کنيد، البته اين را در نظر داشته باشيد که در بيشتر سايتها شما مجاز به دانلود هستيد نه آپلود مگر اينکه آن دايرکتوري متعلق به خود شما باشد تا سطح دسترسي شما اجازه به آپلود فايل هم بدهد.

يکي ديگر از کاربردهاي پروتکل FTP ، استفاده طراحان و مديران وب سايتها براي انتقال محتواي سايتها مي باشد که در حال حاضر اين افراد بيشترين استفاده را از FTP دارند. زماني که شما فضايي را براي ميزباني سايت خود از يک شرکت سرويس دهنده اينترنت ISP اجاره مي کنيد، به شما حداقل يک آدرس FTP مي دهند تا عمل انتقال فايلها را از کامپيوتر خود به وب سرور و بالعکس انجام دهيد که بهتر است براي امنيت و حفظ فايلها حتماً از يک نرم افزار در اين زمينه استفاده کنيد. شما می توانید با بکارگيري نرم افزارCuteFTP یا FileZilla به راحتي محتواي سايت خود را منتقل و فايلها را مديريت کرده و با موفقيت وب سايت خود را راه اندازي کنيد و یا از امکان Fire FTP در Mozilla Firefox استفاده کنید.

آموزش ساخت اکانت FTP در هاست دایرکت ادمین :

برای ساخت اکانت ftp در هاست دایرکت ادمین طبق تصویر زیر بروی گزینه FTP Management کلیک کنید.

و سپس طبق تصویر زیر Create FTP account را زده تا صفحه ساخت اکانت جدید باز شود.

در این قسمت نام و پسورد اکانت ftp را نوشته و همچنین مسیر دسترسی اکانت را مشخص می کنیم.

بررسی دسترسی های قابل تعریف برای اکانت ftp

Domain : اگر دسترسی اکانت ftp بروی این گزینه ست شده باشد , اکانت به بالای public_html (روت)  دسترسی دارد.(در این حالت اکانت دسترسی کامل به هاست دارد)

Ftp : اکانت ساخته شده با این گزینه به پوشه public_ftp در هاست دسترسی دارد.

User : در این حالت , پوشه ای به نام اکانت ftp( مثلا matech )  در public_html ساخته می شود و اکانت ساخته شده به همین پوشه دسترسی دارد.

Custom : چنانچه بخواهید اکانت ftp  ساخته شده به مسیری مشخص که شما تعیین می کنید , دسترسی داشته باشد می بایست این گزینه را انتخاب و مسیر مورد نظر را در کادر روبروی آن تعریف کنید.

نکته : اگر اکانت ابتدا با دسترسی Domain  یا Ftp  ساخته شد , و بخواهید دسترسی آن را به User  تغییر دهید , ممکن است اعمال نشود و پوشه مورد نظر در دسترسی User ساخته نشود و در این صورت می بایست یوزر را حذف کرده و مجدد با همان مشخصات ولی این بار با دسترسی User بسازید.

نکته : چنانچه بخواهید پسورد و یا دسترسی اکانت ساخته شده را ویرایش کنید , می توانید اکانت را انتخاب کرده و بروی گزینه change  در قسمت password  کلیک کنید.

خطایابی : احتمال دارد در زمان ساخت اکانت ftp  و یا پس از اتصال به هاست در زمان آپلود اطلاعات با خطای پر بودن هاست روبرو شوید که این مورد باید توسط هاستینگ بررسی شود.

نکته : جهت دسترسی به هاست از طریق اکانت ftp که قبلا بروی هاست ساخته شده است , توسط نرم افزاری های ftp (مانند cute ftp و filezilla ) و با اطلاعات اکانت و آی پی (و یا دی ان اس ) سرور به هاست مورد نظر وصل می شوید و می توانید انتقال اطلاعات را انجام دهید.توجه داشته باشید که نام کاربری باید به صورت کامل وارد شود.

مانند : [email protected]

 

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر