جهش به محتوا
ورود کاربران
سرور مجازی و اختصاصی

مقاله از بکاپ گیری دیتابیس در دایرکت ادمین

هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

بکاپ گیری دیتابیس در دایرکت ادمین

مهم‌ترین دارایی یک سایت، دیتابیس آن است. روش‌های مختلفی جهت بکاپ گیری از دیتاببس وجود دارد، در این مقاله بکاپ‌گیری در هاست دایرکت ادمین را به شما آموزش خواهیم داد:

بکاپ گیری با MySQL Management

برای این منظور وارد هاست شده و روی MySQL Management کلیک نمایید. در مرحله ی بعد، جلوی نام دیتابیس مورد نظر با کلیک روی دکمه‌ی Download میتوانید یک نسخه از دیتابیس را در یکی ا ورژن‌های gz یا sql دانلود نمایید.

Mysql Management in DirectAdmin
Mysql Management in DirectAdmin

 

Download Database in DirectAdmin
Download Database in DirectAdmin

 

بکاپ‌گیری از طریق PhpMyAdmin

مطابق این لینک از قسمت Advanced Features  گزینه‌ی phpMyAdmin را انتخاب نمایید. از قسمت سمت چپ بر روی دیتابیس موردنظر کلیک کنید. سپس جهت تهیه‌ی خروجی، از تب Export بر روی دکمه ی go کلیک نمایید تا یک نسخه از دیتابیس دانلود شود.

PhpMyAdmin DirectAdmin
PhpMyAdmin DirectAdmin

بکاپ گیری از طریق Create/Restore Backups

روش دیگر تهیه ی بکاپ از دیتابیس، استفاده از گزینهی Create/Restore Backups در هاست میباشد .وارد هاست شده و روی گزینه‌ی فوق کلیک نمایید.

CACreate Data Base BAckup in DirectAdmin
Create Data Base BAckup in DirectAdmin

 

 

در پنجره‌ی باز شده،  تیک گزینه‌های مربوط به DataBase را بزنید و در نهایت بر روی دکمه‌ی Create backup کلیک نمایید.

Create DataBAse Backup in DirectAdmin
Create DataBAse Backup in DirectAdmin

 

نکته: توجه داشته باشید که گزینه‌ی Create/Restore Backups می‌تواند از تمام قسمت‌های هاست بکاپ بگیرد. اگر تمام قسمت‌ها را تیک بزنید خروجی نهایی فول بکاپ کل هاست خواهد بود. برای آَنایی بیشتر با انواع بکاپ‌گیری در دایرکت ادمین این مقاله را بررسی کنید.

بکاپی که ایجاد می‌شود در پوشه‌ی backups ذخیره می شود و میتوانید از این قسمت به آن دسترسی داشته باشید.

Create Data Base Backup in DirectAdmin
Create Data Base Backup in DirectAdmin

 

بکاپ گیری از طریق کامند

درمواقعی که بکاپ‌گیری با خطا مواجه می شود ،راه دیگر تهیه‌ی بکاپ با استفاده از کامند می‌باشد. برای اینکار وارد دسترسی ssh سرور مربوطه شوید. در صورتی که با نحوه برقراری ارتباط ssh آشنا نیستید این مقاله را بررسی کنید. ابتدا با دستور cd  وارد پوشه‌ی public_html  اکانت مورد نظر شوید. در کد زیر بجای کلمه ی username، یوزر اکانت مورد نظر را وارد نمایید:

cd /home/username/public_html

سپس کد بکاپ گیری را اجرا نمایید.در کد زیر بجای کلمه ی user و database ، به ترتیب یوزر و نام دیتابیس را وارد کنید و در سمت را ست یک نام برای بکاپی که تهیه می شود با پسوند sql  وارد نمایید.

mysqldump -u user -p database> file.sql

بعنوان نمونه دستور زیر را بررسی کنید:

mysqldump -u maral_usr -p maral_db> maralback.sql

پس از اجرای کد فوق از شما درخواست پسورد دیتابیس را می‌شود. پسورد را وارد و اینتر کنید. در نهایت یک بکاپ از دیتابیس ایجاد و با نام maralback.sql در پوشه ی public_html ایجاد میکند.

خطایابی: توجه داشته باشید در صورتی که فضای هاست به میزان کافی نباشد ، ممکن است بکاپ به درستی و کامل ایجاد نشود. حتما این مورد را چک کنید.

برای ریستور بکاپ دیتابیس نیز روش‌های مختلفی وجود دارد، لطفاً این مقاله را بررسی کنید.

 

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر