جهش به محتوا
ورود کاربران
سرور مجازی و اختصاصی

مقاله از ریستور دیتابیس در دایرکت ادمین

هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

ریستور دیتابیس در دایرکت ادمین

بعضی مواقع به دلالیل مختلفی مانند خراب شدن دیتابیس یا نیاز به اطلاعات قبلی یا دلایل دیگری ممکن است مجبور شوید بکاپ قبلی دیتابیس را ریستور کنید. برای ریستور کردن بکاپ یک دیتابیس چند روش وجود دارد که در ادامه توضیح داده می‌شوند:

ریستور بکاپ در MySQL Management

در هاست وارد قسمت MySQL Management شوید. از قسمت Select Database نام دیتابیس مورد نظر را انتخاب نمایید. با کلیک روی دکمه‌ی choose file فایل بکاپی که میخواهید ریستور کنید را انتخاب و در ادامه روی دکمه ی Upload کلیک کنید.

restore Database BAckup in DirectAdmin
Restore Database Backup in DirectAdmin

 

اگر آپلود دیتابیس موفقیت باشد سایز آن برابر با حجم بکاپ آپلودی خواهد شد.

ریستور بکاپ در phpmyadmin

روش دیگر ریستور بکاپ ، از طریق  phpMyAdmin می باشد.مطابق توضیحات این لینک با دسترسی یوزر دیتابیس مورد نظر، وارد phpMyAdmin شده و از سمت چپ دیتابیس موردنظر را انتخاب و مطابق تصویر زیر از تب Import  بر روی دکمه ی choose file کلیک کنید.

Restore Database Backup in DirectAdmin
Restore Database Backup in DirectAdmin

 

خطایابی: درصورتی که حجم فایل بکاپ بالا باشد و پسوند فایل دیتابیس sql باشد ، ممکن است در زمان ریستور بکاپ با خطا مواجه شوید.جهت رفع این مشکل، فایل را زیپ کرده و مجددا آن را ریستور نمایید.

خطایابی: اگر با فرمت زیپ نیز امکان ریستور دیتابیس وجود نداشت، با استفاده از کامند آن را ریستور نمایید.

 

ریستور بکاپ با کامند

برای ریستور بکاپ یا استفاده از کامند، فایل دیتابیس را در پوشه ی public_html آپلود کنید. سپس SSH سرور را باز کنید و کد زیر را در ترمینال اجرا نمایید. در صورتی که با نحوه برقراری ارتباط ssh آشنا نیستید این مقاله را بررسی کنید.

توجه داشته باشید، ابتدا باید از طریق کد زیر وارد پوشه‌ی public_html شوید.

لازم به ذکر است در کد زیر به جای کلمه ی username باید یوزر اکانت مورد نظر را وارد نمایید:

cd /home/username/public_html

در ادامه ، کد زیر را اجرا نمایید:

mysql -u user -p db < backup.sql

در کد فوق بجای user نام یوزر دیتابیس و بجای db نام دیتابیس و بجای backup.sql نام فایل بکاپی که در پوشه ی public_html قرار دادید را وارد کنید.

پس از اجرای کد فوق از شما درخواست پسورد دیتابیس را دارد.پسورد را وارد و اینتر کنید.

نکته: در این روش فایل بک آپ حتما باید با پسوند .sql در فایل منیجر آپلود شود. همچنین فایل را در هر مسیری آپلود کردید باید در کد اول به همان مسیر وارد شده و دستور دوم را اجرا کنید

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر