جهش به محتوا
ورود کاربران
ایمیل

مقاله از ارسال ایمیل تست به mail-tester

هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

ارسال ایمیل تست به mail-tester

سایت mail-tester.com برای بررسی امتیاز اسپم استفاده میشود. بالاترین امتیاز 10 میباشد و این در حالتی خواهد بود که دامنه و آی پی ارسال کننده هیچ مشکلی نداشته باشد. و در مواردی که مشکلاتی در SPF , DKIM , DNS و… وجود داشته باشد امتیاز منفی مربوطه نیز در نتیجه مشخص خواهد بود. باید این مشکلات را یک به یک بررسی و رفع نموده و امتیاز را بالا ببرید.

در این سایت میتوانید مشکلاتی که باعث اسپم شدن ایمیل میشود را بررسی نموده و جهت رفع مشکل اقدامات لازم را انجام دهید.  از جمله مشکلات میتوان به درست نبودن تنظیمات SPF , DKIM , DNS  دامنه، بلاک بودن آی پی ارسال کننده در دیتابیس های مربوطه، سالم نبودن لینک ها یا تصاویر الصاق شده در ایمیل  اشاره کرد.

روش انجام تست ایمیل

جهت بررسی مشکلات ارسال ایمیل از جمله مشکل spam ، یک ایمیل تست به سایت mail-tester.com ارسال کرده و نتیجه را بررسی می کنیم.  روش کار به این صورت هست که وقتی وارد سایت mail-tester.com میشوید,  یک ایمیل جهت دریافت ایمیل تست به شما ارائه میشود.

شما باید یک ایمیل به آدرس ایمیل ایجاد شده ارسال کنید و بعد از گذشت چند ثانیه جهت بررسی وضعیت ارسال ، بر روی دکمه ی then check your score کلیک کنید.

بعنوان نمونه در عکس زیر شما باید از ایمیل خودتان یک ایمیل به [email protected] ارسال کنید.

 

send test email to mail-tester

نکته: در صورتی که ایمیل ارسالی شما در mail-tester دریافت نشود, نتیجه ای دریافت نخواهید کرد.

خطایابی: شما نباید ایمیل ارسالی را به صورت bcc یا cc ارسال کنید. حتما ایمیل باید به صورت ایمیل اصلی ارسال شود. در غیر این صورت ارسال شما ناموفق بوده و نتیجه ای دریافت نخواهید کرد.

  • درمواردی که خطای SPF و یا DKIM دریافت میکنید با استفاده از این مقاله مشکل را بررسی نموده و رفع کنید.

 

  • چنانچه خطای مربوط به dns دریافت کردید باید dns های دامنه را طبق این مقاله بررسی کنید.

چنانچه خطای broken link دریافت کردید, باید محتوای ایمیل ارسالی را بررسی کنید. در موارد زیر این خطا دریافت میشود:

1- در محتوای ایمیل تصویری اضافه کرده اید که لینک آن مشکل دارد و تصویر لود نمیشود.

2- در محتوای ایمیل لینکی داشته باشید که خراب یا نامعتبر باشد.

3- لینک لغو اشتراک به درستی در محتوای ایمیل اضافه نشده باشد.

  • در صورتی که IP ارسال کننده مشکل بلاک لیست داشته باشد خطای listed in blacklist دریافت خواهید کرد. در این مورد باید آی پی ارسال کننده را در این سایت بررسی نموده و جهت آزاد کردن آی پی اقدام فرمایید.
  • در مواردی که خطایی مربوط به host name دریافت شود، باید در سرور یک a-record با نام HostName و آی پی سرور ایجاد کنید تا مشکل رفع شود.

در صورت دریافت خطای IP used in the HELO request باید در تنظیمات فایل defaults.inc.php هاست نیم را تنظیم کنید. در هاست دایرکت ادمین باید به صورت زیر عمل کنید.

ابتدا باید با سرور ارتباط ssh برقرار کنید.  در صورتی که با نحوه برقراری ارتباط ssh آشنا نیستید این مقاله را بررسی کنید. سپس با اجرای کد زیر در ترمینال فایل defaults.inc.php را برای ویرایش باز کنید.

nano /var/www/html/roundcube/config/defaults.inc.php

در صورتی‌که هاست سی پنل دارید باید فایل را در مسیر زیر ویرایش کنید.

nano /usr/local/cpanel/base/3rdparty/roundcube/config/defaults.inc.php

سپس عبارت زیر را پیدا کنید.

$config['smtp_helo_host'] = '';

نکته: برای جستجوی یک عبارت در فایل ها از طریق  ssh و ویرایشگر nano باید از کلید های Ctrl+w استفاده کنید. در نوار سرچ باز شده عبارت مورد نظر را وارد نموده و اینتر را بزنید تا عبارت را در متن جستجو نمایش دهد.

پس از یافتن عبارت مقدار آن را به عبارت زیر تغییر دهید.

$config['smtp_helo_host'] = 'mail.yourhostname.com';

  • در مواردی که خطای زیر دریافت میشود باید RDNS برای سرور تعریف شود

 

Delivered to internal network by a host with no rDNS

برای تعریف Rdns باید آی پی سرور به علاوه ی دامنه ی اصلی سرور را به پشتیبانی سرور اعلام کنید تا تنظیمات را انجام دهند. قبل از آن جهت اطمینان وضعیت (Reverse MX A records (PTR را در intodns دامنه چک کنید. همچنین از این سایت هم وضعیت ptr را بررسی نمایید.

به صورت کلی شما باید یک به یک خطاهایی که باعث کاهش امتیاز در mail-tester شده است را بررسی و رفع کنید تا به نتیجه برسید

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر