جهش به محتوا
ورود کاربران
سرور مجازی و اختصاصی

مقاله از بهم ریختگی فایل های فارسی در دایرکت ادمین

هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

بهم ریختگی فایل های فارسی در دایرکت ادمین

گاهی مواقع پس از نوشتن متن فارسی در فایل‌های html یا php در کنترل پنل دایرکت ادمین، پس از Save کردن آن فایل، اگر مجددا فایل را باز کنید، مشاهده می‌کنید که متن فارسی بهم ریخته است.

برای حل شدن این مشکل، باید امکان دسترسی ssh به سرور را با یوزر root داشته باشید.  در صورتی که با نحوه برقراری ارتباط ssh آشنا نیستید این مقاله را بررسی کنید.

سپس به مسیر usr/local/directadmin/data/skins/enhanced/lang/en بروید. برای اینکار دستور زیر را کپی و مطابق تصویر در ترمینال وارد کنید:

Cd /usr/local/directadmin/data/skins/enhanced/lang/en

 

در این مسیر باید فایل lf_standard.html را با nano باز کرده و ویرایش کنیم، لطفا دستور زیر را در ترمینال وارد کنید:

 

nano lf_standard.html

پس از باز کردن این فایل مانند تصویر زیر، محتویات فایل را مشاهده می‌کنید.

الآن باید عبارت LANG_ENCODING=iso-8859-1 رو به LANG_ENCODING=utf-8 تغییر دهید، برای جستجو LANG_ENCODING=iso-8859-1 در فایل کلیدهای ctrl+w را فشار دهید، پس LANG_ENCODING رو تایپ و اینتر را بزنید.

پس از یافتن عبارت، مقدار آن را به utf-8 تغییر دهید. سپس فایل را با دستور ctrl+x ببندید، هنگام بسته شدن فایل، از شما سوال پرسیده می‌شود که آیا قصد ذخیره تغییرات را دارید یا خیر؟ Y را تایپ کنید و اینتر کنید تا تغییرت اعمال شده ذخیره شود.

پس از اعمال تغییرات باید سرویس دایرکت ادمین و آپاچی را با دستورات زیر ریستارت کنید.

 

Service httpd restart

Service directadmin restart

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر