جهش به محتوا
ورود کاربران
سرور مجازی و اختصاصی

مقاله از جلوگیری از حذف خودکار فایل‌ها در مسیر خاصی در دایرکت ادمین

هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

جلوگیری از حذف خودکار فایل‌ها در مسیر خاصی در دایرکت ادمین

ممکن است بعد از نصب دایرکت ادمین با شرایطی مواجه شوید که فایل یا فایل‌های خاصی در یک مسیر مشخص مرتبا حذف میشوند. این شرایط زمانی اتفاق می‌افتد که فایلی روی سرور ویروسی باشد و یا به عنوان شل شناخته شود که به صورت اتوماتیک توسط آنتی شلر سرور حذف می‌شوند.

بعد از مواجه شدن با این حالت باید هاست و فایل‌ها را بررسی کنید:

منظور از بررسی هاست این است که باید وضعیت فایل های روی هاست بررسی شود تا از ویروسی نبودن اطلاعات اطمینان حاصل کنیم.

در مرحله‌ی بعد باید وضعیت فایل‌ها در آنتی شلر بررسی شود زیرا ممکن است سرور فایلی را به عنوان شل قرنطینه کرده است. برای این منظور ابتدا باید اتصال ssh با سرور برقرار کنید سپس دستور زیر را در ترمینال اجرا کنید:

در صورتی که با نحوه برقراری ارتباط ssh آشنا نیستید این مقاله را بررسی کنید.

maldet --report

 

چنانچه فایلی به صورت شل شناسایی شده باشد در این فایل ذخیره شده است

madlet-report
madlet-report

در مرحله‌ی بعدی باید پوشه‌ی quarantine بررسی شود. در صورتی که فایلی به صورت مداوم توسط maldetect حذف شود, گزارش آن در این مسیر ذخیره میشود. برای بررسی این پوشه کد زیر را در ترمینال اجرا کنید تا وارد پوشه شوید:

cd /usr/local/maldetect/quarantine/

در صورتی که فایل در این پوشه وجود دارد میتوانید آنر ا حذف کنید.

در انتها اگر هیچ کدام از شرایط فوق برقرار نبود یعنی اطلاعات هاست ویروسی نبودند و فایل بعنوان شل ذخیره نشده بود اما همچنان ممکن است آنتی شلر فایل مورد نظر را حذف میکند، پس از اطمینان از سالم بودن فایل‌ها, می‌توانید مسیر مربوطه را در قرنطینه اضافه کنید می‌توانید مسیر مربوطه را در قرنطینه اضافه کنید.

برای اضافه کردن مسیر در قرنطینه باید مسیرهای مورد نظر را در فایل ignore_paths اضافه کنید. برای این کار با اجرای کد زیر فایل مربوطه را برای ویرایش باز کنید:

 

nano /usr/local/maldetect/ignore_paths

مسیر های مورد نظر را در این فایل پشت سرهم وارد نموده و ذخیره میکنید.

نکته: مسیر مورد نظر را باید از طریق سرور آدرس دهی کنید. یعنی مسیر کامل از روی سرور را باید وارد کنید. در این مورد پیشنهاد میکنم از طریق ftp با استفاده از نرم افزارهایی مثل Bitvise یا Winscp سرور را باز کنید و همان آدرس را مانند تصاویر زیر استفاده کنید.

maldet-report

 

سپس همان مسیر را در فایل ignore_paths  وارد نموده و ذخیره میکنید.

توجه داشته باشید که باید بعد از اعمال این تنظیمات طی 24 ساعت وضعیت فایل ها بررسی شود تا از پاک نشدن فایل‌ها اطمینان حاصل شود.

 

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر