جهش به محتوا
ورود کاربران
سیستم های مدیریت محتوا

مقاله از ریدایرکت شدن پیشخوان در وردپرس

هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

ریدایرکت شدن پیشخوان در وردپرس

وردپرس یکی ازCMSها  (Conten Management System) یا همان سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب و رایج است که راه‌اندازی و مدیریت سایت را بسیار آسان می‌کند. این cms به زبان php نوشته شده است و از My Sql استفاده می‌کند که باید نسخه‌ی خام آن را روی هاست بارگذاری کنید سپس اقدام به نصب آن نمائید. ی سایت وردپرسی دارای دو بخش است سایتی که کاربران مشاهده می‌کنند که اصطلاحاً front نیز گفته می‌شود و بخش کنترل پنل که به آن پیشخوان نیز می‌گویند یا همان Admin برای مدیریت محتوای front.

ریدایرکت شدن پیشخوان در وردپرس

در برخی مواقع ممکن است این اتفاق رخ دهد که پس از لاگین در ادمین وردپرس، صفحه اصلی سایت نمایش داده شود و در واقع آدرس به آدرس اصلی سایت ریدایرکت شود.برای رفع این مشکل می توان راهکارهای زیر را تست کرد :

1- ویرایش آدرس سایت در دیتابیس

برای این کار کافیست وارد phpmyadmin هاست شده و در آنجا وارد جدول wp-options  بشوید و رکوردهای siteurl و home را یافته و آدرس صحیح سایت را در این قسمت ها وارد کنید.

 

2- پاک کردن کوکی ها

یکی از دلایل مشکل redirect وردپرس کوکی ها هستند ، وردپرس از کوکی برای نگه داشتن کاربر در پیشخوان استفاده می کند بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید پاک کردن کش و کوکی مرورگر خود است، همچنین اطمینان پیدا کنید که کوکی ها در مرورگر شما فعال هستند ، پس از حذف کش و کوکی , مرورگر خود را ببندید و مجدد باز کنید ، بسیاری از مواقع با این تغییر مشکل رفع می شود. برای انجام این مورد در مرورگر گوگل کروم طبق عکس های زیر پیش بروید. در سایر مرورگرها نیز شبیه به همین مراحل است.

clear cache in browser
clear cache in browser

 

 

clear cache in browser
clear cache in browser

 

3- غیر فعال کردن تمام افزونه ها

گاهی اوقات افزونه های وردپرس این مشکل را ایجاد می‌کنند. به خصوص زمانی که دو افزونه با هم سازگاری نداشته باشند، برای غیر فعال کردن تمام افزونه ها در وردپرس می توانید به وسیله ftp یا کنترل پنل سرویس هاست خود پوشه پلاگین واقع در مسیر public_html پوشه‌ی plugins را به plugins_backup تغییر دهید با این کار تمام افزونه‌ها غیرفعال می‌شوند سپس وارد پیشخوان شوید و به صورت تک تک افزونه‌ها را فعال کنید تا متوجه شوید که کدام افزونه مشکل را ایجاد کرده است.

4- بازگشت به پوسته پیش فرض

پوسته‎های وردپرس می توانند مشکل redirect را ایجاد کنند، مخصوصا زمانی که وردپرس را بروز کرده باشید یا پوسته را به نسخه جدیدتری ارتقا داده باشید، برای تغییر به پوسته‌ی پیش فرض شما باید وارد مسیر wp-content/ شوید و سپس پوسته فعلی را تغییر نام دهید و سایت را باز کنید، وردپرس به طور خودکار پوسته شما را به پیش فرض تغییر می دهد، اگر شما پوسته پیش فرض را قبلا حذف کرده اید لازم است آن را مجدد آپلود نمایید یا یک قالب سالم جایگزین قالب فعلی خود با همان نام کنید. اگر شما از قالب پیش فرض استفاده می کنید می توانید یک قالب با همان نام پیش فرض جایگزین پوسته فعلی کنید.

5- حذف فایل .htaccess

گاهی اوقات فایل .htaccess مشکل خطا redirect وردپرس را ایجاد می کند، می توانید توسط ftp یا پنل هاست وارد هاست شوید و سپس از فایل .htaccess پشتیبان بگیرید و این فایل را حذف کنید سپس بررسی کنید آیا مشکل رفع می شود یا خیر، همچنین برای اطمینان روی فایل .htaccess داخل پوشه /wp-admin/ نیز همین این تغییر را اعمال کنید. اگر مشکل رفع شد شما می توانید وارد پیشخوان شوید و از منوی تنظیمات روی پیوند های یکتا کلیک کنید و سپس روی دکمه ذخیره کلیک کنید وردپرس به طور خودکار فایل htaccess شما را ایجاد می کند تا مشکل 404 برای شما ایجاد نشود. همچنین می‌توانید خودتان فایل htaccess پیش‌فرض را ایجاد کنید. برای اینکار وارد public_html شوید و یک فایل جدید به نام .htaccess ایجاد کنید و کدهای زیر را در آن قرار دهید:


#BEGIN WordPress
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]

#END WordPress


6-بروزرسانی url سایت

در برخی از موارد مشاهده کردیم این مشکل از وارد کردن اشتباه آدرس سایت در تنظیمات وردپرس ایجاد شده است برای رفع آن شما باید وارد پنل هاست خود شوید و سپس فایل wp-config.php را ویرایش کنید و کد های زیر را تغییر دهید و در صورت عدم وجود آنها را اضافه کنید. توجه کنید که اگر سایت شما www دارد آن را حتما به آدرس اضافه کنید .(شما باید به جای example.com سایت خود را جایگزین کنید.)


define('WP_HOME','http://your_domain');
define('WP_SITEURL','http://your_domain');

تغییرات را ذخیره کنید و سپس وارد سایت و پیشخوان خود شوید و بررسی کنید که مشکل رفع شد یا خیر.

 

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر