جهش به محتوا
ورود کاربران
سرور مجازی و اختصاصی

مقاله از نصب Nginx روی Cpanel با استفاده از پلاگین Engintron

هر زمان نیاز به کمک داشتید، در کنار شما هستیم . با ما تماس بگیرید ( 031-3626 0000 ) یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

نصب Nginx روی Cpanel با استفاده از پلاگین Engintron

وب سرور

وب سرور یکی از ارکان اصلی سرورهای میزبانی و یکی از پارامترهای موثر در کیفیت و سرعت لود وب سایت می‌باشد، با انتخاب وب سرور مناسب امکان افزایش تعداد کاربران آنلاین و افزایش سرعت لود با منابع (resource) معین روی سرور خواهید داشت.

Nginx یک وب سرور قدرتمند جهت نصب روی سرورهای میزبانی وب می‌باشد، امکانات فوق العاده‌ی وب سرور Nginx در دو بخش امنیت و performance و البته رایگان بودن آن محبوبیت آن را دوچندان کرده است.

در حال حاضر وب سایت‌های بسیار بزرگ و معتبری همچون کلود فلر و حتی سایت اصلی شرکت Cpanel  از Nginx به عنوان وب سرور استفاده می‌نمایند. البته Nginx در ابتدا بعنوان یک Reverse Proxy سرور معرفی و استفاده شد اما به مرور بخاطر امکانات زیاد و سرعت بالا بعنوان یک وب‌سرور نیز محبوب شد.

از مهمترین قابلیت های وب سرور Nginx می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • قابلیت پشتیبانی و مدیریت بیش از ۱۰,۰۰۰ اتصال همزمان با مصرف رم بسیار پایین
  • قابلیت Load balancing
  • قابلیت Fault tolerance
  • پشتیبانی از OCSP  با OpenSSL
  • پشتیبانی از FastCGI, SCGI, uWSGI به همراه caching
  • سازگار با IPv6
  • پشتبانی از پروتکل SPDY
  • فشرده سازی و اکسترکت gzip
  • قابلیت Bandwidth throttling
  • پردازش داده های XSLT
  • پشتیبانی از  TLS/SSL
  • پشتیبانی از STARTTL ها
  • احراز هویت با استفاده از سرور HTTP خارجی

همچنین به لطف متن باز بودن این وب سرور ماژول های بسیار متنوعی برای وب سرور Nginx تولید شده است که شما با هر نیازی می توانید Nginx را انتخاب نمایید.

قابلیت Reverse Proxy در Nginx

اگر شما با مطالعه قابلیت‌های Nginx به استفاده و نصب این وب سرور بر روی سرور میزبانی خود علاقه مند شده‌اید باید بدانید که Nginx را می‌توان به دو روش به عنوان وب سرور اصلی و یا Reverse Proxy نصب کرد. اگر از Nginx  به صورت وب سرور اصلی استفاده نمایید nginx تمام درخواست‌های ارسال شده روی سرور را پردازش خواهد کرد .

استفاده از وب سرور Nginx  را به صورت مستقل زمانی به شما پیشنهاد می کنیم که با کانفیگ تخصصی این وب سرور کاملا آشنا باشید و بتوانید رول های URL Rewrite را برای فایل کانفیگ Nginx ترجمه نمایید (در حال حاضر متاسفانه Nginx  به صورت مستقیم از کد های URL Rewrite  در فایل htaccess پشتیبانی نمی کند )

اما نگران نباشید به لطف قابلیت Reverse Proxy  در Nginx شما می توانید وب سرور Nginx  را در کنار وب سرور دیگر نظیر Apache به صورت Reverse نصب نمایید، در این حالت وب سرور Nginx و Apache به صورت همزمان درخواست های ارسال شده بر روی سرور را پردازش می کنند، کلیه درخواست های استاتیک نظیر لود فایل های css و جاوا اسکریپت و تصاویر توسط Nginx پردازش می گردد و درخواست های داینامیک نیز توسط وب سرور Apache  پردازش خواهند شد.

نصب Nginx روی Cpanel

کنترل پنل Cpanel  یک کنترل پنل حرفه‌ای و پرطرفدار جهت راه اندازی و مدیریت سرورهای لینوکسی و ارائه سرویس های میزبانی به شمار می آید.

در حال حاضر متاسفانه Cpanel به صورت مستقیم وب سرور Nginx را در لیست وب سرورهای پیش فرض خود قرار نداده است و امکان نصب مستقیم Nginx نظیر آنچه در کنترل پنل دایرکت ادمین هست وجود ندارد. اما باز هم جای نگرانی نیست به لطف پلاگین ارزشمند Engintron  شما می‌توانید به راحتی از وب سرور Nginx بر روی سرور با کنترل پنل Cpanel  استفاده نمایید.

Engintron چیست؟

Engintron  یک پلاگین رایگان جهت نصل وب سرور nginx بر روی سی پنل است، علاوه بر اینEngintron  قابلیت های افزوده ای نظیر کش حرفه ای، ابزار ضد حملات DDOS و سیتم مانیتورینگ پیشرفته‌ا‌ی در اختیار شما قرار خواهد داد تا به راحتی بتوانید به صورت قابل توجه بازدهی و کیفیت لود سرور را افزایش دهید.

نصب Engintron

برخلاف نصب و کانفیگ nginx به صورت مستقل که دارای پیچیدگی‌های زیادی هست، شما به راحتی می‌توانید با کامندهای زیر فرایند نصب و کانفیگ کامل را به Engintron واگذار نمایید. جهت نصب به ترتیب کامندهای زیر را در ترمینال سرور وارد نمایید:
برای این مورد ابتدا باید با سرور اتصال ssh برقرار کنید. در صورتی که با نحوه برقراری ارتباط ssh آشنا نیستید  این مقاله را بررسی کنید.


cd /
rm -f engintron.sh
wget --no-check-certificate https://raw.githubusercontent.com/engintron/engintron/master/engintron.sh
bash engintron.sh install

و یا از این خط کامند جهت اجرای همه دستورات به صورت همزمان و استفاده نمایید:

cd /; rm -f engintron.sh; wget --no-check-certificate https://raw.githubusercontent.com/engintron/engintron/master/engintron.sh; bash engintron.sh install

پس از نصب کامل Engintron پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن نصب مشاهده خواهید کرد. می توانید از داخل WHM با ورود به Engintron می از امکانات پلاگین استفاده نمایید.

این مقاله برای شما مفید بود؟
بلهخیر