افزونه yoast seo چیست و چه کمکی به ما می کند

افزونه yoast seo
خرید هاست
آموزش وردپرس

هدف از سئو چیست

با یک وبگردی ساده در موضوعات دیجیتال مارکتینگ و موارد مربوط به آن به سرعت متوجه این موضوع خواهید شد که یکی از اصلی ترین، پر هزینه ترین و سخت ترین موضوعاتی که در این حوزه وجود دارد بحث سئو می باشد که خیلی از سایت ها نیرو و منابع خود را روی آن متمرکز کرده و باید گفت که در خیلی از مواقع به عنوان اولویت اصلی مطرح خواهد بود. اما این سوال که چرا اوضاع به این منوال است سوالی است که برای پاسخ به آن لازم است ابتدا کمی در مورد اینکه اوضاع فروش محصولات به چه صورت است و سئو یعنی چه صحبت کنیم.

هدف از سئو چیست

شما با استفاده از تبلیغات این امکان را خواهید داشت که سایت فروشگاهی یا خدماتی خود را رشد دهید و محصولات خود را به فروش برسانید، بعضی از کاربرانی که به سایت شما می آیند واقعا به محصول شما احتیاج داشته و آن را از شما خواهند خرید، ولی بیشتر آنها صرفا به خاطر تبلیغات و کلیک روی یک لینک جذاب به آنجا آمده و بیشتر آنها بدون خرید از سایت خارج می شوند. در نظر داشته باشید تا شما بتوانید راهی را پیدا کنید که کلیه کسانی که به سایت شما می آیند، به دنبال محصولات شما باشند و آن را لازم داشته باشند. باید گفت که این موضوع باعث می شود فروش شما به طور بسیار چشمگیری افزایش پیدا کند.

اگر به شما بگوییم روشی وجود دارد که می توانید به سیل عظیمی از کاربران این چنینی که هر روز به دنبال محصولات شما هستند و دقیقا آن چیزی که شما می فروشید و ارائه می کنید را نیاز دارند، دسترسی داشته باشید مطمئنا شما می خواهید که از این روش استفاده کنید و حاضر هم هستید که برای آن هزینه کنید. در واقع باید گفت این تجمع مفید در گوگل وجود دارد و در صورتی که کاربران شما وقتی که محصولات شما را در گوگل جست و جو می کنند تا قیمت آن ها را بررسی کنند، در نتایج جست و جو و در ردیف های اول حضور داشته باشید، می توانید خود را به آنها معرفی کنید.

تمام کاری که سئو برای شما انجام می دهد این است که سایت شما را به صورتی بهینه سازی می کند که می توانید در بین این نتایج جست و جو قرار بگیرید. پس تمامی تلاش هایی که برای سئو کردن سایت می شود و سرمایه گذاری هایی که انجام می گیرد برای این است که این سایت ها بتوانند به ترافیکی که به آن ترافیک طبیعی یا همان ترافیک ارگانیک گفته می شود دست پیدا کنند. ترافیکی که در آن کاربران خود مشتاق به محصول هستند و لازم به تبلیغ نیست و با داشتن یک سایت خوب و شرایط مناسب می توان به راحتی فروش را افزایش داد.

مجموعه اقدامات زیادی هستند که در زمره بهینه سازی موتور های جست و جو یا همان سئو قرار می گیرند و باید این موضوع را در نظر داشت که برای سئو باید کارهای مختلف و متفاوتی انجام داد و خیلی از سایت ها به خیلی از تکنیک های مختلف دست می زنند تا بتوانند این اوضاع را بهبود ببخشند.

در صورتی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای طراحی و پیاده سازی سایت خود استفاده می کنید باید گفت که بخشی از مسیر برای شما طی شده خواهد بود و می توان گفت که وردپرس سازگاری خوبی را با الگوریتم های گوگل دارد و به اصطلاح یک سیستم مدیریت محتوای SEO Friendly می باشد. علاوه بر این موضوع این سیستم ابزار های خوبی را هم برای این دارد که در بهینه سازی هر چه بیشتر سایت به ما کمک کنند که می توان از بین ابزار های معروف آن به افزونه هایی مانند افزونه های All In One Seo Pack و افزونه رنک مث که در مقاله های افزونه All In One Seo Pack و افزونه سئو رنک مث آنها را معرفی کردیم و همینطور افزونه yoast seo که در این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت اشاره کنیم.

هدف از سئو

هر چند که این افزونه ها کار سئو را برای ما انجام نمی دهند و در آخر این وب مستر و مدیر سایت است که باید این کار ها را انجام داده و تصمیم های حساس را بگیرد. اما می توانند در راهنمایی و ارائه یک معیار که ما با آن بتوانیم متوجه شویم که در مسیر درست قرار گرفته ایم یا خیر، به ما کمک زیادی بکنند. افزونه yoast seo را می توان یکی از مهمترین و موثر ترین افزونه ها دانست که تا کنون خیلی از سایت ها با استفاده از آن متوقف شده اند به رتبه های بالا دست پیدا کنند و در این مقاله می خواهیم به معرفی کامل آن بپردازیم. در ادامه این موضوع که افزونه yoast seo چیست را با هم بررسی می کنیم.

افزونه yoast seo چیست

در صورتی که بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که افزونه yoast seo یکی از پلاگین های مخصوص سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که می تواند به شما اطلاعات جامعی را در مورد اینکه وضعیت سئوی سایت شما به چه صورتی است و این موضوع که بهتر است در کجا چه تغییراتی را ایجاد نمایید را گوشزد کند. همینطور می تواند بعضی از کارهایی که لازم است برای یک سئوی خوب و روان انجام گیرد را به صورت خودکار انجام داده و در مجموع به سئو کار و یا وبمستر ها کمک کند که سایت را بر اساس قوانین سئو اداره کنند.

افزونه yoast seo برای اولین بار کار خود را در سال 2007 و تحت عنوان یک افزونه همه جانبه و همه کاره برای سئو شروع کرد. این افزونه ابتدا WordPress Seo نام داشت که توسط یک سئوکار و مشاور سئوی هلندی به نام Joost de Valk ارئه شده بود. بعد از ارائه این افزونه، امکانات خوبی که در اختیار کاربران قرار می داد، به سرعت شناخته شده و خیلی از وب مستر ها از آن برای سایت خود استفاده کردند. طولی نکشید که افزونه yoast seo بتواند نام خود را به بالای رتبه افزونه های مربوط به سئو برساند و این جایگاه را بدست بیاورد.

این افزونه که به صورت رایگان کار می کرد تا سال 2012 به کار خود ادامه داد و در این سال با اعمال تغییراتی نسبتا عمده به طور کلی خود را ارتقا داد و از آنجا به بعد افزونه WordPress Seo از نام جدیدی Yoast برای خود استفاده کرد. که تبدیل به یک نام شناخته شده در وب گردید. در سال 2015 نیز این افزونه امکانات جدید دیگری را تحت یک نسخه غیر رایگان که Yoast Premium نام داشت ارائه کرد. در مورد آمار استفاده از افزونه yoast seo باید بگوییم که این افزونه در حال حاضر بیش از 350 میلیون بار دانلود شده است و 5 میلیون سایت به صورت فعال از آن استفاده می کنند که در بین سایر افزونه های سئو باید گفت که یک افزونه بی نظیر به شمار می آید.

افزونه yoast seo چیست

به طور کلی می توان گفت که افزونه yoast seo یکی از افزونه های سئو حرفه ای بوده است که روی مسیر و روند تکامل اقداماتی که برای سئو انجام می شود تاثیرات زیادی داشته است. یکی از بزرگترین این تاثیرات برگزاری کنفرانس YoastCon بود که در سال 2015 در هلند برگزار گردید و می توان آن را یکی از مهمترین کنفرانس هایی نامید که سئو را سازماندهی کرد و اقدامات پراکنده ای که وب مستر ها انجام می دادند تا رتبه آنها بالا بیاید را به صورت یک علم مجزا معرفی کرده و به آن یک وجهه خاص و عمومی بخشید.

همینطور افزونه yoast seo درگیر حاشیه هایی هم بوده است و از جمله آنها می توان به رخنه امنیتی موجود در نسخه 1.7.3.3 از این افزونه اشاره کرد که یک راه نفوذ خطرناک را ایجاد می کرد و می توانست کل سایت را به خطر بیندازد. این موضوع که تیم توسعه افزونه yoast seo همگی سئو کار هستند و برنامه نویسان حرفه ای کمی در آن مشاهده می شود، در این موضوع کمی باعث ضعف این افزونه شد ولی همیشه یکی از موارد برتری این افزونه نسبت به رقبایی سرسخت مانند افزونه سئو رنک مث بوده است.

به طور کلی می توانیم بگوییم که افزونه yoast seo یکی از افزونه هایی است که نقشی بسیار پر رنگ در روند پیشرفت سئو داشته و قابلیت هایی که ارائه کرده است همواره جزو برترین ویژگی ها به حساب آمده است. در ادامه این مقاله به بررسی امکاناتی که این افزونه کاربرد می تواند ارائه کند خواهیم پرداخت.

امکانات افزونه yoast seo چیست

همانطور که در ابتدای این مقاله هم اشاره کردیم افزونه yoast seo افزونه ای است که ما را در داشتن یک وضعیت سئوی بهتر راهنمایی می کند و بعضی از کارها را برای ما خودکار سازی می کند. این موضوع بدان معناست که اگر شما این افزونه را روی سایت خود نصب کنید، تازه کار شما شروع شده و قرار نیست که خود افزونه yoast seo به دنبال همه امکاناتی که شما لازم دارید برود و همه کار ها را انجام دهد. اما باید گفت که افزونه yoast seo ویژگی ها و قابلیت های بسیار خوبی را برای ما فراهم می کند.

امکانات افزونه yoast seo چیست

در صورتی که بخواهیم یک فهرست کامل از ویژگی ها و قابلیت هایی که افزونه yoast seo برای ما ارائه می کند را ارائه کنیم می توانیم در این زمینه به این موارد اشاره کنیم:

بهینه کردن صفحات برای Indexing

یکی از مهمترین مواردی که می توان گفت افزونه yoast seo برای آن ایجاد شده و می تواند کمک زیادی به سایت وردپرسی ما بکند، بهینه سازی صفحات برای یک Index راحت در گوگل می باشد. اما اگر بخواهیم بگوییم که ایندکس گذاری چیست و دقیقا منظور ما از این کار چه چیزی است باید گفت که گوگل یک پایگاه داده بزرگ از صفحات اینترنتی دارد که به صورت توزیع شده فعالیت کرده و برای اینکه یک نقشه بزرگ از داده ها داشته باشد که در موتور جست و جوی خود آنها را به عنوان پاسخ های نتایج جست و جو ارائه کند، از ربات هایی به نام خزنده استفاده می کند. این خزنده ها سایت ها را پیدا کرده و تمامی جزئیات صفحات را ویرایش می کنند.

بعد از این ویرایش موضوع صفحه مشخص شده و یک آی دی به آن داده می شود که گوگل این صفحه را با این ID می شناسد. وقتی که این کار صورت بگیرد و گوگل متوجه حضور صفحه سایت ما شود در واقع کار ایندکس گذاری انجام گرفته است. اما اگر بخواهیم بگوییم که افزونه yoast seo در این میان چه نقشی دارد باید بگوییم که این افزونه می تواند با استفاده از تگ هایی که روی صفحه می گذارد می تواند ساختار صفحه را به صورتی تغییر دهد که پیمایش آن برای ربات ها و خزنده های گوگل به کاری ساده تبدیل شود و در نتیجه بهتر ایندکس گذاری شود و بتواند به جایگاهی که دارد دست پیدا کند.

این در حالی است که بدون استفاده از این افزونه یا افزونه های مشابه ممکن است که گوگل در المان هایی مانند کلمه کلیدی اشتباه کرده و موضوع سایت شما را به درستی درک نکند و در حوزه ای شما را طبقه بندی و ایندکس گذاری کند که اصلا به شما ارتباطی ندارد.

بهینه سازی و پیشنهاد کلمات کلیدی

یکی دیگر از مواردی که افزونه yoast seo می تواند قابلیت خوبی را به ما بدهد، بهینه سازی در کلمه کلیدی است که می توان آن را یکی از مهمترین و اصلی ترین مواردی نام برد که برای افزونه yoast seo باید در نظر گرفته شود. در واقع کلمه کلیدی ما کلمه یا بهتر بگوییم عبارتی است که می خواهیم وقتی که این عبارت در گوگل جست و جو شد، سایت ما و یا صفحه ای از سایت ما که می خواهیم در بین نتایج گوگل نمایش داده شود، بالا بیاید.

یکی از کارهایی که افزونه yoast seo برای ما انجام می دهد این است که تگ این کلمه و یا کلماتی که برای این صفحه در نظر داریم را در سایت قرار داده و علاوه بر آن می تواند با توجه به سوابقی که از جست و جو ها و تحلیل های کلمات کلیدی مشابه بدست آورده است، بهترین پیشنهاد های ممکن را هم به ما ارائه کند. این موضوع را می توان یکی از اصلی ترین و مهمترین قابلیت هایی که افزونه yoast seo می تواند برای ما داشته باشد معرفی کرد.

بهینه سازی و پیشنهاد کلمات کلیدی

ایجاد نقشه سایت به صورت خودکار

موضوع دیگری که در بین قابلیت های مختلف افزونه yoast seo به چشم می خورد امکان داشتن یک نقشه خوب از سایت است. نقشه سایت یا همان Site Map یک ساختار XML است که دقیقا مشخص می کند سایت ما چه صفحاتی را دارد و گوگل وقتی که به سراغ دامنه ما می آید، دقیقا چه صفحاتی را باید بررسی کند. در این مورد توجه داشته باشید که افزونه yoast seo یکی از بهترین و کامل ترین افزونه هایی است که برای این کار ارائه شده است و می تواند این نقشه را برای ما ایجاد کند و تنها کاری که لازم است توسط مدیر سایت انجام شود این است که نقشه سایت را با استفاده از پنل گوگل سرچ کنسول به گوگل ارائه کند و درخواست ایندکس را بدهد.

این نقشه عموما به صورت خودکار ساخته می شود و یک بار ایجاد و معرفی آن به گوگل کافی می باشد و در ایندکس هایی که گوگل انجام می دهد آپدیت های مختلف که بعدا به آن اضافه شود را نیز در نظر می گیرد. اما بهتر است که شما هر از گاهی سری به سایت مپ خود بزنید تا از صحت کارکرد آن و اینکه تمام صفحات شما در آن وجود دارد اطلاع داشته باشید.

بهینه سازی محتوای صفحه

یکی دیگر از مواردی که حتما لازم است در بین امکانات افزونه yoast seo مطرح شود این است که این افزونه می تواند محتوایی که شما در صفحات خود ارائه می کنید را بررسی کرده و یک امتیاز دهی را روی آن داشته باشد و به شما بگوید که تا چه اندازه بهینه است. افزونه yoast seo این امتیاز را با سه چراغ قرمز به معنی بسیار بد از نظر سئو، زرد به معنای قابل قبول و سبز به معنای بهینه شده برای موتور های جست و جو نمایش می دهد.

همینطور نکاتی مربوط به اینکه چرا اکنون نمره یک صفحه قرمز، زرد و یا سبز شده هم در اختیار مدیر سایت قرار می دهد تا با رفع ایرادات و بهبود موارد خوب، امتیاز صفحه بالاتر بیاید.این بهینه سازی صفحات یکی از مهمترین ابزار هایی است که می توان با استفاده از آن وضعیت سئوی سایت را بهبود بخشید و باید گفت که در خیلی از موارد خصوصا در مورد مقاله های وبلاگ این افزونه به طرز ایده آلی خوب عمل می کند.

بهینه سازی محتوای صفحه

کنترل لینک های خارجی

استفاده از لینک های خارجی به صورت Follow یکی از مواردی است که خیلی در سئو توصیه نمی شود و باید گفت که می تواند در مواردی باعث کاهش امتیاز بشود. به همین منظور هم خیلی از سایت ها تلاش می کنند تا این لینک ها را به صورت NoFollow مورد استفاده قرار دهند و در این زمینه باید گفت که افزونه yoast seo می تواند این کار را انجام داده و خودکار تمامی لینک های خارجی را به صورت Nofollow در بیاورد.

این امکان را می توان یکی از امکانات خوب و حرفه ای معرفی کرد که افزونه yoast seo در اختیار وب مستر ها قرار می دهد. البته باید در نظر داشته باشید که این تنظیمات صرفا تا زمانی پابرجا خواهند ماند که شما از افزونه yoast seo استفاده کنید و در صورت پاک کردن آن لازم است که این کار را با افزونه دیگری انجام دهید.

مدیریت ریدایرکت ها

مورد دیگری که می توان در فهرست قابلیت های افزونه yoast seo به آن اشاره کرد این است که این افزونه می تواند انواع ریدایرکت را هم انجام دهد و در صورتی که شما لینک هایی دارید که تغییر کرده و می خواهید اعتبار آنها را به صفحات دیگری که دارید انتقال دهید، با استفاده از افزونه yoast seo می توانید این کار را انجام دهید.

افزونه yoast seo می تواند انواع ریدایرکت های 301 و 302 را برای صفحات داخلی و خارجی انجام داده و هر لینکی را در سایت ریدایرکت کند.

در کل می توان گفت افزونه yoast seo می تواند تمامی امکانات لازم را برای داشتن یک سئوی قدرتمند در اختیار کاربران خود قرار دهد و از این نظر یک افزونه کامل و منسجم است.

مدیریت ریدایرکت ها

تا اینجای کار با این موضوع که افزونه Yoast Seo چیست، چرا کار ما به استفاده از آن می افتد و در صورتی که آن را برای سایت خود به خدمت بگیریم، چه امکاناتی را به ما می دهد صحبت کردیم و دیدیم که این کار ها چه کمکی را به ما می کنند. در ادامه می خواهیم در مورد اینکه چطور می توانیم این کار را انجام دهیم و این افزونه را به خدمت بگیریم صحبت کنیم و با هم آموزش نصب و راه اندازی این افزونه را بررسی کنیم.

آموزش نصب افزونه Yoast Seo

در مورد افزونه Yoast Seo باید گفت که این افزونه یکی از افزونه هایی است که به صورت رسمی در مخزن وردپرس وجود دارد و شما می توانید از آن در خیلی از موارد به صورت رایگان استفاده کنید، اما برای این که از خیلی از ویژگی هایی که در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید، لازم است که پلن های حرفه ای و PRO آن را خریداری کنید که این موضوع ملزم به پرداخت هزینه و خرید لایسنس می باشد. البته باید گفت که افزونه Yoast Seo در حالت رایگان خود تمامی امکانات پایه برای سئو را در اختیار شما قرار می دهد و امکانات جانبی دیگری مانند مدیریت ریدایرکت ها و همینطور ارسال ریکوئست برای سرچ کنسول که ایندکس شدن را سریعتر می کند را در بین سرویس های پرمیوم و غیر رایگان خود دارد.

در صورتی که می خواهید از نسخه رایگان استفاده کنید، می توانید به سراغ مسیر پیشخوان > افزونه ها > افزودن رفته و در صورتی مایل به استفاده از نسخه حرفه ای هستید می توانید آن را از ارائه کنندگان افزونه های مجاز خریداری کنید و باید گفت که هزینه چندانی را برای شما نخواهد داشت و می توانید به راحتی آن را تهیه کنید. در صورتی که شما فایل نصبی آن را در اختیار داشته باشید می تواند نصب آن را بر اساس آموزش ارائه شده در مقاله نصب افزونه در وردپرس انجام دهید و در صورتی که می خواهید از نسخه رایگان استفاده کنید کافی است نام آن را در مخزن سرچ کنید.

در ادامه بما کار را با استفاده از نسخه رایگان افزونه Yoast Seo انجام خواهیم داد. وقتی که شما افزونه Yoast Seo را جست و جو کنید این افزونه با 5 ستاره و بیش از 5 میلیون نصب فعال در صدر نتایج جست و حو به شما نمایش داده خواهد شد و کاری که باید در اینجا انجام دهید این است که آن را نصب و فعالسازی نمایید:

آموزش نصب افزونه Yoast Seo

بعد از نصب و فعال سازی افزونه Yoast Seo گزینه ای برای شما در منوی پیشخوان ظاهر خواهد شد که می تواند امکانات مختلف این افزونه را به شما ارائه کند. برای دسترسی به این گزینه ها می توانید روی گزینه ” سئو ” از منوی پیشخوان خود کلیک کرده و در این حالت برگه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد.

تنظیمات افزونه Yoast Seo

در حال حاضر ما در پیشخوان و داشبورد افزونه Yoast Seo قرار داریم و برای اینکه بتوانیم تنظیمات پیکر بندی را برای این افزونه انجام دهیم لازم است که به سراغ بخش امکانات و همینطور ابزار ها رفته یا این که از راه انداز خود افزونه Yoast Seo برای این کار استفاده کنیم. در صورتی که دقت کرده باشید یک نوتیفیکیشن جدید در پیشخوان وردپرس شما ایجاد شده است که از شما می خواهد راه اندازی و پیکربندی این افزونه را از طریق آن انجام دهید که  با کلیک روی لینک Yoast SEO Configuration workout فرایند این کار برای شما آغاز خواهد شد و شما به صفحه زیر منتقل می شوید:

گزینه های پیکربندی افزونه Yoast Seo

در این بخش شما می توانید پیکربندی های مختلف افزونه Yoast Seo را مشاهده کنید که هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند و پیکربندی های اصلی به صورت پرمیوم انجام می گیرد. آنچه که ما در این مقاله دنبال می کنیم، پیکربندی رایگان است که در صورتی انتخاب آن به این صفحه منتقل خواهید شد:

تنظیمات پیکربندی در افزونه Yoast Seo

در این جا شما می توانید 5 مرحله اصلی را داشته باشید که با طی کردن آنها افزونه برای شما فعال شده و ما می توانیم بگوییم که از اینجا به بعد افزونه Yoast Seo در بهبود اوضاع سئوی سایت ما نقش خواهد داشت و می تواند ما را راهنمایی کند.

در اولین مرحله از این بخش ها ما می توانیم به یک بهینه سازی کلی روی سایت دسترسی داشته باشیم که با استفاده از آن کلیه مواردی که روی سایت ما بوده است را به صورت اجمالی سئو خواهد کرد. در واقع کاری که در اینجا انجام خواهد شد این است که برای برکه ها و پست های وبلاگ سایت شما یک تک دیسکریپشن ایجاد شده و لینک سازی های مختلف را منظم می کند.

بهینه سازی افزونه Yoast Seo

 همین طور تگ های مانند نونیکال های خود ارجاع یا همان Self-Reference را درون محتوای شما قرار می دهد. این کار بسته به منابعی که هاست شما دارد و استفاده ای که این افزونه می تواند از این منابع داشته باشد می تواند کمی طول بکشد. در صورتی که قبل از این افزونه شما از افزونه دیگری برای سئو استفاده کرده باشید روند این کار و تغییرات می توان سریعتر انجام شود.

در بخش دوم لازم است که شما اطلاعات سازمان و یا فروشگاه اینترنتی خود را وارد کنید، بسته به این که شما چه سایتی داشته باشید می توانید از تنظیمات مختلفی برای آن استفاده کنید. در واقع اطلاعاتی که در این بخش از شما گرفته می شود، اطلاعاتی است که در مورد کسب و کار شما به گوگل داده می شود.

اطلاعات سازمان

در اینجا شما می توانید موارد مختلفی مانند برند شرکت خود، لوگویی که برای نمایش شرکت می خواهید گوگل نمایش دهد، و اطلاعاتی را در مورد کسب و کاری که دارید وارد کنید.

در بخش سوم شما باید اطلاعات مربوط به شبکه های اجتماعی خود را وارد کنید تا از این طریق مواردی مانند بازخورد هایی که شما در شبکه های اجتماعی مختلفی می گیرید و همینطور اشتراک گذاری هایی که از مطالب شما در این شبکه ها صورت می گیرد برای شما محاسبه شده و این افزونه بتواند اطلاعاتی را در این رابطه داشته باشد که تجزی و تحلیل آن را به شما ارائه کند.

لینک شبکه های اجتماعی برای افزونه Yoast Seo

همانطور که در تصویر می بینید لینک های زیادی وجود دارند که در اینجا می توانید آنها را وارد کنید، اما باید گفت که لازم نیست شما برای تمام آنها مقادیری را داشته باشید و پر کردن این موارد به هیچ عنوان ضروری نیست، اما بهتر است که شما شبکه های اجتماعی پرکاربرد خود مانند اینستاگرام و یا لینکدین را حتما در اینجا به افزونه Yoast Seo معرفی کنید.

در بخش های چهارم و پنجم شما خیلی قرار نیست اطلاعات زیادی را وارد کرده و در واقع این افز,نه در این بخش ها اطلاعاتی را در مورد شرایط استفاده از افزونه Yoast Seo از شما خواهید پرسید، در این دو بخش می توانید تعیین کنید که داده های سایت شما برای بهتر شدن کیفیت این افزونه می تواند در اختیار آن قرار بگیرد یا خیر. در مورد این موضوع باید گفت که این داده ها به صورت محرمانه باقی مانده و اوضاع به این صورت نیست که مورد تایید قرار دادن این امکان اطلاعات سئو سایت شما را برای رقیبانتان لو بدهد.

بخش های آخر پیکربندی افزونه Yoast Seo

در مورد بخش آخر هم ایمیلی از شما دریافت خواهد شد که به عنوان یکی از مشترکین خبرنامه یوآست به صورت هفتگی و یا روزانه اخبار جدیدی از اوضاع سئو و افزونه Yoast Seo برای شما ارسال می شود. در صورتی که علاقه مند به رشد در سئو و یادگیری آن هستید می توانید با وارد کردن ایمیل خود در این قسمت به یکی از غنی ترین وبلاگ های اطلاع رسانی در خصوص سئو که خیلی از سئوکاران حرفه ای به آن توجهی ویژه دارند دسترسی داشته باشید و این مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید.

بعد از تایید این بخش، افزونه Yoast Seo برای سایت شما فعال شده است و پیکربندی آن انجام شده است. ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا این افزونه سایت شما را اسکن کند تا بتواند اطلاعات کامل را از آن استخراج کرده و گزارش گیری برای شما را شروع کند که این مورد هم بستگی به منابع سایت شما خواهد داشت.

اکنون که می دانیم نصب و پیکرد بندی افزونه yoast seo در سایت ما چطور انجام می شود و چه تنظیماتی را باید با آن انجام دهیم تا بتوانیم سئوی سایت خود را تکمیل کنیم، باید گفت که کار ما با افزونه yoast seo تمام نشده است و تازه ابتدای راه هستیم. از اینجا به بعد این افزونه ما کمک می کند که تمامی برگه های سایت خود را از نظر سئو بهینه سازی کرده و می تواند راهنمایی های خوبی را هم در این خصوص به ما ارائه کند. در ادامه در مورد اینکه این کار چطور انجام می شود با هم صحبت خواهیم کرد و آموزش بهینه سازی برگه با افزونه yoast seo را دنبال می کنیم.

آموزش کار با افزونه yoast seo در برگه ها و نوشته ها

یکی از مواردی که می تواند برای افزونه yoast seo بسیار مهم و ضروری باشد این است که شما بتوانید برکه ها و نوشته های خود را با کمک آن بهینه سازی کرده و اصطلاحا از این افزونه چراغ سبز بگیرید. در مورد کار با افزونه yoast seo باید گفت که شکا کار چندان زیادی ندارید و صرفا با وارد کردن بعضی نتنظیمات زمان ساخت می توانید این کار را انجام دهید. کاری که این افزونه در نوشته ها و برگه ها برای شما انجام می دهد این است که سایت را هم از نظر موارد مربوط به سئو و هم از نظر خوانایی محتوای صفحه بررسی کرده و به شما می گوید که داستان از چه قرار است.

بعد از اینکه افزونه yoast seo سایت شما را بررسی کند، نکات مربوط به را به صورت موارد قابل قبول، موارد نیاز به بهبود بیشتر، و همینطور موارد غیر قابل قبول و امتیازات منفی برای سئو به شما ارائه می کند. بهترین حالت موارد خوب و قابل قبول هستند، و همینطور شما باید موارد نیاز به بهبود را هم تا حد امکان بهبود دهید. در مورد مواردی که با چراغ قرمز به ما نمایش داده می شوند هم باید گفت که بهتر است به دنبال این که حداقل آنها را به زرد بهبود دهید باشید. البته باید در نظر داشته که اگر این اتفاق ممکن نبود بهتر است که برگه خود را صرفا برای این تحلیل خراب نکنید و در بعضی از موارد شما چاره ای نخواهید داشت.

در صورتی که به سراغ صفحه ساخت برگه و یا نوشته دید در وردپرس خود بروید، با هر ادیوتری که این کار را انجام دهید در پایین صفحه بخشی را مربوط به افزونه yoast seo خواهید داشت که دقیقا با همین نام شناخته می شود. در اینجا شما می توانید یک ستون طولانی را با منو های آکاردئونی که در صورت کلیک روی هر کدام برای شما باز شده و اطلاعات مختلفی را به شما می دهند مشاهده کنید که در ادامه در مورد بخش های مختلف آن به صورت کامل صحبت خواهیم کرد:

وارد کردن کلمه کلیدی

اولین چیزی که تنظیمات افزونه yoast seo روی برگه از شما می خواهد وارد کردن کلمه کلیدی است که در صورت وارد کردن آن یک آنالیز کامل روی سایت شما انجام شده و اطلاعات این صفحه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

وارد کردن کلمه کلیدی

در مورد اینکه کلمه کلیدی چیست و چه کاری را برای ما انجام می دهد به صورت مفصل در مقاله سئو چیست صحبت کردیم. دقت داشته باشید که انتخاب این کلمه یکی از اصلی ترین اصول در سئو سایت است که توضیح آن در این مقاله نمی گنجد، اما برای آن در این بخش همانقدر توضیح لازم است که عبارتی که در اینجا وارد می کنید باید ساده، روان، بدون استفاده از علائم نگارشی مانند ویرگول، علامت تعجب و علامت سوال باشد، مگر اینکه کلمه کلیدی شما هم واقعا این علائم را در خود داشته باشد(در بعضی از موارد از علامت سوال استفاده می شود).

بعد از وارد کردن این عبارت ممکن است که صفحه شما چند ثانیه ای را به حالت پردازشی رفته و بعد از آن اطلاعات جدیدی در خصوص وضعیت سئو شما نمایش داده خواهد شد که در واقع نتیجه تحلیل این کلمه در این صفحه است. بعد از اینکه کلمه کلیدی را وارد کنید، نمایشی که از سایت شما در گوگل داده می شود را مشاهده می کنید.

پیش نمایش گوگل

بخش بعدی که به شما ارائه می شود و باید تنظیمات آن را انجام دهید، بخش پیش نمایش گوگل می باشد. در این قسمت شما باید تعیین کنید که توضیحات متا یا همان Description سایت شما به چه صورتی می باشد.

پیش نمایش گوگل

در این رابطه باید گفت که شما می توانید دو پیش نمایش از نحوه نمایش سایت خود در موبایل و یا دسکتاپ در نتایج جست و جوی گوگل را ببینید و دقیقا ببینید که کاربران از سایت شما چه می بینند و این موضوع می تواند به شما کمک کند که ببینید اگر این عنوان و این نمایش در بین سایر نتایج جست و جو به شما ارائه شود، چند درصد احتمال دارد روی آن کلیک کنید. اگر حس می کنید که عنوان جالبی را برای سایت خود انتخاب نکرده اید اکنون زمان خوبی برای تغییر آن می باشد.

علاوه بر مشاهده عناوین و مواردی از این دست می توانید موارد مختلف دیگری را هم مانند نامک و توضیح متا در این قسمت مشاهده کنید. نامک همان آدرس است که در پیوند یکتای این برگه وارد شده است و می توانید آن را تغییر دهید. در صورتی که کلمه کلیدی شما در این بخش مورد استفاده قرار بگیرد برای شما یک امتیاز خوب محسوب خواهد شد. در مورد توضیحات دیسکریپشن هم باد گفت که به طور پیشفرض 160 کاراکتر ابتدایی یا همان 32 کلمه اول متن مقاله و یا برگه شما در این بخش نوشته شده است که بهتر است آن را تغییر داده و متنی را بنویسید که کاربران با خواندن آن ترغیب به استفاده از این صفحه شوند.

استفاده از کلمه کلیدی در این بخش هم یکی از ضروریات به حساب می آید. در صورتی که شروع به وارد کردن متن خود کنید، می توانید نواری را مشاهده کنید که سه رنگ قرمز و زرد و سبز را به نشانه خوب بودن و یا نبودن متن شما نمایش می دهد. این نوار بر اساس وجود کلمه کلیدی و همینطور اندازه متن ورودی تغییر می کند و شما می توانید با کم و زیادی کردن و تغییر این متن بهترین دیسکریپشن را برای سایت خود پیدا کنید.

آنالیز سئو

یکی دیگر از مهمترین بخش های افزونه yoast seo که برای سئو مقاله باید به سراغ آن رفت قسمت آنالیز سئو یم باشد. در این بخش به شما نکات مختلفی بر اساس این که در مقاله جار کرده اید گفته خواهد شد. تمام آنچه که به معنای سئو یک نوشته یا برکه شناخته یمش ود و نکات مربوط به آن را می توانید در این بخش پیدا کنید. در این قسمت از افزونه yoast seo وقتی که شما کاری را درست انجام داده باشید، چراغ سبز خواهید گرفت، در صورتی که نیاز به تغییر بخش هایی اص باشد این موارد با چراغ زرد به شما نمایش داده خواهد شد و در صورتی که موردی را در مقاله خود جا انداخته باشید آن را با رنگ قرمز به شما متذکر خواهد شد. این موارد در تصویر زیر به خوبی به شما نمایش داده می شود:

آنالیز سئو

صورتک سبز رنگ به ما خواهد گفت که اوضاع این صفحه قابل قبول است و در صورتی که روی آن کلیک کنید، منوی باز شونده آن جزئیات زیاد تر ی را در اختیارتان قرار خواهد داد. موارد سبز زیادی که در تصویر می بینید نشان دهنده این است که کار سئوی این بگره به خوبی انجام شده است. در صورتی که بخواهیم بگوییم این موارد چه هستند می توانیم این نکات را معرفی کنیم:

  • درصد تکرار کلمه کلیدی
  • وجود کلمه کلیدی در عنوان، آدرس و توضیحات متا
  • طول کلمه کلیدی، عنوان و توضیحات متا
  • لینک های داخلی(به سایر مقالات و برگه های سایت)
  • لینک های خارجی(به سایت های دیگر)
  • ساختار بندی هدینگ ها و تگ های H2 و H3
  • استفاده از کلمه کلیدی  در تگ های H2 و H3
  • استفاده از تصاویر  و متن های جایگزین مرتبط با کلمه کلیدی در آنها
  • تعداد کلمات متن

در کل می توان گفت که هر موردی که برای سئو لام باشد و روبات های گوگل آنها را روی ارزیابی محتوایی که شما تولید کرده اید حالت می دهند در این بخش مورد بررسی قرار گرفته و آن را به شما ارائه می کند. در این حالت باید گفت که افزونه yoast seo بازدهی خوبی را دارد و می تواند نکات زیادی را برای شما گوشزد کند. اما باید در نظر داشته باشید که این افزونه حتما نباید در تمامی موارد چراغ سبز را بگیرد و در صورتی که موارد زرد و قرمزی وجود داشته باشد که نمی توان آنها را در مقاله اصلاح کرد می تواند از آنها چشم پوشی کرد. به عنوان مثال درصد تکرار بالای کلمه کلیدی در بعضی از متن ها می تواند مقاله را خراب کند و یا در خیلی از موارد مقاله ما نیازی به لینک های خارجی ندارد.

افزودن کلید واژه های مرتبط

یکی دیگر از مواردی که افزونه yoast seo آن را در اختیار شما قرار می دهد این است که برای مقاله و صفحه یا که دارید کلمه کلیدی دیگری را هم انتخاب کنید. معمولا این کار را باید با کلمات کلیدی مرتبط یا همان کلمات Related که گوگل به شما ارائه می کند انجام دهید. در نسخه های رایگان این افزونه امکان استفاده از آنها را ندارید و نمی توانید آنها را به صورت مشخص وارد کنید تا ارزیابی آنها را هم بدست آورید.

افزودن کلید واژه های مرتبط

البته باید گفت که شما این امکان را خواهید داشت که از این کلمه ها در متن خود استفاده کرده و این موضوع هم به همین اندازه تاثیر گذر خواهد بود و کسی جلوی شما را نخواهد گرفت. پش بهتر است که اصول نگارش آنها را در متن های خود رعایت کنید.

تنظیمات محتوای شاخص

بعضی از مطالب در سایت ما وجود دارند که به نوعی یک مقاله سبز می باشند که به صورت جامع تمامی موارد مربوط به فعالیت اصلی سایت ما در آنها گنجانده شده است. در این صورت این صفحه می تواند اعتبار بیشتری را نسبت به سایر صفحات ما به خود جذب کرده و لینک هایی که به آن می دهد تعیین کننده جریان کاری ما خواهد بود. در اینجا شما با فعال کردن این تیک می توانید به گوگل بگویید که این محتوا یک محتوای شاخص و اصلی است تا این موضوع را برای این مقاله در نظر بگیرد.

تنظیمات محتوای شاخص

بهتر است در استفاده از این معیار دقت لازم و کافی را داشته باشید و خیلی به سراغ استفاده از آن نروید، زیرا در صورت مغایرت موضوع این مقاله با دسته بندی های سایت شما و آنچه که تاکنون روی آن کار کرده اید، اعتبار سایت شما در موضوعی که تاکنون روی آن کار می کرده است ممکن است که به صورت کامل به هم بریزد و داستان های زیادی را برای شما ایجاد کند.

تنظیمات پیشرفته

در انتهای باکس مربوط به افزونه yoast seo قسمتی برای تنظیمات پیشرفته وجود دارد که به شما این امکان را خواهد داد تا تنظیمات مربوط به ربات های موتور های جست و جو را از اینجا انجام دهید. در واقع شما می توانید سه عملیات اصلی را در اینجا انجام دهید:

  1. صفحه را نو ایندکس کنید که موتور های جست و جو آن را نبینند.
  2. لینک های خارجی داخل صفحه را نوفالو کرده و یا به آنها اعتبار بدهید.
  3. تگ های خاصی که در نظر دارید را در این بخش وارد کنید.
تنظیمات پیشرفته

در این حالت باید گفت که افزونه yoast seo می تواند این کار را به راحتی برای شما انجام داده و البته در صورتی که قرار نیست روال کلی مقاله و یا برگه شما با سایر سایت ها فرقی داشته باشد، بهتر است که این بخش را دستکاری نکنید.

تنظیمات خوانایی

یکی دیگر از بخش هایی که در افزونه yoast seo می تواند به شما کمک کند بخش تنظیمات خوانایی است که حرف و حدیث های زیادی در مورد آن وجود دارد. برای اینکه به این بخش دسترسی داشته باشید لازم است که از باکس اصلی افزونه yoast seo گزینه خوانایی را انتخاب کنید تا تصویر زیر به شما نمایش داده شود.

تنظیمات خوانایی

در این بخش افزونه yoast seo می تواند برای شما این موضوع که آیا متن شما برای کاربر خوانایی دارد و یا یک متن خسته کننده و ضعیف است را به صورت کامل بررسی کند. در این رابطه باید گفت که این تحلیل ها بر اساس سه معیار طور جمله ها در متن، تعداد کلمات هر پاراگراف و همینطور حجم متنی که هر زیر عنوان ندارد محاسبه می شود.

اما این موضوع که آیا این معیار ها درست و جحسابی هستند وی م توان روی آنها حساب کرد یا خیر بحثی است که باید به آن توجه داشته باشید. در اصل این روش محاسبه برای متون انگلیسیی طراحی شده است و می توان گفت که در فارسی کارایی چندانی را ندارد. در این خصوص باید گفت که مواردی مانند تعداد کلمات یک جمله و همینطور تعداد کلمات بخش زیر عنوان ممکن است به صورت کاملا اصولی تغییر داشته باشد. در مورد معیار تعداد 150 کلمه در یک پاراگراف اما می توان گفت که این افزونه کار خود را خوب انجام داده است و بهتر است که این مورد را روی متن خود رعایت کنید.

اکنون ما به صورت کامل با این موضوع که افزونه yoast seo برای ما چه کاری انجام می دهد و چطور می توانیم آن را در سایت خود به خدمت بگیریم آشنا شده ایم و می دانیم که این افزونه چیست و چه ویژگی هایی دارد. اما برای اینکه بتوانیم این تصمیمی را بگیریم که به سرا آن برویم یا سری هم به رقبای آن بزنیم، لازم است از مزایا و ویژگی هایی که در صورت استفاده از این افزونه به ما ارائه خواهد شد هم اطلاع داشته باشیم. در ادامه در مورد اینکه مزایای افزونه yoast seo چیست صحبت خواهیم کرد.

مزایای استفاده از افزونه yoast seo

افزونه yoast seo را می توان یکی از ماژول های حرفه ای برای بهبود سئو معرفی کرد و مهمترین مزیتی که به ما می دهد این است که فرایند سئوی سایت ما و بهینه سازی برای موتور های جست و جو را بهبود می بخشد که این اصلی ترین هدف آن بوده و همه از آن آگاهیم. اما در این راستا تمام تلاش هایی که برای این مورد پیچیده انجام می گیرد، افزونه yoast seo امکانات خوبی را به ما ارائه می کند که می توان گفت در سایر افزونه ها به ندرت دیده می شوند.

در این بخش از مقاله قصد داریم تا این موارد را با هم بررسی کرده و ببینیم که مزایایی که افزونه yoast seo نسبت به سایر افزونه هایی که این کار را انجام می دهند دارد کدام است و به کدام یک از مواردی که این افزونه برای ما فراهم می کند، می توان به چشم یک مزیت اضافی نگاه کرد.

به طور کل باید گفت مزایایی که افزونه yoast seo در کنار کار اصلی خود برای ما فراهم می کند به اندازه ای بوده است که آن را پر استفاده ترین افزونه سئو در وردپرس کند و به عنوان یکی از بهترین ها در جهان شناخته شود. در صورتی که بخواهیم این موارد را معرفی کنیم می توانیم به این صورت به آنها اشاره کنیم:

ظاهر خوب و کاربر پسند

یکی از مهمترین مواردی که می توان به عنوان مزایای افزونه yoast seo معرفی کرد و باید گفت که در بین افزونه های سئو کمتر دیده می شود این است که ظاهری خوب و کاربر پسند دارد. به طور کلی با توجه به ماهیت سئو و اینکه برای سئو یک سایت باید موارد زیادی را در نظر داشت، وقتی که به سراغ یک افزونه سئو می رویم، با افزونه ای در هم بر هم و پیچیده مواجه می شویم که ممکن است چیزی را که می خواهیم از آن پیدا کنیم، به این راحتی ها پیدا نشود. در این خصوص باید گفت که افزونه yoast seo یکی از افزونه هایی هست که به این صورت نبوده و توانسته است به یک رابط گرافیکی خوب دست پیدا کند، که هر چیزی را به صورت طبقه بندی شده و منظم در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

شاید در مورد خیلی از انواع افزونه ها چنین موضوعی که ظاهر و چیدمان المان ها به چه صورت باشد، یک موضوع پیش پا افتاده به نظر برسد و یک التزام برای یک افزونه که بتوان آن را جزو افزونه های مطرح معرفی کرد باشد. اما در خصوص افزونه های سئو باید گفت که زیاد بودن المان ها و ریزه کاری ها باعث شده است که کاری که افزونه yoast seo برای ما انجام می دهد یک مزیت خوب باشد که خیلی از افزونه ها از آن عاجز بوده و توانایی انجام کار حرفه ای در کنار یک ظاهر خوب را ندارند.

سادگی در استفاده

یکی دیگر از مواردی که باید در بین گزینه ها و موارد افزونه yoast seo به آن اشاره کرد این است که کار کردن با این افزونه ساده بوده و شما قادر خواهید بود بدون دردسر پیکربندی مورد نظر را برای صفحات مورد نظر در سایت خود پیاده سازی کرده و آنها را به انجام برسانید. یکی از مواردی که می توان گفت افزونه های سئو عموما با آنها شناخته شده و از اصلی ترین و مهمترین مواردی هستند که می توان به یک افزونه سئو نسبت داد پیچیدگی کار کردن با آنها است. اما در مورد افزونه yoast seo باید بگوییم که کار را به ساده ترین حالت انجام خواهد داد.

در واقع کاری که در افزونه yoast seo انجام می شود این است که شما تنظیمات مد نظر را در قالب کلمات کلیدی و توضیحات دیسکریپشن خود به آن داده و افزونه شما را با چراغ های سبز و قرمز هدایت کرده و با استفاده از مواردی که گفته شد می توان به راحتی به وضعیت ایده آل دست پیدا کرد.

خودکار انجام دادن خیلی از کارها

در مورد سئو باید گفت که خیلی از مواردی که در تنظیمات سئو وجود دارد ریزه کاری هایی است که می تواند دردسر های زیادی را داشته باشد و عدم توجه به آنها اوضاع کارکرد سئو سایت را به هم خواهد ریخت. در این خصوص باید گفت که افزونه yoast seo می تواند یکی از مهمترین و پر دردسر ترین کارهای سئو را که همین موضوع است به صورت خودکار برای شما انجام دهد.

در واقع کاری که افزونه yoast seo می کند این است که به پرسیدن برخی از موارد ضروری از شما تمامی مواردی که لازم می بیند را بر اساس پلن هایی که شما ایجاد می کنید به صورت کامل پیاده سازی کرده و دیگر نیازی نیست که مدیر سایت با صرف وقت برای این موارد، از انجام کار های مهم دیگر باز بماند.

در کنار تمامی مزایایی که برای افزونه Yoast Seo می توان به آنها اشاره کرد، باید گفت که این افزونه هم مانند هر الان نرم افزاری دیگری ایراداتی دارد که  در کنار مزایای آن لازم است به آنها هم به اندازه کافی توجه شود و در صورتی که می خواهید وارد استفاده از این افزونه شوید این موارد می تواند برای شما کاربردی باشد. در ادامه به بررسی اینکه معایب افزونه Yoast Seo خواهیم پرداخت.

معایب افزونه Yoast Seo

افزونه Yoast Seo یکی از بهترین و پر طرفدار ترین افزونه هایی است که برای سئو وردپرس ارائه شده است و همینطور که قبلا هم اشاشهر کردیم بیش از 5 میلیون کاربر از آن استفاده می کنند که خود یک رکورد به حساب می آید اما باید گفت که این افزونه هم ایراداتی دارد و اگر شما می خواهید از آن استفاده کنید این حق شماست که بدانید در مسیر استفاده از این افزونه با چه چالش هایی مواجه خواهید بود و چه موارد و مشکلاتی می تواند برای شما پیش بیاید.

در این رابطه باید گفت که افزونه Yoast Seo با وجود موارد حرفه ای در طراحی و پشتیبانی خوب و تیم توسعه خوبی که دارد، باز هم ایراداتی را در خود دارد که ممکن است در روند کار کردن با آن مشکلاتی را برای کاربران خود ایجاد کنند. در صورتی که بخواهیم این موارد و معایب را فهرست کنیم، به فهرستی اینچنینی خواهیم رسید:

ارزیابی کمی پایین

در این رابطه باید گفت که شاید بتوان ارزیابی هایی که این افزونه برای وضعیت سئو یک برگه یا پست ارائه می کند را کمی ضعیف نامید. در واقع افزونه Yoast Seo به خوبی می داند که دارد چه کار می کند و چه چیزی را بررسی و ارزیابی می کند، اما روشی که آن را به ما ارائه می کند کمی نادرست به نظر می رسد، افزونه یوآست از سه رنگ سبز برای صفحات خوبی، زرد برای صفات متوسط و قابل قبول و قرمز برای صفحات ضعیف و نیاز به بهبود از نظر سئو استفاده می کند که می توان گفت خیلی روش جالبی برای این کار نیست و خیلی از افراد ممکن است صرفا با تکیه به یک چراغ سبز خیلی از موارد مهم را از قلم بیندازند که این موارد تاثیر بسیار بیشتری را روی سئو خواهد داشت.

هر چند که افزونه Yoast Seo یک فهرست از مواردی که کنترل کرده است و همینطور مواردی که نیاز به بهبود بیشتر دارند را ارائه می کند، اما باید گفت که ارزیابی سه رنگه برای خیلی از وب مستر ها و سئو کاران، خصوصا تازه کاران می تواند فریبنده باشد و با توجه بیش از اندازه به آن اوضاع به صورتی که باید از آب در نخواهد آمد.

بخش خوانایی در زبان فارسی کاربردی نیست

یکی دیگر از مواردی که می توان آن را از ایرادات و معایب افزونه Yoast Seo معرفی کرد این است که بخش خوانایی که این افزونه ارائه می کند برای زبان فارسی کاربردی نیست. اگر به عملکرد این افزونه دقت کرده باشید، این افزونه بعد از ارزیابی محتوای یک برگه دو چراغ را برای شما روشن خواهد کرد. یک چراغ مربوط به سئو خواهد بود و از نظر تکنیکال محتوای شما را بررسی می کند و چراغ دوم مربوط به خوانایی متون شما می باشد.

کاری که این افزونه انجام می دهد این است که بر اساس قواعد دستور زبان انگلیسی خوانایی پاراگراف ها را و متنی که وارد کرده اید را بررسی کرده و یک نمره بر این ساسا به شما خواهد داد که باید گفت این موضوع می تواند در زبان فارسی کمی دردسر ساز باشد. اختلاف بین دستور زبان فارسی و انگلیسی باعث شده است خیلی از مواردی که در زبان انگلیسی به عنوان یک موضوع غیر طبیعی و ناخوشایند به نظر می رسد برای ما به عنوان یک نمره منفی در این ارزیابی ارائه شود. در حالی که این موارد در زبان فارسی کاملا طبیعی می باشد. از این موضوع می توان به محدودیت 20 کلمه ای برای جملات و همینطور محدودیت 300 کلمه ای در یک زیر تیتر اشاره کرد که نقض آنها کاملا طبیعی است.

در صورتی که شما بخواهید از افزونه Yoast Seo برای خود دو چراغ سبز را بگیرید و نکات مربوط به خوانایی را هم در نظر داشته باشید، باید گفت که ممکن است جامعیت متن خود را به طور کلی از دست داده و ممکن است که محتوای شما به یک محتوای بی ارزش تبدیل شود که همه کاربران آن را ترک کرده و شما با بالاتر رفتن نرخ پرش دچار اوضاع بسیار بدتری شوید.

عدم سازگاری با بعضی از قالب ها

یکی دیگر از مواردی که می توان آن را در قالب های شخصی سازی شده به صورت محسوس تری مشاهده کرد این است که افزونه Yoast Seo با بعضی از قالب ها سازگاری لازم را نداشته و در بعضی از موارد به مشکلاتی در این خصوص بر خواهد خورد. هر چند که این موارد بسیار نادر بوده و در صورتی که شما با یک قالب استاندارد سر و کار داشته باشید، چنین اتفاقاتی برای شما پیش نخواهد افتاد. اما در صورتی که این اتفاق بیفتد و بین افزونه سئو و قالب شما مشکلی پیش بیاید، می تواند برای شما بسیار دردسر ساز شود.

مشکلات ایمپورت کردن اطلاعات از سایر افزونه ها

در صورتی که شما بخواهید افزونه سئو سایت خود را از یک افزونه دیگر به این افزونه تغییر داده، به عنوان مثال از افزونه های آل این وان سئو پک و یا افزونه رنک مث که در مقاله های افزونه All In One Seo Pack  و افزونه سئو رنک مث مورد بررسی قرار گرفتند استفاده می کردید و بخواهید از این پس به یوآست مهاجرت کنید، انتقال اطلاعات قبلی شما که شامل کلمات کلیدی، دیسکریپشن ها و همینطور ریدایرکت های سایت شما می باشد، ممکن است که با خطاهای غیر منتظره یا مواجه شده و کامل انجام نشود.

در کل می توان گفت که مشکلی که افزونه Yoast Seo با ایمپورت کردن دارد یکی از موارد شایع است و البته قدرت منابع هاست شما در این میان می تواند تاثیر گذار باشد و سرویس هایی مانند هاست وردپرس و همینطور هاست ابری از این مشکلات به دور هستند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی اینکه افزونه yoast seo چیست و چه قابلیت هایی را برای افزایش رتبه ما در نتایج جست و جو می تواند در اختیار ما قرار دهد پرداختیم و دیدیم که این افزونه چه راهنمایی های خوبی برای اینکه به یک ترافیک طبیعی و ارگانیک که می تواند فروش ما را بالاتر ببرد دست پیدا کنیم در اختیار ما قرار می دهد. ظاهرا این 5 میلیون کاربری که از افزونه yoast seo استفاده می کنند این افزونه را بی دلیل انتخاب نکرده اند. البته باید در نظر داشته باشید که این افزونه در بعضی موارد مانند تعیین خوانایی متن های فارسی و یا سازگاری با بعضی قالب ها ایراداتی را هم از خود نشان داده است و وب مستر ها باید به آن دقت داشته باشند. 

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها