افزونه All In One Seo Pack – معرفی ویژگی‌ها و آموزش AIOSEO

افزونه All In One Seo Pack
خرید هاست

راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی موفق و پرسود که بتواند بازدهی و فروش خوبی را برای شما داشته باشد و حاصل زحماتی که برای سایت خود کشیده‌اید و هزینه‌ای را که برای آن پرداخت کرده‌اید را برداشت کنید، یکی از مواردی است که هر کسی که در این حوزه فعالیت می‌کند قطعا به دنبال آن خواهد بود. معمولا وقتی که یک سایت را راه‌اندازی می‌کنیم، سوالاتی به‌سراغ ما می‌آید، چه کسی از ما خرید می‌کند؟ چطور مشتریان من را پیدا می‌کنند؟ آیا سایت من می‌تواند به بازدهی موردنظر برسد؟ یک راه‌حل مطمئن برای اینکه بتوان به تمام این سوال‌ها پاسخی را داد که ما می‌خواهیم بشنویم، سئو کردن سایت و گذاشتن محصول جلوی چشم مشتریان است. افزونه All In One Seo Pack یکی از ابزارهای حرفه‌ای است که در صورتی که از وردپرس برای راه‌اندازی سایت خود استفاده کرده‌اید، می‌تواند به شما در این راه کمک کند.

کار با افزونه All In One Seo Pack می‌تواند دردسرهای زیادی را داشته باشد که در صورتی که این مقاله را دنبال کنید، متوجه این موضوع خواهید شد که این دردسرها هیچ چیزی به جز موارد جزئی حاصل از بی‌اطلاعی نیستند که با دنبال کردن این آموزش به‌صورت کامل این معایب رفع خواهد شد. اما قبل از اینکه به آموزش افزونه All In One Seo Pack بپردازیم لازم است تا کمی در مورد این موضوع که سئو چیست و چرا تا این اندازه مهم شده است بپردازیم و ببینیم که برای یک سئوی خوب چه روش‌هایی را باید دنبال کنیم.

سئو، حرکت به سمت دیده شدن

همان‌طور که در شروع مقاله هم به این موضوع اشاره کردیم، وقتی یک کسب‌وکار آنلاین شروع به کار می‌کند، این موضوع که بتواند محصولات و یا سرویسی را که ارائه می‌کند را به مشتریان خود معرفی کند موضوعی بسیار مهم است. شاید برای شما جالب باشد که همین الان که هیچ مشتری‌ای به‌سراغ سایت تازه‌تاسیس شما نیامده است، افراد خیلی زیادی هستند که دقیقا دارند به دنبال محصول و یا خدماتی که شما ارائه می‌کنید هستند و قیمتی که شما در نظر گرفته‌اید هم برای آنها مناسب است و دارند فضای وب را زیرورو می‌کنند تا شما را پیدا کنند.

نقش سئو در مدیریت سایت

اما اگر نتوانند شما را پیدا کنند، به‌سراغ رقبایتان خواهند رفت. شاید این حرف کمی بزرگنمایی به نظر برسد اما اگر به رفتار خود هم در زمان یک خرید آنلاین نگاه کنید، قطعا متوجه خواهید شد که شما هم همین‌طور هستید. همه ما وقتی می‌خواهیم یک خرید آنلاین داشته باشیم قطعا چندین سایت را زیرورو کرده و به دنبال بهترین جنس و بهترین قیمت ممکن می‌گردیم، نظرات سایر استفاده‌کنندگان این محصول را بررسی و سعی می‌کنیم که همیشه خرید را از بهترین مکان ممکن داشته باشیم.

همین الان که در حال خواندن این مقاله هستید مشتریان احتمالی شما هم در حال گشتن در بین سایت‌های مختلف هستند که محصولاتی مشابه شما را ارائه می‌کنند و اگر شما هم بتوانید خود را در معرض دید آنها قرار دهید قطعا یکی از کاندیدهای خرید آنها خواهید بود. البته وقتی که شما توسط مشتریان خود دیده شوید شرایط مختلفی وجود دارد که آنها خرید را تکمیل کنند و اینکه سایت شما برای مشتریان راحت و سریع باشد و همین‌طور شرایط فروش خود و عناوین را طوری ارائه کنید که مشتری را جلب نماید موضوعات دیگری هستند که باید رعایت شود. اما اولین گام این است که مشتری شما بداند که شما هم در این بازار حضور دارید.

اما برای اینکه خود را به مشتری نشان دهید چه کاری باید انجام شود. عموما وقتی هر یک از ما بخواهیم که یک کالا و یا خدمات خاص را بررسی کنیم، اولین کاری که به نظر ما می‌رسد این است که آن را در گوگل جستجو کنیم. گوگل را می‌توان پراستفاده‌ترین موتور جستجوی جهان دانست که در ایران هم طرفداران زیادی دارد و تقریبا ما در مورد هر موضوعی که سوال داشته باشید و یا هر محصولی که بخواهیم را در آن جستجو می‌کنیم. البته موتورهای جستجوی دیگری مانند بینگ و یاهو هم وجود دارند اما اگر بخواهیم بگوییم که کدام یک از این موتورهای جستجو گزینه اول و آخر برای جستجوی محصول هستند بی‌شک باید به‌سراغ گوگل برویم.

اهمیت این موضوع باعث شده است تا در سال‌های اخیر موضوع سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد و تقریبا هر کسی که محصولی را در اینترنت ارائه می‌کند سئو را جزو مهمترین موارد در مدیریت یک سایت قرار داده است و از همین رو امکانات خوبی برای آن ارائه شده است.

افزونه All In One Seo Pack چیست

وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، باید بگوییم که سیستم‌های مدیریت محتوا به دلیل تیم‌های بزرگی که دارند می‌توانند ساختار خود را به مناسب‌ترین حالت ممکن تغییر دهند و از سایر سایت‌های طراحی شده با فریم‌ورک‌های مختلف و شخصی‌سازی شده در رده‌های بسیار بالاتری قرار دارند. سیستم مدیریت محتوای وردپرس (برای اطلاعات بیشتر به مقاله وردپرس چیست مراجعه کنید) که اکنون می‌خواهیم در مورد افزونه All In One Seo Pack از آن صحبت کنیم یکی از همین سیستم‌ها است که می‌توان گفت از نظر سئو، بسیار Seo Friendly می‌باشد و با استفاده از آن می‌توان یک سئو منسجم و مطمئن که قطعا در صورت درست انجام شدن نتیجه خواهد داد را برای سایت خود فراهم کنیم.

قبل از اینکه افزونه All In One Seo Pack را معرفی کنیم و به آموزش آن بپردازیم لازم است ببینیم که انواع حوزه‌های اصلی سئو کدامند و افزونه All In One Seo Pack روی کدام یک از این بخش‌ها تاثیر می‌گذارد.

انواع سئو و ابزارهای آن

ما در این مقاله قصد نداریم سئو را به‌صورت تخصصی باز کنیم و آن را توضیح دهیم و تنها به توضیح افزونه All In One Seo Pack بسنده می‌کنیم. اما قبل از اینکه به‌سراغ این افزونه برویم لازم است بدانیم که می‌خواهیم در کدام بخش از حوزه‌های سئو کار کنیم. به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که سئوی یک سایت اینترنتی دو جنبه مهم و اصلی را دارد:

سئو آن پیج (On Page): در این نوع از سئو کلیه اقدامات روی سایت انجام خواهد شد و محتوای سایت به نحوی که به‌صورت سئو فرندلی باشد و مورد توجه موتورهای جستجو قرار بگیرد تغییر می‌کند.

سئو آف پیج (Off Page): در این بخش از سئو، فعالیت‌هایی مورد بررسی قرار می‌‌‌گیرند که به خارج از سایت معطوف شده و در واقع با بک لینک‌ها و سایر مواردی که سئوی سایت را از بیرون تقویت می‌کنند سروکار دارند.

انواع سئو

وقتی که صحبت از بهینه‌سازی سئو سایت وردپرسی با استفاده از افزونه All In One Seo Pack در میان باشد ما با اولین بخش از سئو یعنی همان سئوی On Page کار داریم و در واقع قرار است که با این افزونه وضعیت داخلی سئوی سایت خود را سروسامان بدهیم. 

افزونه All In One Seo Pack چیست؟

در مورد اینکه افزونه All In One Seo Pack چیست باید بگوییم که این افزونه یکی از شناخته‌ترین افزونه‌های سئوی سایت وردپرسی است که به ما کمک خواهد کرد تا مسیر سئو و بهینه‌سازی سایت خود برای موتورهای جستجو را در یک مسیر صحیح نگه داریم و می‌تواند خیلی از تنظیمات ضروری و لازم را به‌صورت خودکار برای ما فراهم کند و در صورتی که هر یک از صفحات ما از نظر سئو دچار مشکلاتی بودند آن را برطرف کرده و به‌صورت کلی با استفاده از آن یک راهنمای خوب و صحیح برای سئو On Page سایت در کنار ما خواهد بود و می‌شود در خیلی از موارد به آن تکیه کرد.

افزونه All In One Seo Pack برای اولین‌بار کار خود را در سال 2007 شروع کرد و تاکنون بیش از 2 میلیون بار نصب شده است که ازاین‌رو می‌توان آن را جزو بهترین افزونه‌های وردپرس معرفی کرد. خیلی از این نصب‌ها به‌صورت موفقیت‌آمیز بوده و امتیاز بالای افزونه All In One Seo Pack نشان از این دارد که ارائه‌کنندگان آن افزونه کاربردی و خوبی را ارائه داده‌اند که بیشتر استفاده‌کنندگان از آن رضایت کامل داشته‌اند. یکی از اهدافی که افزونه All In One Seo Pack به دنبال آن است این است که با استفاده از آن نیازی به استخدام یک متخصص سئو ندارید و این افزونه می‌تواند تمامی فعالیت‌های مربوط به بهینه‌سازی سایت شما برای موتورهای جستجو مدیریت کند.

تعریف افزونه All In One Seo Pack

افزونه All In One Seo Pack که به‌‌صورت مخفف با نام AIOSEO شناخته می‌شود، بیشتر تلاش خود را معطوف این قضیه کرده است که بتواند کار پیچیده و وقت‌گیر سئو را به‌صورت ساده در آورده و بتواند یک رابط کاربری خوب و کاربردی را ارائه کند که همه بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. برای همین موضوع هم این افزونه به 56 زبان ترجمه شده است. اما باید گفت که خیلی از موارد مربوط به سئو اصطلاحات تخصصی بوده که با توجه به تازه بودن علم سئو و همین‌طور عدم وجود معادل در زبان فارسی امکان ترجمه خیلی از بخش‌ها به فارسی وجود ندارد و همین‌طور که در کارکرد با افزونه All In One Seo Pack هم خواهیم دید، در نسخه ترجمه شده این افزونه بعضا صفحاتی برای ما نمایش داده می‌شود که فقط یک یا دو عبارت به فارسی ترجمه شده است.

یکی از دعاهایی که ارائه‌کنندگان افزونه All In One Seo Pack دارند و هیچ وقت هم از آن دست نکشیده‌اند این بوده است که توانسته‌اند روند سخت سئو در وردپرس را ساده کنند و آن را به یک کار شیرین مبدل کنند که به‌راحتی قابل انجام می‌باشد. 

ویژگی‌های افزونه All In One Seo Pack

همان‌طور که تا اینجای کار هم به این موضوع  اشاره کرده‌ایم، بزرگترین ویژگی‌ای که افزونه All In One Seo Pack می‌تواند به ما ارائه کند این است که سئو را برای ما ساده کند و بتواند یک مسیر مشخص را در اختیار ما بگذارد. اما موارد و ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توان در مورد بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های افزونه All In One Seo Pack به آن اشاره کرد.

بهینه‌سازی موردی سئوی On Page

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که می‌توان در مورد افزونه All In One Seo Pack به آن اشاره کرد این است که شما با به‌کارگیری این افزونه می‌توانید به‌صورت موردی سئوی صفحات خود را مدیریت کرده و به هر کدام از آنها جهت‌دهی خاصی بدهید. خیلی از افزونه‌های سئو صرفا روند سئو را با یک تنظیمات کلی ارائه می‌کنند و بعد از آن روند سئو و درج مقالات و مطالب مربوط به برگه‌ها را در این نیچ (Nitch) را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بهینه سازی موردی افزونه All In One Seo Pack

به‌عنوان‌مثال شما در افزونه Yoast که یکی از افزونه‌های بزرگ سئو می‌باشد می‌توانید تنظیمات مربوط به نمایش نام و عنوان را یکبار تنظیم نمایید و در صورت ویرایش باید آن را دستی تغییر دهید. اما در افزونه All In One Seo Pack شما قادر خواهید بود تا هر صفحه‌ای را به هر صورتی که خواستید تغییر دهید.

شما با بکارگیری افزونه All In One Seo Pack می‌توانید هر برگه و مقاله‌ای را با ریزترین جزئیات به‌صورت شخصی‌سازی شده تغییر دهید تا بازدهی موردنظر خود را به بهترین صورت ممکن از آن دریافت کنید.

ویرایش داده‌های متای سایت

داده‌های متای سایت شما یا همان متا تگ‌ها را می‌توان یکی از مهمترین داده‌ها و تگ‌هایی معرفی کرد که در سئوی سایت شما نقش دارند. این تگ‌ها کدهایی هستند که شما آنها را در سربرگ‌های سایت خود وارد کرده و با این کار یک چکیده از سایت خود را به گوگل معرفی می‌کنید، این تگ‌ها می‌تواند حاوی اطلاعات مختلفی مانند نام و عنوان برگه، کلمه کلیدی برگه شما و همین‌طور یک توضیح کوتاه باشد که گوگل آن را در نتایج جستجو به کاربران نمایش می‌دهد و در واقع همان توضیح Description شما خواهد بود.

یکی از مهمترین کارهایی که افزونه All In One Seo Pack انجام می‌دهد این است که به شما امکانات خوبی را برای ویرایش این تگ‌ها می‌دهد. در بعضی از سایت‌ها خصوصا سایت‌هایی که بدون استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا و به‌صورت شخصی‌سازی شده نوشته شده‌اند، ادیت این تگ‌ها باید به‌صورت دستی و با استفاده از کد انجام بگیرد.

تنظیمات متا در افزونه All In One Seo Pack

تولید سایت مپ بهینه و ارسال آن به گوگل

یکی از مهمترین امکاناتی که در سئوی یک سایت باید به آن توجه داشته باشید این است که شما یک سایت مپ برای خود داشته باشید که با ارائه آن به گوگل بگوییم که سایت شما چه برگه‌هایی دارد. در مورد اینکه سایت مپ چیست باید بگوییم که سایت مپ در واقع همان نقشه اصلی سایت شما می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید یک نقشه یا مپ (Map) را داشته باشید و دقیقا روی آن مشخص خواهد بود که سایت شما از چه برگه‌هایی تشکیل شده است. ساختار سایت‌ها در واقع به این صورت می‌باشد که یک برگه به‌عنوان برگه مادر یا ریشه که همان صفحه اول سایت شما است وجود دارد و سایر برگه‌ها به این برگه متصل شده‌اند.

هر برگه‌ای که شما به سایت خود اضافه کنید، به‌صورت زیرمجموعه‌ای از این ریشه و یا زیرمجموعه‌ای از زیر‌مجموعه‌های ریشه نمایش داده خواهد شد. به‌عنوان‌مثال هر نوشته و مقاله جدیدی که به وبلاگ شما اضافه می‌شود، به‌صورت یک سطر به ساختار درختی سایت مپ، و به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وبلاگ اضافه می‌شود.

یکی از کاربردهایی که این نقشه سایت دارد این است که ما با ارائه این نقشه به گوگل می‌توانیم به موتور جستجوی گوگل بگوییم که باید کجا را از سایت ما به دنبال مطالب جدید برای ایندکس کردن بگردد و می‌تواند مطالبی را که پیدا کرد در کجا قرار دهد. ایجاد نقشه سایت در خیلی از موارد با مشکلاتی همراه می‌شود و در بیشتر مواقع شما باید آن را دستی ویرایش کنید تا مطالب تازه درج شده شما در آن نمایش داده شود. البته از نظر تئوری این اتفاق نباید بیفتد، اما به صورت عملی این ایرادات زیاد پیش خواهد آمد. افزونه All In One Seo Pack به شما کمک خواهد کرد که یک سایت مپ خوب و مرتب را برای خود فراهم کنید و آن را برای گوگل ارسال خواهد کرد.

تولید سایت مپ در افزونه All In One Seo Pack

تعیین مسیر سئو و بررسی رعایت قوانین در مطالب منتشر شده

یکی از کارهایی که شاید شما آن را در سایر افزونه‌های سئو دیده باشید، و می‌توان آن را جزوی از مهمترین موارد مربوط به سئو معرفی کرد این است که یک راهنمای کامل برای رعایت قوانین سئوی صفحات در اختیار شما قرار گیرد که با استفاده از آن این امکان را داشته باشید که محتوای سایت خود را به‌صورت کامل بر اساس اصول سئو بازنویسی کنید. این قوانین و اصول یک مجموعه طولانی را شامل می‌شود که از مهمترین آنها می‌توان به تعیین کلمه کلیدی، وجود کلمه کلیدی در عنوان، چک کردن کلمه کلیدی در آدرس، رعایت درصدهای استفاده از کلمه کلیدی در متن و همین‌طور خوانایی متن و ترکیب تگ‌های H2 و H3 با هم می‌باشد.

قوانینی که به شما توصیه می‌کند متن خود را به چه صورتی بنویسید و چگونه این قوانین را رعایت کرده و چه مقادیری برای این قوانین مناسب می‌باشد، بسیار متغیر بوده و اگر پشتیبانی خوبی از افزونه‌هایی که مربوط به سئو هستند ارائه نشود و این درصدها بر اساس جدیدترین الگوریتم‌های گوگل تغییر نکند، می‌توان گفت که یک فاجعه در راه خواهد بود.

خیلی از افزونه‌ها مانند Yoast امکانات محدودی را در این باره در اختیار شما قرار می‌دهند، اما موراد دیگری مانند افزونه All In One Seo Pack و یا Rank Math می‌توانند امکانات خوبی را برای اینکه بتوانید این موراد را چک کنید در اختیار شما قرار خواهند داد. افزونه All In One Seo Pack می‌تواند این موارد را به‌خوبی ارائه کند و برای کنترل و رعایت این قوانین به شما توصیه‌های خوبی را بکند که با پیروی از آنها یک صفحه را به‌صورت کامل منطبق با قواعد سئو طراحی کنید.

یکپارچه‌سازی سایت و شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از مواردی که می‌توان آن را برای افزونه All In One Seo Pack یک ویژگی خیلی خوب معرفی کرد این است که شما می‌توانید با استفاده از این افزونه شبکه‌های اجتماعی خود را نیز برای سئو کنترل کنید. ترند شدن شما و مطالبی که منتشر می‌کنید می‌تواند یکی از قابلیت‌های خوب برای بالا بردن سئوی سایت شما باشد که توسط شما انجام خواهد شد. البته باید گفت که این مورد می‌تواند باعث شود که شما از طرف گوگل تنزل رتبه دریافت کنید و در نتایج جستجو چند صفحه به عقب پرتاب شوید.

شبکه های اجتماعی در افزونه All In One Seo Pack

افزونه All In One Seo Pack می‌تواند این کار را برای شما کنترل کند تا به‌صورت میانه یک عملکرد خوب را در مورد این ویژگی مهم که خیلی از سئو کاران به علت دردسرهایش از آن پرهیز می‌کنند، ارائه کند.

سئو صفحات ویدئویی

استفاده از محتوای ویدئویی در سایت‌ها یکی از مهمترین مواردی است که می‌تواند روی بالا رفتن بازدهی سایت شما و جلب نظر مخاطبان تاثیر داشته باشد و این موضوع که شما بتوانید همان‌طور که محتوای متنی خود را سئو می‌کنید محتوای ویدئویی خود را هم سئو کنید، یکی از مواردی است که می‌تواند واقعا به رسیدن شما به اهدافتان کمک کند. افزونه All In One Seo Pack قادر است تا این کار را انجام داده و امکانات خوبی را برای سئوی محتوای ویدئویی در اختیار شما قرار خواهد داد.

به‌طورکلی می‌توانیم در بررسی ویژگی‌هایی که افزونه All In One Seo Pack در اختیار ما قرار می‌دهد بگوییم که این افزونه از آن دست افزونه‌هایی است که می‌تواند کارهای زیادی را انجام دهد و باید گفت که آنها را به‌خوبی انجام می‌دهد و می‌توان مطمئن بود که صرفا این کارها از سر باز نمی‌شوند و افزونه All In One Seo Pack واقعا کار خاصی را انجام می‌دهد. به نظر می‌رسد رسیدن به جایگاه‌های بالا در رنکینگ‌های افزونه‌های سئو در مورد این افزونه بیهوده نبوده است. در ادامه به بررسی افزونه All In One Seo Pack در برابر رقبایی که دارد خواهیم پرداخت.

امکانات مدیریتی خوب

تا اینجای کار تمامی ویژگی‌های افزونه All In One Seo Pack را از نظر کاربردی که می‌تواند به شما ارائه کند با هم بررسی کردیم و دیدیم که All In One Seo Pack در واقع می‌تواند برای سئوی سایت ما چه کارهایی را انجام دهد. این ویژگی‌های قدرتمند بسیار ایده‌آل می‌باشند اما پیچیدگی‌هایی که در آنها وجود دارد ممکن است کمی دردسرساز شده و اشتباهاتی ناخواسته در این میان رخ دهد که مشکلات بزرگی را ایجاد کند. به‌عنوان‌مثال اگر یک نویسنده که با سئو آشنایی چندانی ندارد و صرفا از آن چیزی شنیده است برای بهتر شدن وضعیت نوشته خود یک تگ کنونیکال از یک برگه مهم به این مقاله بگیرد وب‌مستر و سئوکار با یک فاجعه طرف هستند.

افزونه All In One Seo Pack به ما امکانی را می‌دهد که این موضوع را به‌صورت کامل حل و فصل کنیم. با استفاده از امکانات مدیریتی که این افزونه در اختیار شما می‌گذارد شما این امکان را خواهید داشت تا تعیین کنید که کدام کاربر به چه سطحی از تنظیمات سئو دسترسی داشته باشد. شاید این سوال مطرح شود که چرا کلا این افزونه را برای افرادی که کارهای خیلی خاصی در سایت انجام نمی‌دهند به‌صورت کامل غیرفعال نکنیم. در اینجا باید به این موضوع اشاره کنیم که وقتی برگه‌ای ایجاد می‌شود و نوشته‌ای در آن درج می‌گردد، لازم است تا با استفاده از امکاناتی که افزونه All In One Seo Pack در اختیار نویسنده گذاشته است، کلمه کلیدی برگه و توضیحات متای آن درج شود.

شما با تنظیمات مربوط به دسترسی‌ها در افزونه All In One Seo Pack می‌توانید یک مجموعه کنترلی قدرتمند را ایجاد نمایید که هر کسی بتواند از امکانات لازم برای کار خود استفاده کرده و هیچ اتفاق و تغییر ناخواسته‌ای هم روی ندهد.

سئو صفحات در افزونه All In One Seo Pack

اکنون ما دقیقا می‌دانیم که افزونه All In One Seo Pack در کجای راه قرار دارد و می‌تواند برای ما چه کارهایی را انجام دهد و چه امکاناتی را در اختیار ما بگذارد. در صورتی که مایل به استفاده از این افزونه هستید می‌توانید در بخش بعدی به‌‌صورت کامل به آموزش نصب و پیکربندی این افزونه روی سایت وردپرسی دسترسی داشته باشید.

آموزش افزونه All In One Seo Pack

در این بخش از مقاله نوبت به این رسیده است که در مورد روش کار کردن با افزونه All In One Seo Pack هم صحبت کنیم و ببینیم که چطور می‌توان از این افزونه برای سئوی سایت استفاده کرد و بهترین روش برای کار کردن و پیکربندی سایت با آن کدام است. در صورتی که بخواهیم روند کلی کار کردن با افزونه All In One Seo Pack را شرح دهیم باید بگوییم که برای استفاده از این افزونه لازم است ابتدا آن را روی سایت نصب کرده و بعد پیکربندی را انجام دهید و بعد از این کار می‌توانید از بخشی که برای استفاده از این افزونه و تغییر تنظیمات سئو در نوشته‌‌های شما وجود دارد استفاده کنید.

در ادامه هر یک از این مراحل را با هم به‌صورت موردی بررسی می‌کنیم و خواهیم دید که کار نصب و استفاده از  افزونه All In One Seo Pack  به چه صورتی انجام می‌شود.

نصب افزونه All In One Seo Pack

همان‌طور که در متن هم به این موضوع اشاره کردیم این افزونه از افزونه‌های رایگان می‌باشد که به‌راحتی می‌توانید آن را از مخزن وردپرس روی سایت خود نصب کنید. برای این کار وارد پیشخوان مدیریت سایت خود شده و از مسیر افزونه‌ها > افزودن به مخزن نصب افزونه در وردپرس بروید. سپس در این صفحه نام افزونه All In One Seo Pack را جستجو کرده تا این افزونه در نتایج جستجو به شما نمایش داده شود.

نصب افزونه All In One Seo Pack

بعد از اینکه کار جستجوی افزونه All In One Seo Pack را انجام دهید این افزونه با بیش از 3 میلیون نصب فعال برای شما نمایش داده خواهد شد و حالا کاری که باید بکنید این است که با کلیک روی نصب و فعال‌سازی این افزونه را روی سایت خود نصب کنید.

بعد از کلیک روی فعال‌سازی افزونه All In One Seo Pack شما به صفحه پیکربندی منتقل خواهید شد که در بخش بعدی این مورد را با هم بررسی خواهیم کرد.

پیکربندی سایت با افزونه All In One Seo Pack

بعد از فعال‌سازی افزونه All In One Seo Pack شما به صفحه زیر منتقل خواهید شد، صفحه‌ای که در آن می‌توانید شروع پیکربندی را مشاهده کنید:

شروع پیکربندی سایت با افزونه All In One Seo Pack

وقتی که شما روی دکمه Lets Get Started کلیک کنید، فرمی چند مرحله‌ای به شما نمایش داده خواهد شد که موارد مربوط به پیکربندی افزونه All In One Seo Pack را می‌توانید تکمیل کنید:

تنظیمات پیکربندی سایت با افزونه All In One Seo Pack

در اولین بخش از شما سوال خواهد شد که نوع سایت شما چیست و در چه دسته‌ای طبقه‌بندی می‌شود، این کار می‌تواند در گزینه‌هایی که برای سئوی سایت شما مورد استفاده قرار می‌گیرد تاثیر مهمی داشته باشد. در اینجا شما گزینه‌های مختلفی را برای انتخاب خواهید داشت:

  • سایت‌های وبلاگی
  • سایت‌های خبری
  • فروشگاه‌های آنلاین
  • سایت‌های شرکتی (کسب‌وکارهای محلی)
  • سازمان‌های بزرگ
  • و سایت‌های شخصی و رزومه‌ای

بعد از اینکه انتخاب را انجام دهید، باید تعیین کنید که سربرگ‌های سایت شما به چه صورتی نمایش داده شود، این موضوع در قسمت Home Page Title قابل تنظیم می‌باشد.در این قسمت تعیین می‌کنید که عنوان صفحه، نام سایت و همین‌طور علامت جداکننده به چه صورتی نمایش داده شود و شما به‌راحتی می‌توانید با انتخاب کارایی گزینه‌ها از منوهای آبشاری دقیقا تعیین کنید که کدام قسمت اول باشد:

پیکربندی سایت با افزونه All In One Seo Pack برای نمایش عنوان

در انتها هم باید بخش Home Page Meta Description را تکمیل کرده و عنوان کنید که تنظیمات این بخش به چه صورتی باشد. بعد از تکمیل این بخش‌ها و کلیک روی دکمه Next به بخش بعدی از پیکربندی منتقل خواهید شد.

وارد کردن اطلاعات سایت و لوگو

در اولین قسمت از تنظیمات صفحه دوم تنظیمات افزونه All In One Seo Pack لازم است که اطلاعات مربوط به سایت شامل عنوان سایت، اطلاعات تماس و همین‌طور لوگوی سایت خود را وارد کنید.

وارد کردن اطلاعات سایت و لوگو

دقت داشته باشید که در این قسمت لازم است اطلاعات را به‌صورت کامل وارد کرده و مواردی که مربوط به اندازه تصویر و یا اطلاعات شماره تماس می‌باشد را در این بخش به‌درستی وارد کنید.

وارد کردن اطلاعات شبکه‌های اجتماعی

در پایین فرم صفحه دوم، یک صفحه طولانی برای شما نمایش داده خواهد شد که لازم است شما اطلاعات شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده برای سایت خود را در آن وارد کنید، دقت داشته باشید که در اینجا باید اکانت‌های کاری خود را وارد کنید.

وارد کردن اطلاعات شبکه های اجتماعی

در نظر داشته باشید که لازم نیست تمامی این فیلدها را پرکنید و در صورتی که شما تنها در بعضی از این شبکه‌ها فعال هستید باید همان موارد را در اینجا وارد کنید. بعد از تکمیل این بخش با کلیک روی گزینه Save & Continue به صفحه بعدی هدایت خواهید شد.

تعیین ویژگی‌های موردنیاز

در صفحه‌ای که به شما نمایش داده می‌‌شود، لیستی طولانی از مواردی که انتظار دارید این افزونه برای شما انجام دهد را مشاهده می‌کنید، در این باره باید گفت که اطلاعات مختلفی در آنها وجود دارد که با انتخاب هر کدام ویژگی‌ها و فیچرهای خاص روی سایت شما اعمال خواهد شد.

تعیین ویژگی های مورد نیاز

در واقع قرار است در این قسمت به افزونه All In One Seo Pack بگویید که تا چه اندازه اجازه دارد خود را وارد ماجرا کرده و چه کارهایی را باید برای شما انجام دهد. در ادامه در مورد اینکه هر کدام از فیلدهای گفته شده در این تصویر چه کاری را برای شما انجام می‌دهند به‌صورت کامل صحبت خواهیم کرد.

Optimized Search Appearance: بهینه‌سازی کلی برای سئو موردی است که در این قسمت تعیین می‌کنید افزونه All In One Seo Pack برای شما آن را پیاده‌سازی کند. این مورد به‌صورت پیش‌فرض روی سایت انتخاب شده است و بهتر است آن را به همین صورت باقی بگذارید.

Sitemaps: در مورد سایت مپ و نقشه سایت باید گفت که یکی دیگر از المان‌های مهم برای سئو سایت شما می‌باشد که افزونه‌های سئو می‌توانند آن را برای شما آماده کنند. این نقشه یک فایل XML است که شما باید آن را روی سایت خود ایجاد کرده و آدرس آن را به گوگل بدهید، این امکان به روبات‌های گوگل کمک می‌کند که یک نقشه و نمای کلی از سایت شما داشته باشند و بدانند که وقتی به‌سراغ سایت شما می‌آیند برای ایندکس کردن سایت باید به دنبال چه آدرس‌هایی بگردند و کدام برگه‌ها را بررسی کنند. در صورتی که در مورد این گزینه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می‌توانید سری به مقاله سایت مپ چیست بزنید تا به اطلاعات تکمیلی در این رابطه دسترسی داشته باشید.

از نظر انتخاب باید در نظر داشت که این گزینه هم حتما باید روی سایت شما فعال شده باشد و آن را هم انتخاب کرد باشید.

Analytics: با انتخاب این گزینه تنظیمات مربوط به گوگل آنالیتیکس هم روی سایت شما ارائه شده و می‌توانید از آن هم روی افزونه سئوی خود استفاده کرده و از اطلاعاتی که در اختیار شما می‌گذارد بهره ببرید. آنالیتیکس در واقع ابزاری است که تعیین می‌کند که کاربرانی که به سایت شما می‌آیند، از کجا آمده و به کدام صفحه بیشتر علاقه نشان می‌دهند و خلاصه مسیر ورود یک کاربر به سایت را از لحظه وارد شدن تا لحظه‌ای که خرید را انجام می‌دهد به‌صورت کامل تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعاتی که ارائه می‌دهند می‌توانید برنامه‌ریزی‌های خود را در جهت فروش هر چه بیشتر سایت خود تحلیل کنید. در صورتی که به مقاله گوگل آنالیتیکس چیست مراجعه کنید می‌توانید اطلاعات تکمیلی خوبی را درباره کارکرد این ابزار به‌دست آورید.

Image SEO: در این بخش یک بهینه‌سازی کامل روی تصاویری که در سایت شما وجود دارد به‌صورتی که مربوط به صفحه موردنظر شما باشد را انجام شده و می‌تواند نمایش تصاویر را در نتایج جستجو و مواردی از این دست بهبود دهد.

Local Seo: تنظیمات مربوط به سئوی محلی به شما کمک می‌کند تا گوگل سایت شما را به‌صورت یک کسب‌وکار مجزا شناسایی کرده و در خیلی از موارد این کسب‌وکار را به کاربران پیشنهاد دهد و به‌طورمثال وقتی که شخصی از منطقه‌ای خاص محصولی که در سایت شما وجود دارد را سرچ کند، این محصول به همراه مشخصات و قیمت آن در نتایج جستجوی گوگل به کاربر ارائه خواهد شد و شما می‌توانید کار فروش را مستقیما از این طریق در منطقه کاری خود انجام دهید. البته باید گفت که این موضوع می‌تواند در مورد سایت‌های ایرانی کمی دردسر داشته باشد، اما تکمیل آن باعث می‌شود که در نتایج جستجو در ایران با رتبه‌های بهتری نمایش داده شوید.

Video Sitemap: یکی از موارد مهمی که گوگل به آن علاقه زیادی دارد و باید گفت که کارایی زیادی هم در سایت دارد، ویدئوها هستند که بازدهی آنها ثابت شده است. در این بخش از افزونه All In One Seo Pack گزینه‌ای وجود دارد که به شما این امکان را خواهد داد که یک نقشه سایت XML دیگر برای ویدئوهایی که روی سایتتان دارید ایجاد کرده و آنها را به گوگل ارائه کنید تا دقیقا بتواند آنها را برای سایت شما پیدا کند و مدیریت کند.

News Sitemap: در این بخش افزونه All In One Seo Pack تنظیماتی که برای خبرهای منتشر شده در سایت شما باید روی سایت انجام شود را به شما ارائه خواهد کرد. به این صورت که وقتی شما یک سایت خبری داشته باشد و یا در بخشی از سایت شرکتی و یا وبلاگی خود یک خبرنامه داشته باشید، این خبرها باید به سرعت به مخاطبین شما برسد و باید گفت که سریع ایندکس شدن آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. کاری که افزونه All In One Seo Pack انجام می‌دهد این است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند که این ایندکس شدن را در کمتر از 48 ساعت انجام داده و زیر دو روز این اطلاعات در اختیار کاربرانی که کلمه کلیدی موردنظر را در گوگل جستجو می‌کنند به آن دسترسی داشته باشند.

Smart Redirects + 404 Detection: یکی از گزینه‌های خوبی که خیلی از افزونه‌های سئو از آن استفاده می‌کنند این است که اطلاعات مربوط به ریدایرکت‌ها و همین‌طور ارورهای 404 که در آن کاربران قصد دستیابی به صفحاتی را دارند که قبلا وجود داشته و یا آدرس اشتباهی دارد را تشخیص داده و یک مدیریت خوب و حرفه‌ای را روی آنها ارائه می‌کنند. افزونه All In One Seo Pack هم یکی از افزونه‌هایی است که می‌تواند این کار را با بهترین کیفیت ممکن برای شما انجام داده و می‌توانید در این خصوص روی آن حساب کنید. با تکمیل این بخش برای ادامه روی گزینه Save & Continue کلیک کنید و به قسمت بعدی بروید.

نمایش ظاهر جستجو و نقشه سایت

در این قسمت از تنظیمات افزونه All In One Seo Pack شما می‌توانید موارد مربوط به نمایش ظاهر آنچه که در سایت به شما نمایش داده می‌شود را ببینید که دقیقا چه نمایشی از سایت شما به کاربرانی که در گوگل آن را جستجو کنند ارائه خواهد شد. 

همین‌طور شما می‌‌‌توانید موارد مختلف را مربوط به نقشه سایتی که دارید را هم در این بخش تنظیم کنید. علاوه بر آن امکان تعیین بخش‌هایی از سایت که نیاز به سئو ندارند نیز برای شما وجود دارد. از انواع مختلف این بخش‌ها می‌توانیم به نظرات، موضوعات و همین‌طور انجمن‌ها اشاره کنیم که بودن آنها در نتایج جستجو صرفا صفحات زامبی یا همان صفحات بدون ترافیک را در گوگل برای ما خواهد داشت و این موضوع تاثیر بدی روی بازدهی سایت ما می‌گذارد.

در صورتی که سوئیچ وضعیت «شامل همه انواع نوشته‌ها» را در وضعیت خاموش قرار دهید می‌توانید این موارد را به‌صورت کامل مشاهده کنید:

نمایش ظاهر جست و جو و نقشه سایت

نوشته‌ها که همان پست‌های وبلاگ ما بوده و از مهمترین موارد برای سئو به شمار می‌رود. برگه‌ها همان صفحات اصلی سایت شما هستند که ایجاد می‌کنید و انجمن‌ها یا موارد الصاقی شامل تمامی تصاویر و ویدئوهای سایت شما و فایل‌های pdf ارائه شده در سایت هستند که تاثیر بسیار خوبی روی سئو دارند. در خیلی از سایت‌های بزرگ انجمن‌ها نیز از مواردی هستند که در سئو فعال می‌شوند و سایت‌های پرسش‌وپاسخ و یا نظرات کاربران که خیلی از ما برای رفع ارورها به‌سراغ آنها می‌رویم هم از همین مورد استفاده می‌کنند.

در صورتی که در سایت خود یک انجمن فعال دارید که تاپیک‌ها و موضوعات مطرح شده در آنها می‌توانند برای کاربران شما جذاب باشد و فکر می‌کنید که ترافیکی که از گوگل می‌گیرد برای شما مفید خواهد بود بهتر است که از این مورد هم در سایت خود استفاده کرده و آن را هم فعال کنید.

عضویت در انجمن افزونه All In One Seo Pack

یکی از بخش‌هایی که در مراحل این پیکربندی به شما پیشنهاد می‌شود این است که در خبر نامه‌ای که افزونه All In One Seo Pack در اختیار شما قرار می‌دهد عضو شده و از اطلاعاتی که این افزونه و ارائه‌کنندگان آن در مورد تازه‌های سئو برای شما ارسال می‌کنند مطلع شوید.

عضویت در انجمن افزونه All In One Seo Pack

عموما رویکردی که ما در مورد خیلی از افزونه‌ها و سایت‌هایی که به ما این پیشنهاد را می‌دهند داریم این است که از دست آنها و ایمیل‌های اسپمی که برای ما می‌فرستند فرار کنیم. اما باید گفت که افزونه‌های سئو خصوصا افزونه All In One Seo Pack و افزونه یوآست که آن را در مقاله افزونه yoast seo با هم بررسی کردیم، از مهمترین مراجع برای یادگیری سئو می‌باشند.

در صورتی که سئو سایتتان برای شما مهم است و می‌خواهید چالش‌های جدید در سئو را بررسی کرده و بتوانید به جدیدترین اخبار در سریع‌ترین زمان دسترسی داشته باشید، این مورد یکی از منابع مهم برای شما می‌باشد. در صورتی که خواستید این مرحله از تنظیمات را نادیده بگیرید می‌توانید روی گزینه Skip This Step کلیک کنید تا به بخش بعدی بروید.

وارد کردن لایسنس و موارد مربوط به آن

در صورتی که برای این افزونه از لایسنس‌های مختلفی استفاده می‌کنید و آن را از ارائه‌کنندگان داخلی تهیه کرده و یا پلن‌های کلی را برای آن در نظر دارید و می‌خواهید که با خرید دلاری از ارائه‌کنندگان اصلی آن را تهیه کنید در این بخش می‌توان آن را وارد کنید. هر چند اگر کار نصب افزونه All In One Seo Pack را از مخزن وردپرس انجام داده باشید، این امکان که این فیلد را خالی گذاشته و از آن عبور کنید برای شما وجود خواهد داشت.

وارد کردن لایسنس و موارد مربوط به آن

بعد از این مرحله کار راه‌اندازی افزونه All In One Seo Pack در سایت به پایان رسیده و شما می‌توانید به‌سراغ تنظمیات پیشخوان رفته و برگه‌ها و مواردی از این دست را از نظر سئو و کلمه کلیدی بررسی کنید. بعد از اینکه کار پیکربندی افزونه All In One Seo Pack تکمیل شود شما به پیشخوان این افزونه منتقل می‌شوید و می‌توانید نتایج تحلیل این افزونه ببینید.این افزونه در حالت کلی به سایت شما یک نمره می‌دهد که می‌توانید آن را در تصویر زیر ببینید.

نمره افزونه All In One Seo Pack

یکی از کارهایی که لازم است انجام دهید این است که به این مورد پرداخته و کلیه موارد دردسرساز را تا حد ممکن بهینه‌سازی کنید. با کلیک روی Complete Site Audit Checklist  تمامی جزئیات مربوط به این بخش به شما ارائه خواهد شد و می‌توانید دقیقا ببینید که باید برای بررسی کدام قسمت‌ها اقدام کرده و چه تغییرات اساسی را در سایت خود ایجاد کنید. این بخش از تحلیل این افزونه موردی است که در خیلی از افزونه‌ها به شما ارائه نمی‌شود و می‌تواند از مهمترین عناصر برای یک سئوی خوب و حرفه‌ای از سایت باشد.

جزئیات نمره افزونه All In One Seo Pack

در این بخش چهار عنصر سئو پایه، عملکرد سایت، بازدهی‌ای که سایت ما دارد و همین‌طور امنیت سایت کنترل شده و به شما گفته خواهد شد که کدام یکی از مواردی که در سایت استفاده کرده‌اید نیاز به بهبود دارد. همین‌طور کلمات کلیدی شما به‌صورت کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد و تحلیل سئوی سایت بر اساس کلمات کلیدی اصلی و مهم سایت شما خواهد بود.

افزونه All In One Seo Pack در برابر رقبا

در مورد اینکه افزونه All In One Seo Pack چیست و چه ویژگی‌هایی را برای ما فراهم می‌کند صحبت کردیم. اما باید بگوییم که افزونه All In One Seo Pack تنها گزینه‌ای نیست که می‌تواند این کارها را برای ما انجام دهد و در این میان رقبایی هم وجود دارند که پا‌به‌پای افزونه All In One Seo Pack در حال حرکت هستند و حتی می‌توان گفت که بعضی از آنها با سرعت بیشتری به آن رسیده‌اند.

از رقبای مطرحی که تاب ایستادن جلوی افزونه All In One Seo Pack را داشته باشند می‌توان به Yoast SEO و SEO Rank Math اشاره کرد. افزونه Yoast را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و همین‌طور بهترین افزونه‌های سئو معرفی کرد که توسط یک تیم حرفه ای ارائه شده است و پشتیبانی خوبی هم از آن می‌شود. اما این افزونه یک ایراد بزرگ دارد و آن این است که با استفاده از سه چراغ رنگی به شما می‌گوید که قوانین سئو را برای سایت خود رعایت کرده‌اید یا خیر.

برخلاف Yoast افزونه All In One Seo Pack و افزونه Rank Math امتیازات خیلی کامل‌تری را به‌صورت عددی و موردی مورد بررسی قرار می‌دهند و شما دقیقا متوجه خواهید شد که باید کجای صفحه خود را به چه صورتی تغییر دهید تا اوضاع رو‌به‌راه شود.

مقایسه افزونه All In One Seo Pack با رقبا

البته در مورد افزونه Rank Math باید این موضوع را هم اضافه کنیم که این افزونه یک تازه‌وارد به‌حساب می‌آید، اما با این وجود توانسته است به‌صورت خیلی خوبی پیشرفت داشته باشد. تا اینجا همه چیز خوب به نظر می‌رسد. اما این سوال پیش خواهد آمد که اگر ما از این افزونه برای سایت خود استفاده کنیم، آیا پشتیبانی لازم را به‌دست خواهیم آورد و تیم ارائه‌دهنده آن می‌تواند به همین خوبی که تا اینجای کار آمده است به کار خود ادامه دهد؟

در مورد افزونه All In One Seo Pack و همین‌طور Yoast تیم‌های ارائه‌دهنده ثابت کرده‌اند که این کار را می‌کنند اما برای Rank Math اوضاع هنوز کمی مبهم می‌باشد. به‌طورکلی می‌توان گفت که افزونه All In One Seo Pack یکی از افزونه‌های برتر در زمینه سئو است و اینکه شما از کدام یک از این صدرنشینان رنکینگ‌های افزونه های سئو استفاده کنید، امکانات خوبی را به‌دست آورده‌اید و اگر انتخاب شما افزونه All In One Seo Pack است باید گفت که انتخاب هوشمندانه‌ای را برای ترکیبی از امکانات و تجربه داشته‌اید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد اینکه افزونه All In One Seo Pack چه افزونه‌ای است و چگونه می‌تواند با استفاده از ویژگی‌های خود به ما کمک کند صحبت کردیم و دیدم که وقتی صحبت از یک افزونه سئو در میان باشد ما داریم در مورد چه سطحی از اهمیت صحبت می‌کنیم، پس بهتر است که تمامی وسواس لازم را برای انتخاب این نوع افزونه‌ها به خرج دهید. افزونه All In One Seo Pack با تمام ویژگی‌های خوبی مانند سئو صفحات ویدئویی، سازگاری خوب با سایت مپ و ارسال آن به گوگل و اطلاعات کامل برای سئو برگه‌ها، یک ایراد هم دارد و آن این است که کمی کار کردن با این افزونه سخت است.

البته باید این موضوع را هم اضافه کنیم که کلا افزونه‌های سئو افزونه‌های ساده‌ای نیستند و افزونه‌های دیگر هم دست کمی از این افزونه ندارند. اما در صورتی که می‌خواهید از افزونه All In One Seo Pack برای سایت خود استفاده کنید بهتر است قبل از شروع کار با آن را به خوبی یاد بگیرید. هر چند که افزونه All In One Seo Pack اعلام کرده است که با نصب این افزونه به متخصص سئو احتیاجی نخواهید داشت اما کار کردن با این افزونه هم داستان‌های خود را دارد و بهتر است که بی‌گدار به آب نزنید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed