معرفی و انتخاب بهترین برنامه VDI

بهترین برنامه VDI
خرید هاست
میزبانی وب

مجازی‌سازی دسکتاپ یکی از قابلیت‌های حرفه‌ای و عالی برای استفاده کردن از منابع سرور محلی و همین‌طور استفاده از یک دسکتاپ تعاملی است که با استفاده از آن می‌توانید داده‌های خود را به‌صورت هم‌زمان به اشتراک بگذارید. برنامه‌های زیادی وجود دارند که این قابلیت را برای ما فراهم کرده و شما می‌توانید برای داشتن یک VDI از آنها استفاده کنید. در این مطلب به معرفی گزینه‌هایی که می‌توانند برای شما بهترین برنامه VDI باشند، خواهیم پرداخت. قبل از معرفی این برنامه‌ها اجازه دهید یک بررسی کوچک روی VDI داشته باشیم و ببینیم که ما از بهترین برنامه VDI چه انتظاراتی باید داشته باشیم.

VDI چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مجازی‌سازی دسکتاپ یکی از قابلیت‌های کلیدی برای استفاده از منابع سرور که پیشتر در مقاله «VDI چیست» به‌طور کامل به بررسی آن و مزایایی که برای ما خواهد داشت پرداخته‌ایم. اجازه دهید تا در اینجا نیز یک توضیح اجمالی در مورد آن ارائه دهیم و سپس به بررسی بهترین برنامه VDI و ویژگی‌هایی که باید داشته باشد بپردازیم. یک هاست ابری را در نظر بگیرید که برای دسترسی به یک اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این هاست شما این امکان را خواهید داشت تا از هر جایی به آن متصل شوید و از برنامه‌های روی آن استفاده کنید.

در مجازی‌سازی دسکتاپ نیز همین اتفاق خواهد افتاد. شما به یک سیستم دیگر متصل شده و یک دسکتاپ مجازی دریافت خواهید کرد که دقیقا برای شما مانند یک کامپیوتر مستقل عمل می‌کند. با این تفاوت که تمام بخش پردازشی روی سرور انجام شده و شما برای استفاده از این دسکتاپ به هیچ منبعی نیاز ندارید و صرفا یک سیستم برای دسترسی کافی خواهد بود. این سیستم می‌تواند یک کامپیوتر معمولی یا حتی تین کلاینت کوچک باشد که شما برای این اتصال از آن استفاده خواهید کرد.

این قابلیت به شما امکان استفاده از منابعی که توسط مدیر سیستم برای شما تنظیم شده است، فراهم خواهد نمود. همین‌طور شما می‌‌‌‌توانید با استفاده از VDI دسکتاپ خود را با سایرین به اشتراک گذاشته و یا از اطلاعات آنها استفاده نمایید. به‌طورکلی می‌توان VDI را یکی از قوی‌ترین قابلیت‌هایی دانست که برای اشتراک منابع وجود دارد.

VDI مزیت‌های زیادی را برای شما فراهم خواهد کرد. ماهیت اشتراکی این سرویس، تضمین‌کننده کاهش هزینه برای ارتقای منابع، خرید نرم‌افزارها و همین‌طور تعمیر و نگهداری سیستم‌ها است و شما از این طریق می‌توانید یک بهره‌وری صددرصدی را روی سیستم سرور خود داشته باشید. از طرفی فراهم کردن امنیت داده‌های مجتمع در یک سیستم بسیار ساده‌تر بوده و قابلیت اطمینان آن بالا می‌رود. مطمئنا شما برای استفاده از سرویس مجازی سازی دسکتاپ دلایل کافی خواهید داشت. اما از چه مکانیزمی باید برای این کار استفاده نمود و چه برنامه‌ای می‌تواند مجازی‌سازی دسکتاپ را برای ما به‌صورت کامل پیاده‌‌سازی کند. برای پیدا کردن بهترین برنامه مجازی‌سازی دسکتاپ بهتر است اول ببینیم که بهترین برنامه VDI باید چه توانایی‌هایی داشته باشد.

بهترین برنامه VDI چه قابلیت‌هایی دارد؟

مجازی‌سازی دسکتاپ یکی از موضوعات گسترده برای استفاده از سیستم عامل از راه دور است. خیلی از روش‌ها و برنامه‌هایی که ممکن است برای این کار به شما پیشنهاد شود، در واقع پاسخگوی این سرویس نبوده و ممکن است صرفا یک ریموت باشند که به سرور یک دسترسی ساده را به همراه چند امکان مدیریتی بدهد. شاید در ظاهر این کار نیازهای شما را برطرف نماید، اما فراموش نکنید که مزایای مجازی‌سازی دسکتاپ فقط در صورتی برای شما فراهم می‌شود که از این روش استفاده کنید و مکانیزم عملکرد آن درست پیش رود.

در مقاله «قابلیت مجازی‌سازی دسکتاپ یا همان VDI چیست» به‌طور کامل به بررسی روند کاری این سرویس پرداختیم. اکنون نوبت آن رسیده است به بررسی این موضوع بپردازیم که بهترین برنامه VDI قرار است چه کاری برای ما انجام دهد و باید چه ویژگی‌هایی را داشته باشد تا مصداق اصلی مجازی‌سازی دسکتاپ بوده و با این روش سرویس موردنیاز ما را فراهم کند.

یک برنامه مجازی‌سازی دسکتاپ چه بهترین باشد و چه یک برنامه متوسط برای آنکه این سرویس را درست پیاده‌سازی کند باید این ویژگی‌ها را داشته باشد:

Virtualization یا همان مجازی‌سازی

مجازی‌سازی یا Virtualization یک تکنولوژی است که در آن زیرساخت سیستم به لایه‌های مختلفی تقسیم خواهد شد. در پایین‌ترین لایه سخت‌افزار و در بالاترین لایه اپلیکیشن‌های شما که روی سیستم عاملتان قرار گرفته‌اند. دو لایه سخت‌افزار و سیستم عامل، اصلی‌ترین لایه‌ها در مجازی‌سازی بوده که توسط یک لایه میانی به نام hypervisor ارتباط آنان برقرار می‌شود. در مجازی‌سازی امکان راه‌اندازی هم‌زمان چند سیستم عامل روی یک سخت‌افزار به وجود می‌آید و این همان چیزی است که از بهترین برنامه VDI انتظار می‌رود به‌صورت تمام و کمال آن را اجرا کند.

سرپرست یا Hypervisor

بر اساس اشاره‌ای که در قسمت قبلی به این امکان کردیم می‌توانیم Hypervisor را لایه‌ای بین سخت‌افزار و نرم‌افزار تعریف کنیم که وظیفه مدیریت منابع تخصیص یافته به هر یک از سیستم عامل‌های در حال اجرا روی سخت‌افزار را برعهده دارد. Hypervisor تصمیم می‌گیرد که چه منابعی به چه سخت‌افزاری اختصاص یابد، همین‌طور مسئولیت نگهداری از این منابع و آدرس‌های حافظه را بر عهده داشته و تضمین‌کننده عدم تداخل آنها با یکدیگر خواهد بود.

در VDI نیز Hypervisor باید این مسئولیت را به شکل جدی دنبال کند و با توجه به اینکه دسکتاپ‌های مختلف ایجاد شده همه از یک نوع سیستم عامل هستند، مدیریت آنها را به بهترین شکل انجام داده و جامعیت هر دسکتاپ از سایر دسکتاپ‌ها باید برقرار باشد تا هر کدام از آنها بتوانند به‌صورت مستقل تنظیمات خود را داشته و از آنها استفاده کنند.

سرپرست یا Hypervisor

همین‌طور Hypervisor قابلیتی را فراهم می‌کند در صورتی که شما از دو یا تعداد بیشتری سرور استفاده کنید و یکی از آنها دچار آسیب سخت‌افزاری شود، تمامی دسکتاپ‌های ایجاد شده به سایر سرورها منتقل شده و کاربران این را به هیچ عنوان احساس نخواهند کرد.

کارگزار اتصال یا Connection Broker

یکی از المان‌های اصلی برنامه‌های مجازی‌سازی کارگزار اتصال و یا Connection Broker است. این ماژول نرم‌افزاری یکی از مهمترین ماژول‌های برنامه است که مسئولیت اتصال کاربران به دسکتاپ‌هایی که برای آنها ایجاد شده را برعهده دارد. این ماژول نرم‌افزاری یکی از پرکارترین ماژول‌ها در برنامه‌های مجازی‌سازی دسکتاپ خواهد بود و بهینه عمل کردن آن یکی از اصلی‌ترین معیارها برای انتخاب بهترین برنامه VDI است. مزایای این ماژول به این شرح می‌باشد:

  1. اتصال کاربران به دسکتاپ‌های مجازی ایجاد شده
  2. انجام کامل فرایند احراز هویت کاربر و مشخص کردن اینکه آیا این کاربر اجازه دارد از این قابلیت استفاده کند و چه میزان منابع باید برای او در نظر گرفته شود.
  3. ثبت لاگ و دنبال کردن تمامی فعالیت‌های کاربران روی دسکتاپ مجازی برای بازیابی اطلاعات و همین‌طور موارد امنیتی در صورت پیدا شدن مشکلات بعدی
  4. بررسی و پیگیری فعال بودن کلیه دسکتاپ‌ها، و پیدا کردن دسکتاپ‌های مجازی غیرفعال که کاربران از آنها استفاده نمی‌کنند، و همین‌طور تغییر وضعیت آنها از Active به Inactive

همان‌طور که دیدیم کارگزار اتصال یک المان و ماژول حیاتی به‌حساب می‌آید. برنامه‌ای که بخواهد خود را به‌عنوان بهترین برنامه VDI معرفی کند باید یک مکانیزم قدرتمند و کامل را برای این کارگزار به خدمت بگیرد.

فهرست دسکتاپ‌ها یا Desktop Pools

این فهرست یک طبقه‌بندی از دسکتاپ‌های مختلف را ارائه می‌کند. این طبقه‌بندی شامل گروهی از دسکتاپ‌های مختلف است که ویژگی‌های یکسانی را خواهند داشت. وجود این فهرست‌ها و گروه‌ها مبنای تغییر منابع و امتیازاتی است که بین دو دسکتاپ قرار است متفاوت باشند. به‌عنوان‌مثال می‌توان دو فهرست، مدیران و کارمندان را نام برد که در آن مدیران از طریق دسکتاپ‌های خود به کارمندان دسترسی دارند. یا دو دسته کارمندان حسابداری و دولوپرها (برنامه‌نویس‌ها و توسعه‌دهنده‌ها) که در این تقسیم‌بندی با سطوح اختیار یکسان، منابعی که به دولوپرها اختصاص داده‌اید بسیار بیشتر از منابع حسابداران است.

همین‌طور شما مشخص خواهید کرد که کدام گروه به چه اپلیکیشن‌هایی دسترسی داشته باشد. به‌عنوان‌مثال IDEها برای دولوپرها و برنامه‌های حسابداری برای اکانت‌های Desktop Pools حسابداران تعریف خواهد شد.

مجازی‌سازی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها

این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد که به‌صورت ساده‌ای تمامی برنامه‌های موجود در سیستم و سرور خود را در اختیار دسکتاپ‌های مجازی مختلف قرار داده و آنها را آن‌گونه که نیاز دارید مدیریت کنید.

برای این کار یک مجازی‌ساز دسکتاپ باید بتواند کار مجازی‌سازی اپلیکیشن یا Application Virtualization را به‌نحوی انجام دهد که هر برنامه روی یک Desktop Pool به‌صورت مجازی اجرا شده و نسخه‌های مختلف آن به‌صورت Image در اختیار هر کدام از دسکتاپ‌هایی قرار گیرد که روی این فهرست قرار دارند. پس در واقع هر کاربری که با استفاده از دسکتاپ مجازی به یک برنامه دسترسی پیدا می‌کند، نسخه Image یا کپی برنامه مجازی شده از برنامه اصلی را مشاهده خواهد کرد. این به این معناست که یک کاربر به ورژن دو بار مجازی شده یک برنامه دسترسی خواهد داشت که صرفا متعلق به او بوده و تنظیمات دسترسی مربوط به Desktop Pool به‌طور کامل روی آن اعمال شده است.

این مکانیزم همان چیزی است که جامعیت داده‌ها و کنترل اطلاعات را در سیستم‌های دارای دسکتاپ مجازی تضمین می‌نماید و به شما این اطمینان را خواهد داد که هر کاربری نمی‌تواند به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته باشد یا تغییرات کلی را در سرور انجام دهد. آنچه که یک کاربر از یک برنامه مشاهده می‌کند، سطح دوم مجازی شده آن برنامه است.

همین‌طور که دیدیم 5 ویژگی کلیدی وجود دارد که قابلیت مجازی‌سازی دسکتاپ یا هر برنامه‌ای که این ادعا را دارد باید داشته باشد تا بتوان نام آن را VDI گذاشت. اکنون وقت آن رسیده است ببینیم در بین برنامه‌هایی که این ویژگی‌ها را به‌صورت تمام و کمال و پیشرفته داشته و می‌توانند این قابلیت را برای ما فراهم کنند، بهترین کدام است. در ادامه به معرفی تعدادی از این برنامه‌ها و ویژگی‌های آنها خواهیم پرداخت و شما می‌توانید انتخاب کنید که بهترین برنامه VDI برای شما کدام خواهد بود.

معرفی بهترین برنامه های VDI

سرویس مجازی‌سازی دسکتاپ یک قابلیت پرکاربرد و همین‌طور پردردسر است که یک برنامه خوب برای آن باید قابلیت‌های زیادی را پیاده‌سازی کند و همچنین ویژگی‌هایی را دنبال کند که الگوریتم های پیچیده و سختی دارند. اما این سرویس به اندازه‌ای مهم و قابل توجه بوده است که خیلی از شرکت‌های بزرگ نرم‌افزاری مانند مایکروسافت و VMware را به فکر ساخت برنامه‌هایی برای پیاده‌سازی آن افتاده‌اند.

در این بخش به بررسی و معرفی بهترین برنامه‌هایی که برای این کار ساخته شده‌اند خواهیم پرداخت. البته توجه داشته باشید اکثر این برنامه‌ها ویژگی‌های لازم برای بهترین بودن را دارا هستند. اما اینکه بهترین برنامه VDI کدام است، انتخابی است که شما باید آن را انجام دهید. به خاطر همین ما از شماره‌گذاری و رتبه‌بندی این فهرست صرف‌نظر کرده و صرفا به بررسی این برنامه‌ها خواهیم پرداخت.

Microsoft Azure

یکی از بهترین برنامه‌هایی که می‌‌توان برای پیاده‌سازی این قابلیت نام برد Microsoft Azure است. این برنامه با امکاناتی کامل در این زمینه یک امکان خوب برای کار با دسکتاپ‌های مجازی را پیاده‌سازی می‌کند. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید به کارمندان خود روی سیستم‌های کامپیوتری، موبایل و تبلت، دسکتاپ مجازی تخصیص دهید.

مایکروسافت Azure

برنامه Microsoft Azure به مدیران یک قابلیت خوب و یکپارچه برای مجازی‌سازی می‌دهد که در آن این امکان وجود دارد که کلیه داده‌های دسکتاپ‌های مختلف برای یک پروژه جمع‌‌آوری شده و روی پنل مدیریت نمایش داده شود. همین‌طور با درخواست مدیران سایر دسکتاپ‌ها برای همه نمایش داده خواهد شد و روی موضوعات مختلف هم‌فکری صورت می‌گیرد. همین‌طور نسخه اپلیکیشن اندروید و iOS برای مدیریت برنامه وجود دارد که مدیران می‌توانند با استفاده از آنها وضعیت بار و فشار کاری سیستم را چک کرده و دسترسی‌ها را کنترل کنند. این پایانه‌های کنترلی روی موبایل یکی از بهترین قابلیت‌هایی است که یک برنامه VDI می‌تواند از خود ارائه کند و یکی از چندین معیاری است که این برنامه را لایق عنوان بهترین برنامه VDI می‌کند.

Azure

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این برنامه ارائه یک API است که از طریق برنامه‌های دیگر می‌توان با این برنامه ارتباط گرفته و از قابلیت‌های این برنامه روی سایر پلتفرم‌های دیگر مانند Citrix و یا VMware استفاده نمود.

VirtualBox

این عنصر قدرتمند در مجازی‌سازی که یک برنامه رایگان و حرفه‌ای است، برای مجازی‌سازی دسکتاپ نیز قابلیت‌هایی را ارائه داده است که کمتر نظیر آن یافت می‌شود. برنامه VDI ارائه شده توسط VirtualBox یکی از قدرتمندترین و بهترین برنامه‌های موجود بوده که می‌تواند یک مجازی‌سازی گسترده را برای سیستم‌های اداری و سازمانی روی پلتفرم‌ها و سیستم عامل‌های مختلف اعمال کند. شما با VirtualBox این قابلیت را خواهید داشت تا از هر سیستم عاملی یک دسکتاپ مجازی ارائه نمایید.

ویرچوال باکس

دسکتاپ‌های مجازی ارائه شده قابل ایمپورت به سایر VDIهای دیگر بوده و این کار به‌وسیله فایل‌های متنی و لایسنس‌ها انجام می‌پذیرد. به این صورت که شما می‌توانید یک دسکتاپ مجازی را با تنظیماتی که روی آن اعمال کرده‌اید به یک سرور دیگر منتقل نمایید.

یکی دیگر امکاناتی که VirtualBox به کاربران خود ارائه می‌دهد یک اینترفیس جذاب است. این برنامه می‌تواند به‌وسیله آیکون‌ها و ویجت‌های مختلفی که در زمان کار با دسکتاپ مجازی ارائه می‌کند یک تجربه کاربری خوب را برای کاربران و استفاده‌کنندگان از این سیستم فراهم نماید. کاربران با استفاده از این ویجت‌ها می‌توانند کلیه امور مربوط به دسکتاپ مجازی خود را مشاهده نموده و از منابع مختلف استفاده کنند. همین‌طور قابلیت دیگر این برنامه برای کاربران، قابلیت استفاده از دیسک، فلاپی و سایر استوریج‌ها به‌صورت ایمیج‌های ISO و یا RAW است که به‌صورت مجازی روی VirtualBox اجرا و  Mount می‌شوند.

وی ام باکس

VirtualBox برای مدیران سیستم نیز قابلیت‌های خوبی را دارد. یک رابط کاربری مدیریتی با قابلیت درگ و دراپ کردن ویژگی‌ها، اپلیکیشن‌ها و ایجاد گروه‌های مختلف دسکتاپ مجازی از ویژگی‌هایی است که این برنامه را در این فهرست جای می‌دهد.

VMware Horizon

وقتی صحبت از خدمات مجازی‌سازی در میان باشد نمی‌توان به VMware و محصولات گسترده آن اشاره‌ای نکرد. برنامه قدرتمند Horizon ارائه‌ای پرکاربرد توسط VMware برای سرویس مجازی‌سازی دسکتاپ است. این برنامه قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را برای کار کردن با دسکتاپ‌های مجازی و یا حتی اپلیکیشن‌های مجازی ارائه می‌کند. شما با استفاده از این برنامه این مزیت را خواهید داشت که صرفا یک برنامه خاص که مد نظر شماست را به‌صورت مجازی ارائه دهید تا یک تیم کامل بتوانند روی آن کار کنند.

HORIZEN

در Horizon این قابلیت وجود دارد که سیاست‌های سازمان به‌صورت یک Policy مدون طراحی شده و به اجرا گذاشته شود تا سایر تخصیص‌های مربوط به منابع و برنامه‌ها بر اساس آن انجام گیرد. همین‌طور این برنامه به شما قابلیت‌های خوبی را برای کار با پروژه‌های گرافیکی می‌دهد. Horizon این قابلیت را دارد تا یک پروژه را به‌صورت مجازی برای تعدادی از طراحان اجرا کرده و تمامی تغییرات به‌صورت هم‌زمان روی پروژه اصلی ثبت گردند.

VM Horizon

برنامه مجازی‌سازی Citrix

Citrix نیز یکی دیگر از قدرتمندان عرصه مجازی‌سازی است که پیشنهاد خود را تحت عنوان Citrix Virtual Apps and Desktops برای این قابلیت فوق‌العاده ارائه نموده است. شما با استفاده از این برنامه این امکان را خواهید داشت که دسکتاپ، اپلیکیشن‌ها و حتی برنامه‌های تحت وب را به این صورت اجرا کرده و به کاربران خود ارائه کنید. این برنامه توانایی کار با سیستم‌های ویندوزی، لینوکسی و مکینتاش را دارد.

سیتریکس

در برنامه Citrix امکانات خوبی مانند احراز هویت به روش‌های مختلف، مانیتورینگ و کنترل به‌صورت لحظه‌ای و مشاهده تمامی سیستم‌ها و همین‌طور مدیریت پسوردها از مواردی هستند که برای VDI قابل اجرا می‌باشند.

این برنامه برای کاربران خود از تکنولوژی HDX استفاده می‌کند که توسط آن می‌تواند یک تصویر گرافیکی خوب و قابل‌قبول را حتی در شبکه‌های با کیفیت پایین و سرعت کم نیز به کاربران ارائه دهد. همین‌طور به کاربران یک راه ارتباطی برای برقراری ارتباط با یکدیگر را می‌دهد که می‌تواند از طریق صوت، ویدئو و یا پیام‌های متنی با هم ارتباط داشته باشند.

سیتریکس

Citrix توانایی برقراری ارتباط با تمامی برنامه‌هایی که تا اینجای کار آنها را بررسی کردیم دارد و شما می‌توانید از این برنامه در کنار آنها استفاده کرده و به یک کیفیت خوب دست پیدا کنید.

Paperspace

Paperspace یکی دیگر از برنامه‌هایی است که می‌توان آن را به‌عنوان بهترین برنامه VDI معرفی و از آن استفاده نمود. این برنامه یکی از گزینه‌های خوب برای راه‌اندازی دسکتاپ مجازی روی سیستم‌های ویندوزی می‌باشد و یک گزینه ایده‌آل برای طراحان است تا کار رندر کردن، شبیه‌سازی و همین‌طور مدل‌سازی را روی آن پیاده‌سازی نموده و از منابع سرور بهترین استفاده را ببرند.

پیپر اسپیس

ویژگی‌های این برنامه از این قرار است:

  • مانیتورینگ لحظه‌ای تمامی دسکتاپ‌ها
  • قابلیت استفاده از VPN
  • کار با شبکه به‌صورت هم‌زمان و بدون افت سرعت
  • احراز هویت دو مرحله‌ای
  • مدل‌سازی سه بعدی
  • مدیریت داده‌ها
  • ارسال نوتیفیکیشن‌های لحظه‌ای زمانی که از جای دیگری به سیستم دسترسی ایجاد شود.
برنامه Paper sapace

و بسیاری موارد دیگر که این برنامه را به یک گزینه ایده‌آل تبدیل خواهد کرد. همچنین این برنامه قابلیت کنترل از راه دور و با استفاده از ریموت را به کارفرمایان می‌دهد که به‌صورت لحظه‌ای بتوانند سایر دسکتاپ‌های مجازی را کنترل کنند.

نتیجه‌گیری

آنچه در این مطلب دیدیم این بود که برنامه‌های مختلف VDI باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشند تا بتوانند آنچه که ما از قابلیت VDI لازم داریم را به ما بدهند. در صورتی که این ویژگی‌ها به‌‌صورت تمام و کمال اجرا شوند برنامه در طبقه‌بندی برنامه‌های VDI قرار خواهد گرفت، اما برای اینکه ببینیم بهترین برنامه VDI چیست باید چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم. بهترین برنامه VDI برای هر سازمانی ممکن است متفاوت از دیگری باشد. 5 برنامه اصلی و برتر در این مطلب معرفی شد و مورد بررسی قرار گرفت. شما می‌توانید به فراخور نیاز خود بهترین برنامه را از بین آنها انتخاب نمایید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها

30 درصد تخفیف خرید   

سرویس‌های میزبانی وب و ثبت دامنه 

 کدتخفیف‌: FLATSALE 
ثبت سفارش
close-link