افزونه های ضروری سئو، 7 افزونه که باید نصب کنید!

افزونه های ضروری سئو
خرید هاست

راه اندازی یک سایت اینترنتی از آن دست کار هایی است که می تواند حسابی شما را خسته کند و دردسر های زیادی را به شما تحمیل کند، اما وقتی که تازه وارد مدیریت سایت شوید، آنوقت است که دردسر های واقعی را خواهید دید. این موضوع که بتوانید برای سایت خود ابزار هایی پیدا کنید که خیالتان از سمت آنها راحت باشد و بتوانید مطمئن باشید که بخشی از کار را برای شما به درستی انجام خواهد داد یکی از موارد مهم و ضروری به حساب می آید که وب مستر ها و مدیران سایت ها باید به آن توجه داشته باشند، این موضوع در رابطه با سئو می تواند اهمیت ویژه تری هم پیدا کند. در صورتی که این سوال برای شما ایجاد شده که افزونه های ضروری سئو کدامند و باید چه مواردی را برای یک سئوی خوب روی سایت خود داشته باشید، این مقاله جواب این سوال را به شما خواهد داد.

وردپرس افزونه های زیادی دارد که می توانند قابلیت های بسیار ایده آلی را روی سایت پیاده سازی کرده و باید گفت که با یکی از بهترین انواع سیستم ها در اینجا طرف هستیم، اما این تعدد افزونه ها و وجود نوع در ابزار های مختلف که هر کدام از آنها یک کار را انجام داده و یا بعضا چندین کار را به صورت همزمان روی سایت شما انجام می دهند، اما در مورد اینکه کدام یک از این افزونه های رنگارنگ را لازم داریم تا بتوانند کاری که از آنها می خواهیم را برای ما انجام دهند،  با یک موضوع کاملا تخصصی طرف هستیم که نیاز به تجربه بالایی دارد. در ادامه قبل از معرفی افزونه های ضروری سئو کمی در مورد اینکه این افزونه ها قرار است در سئوی سایت ما چه تاثیری بگذارند صحبت خواهیم کرد.

افزونه ها چه کمکی در سئو به ما می کنند!؟

سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو از آندست که مباحثی است که در نگاه اول کاری ساده به نظر می رسد، شما سایت خود را راه اندازی کرده، یک سری دستور العمل را در آن به کار می گیرید، یک کلمه را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب کرده و منتظر می مانید که گوگل سایت شما را در صفحه اول گوگل به کاربران نمایش داده تا شما بتوانید فروش میلیاردی در سایت خود داشته باشید و در کسب و کارتان موفق شوید! این داستان چیزی است که عموما در مقالاتی که توضیحات مختصری را در مورد سئو ارائه می کنند مشاهده می کنید اما حقیقت این است که این اتفاق ها به این راحتی ها نمی افتد.

در واقع باید گفت که سئو یک جنگ است! یک جنگ تمام عیار که هزاران سایت برای تنها چند جایگاه محدود خود را به آب و آتش می زنند و در صورتی که ندانید برای آن نبرد باید چه سلاحی را بردارید و به کدام یکی از این ابزار هایی که در اختیار شما قرار گرفته است می توانید اعتماد کنید، باید بگوییم که از همین الان فاتحه سئو سایت شما خوانده است و قرار نیست از چیزی که الان سایت شما از نظر سئو دارد فراتر بروید.

افزونه ها چه کمکی در سئو به ما می کنند!؟

پس درنظر داشته باشید که برای اینکه سایت خود را به سایت رقبا برسانید لازم است به بهترین شکل ممکن ابزار هایی که از آنها استفاده می کنید را برای خود انتخاب کنید. در مورد وردپرس و اوضاع سئو آن باید گفت که شما شانس آورده اید سایت خود را روی این سیستم بنا کرده اید و سازگاری این سیستم با موتور های جست و جو از خیلی از سیستم های بیشتر بوده و یک سیستم Seo Friendly است. البته این موضوع که شما بتوانید این سیستم را به وضعیتی برسانید که نمایش صفحات سایت در نتایج جست و جو برای شما اتفاق بیفتد کار زیادی لازم دارد.

اگر بخواهیماصلی ترین آپشنی که وردپرس دارد را معرفی کنیم باید به موارد مربوط به افزونه های آن اشاره کنیم، قابلیتی که با نصب یک افزونه با چند کلیک ساده می توانید ویژگی های خاصی را به سایت خود اضافه کرده و بخشی از کار را به این افزونه ها بسپارید. در زمینه سئو افزونه های زیادی وجود دارند که می توانند کار های خاص را روی سایت ما انجام دهند.

در این رابطه باید گفت که نه تنها افزونه هایی که صرفا برای سئو ایجاد شده اند، بلکه سایر افزونه های دیگری هم در این مسیر می توانند به ما کمک کرده و در زمره افزونه های ضروری سئو قرار بگیرند. 

تنوع افزونه های مورد نیاز برای سئو

همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم از نظر سئو باید گفت که با طیف عظیمی از افزونه ها روبرو هستیم که کاربرد های مختلفی را دارند. دقت داشته باشید که وقتی صحبت از افزونه های ضروری سئو در میان باشد، منظور ما صرفا افزونه های پیکربندی سئو مانند یوآست و رنک مث که قطعا نام آنها را شنیده اید نیست.

تنوع افزونه های مورد نیاز برای سئو

در مورد این افزونه های ضروری سئو باید گفت که ما افزونه های مختلفی را از بهینه ساز ها و افزونه های افزایش سرعت سایت گرفته تا افزونه هایی که می توانند مقاله شما را با شکل و ظاهر کامل تری به نمایش بگذارند، در این فهرست جای می دهیم و در واقع در اینجا قرار است ببینیم که چه ویژگی هایی از سایت را باید به کدام افزونه ها بسپریم تا بتوانیم بگوییم که سایت ما از نظر سئو یک سایت قدرتمند شده است.

اگر بخواهیم یک دسته بندی کامل را از تنوع افزونه های که برای سئو نیاز داریم عنوان کنیم، باید به پایه های سئو و اینکه چه مواردی در آن مهم هستند را بررسی کنیم. وقتی که یک ربات گوگل به سایت ما می آیند و بعد از آن به برگه ایی از سایت ما نمره و جایگاهی در نتایج جست و جو ارائه می کند، چه چیزهایی را معیار خود قرار می دهد!؟ پاسخ این سوال بسیار مهم است و در جواب آن باید گفت که گوگل به دنبال این است که بهترین کیفیت را برای کاربران خود فراهم کرده و مقاله ای را به آنها ارائه کند که بهترین کیفیت را داشته باشد!

از این سوال و جواب می توانیم به این نتیجه برسیم که برگه سایت ما باید امکاناتی را داشته باشد که برای کاربران جذاب باشد و در صورتی که ما سایت خود را کاربر پسند کرده و امکانات آن را از موارد ظاهری گرفته تا سرعت سایت و محتوایی که در سایت خود داریم بهبود دهیم، مورد پسند گوگل قرار می گیریم. 

با تمام این تفاسیر دسته بندی ای که برای افزونه های ضروری سئو بدست خواهیم آورد شامل این موارد می باشد:

  • افزونه های سئو برای بهینه سازی سایت از نظر گوگل(سئو آف پیج)
  • بهینه سازی سرعت سایت
  • افزونه های کار با تصاویر
  • افزونه های اتصال به ابزار های تحلیلی
  • و افزونه هایی که مربوط به ظاهر سایت هستند و امکاناتی مانند فهرست و اسکیما را اضافه می کنند.

در صورتی که افزونه هایی که این کار ها را برای ما انجام می دهند به درستی انتخاب کرده و روی سایت خود نصب کنید، می توان گفت که افزونه های ضروری سئو را در سایت خود داشته و دیگر نیازی به اینکه افزونه های رنگارنگ دیگری را روی سایت اضافه کرده و سایت را از نظر سرعت و سنگین شدن بخاطر افزونه ها خراب کنید ندارید.

تنوع افزونه های مورد نیاز برای سئو کدامند

در ادامه در مورد بهترین گزینه هایی که در این دسته بندی های افزونه های ضروری سئو می توان به خدمت گرفت با هم صحبت خواهیم کرد.

افزونه های ضروری سئو کدامند؟

اکنون که دسته بندی های افزونه های ضروری سئو را بررسی کردیم، انتخاب این افزونه ها کار چندان مشکلی به نظر نمی رسد اما باید توجه داشته باشید که سئو یکی از بزرگترین زمینه ها در دیجیتال مارکتینگ است و هزینه های زیادی روی آن می شود و بازار بزرگی دارد، بازار های بزرگ به معنای تبلیغات بزرگ هستند و تبلیغات بزرگ به این معنی است که اگر مراقب نباشیم سر ما حسابی کلاه خواهند گذاشت و از نظر هزینه و مهمتر از آن از نظر زمان متضرر خواهیم شد.

در این بخش قرار است که با هم افزونه های ضروری سئو را در دسته هایی که عنوان کرده ایم به صورت مستقیم نام ببریم و بگوییم که اگر بخواهیم سایت ما از نظر ابزار هایی که به ما در سئو کمک می کنند بی نیاز باشد و همه چیز را در سایت داشته باشیم، باید کدام افزونه ها را روی سایت نصب کنیم.

افزونه های ضروری سئو کدامند؟

افزونه های سئوی داخلی

بهینه سازی سئو در سایت شما یکی از موارد مهم و ضروری است که افزونه های سئو می توانند این کار را برای ما انجام داده و با تکیه بر این افزونه ها می توان گفت که در مسیر درستی از سئو قرار خواهیم گرفت. البته در صورتی که افزونه های درست که راهنمایی های خوبی به ما ارائه می کنند را در سایت خود به خدمت بگیرید! در مورد انتخاب این افزونه ها باید گفت که معمولا پیدا کردن این مورد از افزونه های ضروری سئو در سایر آنها ساده تر می باشد و گزینه های خوب آنقدر معروف شده اند که در اولین جست و جو یی که کاربران برای آن داشته اند به آنها ارائه خواهد شد. این افزونه ها عبارتند از:

افزونه رنک مث

رنک مث یکی از افزونه های حرفه ای برای مدیریت اوضاع سئو است که در سال های اخیر به عنوان یک پدیده در سئو درخشیده است و باید گفت که بهترین امکانات را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در صورتاستفاده از آن می توانید از قدرت بالایی که برای پیکربندی سایت شما دارد استفاده کرده و همینطور راهنمایی های خوبی را برای تنظیم محتوای سایت خود بر اساس اصول سئو می باشد.

افزونه رنک مث

مقاله افزونه سئو رنک مث اطلاعات کاملی از این افوزنه را در اخیتار شما می گذارد.

افزونه یواست سئو

افزونه Yoast Seo یکی از بهترین و مهمترین مراجع برای سئو به شمار می رود و باید گفت که کار خود را در سالیان درازی که در حال خدمت به کاربران است همیشه به خوبی انجام داده است. این افزونه عموما به نام محبوب ترین افزونه سئو وردپرس شناخته می شود و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

استفاده از افزونه یواست سئو

افزونه یوآست می تواند تمامی موارد مربوط به سئو را در سایت شما مدیریت کرده و هر کاری که به آن نیاز داشته باشید را در مورد سئوی سایت شما انجام دهد. این افزونه سئو دارای دو پلن رایگان و همینطور حرفه ای می باشد که در پلن حرفه ای شما به امکانات بسیار بیشتری دسترسی دارید و می توانید برای سایت خود از آنها استفاده کنید. در صورتی که به آموزش کار کردن با آن و اطلاعات بیشتری در این خصوص نیاز داردی مقاله افزونه yoast seo می تواند اطلاعات خیلی خوبی را در اختیار شما قرار دهد.

این دو افزونه گزینه هایی هستند که شما می توانید برای سئو داخلی به سراغ آنها بروید، البته موارد دیگری مانند افزونه All In One Seo Pack هم وجود دارند که می توان از آنها روی سایت استفاده کرد اما رنک مث و یوآست در این کار بهترین ها هستند. برای آشنایی بیشتر با این افزونه ها می توانید به سراغ افزونه های دیگری هم بروید که مهمترین این افزونه ها در مقاله بهترین افزونه سئو در وردپرس به صورت کامل بررسی شدند. 

افزونه های بهینه سازی سایت

یکی از مهمترین المان هایی که در سئوی سایت شما نقش دارد و می توان گفت که در خیلی از مواقع یک عامل کلیدی برای بازدهی هم به شمار می رود، سرعت سایت شما است و در صورتی که سایت شما کند باشد نمی توانید از روند صحیح پیشرفت در سئوی سایت خود مطمئن باشید و مشکلات زیادی سر راه شما پیدا خواهد شد. مهمترین معیاری که برای سرعت سایت وجود دارد، هاست و سرویس میزبانی سایت شما است که تاثیر شگرفی را روی سایت شما خواهد داشت و در صورتی که سری به مقاله های بررسی هاست و بهترین هاست ایران بزنید، تمامی معیار ها و ویژگی هایی که برای هاست خوب نیاز دارید را متوجه خواهید شد.

بعد از اینکه مشکل هاست خود را برطرف کردید، لازم است که از افزونه ای که روی سایت شما قرار گرفته و برای شما کار بهینه سازی را انجام دهد تا بتوانید سرعت سایت خود و کارکردن وردپرس که به خودی خود از سیستم های نسبتا کند به حساب می آید را افزایش دهید را برای سایت خود پیدا کنید. افزونه های زیادی از کش ها و افزونه های ارائه کننده CDN و سیستم توزیع محتوا گرفته تا بهینه ساز های سایت برای این کار وجود دارند و در این بخش ما قصد داریم دو مورد از افزونه های ضروری که در این مسیر می توانند برای شما مفید باشند را معرفی کنیم:

افزونه WP Optimize

در مورد این افزونه و کارایی های خوبی که دارد باید گفت که یکی از افزونه های حرفه ای در وردپرس است که با استفاده از امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار می دهد به سادگی می توان یک مجموعه حرفه ای را از امکانات را برای سبک تر کردن و سریعتر کردن سایت در اختیار داشت.

سافتاده از افزونه WP Optimize

با نصب این افزونه امکانات مختلفی برای بهینه سازی های خاص روی پایگاه داده، حذف کردن داده هایی که استفاده نشده است و همینطور بهینه سازی اوضاع کارکرد وردپرس خود خواهید داشت که با بهره گیری از آنها می توانید حجم سایت خود را در کمترین حالت ممکن نگه داشته و در نتیجه سایتی سریعتر و بهتر از نظر رشد سئو داشته باشید. آموزش نصب و راه اندازی این افزونه را می توانید در مقاله افزونه WP Optimize به صورت کامل مشاهده کنید.

افزونه WP Rocket

در اینجا با یکی از بزرگان در صنعت بهینه سازی سایت و کش کردن داده ها طرف هستیم که به نام موشک وردپرس شناخته می شود. این افزونه از آن افزونه هایی است که باید آن را به صورت دانلودی خریداری کرده و در مخزن وردپرس نمی توانید نسخه رایگانی از آن را پیدا کنید. البته می توانید از ارائه کنندگان داخلی این افزونه را به صورت ریالی خریداری کنید.

استفاده از افزونه WP Rocket

کاری که این مورد از فهرست افزونه های ضروری سئو برای شما انجام می دهد این است که سایت شما را بهینه کرده و موارد غیر ضروری را پاک می کند و به علاوه امکانات خوبی را برای کش کردن در اختیار شما قرار می دهد که باید گفت از این نظر بی نظیر بوده و از خیلی از افزونه ها جلوتر می باشد. در مقاله WP Rocket چیست می توانید به اطلاعات کامل و آموزش کامل این افزونه وردپرس دسترسی داشته باشید.

افزونه WP Super Cache

افزونه دیگری که می توان آن را یک معادل رایگان برای WP Rocket دانست و کاربرد های حرفه ای زیادی را به شما ارائه می دهد WP Super Cache نام دارد. افزونه ای حرفه ای که کار مدیریت کش در وردپرس را به صورت حرفه ای انجام می دهد و اطلاعات صفحات مختلف سایت را قبل از اینکه کاربران درخواستی برای آنها بدهند، از پایگاه داده بیرون کشیده و در وب سرور نگهداری می کند. با این کار استخراج اطلاعات از پایگاه داده که مدت زمان زیادی را هم به خود اختصاص می دهد، از سیکل زمانی ای که طول می کشد یک صفحه از سایت به کاربر نمایش داده شود، حذف خواهد شد.

استفاده از افزونه WP Super Cache

این کار عملا به شما کمک می کند که یکی از بهترین و اصلی ترین مزیت ها یعنی کش کردن را روی سایت خود فعال کرده و سرعت سایت با استفاده از آن بسیار بالاتر خواهد رفت. در صورتی که سری به مقاله افزونه WP Super Cache بزنید می توانید به اطلاعات کامل در مورد روش های کاری این افزونه و همینطور آموزش کار کردن با آن دسترسی داشته باشید.

بهینه کردن تصاویر

دسته بعدی از افزونه هایی که می توانید به سراغ آنها بروید افزونه هایی هستند که با یکی از مهمترین عناصر در سرعت سایت و همینطور سئو یعنی تصاویری که در سایت ما قرار دارند سر و کار دارند. در این خصوص می توان افزونه های زیادی را با کارایی های خاص معرفی کرد که بهترین آنها از این قرار اند:

افزونه Smush

این افزونه یکی از افزونه های حرفه ای برای فعال سازی تکنیک های لیزی لود یا بارگذاری تنبل در وردپرس است که به کاربران این امکان را می دهد که تصاویر زمانی که کاربر در آن بخش از صفحه قرار دارند لود شود. به عنوان مثال وقتی کاربری در حال مشاهده موارد بالای صفحه می باشد چه لزومی دارد سایت بخاطر تصاویر سنگینی که در پایین صفحه قرار گرفته است دیرتر برای آن نمایش داده شود.

استفاده از افزونه Smush

در صورتی که به مقاله بهینه سازی عکس برای سایت سری بزنید می توانید این افزونه حرفه ای را به همراه کاربرد هایی که دارد مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که بخش اعظم کاری که باید برای بهینه سازی عکس در سایت انجام شود، در خارج از سایت و قبل از زمانی که تصویر را در سایت خود آپلود کنید باید انجام شود.

افزونه Imagify

گزینه دیگری که می توان برای این منظور معرفی کرد افزونه Imagify است که البته باید گفت استفاده از آن دردسر هایی را برای شما خواهد داشت و باید آن را به صورت مستقیم و دلاری از ارائه کنندگان اصلی آن تهیه کنید.

استفاده از افزونه Imagify

از نظر کارایی باید گفت که این افزونه می تواند بهینه سازی و کاهش حجم تصاویر را در سه سطح مختلف انجام داده و کیفیت اصلی تصاویر را هم برای شما حفظ کند و کار های عجیب و غریب زیادی را روی سایت شما انجام خواهد داد. در صورتی که سری به مقاله افزونه Imagify بزنید می توانید با تمامی این موارد آشنا شوید.

افزونه های آنالیتیکس و آمار

یکی از دسته های مهم برای افزونه های ضروری سئو افزونه هایی هستند که روی سایت شما به شما اطلاعاتی تحلیلی را از آمار بازدید سایت و اوضاع ترافیکی که داخل سایت در جریان است را می دهند و می توانید از آنها استفاده کنید و کار خود را با آنها ارزیابی کنید. این نوع از افزونه های ضروری سئو به شما این امکان را می دهند که بتوانید با استفاده از آنها تعیین کنید در مسیر درستی قرار گرفته اید و کار هایی که برای بهبود سئو و بازدهی سایت خود انجام داده اید موثر بوده است یا خیر. دو مورد از مهمترین افزونه هایی که می توانند در این بخش ارائه شوند از این قرارند:

افزونه WP Statistics

این افزونه که آن را با نام آمار وردپرس هم می شناسند از افزونه های حرفه ای وردپرس است که می تواند دقیق ترین اطلاعات را در مورد بازدید های کاربران به شما تحویل دهد. در مورد این افزونه باید گفت که مکانیزم کار کردن آن تحلیل لاگی است که سرور آن را در خود ذخیره کرده است(Server Logs) و باید گفت که با سرور کار می کند و همین موضوع هم سایت هایی که با آن کار می کنند را سنگین می کند.

استفاده از افزونه WP Statistics

هر چند که این افزونه اسم و رسم خوبی را برای خود دارد اما باید گفت که خیلی از وب مستر های با تجربه اطلاعاتی که این افزونه ارائه می کند را زیاد قابل اعتماد نمی دانند. در این مورد می توانید در مقاله افزونه WP Statistics  اطلاعات تکمیلی خوبی را پیدا کنید.

افزونه Monster Insight

در مورد افزونه مانستر اینسایت باید گفت که یکی از مواردی است که حتما باید در فهرست افزونه های ضروری سئو به آن اشاره کرد. این افزونه می تواند به سیستم گوگل آنالیتیکس که در مقاله گوگل آنالیتیکس چیست آن را به صورت کامل معرفی کردیم متصل شود و کار استخراج آمار ها از آن و نمایش در پیشخوان سایت را برای ما نمایش دهد.

استفاده از افزونه Monster Insight

در این مورد باید گفت که این افزونه یکی از موارد حرفه ای است که توسط خیلی از کاربران و همینطور وب مستر های حرفه ای توصیه می شود و امتیاز های بالایی که دارد هم تاکید کنند کاربری خوب آن است. مهمترین مزیت این افزونه نسبت به استاتیستیک این است که این افزونه سرعت سایت شما کند نکرده و لازم نیست که نگران افت سرعت برای آمارگیری از سایت باشید.

افزونه های ظاهری مقالات و برگه ها

یکی از دسته های مهم که برخلاف دسته های گفته شده که شما باید یک افزونه را از بین افزونه های حرفه ای انتخاب می کردید، لازم است تمامی افزونه هایی که معرفی می کنیم را نصب کنید، افزونه های مربوط بهویژگی های ظاهری هستند. همانطور که در ابتدای این مقاله هم گفتیم، هدف ما از نصب افزونه های ضروری سئو روی سایت این است که سایت را به یک سایت کاربر پسند و حرفه ای تبدیل کرده که توسط گوگل مورد تایید باشد. امکاناتی وجود دارد که برای کاربرانی که به دنبال مقاله و مطلب مورد نظر ما و یا به طور کلی محتوایی که ما ارائه کرده ایم به سایت ما می آیند می تواند کاربردی و جذاب باشد و گوگل هم آنها را می پسندد.

افزونه های این بخش می توانند این موارد مختلف را روی سایت شما پیاده ساز کنند. در صورتی که بخواهیم این افزونه ها را معرفی کنیم، باید به این سه افزونه اشاره کنیم:

افزونه LuckyWP Table of Content

در مورد اینکه افزونه LuckyWP Table of Content چیست و چه کاری را انجام می دهد که توانسته است در رده افزونه های ضروری سئو وردپرسی قرار بگیرد باید گفت که این افزونه می تواند یک فهرست محتوا را دقیقا مانند آنچه که در بالای همین مقاله دیدید برای سایت شما ایجاد کند. فهرست محتوا یک امکان کاربردی است که در یک نگاه به کاربر خواهد گفت در این برگه چه خبر است و ما برای آن چه امکاناتی را آماده کرده ایم.

در صورتی که این افزونه را روی سایت خود نصب کنید، می توانید به راحتی یک فهرست محتوا را برای سایت خود بسازید که به صورت خودکار روی تمامی مقالات وبلاگ شما اعمال شده و کاربران شما را راهنمایی خواهد کرد.

استفاده از افزونه LuckyWP Table of Content

از نظر سئو باید گفت که فهرستی که این افزونه در سایت شما ایجاد می کند یکی از ویژگی های محبوب گوگل است. در صورتی که سری به مقاله ساخت فهرست محتوا در وردپرس بزنید می توانید به آموزش کامل کار کردن با افزونه LuckyWP Table of Content دسترسی داشته باشید. همینطور در نظر داشته باشید که افزونه های کاربردی زیادی برای جدول محتوا یا همان فهرست مطالب وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید.

افزونه Breadcrumb NavXT

یکی دیگر از افزونه هایی که در فهرست افزونه های ضروری سئو جای می گیرد افزونه Breadcrumb NavXT است. این افزونه به شما امکان ساخت منوی Breadcrumb یا همان مسیر راهنما را می دهد. مطمئنا شما در سایت های مختلف به این مسیر ها که به شما می گویند دقیقا در چه صفحه ای قرار دارید، مواجه شده اید. این مسیر راهنما مجموعه ای از لینک های مرتب شده هستند که موقعیت صفحه ای که در آن هستید را از صفحه اصلی به صورت سلسله مراتبی درج کرده است. به عنوان مثال مسیر زیر را در نظر بگیرید:

خانه > محصولات > دسته بندی > محصول

در صورتی که روی هر کدام از بخش های قبلی کلیک کنید می توانید به یک صفحه قبل بازگردید، به عنوان مثال وقتی که در حال دیدن ویژگی های یک محصول هستید می توانید به بخش دسته بندی آن بازگشته و سایر محصولات با این مشخصات را در آن مشاهده کنید. در این خصوص باید گفت که این ویژگی یکی از کاربرد های حرفه ای و ضروری می باشد که توسط گوگل هم تشخیص داده می شود و افزونه Breadcrumb NavXT می تواند آن را برای شما بسازد.

استفاده از   افزونه Breadcrumb NavXT

در رابطه با این افزونه باید گفت که این افزونه ویژگی های حرفه ای را برای فعالسازی این ویژگی در اختیار شما خواهد گذاشت و تنظیمات خوبی را با استفاده از آن در اختیار خواهید داشت. هر چند در صورتی که از افزونه های سئو داخلی که در اولین مورد به آنها اشاره کردیم، پلن های غیر رایگان را انتخاب کرده باشید و نسخه PRO این افزونه ها روی سایت شما نصب باشد باین ویژگی را به شما ارائه می کنند. در صورتی که به راهنمایی های بیشتری نیاز داشتید می توانید سری به مقاله ساخت Breadcrumb در وردپرس بزنید تا به دستور العملی کامل در این خصوص دسترسی داشته باشید.

افزونه FAQ Schema

افزونه دیگری که به عنوان یکی از افزونه های ضروری سئو به سراغ آن می رویم، افزونه FAQ Schema می باشد که می تواند کاربرد های حرفه ای و خوبی را برای ساخت اسکیما یا همان سوال و جواب هایی که در هر مقاله و برگه از سایت وجود دارد در اختیار شما قرار دهد. یکی از مهمترین ویژگی هایی که گوگل به خوبی می تواند آن را تشخیص دهد و آن را برای کاربران بسیار مهم می داند، اسکیما ها هستند. در صورتی که شما جست و جویی را در گوگل انجام دهید، معمولا گوگل یک فهرست پرسشی کوتاه از سوال های مختلف را به شما نمایش می دهد که با کلیک روی هر کدام از گزینه های آن پاسخی کوتاه را به شما ارائه می کند، این افزونه کار ساخت این موارد روی سایت را بر عهده دارد.

استفاده از افزونه FAQ Schema

در صورتی که این افزونه را روی سایت خود نصب کنید، پنلی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که می توانید کار وارد کردن این سوال و جواب ها را در نوشته های خود، به صورت ساده و بدون دردسر انجام داده و نگرانی ای از این بابت نخواهید داشت. البته باید گفت که این مورد هم توسط افزونه های سئو می تواند پیاده سازی شود اما در صورتی که شما آنها را خریداری کرده باشید، با خرید یک افزونه حرفه ای سئو دیگر نیازی به نصب FAQ Schema روی سایت نخواهید داشت. اما باید گفت که این افزونه سریع و سبک می تواند به راحتی اسکیمای مد نظر شما را در سایت به نمایش بگذارد.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم که افزونه های ضروری سئو کدامند و ما برای اینکه بتوانیم نیاز هایی که به افزونه های مختلف داریم را برطرف کنیم باید چه مواردی را روی سایت خود نصب کنیم. با توجه به آشفته بازاری که در افزونه ها وجود دارد پیدا کردن افزونه هایی که بتوانند به بهترین شکل برای شما کار کنند یکی از مواردی است که شاید وقت و زمان زیادی را از شما بگیرد و در این مقاله ما آن را راحت کرده ایم، اگر بخواهیم خلاصه لیست بالا را به صورت موردی ارائه کنیم، می توانیم بگوییم که افزونه های ضروری سئو که باید آنها را روی سایت خود نصب کنید از این قرار اند:

  1. افزونه yoast seo / Rank Math (یک مورد کافی است)
  2. افزونه Wp Optimize / WP Rocket / WP Super Cache (یک مورد کافی است)
  3. افزونه Imagify / Smush (یک مورد کافی است)
  4. افزونه Monster Insight
  5. افزونه LuckyWP Table of Content
  6. افزونه Breadcrumb NavXT
  7. افزونه FAQ Schema

با نصب این افزونه ها روی سایت می توانید خیال خود را از بابت کمکی که سایت در سئو به شما می کند راحت کنید، همینطور در صورتی که هر سوالی در رابطه با نصب و راه اندازی افزونه ها داشتید می توانید به مقاله نصب افزونه در وردپرس سری بزنید، و حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که برای هر کاربردی یک افزونه را نصب کنید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها