گوگل آنالیتیکس چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم

گوگل آنالیتیکس چیست
خرید هاست
میزبانی وب

تجارت الکترونیک که محور اصلی آن اینترنت و سایت های اینترنتی هستند یکی از داغ ترین موضوعاتی است که خیلی از کسب و کارهای سنتی به سمت آن کشیده شده اند و علاوه بر آن زمینه های دیدی را برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی ایجاد کرده است. شاید وقتی که این تجارت بزرگ در مراحل ابتدایی خود قرار داشت این موضوع که شما روش های سیستماتیکی را برای ارزیابی آن در نظر داشته باشید چندان معنایی نداشت. اما اکنون اوضاع به قدری پیچیده شده و رابطه ها بالا گرفته است که این موضوع که شما یک ابزار سنجش را برای این منظور در اختیار داشته باشید می تواند یکی از موارد بسیار مهم برای کسب و کار اینترنتی باشد. در این مقاله با بررسی اینکه گوگل آنالیتیکس چیست قصد داریم تا یکی ازهمین ابزار ها که خیلی از وبمستر های کارکشته از آن استفاده می کنند را با هم بررسی کنیم.

استفاده از گوگل آنالیتیکس می تواند در عین سبکی و راحتی اطلاعات بسیار ایده آلی را در اختیار شما قرار دهد که با تحلیل های درست آنها و همینطور نتیجه گیری های درستی که برای آنها انجام می دهید می توانید کار خود را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانید و برای اینکار باید گفت که هر چند روش های راه اندازی آن ممکن است پیچیده به نظر برسد اما با یک آموزش اصولی می توانید از پس این موضوع بر بیایید. در ادامه قبل از اینکه به سراغ معرفی اینکه گوگل آنالیتیکس چیست برویم لازم است کمی در مورد این موضوع که آنالیز ها و تحلیل هایی که باید از سایت خود داشته باشیم چه هستند و چه نیازی به آنها داریم صحبت کنیم.

دلیل استفاده از آنالیز های پیچیده چیست

وقتی که شما یک کسب و کار اینترنتی را راه اندازی کرده و وقت و انرژی خود را روی این موضوع می گذارید که آن را رشد داده و به سود مطلوب برسانید، دقیقا مانند این است که شما یک کسب و کار فیزیکی و سنتی را داشته باشید، البته با این تفاوت که این موضوع می تواند کمی تفاوت داشته باشد و راه و روش خود را دارد. اگر با راه و رسم بازار های سنتی آشنا باشید یا بازاری های قدیمی را دیده باشید همه آنها حساب ریال به ریال پول خود را دارند و مو را از ماست بیرون می کشند. البته منظور ما خساست نیست و حتی اگر به سراغ دست و دلبازترین آنها هم بروید خوب می دانند که از کجا چقدر پول آمده و در کجا چقدر پول خرج شده است.

در زمینه کسب و کار آنلاین هم دقیقا همین است و شما باید دقیقا بدانید که کجا و چطور دارید فروش می کنید. اما در اینجا یک تفاوت بزرگ وجود دارد. از آنجا که سایت شما نماینده شما است و در واقع کاربران شما به سراغ سایتتان می روند، این موضوع که مشتریان از کدام محصول بیشتر خوششان می آید و چه چیزی باب میل آنها است ممکن است از نظر آنها پنهان بماند. اینجاست که تحلیلگر ها و آنالیزر های سایت به یک موضوع مهم و لازم و ضروری تبدیل می شوند و باید به سراغ آنها رفت تا از این موضوع مطلع شد.

دلیل استفاده از آنالیز های پیچیده چیست

در واقع این ابزار ها قرار است که بقیه شما بگویند که در بازاری که فعالیت می کنید چه خبر است و هر کسی به دنبال چیه چیزی می گردد. ما روش ها و کارهای زیادی را در لحظه و به صورت همزمان برای رشد کسب و کار اینترنتی خود انجام می دهید، به طور مثال شما همزمان در حال منتشر کردن محتوای کامل و علمی برای کاربران هستید، کمپین های تبلیغاتی مختلفی را به صورت تبلیغات کلیکی خود راه اندازی کرده اید، ممکن است روی این کمپین ها ری تارگتینگ(Retargeting) هم داشته باشید، از طرفی شاید از تبلیغات کلمه ای گوگل یا همان ادوردز ها برای کار خود استفاده کنید و مورد مهمی که در این میان باید در نظر داشته باشید این است که کدام یک از اینها واقعا به درد شما می خورد.

شما برای هر کدام از این کار ها هزینه های زیادی را متقبل خواهید شد، آنالیز و تحلیل اینکه هر کدام از این موارد می تواند تا چه اندازه برای شما موثر باشد می تواند جهت گیری هزینه های شما را تعیین کرده و شما دقیقا بدانید که باید کجا و چطور وقت و انرژی بگذارید تا آنچه که نیاز دارید را بدست آورید. ابزار های متفاوتی برای این منور وجود دارد که هر کدام از آنها می تواند اطلاعات را در سطوحی متفاوت در اختیار شما قرار دهد و موارد مختلفی را به شما ارائه کنند. اما باید توجه داشت که در بین خود این ابزار ها هم موارد و نکات مختلفی وجود دارد که می توان به آنها توجه کرد.

یکی از مهمترین موضوعاتی که باید برای آنالایزر ها در نظر داشت این است که این تحلیل کننده تا چه اندازه دقت دارد و چه اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می دهد. همینطور این موضوع که چه میزانی از منابع شما به این تحلیل ها اختصاص پیدا می کند یکی دیگر از موارد هم است و باید گفت که اعداد و ارقامی که در این تحلیل ها به شما ارائه می شود بسیار زیاد خواهد بود و می تواند بار زیادی را به سرور تحمیل کند. به طور کلی می توان گفت که استفاده از خیلی از آنالایزر ها با توجه به این موارد در خواهد شد ولی مواردی هستند که باز هم می توان از آنها بهره گرفت. یکی از مهمترین این گزینه ها همان گوگل آنالتیکس معروف و مشهور است که ارائه کننده ای بسیار قوی در پس آن قرار گرفته است.

در ادامه به بررسی اینکه گوگل آنالیتیکس چیست و چه کاری را برای ما انجام می دهد خواهیم پرداخت و این تحلیل گر حرفه ای را به صورت کامل معرفی خواهیم کرد.

گوگل آنالیتیکس چیست

اگر بخواهیم یک پاسخ علمی و کتابی به این سوال که گوگل آنالیتیکس چیست بدهیم باید بگوییم که گوگل آنالیتیکس در واقع سیستم تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری سایت است که توسط گوگل ارائه می شود و در زیر مجموعه ابزار های مارکتینگ ارائه شده توسط گوگل دسته بندی می شود. این برنامه برای اولین بار در سال 2005 ارائه شد و از آن موقع تا کنون به عنوان یک برنامه حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد و سرویس های خوب و حرفه ای مخلتفی را ارائه کرده است و همینطور باید گفت که آپدیت های زیادی را داشته است.

گوگل آنالیتیکس چیست

در رابطه با اینکه منشا و ریشه اصلی گوگل آنالیتیکس چیست باید گفت که این برنامه ابتدا در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ به نام Urchin عرضه شد. در سال 2005 گوگل که دید این شرکت و برنامه هایی که دارد می توانند اطلاعات دقیقی را از لاگ سایت ها استخراج کنند مالکیت این شرکت را به صورت کامل خریداری کرده و برنامه های این شرکت برای گوگل گسترش پیدا کردند. طرح های این شرکت به صورت مستقل تا سال 2012 ادامه داشت و این شرکت با نام Urchin by Google کار خود را ادامه می داد اما تمامی سرویس هایی که داشت در این سال متوقف شده و به طور کامل با بخش های مختلف گوگل ادغام شد.

گوگل آنالیتیکس از سال 2019 تبدیل به بزرگترین برنامه ای شد که برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در وب از آن استفاده می شود و باید گفت که کار خود را هم به خوبی انجام داده است. یکی از ویژگی های مهم و خوبی که توسط گوگل آنالیتیکس ارائه می شود SDK جامع آن برای جمع آوری اطلاعات از برنامه های اندروید و همینطور iOS است که این امکان که یک سایت حتی بتواند بازدهی اپلیکیشن های خود را کنترل کند نیز به وب مستر ها داده خواهد شد و این مورد می تواند برای یک تجزیه و تحلیل کامل، یک موضوع حساس و یک امکان حرفه ای به حساب بیاید.

در مورد تغییراتی که این برنامه داشته است و این موضوع که تا کنون چه مراحلی را پشت سر گذاشته است در ادامه صحبت خواهیم کرد.

تاریخچه گوگل آنالیتیکس چیست

همانطور که اشاره کردیم، گوگل آنالیتیکس اولین بار کار خود را از سال 2005 شروع کرد و برنامه Urchin on Demand برنامه ای بود که این تحلیلگر به صورت کامل از روی هسته اصلی آن تولید شد و توسعه پیدا کرد. این سیستم ایده های بسیار خوبی را برای تولید ورژن های جدید در اختیار گوگل آنالیتیکس قرار داد که این موارد به عنوان آپدیت هایی در سال 2006 به این سیستم اضافه شدند. گوگل این برنامه را به صورت کامل در یک نسخه تجاری تا سال 2012 به فروش می رساند اما همین برنامه تحت عنوان گوگل آنالیتیکس برای کسانی که در سایت گوگل ثبت نام می کردند و درخواست استفاده از آن را داشتند هم به صورت رایگان ارائه می شد.

درخواست ها برای این برنامه به اندازه ای بالا بود که گوگل مجبور شد ظرف یک هفته این روند را مسدود کند. اما برای اینکه این برنامه همچنان مورد استفاده قرار گیرد، سایت های که برای آن ثبت نام می کردند می توانستند با قرعه کشی های لاتاری مانند از این قابلیت استفاده کنند و این امتیاز فقط در اختیار بعضی از سایت ها بود.

تاریخچه گوگل آنالیتیکس چیست

در مورد اینکه زمان گسترش عمومی گوگل آنالیتیکس چیست باید گفت که در تابستان سال 2006 این روند به صورت امروزی درآمد و گوگل زیرساخت های لازم برای استفاده این برنامه در ابعاد وسیع را ایجاد کرده و گوگل آنالیتیکس به صورت عمومی مورد استفاده قرار گرفت. در 5 سال بعد ارتقا های جدیدی روی گوگل آنالیتیکس شکل گرفت و کدهایی که برای هر صفحه گذاشته می شد از بدنه اصلی یا همان body سایت به هدر(Header) انتقال پیدا کرد و در واقع این کار باعث سریعتر شدن و سبک تر شدن این برنامه شد.

 این اتفاق که در سال 2011 رخ داد با اضافه شدن داشبورد ها و همینطور موارد مخلتفی به این برنامه همراه بود که امکانات آن را چند برابر می کرد. در یک سال بعد یعنی در سال 2012 ورژن جدیدتری از گوگل آنالیتیکس ارائه شد که به نام Universal Analytics به کاربران ارائه گردید. این ورژن تغییرات کلی زیادی مانند کراس پلتفرم بودن و کارکردن روی سیستم های مختلف، انعطاف پذیری بالا در ردیابی کاربرد آن و همینطور امکان برنامه ریزی یکاهای اندازه گیری و معیار های شخصی سازی شده در پنل را به این برنامه اضافه کرده بود و به نظر می رسید که ویژگی های قدرتمند همه چیزی باشد که یک وب مستر به آنها نیاز دارد. اما باز هم برای این موضوع جا بود و در سال 2016 یک آپدیت دیگر منتشر شد.

Google Analytics 360 نام آپدیت جدیدی بود که گوگل آن را برای گوگل آنالیتیکس ارائه کرده بود و یک مجموعه کامل از برنامه ها را برای تحلیل داده های سایت در برمی گرفت. در واقع این مجموعه شامل چند برنامه بود که در یک پکیج کامل قرار گرفته بودند. این برنامه ها عبارتند از:

  • Analytics
  • Tag Manager
  •  Optimize
  •  Data Studio
  •  Surveys
  •  Attribution
  • و همینطور  Audience Center

این برنامه ها می توانستند مجموعه ای از اقدامات مختل را برای سایت خود محاسبه کرده و آنها را در اختیار کاربران قرار دهند و به توسعه خوبی دست پیدا کردند، اما باز هم گوگل دو ورژن دیگر آنها را توسعه داد تا به نسخه کنونی خود دست پیدا کند. در مورد اینکه ورژن فعلی گوگل آنالیتیکس چیست باید گفت که در سال 2020 گوگل نسخه ای از گوگل آنالیتیکس را در اختیار کاربران قرار داد که Google Analytics 4 نام دارد و به اختصار GA4 نامیده می شود. در صورتی که شما اکنون برای ثبت نام و استفاده از گوگل آنالیتیکس برای سایت خود بروید از این ورژن از گوگل آنالیتیکس و خدماتی که ارائه می کند استفاده خواهید کرد.

اکنون به طور کامل این موضوع که گوگل آنالیتیکس چیست و از کجا آمده است و به اینجا رسیده است را بررسی کردیم. اکنون وقت آن رسیده است ببینیم که این ابزار با چه روشی کار می کند و کارهایی که می تواند انجام دهد را چطور انجام می دهد.

مکانیزم کارکرد گوگل آنالیتیکس چیست

گوگل آنالیتیکس یکی از برنامه های کلود و ابری به حساب می اید که انواع آن ها را در مقاله کلود اپ چیست مورد بررسی قرار داده بودیم. در واقع وقتی که شما این برنامه را برای کار خود به خدمت می گیرید این برنامه با استفاده از کدها و تگ هایی که در هدر های صفحات مختلف سایت شما قرار می دهد، این سایت را مپ کرده و از تمام صفحاتی که وجود دارد مطلع می شود. هر درخواستی که برای ورود به صفحه در سایت وجود داشته باشد، با یک ریکوئست به برنامه گوگل آنالیتیکس همراه خواهد بود و این برنامه می تواند بفهمد که چه کسی از کجا و با چه IP به جای سایت شما رفته و در حال حاضر چند نفر روی سایت شما قرار دارند.

مکانیزم کارکرد گوگل آنالیتیکس چیست

این اطلاعات در پایگاه داده گوگل آنالیتیکس ذخیره شده و تمامی کارهای مربوط به میانگین های پردازشی و مواردی از این دست در این سایت انجام می شود و تنها کاری که وب سرور شما و هاست شما باید انجام دهد این است که یک درخواست برای گوگل آنالیتیکس ارسال کنید. همین موضوع باعث شده است که استفاده از گوگل آنالیتیکس به عنوان یکی از روش های بهینه در پیدا کردن اطلاعات مربوط به تحلیل های مختلف سایت تبدیل شود.

باید در نظر داشت که ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس و استفاده از آن از دسته کارهایی است که می تواند تا حدود زیادی دردسر هایی را به همراه داشته باشد و در صورتی که این سوال برای شما ایجاد کند. اما اگر بخواهیم بگوییم دلیل تحمل این دردسر ها کدامند و مزایا و ویژگی های گوگل آنالیتیکس چیست که ما به خاطر آنها به سراغ این برنامه برویم و آن را وارد کد های سایت خود کنیم می توانیم موارد زیادی را معرفی کرد که در ادامه به بررسی کامل آنها خواهیم پرداخت.

گوگل آنالیتیکس برای ما چه کار می کند

در صورتی که بخواهیم بگوییم که گوگل آنالیتیکس برای ما چه کار می کند و چه مزایایی دارد می توان گفت که این سیستم دقیقا به ما خواهد گفت که کاربران در سایت ما چه کار می کنند و به کجا می روند. مطمئنا شما یک پیشفرض از این موضوع دارید که وقتی کاربری به سایت شما می آید از چه طریقی وارد شده و با استفاده از کدام صفحات و کدام دکمه ها به کجا کشیده می شود. اما باید گفت که وقتی دقیقا این موضوع را بررسی کنید متوجه خواهید بود که در 90 درصد مواقع آنچه که واقعا اتفاق می افتد با تفکر کسی که آن را ایجاد کرده است کاملا متفاوت است.

در صورتی که شما یک ارزیابی از سایت و رفتار کاربران داشته باشید می توانید تغییراتی را در آن ایجاد کنید که نتیجه ای که می خواهید را بگیرید و کاربر را به سمتی هدایت کنید که بازدهی سایت شما را بالاتر می برد. اما برای اینکه این کار را انجام دهید لازم است که از اطلاعاتی که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید و در مورد اینکه این اطلاعات چه هستند در ادامه به صورت کامل صحبت خواهیم کرد.

در رابطه با اینکه اطلاعات ارائه شده از طرف گوگل آنالیتیکس چیست می توان این موارد را فهرست کرد:

همه چیز در مورد تعداد بازدید ها

یکی از مهمترین مواردی که می توان به عنوان اولین موردی که برای پاسخ سوال اطلاعات ارائه شده توسط گوگل آنالیتیکس چیست به آن اشاره کرد این است که گوگل آنالیتیکس تمامی اطلاعات مربوط به اینکه صفحات شما چه میزان بازدید داشته اند را به شما ارائه خواهد کرد. اکنون شما دقیقا می دانید که مشتری های شما بیشتر به سراغ کدام صفحه از سایت می روند و به چه مواردی علاقه نشان می دهند.

شما می توانید از این اطلاعات نهایت استفاده را داشته باشید. تعداد بازدید شما در واقع کسانی هستند که به سایت شما علاقه مند بوده و دنبال موردی می گشته اند که شما آن را ارائه می کنید، در صورتی که یک صفحه تعداد بازدید بالایی داشته باشد، اما بازدهی و فروش آن پایین باشد به این معنی است که پیشنهادی که شما در آن ارائه کرده اید مانند سایر صفحات تان نیست و یک جای کار ایراد دارد، پس بهتر است که بیشتر روی آن کار کنید و یا تغییراتی را در آن ایجاد کنید.

همینطور در مقالاتی از وبلاگ که بازدید های بالایی دارند، می توانند تبلیغات مقالات خود و کال فور اکشن های مختلف را برای بهبود بازدهی سایت بگنجانید که این کار می تواند کمک شگرفی برای بازدهی سایت شما باشد.

مدت زمان بازدید ها

یکی دیگر از مواردی که از مجموعه اطلاعات ارائه شده به شما می باشد این است که کاربران برای چه مدتی در سایت شما می مانند. این موضوع می تواند رابطه مستقیمی با بالا رفتن بازدهی در سایت شما داشته باشد، بعضی از صفحات می توانند کاربران را برای مدت بیشتری جذب خود کنند، این صفحات عموما برای ما بهتر خواهد بود و کاربر شما که برای این صفحه وقت زیادی را می گذارد در واقع این صفحه یکی از گزینه هایی خواهد بود که می تواند بازدهی شما را بالا ببرد و در واقع این بخش از سایت شما مورد توجه کاربران بوده است. پس می توانید از استراتژی این بخش برای سایر بخش ها هم استفاده کنید و یا تبلیغات و بازاریابی خود را روی این بخش بیشتر متمرکز کنید و برای آن ارزش بیشتری را قائل شوید.

در کل باید گفت که این زمان نقش تعیین کننده ای در مورد مقبولیت سایت شما دارد و با بررسی آن می توانید بفهمید که کاربر برای اینکه به یک مشتری تبدیل شود بیشتر کدام در را برای شما باز گذاشته است که بخواهید از آن وارد شوید.

گوگل آنالیتیکس برای ما چه کار می کند

موقعیت جغرافیایی کاربران

یکی دیگر از موضوعاتی که می تواند برای شما حکم یک کلید طلایی را داشته باشد همین قابلیت می باشد. در مورد اینکه این قابلیت گوگل آنالیتیکس چیست و دقیقا چه کاری را انجام می دهد باید گفت که در اینجا با یکی از مهمترین نتایجی که می توان از آن استنتاج کرد روبرو هستیم. در واقع اتفاقی که در اینجا می افتد این است که گوگل آنالیتیکس به شما خواهد گفت که کاربران شما بیشتر از کدام منطقه جغرافیایی هستند. در این مورد شما می توانید با استفاده از مراسمات و مناسبت های محلی، کدهای تخفیف برای شهر های مختلف و همینطور موارد اینچنینی فروش خوبی را بدست آورید.

در صورتی که بدانید مخاطب شما در کجا زندگی می کند، جلب کردن نظر وی بسیار راحت تر خواهد بود و شما با استفاده از این اطلاعات می توانید کار خود را با تکنیک های بسیار قوی تر جلو ببرید و دست شما برای مانور روی محصولات بسیار باز تر خواهد شد.

ترافیک ورودی به سایت

این مورد هم مانند موارد قبلی از موارد کاربردی در زمینه بالا بردن بازدهی سایت می باشد و اگر بخواهیم بگوییم که این فایده اطلاعات وارد شده از گوگل آنالیتیکس چیست باید گفت که شما می توانید تعیین کنید که مدام یک از کارهایی که برای افزایش ترافیک سایت خود انجام داده اید موفقیت آمیز بوده و کدام یک از آنها چرند است و ارزش اینکه روی آن وقت و هزینه بگذارید را ندارند. عموم ترافیکی که به سایت شما می آید از گوگل خواهد بود و این موضوع برای خیلی از سایت ها ثابت شده است که ترافیک گوگل ناب و درجه یک است و به خاطر همین موضوع است که تا این اندازه اهمیت پیدا کرده است. اما اطلاعاتی که اینجا درمی یابید بسیار مهمتر از این حرف ها است.

اینکه شما از تبلیغات خود کلیک بیشتری می گیرید یا گوگل و یا سایت هایی که به شما بک لینک داده اند یا شبکه های اجتماعی که در آن فعالیت از مواردی است که باید گفت قابل حدس بوده و خیلی مهم نیستند. مهم هماهنگی این ترافیک ها با زمان های خاص است که می تواند دقیقا به شما بگوید موفقیت شما در گرو چیست. این موضوع که چه زمانی و با کدام کار شما به یک باره ترافیک شما افزایش پیدا می کند می تواند وضعیت سایت شما را از این رو به آن رو کند و شما با این اطلاعات دقیقا متوجه خواهید شد که چه کارهایی را باید چطور و از چه طریقی انجام دهید تا بتوانید ترافیک را به سمت سایت خود بیاورید و چه چیزی است که کاربران آن را بیشتر در مورد سایت شما دوست داشته باشند.

بررسی بازدهی کمپین ها و تبلیغات خود

وقتی که شما یک سایت اینترنتی را راه اندازی کرده باشید، قطعا روش های مختلفی را برای بازدهی سایت خود انتخاب می کنید و خیلی از موارد هستند که شما می توانید برای بالا بردن فروش خود از آنها استفاده کنید. این موضوعات می تواند برای شما هزینه های زیادی را داشته باشد و دردسر های مختلفی را برای شما ایجاد کند. در مورد اینکه کمک های ارائه شده از این ویژگی گوگل آنالیتیکس چیست و برای ما چه کاری را انجام می دهد باید گفت که این ابزار قدرتمند برای ما مشخص خواهد کرد کدام یک از این کمپین ها و انواع تبلیغات موثر تر هستند و ما باید هزینه هایمان را برای کدام یک از آنها بالا برده و کدام را کنار بگذاریم.

با استفاده از این امکان شما می توانید دقیقا متوجه شوید کدام یک از سایت هایی که برای شما این کمپین ها را راه اندازی کرده اند و شما را به کاربرانشان معرفی کرده اند توانستند بهتر عمل کنند. کدام بنر ها و تصاویر جذب کلیک بیشتری را برای شما داشته است و همینطور این موضوع که کدام یک از انواع تبلیغات برای شما بهتر عمل می کند و شما می توانید روی کدام نوع بیشتر متمرکز شوید.

بررسی بازدهی کمپین ها و تبلیغات خود

در کل باید گفت که در پاسخ به این سوال که ویژگی های گوگل آنالیتیکس چیست و برای ما چه کاری انجام می دهد می توان گفت که قوی ترین ابزار مارکتینگ موجود است که می تواند تحلیل های متنوع و زیادی را روی سایت ما انجام داده و تمام آنها را به ما ارائه خواهد کرد.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی کامل این موضوع که گوگل آنالیتیکس چیست و چه کاری را برای ما انجام می دهد پرداختیم. در رابطه با این موضوع باید گفت که گوگل آنالیتیکس در واقع یک ابزار تجزیه و تحلیل سایت است که می تواند اطلاعات جامعی را در رابطه با وضعیتی که سایت دارد ارائه کرد. این برنامه تحت وب که شما می توانید به صورت رایگان و با ثبت نام از آن استفاده کنید برنامه ای قدرتمند بود که در سال 2005 توسط گوگل خریداری شده و به کاربران ارائه شد. گوگل ابتدا این برنامه را به صورت لاتاری در اختیار سایت ها قرار می داد اما بعد از فراهم شدن زیر ساخت ها همه کاربران با ثبت نام در آن می توانند از آن استفاده کنند.

در مورد اینکه کار اصلی گوگل آنالیتیکس چیست باید گفت که اطلاعات ورود کاربران مانند تعداد بازدید از سایت، مناطق جغرافیایی که کاربران در آن حضور دارند، مدت زمانی که این کاربران در سایت شما می مانند و همینطور روش هایی که کاربران وارد سایت شما می شوند را به شما ارائه می کند. با این کار شما دقیقا متوجه خواهید شد که کدام صفحات شما بازدید بهتری داشته و یا کاربران بیشتر در آن مانده اند و همینطور این که به کدام صفحات باید بیشتر بپردازید را هم برای شما مشخص خواهد کرد. علاوه بر این شما می توانید یک ارزیابی کامل از وضعیت تبلیغات خود داشته باشید و این موضوع که این تبلیغات برای شما چه کاری را انجام می دهند و کدام روش می تواند بازدهی بهتر و بیشتری را برای شما داشته باشد. 

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها