ووکامرس چیست ؛ معرفی کامل فروشگاه ساز وردپرس

ووکامرس چیست
خرید هاست

اگر این سوال برای شما پیش آمده است که ووکامرس چیست در این مقاله آن را ریز به ریز بررسی می کنیم.

وقتی قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی در هر حوزه ای را داشته باشید، شما دو گزینه خواهید داشت. اولین گزینه اینکه به صورت حرفه ای سرویس و یا خدمتی را ارائه کنید که در این زمینه به تخصص بالایی نیاز دارید، و گزینه دوم این است که یک فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کنید، که در اینجا تنها چیزی که نیاز دارید یک سایت فروشگاهی است و با تامین کالا می توانید در هر حوزه ای که دوست دارید، بدون نیاز به تخصص چندانی شروع به فعالیت کنید. اما این موضوع که فروشگاه شما چه باید باشد و چگونه می خواهید آن را راه اندازی کنید، گزینه های مختلف و متعددی وجود خواهد داشت. اما اگر بپرسیم بزرگترین و محبوبترین سیستمی که این فروشگاه ها را راه اندازی می کند کدام است، جواب فقط یک کلمه است: ” ووکامرس! ” در ادامه این مقاله به صورت مفصل و کامل به بررسی این سوال که ووکامرس چیست و چگونه کار می کند خواهیم پرداخت و زوایای آن را بررسی می کنیم

قبل از اینکه به سراغ جواب سوال ووکامرس چیست برویم لازم است تا کمی بیشتر در مورد اینکه فروشگاه های اینترنتی چه هستند و فروشگاه سازها باید چه ویژگی هایی داشته باشند، صحبت خواهیم کرد.

یک فروشگاه ساز چه کار می کند!؟

وقتی صحبت از این موضوع که یک فروشگاه اینترنتی چطور باید ساخته شود به میان می آید، شاید خیلی از کسانی که سررشته ای از این مفاهیم دارند فکر کنند که چه فرایند عظیمی در پیش روی آنان قرار دارد و چه کارهایی که باید انجام شود تا یک فروشگاه اینترنتی از خاک سر برآورد. اما حقیقت امر این است که طراحی یک فروشگاه با استفاده از CMS ها و سیستم های مدیریت محتوای فروشگاهی کار چندان سختی نیست و این گزینه ها می تواند بار اصلی کار را برای شما به دوش بکشد.

اگر بخواهیم این دسته از سیستم ها را به صورت علمی و کامل تعریف کنیم باید بگوییم یک فروشگاه ساز یا سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی سیستمی است که با استفاده از آن می توان یک فروشگاه اینترنت را با تمام ویژگی های مورد نیازی که برای ایجاد، ویرایش، معرفی و فروش محصولات دارد را طراحی نموده و همینطور امکانات مدیریتی را برای گزارش گیری، انبارداری، مدیریت اجناس فروخته شده و همینطور هماهنگی های مربوط به حمل و نقل را نیز کنترل و پیگیری نمود.

سیستم فروشگاه ساز چیست

در واقع کاری که یک سیستم فروشگاه ساز برای شما انجام می دهد این است که تمام چیزهایی را که برای مدیریت یک فروشگاه نیاز هست، در اختیار ما بگذارد. ممکن است بسته به نیاز خیلی از این قابلیت ها به کار ما نیایند و اصلا از آنها استفاده نشود. اما به هر حال ممکن است برای یک فروشگاه دیگر مورد نیاز باشند. سیستم های مختلفی وجود دارند که می توان از آنها به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی یاد کرد. از نمونه های خوب این سیستم ها می توان به فروشگاه ساز مجنتو که به صورت کامل در مقاله مجنتو چیست معرفی شد اشاره کرد. همینطور سیستم فروشگاهی OpenCart که در مقاله OpenCart چیست به آن پرداختیم هم یکی دیگر از این موارد است.

اما سیستم هایی نیز وجود دارند که می توانند در کنار سایر CMS ها به خوبی کار کرده و یک مدیریت جامع را برای فروشگاه روی یک سیستم مدیریت محتوای وب ارائه کنند. شاید در اولین نگاه به نظر برسد که یک سیستم فروشگاه ساز که صرفا برای این کار ارائه شده است خیلی بهتر عمل می کند. اما باید گفت که ظاهرا اینطور نبوده است و تبدیل یک سیستم مدیریت محتوای وب عادی مانند وردپرس به یک فروشگاه خیلی بهتر جواب داده است و استقبال بیشتری از آن شده است. این مورد به هیچ عنوان عجیب نیست و دلایل زیادی مانند راحتی کارکرد، سئوی مناسب، سادگی رفع ایرادات و جوامع کاربری تخصصی بزرگتر و از همه مهمتر هزینه های راه اندازی، نگهداری و گسترش می تواند تبدیل یک CMS به یک سیستم فروشگاه ساز را عاقلانه جلوه دهد.

یکی از بهترین افزونه ها و المان هایی که توانسته است این مهم را ثابت کند و خود را به عنوان یکی از برترین ارائه دهندگان خدمات تجارت الکترونیک معرفی کند ووکامرس است که در ادامه این مقاله در مورد اینکه ووکامرس چیست و دقیقا چه کاری انجام می دهد، صحبت خواهیم کرد.

ویژگی های فروشگاه ساز

ووکامرس چیست

ووکامرس چیست یک سوال دو کلمه ای است که اگر بخواهیم آن را باز کنیم می توانیم در مورد آن ده جلد کتاب بنویسیم. اما خوشبختانه می شود ووکامرس را به صورت ساده تر هم توضیح داد و لازم نیست به سراغ آن ده جلد کتاب بروید. در جواب ووکامرس چیست می توانیم بگوییم که یک افزونه اپن سورس با هدف ارائه خدمات مربوط به تجارت الکترونیک یا همان E-Commerce است که روی سیستم مدیریت محتوای WordPress ارائه شده است. این افزونه به صورتی طراحی شده است که بتواند کسب و کارهای اینترنتی با اندازه های کوچک تا خیلی بزرگ را براحتی هندل کرده و آنها را مدیریت کند.

اولین بار ووکامرس در تاریخ بیست و هفتم سپتامبر سال 2011 عرضه شد و به خاطر دلایلی مانند سادگی در نصب، رایگان بودن و قابلیت های خوب و انعطاف پذیری که داشت، به سرعت به یکی از محبوبترین و همینطور پر استفاده ترین افزونه های وردپرس تبدیل شد.

اگر بخواهیم بگوییم که ریشه های طراحی افزونه کاربردی ووکامرس چیست و از کجا آمده است باید به تیم طراحی وردپرس اشاره کنیم. این افزونه ابتدا تحت یک قالب برای وردپرس با نام WooTheme تولید و معرفی شد. اما کمی بعد از آن با اضافه شدن تیم برنامه نویسان جدید، یکی از شاخه ها و زیر برنامه های پروژه Jigoshop که یکی دیگر از پروژه های تجارت الکترونیک وردپرس بود، افزونه ای کاملا جدید به نام WooCommerce معرفی شد. با گذشت زمان این افزونه رشد کرده و استفاده کنندگان از آن نیز به طرز چشمگیری افزایش داشته اند. در بخش بعدی نگاهی به آمار های استفاده از این افزونه خواهیم انداخت.

ووکامرس چیست

آمار های استفاده از ووکامرس

در مرود این موضوع که آمار استفاده از این افزونه چقدر است و در بین سایر سیستم های مدیریت محتوای فروشگاهی جایگاه ووکامرس چیست باید بگوییم بنا بر جدیدترین آمار های منتشر شده تا ابتدای سال 2020 در حدود 4 میلیون وب سایت تجارت الکترونیک از ووکامرس استفاده کرده اند.

رشد سعودی این افزونه به این صورت بود که با گذشت سه سال از انتشار آن یعنی در سال 2014 این افزونه توانست تعداد 380 هزار کاربر از سراسر دنیا برای خود پیدا کند که در واقع معادل 17 درصد از کل وب سایت های فعال در حوزه تجارت الکترونیک را شامل می شد. در همین سال یک کنفرانس تجارت الکترونیک با حضور 300 شرکت بزرگ از سراسر دنیا در کالیفرنیا برگزار شد که در آن این افزونه و اینکه کارکرد ووکامرس چیست از موضوعات محوری بود و توانست برای رشد این افزونه یک گام خیلی بلند باشد.

در سال 2015 ووکامرس توانست درصد استفاده خود را از 17 به 30 درصد برساند. همینطور در حدود 4 درصد از یک میلیون وب سایت اول دنیا از این پلتفرم استفاده می کردند. با گسترش کسب و کارهای اینترنتی و داغ شدن بازار سایت های تجارت الکترونیک، این افزونه توانست خود را تا 39 میلیون بار دانلود در سال 2018 افزایش دهد و تبدیل به محبوبترین پلتفرم تجارت الکترونیک در سراسر دنیا شود. با رشدی که ووکامرس از خود نشان داد درصد استفاده در یک میلیون سایت برتر جهان برای این افزونه تا 22 درصد در سال 2019 رسید. همینطور 30 درصد از تمام وبسایت های فروشگاهی در این سال از این افزونه تشکیل شده بود.

آمار استفاده از ووکامرس چیست

اکنون ووکامرس با بیش از 5 میلیون وب سایت فعال و صد و بیست میلیون بار دانلود اولین پلتفرم تجارت الکترونیک در دنیا است و حتی توانسته است از فروشگاه سازهایی مانند شاپیفای و پرستاشاپ نیز به خوبی پیشی بگیرد. اکنون نوبت به آن رسیده است که ببینیم این افزونه رشد خود را مدیون چیست و ویژگی های ووکامرس چیست که توانسته است تا این حد خوب ظاهر شود. در ادامه به بررسی اینکه ویژگی های ووکامرس چیست و چه کاری را انجام می دهد خواهیم پرداخت.

ویژگی های ووکامرس چیست

تا اینجای کار دیدیم که ووکامرس چیست و توانسته است چه جایگاهی را برای خود تصاحب کند. اکنون وقت آن رسیده است که ببینیم این افزونه چطور توانسته است این جایگاه را بدست آورد و چه چیزی در پس این نام خوش آهنگ و ماندگار در ذهن وجود دارد. برای این کار باید در مورد این موضوع که ویژگی های ووکامرس چیست و در واقع این افزونه چه امکاناتی را ارائه می کند صحبت کنیم.

به طور کلی در پاسخ به این سوال که ویژگی های ووکامرس چیست می توان این موارد را نام برد:

مدیریت آسان و همه جانبه

یکی از مهمترین مواردی که برای ووکامرس وجود دارد این است که شما با استفاده از آن می توانید به صورت کامل محصولات خود را مدیریت کنید. یعنی می توانید تمامی گزینه های مورد نظر در مورد آنها را تغییر داده و آنگونه که می خواهید آنها را به نمایش بگذارید. همینطور شما به سادگی می توانید تغییرات را اعمال کنید و برای اینکار صفحه ای مانند ویرایشگر نوشته ها در دسترس شما خواهد بود. کارکردن با این افزونه بسیار ساده است و دردسر زیادی برای شما نخواهد داشت.

همینطور شما این امکان را دارید که به صورت حرفه ای استراتژی های مختلف کاری را روی آن پیاده سازی کنید. به عنوان مثال می توانید جشنواره های مختلف را راه اندازی کرده و یا تخفیفات ویژه را برای کاربران خود در نظر بگیرید.

مدیریت ساده ووکارمس

پشتیبانی از قالب ها

یکی دیگر از بهترین گزینه هایی که می توان در پاسخ به سوال ویژگی های ووکامرس چیست معرفی نمود همین پشتیبانی از قالب های مختلف است. با استفاده از این افزونه شما می توانید بیش از 80 درصد قالب های وردپرس را پشتیبانی کنید و دیگر نگرانی ای از بابت اینکه قالب شما با افزونه فروشگاهی شما سازگاری نداشته باشد، نخواهید داشت. ووکامرس همیشه یکی از سازگار ترین و بی دردسر ترین افزونه های وردپرس بوده است.

جامعیت در اطلاعات محصولات

تمامی محصولاتی که شما در ووکامرس به فروش می رسانید این قابلیت را دارد که با تصاویر مورد نظر شما و یک گالری تصویر کامل به مشتریان و کاربران نمایش داده شود. همینطور تمامی مشتریان و کاربران می توانند در مورد محصول شما نظر خود را عنوان کرده و همینطور امکان نقد و بررسی محصولات وجود دارد. امتیاز دهی به محصول نیز یکی دیگر از مواردی است که مشتریان شما می توانند آن را به انجام برسانند. همینطور امکان دیگری برای همکاری در فروش در ووکامرس وجود دارد که شما با استفاده از آن می توانید فروشندگان دیگری را برای عرضه کالای خود به خدمت بگیرید.

همینطور امکان جذاب دیگری که می تواند برای ووکامرس یک نقطه قوت درست و حسابی باشد این است که شما در این سیستم می توانید هم محصولات دیجیتال و هم محصولات فیزیکی را بفروش برسانید. اگر تمام این امکانات برای اینکه متوجه شوید ووکامرس یک مدیریت همه جانبه و کامل را برای اطلاعات محصولات شما در اختیارتان قرار می دهد کافی نیست، بهتر است دنبال چیز دیگری نگردید.

جامعیت در اطلاعات محصولات

گسترش با افزونه ها

یکی دیگر از ویژگی های خوب این افزونه این است که شما با استفاده از Add on ها یا همان افزونه هایی که برای این افزونه ارائه شده است می توانید آن را برای نیاز خود شخص سازی کنید و گسترش دهید. پس اگر نگران این هستید که ووکامرس نتواند نیاز شما را برطرف کند، می توانید مطمئن باشید که می توانید با افزونه هایی که برای آن وجود دارد این کار را انجام دهید. در صورتی که افزونه این کار نیز وجود نداشته باشد می توانید آن را به صورت شخصی بنویسید و به سایت خود اضافه کنید.

ووکامرس با توجه به ماهیت اپن سورسی که دارد به نوعی گسترش اصلی را به عهده استفاده کنندگان و کاربران گذاشته است و خود آپدیت های کلی و امنیتی را بر عهده گرفته است. این مورد را می توان یکی از مهمترین ویژگی های ووکامرس در نظر گرفت.

اکنون که دیدیم ویژگی های اصلی این افزونه چیست و چه چیز هایی را ارائه می دهد نوبت به آن رسیده است که ببینیم گسترش این افزونه چطور اتفاق می افتد و راه های گسترش ووکامرس چیست.

روش های گسترش ووکامرس چیست

قبل از اینکه بخواهیم ببینیم روش های گسترش ووکامرس چیست باید ببینیم منظور ما از اینکه می گوییم این افزونه گسترش پیدا کند چیست. ووکامرس برخلاف خیلی از افزونه ها که ثابت هستند و یک کار ثابت را انجام می دهند یک افزونه پویا و گسترش پذیر است که همین امر سبب شده است تا این افزونه بتواند به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهد.

ووکامرس یک افزونه اپن سورس است که این قابلیت را به شما می دهد تا آن را به وسیله افزونه ها و add on هایی که برای آن می نویسید، گسترش دهید. شما می توانید هر نیازی را که دارید با تغییراتی کوچک در این افزونه رفع کنید و بتوانید کارکرد آن را به نزدیک ترین شکل ممکن از آنچه که نیاز شما را رفع می کند، برسانید.

روش توسعه ووکامرس چیست

همین قابلیت نوشتن افزونه ها توانسته است تا بار زیادی را از دوش تیم دولوپ بردارد و همینطور انگیزه ای خیلی بالا برای برنامه نویسان و تیم های توسعه ایجاد کند تا این افزونه را به صورت یک بازار کار ببینند و تلاش ها برای نوشتن و ارائه افزونه های کاربردی بیشتر شود. برای اینکه منظور را بهتر متوجه شوید لازم است تا شرایط گسترش این افزونه را کمی بیشتر توضیح دهیم.

ووکامرس خود یک افزونه وردپرس است که می توان برای آن افزونه هایی جدا نوشت. همینطور تیم توسعه این افزونه این اجازه را داده است که این افزونه هایی که از آنها صحبت می کنیم، به صورت رایگان و یا غیر رایگان به کاربران ارائه شود. یک بستر اپن سورس که می توانید روی آن افزونه های پولی خود را بفروشید همیشه بازاری است که توسط برترین ها مورد توجه قرار می گیرد و این امکان می تواند برای گسترش یک بستر مثل ووکامرس مانند یک موتور جت عمل کند.

افزونه های ووکامرس چیست

اگر بخواهیم بگوییم که شرایط ارائه این افزونه های غیر رایگان روی ووکامرس چیست باید گفت که ارائه کنندگان به دو صورت این اجازه را به شما خواهند داد:

افزونه های اعتباری: به این صورت که شما اشتراک استفاده از یک سرویس را تا مدت معلوم خریداری کرده و با لایسنسی که در اختیار دارید می توانید در مدت معلوم از این افزونه استفاده کنید.

افزونه های فروشی: با خرید یک بار این افزونه می توانید به طور دائمی از آن استفاده کنید و در واقع امکان استفاده کامل از آن برای شما وجود خواهد داشت.

تا اینجای کار در مورد اینکه ووکامرس چه ویژگی هایی دارد و مزایای آن چیست صحبت کردیم. اکنون نوبت به این رسیده است که ببینیم مزایای ووکامرس چیست و این افزونه چه چیزهایی دارد که بقیه ندارند.

مزایای ووکامرس چیست

در بخش های قبل دیدیم که ووکامرس کلی مزیت و ویژگی خوب داشت که با هم آنها را بررسی کردیم. اما این موارد را می توان موارد معمولی برای حضور در عرصه رقابت بین افزونه های تجارت الکترونیک و E-Commerce دانست که اگر یک سیستم فروشگاه ساز آنها را نداشته باشد نمی توان گفت که یک سیستم قابل قبول است. اکنون وقت آن رسیده است که ببینیم مزایای ووکامرس چیست که توانسته است با استفاده از آنها خود را از بقیه این سیستم ها جلوتر نشان دهد.

مزایای ووکامرس چیست

به طور کلی در پاسخ به این سوال که مزایای ووکامرس چیست می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

رایگان است

در بحث نرم افزار و کامپیوتر، کمتر افزونه و یا حتی برنامه تجاری ای را می توان پیدا کرد که اپن سورس و رایگان باشد. حتی لینوکس که فلسفه وجودی آن یک سیستم عامل رایگان است در نسخه های تجاری و اینترپرایز خود مانند RHEL یک سیستم غیر رایگان است و هزینه دارد. اما ووکامرس یک سیستم تجارت الکترونیک کاملا رایگان را ارائه می کند که نه تنها از شما وجهی دریافت نمی کند بلکه این امکان را به شما می دهد که هر جای آن را که خواستید ویرایش کنید.

تقریبا می توان گفت رایگان بودن یک سیستم تجاری بزرگترین مزیت برای ووکامرس بوده است و ووکامرس هم به خوبی توانسته در عین این که به کاربران این سود را تقدیم می کند، از آن سود ببرد.

سئو خوب

یکی دیگر از مزایایی که ووکامرس در آن خوب پیش رفته است SEO Friendly بودن آن است و این موضوع را تا حدودی مدیون سیستم بالادستی خود یعنی وردپرس بوده است. سئو برای یک فروشگاه یعنی 90 درصد از فرایند فروش. اگر نتوانید کالا و محصول خود را به دید کسی که به دنبال آن است برسانید پس فروشگاه شما به چه دردی می خورد!؟

با استفاده از امکانات سئوی خوبی که این افزونه برای محصولات شما ارائه می کند می توانید مطمئن باشید با کمی تلاش در این زمینه و ارائه یک محتوای خوب این امکان را پیدا خواهید کرد که در اولین و بالاترین نتایج جست و جو محصولات خود را به دید مشتریان آینده خود برسانید.

افزونه های خوب

به طور مفصل در مورد اینکه افزونه ها و Add on های این افزونه تا چه اندازه می توانند مفید باشند صحبت کرده ایم. اکنون باید بگوییم که کاربرد هایی که این افزونه ها می توانند برای شما داشته باشند نیز یکی دیگر از مزایای ووکامرس است. هر جا که خود ووکامرس نتواند نیاز شما را رفع کند یک افزونه در جلوی شما ظاهر خواهد شد و کار را برای شما پیش خواهد برد.

البته استفاده زیاد از افزونه ها کمی سایت را سنگین خواهد کرد اما به هر حال شما می توانید تا پیدا کردن راه حل بهتر سایت خود را آنگونه که لازم دارید سر پا و سر حال نگه دارید.

افزونه های خوب ووکامرس

پشتیبانی از زبان فارسی

ووکامرس جزو افزونه هایی است که به طور کامل فارسی شده است و شما با استفاده از آن می توانید به کلیه امکاناتی که برای نوشتن نام و معرفی محصول خود در زبان فارسی نیاز دارید دسترسی داشته باشید و از مشکلاتی مانند نمایش چپ به راست و همینطور ایرادات نگارشی اعصاب خورد کن راحت خواهید بود.

پشتیبانی از درگاه های پرداخت

مورد دیگری که ووکامرس را به یک نماد در فروشگاه های اینترنت داخلی تبدیل کرده است، پشتیبانی از درگاه های زیادی است که می تواند برای شما گزینه ایده آلی باشد. با استفاده از این افزونه می توانید مطمئن باشید که با بانک خود مشکلی ندارید و برای گرفتن وجه می توانید کار را به سادگی انجام دهید.

تا اینجا به صورت مفصل در مورد اینکه ویژگی ها و مزایای ووکامرس چیست توضیح داده ایم، اکنون نوبت به آن رسیده است که ببینیم معایب ووکامرس چیست و این افزونه چه بدی هایی دارد که باید با آنها کنار آمد.

معایب ووکامرس چیست

ووکامرس بزرگ نیز مانند هر برنامه کامپیوتری دیگری در کنار تمام مزایایی که دارد و خدماتی که ارائه می کند معایبی هم دارد. در اینجا می خواهیم در مورد این موضوع که معایب ووکامرس چیست صحبت کنیم.

معایب ووکامرس چیست

به طور کلی می توان این معایب را به این صورت معرفی نمود:

منابع مورد نیاز بالا

اگر از یک برنامه نویس و یا طراح سایت بپرسید که معایب ووکامرس چیست به شما در مورد سنگین بودن این برنامه و اینکه به منابع بالایی نیاز دارد خواهد گفت. این افزونه یکی از افزونه هایی است که به منابع پردازشی بالایی نیاز دارد و می توان گفت که یک برنامه تحت وب سنگین وزن به حساب می آید.

دلیل اصلی سنگین بودن این برنامه این است که وقتی برای ساخت یک فروشگاه از این افزونه و افزونه های add on آن استفاده می کنید در واقع سه سطح برنامه تحت وب را روی هاست خود به اجرا در آورده اید که شامل هسته وردپرس، هسته ووکامرس و افزونه هایی که روی ووکامرس کار می کنند می باشد و اینکار به منابع بالایی نیاز دارد.

درخواست های بالا به پایگاه داده

یکی دیگر از مواردی که میتواند روی کارکرد این افزونه تاثیر داشته باشد این است که این افزونه تعداد درخواست های بالایی را دارد و درخواست های این چنینی یکی از اصلی ترین عوامل زمانبر در وب می باشد. با بالا رفتن تعداد درخواست ها کارکرد سیستم نیز افت کرده و هر چه مراجعه به پایگاه داده بیشتر باشد، سرعت پاسخگویی پایین تر خواهد بود.

مراحل طولانی برای خرید

یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد این است که خود ووکامرس یک روال خرید نسبتا طولانی دارد. اگر کمی با مارکتینگ و فروش آشنا باشید متوجه خواهید بود که در فروش اینترنتی هرچقدر مراحل کوتاه تر باشد فروش راحت تر بوده و آمار فروش شما بالاتر خواهد رفت. با این کار تجربه خرید بهتری را خواهید داشت و اینکار به شما کمک می کند تا یک تجربه کاربری بهتر را داشته باشید. متاسفانه ووکامرس به صورت خالص این کار را نمی کند و برای اینکه بتوانید مراحل خرید را کوتاه کنید، لازم است تا از افزونه ها کمک بگیرید که این امر می تواند خود باعث مشکلاتی باشد.

وابستگی به افزونه ها

ووکامرس یک افزونه فروشگاهی حرفه ای و قدرتمند است ولی اگر بخواهیم بگوییم بزرگترین نقطه ضعف ووکامرس چیست باید گفت که به افزونه هایی که برای آن ارائه شده است وابستگی زیادی دارد. وقتی افزونه ها باعث شده اند تا ووکامرس به این اندازه بزرگ شود مطمئنا ووکامرس نمی تواند آنها را به سادگی کنار بزند و این وابستگی به افزونه ها برای ارائه یک کارکرد صحیح و بی نقص می تواند کمی به ووکامرس صدمه بزند و باعث تشدید سایر معایب شود.

همینطور وابستگی زیاد به افزونه های غیر رایگان می تواند برای شما هزینه بر باشد و باعث شود تا هزینه زیادی را پرداخت کنید.

به طور کلی می توان مواردی که با هم بررسی کردیم را در پاسخ به این سوال که معایب ووکامرس چیست ارائه کرد. همانطور که دیدیم این معایب تقریبا بزرگ هستند اما نه آنقدری که بتوانند مانع پیشرفت و اول شدن این افزونه در زمینه تجارت الکترونیک شوند. پس اگر دنبال بهانه ای برای استفاده نکردن از این افزونه هستید، باید به دنبال موضوع دیگری بروید زیرا این معایب نمی تواند دلیلی برای صرف نظر کردن از ووکامرس باشد.

بهترین سرویس برای میزبانی ووکامرس چیست

همانطور که در بخش معایب ووکامرس چیست نیز به آن اشاره کردیم که این افزونه به منابعی بالا نیاز دارد تا بتواند بهترین عملکرد خود را ارائه کند. اما چه هاست و یا سروری برای این افزونه مناسب است و اگر از این افزونه استفاده می کنید باید چه هاستی را استفاده کنید!؟

در مورد این موضوع باید گفت که افزونه ووکامرس خود روی بستر وردپرس اجرا می شود پس بهترین گزینه برای آن این است که به سراغ هاست هایی بروید که وردپرس روی آنها خوب اجرا می شود. یک هاست وردپرس با منابع بالا می تواند کیفیتی ایده آل را برای شما داشته باشد. همینطور می توانید از هاست ابری برای اینکار استفاده کنید که یک سرویس ایده آل برای سایت های سنگین به حساب می آید.

بهرین هاست برای ووکامرس چیست

در بازار داغ استفاده از ووکامرس یک سرویس تبلیغاتی و تخیلی نیز تحت عنوان هاست ووکامرس ارائه شده است که خیلی از هاستینگ ها در حال ارائه آن هستند و تقریبا هیچ گزینه خاصی ندارد که بتوان گفت نسبت به هاست وردپرس برتری دارد و اگر روی آن ریز شوید خواهید دید که تنها ادعای ارائه دهندگان این سرویس مجهول این است که این هاست بهتر است! و برای این بهتر بودن دلیلی وجود ندارد! در مورد این به ظاهر سرویس و واژه تبلیغاتی در مقاله هاست ووکامرس به طور مفصل توضیح داده ایم.

ووکامرس در مقایسه با رقبای خود

تا اینجای کار دیدیم که ووکامرس چیست و چگونه کار میکند و همینطور این موضوع که باید برای گرفتن بهترین کیفیت از ووکامرس از چه سرویس های میزبانی استفاده کنیم هم صحبت کردیم. اما این سوال هنوز باقی مانده است که ووکامرس تا کجا می تواند ما را جلو ببرد و بهترین سیستم تجارت الکترونیکی که می توان از آن برای فروشگاه های اینترنتی با تنوع محصولات بالا و همینطور کارایی های مختلف استفاده کرد کدام است!؟ در این مورد باید ووکامرس را در برابر رقبای آن که اصلا هم سیستم های کوچکی نیستند بررسی کنیم.

در بین نظر سنجی ها و همینطور آمار های ارائه شده از منابع مختلف ووکامرس همیشه اولین بوده است و کاربران زیادی در حال کار با آن هستند، اما با فاصله ای نزدیک از آن فروشگاه ساز شاپیفای و همینطور سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی مجنتو در حال حرکت هستند، و از طرفی هم سیستم های نسبتا تازه واردی مانند اپن کارت با رفع تمامی نقطه ضعف های ووکامرس دارند خود را به این سیستم بزرگ تجارت الکترونیک نزدیک می کنند. البته ووکامرس همیشه تا اینجای کار یکه تازی کرده است و به نظر می رسد که از این بعد هم می خواهد همینطور به پیش برود و قصد ندارد میدان را به سایرین بدهد. اما به هر حال باید در مورد سایر گزینه هایی که می شود از آنها برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی استفاده کنیم هم نام ببریم. گزینه ای که پشت سر ووکامرس در حال حرکت است و با فاصله ای نزدیک به آن دارد جلو می آید، شاپیفای است.

شاپیفای یک فروشگاه ساز حرفه ای است که به صورت Hosted یا میزبانی شده کار می کند و کافی است که شما در آن ثبت نام کرده و فروشگاه خود را تحویل بگیرید و نیازی به هاست نخواهید داشت. شما می توانید محصولات خود را از لیست بلند بالا و بانک محصولات شاپیفای با تصاویر و همه توضیحات ایمپورت کرده و آن را به فروش برسانید، البته باید گفت که تمامی می توانیم هایی که در مورد این سیستم استفاده شده در حقیقت نمی توانیم هستند و این سیستم به علت سیستم پرداخت داخلی سخت گیر دلاری خود و تمام داستان هایی که با تحریم و این حرف ها داریم، برای ما غیر قابل استفاده است. در صورتی که می خواهید در مورد این سیستم فروشگاه ساز بیشتر بدانید می توانید به مقاله شاپیفای چیست مراجعه کنید.

پس عملا ما گزینه دوم لیست سیستم های مطرح تجارت الکترونیک را از دست داده و باید به سراغ گزینه سوم یعنی سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی مجنتو برویم. مجنتو یک CMS کامل و رایگان است که به شما امکانات لازم را برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی می دهد و می توان گفت که کار خود را خوب انجام می دهد و در مقاله مجنتو چیست به صورت کالم به بررسی آن و ویژگی هایی که برای ما خواهد داشت پرداختیم و دیدیم که این سیستم در صورتی که به آن رسیدگی کنید، خوب به شما بازدهی خواهد داد. اما باید گفت که این رسیدگی ها مرهون داشتن یک برنامه نویس تمام وقت است و باید گفت که هزینه نگهداری از مجنتو علاوه بر اینکه رایگان است، زیاد خواهد بود.

مورد بعدی که می توان استفاده کرد فروشگاه ساز و سیستم مدیریت محتوای Opencart است که باید بگوییم به خوبی توانسته است خود را در برابر ووکامرس مطرح کند. اپن کارت یک سیستم مدیریت محتوای سبک و خوب است که با منابع پایین به راحتی کار کرده و امکانات گزارش گیری فوق العاده ای را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. همینطور یک منوی کامل مدیریتی دارد و از نظر ظاهری هم خوب عمل می کند. تنها ایرادی که می توان برای آن در نظر گرفت نیاز به دانش برنامه نویسی و همینطور داشتن جامعه کاربران کوچک است که رشد آن را با مشکل مواجه ساخته است. البته اگر ارائه کنندگان این قابلیت ها را به صورتی ارائه کنند که کدنویسی در آن کمتر شده و قابلیت های بصری به آن اضافه شود، می تواند یک رقیب جدی برای ووکامرس باشد. که در اینجا باید گفت ویژگی برتر ووکامرس یعنی افزونه ها می تواند به راحتی آن را دور بزند.

مراحل طولانی خرید

یکی از مهمترین ویژگی هایی که استفاده از ووکامرس را تا این اندازه محبوب کرده است، افزونه هایی است که از آنها برای کوتاه تر کردن مسیر فروش و پیاده سازی ویژگی های مختلف استفاده می شود و در مورد آنها صحبت کردیم، پس می توان گفت که این برگ برنده به راحتی قابل تغییر نیست و ووکامرس به دلیل درستی جایگاه اول را دارد. شما می توانید با بررسی هر کدام از این سیستم ها و ویژگی هایی که دارند گزینه مورد نظر خود را برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی پیدا کنید، اما با توجه به رایگان بودن، سادگی استفاده، عدم نیاز به دانش کدنویسی و برنامه نویسی، افزونه های جانبی برای اضافه کردن ویژگی های مختلف و همینطور سیستم مدیریت محتوای وردپرس که از نظر سئو و همینطور داشتن یک وبلاگ و محتوای قوی هم کار شما را ساده می کند، می توان گفت که ووکامرس بهترین خواهد بود و ظاهرا قصد دارد که بهترین هم بماند.

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی اینکه ووکامرس چیست پرداختیم و همینطور ویژگی های آن را نیز بررسی کردیم. بعد از آن در مورد اینکه قابلیت گسترش ووکامرس چیست و چگونه اینکار انجام می شود بحث کردیم و مزایا و معایب این افزونه نیز مورد بررسی قرار گرفت. در پایان نیز به ارائه اینکه بهترین گزینه برای میزبانی سایت وردپرسی استفاده کننده از ووکامرس چیست پرداختیم. اگر بخواهیم یک جمع بندی کامل را در مورد این افزونه ارائه کنیم می توانیم بگوییم که این افزونه می تواند یک فروشگاه ایده آل را برای شما ایجاد کند که استفاده از آن کار چندان سختی نیست و این مساله که آیا لازم است به سراغ یک پلتفرم دیگر بروید یا خیر، باید گفت که خیر! ووکامرس می تواند نیاز شما را به راحتی برطرف کند، اگر که یک سرویس میزبانی خوب و یک هاست مناسب برای آن داشته باشید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها