OpenCart چیست
خرید هاست

کسب و کار اینترنتی به خودی خود واژه ای وسوسه کننده است و وقتی که به سراغ نمونه های موفق از آن بروید و ببینید که توانسته است تا کجا پیش برود، مطمئنا شما هم وسوسه می شوید که زودتر کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید. البته باید گفت که اکنون این نوع از کسب و کار، دیگر صرفا یک فعالیت اضافه بر سازمان نیست و باید این مورد را در نظر داشت که آینده از آن کسب و کارهای اینترنتی است و ممکن است اگر سریعا کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی نکنید از قافله جا بمانید. اگر بخواهیم بگوییم که OpenCart چیست باید بگوییم که ابزاری است که می تواند تمامی مقدمات و ویژگی های لازم برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را برای شما فراهم کرده و مصداق اصلی یک کسب و کار اینترنتی برای شما باشد که با کمی پشت کار و خلاقیت می توان از آن نتایج خوبی گرفت و معمولا این گونه کسب و کارهای اینترنتی جواب خوبی گرفته اند.

قبل از بررسی این موضوع که سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی Opencart چیست لازم است تا کمی بیشتر با این موضوع که اصلا CMS های فروشگاهی چه هستند و چه کاری را می کنند آشنا شویم تا متوجه این موضوع شویم که دلیل این موضوع که می گوییم Opencart یکی از اجزایی است که ما را در مسیر مشخص و صحیحی برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی قرار می دهد چه چیزی است و در این میان نقش Opencart چیست

مقاله OpenCart چیست (بررسی کامل مزایا و معایب) در تاریخ چهاردهم مهر ماه بازنویسی و به صورت کامل بروزرسانی شد. 

سیستم های مدیریت محتوای فروشگاهی چه کار می کنند؟

اگر بخواهیم به صورت ساده بگوییم که این سیستم ها چه کاری را برای ما انجام می دهند باید بگوییم یک CMS فروشگاهی این وظایف را برعهده دارد که تمامی موارد و امکانات لازم برای ساخت و مدیریت فروشگاه شامل مدیریت محصولات، ارتباط با انبار، امکانات لازم برای فروش و همینطور دریافت وجه را در اختیار مدیران قرار دهند. پس وقتی از یک سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی یاد می کنیم منظور ما این است که یک سیستم طراحی شده با امکانات پایه که بتواند تمامی نیاز های ما را در این زمینه برطرف کند.

سیستم فروشگاه ساز چیست

سیستم های مختلفی برای اینکار ارائه شده اند و اینکه شما باید از کدام سیستم استفاده کنید بر عهده خود شماست که سیاست های کاری خود را بسنجید. اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، و آن این است که این امکانات در ازای چه بهایی به شما تحویل داده خواهد شد. در اینجا منظور از بها تمامی هزینه های مادی و همینطور میزان کاری است که باید برای داشتن یک فروشگاه انجام گیرد. عموما سیستم های مدیریت فروشگاهی موارد خاصی دارند که باعث شده است تا تفاوت ویژه ای با سایر سیستم ها داشته باشند.

به عنوان مثال در سیستم مجنتو شما آن را رایگان راه اندازی می کنید، اما به منابع بالا نیاز دارید و هزینه گسترش آن هم گران است. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به مقاله مجنتو چیست مراجعه کنید. تمامی سیستم های مدیریت فروشگاهی این موارد را دارند و باید در تصمیم گیری ها لحاظ شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل به بررسی این که OpenCart چیست بپردازیم و ببینیم که چه مزایا و چالش هایی در استفاده از این فروشگاه ساز وجود دارد.

OpenCart چیست

در پاسخ به سوال OpenCart چیست علاوه بر اینکه باید گفت OpenCart یک پلتفرم مدیریت محتوای فروشگاهی است، باید عبارات رایگان، اپن سورس و همینطور سازگار با امکانات مختلف و زبان فارسی را هم اضافه کرد. این سیستم برای اولین بار در سال 2010 منتشر شد و وارد بازار سیستم های مدیریت محتوا شد. این سیستم بر پایه PHP برنامه ریزی و ساخته شده است و استاندارد های بسته نرم افزاری GNU ( یا General Public License) یا همان بنیاد نرم افزار های آزاد را نیز شامل می شود.

اگر بخواهیم ببینیم که پایه های OpenCart چیست باید به سال 1998 اشاره کنیم که کریستوفر مان برای اولین بار این سیستم را ارائه کرد. این سیستم در ابتدا یک فروشگاه اینترنتی کوچک را روی FreeBSD راه اندازی می کرد و همین روال را در پیش گرفت تا در سال 2005 دامنه این سیستم ضعیف که منقضی شده بود توسط برنامه نویس دیگری به نام دنیل کِر خریداری شد و بدون توجه به ادعاهای مالک قبلی به ارائه یک CMS فروشگاهی پرداخت. این سیستم به جایی رسید که در سال 2014 بر اساس ادعای سازنده اولین سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی پر استفاده در چین معرفی شد. در آمار های موثق نیز این سیستم در رتبه های بالایی از استفاده قرار دارد و بعد از ووکامرس، مجنتو، شاپیفای و زن کارت جزو پر استفاده ترین سیستم های فروشگاهی است.

سیستم OpenCart چیست

اگر بخواهیم بگوییم که نقطه قوت و برتری OpenCart چیست باید به ویژگی هایی که برای تجارت و یک سیستم فروشگاهی دارد اشاره کنیم. در ادامه به بررسی این که این ویژگی های OpenCart چیست می پردازیم.

ویژگی های اصلی OpenCart چیست

هر سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی یک سری ویژگی های عمومی دارد که تقریبا در این سیستم ها یک التزام هستند و نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. این مورد در صورتی که ویژگی هایی خاص به آنها افزوده شود و بازدهی را بالا ببرد میتواند برای یک سیستم از این نوع بسیار مفید باشد که OpenCart این موارد را دارد. در رابطه با اینکه این ویژگی های و ارتقایی که از آن صحبت شد در مورد OpenCart چیست می توانیم این موارد را ارائه کنیم:

امکانات حرفه ای در تجارت B2B

تجارت B2B یا در اصل Business to Business یکی از انواع سیستم های فروش است که میتوان امکانات لازم را برای تعامل دو سازمان در فروش فراهم کند. اما دقیقا منظور از این قابلیت روی OpenCart چیست و این سیستم چه کار می کند؟

اگر به سایر سایت های فروشگاهی و اینترنتی نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که صرفا میتوانید محصولات را با شرایط محدود از نظر قیمت و یا تعداد خریداری کنید. خیلی از سایت های فروشگاهی این مجوز را که خرید شما به شرایط تعیین شده از طرف شما انجام شود نخواهند داد و همه چیز خیلی ساده خواهد بود. اما این شرایط در OpenCart کاملا متفاوت است. در این سیستم به سازمان ها و شرکت ها قابلیت هایی برای اعلام شرایط خود داده می شود و تقریبا می توان یک مکانیزم چانه زنی را در این سیستم دید که یک وضعیت انعطاف پذیر را برای تبادل نظرات هر دو طرف فراهم می کند.

گروه بندی مشتریان

تبیین سیاست های فروش یکی از موارد مهمی است که یک مدیر حرفه ای باید در روند کاری فروشگاه خود در نظر داشته باشد. یکی از الزامات تبیین استراتژی های خوب این است که شما بتوانید مشتریان خود را به صورت مجزا و دسته بندی شده در نظر بگیرید تا بتوانید متناسب با نیاز هر کدام آنچه که بازدهی بهتری را در پیش دارد در نظر بگیرید. اگر بخواهیم بگوییم در این میان نقش OpenCart چیست باید گفت که این سیستم می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

گروه بندی مشتریان به شما این فرصت را خواهد داد تا آنچه که برای هر گروه مناسب و قابل توجه است را به آنان ارائه کنید و فروش خود را بالا ببرید. OpenCart این قابلیت را به صورت کامل پشتیبانی می کند و می تواند به صورتی حرفه ای عمل کند.

ویژگی های OpenCart چیست

استراتژی های فروش و جشنواره

برگزاری یک جشنواره که از قیمت شما کم کرده و می تواند تخفیف های ویژه ای را در بازه زمانی خاص به مشتریان شما بدهد هم موردی است که می تواند فروش یک فروشگاه اینترنتی را چند برابر کند. شما با استفاده از OpenCart به این قابلیت که بتوانید به صورت نامحدود کوپن های تخفیف را برای کالاهای گوناگون و با امکانات و شرایط خاص تعریف کنید دارا هستید.

همینطور مورد دیگری که این سیستم مدیریت فروشگاهی به عنوان یک نقطه قوت معرفی می کند این است که شما با استفاده از آن امکان در نظر گرفتن ضریب مالیاتی را نیز دارید و می توانید این مورد را به صورت خودکار روی اجناس خود اعمال کرده تا در انتهای کار متضرر نشوید.

چند فروشگاهی بودن

قرار داشتن در یک نیچ کاری و اینکه شما بتوانید سایت خود را در یک موضوع خاص هم از نظر سئو و هم وجهه ای که دارید نگه دارید هم موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. اما از طرفی شاید امکان فعالیت در سایر دسته ها را هم داشته باشید، در این صورت این سیستم می تواند برای شما بسیار مفید باشد. قطعا این سوال پیش خواهد آمد که در این میان نقش OpenCart چیست

OpenCart میتواند به صورت چند فروشگاهی نیز برای شما عمل کند. شما با داشتن یک انبار و تعدادی محصول می توانید چند سایت فروشگاهی داشته باشید که همه آنها از یک پنل مدیریتی کنترل می شوند و می توان به راحتی با این سیستم تمامی سایت های فروشگاهی را مدیریت کرد.

این ویژگی ها میتواند به صورت تخصصی OpenCart را به یک فروشگاه ایده آل تبدیل کند. اما با کمی بررسی میتوان فهمید که این ویژگی ها در خیلی از سایت سازهای فروشگاهی دیگر نیز وجود دارند. اگر بخواهیم ببینیم که دلیل استفاده ما از OpenCart چیست باید به بررسی مزایای آن بپردازیم. بدیهی است که در کنار مزایا معایبی نیز وجود دارد. در ادامه با هم خواهیم دید که مزایا و معایب OpenCart چیست

مزایا و معایب سیستم OpenCart چیست

در بخش های قبلی به بررسی اینکه OpenCart چیست و چه ویژگی هایی دارد پرداختیم. اکنون نوبت به این رسیده است تا در مورد این موضوع صحبت کنیم که مزایا و معایب سیستم مدیریت محتوای OpenCart چیست و باید از این برنامه چه انتظاراتی داشته باشیم و یا اینکه در چه موضوعاتی مراقب باشیم مشکلی ایجاد نشود.

مزایای OpenCart چیست

به طور عمده می توان مزایای این سیستم عامل را حول محور رایگان بودن و اپن سورس بودن نام برد اما موارد دیگری نیز وجود دارند که این سیستم را برای یک فروشگاه اینترنتی ایده آل می کنند. این موارد عبارتند از:

سئوی خوب

OpenCart یکی از پلتفرم هایی است که می تواند به شما یک سئوی خوب و سریع را ارائه کند و می توان گفت که در اینجا با یک سیستم مدیریت محتوای SEO Friendly طرف هستیم. اما اگر بخواهیم بگوییم که دلیل این قابلیت در OpenCart چیست باید به این اشاره کرد که این سیستم بر مبنای PHP ارائه شده است و کاملا یکپارچه بوده و هیچ المان واکنشگرایی در آن وجود ندارد. پس زمانی که یک خزنده موتور جستجو به سراغ آن می آید تا سایت را بررسی کند، تمامی محتوایی که سایت دارد در این بررسی مشخص شده و این در امتیازگیری تاثیر بسیار زیادی دارد.

رایگان است

بدیهی است داشتن یک فروشگاه که بابت آن هیچ پولی پرداخت نکرده اید می تواند یک گزینه خوب باشد و از مزایای این سیستم به حساب بیاید. OpenCart علاوه بر رایگان بودن اپن سورس نیز هست و شما می توانید در هسته آن تغییرات زیادی را اعمال کنید.

در حال پیشرفت و توسعه

OpenCart یک سیستم در حال گسترش است و مانند خیلی از سیستم های فروشگاهی که ارائه کنندگان آنها از رمق افتاده اند و دیگر حال و حوصله آپدیت کردن و یا ارائه ویژگی جدید را ندارند نمی باشد. شما با استفاده از این سیستم می توانید از آپدیت های دوره ای و همینطور ویژگی های جدیدی که برای آن ارائه می شود مطمئن باشید.

مزایای OpenCart چیست

سریع و سبک می باشد

یکی دیگر از ویژگی هایی که OpenCart به شما ارائه می کند این است که بسیار سبک بوده و می توانید آن را روی یک هاست اشتراکی مانند هاست لینوکس اقتصادی و ارزان قیمت پیاده سازی کنید. خواهید دید که سایتی با تعداد بسیار زیادی محصول به سرعت روی سیستم بالا خواهد آمد و به راحتی پاسخگوی مشتریان خواهد بود. این درحالی است که برای رقبای سطح بالایی مانند ووکامرس شما نیاز به یک هاست با کیفیت خیلی بالاتر مانند هاست وردپرس و یا هاست ابری پیدا خواهید کرد.

کدنویسی ساده و راحت

ماژول هایی که برای این سیستم مدیریت محتوا نوشته می شود برعکس سیستم هایی مانند مجنتو و همینطور دروپال کدهایی ساده بوده و شما میتوانید خودتان به راحتی و با کمی مطالعه آنها را ویرایش کرده و یا یک ماژول جدید برای خود بنویسید. همینطور در صورتی که قصد گسترش آن را داشته باشید، هزینه زیادی از شما نخواهد گرفت و برنامه نویسی آن کاری سبک خواهد بود.

در حالی که مزایای زیادی برای OpenCart معرفی می شود، مزایایی نیز وجود دارد که میتواند از استفاده از آن توسط شما جلوگیری کند و شما را به این فکر وادارد که به سراغ یک سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی بزرگتر و بهتر بروید. اجازه دهید با هم به بررسی این موراد بپردازیم و ببینیم که معایب OpenCart چیست

معایب OpenCart چیست

در مورد اینکه معایب OpenCart چیست میتوان چند گزینه را به صورت محدود نام برد که عبارتند از:

نبود یک صفحه ساز ویژوال

اگر بخواهیم بگوییم مهمترین مشکلی که گریبانگیر استفاده کنندگان از OpenCart چیست میتوان به نبود یک صفحه ساز ویژوال اشاره کرد که در بین سایر سیستم ها مانند ووکامرس و مجنتو وجود دارد. در OpenCart برای کوچکترین تغییری لازم است که سراغ کد بروید و هسته دروپال را تغییر دهید. این کار در بعضی از موارد می تواند باعث بروز بعضی مشکلات و به هم ریختگی های دیگر نیز بشود. مشکلات امنیتی مختلفی نیز می تواند در این مورد به وجود آید.

 وجود خطا در افزونه ها

یکی دیگر از مواردی که میتوان به عنوان ضعف اشاره کرد، دنباله همان سادگی ویرایشی است که در بخش قبلی آن را دنبال کردیم. وقتی ویرایش و همینطور گسترش یک برنامه ساده باشد مورد توجه برنامه نویسان آماتور قرار گرفته و تشخیص انکه کدام افزونه و ماژول درست کار می کند می تواند کمی سخت باشد. به همین دلیل مشکلات زیادی در افزونه هایی که حتی به صورت پرمیوم برای این سیستم ارائه شده است وجود دارد و این امر می تواند در بعضی موراد سایت شما را طوری به هم بریزد که پیدا کردن ارور ها به هیچ عنوان کار ساده ای نیست.

قابلیت پایین برای ایمپورت محصولات

در صورتی که بخواهید محصولات خود را از یک فروشگاه اینترنتی دیگر و یا یک پایگاه داده دیگر وارد این پلتفرم بکنید، ممکن است کمی به مشکل بر بخورد. در خیلی از سیستم های فروشگاه ساز شما قابلیت انتقال داده های خود را دارید ولی در این سیستم نمیتوان به راحتی کار با سایر سیستم ها عملیات وارد کرده داده ها از یک سیستم مدیریت محتوای دیگر را انجام داد و لازم است تا کد نویسی کنید.

با توجه به موارد گفته شده می توان گفت که این سیستم مدیریت محتوا را به عنوان یک سیستم که نیاز به مراقبت توسط یک دولوپر و برنامه نویس دارد معرفی کرد و در صورتی که با زبان برنامه نویسی PHP و CSS آشنایی نداشته باشید در کار با OpenCart کمی دچار مشکل خواهید شد.

معایب سیستم OpenCart چیست

جایگاه Opencart در بین رقبا

اگر بخواهیم به این موضوع که در بین سایر سیستم های مدیریت محتوای فروشگاهی جایگاه Opencart چیست و این سیستم تا چه اندازه توانسته خود را ثابت کند صحبت کنیم، باید بگوییم که Opencart رقبای بسیار بزرگی دارد که لازم است برای رد شدن از آنها تلاش بسیار زیادی بکند. عرصه CMS های فروشگاهی نیز، مانند خیلی دیگر از برنامه ها و مواردی که به تجارت ربط دارند، یک رقابت شدید و سنگین در میان است که بعضا از روش های متعارف و نامتعارفی برای کنار زدن رقبا استفاده می شود. البته می توان گفت که بزرگان این عرصه توانسته اند جای خود را تثبیت کنند و به یک صلح نسبی دست یافته اند.

به طور کلی اگر بخواهیم به این مورد که صدرنشینان اصلی CMS های تجارت الکترونیک و E-Commerce چه سیستم هایی هستند اشاره کنیم، باید سه سیستم ووکامرس، شاپیفای و مجنتو را معرفی کنیم. در مورد این موضوع که ووکامرس چیست باید بگوییم که یکی از افزونه های رسمی و رایگان وردپرس می باشد که خود قابلیت استفاده از افزونه های جانبی نوشته شده برای آن را دارد و به صورت کامل آن را در مقاله ووکامرس چیست بررسی کردیم. این افزونه می تواند هر آنچه که یک فروشگاه لازم دارد را در اختیار کاربران بگذارد.

بعد از ووکامرس سیستم Shopify قرار دارد که یک CMS غیر رایگان بوده و لازم است که برای استفاده از این سیستم به صورت سالیانه هزینه پرداخت شود. این سیستم پشتیبانی قوی ای داشته و نسبت به ووکامرس کمی سبک تر می باشد. تعداد درخواست ها به پایگاه داده در این سیستم پایین بوده و می توان گفت که استفاده نسبتا بهینه ای از منابع دارد.

مجنتو هم سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی دیگری است که در مقام سوم قرار دارد و می توان گفت که نسبت به دو سیستم بالا سیستمی سریعتر خواهد بود، البته اگر منابع خوبی را در اختیارش قرار دهید، و یک برنامه نویس خبره را نیز برای پشتیبانی از آن داشته باشید. همانطور که در مقاله مجنتو چیست این موضوع را بررسی کردیم، مجنتو یک سیستم پر دردسر است که باید هر لحظه انتظار خراب شدن آن را داشته باشید و به دنبال رفع خطاها و ارور های آن باشید، اما می توان برای مدیریت یک فروشگاه بزرگ حساب کرد.

اما در این مورد که آینده Opencart چیست و آیا می تواند از بین این غول های بزرگ بازار تجارت الکترونیک، برای خود سهمی را بدست بیاورد، باید بگوییم که Opencart توانایی لازم را برای اینکار دارد، و نسبت به هر کدام از این سه سیستم برتری هایی دارد. باید گفت که Opencart از ووکامرس خیلی سبک تر و سریعتر است، از شاپیفای بسیار کم هزینه تر بوده و رایگان است، و از مجنتو خیلی کم دردسر تر و کارکردن با آن راحت تر است. در اینجا این سوال پیش می آید که دلیل عقب تر بودن Opencart چیست و چرا تا کنون این اتفاق نیفتاده است، که در جواب آن باید بگوییم Opencart نسبت به این سیستم ها، یک سیستم نوپا است و هنوز نتوانسته آنگونه که باید توانایی های خود را بروز دهد. این در حالی است که رقبای او نزدیک به چهار برابر وی سابقه داشته و تیم های بسیار قوی ای در پشت صحنه آنها در حال کار هستند.

اگر ارائه دهندگان Opencart بتوانند یک مسیر ثابت و درست را برای خود انتخاب کنند و بدون دلسرد شدن به راه خود ادامه دهند، به جرات می توان گفته که Opencart، از پتانسیل و زیرساختی که بتواند با استفاده از آن این سه پلتفرم بزرگ را پشت سر بگذارد دارد. اما راه برای او کمی دشوار بوده و تصمیمات مدیریتی خصوصا در زمینه انتخاب روشی که برای گسترش این سیستم در نظر گرفته خواهد شد، می تواند در این اتفاق تاثیرگذار باشد.

معایب OpenCart چیست

تا اینجای کار دیدیم که اگر بخواهیم یک وبسایت را با استفاده از این سیستم مدیریت محتوای حرفه ای فروشگاهی راه اندازی کنیم مزایا و معایب OpenCart چیست و این موضوع که این سیستم می تواند چه امکاناتی را در اختیار ما قرار دهد، اما اگر بخواهیم به صورت کامل آن را بررسی کنیم یک موضوع دیگر لازم است بررسیی شود و آن این است که ما باید چه امکاناتی در اختیار OpenCart قرار دهیم تا بتواند برای ما به خوبی کار کند و در واقع این موضوع که این سیستم به چه سرویسی برای میزبانی نیاز دارد بپردازیم.

بهترین هاست برای OpenCart چیست

وقتی که شما به سراغ یک فریم ورک و یا سیستم مدیریت محتوا می روید لازم است از تمام توانایی ها و نقطه ضعف هایی که ارائه می کند اطلاع داشته باشید و بدانید که دقیقا با چه چیزی طرف هستید. اما این بخشی از ماجرا است و مهمترین نکته برای اینکه بتوانید یک محصول کامل و خوب را با آن تحویل مشتری دهید یا سایت خود را راه اندازی کنید و از آن راضی باشید، این است که بدانید سایتی که با این سیستم طراحی می شود به چه امکاناتی نیاز دارد و باید چه چیزی را به آن بدهید. توجه داشته باشید هیچ سیستم مدیریت محتوایی این امکان را نخواهد داشت که بدون اینکه امکانات لازم را در اختیار وی قرار دهید به شما سرویس بدهد.

در واقع شما باید هاست یا سرور مجازی خاصی را برای سایتی که با این سیستم ها راه اندازی می شود فراهم کرده تا این سیستم ها بتوانند کار خود را روی آن انجام داده و سایت شما را بالا نگه دارند. اما آنچه که مهم است در این مورد در نظر داشته باشید، این است که هاست مورد نظر باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا بتواند سایت شما را بالا نگه دارد. عموما می توان گفت که هاست و سرویس های میزبانی یکی از معضلاتی هستند که سیستم های مدیریت محتوا با آن روبرو بوده و از وردپرس بزرگ گرفته تا مجنتو و دروپال همگی در مورد هاست داستان های خاص خود را دارند. اما در این میان استثنایی هم وجود دارد و از قضا در اینجا ما با همین مورد استثنا سر و کار داریم.

وقتی که شما از یک سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنید، یکی از اولین معایبی که به آن وارد است کند بودن بخاطر سنگین بودن این سیستم ها است که چاره آن استفاده از میزبانی و هاست با کیفیت است که می تواند هزینه های نگهداری از سایت را برای شما بالا برده و به تبع برای یک کسب و کار پر بازده لازم است که هزینه ها را پایین نگه داشت. اما همانطور که در داخل متن نیز به این موضوع اشاره کردیم شرایط برای OpenCart کاملا متفاوت است.

در صورتی که بخواهیم بگوییم استثنای سیستم مدیریت محتوای OpenCart چیست باید بگوییم که هسته PHP سیستم OpenCart یک هسته سبک و فعال است که می تواند با منابع پایین کار کرده و به سرعت به درخواست ها پاسخ دهد و گیر و گور های وردپرس و جوملا را با خود به هسته وارد نکرده و هسته ای سبک و شسته رفته دارد که برای کارکرد به منابع کمی نیاز دارد. پس شما می توانید با استفاده از هاست های اشتراکی مانند هاست لینوکس و هاست ویندوز آن را پیاده سازی کنید. البته باید دقت داشته باشید که از آنجایی که زبان برنامه نویسی این سیستم PHP است، بهتر است که از هاست لینوکس استفاده شود تا این دردسر ها کاملا برای شما رفع شود.

وقتی که شما با این سیستم سایت خود را راه اندازی کنید و آن را جا بیندازید بعد از مدتی قطعا شما یک سایت پر بازدید و بزرگ را خواهید داشت که ممکن است هاست اشتراکی روی آن جواب ندهد. در مورد این موضوع باید بگوییم که هاست های اشتراکی به صورت معمول پهنای باند و همینطور پاسخ دهی پایینی دارند و در صورتی که تعداد درخواست ها بالا برود حتی سبک بودن OpenCart هم نمی تواند به شما کمکی بکند. پس وقتی که آمار بازدید سایت شما بالا برود لازم است که به سراغ یک سیستم میزبانی قدرتمند دیگر بروید. بهترین گزینه در اینجا می تواند استفاده از هاست ابری باشد.

در صورتی که بخواهیم بهترین نوع این نوع از هاست را معرفی کنیم لازم است به هاست لینوکس ابری اشاره کنیم که می تواند به صورت کامل جوابگوی نیاز های OpenCart باشد و در پاسخ به این سوال که بهترین هاست برای OpenCart چیست می توان به صورت قطعی به آن اشاره کرد.

اما در صورتی که شما سایتی را دارید که هنوز در حال توسعه است و هر روز ویژگی های تازه و جدیدی را روی آن اضافه کرده و به نوعی در حال کار کردن برای ارتقای سایت خود هستید، شما امکاناتی بیشتر از یک کنترل پنل عادی برای سایت خود نیاز دارید و در این حالت است که به طور کلی باید استفاده از هاست را کنار گذاشته و به سراغ استفاده از سرور مجازی بروید. سرور مجازی به شما این امکان را می دهد که یک سیستم عامل کامل را در اختیار داشته باشید و وب سرور خود را روی آن راه اندازی کنید و هر موضوع که نیاز داشته باشید را به صورت کامل تست و آزمایش کنید.

اگر وبسایت شما به امکانی نیاز دارد که به واسطه آن دسترسی کاملی به سرور خود نیاز داشته باشید، می توانید سرویس های سرور مجازی ایران و سرور مجازی اروپا را امتحان کنید. بسته به اینکه تمرکز شما روی استفاده از کدام ترافیک باشد و بخواهید در کدام منطقه بیشتر فعالیت داشته باشید می توانید از این سرویس ها استفاده نمایید. بدیهی است که سرور های داخل ایران امکانات خوبی را برای کاربران فارسی زبان داشته و هم از نظر مصرف اینترنت و هم از نظر سرعت بالا آمدن سایت می تواند سرویسی بهتر برای کاربران ایرانی تلقی شود که در صورتی که می خواهید یک وب سایت فارسی داشته باشید به شما توصیه می کنیم از این سرویس استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد اینکه OpenCart چیست و چه ویژگی هایی دارد و همینطور این مسائل که مزایا و معایب OpenCart چیست با هم صحبت کردیم و دیدیم که یان سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی تازه نفس، قابلیت های زیادی دارد که می توان از آنها استفاده کرد. البته شاید این سیستم به اندازه رقبای جدی خود تکامل پیدا نکرده باشد و دلیل این موضوع هم این است که سن این سیستم بسیار کمتر از آن است و به صورت اپن سورس و رایگان هم عرضه شده است. به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم که نمای آینده OpenCart چیست و به کجا خواهد رسید باید بگوییم آینده ای درخشان در انتظار این سیستم سبک است. در صورتی که دانش برنامه نویسی کافی داشته باشید، OpenCart می تواند یک سیستم فروشگاهی ایده آل را برای شما فراهم کند.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها