مجنتو چیست؟ معرفی یک فروشگاه‌ساز حرفه‌ای

مجنتو چیست
خرید هاست
میزبانی وب

راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی را می‌توان همواره یکی از مهمترین اهداف اینترنت معرفی کرد که اگر کمی کلاه خود را بالاتر بگذاریم باید بگوییم دیگر کسب‌وکار اینترنتی و داشتن یک سایت به یک اصل ضروری تبدیل شده است در صورتی که از آن غافل شوید ممکن است که قافله جا بمانید و بازار را از دست بدهید. سایت فروشگاهی یکی از اصلی‌ترین و مهمترین مصادیق کسب‌وکارهای اینترنتی است که شما می‌توانید انواع رنگارنگی از آن را ببینید. آنچه که در مورد بیشتر این سایت‌ها مشترک است این است که شما می‌توانید با استفاده از آنها تمامی ویژگی‌های محصول، نظرات مشتریان و به‌طورکلی هر امکانی که برای فروشگاه نیاز است را مشاهده کنید. در این مقاله با بررسی این سوال قصد داریم تا در مورد یکی از سیستم‌هایی صحبت کنیم که شما این امکان را خواهید داشت که به‌راحتی با استفاده از آن فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی و مدیریت کنید.

قبل از اینکه ببینیم مجنتو چیست و چه کار می‌کند لازم است تا کمی بیشتر در مورد فروشگاه‌سازها صحبت کنیم و ببینیم که منظور ما دقیقا از سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی چیست.

فروشگاه‌ساز چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

در مقاله CMS چیست به بررسی این موضوع که سیستم‌های مدیریت محتوا چه هستند و چه کاری را برای ما انجام می‌دهند پرداختیم و دیدیم که وقتی می‌‌گوییم یک سیستم مدیریت محتوا منظور ما یک پنل کنترلی قوی است که بتواند سایت ما را برای هدفی که داریم به‌صورت کاملا حرفه‌ای به اجرا درآورده و به ما این امکان را بدهد که در مورد آنچه که در سایتمان می‌خواهیم داشته باشیم اختیارات کامل مدیریتی را بدهد و بتوانیم آن را ویرایش کنیم.

فروشگاه ساز چیست

یک فروشگاه‌ساز نیز یک سیستم مدیریت محتوا است که دقیقا تمام این امکانات را در اختیار ما قرار خواهد داد. البته با این تفاوت که این سیستم برای این طراحی شده است تا الزامات مربوط به یک سایت فروشگاهی را داشته باشد. یعنی بتوان از طریق آن محصولات را تعریف کرده، توضیحات محصول را درج کرد، وضعیت موجودی‌های انبار و قیمت‌گذاری‌ها را تغییر داد و همین‌طور موارد مربوط به تالارهای گفتگو، نظرات مشتریان و تمامی این ویژگی‌ها را مرتب کنید.

البته این فقط مربوط به ظاهر سایت است و آن چیزی است که به کاربر نمایش داده خواهد شد. گزارش‌گیری‌های مختلفی که در پس زمینه نیاز است و مدیریت کالاهای فروخته شده و هماهنگی با انبار و سایر موارد دیگر، بخش بزرگی هستند که صحبتی از آنها به میان نیامده است. به‌طورکلی می‌توان گفت که فروشگاه‌ساز پلتفرمی است که هم در رابط کاربری سایت و هم در بک‌اند سایت نقش بسیار مهمی در ایجاد یک فروشگاه داشته و مسئول این است که امکانات کنترلی یک فروشگاه کامل را به ما بدهد.

مجنتو یکی از سیستم‌هایی است که می‌تواند این امکانات را برای ما فراهم کند و در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این موضوع که مجنتو چیست و چه مزایا و معایبی دارد صحبت کنیم.

مجنتو چیست و از کجا آمده است؟

مجنتو (Magento) یک سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی و به‌صورت گسترده‌تر یک پلتفرم تجارت الکترونیک است که با زبان برنامه‌نویسی PHP طراحی و پیاده‌سازی شده است. این سایت‌ساز فروشگاهی کار خود را در سال 2008 شروع کرد و توانست پیشرفت خوبی داشته باشد و خیلی از سایت‌های بزرگ از این پلتفرم استفاده می‌کردند. در سال 2018 شرکت ارائه‌کننده این پلتفرم توسط غول بزرگ ارائه‌کننده نرم افزارهای کاربردی یعنی Adobe خریداری شده و تغییراتی در آن ایجاد شد.

سایت ساز مجنتو چیست

مجنتو همواره یکی از استفاده‌کنندگان از PHP بوده است و می‌توان گفت به این مفهوم است که سازگاری با پایگاه داده‌های MySQL و MariaDB را همواره در خود داشته است. استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند تکنیک برنامه‌نویسی شی‌گرا و MVC در این پلتفرم به کار گرفته شده است و سازگاری آن با فریم‌ورک Zend نیز بر این موضوع که با یک سیستم لینوکسی و متداول طرف هستیم تاکید بیشتری می‌کند. شاید بتوان این نوع از معماری را یکی از متداول‌ترین و عمومی‌ترین انواع سیستم مدیریت محتوا دانست، که بیشتر هم خانواده‌های اپن‌سورس مجنتو از آن استفاده می‌کنند. اما مجنتو توانست بازدهی خوبی را از خود نشان دهد.

اکنون بیش از صدهزار سایت فروشگاهی از این سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی استفاده می‌کنند و اگر بخواهیم بگوییم که بزرگترین موفقیت مجنتو چیست می‌توان دانلود شدن 2.5 میلیون باره این برنامه و به‌دست آوردن سهم 30 درصدی از کل بازار سایت‌سازهای فروشگاهی را در سال 2019 معرفی کرد. در حال حاضر این برنامه تحت دو نسخه مختلف به نام‌های مجنتو اپن‌سورس و مجنتو تجاری ارائه می‌شود که همان‌طور که از اسم آنها مشخص است نسخه اپن‌سورس رایگان است و نسخه تجاری نیز نسخه ادوبی با امکانات بیشتر است و به‌صورت اشتراکی تهیه می‌شود.

مجنتو به‌عنوان یک سیستم فروشگاهی باید از یک مقاومت و امنیت خوب در برابر تهدیدات امنیتی برخوردار باشد که می‌توان گفت در این زمینه موفق عمل کرده است. در ادامه به توضیح کامل اینکه وضعیت امنیتی مجنتو چیست خواهیم پرداخت.

امنیت در مجنتو

شاید اگر شما یک سایت اطلاع‌رسانی و یا یک وبلاگ داشته باشید و این سایت دچار مشکلات امنیتی شود بتوانید با یک بازگردانی بکاپ و رفع باگ وضعیت خود را اصلاح کرده و سایت را به حالت اول بازگردانید. اما همین کار در یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند باعث از دست رفتن خیلی از سفارش‌ها و یا حتی بدتر از آن اختلال در ایجاد سفارشات پرداخت نشده و مواردی از این دست شود.

مجنتو یکی از سیستم‌هایی است که همیشه بر سر امنیت آن بحث‌هایی وجود داشته است اما به‌طورکلی می‌توان این سایت‌ساز را از نظر امنیتی یک سایت امن دانست و ارائه‌دهندگان نیز نسبت به برقراری امنیت بیشتر روی پلتفرم خود جدی هستند و تقریبا به‌صورت ماهیانه پچ‌های امنیتی برای تمامی ورژن‌های مجنتو منتشر می‌شود. در پلتفرم مجنتو شما این امکان را خواهید داشت تا سایت خود را با استفاده از ابزارهای متعددی از نظر امنیتی آزمایش کرده و در صورتی که باگی از آن پیدا شد آن را رفع کنید.

امنیت در مجنتو چیست

در نسخه‌های غیراپن‌سورس مجنتو نیز حتی قبل از اینکه شما به فکر آن باگ بیفتید ادوبی آن را برای شما رفع خواهد کرد. پس به‌طورکلی اگر بخواهیم ببینیم که نتیجه ارزیابی امنیتی مجنتو چیست می‌توان آن را یک سایت‌ساز خوب معرفی کرد. مجنتو علاوه بر پچ‌های امنیتی مزایای دیگری نیز دارد که کم نیستند.

یک موضوع دیگری که باید با هم بررسی کنیم این است که در کنار تمامی برندهای بزرگی که به مجنتو اعتماد کرده و سایت خود را تحت آن راه‌اندازی کرده‌اند، چند درصد از کاربران از این سیستم استفاده می‌کنند و اوضاع کاربران آن چطور است. در ادامه به صورت مفصل در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

درصد استفاده از مجنتو چیست؟

وقتی که بخواهیم به‌سراغ بررسی یک سیستم مدیریت محتوا برویم موارد و نکات مختلفی وجود دارد که می‌توان در نتیجه نهایی به آنها تکیه کرد. یکی از موثرترین و قابل اعتمادترین معیارهایی که برای این نوع از سیستم‌ها وجود دارد میزان اعتباری است که نزد کاربران دارند و باید گفت که درصد استفاده کاربران از آنها می‌تواند تعیین‌کننده این معیار باشد. وقتی صحبت از سیستم‌های مدیریت محتوای جا افتاده‌ای مانند وردپرس و جوملا در میان باشد که درصدهای بالای استفاده را دارند، باید گفت این معیار توانسته خود را به خوبی نشان دهد ولی در صورتی که بخواهیم بگوییم اوضاع مجنتو چیست می‌توان گفت که باید کمی ریزتر به داستان نگاه کرد.

درصد استفاده از مجنتو را می‌توان 1 درصد معرفی کرد. یعنی دقیقا در ماه اکتبر سال 2021 که این مقاله در حال نگارش می‌باشد آمارهای ارائه شده از منابع معتبر مانند W3techs به ما می‌گویند که یک درصد از کل سایت‌هایی که با استفاده از CMSها راه‌اندازی شده‌اند، از سیستم مدیریت محتوای مجنتو استفاده می‌کنند. شاید به نظر برسد که این میزان یک درصد خیلی پایین است و کارایی چندانی را ندارد اما اگر روی آن ریز شویم متوجه حقایق بزرگی می‌شویم.

در خصوص همین یک درصد هم باید گفت با توجه به اینکه نزدیک به 70 درصد از آمار استفاده از CMSها در دستان وردپرس و جوملا قرار گرفته است و البته سیستم سایت‌ساز آماده آمازون که شاپیفای نام دارد هم در تمامی این آمارها در نظر گرفته می‌شود، نزدیک به 80 درصد از آمار استفاده توسط سه غول اصلی این بازار تصرف شده و از 20 درصد بقیه مجنتو یک درصد سهم برای خود گرفته است. اگر نگاهی به تعداد بالا و زیاد این سیستم‌ها بیندازیم، متوجه این موضوع می‌شویم که مجنتو در واقع آمار خوبی دارد و این یک درصد به هیچ عنوان درصد کمی نیست.

اما آنچه که در مورد مجنتو کمی عجیب‌وغریب است نموداری است که نشان‌دهنده میزان ترافیک و همین‌طور تعداد کاربران سیستم‌های مدیریت محتوای فروشگاهی است که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

درصد استفاده از مجنتو چیست

آماری که این نمودار نمایش می‌دهد از سایت W3Tech استخراج شده که می‌توان آن را یکی از معتبرترین آمارگیرهای استفاده از سیستم‌های مختلف در وب معرفی کرد که همیشه اطلاعات به‌روز و کاملی را ارائه می‌کند. تصویری که این تحلیل‌گر ارائه می‌کند یک تصویر کاملا جالب است که می‌تواند قدرت‌نمایی خوبی برای مجنتو باشد. همان‌طور که در این تصویر مشاهده می‌کنید محور افقی نشان‌دهنده تعداد سایت‌هایی است که از یک سیستم استفاده می‌کنند و محور عمودی تعیین‌کننده این است که ترافیک سایت‌ها چطور هستند. یعنی هر چه به سمت بالا برویم سایت‌های بزرگتر از این سیستم‌ها استفاده می‌کنند. 

در نموداری که دیدم جایگاه وردپرس جلوتر از سایر رقبا قرار گرفته است و فاصله بسیار زیادی را با سایرین دارد. همان‌طور قبل از آن شاپیفای، جوملا، ویکس و اسکوار اسپیس قرار گرفته و بعد از آنها مجنتو در مقام پنج قرار گرفته و تعداد بسیار کمتری سایت را به خود اختصاص داده است. اما نکته جالب اینجاست که با همین تعداد کم میزان بازدید سایت‌هایی که از مجنتو استفاده کرده‌اند بسیار بیشتر از وردپرس بوده است.

اگر بخواهیم بگوییم که نتیجه تحلیل این نمودار برای مجنتو چیست باید گفت که وردپرس هر چند آمار بیشتری را به خود اختصاص داده اما بیشتر این سایت‌ها سیاهی‌لشکر هستند و سایت‌های واقعی که ترافیک خوبی دارند، از مجنتو برای سایت خود استفاده کرده‌اند.

در واقع مجنتو انتخاب بزرگان بوده است و این مورد را در استفاده از آن باید در نظر داشت. در صورتی که بخواهیم بگوییم واقعا دلیل انتخاب این سیستم مدیریت محتوا توسط سایت‌های پرترافیک و بزرگ چیست می‌توان به قابلیت‌های خوبی اشاره کرد که این سیستم از خود ارائه می‌کند و در ادامه به‌صورت مفصل آنها را با هم بررسی خواهیم کرد.

مزایای مجنتو چیست؟

در بخش‌های قبلی در مورد میزان فروش و تعداد دانلودهای این پلتفرم صحبت کردیم و دیدیم که این پلتفرم توانسته است بازدهی خود را به چه سطحی برساند. بدیهی است وقتی یک پلتفرم تجاری تا این اندازه رشد می‌کند قطعا یک پشتوانه خوب از ویژگی‌های خاص داشته است. در این بخش می‌خواهیم در مورد این صحبت کنیم که ویژگی‌های مجنتو چیست و چه مزایایی باعث شده است تا این پلتفرم این رشد را داشته باشد.

عموم مزایای مجنتو به حوزه تخصصی این پلتفرم یعنی فروشگاهی بودن آن باز می‌گردد، اما مزایای دیگری نیز وجود دارند که مجنتو را یک گزینه خاص کرده‌اند. به‌طورکلی در پاسخ به سوال مزایای مجنتو چیست می‌توانیم این موارد را نام ببریم:

اپن‌سورس بودن

اینکه شما یک پلتفرم تجاری را آن‌گونه که نیاز دارید تغییر دهید دلیلی است که خیلی از برنامه‌نویسان به‌سراغ مجنتو می‌روند. همین‌طور اپن‌سورس بودن باعث می‌شود تا یک برنامه یا پلتفرم از منابع مختلفی تغذیه شود و انجمن‌هایی که برای آن ایجاد می‌شوند یک بستر ایده‌آل برای گسترش را فراهم می‌کنند. عموم شرکت‌های اصلی که برنامه‌ها را به‌صورت اپن‌سورس ارائه می‌کنند از ایده‌هایی که خیلی از کاربران روی این سیستم‌ها پیاده‌سازی می‌کنند استقبال کرده و خیلی از این ایده‌ها تبدیل به مسیر حرکت و پیشرفت پروژه می‌شود.

مجنتو نیز یکی از این پروژه‌ها است که توانسته است از منبع‌باز بودن چیزهای زیادی بدست آورد. به علاوه اینکه شما قادر خواهید بود تا آن را به شکلی که خودتان نیاز دارید در آورید و هر جایی که نیاز بود با استفاده از کد منبع‌باز آن به بهترین شکل ممکن برای نیاز خود بهینه‌سازی کنید.

مزایای مجنتو چیست

پشتیبانی و مراجع

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند برای یک پلتفرم فروشگاه اینترنتی و یا هر نوع CMS دیگری مفید باشد این قابلیت است که یک پشتیبانی خوب و مراجع مختلفی برای آموزش داشته باشد. اگر بخواهیم بگویم در این مورد نقطه قوت مجنتو چیست می‌توان به جوامع فعال آن و داکیومنت‌های ارائه‌شده از طرف ادوبی اشاره کرد. البته خود ادوبی نیز برای ورژن سوم این پلتفرم یک پشتیبانی پرمیوم و قوی را ارائه می‌کند.

بومی برای فروشگاه‌ها

خیلی از سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف وجود دارند که می‌توانند به شما یک فروشگاه اینترنتی را ارائه کنند. اما مجنتو یک متخصص فروشگاه اینترنتی است و شما با استفاده از آن دیگر نیازی به پلتفرم‌های دیگر ندارید. مجنتو به‌صورت تخصصی در این حوزه کار می‌کند و می‌داند که چالش‌های یک فروشگاه چیست. وقتی شما از این سیستم استفاده کنید در واقع تجربه چندین ساله این پلتفرم در ارائه یک فروشگاه را خواهید داشت.

چند فروشگاه و یک پنل مدیریتی

شاید این مورد کمی گنگ به نظر برسد، اما اگر بخواهیم بگوییم که معنای این مزیت مجنتو چیست باید بگوییم که به شما یک مدیریت متمرکز از یک پنل شخصی‌سازی‌شده برای تمامی سایت‌هایی که مدیریت آنها را بر عهده دارید و یا مالک آنها هستید داده خواهد شد.

شما با یک بار لاگین می‌توانید ببینید که در تمامی سایت‌هایی که دارید چه اتفاقی افتاده است و وضعیت سفارشات و محصولات شما به چه صورت است.

سئو آسان و خوب

یکی از مشکلاتی که خیلی از سیستم‌های مدیریت محتوای فروشگاهی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند یک سئو و بهینه‌سازی قابل‌قبول برای موتورهای جستجو است. در یک فروشگاه اینترنتی سئو مناسب بخش اعظم کاری است که سرمایه‌گذاران و وب‌مسترها باید آن را پیگیری کنند.

سئو راحت مجنتو

اما در این مورد که امتیاز ویژه مجنتو چیست باید گفت که این سیستم مدیریت محتوا توانسته است با رفع موانع ساختاری و ارائه یک هاست یکپارچه که قابلیت خوبی را برای معرفی به روبات‌ها و خزنده‌های موتورهای جستجو دارد. از طرفی این سیستم یک سیستم فول ریسپانسیو تلقی می‌شود. البته اگر این ادعا هم درست نباشد می‌توانیم بگوییم که از این نظر در سطح بالایی قرار گرفته و قابلیت نمایش خوبی را در سیستم‌های دسکتاپ، تبلت‌ها و موبایل دارد که می‌تواند در سئو تاثیر زیادی داشته باشد.

سرعت بالا آمدن مجنتو نیز عامل دیگری است که در این زمینه نقش داشته است و هم از نظر سئو و هم تجربه کاربری باعث پیشرفت سایت خواهد شد.

بالا بودن امکان کنترل

شما علاوه بر اپن‌سورس بودن و اینکه می‌توانید هر چیزی را با کد تغییر دهید، در مجنتو می‌توانید یک کنترل بالا روی موراد مختلف نیز داشته باشید. اما این کنترل بالا در مجنتو چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

در نظر بگیرید که وقتی می‌خواهید محصولی را ویرایش کنید به چه امکاناتی نیاز خواهید داشت؟ تغییر قیمت‌ها، توضیحات در مورد محصول، محدود کردن کامنت‌ها، آمار خرید، راه‌اندازی جشنواره و امکان اعمال تخفیف‌های گروهی و مواردی از این دست از ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند فروشگاه شما را ایده‌آل کنند. اما در خیلی از سیستم‌ها شما به چندین افزونه نیاز خواهید داشت تا این کارها را برای شما انجام دهند که هر کدام از آنها می‌توانند بسیار دردسرساز باشند. اما مجنتو این کار را به‌راحتی انجام خواهد داد.

هماهنگی با درگاه‌های پرداخت

یکی دیگر از مواردی که می‌توان در راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی آن هم در داخل ایران آن را به شدت مهم دانست، هماهنگی با درگاه‌های پرداخت است که خیلی از فروشگاه‌سازها در این مرحله به مشکل می‌خورند. امکانات خوبی برای مجنتو ایجاد شده است که شما با استفاده از آنها می‌توانید درگاه فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید. شما می‌توانید از درگاه‌های مستقیم که بانک‌ها ارائه می‌کنند و یا از درگاه‌های غیرمستقیم که یک واسط به شما ارائه می‌کند استفاده کنید.

در خلال مزایایی که برای این فروشگاه‌ساز بزرگ گفته شد، بدیهی است که معایبی نیز وجود داشته باشد. در ادامه این مطلب در رابطه با اینکه معایب مجنتو چیست بیشتر صحبت خواهیم کرد.

هماهنگی با درگاه

معایب مجنتو چیست؟

در مورد اینکه معایب مجنتو چیست و چرا نباید از آن استفاده کنیم هم مانند مزایای این سیستم مدیریت محتوا، اغراق‌هایی وجود دارد که بیشتر آنها زیاده‌گویی است. اما واقعا این سیستم فروشگاهی بی‌عیب‌ و‌ نقص نیست. در ادامه با هم می‌بینیم که معایب مجنتو چیست و چرا سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی مجنتو کمی عقب‌تر از رقبای خود ایستاده است.

سختی در استفاده

وقتی بخواهیم ببینیم که عمده مشکل کاربران با مجنتو چیست قطعا به سختی استفاده از آن خواهیم رسید. مجنتو یکی از سیستم‌هایی است که می‌تواند برای کاربران آماتور کابوس باشد. شما با مجنتو می‌توانید هر کاری را انجام دهید. اما مجنتو قوانین خود را دارد که در اولین برخورد خصوصا برای کسانی که آشنایی زیاد با مدیریت یک سایت ندارند به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست.

در مقایسه با یک سیستم مدیریت محتوای روان مانند وردپرس مجنتو از نظر تجربه کاربری که به شما می‌دهد تقریبا حرفی برای گفتن ندارد.

ویرایش طولانی و زمان‌بر

پروسه‌‌‌ها و فرایندهایی که به ویرایش داده‌‌های شما منجر می‌شود، علاوه بر سخت بودن زمان‌بر نیز می‌باشد. به این صورت که شاید شما در وردپرس بتوانید در یک مدت زمان مشخص 50 محصول خود را ویرایش کرده و آنها را مرتب کنید. در همین زمان شما در مجنتو تنها 25 محصول را آن‌گونه که باید ویرایش کرده‌اید. در مجنتو کارها به نحوی کند پیش می‌رود و واقعا کاری هم از شما بر نمی‌آید و روال کار به این صورت است.

هزینه‌بر بودن پشتیبانی

گسترش یکی از ارکان اصلی هر سایت فروشگاهی است و مطمئنا خیلی از سایت‌ها هستند که می‌خواهند کسب‌وکار خود را توسعه دهند. بعضی از این توسعه‌ها را می‌توان روی همین سایت فعلی انجام داد. اما اگر نیاز داشته باشید که یک ویرایش کلی انجام داده و با کدنویسی بعضی از ماژول‌های اصلی را به سایت خود اضافه کرده و یا آنها را کم کنید، آن موقع است که دیگر این پلتفرم مهربان و رایگان به شما لبخند نخواهد زد.

معایب مجنتو چیست

در بررسی اینکه علت این رفتار مجنتو چیست به این نتیجه می‌رسیم که کسانی که تخصص لازم را برای دست‌کاری سایتی این‌چنینی داشته باشند، زیاد نیستند. در واقع پیدا کردن این دولوپرها نیز کار سختی است و اگر آنها را پیدا هم بکنید، به هیچ وجه انتظار شنیدن یک قیمت مناسب را نداشته باشید. نکته‌ای که می‌توان در مجموع به آن اشاره کرد این است که توسعه مجنتو گران است.

تعداد ارورهای بالا

اگر قصد دارید سایت فروشگاهی خود را با مجنتو راه‌اندازی کنید، باید بدانید که یک سایت بی‌سروصدا که مانند ساعت برای شما کار می‌کند را نخواهید داشت و باید ارورهای وقت و بی‌وقت آن را نیز رفع کنید. با توجه به دشواری و پیچیدگی طراحی اگر بخواهیم بگوییم بهترین راه برای اینکه رفع ارور مجنتو چیست باید به تالارهای گفتگو و گروه‌هایی که افراد متخصص در این حوزه در آنها فعالیت دارند وارد شوید. البته پشتیبانی‌های خوب و داکیومنت‌های زیادی وجود دارد که به زبان انگلیسی هستند و عموما به فارسی ترجمه نشده‌اند. از همین رو پیدا کردن ارورهای مختلف در آنها کمی دردسر دارد و شما دقیقا باید بدانید چه می‌خواهید که در بیشتر ارورها این کار ممکن نیست.

به‌طورکلی می‌توان گفت که مجنتو زیاد به فکر پشتیبانی زبان فارسی خود نبوده است و در این مورد کمی از سایر رقبای خود عقب‌تر ایستاده است.

تغییرات شدید در ورژن‌ها

مجنتو تاکنون سه ورژن اصلی ارائه داده است. ورژن اول و دوم که همان Magento 1 و Magento 2 هستند و ورژن سوم مربوط به ادوبی می‌باشد که نسخه پرمیوم و فروشی است. معمولا استفاده از ورژن‌های 1 و 2 بیشتر بوده و این ایراد نیز وجود دارد که این دو ورژن اصلا شباهتی با هم ندارند و خیلی از این تغییرات می‌تواند گیج‌کننده باشد.

شما برای کاری که در ورژن 1 یک نتیجه می‌داده است، در ورژن 2 نتیجه دیگری را خواهید گرفت. پس اگر بنا به هر دلیلی تغییری در نیاز به تغییر ورژن داشتید قبل از آن باید آموزش‌های مربوطه را نیز مرور کنید تا به مشکلی که از پس رفع آن برنیاید برخورد نکنید.

استفاده از منابع

بهینه‌سازی مجنتو برای استفاده از منابع هاست و سرور مجازی یکی دیگر از مواردی است که شما باید به آن توجه داشته باشید. اگر بخواهیم بگوییم دلیل این مورد از مجنتو چیست می‌توانیم بگوییم که با توجه به اینکه ارجاع‌های این سیستم به پایگاه داده زیاد است و به‌طورکلی یک سیستم فروشگاهی تعداد درخواست‌های زیادی را به سرور ارسال می‌کند، نمی‌توان از سرویس‌های اشتراکی روی آن استفاده کرد. سرویس‌هایی که برای مجنتو استفاده می‌کنید بهتر است به‌صورت اختصاصی باشد که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

همان‌طور که دیدیم این مورد که معایب مجنتو چیست می‌تواند تا مزایای آن پیش رفته و تقریبا بیشتر آنها را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. پس اگر برای انتخاب سیستم مدیریت سایت فروشگاهی خود دچار تردید شده‌اید، می‌توانید ادامه مطلب را دنبال کنید.

رقبای مجنتو

مجنتو تنها سیستم فروشگاهی موجود نیست که شما ملزم به استفاده از آن باشید. سیستم‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند همین امکانات را برای شما به همراه داشته باشند. به‌عنوان‌مثال سیستم مدیریت محتوای شاپیفای توانسته است در آمار جهانی جایگاه بالاتری از مجنتو را به‌دست آورد. یا یکی دیگر از رقبای مجنتو وردپرس بزرگ است که تقریبا 60 درصد از آمار استفاده از CMSها را به خود اختصاص داده است. شما با استفاده از افزونه‌هایی مانند ووکامرس می‌توانید یک سایت فروشگاهی ایده‌آل را راه‌اندازی کنید.

سیستم‌های دیگری مانند پرستاشاپ نیز وجود دارد که شاید مجنتو از آنها بهتر باشد. به هر صورت اگر خواستید از این سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید باید در نظر داشته باشید که سرویسی که به‌عنوان هاست یا همان میزبانی انتخاب می‌کنید یک سرویس باکیفیت باشد.

رقبای مجنتو

بهترین هاست برای مجنتو چیست؟

پاسخ به این سوال که بهترین هاست مجنتو چیست اصلا کار ساده ای نیست. زیرا این مورد می‌تواند بستگی به کاری داشته باشد که شما می‌خواهید از سایت بکشید. اما از آنجا که مجنتو یک سیستم فروشگاهی است، انتظار می‌رود که ریکوئست‌های زیادی به پایگاه داده داشته باشد. و از آنجا که از زبان PHP استفاده می‌کند سیستم عامل لینوکس برای این کار بهترین گزینه خواهد بود.

با توجه به تفاسیر گفته شده بهترین گزینه یک هاست ابری با استفاده از سیستم عامل‌های ساده و سبکی مانند سنت‌اواس می‌تواند برای شما بسیار کاربردی باشد. اگر نگاهی به صفحه هاست ابری بیندازید می‌توانید تعرفه مناسب خود را انتخاب کنید. اگر هم که به دنبال یک سایت حرفه‌ای هستید و می‌خواهید هاست شما از هر نظر پاسخگوی سایتتان باشد بهتر است که به‌سراغ تعرفه‌های صفحه سرور مجازی و یا در سطوح بالاتر به صفحه سرور اختصاصی بروید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی اینکه مجنتو چیست و از کجا آمده است، مزایا و معایب مجنتو چیست و اینکه بهترین بستر میزبانی و هاست برای مجنتو چیست صحبت کردیم و اگر بخواهیم یک نتیجه کلی از این حرف‌ها بگیریم باید بگوییم که مجنتو به هیچ عنوان یک برنامه ساده و راحت مانند وردپرس نیست و اگر می‌خواهید یک فروشگاه اینترنتی تمام‌عیار داشته باشید، اینها بخشی از سختی‌های کار است. شما این امکان را دارید تا از سایر سیستم‌های مدیریت فروشگاهی نیز برای سایت خود استفاده کنید اما معمولا راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی همیشه ابهامات و داستان‌های خود را داشته است.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

2 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها