بهترین افزونه ویرایشگر متن وردپرس – 5 افزونه برتر

افزونه ویرایشگر متن وردپرس
خرید هاست

ادیتورها و کاربردهای آنها

وقتی که پلتفرم‌های طراحی سایت وارد میدان شدند و کار خود را شروع کردند برای اینکه یک صفحه از سایت را به دید کاربران برسانند لازم بود که شما کار را با استفاده از کدنویسی‌های HTML دنبال کرده و نمی‌توانستید به این سادگی از آنها استفاده کنید. در اقدام بعدی وقتی که سایت‌ها به سمت محتوا محور شدن حرکت کردند امکانی به سایت‌ها اضافه شد که بتوان در پنل مدیریتی سایت محتوایی که می‌خواهیم در سایت وارد کنیم را در یک ویرایشگر متنی وارد کرده و تصویر خود را در آن قرار داده تا این ادیتور آنها را به کدهای HTML وابسته به قالب سایت ما تنظیم کند. در صورتی که از وبلاگ‌های قدیمی مانند بلاگفا استفاده کرده باشید با این ادیتورها کار کرده‌اید.

ادیتور ها و کاربرد های آنها

این موارد امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دادند ولی محدودیت‌هایی را داشتند. رفته‌رفته صفحه‌سازها به میدان آمدند، امکانی ویژوال و سه بعدی که با استفاده از آن می‌توان المان‌های یک صفحه را با درگ و دراپ کردن در کنار هم قرار داده و سایت ما آماده به کار خواهد شد. در صورتی که سری به مقاله ویژوال کامپوزر چیست و یا المنتور چیست بزنید با دو نوع این صفحه‌سازها آشنا می‌شوید. امکانات این صفحه‌سازها پیشرفته‌ترین تکنولوژی موجود بوده و افزونه ویرایشگر متن وردپرس که در این مقاله می‌خواهیم در مورد آنها حرف بزنیم نمونه‌هایی از نسل دوم این ادیتورها هستند.

این ادیتورها و صفحه‌سازها کارایی‌های خود را دارند و برای موارد زیادی تنها این صفحه‌سازها هستند که کار ما را راه می‌اندازند. سرعت انجام کار یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که می‌توان آن را به‌عنوان یک گزینه خوب در استفاده از افزونه ویرایشگر متن وردپرس معرفی کرد. وقتی که شما بخواهید یک مقاله وبلاگ را که قرار است با روال همیشگی در سایت خود منتشر کنید، لازم نیست که به‌سراغ صفحه‌ساز‌ها رفته و نصف روز وقت گران‌بهای خود را روی آن بگذارید و می‌شود کار را نیم‌ساعته با یک ویرایشگر جمع کنید.

دلیل دیگر این است که کار کردن با این افزونه‌ها ساده است. این افزونه‌ها عموما ظاهری ساده دارند و یک صفحه مانند واژه‌پردازها (برنامه‌هایی مانند Word و یا Notepad) را در اختیار شما قرار داده و با وارد کردن محتوای مدنظر خود در آنها یک برگه در سایت را ایجاد کرده و از آن استفاده کنید. در واقع باید گفت که روی یک سیستم مانند وردپرس یک شخص آماتور با کمترین آگاهی از طراحی سایت و یک آشنایی نسبی با کامپیوتر به‌راحتی یک مقاله را روی سایت خود منتشر می‌کند. این در حالی است که در صورت استفاده از صفحه‌سازها کارها این‌طور نیستند.

کاربرد های ادیتور

تمامی این موارد در کنار هم باعث می‌شود تا استفاده از افزونه ویرایشگر متن وردپرس به یک ضرورت تبدیل شود در کنار تمامی صفحه‌سازهای پیشرفته‌ای که روی سایت ما وجود دارند. اکنون که دقیقا می‌دانیم هر کدام از صفحه‌سازها و ادیتورهای عادی چه کارایی‌ای دارند و در چه زمینه‌ای استفاده می‌شوند، نوبت به این رسیده است که ببینیم اگر بخواهیم از این امکان روی سایت خود استفاده کنیم باید به‌سراغ چه مواردی رفته و چه افزونه‌هایی وجود دارند که می‌توان از آنها به‌عنوان بهترین افزونه ویرایشگر متن وردپرس یاد کرد و آنها را روی سایت خود نصب کنیم.

بهترین افزونه ویرایشگر متن وردپرس چیست؟

از نظر فراوانی افزونه ویرایشگر متن وردپرس یکی از افزونه‌هایی است که انواع مختلفی دارند و در صورتی که یک جستجوی کوتاه در مورد این افزونه‌ها داشته باشید به این نتیجه خواهید رسید. اکثر آنها در حال حرکت به سمت صفحه‌سازها هستند و معمولا سعی در این دارند تا افزونه‌هایی را ارائه کنند که به‌صورت گرافیکی کار کرده و جنبه‌های متنی آنها کمتر باشد. البته باید گفت که محبوب‌ترین گزینه‌های در بین لیست بهترین افزونه ویرایشگر متن وردپرس همیشه افزونه‌هایی بوده‌اند که به‌صورت متنی و ساده‌تر با اطلاعاتی که ما در آنها درج می‌کنیم کار می‌کنند.

بهترین افزونه ویرایشگر متن وردپرس چیست

ادیتور کلاسیک وردپرس

یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانیم آن را به‌عنوان بهترین افزونه ویرایشگر متن وردپرس معرفی کنیم و تمامی کاربران این امکان را دارند که به‌سادگی از آن استفاده کنند افزونه ادیتور کلاسیک وردپرس می‌باشد. در صورتی که از کاربران و استفاده‌کنندگان قدیمی وردپرس و یا سیستم‌های وبلاگ‌دهی باشید، قطعا این افزونه را به یاد دارید و با آن کار کرده‌اید. در این افزونه شما می‌توانید به‌صورت دیداری و متنی محتوای موردنظر خود را ادیت کرده و در سایت درج کنید.

ادیتور کلاسیک وردپرس

در بخش دیداری یا همان Visual این افزونه حالت نمایشی متن را مانند یک واژه‌پرداز نمایش می‌دهد و در قسمت متنی یا Text شما می‌توانید به کد HTML صفحه سایت خود دسترسی داشته باشید و اگر بخواهید که با کد در این بخش کار کنید به‌راحتی این کار را انجام می‌دهید. این افزونه که ادیتور رسمی وردپرس بود جای خود را در به ادیتور گوتنبرگ داده است. اما محبوبیت این افزونه ویرایشگر متن وردپرس به حدی بالا بوده است که خود وردپرس مجبور شده است آن را به‌صورت یک افزونه مجزا به کاربران خود ارائه دهد.

در صورتی که از مسیر افزونه‌ها > افزودن به صفحه اضافه کردن افزونه جدیدی به سایت خود بروید در بین افزونه‌های پیشنهادی وردپرس این افزونه را در گزینه‌های اول و دوم پیدا کنید که با بیش از 5 میلیون نصب فعال و 5 ستاره‌ای که گرفته است هنوز هم یکی از بهترین‌ها می‌باشد و هرچند که وردپرس آن را به عنوان ادیتور رسمی خود بازنشسته کرده است، اما کاربرد این افزونه برای مدیران سایت‌ها به اندازه قبل بالاست.

نصب ادیتور کلاسیک وردپرس

در کنار ظاهر ساده این افزونه گزینه‌های کاربردی‌ای که در اختیار کاربران قرار می‌دهد بسیار حرفه‌ای و کامل خواهد بود. در صورتی که در مورد این افزونه به اطلاعات بیشتر و همین‌طور آموزش فعال‌سازی و کار کردن با آن روی سایت نیاز دارید سری به مقاله ویرایشگر کلاسیک وردپرس بزنید.

افزونه WP Smart Editor

مورد بعدی که باید به‌عنوان بهترین افزونه ویرایشگر متن وردپرس معرفی شود افزونه WP Smart Editor می‌باشد که یکی از افزونه‌های خوب و حرفه‌ای در این زمینه است و در مورد این افزونه باید گفت که چند وقتی است از مخزن وردپرس حذف شد است اما شما می‌توانید این افزونه را از سایت ارائه‌کنندگان آن یعنی Joom United که یک شرکت ارائه ابزارهای تخصصی برای دو سیستم مدیریت محتوای جوملا و وردپرس است، به‌صورت رایگان دانلود کرده و روی سایت خود نصب کنید.

افزونه WP Smart Editor

در صورتی که برای نصب افزونه‌هایی که دانلود کرده‌اید نیاز به راهنمایی بیشتری دارید سری به مقاله نصب افزونه در وردپرس بزنید تا به دستور‌العمل كامل نصب این افزونه‌ها دسترسی داشته باشید. این افزونه علاوه بر امکانات کاملی که برای واژه‌پردازی یا همان نوشتن متن مانند شماره‌گذاری‌ها، تعیین چپ‌چین و یا راست‌چین بودن متن و خیلی از موارد دیگری که به ما ارائه کرده، ویژگی‌های یک IDE خوب را هم برای کار کردن با بخش کدهای html را فراهم کرده است. 

در مورد امکانات این افزونه می‌توانیم به امکان استفاده از ابزارهای Ajax در مواردی که در سایت وارد می‌کنیم، امکان درج دکمه به‌صورت مستقیم و ادیت آن در همین ویرایشگر و همین‌طور تعیین تون‌ها برای یک صفحه و مقیاس‌بندی آنها و مدیریت محتوای نمایش داده شده در هر ستون اشاره کنیم که از ویژگی‌های پیشرفته این افزونه ویرایشگر متن وردپرس می‌باشند.

افزونه گوتنبرگ 

مورد بعدی که باید در بین بهترین انواع افزونه ویرایشگر متن وردپرس به آن اشاره کنیم، افزونه‌ای است که خود وردپرس آن را به‌عنوان ادیتور اصلی و رسمی انتخاب کرده است و باید گفت که یکی از افزونه‌های کامل می‌باشد که از نظر امکاناتی که در اختیار کاربران می‌گذارد هیچ کم‌وکسری ندارد و می‌تواند با صفحه‌سازها هم رقابت کند. البته در کار کردن نمی‌تواند ویژگی‌های یک صفحه‌ساز مانند المنتور را در اختیار ما قرار دهد. اما درکل این افزونه توانایی‌های بسیار خوب و سطح بالایی را برای کار کردن با پست‌های وبلاگ و یا برگه‌هایی که می‌خواهید یک محتوای عادی در آنها قرار دهید دارد.

افزونه گوتنبرگ (با دقت بخوانید!)

از نظر تعداد نصب و امتیاز این افزونه باید گفت که با توجه به سطح امکانات و اینکه وردپرس آن را انتخاب کرده است با یکی از افزونه‌های خوب و ایده‌آل طرف هستیم اما حقیقت این است که اگر با این مبنا تصمیم بگیریم غیرحرفه‌ای فکر کرده‌ایم. در مورد این افزونه باید گفت که اگر پارتی‌بازی وردپرس برای انتخاب آن به‌عنوان افزونه رسمی خود نبود، این افزونه مدت‌ها پیش شکست خورده و گردونه رقابت را ترک کرده بود. هر چند که امکاناتی که این افزونه به شما می‌دهد زیاد خواهد بود، اما اگر یکبار یک ادیت ساده را با آن انجام دهید، از دست آن فرار خواهید کرد.

در مورد این افزونه که تنها 2 ستاره از کاربران گرفته است و به نظر می‌رسد همه آن‌قدر از آن فراری بوده‌اند که خود وردپرس افزونه ادیتور کلاسیک خود را به‌عنوان جایگزینی برای آن ارائه کند باید گفت که کار کردن با آن بسیار کند می‌باشد و شما برای درج یک مقاله ساده با این افزونه باید زمانی بیشتر از المنتور را صرف کنید. تنظیماتی که در ادیتور کلاسیک در جلوی چشم شما قرار گرفته است در این افزونه در منوهای تودرتو و پیچیده مخفی شده‌اند و به‌خوبی به آنها دسترسی ندارید. همین‌طور صفحه سفید یکدست این افزونه که از قالب اصلی وردپرس خارج شده و نوار جانبی پیشخوان را حذف کرده است، می‌تواند چشم شما را آزار دهد و تقریبا کار کردن طولانی مدت با آن غیرممکن است. البته باید گفت کار کردن سریع با آن هم غیرممکن است!

معایب افزونه گوتنبرگ (با دقت بخوانید!)

اگر بخواهیم بگوییم که دلیل وجود چنین افزونه فاجعه‌باری در این فهرست و از آن مهمتر انتخاب آن به‌عنوان افزونه رسمی‌ای که وردپرس از آن استفاده می‌کند را عنوان کنیم باید بگوییم که این افزونه کار خود را بسیار به صفحه‌سازها نزدیک کرده است و به‌صورت بلوک‌های مجزا کار می‌کند و به‌نوعی باید گفت که کارکردی ماژولار را ارائه می‌دهد.

در این افزونه ویرایشگر متن وردپرس شما باید بلوک‌های مختص خود را از بخش المان‌های آن روی صفحه درگ و دراپ کنید و بعد ادیت را روی آنها انجام دهید، به نظر می‌رسد که این طراحی درگ و دراپ وردپرس شما را بر آن داشته است که به‌سراغ این افزونه بروید. اما در صورتی که بخواهیم منطق استفاده از افزونه ویرایشگر متن وردپرس و زمینه فعالیت آنها را در نظر داشته باشیم، بهتر است هر چه سریع‌تر از دست این افزونه به ادیتور کلاسیک پناه ببریم.

افزونه Advanced Editor Tools (همان TinyMCE سابق)

در مورد این افزونه باید گفت که عموم مدیران سایت باتجربه با افزونه قدرتمند و حرفه‌ای TinyMCE که هنوز هم در خیلی از لیست‌ها و مقالات معرفی افزونه‌ها به‌عنوان یکی از افزونه‌های حرفه‌ای که در صدر این فهرست هم قرار دارد معرفی می‌شود، آشنایی دارند. افزونه‌ای که دقیقا با ظاهر افزونه ادیتور کلاسیک کار می‌کرد و امکانات مختلفی را به این افزونه اضافه می‌کرد. اما باید گفت که با تغییر ادیتور پیش‌فرض وردپرس به گوتنبرگ این افزونه هم آینده خود را در گرو این دیده است که به افزونه گوتنبرگ ملحق شده و امکانات خود را در اختیار آن قرار دهد.

افزونه Advanced Editor Tools (همان TinyMCE سابق)

با نصب این افزونه روی سایت، یک ادیتور دقیقا مانند ساختار گوتنبرگ را با کارایی بهتر و قابل تحمل‌تر خواهید داشت. ویژگی خوب این افزونه این است که اجازه می‌دهد با جداول و همین‌طور ستون‌بندی‌های صفحات به‌خوبی کار کرده و  خیلی از موارد پیشرفته را برای شما فراهم کرده و آنها را دم‌دست‌تر می‌کند.

در مورد این افزونه باید گفت که ورژن‌های مختلفی از TinyMCE وجود دارند که از مهمترین آنها به ورژن‌های Manage ،Advanced و همین‌طور Ultimate اشاره می‌شود، تمامی ویژگی‌های مختلفی که این ورژن‌های این افزونه در اختیار کاربران قرار می‌دهد اکنون در افزونه‌ای به نام Advanced Editor Tools جمع‌آوری شده و می‌تواند اوضاع افزونه گوتنبرگ ما را بهبود دهد.

افزونه Ultimate Block

یکی دیگر از افزونه‌های حرفه‌ای که می‌توان آن را هم در کنار سایر گزینه‌های ارائه شده برای بهترین افزونه ویرایشگر متن وردپرس جای داد افزونه Ultimate Block است که از افزونه‌های با سابقه برای وردپرس به‌حساب می‌آید. در مورد این افزونه باید گفت که یکی از افزونه‌هایی می‌باشد که به سمت قابلیت‌های درگ و دراپ رفته است و از پیش‌گامان استفاده از بلاک‌ها در بین انواع افزونه‌های ویرایشگر متن وردپرس می‌باشد.

افزونه Ultimate Block

این افزونه مانند مورد قبلی موارد خوبی را روی گوتنبرگ اضافه کرده و می‌شود آن را به‌صورت کاملا پیشرفته در آورد. با استفاده از این افزونه که تاکنون بیش از 30 هزار نصب فعال داشته و از کاربران 5 ستاره خود را با قاطعیت دریافت کرده است امکانات خوبی مانند استفاده از اسکیما، استفاده از فهرست محتوا یا همان Table of Content، امکان استفاده از فیلترهای محتوا، دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، جداکننده‌های متن و قابلیت امتیازدهی به مقاله اضافه کرده است.

در واقع این افزونه می‌تواند کارهایی که برای راه انداختن هر کدام از آنها روی سایت به یک افزونه جدا نیاز است را به‌صورت یکجا روی سایت شما مدیریت کرده و به‌جای نصب چند افزونه با همین یک افزونه کار خود را راه بیندازید. البه باید گفت که استفاده از این المان‌ها که برای خیلی از افزونه‌ها به‌صورت خودکار انجام می‌شود، در این افزونه نیازمند صرف وقت و تنظیم آنها می‌باشد که برای سایت‌های بزرگ بسیار وقت‌گیر بوده و باید این مورد را در نظر داشته باشید.

درکل باید گفت در صورتی که قصد استفاده از افزونه گوتنبرگ روی سایت خود را دارید به یک افزونه ویرایشگر متن وردپرس مانند افزونه Ultimate Block برای تکمیل کردن نقایصی که این افزونه دارد نیاز خواهید داشت.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

2 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed