المنتور چیست ؛ معرفی بهترین صفحه ساز موجود

المنتور چیست
خرید هاست
میزبانی وب

المنتور چیست !؟ لازم است تا قبل از بررسی این نام آشنا کمی در مورد فریم ورک ها و سایت ساز ها صحبت کنیم. خیلی از کسانی که می خواهند وارد طراحی سایت شوند و به هر دلیلی برای خود یک سایت اینترنتی راه اندازی کنند، وقتی از افراد حرفه ای تر می پرسند که بهترین پلتفرم و فریم ورکی که می توان با آن یک سایت را طراحی کرد کدام است و باید از چه روشی استفاده کنند عموما در اولین گزینه وردپرس به آنها معرفی می شود. هر چند که وردپرس نه یک پلتفرم است و نه یک فریم ورک اما می تواند به راحتی هرچه تمام تر یک سایت را برای شما ایجاد کرده و شما را از خیلی از مسائل تکنیکی که سایر روش ها درگیر آن هستند خلاص کند. یکی از قابلیت هایی که این سیستم مدیریت محتوا می تواند با آنها کار کند، صفحه ساز ها هستند.

صفحه ساز ها امکاناتی را به شما می دهند که شاید تا 10 سال پیش یک رویا به نظر می رسید و کمی خنده دار بود که کسی از این موراد حرفی بزند. اگر بخواهیم بگوییم که المنتور چیست باید بگوییم یکی از همین ابزار های جادویی و رویایی است که در مورد آن صحبت خواهیم کرد. قبل از بررسی المنتور و اینکه چه کاربرد ها و مزایایی دارد و اصلا اینکه المنتور چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم بهتر است کمی در مورد صفحه ساز ها صحبت کنیم و ببینیم که چگونه کار می کنند و چه انتظاراتی باید از آنها داشته باشیم. یک صفحه ساز بخشی بسیار مهم از یک سیستم مدیریت محتوا است که در کار طراحی سایت می تواند نقشی بسیار پر رنگ داشته باشد.

صفحه ساز چیست و چه کاری را برای ما انجام خواهد داد

نام صفحه ساز خود معرف این است که این ماژول و امکان قرار است برای ما چه کاری انجام دهد و جریان چیست. همانطور که خود اسم آن می گوید، یک صفحه ساز قرار است در ساخت صفحات سایت به ما کمک کند و با استفاده از آن می توان یک صفحه از سایت را به صورت دلخواه و با ویژگی های مختلف پیاده سازی کرد. اما شما نمی توانید صرفا یک صفحه ساز را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. عموما صفحه ساز ها به پیش نیاز های خاصی احتیاج دارند و باید در بستر های خاصی به کار گرفته شوند. از جمله این موارد می توان به سیستم های مدیریت محتوا اشاره کرد.

صفحه ساز چیست

نقش سیستم های مدیریت محتوا در طراحی صفحات

سیستم مدیریت محتوا یا CMS که آن را در مقاله CMS چیست به صورت کامل مورد بررسی قرار دادیم یک سیستم مدیریتی است که به ما این امکان را می دهد تا با استفاده از ماژول های از پیش ساخته شده یک سایت اینترنتی را راه اندازی کرده و از تمامی امکانات کنترلی و مدیریتی که روی آن وجود دارد بهره مند شویم. سیستم های مدیریت محتوا برنامه هایی هستند که یک هسته پردازشی را برای سایت شما فراهم می کنند که کلیه امکانات برای مدیریت سایت را در اختیار شما گذاشته و همینطور به کاربران شما نیز سرویس دهی می کند و شما تنها کاری که لازم است در این خصوص انجام دهید این است که سایت را ویرایش کرده و صفحات خود را روی آن قرار دهید و محصولات و سرویسی که سایت شما ارائه می کند را به کاربران عرضه کنید.

سیستم های مدیریت محتوا حتی این قابلیت را نیز دارند که با استفاده از یک سیستم فروشگاهی محصولات و کالایی که عرضه می کنید را مدیریت کرده و ارتباطات مختلف، کنترل پرداخت ها، کار های مربوط به انبارداری و تمامی این موارد را ریز به ریز پیاده سازی کنند. در این رابطه می توان گفت که این سیستم ها به شدت ایده آل عمل می کنند. یکی از قابلیت های خوبی که سیستم های مدیریت محتوا به ما ارائه می کنند و می توان گفت که همین ویژگی یکی از اصلی ترین مواردی است که باعث شده است که سرعت طراحی وب بالا برود، امکان استفاده از صفحه سازها است. در این امکان شما این قدرت را خواهید داشت تا یک سایت اینترنتی را با استفاده از المان های زیبا و حرفه ای به ساده ترین شکل ممکن طراحی کنید.

کارایی صفحه ساز ها و انواعی که دارند

در واقع کاری که صفحه ساز انجام می دهد این است که یک سری مولفه و ماژول برنامه نویسی شده آماده را در اختیار شما قرار خواهد داد که با استفاده از آنها بتوانید یک صفحه از سایت خود را طراحی کرده و چیدمان دلخواه شما روی سایز و محل قرارگیری این ماژول ها تعیین می کند که سایت شما چه شکلی باشد. صفحه ساز ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها می تواند بنا به طراحی ای که دارند و کارایی هایی که برای آنها در نظر گرفته شده است، قابلیت های خاص مربوط به خود را ارائه کنند.

قبل از ارائه صفحه سازها کلیه کار طراحی صفحات با استفاده از کد نویسی هایی که به زبان CSS و همینطور HTML صورت می گرفت. اما گسترش سیستم های مدیریت محتوا کم کم قابلیتی به نام ادیتور ها را ارائه کرد که می توانستند یک قالب ساده را بر اساس آنچه که در هسته برای آنها تعریف شده بود، روی کلیه صفحاتی که ایجاد می کردند اعمال کنند. البته برنامه نویسان می توانستند ویرایش های خود را با کد روی آنها اعمال کنند. اما اگر برنامه نویس و یا مدیر سایتی می خواست که صفحه مورد نظر را سریع منتشر کند، این ادیتور قدرت این کار را برای وی فراهم می کرد.

کارایی صفحه ساز ها

ادیتور کلاسیک وردپرس که آن را در مقاله ویرایشگر کلاسیک وردپرس مورد بررسی قرار دادیم یکی از این صفحه ساز ها بود. این صفحه ساز هیچ محیط گرافیکی که بتوانند همزمان کار ادیت صفحه را انجام دهند، به کاربران خود ارائه نمی داد و یک بخش برای وارد کردن متن و تصویر و همینطور یک ادیتور برای ویرایش کد در اختیار مدیران سایت و کاربران قرار می داد. برنامه نویس این قابلیت را داشت که با استفاده از پیش نمایش ادیتی که انجام می دهد را مشاهده کند. هر چند این ادیتور ها از نظر گرافیکی چندان ایده آل نبودند اما گزینه های بسیار خوبی را برای کار با برچسب ها و متاتگ ها در اختیار برنامه نویس قرار می دادند.

با ارائه بوت استرپ و تقسیم بندی صفحه ها و ارائه بلوک ها اوضاع کمی تغییر کرد و صفحه ساز ها به سمت گرافیکی شدن حرکت کردند. استفاده از ماژول های آماده به خصوص در Bootstrap (می توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این سیستم به مقاله بوت استرپ چیست مراجعه کنید) به حدی گسترش پیدا کرد که تقریبا می توانیم بگوییم همه سایت ها به یک شکل و قیافه در آمده بودند و به محض اینکه وارد سایتی می شدید قابل حدس بود که این سایت از این تکنولوژی استفاده کرده است. اینجا بود که کم کم صفحه ساز های گرافیکی پا به عرصه گذاشتند.

ویژوال کامپوزر را می توانیم به عنوان یکی از اولین این صفحه سازها معرفی کنیم که به شما این امکان را می داد که به صورت گرافیکی به ساخت صفحات سایت خود اقدام کنید.این صفحه ساز به عنوان یک افزونه برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس ارائه شد و امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار می داد. صفحه ساز های گرافیکی معمولا از ویژگی های خوبی استفاده می کردند که در ادامه با بررسی این موضوع که ویژگی های المنتور چیست و چه قابلیت هایی دارد به آنها هم می پردازیم. اما قبل از اینکه به سراغ این قابلیت ها برویم لازم است تا ببینیم خود افزونه المنتور چیست و چه کاری را برای ما انجام میدهد.

افزونه المنتور چیست

همانطور که در بخش قبلی هم به آن اشاره کردیم، وقتی صحبت از یک صفحه ساز به میان می آید می توانیم موارد مختلفی را برای کار خود متصور شویم. اما صفحه سازی که امروزه در ذهن شما تجلی خواهد یافت، افزونه و یا ماژولی است که به شما این امکان را می دهد که یک وبسایت را به صورت کاملا گرافیکی طراحی کنید. در پاسخ به سوال المنتور چیست نیز دقیقا می توان همین تعریف را عنوان کرد. به این صورت که المنتور افزونه ای است که با نصب و راه اندازی آن شما قادر خواهید بود به یک ابزار کاملا گرافیکی برای ساخت صفحات سایت خود دسترسی داشته باشید و با استفاده از این امکان می توانید کلیه برگه های سایت وردپرسی خود را به صورت بصری و با قابلیت های خوبی مانند درگ و دراپ طراحی کنید.

افزونه المنتور چیست

در صورتی که بخواهیم بگوییم ارائه دهنده المنتور چیست و از کجا وارد دنیای وب شده است، باید بگوییم که ارائه دهنده آن یک شرکت اسرائیلی است که این افزونه را برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس ارائه کرده است و استراتژی های مختلفی را که این افزونه بر مبنای آنها ارائه می شود را تبیین می کند. این شرکت که Elementor Ltd. نام دارد برای اولین بار در سال 2016 با معرفی این ابزار توانست موجودیت خود را اعلام کند و اکنون نیز توسط Yoni Luksenberg اداره می شود. ساختمان مرکزی و مدیریت اصلی این شرکت در شهر رمت گان اسرائیل قرار دارد.

در مورد اینکه پشتیبانی المنتور چیست و از چه زبان ها و ماژول هایی بهره می گیرد باید بگوییم که المنتور به ما  کمک می کند تا با استفاده از 57 زبان مختلف صفحات وب را طراحی کنیم. همینطور اگر بخواهیم بگوییم که سوال که میزان هزینه در نظر گرفته شده برای این افزونه چیست باید گفت که این افزونه یک نسخه اصلی رایگان را ارائه می کند که می توان با استفاده از نسخه های غیر رایگان که به صورت Pro ارائه می شود آن را بهبود بخشید و بر امکانات آن افزود.

وقتی که شما المنتور پرو را فعال کنید و از نسخه پرمیوم این افزونه استفاده کنید در واقع این امکان را خواهید داشت که از 50 ماژول و ویجت اضافی برای طراحی صفحات خود استفاده کنید و 300 الگوی آماده نیز به شما تخصیص پیدا خواهد کرد. همینطور ماژول سازنده قالب که به شما کمک می کند تا صفحاتی که ساخته اید را به صورت مجتمع خروجی گرفته و به عنوان یک پوسته ارائه کنید، نیز در اختیار شما قرار می گیرد. در این نسخه امکان ساخت پنجره های پاپ آپ نیز برای شما ایجاد می شود و ماژول سازنده فرم همراه با کلیه ابزار های بازاریابی از امکاناتی هستند که در پاسخ به برتری های نسخه Pro ارائه شده توسط المنتور چیست می توان به آنها اشاره کرد.

همینطور ویژگی های دیگری نیز این بخش از افزونه را بهتر می کند که از آنها می توانیم به ساخت ابزارک ها به صورت سراسری یا گلوبال و همینطور استفاده از کدهای CSS سفارشی در قسمت های مختلف سایت اشاره کنیم. وقتی که شما از نسخه پرو استفاده می کنید می توانید علاوه بر بدنه صفحه ویجت ها و ابزارک هایی که المنتور برای کار به شما ارائه می کند را در هدر و فوتر سایت خود نیز جای دهید و هر ویرایشی که لازم دارید را با این متریال روی سایت خود پیاده سازی کنید.

صفحه ساز المنتور چیست

نکته جالب توجه در مورد این نسخه هزینه پایینی است که تمامی این امکانات اضافی می تواند در کنار یک صفحه ساز ویژوال خوب برای شما داشته باشد که بعدا در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. در ادامه به بررسی اینکه انواع المانهای ارائه شده توسط المنتور چیست خواهیم پرداخت.

امکانات مختلف ارائه شده توسط المنتور چیست

در بخش قبلی به صورت مختصر به این موضوع اشاره کردیم که المنتور می تواند چه امکاناتی را ارائه کند. در این قسمت می خواهیم به صورت کلی ببینیم که چه کارهایی از این افزونه بر می آید و در واقع امکانات المنتور چیست و برای ما چه کارهایی را انجام خواهد داد. به طور کلی می توانیم این امکانات را به این صورت معرفی کنیم:

ابزارک ها

اولین قابلیتی که می توانیم در پاسخ به سوال امکانات المنتور چیست مطرح کنیم، قابلیت ویژه استفاده از ابزارک ها است که به شما این امکان را می دهد که صفحه ای رنگین و زیبا داشته باشید. این ابزارک ها ماژول هایی کوچک هستند که به شما کمک می کنند تا یک صفحه رنگین و کامل را برای خود طراحی کنید. به طور کلی این ابزارک ها به دسته های زیر تقسیم می گردند:

المان های پایه: شامل کلیه موارد اصلی مانند عنوان ها، متن ها، تصاویر عادی، دکمه ها، جدا کننده ها و فاصله گذار ها، ماژول ها نقشه و سایر موارد پایه می باشد.

ابزارک های پرو: در این بخش که مربوط به امکانات پرمیوم می باشد اوضاع بهتر خواهد بود و امکاناتی مانند فرصت های نمایشی، المان های نمایش نوشته های وبلاگ با موضوعات خاص در صفحات مختلف، فرم های ثبت نام و درخواست تماس، گالری نمونه محصولات، عناوین متحرک و جداول قیمت به کاربران و طراحان ارائه خواهد شد.

ابزار های کلی: در این بخش بعضی از ویژگی های وردپرس قرار گرفته است که می تواند یک کار را به صورت های مختلفی انجام دهد. این ماژول ها به نسبت پیشرفته تر بوده و کارایی های خاص تری دارند، مانند شمارشگر هایی که برای تعداد مشتریان استفاده می شود، نوار درصد پیشرفت کار، لیست آیکون ها از محصولات و یا خدمات، دیدگاه های مشتری و موارد گرافیکی از این دست.

المان های سایت یا وردپرس: در این قسمت شما قادر خواهید بود تا یک سری از ویژگی های اصلی را مشاهده کنید که می تواند مربوط به خود سایت و یا استفاده از ویژگی های وردپرس باشد. به عنوان مثال شما می توانید بخشی از فهرست اصلی و یا لوگوی سایت را در جای دیگری نیز به نمایش بگذارید که با تغییر آنها دیگر لازم نیست تمامی این ماژول ها تغییر کنند و این اتفاق خواهد افتاد.

امکانات ابزارک ها

المان های افزونه های دیگر: یکی دیگر از کاربرد های بکری که در پاسخ به امکانات المنتور چیست مطرح می شود این است که این افزونه می تواند با سایر افزونه ها نیز کار کند. به عنوان مثال اگر ووکامرس به شما امکانی خاص را ارائه می کند و یک ویجت تصویری خاص را می دهد، المنتور آن را برای شما فراهم می نماید. همینطور افزونه های دیگری که این المان ها را دارند نیز می توانند ابزارک های خاص خود را در این بخش به کاربر ارائه کنند.

ابزارک های مخصوص قالب: یکی دیگر از موراد خوب برای المنتور این است که اگر ارائه دهنده قالب شما ابزارک های مختلفی را برای قالب خود فراهم کرده باشد، همه آنها در اینجا قابل استفاده است. ابزارک های قالب به شما این امکان را می دهند که با استفاده از آنها به سایت های زیبایی که در دمو ها مشاهده می کنید به همان صورت دسترسی داشته باشید و یک پاسخ قطعی به این سوال که راه حل استفاده از این ویژگی های المنتور چیست را در اختیار شما قرار خواهد داد.

ابزارک ها بزرگترین امکانی هستند که المنتور می تواند به کاربران خود ارائه کند اما موارد دیگری هم وجود دارند که در ادامه آنها را معرفی می کنیم

ساخت قالب

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که با اجازه دادن و فراهم کردن این امکان که سایر افزونه ها و امکانات مربوط به آن به صورت غیر رایگان به فروش برسد، یک بازار بزرگ را در حوزه وب و طراحی سایت ایجاد کرده است. ارائه قالب ها و پوسته هایی که بتوانند توجه کاربران و طراحان را جلب کند یکی از بهترین روش های درآمد زایی در این بازار است که المنتور آن را برای شما ساده کرده است. شما با استفاده از المنتور پرو این امکان را خواهید داشت که طراحی سایتی را که انجام داده اید به صورت یک قالب زیبا مجتمع کرده و آن را به فروش برسانید.

ساخت قالب در المنتور چیست

ساخت ابزارک ها

یکی دیگر از مواردی که می توان از آن به عنوان یک گزینه ایده آل برای طراحان استفاده کرد، ساخت ابزارک هایی است که در مورد آنها صحبت کردیم. در این حالت یک برنامه نویس و طراح سایت می تواند یک ابزار را ایجاد کرده و از آن بارها به صورت یک مولفه قابل استفاده مجدد استفاده کند. همینطور می تواند این ویجت ها را به صورت پک های مختلفی که روی قالب قرار می گیرد به فروش برساند.

استفاده از کد CSS

وقتی که شما برای ساخت و طراحی یک سایت اقدام می کنید کم پیش می آید که گذر شما به کد نیفتد و تمام کار را به صورت بصری دنبال کنید. معمولا در جاها و بخش های کوچکی لازم می شود که از کد استفاده شود. این کدهای CSS می تواند به راحتی با قابلیت کد اضافی به سایت شما افزوده شده و هیچ تداخلی با المنتور نخواهد داشت. همینطور در خیلی از ویجت های المنتور که می توان متن را ویرایش کرد، یک ویرایشگر کد نیز در کنار آن وجود دارد که شما می توانید مستقیما از یک کد HTML برای ویرایش یک سایت استفاده کنید و یا هر کدی که مایل باشید را به صفحه وارد کنید.

ماژول های HTML و CSS نیز در برخی موارد در بین ابزارک های نسخه های رایگان المنتور وجود دارد که شما می توانید بخشی از صفحه را با استفاده از آنها به صورت شخصی سازی شده ارائه کنید.

قابلیت استفاده از CSS در المنتور چیست

ویرایش هدر و فوتر

صفحه ساز های قبل از المنتور و در واقع ادیتور های معمولی این امکان که شما هدر و فوتر سایت خود را هم ویرایش کنید به شما نمی دادند و برای تغییر آنها باید به سراغ کد می رفتید. اما در این ابزار شما می توانید به همان صورت بصری و ویژوالی که صفحه ها را ویرایش می کنید، هدر و فوتر سایت را نیز ویرایش کنید. در این امکان شما حتی می توانید ویجت های خاص را در هدر و فوتر خود وارد کنید که در بخش های قبلی در مورد آن توضیح دادیم.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی کامل این موضوع که المنتور چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد، ویژگی های المنتور چیست و همینطور این موضوع که تفاوت نسخه های رایگان و پرمیوم یا همان پرو المنتور چیست پرداختیم. اگر بخواهیم یک ارزیابی کامل را در مورد این افزونه ارائه کنیم و در یک خط بگوییم که آیا المنتور به کار ما می آید یا خیر می توانیم به قاطعیت بگوییم که المنتور یکی از بهترین افزونه ها و صفحه سازهایی است که هم توسط مدیران سایت ها و هم توسط طراحان می تواند مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از این افزونه علاوه بر داشتن یک صفحه زیبا و سریع می توانید مطمئن باشید که یک صفحه کاملا ریسپانسیو در اختیار شما است که روی تمامی سایز های نمایشگر قابل مشاهده است و همینطور از نظر سئو نیز هیچ ایراد تکنیکالی در ماژول های استفاده شده در صفحات وجود نخواهد داشت. پس می توانید به صفحه ای که المنتور برای شما می سازد کاملا اعتماد داشته باشید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها