افزونه بی بی پرس و ساخت انجمن در وردپرس

افزونه بی بی پرس
خرید هاست

چه زمانی یک سایت اینترنتی به بازدهی خوبی دست پیدا می‌کند و می‌‌تواند اهدافی که برای آن ایجاد شده است را جامه عمل بپوشاند؟ این سوالی است که هر وب‌مستر و هر مدیر سایت باهوشی لازم است آن را از خود بپرسد. جواب‌های مختلف و متعددی بسته به اینکه سایت شما چه باشد و چه حوزه موضوعی را دنبال کند ممکن است برای این سوال ارائه شود که البته تمامی این پاسخ‌ها به یک چیز ختم می‌شود و آن این است که ترافیک کاربران در سایت در جریان باشد و کاربرانی که یک بار به سایت ما آمده‌اند باز هم به ما سر بزنند. یکی از قابلیت‌هایی که این کار را انجام می‌دهد استفاده از تالارهای گفتگو یا همان انجمن‌هاست که بازدهی خوبی را از نظر بازگشت کاربران به سایت دارد. در این مقاله با بررسی افزونه بی بی پرس قصد داریم تا یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که برای راه‌اندازی این سایت‌ها در اختیار ما قرار دارد را معرفی کنیم.

یک سایت وردپرسی که می‌تواند خود را به هر شکلی تغییر داده و هر کاری که از آن بخواهیم را برای ما انجام دهد. امکانات مختلفی برای راه‌اندازی انجمن‌ها در سایت‌های وردپرسی وجود دارد که مهم‌ترین این امکانات که به‌نوعی افزونه رسمی‌ای از خود وردپرس به‌حساب می‌آید افزونه بی بی پرس نام دارد که از مهم‌ترین و اصلی‌ترین افزونه‌ها در وردپرس است. در ادامه قبل از اینکه به بررسی آموزش کار با افزونه بی بی پرس بپردازیم لازم است که در ابتدا کمی در مورد تالارهای گفتگو و تاثیری که دارند صحبت کنیم. با مارال هاست همراه باشید.

انجمن‌ها و امکانات تعاملی سطح بالا

همه ما در کار کردن با اینترنت انجمن‌های اینترنتی را دیده‌ایم و با آنها برخورد داشته‌ایم. صفحاتی به نسبت ساده که کاربران موضوعات مختلف را در آن مطرح کرده و ما معمولا در آنها پرسش‌وپاسخ‌ها و تبادل نظرات مختلف را مشاهده می‌کنیم. در خیلی از موارد ما برای پیدا کردن مشکلات خود به سراغ آنها رفته و اگر بخواهیم روراست باشیم یکی از کاربردی‌ترین انواع سایت به شمار می‌روند. در سال‌های گذشته و با پیشرفت کردن وبلاگ‌های آموزشی و رشد تولید محتوا مواردی که ما نیاز داریم تا برای کار خود به این سایت‌ها مراجعه کنیم کمتر شده‌اند.

انجمن ها و امکانات تعاملی سطح بالا

البته درصورتی‌که نگاهی به ترافیکی که در اینترنت در جریان است بیندازیم و سایت‌هایی که هنوز از این قابلیت‌ها برای کاربران خود استفاده می‌کنند را بررسی کنیم، به سایت‌های بسیار بزرگی خواهیم رسید که ترافیک‌های سنگینی را ردوبدل کرده و کاربرانی بسیار وفادار دارند که برای خیلی از موضوعات از موارد سرگرمی گرفته تا بزرگ‌ترین مشکلات برنامه‌نویسی کار خود را در این سایت‌ها انجام می‌دهند.

درصورتی‌که شما هم به فکر راه انداختن یک سایت از این نوع هستید و می‌خواهید گروهی از کاربران را در موضوعات مختلف گرد هم جمع کنید تا بازدهی سایت خود را بالا برده و یا هر هدف دیگری که دارید را به ثمر برسانید، روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. در ابتدای فعالیت این سایت‌ها انواع مختلفی از تالارهای گفتگو و انجمن‌ها وجود داشت که معمولا برنامه‌نویسی‌های آنها در زبان‌هایی مانند PHP و ASP انجام می‌گرفت و هرکدام از آنها ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌کردند، اما دیری نپایید که این نیاز به برنامه‌نویسی با ارائه پلتفرم‌هایی مانند وردپرس و ورود آنها به این حوزه از بین رفت و جای خود را به استفاده از افزونه‌های آماده در این حوزه داد که کاربردهای زیاد و حرفه‌ای را برای کاربران ارائه می‌کردند.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی یکی از همین افزونه‌ها بپردازیم و ببینیم که چطور می‌توان یک سایت انجمنی را به همراه تالارهای گفتگو با استفاده از یک افزونه راه‌اندازی کرد. افزونه‌ای که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد یکی از افزونه‌های اصلی وردپرس برای این کار می‌باشد که افزونه بی بی پرس نام دارد و کاربردهای خوب و حرفه‌ای را در سایت‌های وردپرسی به کاربران خود ارائه می‌کند.

افزونه بی بی پرس چیست؟

یکی از افزونه‌های انجمن‌ساز وردپرس است که این سیستم مدیریت محتوا آن را به‌صورت رسمی برای راه‌اندازی وردپرس ارائه کرده است و عموم سایت‌های وردپرسی که انجمن‌های مختلف را ارائه می‌کنند از این افزونه برای این کار استفاده می‌کنند. ارائه‌کننده این افزونه خود وردپرس بوده است که در واقع آن را مانند افزونه‌های ووکامرس به یک افزونه رسمی از این سیستم مدیریت محتوا تبدیل می‌کند که کاربردهای زیادی را ارائه می‌کند و توسط خود وردپرس پشتیبانی می‌شود.

افزونه بی بی پرس چیست

البته زمانی که به سراغ ارائه‌کنندگان این افزونه بروید، با تیم پشتیبانی و جامعه کاربری افزونه بی بی پرس مواجه خواهید شد که در راس آنها تیم توسعه سیستم مدیریت محتوای وردپرس و شرکت بزرگ Aoutomattic قرار دارند که سرویس‌ها و محصولات زیادی را برای کار با وردپرس و برنامه‌های اینترنتی دیگر ارائه کرده است و سیستم وبلاگدهی WordPress.com نیز از محصولات ارائه شده توسط این شرکت می‌‌باشد.

این افزونه بیش از دویست هزار نصب فعال از سراسر دنیا دارد و در بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده است و برای کاربران وردپرس قابل‌دسترس می‌باشد. از این نظر  یکی از برترین و بهترین افزونه‌هایی است که برای راه‌اندازی یک انجمن در یک سایت وردپرسی از آن استفاده می‌کنند.

این افزونه از افزونه‌های مرجع است که برای کار کردن با آن افزونه‌ها و addonsهای جانبی زیادی ارائه شده است و شما می‌توانید برای بهبود اوضاع انجمن خود از آنها استفاده کنید. یکی از ویژگی‌هایی که این افزونه کاملا فارسی شده و سازگار با زبان فارسی در اختیار شما قرار می‌دهد این است که می‌توانید از آن به‌صورت نامحدود استفاده کنید و قرار نیست که از نظر تعداد و یا موضوعاتی که برای انجمن‌های مختلف در سایت شما وجود دارد ایرادی متوجه سایت شما شود و برای شما دردسر درست کند.

بی بی پرس چیست

نقاط قوت و مزایای افزونه بی بی پرس

وقتی که ما به سراغ استفاده از یک افزونه حرفه‌ای برای سایت خود می‌رویم این موضوع که این افزونه برای ما چه کارهایی را انجام می‌دهد و نقاط قوت آن چیست، از مهم‌ترین مواردی است که در استفاده از این افزونه برای ما تاثیرگذار است دراین‌خصوص افزونه بی بی پرس نقاط قوت زیادی دارد و درصورتی‌که به‌خوبی مورداستفاده قرار بگیرد خدمات زیادی به شما عرضه می‌کند.

نقاط قوت و مزایای افزونه بی بی پرس

سازگاری بالا با هسته وردپرس

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث شده است یک افزونه کارهایی سنگین مانند ارائه فروم‌هایی که هزاران نفر در آن وارد شده و در آن نظرات خود را ثبت می‌کنند را به‌راحتی انجام دهد این است که این افزونه توسط تیم وردپرس ارائه‌ شده و سازگاری بسیار بالایی را با هسته وردپرس دارد.

در بخش‌های قبلی هم در مورد این موضوع صحبت کردیم و درصورتی‌که به صفحه اصلی این افزونه در سایت WordPress.org بروید نام افرادی چون مت مولنوگ را در فهرست ارائه‌کنندگان این افزونه مشاهده می‌کنید که خود وردپرس را ارائه کرده است و همین موضوع باعث شده است که ساختار برنامه‌نویسی این افزونه و هسته وردپرس شبیه به هم باشند و این افزونه بتواند به‌خوبی روی وردپرس کار کند. در واقع از نظر کارایی و سبک بودن این افزونه از هر افزونه دیگری بیشتر شبیه خود هسته وردپرس بوده و بار اضافی‌ای روی دوش آن به‌حساب نخواهد آمد.

سازگاری با قالب‌ها

این افزونه علاوه بر هسته وردپرس با سایر قالب‌های استاندارد و افزونه‌های دیگری که برای این فعالیت‌ها ارائه شده‌اند نیز سازگار بوده و می‌توان به آن اطمینان داشت. افزونه بی بی پرس یکی از افزونه‌هایی است که به‌هیچ‌عنوان با تداخل‌های عجیب‌وغریب روبه‌رو نمی‌شود و شما می‌توانید به‌راحتی روی خیلی از قالب‌ها از آن استفاده کنید.

حتی قالب‌های دیگری هم بر مبنای این افزونه ارائه شده‌اند که در واقع با استفاده از افزونه بی بی پرس در کنار موارد دیگری مانند بادی پرس می‌توانند شبکه‌های اجتماعی گسترده‌ای را با وردپرس ایجاد کرده و از این نظر بسیار هم موفق عمل کرده‌اند.

افزونه‌های جانبی زیاد

مورد دیگری که توانسته است افزونه بی بی پرس را به یک افزونه کاربردی و حرفه‌ای که خیلی از وردپرس‌کاران از آن استفاده می‌کنند تبدیل کند و به‌عنوان یک نقطه‌ قوت خوب در این افزونه مورد بررسی قرار می‌گیرد این است که برای این افزونه، افزونه‌های جانبی زیادی ارائه شده است که بر کارایی‌های این افزونه اضافه می‌کند. در واقع بیشتر از ۱۹۰ افزونه وجود دارند که می‌توانید آنها را به‌عنوان یک addons روی افزونه بی بی پرس نصب کنید.

هرکدام از این افزونه‌ها ایراداتی که افزونه بی بی پرس دارد را به‌صورت کامل اصلاح کرده و ویژگی‌های خوبی را خصوصا در گرافیک و تعیین دسترسی‌ها برای این افزونه ایجاد می‌کنند. هرچند که خود افزونه بی بی پرس یک افزونه کامل است که از پس نیازهای خود بر می‌آید اما ظاهری که این افزونه ارائه می‌کند در طول سالیان فعالیت آن تغییر چندانی نداشته است و ممکن است که کمی برای شما قدیمی باشد. این افزونه‌ها تمامی این موارد را تغییر داده و در واقع یک لباس نو به تن افزونه بی بی پرس می‌پوشانند. 

افزونه های جانبی زیاد

ادغام با بادی پرس

از این افزونه بادی پرس می‌توان در کنار افزونه همتای خود که برای شبکه‌های اجتماعی در وردپرس ارائه شده است استفاده کرد. افزونه بادی پرس یکی از افزونه‌های حرفه‌ای می‌باشد که توسط وردپرس برای این منظور ارائه شده است و در کار خود یکی از افزونه‌های خوب و حرفه‌‌ای به شمار می‌آید.

افزونه بی بی پرس به‌راحتی با بادی پرس ادغام می‌شود و در کنار هم یک سیستم حرفه‌ای را برای ارائه ویژگی‌های مربوط به تالارهای گفتگو و شبکه‌های اجتماعی فعال و حرفه‌ای به کاربران ارائه می‌کنند. این قابلیت‌ها در کنار هم ماندگاری کاربران را در سایت شما به شدت بالا برده و آنها را به این سایت‌ها علاقه‌مند می‌کنند.

سادگی در استفاده

کار کردن با این افزونه ساده بوده و شما می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید. در واقع پیچیدگی کار با این افزونه بعد از اینکه شما اولین انجمن و تالار گفتگوی خود را راه‌اندازی کنید، برای شما از بین خواهد رفت و دیگر لازم نیست که برای انجام همین کار در ادامه مراحل وقت و انرژی زیادی را بگذارید.

این موضوع که یک افزونه بتواند به‌سادگی کاری را انجام دهد و قابلیتی را روی سایت‌های وردپرسی پیاده‌سازی کند از مسائل و مواردی است که به شدت به‌عنوان یک ویژگی مورد قبول در سایت‌های اینترنتی از آن یاد می‌شود و درصورتی‌که شما هم یک وب‌مستر باتجربه باشید از این موضوع و کاربردهای آن برای شما اطلاع خواهید داشت.

استفاده از شورت کدها

در مورد اینکه شورت کدهای وردپرس چه هستند و برای ما چه کارهایی را انجام می‌دهند در مقاله شورت کد وردپرس چیست به‌صورت کامل صحبت کردیم. در واقع این شورت کدها، کدهایی کوتاه هستند که در هر لحظه می‌توان با استفاده از آنها بخشی از کدهای PHP را در سایت پیاده‌سازی کرد. استفاده این شورت کدها به این صورت است که ویژگی‌های متنوع و جدیدی را به سایت اضافه می‌کنند که می‌شود با کمک گرفتن از آنها سایت را به یک سایت حرفه‌ای تبدیل کرد.

این کدها ویژگی‌های مختلف را به سایت ما اضافه کرده و تالارهای گفتگو و انجمن‌های ما هم به‌راحتی از این ویژگی‌های خاص و حرفه‌ای برخوردار می‌شوند. با استفاده از این کدهای کوتاه در این افزونه می‌شود امکاناتی مانند لیست تاپیک‌های انجمن، موارد مربوط به حساب‌های کاربری، موارد مربوط به موضوعات انجمن و یا حتی خود انجمن‌های مختلف را پیاده‌سازی کرد.

استفاده از شورت کد ها

آموزش نصب و راه‌اندازی افزونه بی بی پرس

نصب افزونه بی بی پرس

افزونه بی بی پرس یکی از افزونه‌هایی است که نصب چندان دشواری ندارد و خود وردپرس در اولین صفحه از نصب افزونه‌ها آن را به‌عنوان یک افزونه کاربردی به شما پیشنهاد می‌دهد. برای نصب آن کافی است که از مسیر (پیشخوان← افزونه‌ها← افزودن) وارد صفحه اصلی نصب افزونه در وردپرس شوید. سپس این افزونه را در افزونه‌های پیشنهادی مشاهده می‌کنید و یا درصورتی‌که این افزونه را پیدا نکردید نام آن را جستجو کنید.

نصب افزونه بی بی پرس

بعد از پیدا کردن این افزونه با چند کلیک ساده نصب و فعال‌سازی آن را انجام داده و وقت چندانی را از شما نمی‌گیرد و روال نصب آن تفاوتی با سایر افزونه‌های وردپرس نخواهد داشت. وقتی که کار نصب افزونه بی بی پرس روی سایت شما به انجام برسد سه گزینه جدید در منوی شما نمایان خواهد شد که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

راه‌اندازی انجمن‌ها

وقتی که شما این افزونه را راه‌اندازی می‌کنید، می‌توانید انجمن‌های مختلفی را روی سایت راه‌اندازی کرده که هرکدام از آنها تاپیک‌های مختلفی را دارند، به‌عنوان‌مثال انجمن معرفی ابزارهای وردپرس که هرکدام از تاپیک‌های آن به ابزارهای سئو، ابزارها و افزونه‌های امنیتی، معرفی قالب‌ها و موارد این‌چنینی تقسیم شده‌اند. همین‌طور شما می‌توانید انجمن دیگری با نام ارورهای متداول در وردپرس داشته باشید که موارد متعددی مانند رفع ارور کوکی، ارورهای سری ۴۰۰ و ارورهای سری ۵۰۰ را در آن قرار دهید.

برای راه‌اندازی یک انجمن جدید در افزونه بی بی پرس لازم است که به سراغ گزینه جدیدی که در منوی پیشخوان قرار گرفته است و «گفتگوها» نام دارد بروید. با کلیک روی این گزینه به صفحه‌ای می‌روید که تمامی انجمن‌های سایت وردپرسی شما در آن قرار گرفته‌اند.

انجمن ها در بی بی پرس

مطمئنا وقتی برای اولین‌بار به سراغ این صفحه می‌روید با یک فهرست خالی مواجه خواهید شد اما برای اینکه یک انجمن جدید را در آن ایجاد نمایید لازم است که روی دکمه «افزودن جدید» که در تصویر هم آن را مشاهده می‌کنید کلیک کنید تا فرم ایجاد انجمن تازه برای شما نمایش داده شود.

راه اندازی انجمن ها

کاری که در این صفحه باید انجام دهید این است که اطلاعات مربوط به این انجمن را در آن وارد کرده و بعد از ارائه تنظیمات صفحات انجمن روی انتشار کلیک کنید. فیلدهایی که در این قسمت از افزونه بی بی پرس باید وارد کنید به این صورت می‌باشد:

عنوان انجمن: نامی است که برای این انجمن وارد می‌کنید.

ادیتور متن: در این بخش شما دقیقا مانند یک مقاله هدف خود از راه‌اندازی این انجمن را شرح می‌دهید و این امکان را دارید که از تصاویر نیز در این قسمت استفاده کنید.

پیوند یکتا: این URL که در واقع همان آدرس این برگه انجمن است تعیین می‌کند که شما با وارد کردن چه لینکی می‌توانید به این انجمن دسترسی داشته باشید و درصورتی‌که بخواهید به سراغ انجمن ایجاد شده بروید و در آن مطلبی را درج کنید باید به سراغ کدام بخش بروید.

صفحات انجمن: در این بخش با وارد کردن شرایط تعیین می‌کنید که در حال ایجاد یک انجمن از چه نوعی هستید، چه کاربرانی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و آیا انجمن همگانی است، این انجمن در چه زیردسته‌ها قرار می‌گیرد و چه انجمن مادری دارد. افزونه بی بی پرس به شما اجازه خواهد داد تا این موارد را کامل کنترل کنید.

مدیران انجمن: این بخش تعیین می‌کند که مدیریت و کنترل تاپیک‌های این انجمن بر عهده چه کسی می‌باشد و چه افرادی این قدرت را دارند که این انجمن را مدیریت کرده و جریان کاری کاربران در سایت را کنترل کنند.

بعد از اینکه این بخش از افزونه بی بی پرس را تکمیل کردید نوبت به این می‌رسد که در این انجمن راه‌اندازی شده موضوعاتی را برای کاربران به اشتراک بگذارید و شما باید اکنون تاپیک‌های خود را ارائه کنید. در ادامه این بخش از تنظیمات افزونه بی بی پرس را با هم بررسی خواهیم کرد.

ایجاد تاپیک‌ها و موضوعات

برای اینکه در افزونه بی بی پرس یک موضوع جدید را برای یک انجمن ایجاد کنید لازم است که از مسیر (پیشخوان← موضوع‌ها← افزودن تازه) وارد صفحه‌ای شوید که در آن موضوعات جدید به تالار گفتگوی شما اضافه خواهد شد.

ایجاد تاپیک ها و موضوعات

در این بخش هم دقیقا مانند بخش قبلی باید فرم به همان صورت تنظیم شود، موارد مربوط به عنوان، پیوندهای یکتا و توضیحات این گفتگو به‌صورت ثابت و مانند زمانی که یک انجمن را وارد می‌کردیم مورداستفاده قرار می‌گیرند و شما باید آنها را تکمیل کنید.

انتخاب انجمن‌ها برای این گفتگویی است که تازه در حال ایجاد آن هستیم. درصورتی‌که از بخش صفات موضوع گزینه انجمن را انتخاب کنید به انجمن‌های مختلفی که آنها را ایجاد کرده‌اید دسترسی دارید.

تنظمیات انجمن برای موضوع

درصورتی‌که انجمن خاصی را ایجاد نکرده باشید یا این موضوع مربوط به انجمن‌های شما نباشد می‌توانید آن را روی گزینه بدون انجمن قرار دهید. موضوعات شما در افزونه بی بی پرس بدون انجمن هم کار می‌کنند. اکنون افزونه بی بی پرس برای ما یک تالار گفتگو را ایجاد کرده است و درصورتی‌که به سراغ هر یک از لینک‌هایی که ایجاد کرده‌ایم برویم می‌توانیم ببینیم که اوضاع این موارد به چه صورتی است و افرادی که امکان شرکت در این گفتگوها را داشته باشند می‌توانند برای ما مطالبی را ارسال کنند.

بررسی و کنترل پاسخ‌ها

یکی از ویژگی‌های مهم در وردپرس این است که سایت را کنترل کرده و از پاسخ‌هایی که نمی‌خواهیم آنها را در سایت نمایش دهیم و یا اینکه قابل نمایش نیستند و دردسرهایی را برای ما دارند دوری کنیم. دراین‌رابطه از مسیر (پیشخوان← پاسخ‌ها← همه پاسخ‌ها) وارد صفحه زیر خواهیم شد.

بررسی و کنترل پاسخ ها

در این بخش از سایت به شما این امکان داده شده است که این پاسخ را ویرایش کرده، آن را حذف کنید و یا اینکه آن را به‌عنوان یک اسپم معرفی کرده و پاسخ‌ها و مواردی که در ادامه برای این موضوع ارائه شده است حذف کنید. تمامی این امکانات به‌سادگی در اختیار شما خواهد بود.

نتیجه‌گیری

افزونه بی بی پرس چیست و برای ما چه امکاناتی را به سایت اضافه می‌کند و ما چطور می‌توانیم از این امکانات استفاده کنیم، اینها سوالاتی بودند که پاسخ‌های آنها را از سیر تا پیاز بررسی کردیم و تقریبا موضوعی را ناگفته باقی نگذاشته‌ایم. در پاسخ به این سوال که افزونه بی بی پرس چیست باید گفت که این افزونه در سایت وردپرسی شما امکان استفاده از تالارهای گفتگو که به‌صورت موضوعی کار می‌کنند و با مطرح شدن یک موضوع کاربران می‌توانند برای آن پاسخ‌های خود را ارائه دهند و یا اینکه سوالاتی را دراین‌خصوص مطرح کنند. در واقع این کار به شما کمک می‌کند که یک ابزار حرفه‌ای یا تعاملی در سایت داشته باشید.

روش کاری افزونه بی بی پرس به این صورت است که شما انجمن‌ها را ایجاد کرده و در هر انجمن چندین موضوع را مطرح می‌کنید و کاربران به این موضوعات پاسخ داده و در آنها فعالیت می‌کنند. سه امکان مدیریت انجمن‌ها، موضوعات و پاسخ‌های ارسالی توسط افزونه بی بی پرس برای ما فراهم شده است و البته موضوعات به‌تنهایی امکانات لازم برای فعالیت کاربران در سایت را فراهم می‌کنند و یک موضوع بدون انجمن هم می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

علاوه بر این موارد افزونه بی بی پرس به ما امکان تنظیمات مختلفی را ارائه می‌کند که طی آن محدودیت‌هایی را در وارد کردن اطلاعات برای این گفتگوها و یا اجباری کردن ثبت‌نام برای کاربران را در اختیار ما قرار می‌دهد. شما می‌توانید از تالارهای گفتگویی که افزونه بی بی پرس در اختیار شما قرار می‌دهد به‌صورت انفرادی استفاده کرده و یا با استفاده از شورت کدها آنها را در بخش‌های مختلفی از سایت خود به کار بگیرید و در صفحات محتوایی سایت از آنها استفاده کنید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها