آموزش آپلود فایل در هاست به صورت کامل

آپلود فایل در هاست
خرید هاست
میزبانی وب

در مورد آپلود فایل در هاست باید گفت که هر وب مستری بعد از مدتی سروکارش به آن خواهد افتاد و این کار عموما به صورت ساده و بی‌دردسر انجام می‌شود. اما در مواقعی که شما با فایلی خاص طرف باشید و یا بخواهید چندین فایل را انتقال دهید و در خلال آن به اختلالات سرعت اینترنت و مواردی از این دست هم برخورد کنید، باید گفت که اوضاع می‌تواند آن‌طور که باید پیش نرود. در این مقاله می‌خواهیم یک آموزش جامع از آپلود فایل در هاست ارائه کنیم که با استفاده از آن دیگر هیچ نکته‌ی مبهمی در این مسیر پیش نیاید.

آپلود فایل در هاست چطور انجام می‌شود؟

طبیعتا همه‌ی ما می‌دانیم که وقتی قصد داشته باشیم که یک فایل را روی هاست خود آپلود کنیم باید چه مسیری انجام شود و با این کار چه اتفاقاتی روی هاست ما می‌افتد. در اصل قرار است یک فایل از روی سیستم ما و یا روی یک هاست دیگر به هاستی که اکنون می‌خواهیم، کپی شده و روی این فضای ذخیره‌سازی هم قرار بگیرد. این کار می‌تواند ریزه‌کاری‌هایی را داشته باشد. شاید شما قبلا آپلود فایل روی سرورهای ابری مانند گوگل درایو را انجام داده باشید. اما در مورد هاست باید گفت که با آپلود کردن فایل‌ها روی سایت‌های مختلف و حتی پنل پیشخوان وردپرسی‌ای که در اختیار شما قرار دارد هم تفاوت‌های زیادی دارد.

آپلود فایل در هاست چطور انجام می شود

از آنجا که معمولا روی یک سرور بیشتر از یک هاست وجود دارد شما مانند یک سیستم عادی نمی‌توانید به خود هاست و فضای ذخیره‌سازی‌ای که دارید دسترسی داشته باشید و مانند وقتی که با زمپ یا برنامه‌های مشابه آن کار می‌کنید، و فایل‌های خود را مستقیما در پوشه‌هایی که می‌خواهید کپی می‌کنید با این هاست‌ها هم برخورد کنید و برای ارتباط با آنها یک کنترل پنل در اختیار شما قرار داده می‌شود. این کنترل پنل در واقع یک برنامه است که می‌تواند به شما امکان مدیریت منابعی که در اختیار دارید مانند تنظیمات مربوط به دامنه، تنظیمات ایمیل‌ها، دستکاری سایت و فایل‌های سایت شما، تنظیمات پایگاه داده و خیلی از موارد دیگری که برای یک سایت اینترنتی وجود دارد را برای شما فراهم کند و در صورتی که بخواهید با سروری که سایت شما روی آن قرار دارد ارتباط برقرار کنید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

اتفاقی که در آپلود فایل در هاست می‌افتد این است که با امکاناتی که این بخش در اختیار شما قرار می‌دهد یک ارتباط با سرور برقرار کرده که می‌تواند به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم باشد و از این طریق آنچه که مایل هستید برای سرور شما ارسال شود را به آن منتقل کنید.

روش‌های آپلود فایل در هاست

در مورد آپلود فایل در هاست باید گفت که ما می‌توانیم به دو صورت کلی این کار را انجام دهیم که در واقع همان روش‌های مستقیم و غیرمستقیم هستند. منظور ما از این مفاهیم نحوه ارتباطی است که می‌توانیم با سرور داشته باشیم. همان‌طور که گفتیم تنها راه ارتباطی ما با منابعی که در اختیارمان قرار دارد کنترل پنل است اما می توانید به روش‌های دیگری هم فایل‌های خود را به سرور بفرستید هرچند که آن کار هم نیازمند تاییدیه از کنترل پنل است.

روش های آپلود فایل در هاست

استفاده از فایل منیجر کنترل پنل (غیرمستقیم)

در بین تمامی امکانات مختلفی که کنترل پنل‌های بزرگ و معروف مانند دایرکت ادمین و سی پنل که در مقاله‌های دایرکت ادمین چیست و Cpanel چیست آنها را بررسی کردیم در اختیار ما قرار می‌دهند. یکی از موارد حساس و پرکاربرد کنترل پنل هاست فایل منیجر قدرتمند آن است که از طریق آن شما می‌توانید پوشه‌هایی که روی فضای ذخیره‌سازی شما قرار گرفته است را مشاهده کنید و به فایل‌هایی که در آن قرار دارد دسترسی داشته باشید.

این فایل منیجر دقیقا مانند مدیریت فایلی که روی گوشی شما وجود دارد می‌تواند امکانات پایه را در اختیار شما قرار دهد. البته ظاهر آن بیشتر شبیه سیستم مدیریت فایل ویندوز یا همان Explorer است اما از نظر قدرت کارایی تفاوت‌های زیادی با آن دارد. آپلود فایل در هاست یکی از ویژگی‌هایی است که این فایل منیجر می‌تواند در اختیار شما قرار دهد.

استفاده از فایل منیجر کنترل پنل(غیر مستقیم)

آپلود فایل در هاست با FTP (مستقیم)

اکانت‌ دیگری که می‌تواند کار آپلود فایل در هاست را با استفاده از آن انجام داد اکانت‌ FTP است. FTP یا همان File Transfer Protocol که در اینترنت همه آن را با نام پروتکل انتقال فایل می‌شناسند یکی از امکانات پایه‌ای در بستر اینترنت و برای سرورها می‌باشد که در آن فایل‌های بزرگی که برای سرورها ارسال می‌شوند و یا از سرور برای کاربر ارسال می‌شوند، با یک مجموعه قوانین و رمزنگاری‌های جداگانه در مسیر وب حرکت می‌کنند که می‌تواند سرعت، امنیت و کارایی آنها را بالاتر ببرد.

شما با استفاده یکی از کلاینت‌های FTP که برنامه‌های مخصوص این کار هستند و روی سیستم شما نصب می‌شوند به سرور متصل شده و فایل را مستقیم برای سرور ارسال کرده و سرور آن را در فضای ذخیره‌سازی مربوط به شما ذخیره می‌کند. البته باید گفت که این اتصال به سرور نیازمند این است که شما یک اکانت FTP را برای خود ایجاد کرده باشید و باید برای این کار یک یوزرنیم و پسورد خاص را به سرور بدهید تا سرور شما را احراز هویت کند و بداند که فایل را از منبع درستی دریافت می‌کند.

در این خصوص باید گفت که باز هم پای کنترل پنل وسط می‌آید. لازم است که برای آپلود فایل در هاست با استفاده از FTP از روی کنترل پنل خود یک اکانت FTP برای خود ایجاد کرده و دسترسی‌های آن را تعیین کنید و بعد به سراغ برنامه کلاینت خود بروید و ادامه کار را از آن دنبال کنید.

ارسال فایل با استفاده از IDE (مستقیم)

یکی دیگر از روش‌هایی که عموما کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد کمتری دارد این است که شما از طریق IDE یا همان محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار که سایتی را طراحی می‌کنید کار آپلود فایل را انجام دهید. در این روش شما از همان ابزاری که برای ساخت فایل‌های برنامه خود استفاده می‌کنید می‌توانید فایل را روی سرور ارسال کنید. به‌عنوان مثال وقتی که یک فایل php و یا HTML از سایت را روی سیستم خود آورده و آن را ویرایش می‌کنید، می‌توانید با همان ادیتوری که این کار را انجام می‌دهید، مستقیما این فایل را روی سرور بفرستید.

البته این قابلیت صرفا برای فایل‌های اصلی سایت و فایل‌های برنامه‌نویسی شده در این IDEها می‌باشد و برای انتقال‌هایی مانند یک فایل زیپ حاوی محتوای مختلف و یا تصاویر و ویدئوها امکان‌پذیر نیست. از این روش در مورد کاربردهای برنامه‌نویسی معمولا به ندرت استفاده می‌شود. اما لازم بود که این روش هم در بین روش‌هایی که می‌توان برای آپلود فایل در هاست از آنها استفاده کرد معرفی شود.

اکنون که می دانیم روش‌های پایه برای آپلود فایل در هاست کدامند وقت آن رسیده است که به آموزش هر کدام از این روش‌ها بپردازیم. در ادامه دو روش کاربردی آپلود فایل در هاست یعنی استفاده از فایل منیجر و همین‌طور استفاده از FTP را با هم بررسی خواهیم کرد.

ارسال فایل با استفاده از IDE (مستقیم)

آموزش آپلود فایل در هاست از طریق فایل منیجر

اولین و عمومی‌ترین روشی که برای آپلود فایل در هاست استفاده می‌شود این است که شما به سراغ فایل منیجر خود رفته و کار آپلود فایل را از آنجا انجام دهید. این بهترین روش برای وقتی است که شما چند فایل کوچک دارید و می‌خواهید آنها را روی هاست خود بریزید. در صورتی که فایل ما بزرگ است و بیشتر از 30 مگابایت، بهتر است که از روش بعدی استفاده کنید زیرا این روش نمی‌تواند خیلی پایدار باشد و در صورت قطعی ارتباط کل آپلود شما از بین خواهد رفت. البته 30 مگابایت یک معیار الزامی نیست و یک عدد کاملا تجربی است.

شما می‌توانید کار آپلود فایل در هاست را برای فایل‌های بزرگ هم با این روش انجام دهید اما زمان و انرژی زیادتری از شما خواهد گرفت و ممکن است که با قطعی‌های مختلف مواجه شوید. روش انجام این کار روی کنترل پنل‌های مختلف متفاوت می‌باشد. در ادامه آموزش آپلود فایل در هاست با این روش را روی دو کنترل پنل دایرکت ادمین و سی پنل دنبال می‌کنیم.

آپلود فایل در هاست دایرکت ادمین

ابتدا به کنترل پنل خود لاگین کنید. برای انجام این کار روش‌های متعددی وجود دارد اما برای دایرکت ادمین بهترین راه این است که عبارت 2222: را در انتهای آدرس سایت وارد کرده و اینتر را بزنید تا صفحه‌ی لاگین برای شما نمایش داده شود. با وارد کردن اطلاعات ورود می‌توانید به کنترل پنل خود وارد شده و صفحه داشبورد یا همان پیشخوان کنترل پنل خود را مشاهده کنید که اطلاعات مختلفی را از میزان استفاده شده از فضای ذخیره‌سازی و همین‌طور پهنای باند در اختیار شما قرار می‌دهد و البته در بالای آنها منوهای امکانات اصلی این کنترل پنل قرار دارد.

کاری که باید انجام دهید این است که از منوی System Info & Files گزینه File Manager را انتخاب کنید:

منوی دایکرت ادمین

با این کار شما به فایل منیجر اصلی دایرکت ادمین منتقل خواهید شد که می‌توانید پوشه‌های مختلفی که در هاست شما وجود دارد را مشاهده کنید. اکنون کاری که باید برای آپلود فایل در هاست انجام شود این است که به سراغ پوشه‌ای بروید که می‌خواهید فایل را در آن آپلود کنید. البته شما می‌توانید فایل را در یکی از پوشه‌ها آپلود کرده و بعد آن را جابه‌جا کنید اما بهتر است که مستقیم فایل را در پوشه مورد نظر خود ریخته و دردسر انتقال را نداشته باشید. در صورتی که قصد انتقال فایل به پوشه اصلی سایت خود را دارید باید پوشه public_html را انتخاب کنید که اصلی‌ترین پوشه دامنه شما است و فایل‌های سایت شما هم در آن قرار می‌گیرند. بعد از وارد شدن به این پوشه لازم است که روی دکمه سبز رنگ Upload file که در بخش کناری سمت چپ و پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید:

گزینه آپلود فایل در هاست دایرکت ادمین

با انجام این کار پاپ‌آپ زیر برای شما باز خواهد شد که امکان انتخاب فایل‌ها از روی سیستم را به شما می‌دهد و شما می‌توانید فایل‌های موردنظر خود را تا اندازه 10 گیگابایت روی هاست آپلود کنید. البته باید گفت که شما حتی ممکن است این اندازه فضا روی هاست خود نداشته باشید و با دردسرهای مختلف مواجه شوید. بعد از انتخاب فایل و کلیک روی دکمه آپلود مدتی طول می‌کشد که کار آپلود روی هاست به اتمام برسد. 

آپلود فایل در هاست دایرکت ادمین

آپلود فایل در هاست سی پنل

در مورد سی پنل باید گفت که با یکی از بهترین و کاربردی‌ترین کنترل پنل‌های موجود طرف هستیم برای ورود به این کنترل پنل لازم است که در انتهای آدرس عبارت 2083: را وارد کرده و اینتر را بزنید. در صورتی که می‌خواهید به آموزش‌ کار با این کنترل پنل دسترسی داشته باشید می‌توانید سری هم به مقاله آموزش سی پنل هاست بزنید. بعد از اینکه به صفحه لاگین رفتید و اطلاعات ورود خود را وارد کردید، شما با منوی بزرگ سی پنل مواجه خواهید شد و می‌توانید تمامی امکاناتی که این کنترل پنل حرفه‌ای به شما می‌دهد را در اینجا مشاهده کنید.

کاری که باید انجام دهید این است که روی گزینه File Manager کلیک کنید:

منوی سی پنل

پس از ورود به کنترل پنل می‌تواند یک صفحه سه بخشی را مشاهده کنید. در بزرگترین بخش شما می‌توانید فایل‌ها و پوشه‌های موجود در مسیری که قرار دارید را ببینید. در سمت چپ یک دایرکتوری درختی که کل پوشه‌های شما را نشان می‌دهد قرار دارد و در نوار بالایی نیز می‌توانید ابزارهای کنترلی را ببینید که برای کارهای مختلف در اختیار شما قرار دارند.

برای آپلود فایل در هاست لازم است که ابتدا به مسیری که می‌خواهید فایل را در آن آپلود کنید رفته و بعد از آن از نوار بالا آپلود را انتخاب کنید:

گزینه آپلود فایل در هاست سی پنل

با انتخاب گزینه‌ی آپلود صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که در آن شما باید فایل‌های مورد نظر خود را به آن معرفی کنید:

آپلود فایل در هاست سی پنل

شما می‌توانید این کار را با درگ و دراپ کردن فایل‌های مورد‌نظر خود در این صفحه و همین‌طور کلیک روی دکمه Select File و انتخاب فایل‌ها از روی سیستم، منتظر باشید که کار آپلود فایل‌ها تمام شود. اما همان‌طور که در ابتدای این بخش هم گفتیم، این روش برای فایل‌های بزرگ و اینترنت‌های دارای اختلال مناسبت نیست و بهتر است به سراغ روش بهتری برویم در ادامه با آموزش آپلود فایل در هاست به کمک اکانت‌های FTP خواهیم پرداخت.

آموزش آپلود فایل در هاست با اکانت FTP

برای اطلاعات تکمیلی در مورد اکانت FTP می‌توانید سری به مقاله اکانت FTP چیست بزنید تا به آموزش‌های تکمیلی هم دسترسی داشته باشید. برای اینکه بدانیم کار آپلود فایل در هاست با استفاده از این اکانت‌ها به چه صورت انجام می‌شود لازم است که ابتدا وارد هاست خود شده و یک اکانت برای خودتان ایجاد کنید.

نحوه ورود به اکانت‌ها را در بخش‌های قبلی بررسی کردیم. بعد از این که وارد اکانت خود شدید باید به سراغ بخشی که اکانت‌های FTP شما را نگهداری می‌کند بروید که در دایرکت ادمین و سی پنل با هم متفاوت خواهند بود. در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

ایجاد اکانت FTP در کنترل پنل دایرکت ادمین

برای این کار باید از منوی Account Manager گزینه FTP Management را انتخاب کنید تا به امکانات مورد نیاز برای این کار دسترسی داشته باشید:

تنظیمات FTP دایرکت ادمین

با این کار شما به صفحه مدیریتی اکانت‌های FTP منتقل می‌شوید که می‌توانید لیست اکانت‌های خود را در آن ببینید:

صفحه اکانت های FTP

در این حالت شما ممکن است که با یک لیست خالی مواجه باشید، اما معمولا یک اکانت به صورت پیش‌فرض برای هاست شما ایجاد شده است. برای ساخت اکانت جدید لازم است که روی دکمه آبی رنگی که با لیبل Create FTP Account مشخص شده است و در تصویر بالا هم مشاهده می‌کنید کلیک کنید. با این کار شما به صفحه‌ی زیر منتقل خواهید شد:

ایجاد اکانت FTP در کنترل پنل دایرکت ادمین

در این صفحه شما باید یوزرنیم و پسورد خود را وارد کرده و بعد از آن در بخش پایینی دسترسی‌هایی که با اکانت FTP می‌خواهید داشته باشید را تکمیل کنید. در این قسمت گزینه Domain می‌تواند امکانات موردنیاز برای آپلود فایل در هاست را در اختیار ما قرار دهد. بعد از این تنظیمات روی دکمه Create کلیک می‌کنیم تا این اکانت جدید برای ما ایجاد شود.

ایجاد اکانت FTP در هاست سی پنل

در مورد ایجاد یک اکانت FTP برای آپلود فایل در هاست سی پنل لازم است که با روش‌های ارائه شده در بخش قبل به هاست سی پنل خود وارد شده و از بخش Files روی گزینه FTP Account کلیک کنید:

تنظیمات FTP در سی پنل

بعد از این کار به صفحه‌ای وارد خواهید شد که در آن فرم زیر به شما نمایش داده می‌شود:

ایجاد اکانت FTP در هاست سی پنل

با پر کردن این فرم و کلیک روی دکمه Create اکانت جدید برای شما ایجاد خواهد شد. بعد از این کار و ایجاد یک اکانت تازه نوبت به این خواهد رسید که کار آپلود فایل در هاست را با این اکانت‌ها انجام دهید. در ادامه این موضوع را با هم بررسی می‌کنیم.

روش کار با اکانت‌های FTP

در واقع باید گفت این اکانت‌های FTP که با هم آنها را ایجاد کردیم به نوعی مجوزهای ورود را برای شما فراهم می‌کنند. اکنون برای اینکه از این مجوزها روی سایت استفاده کنیم لازم است که ابتدا یک کلاینت FTP را روی سیستم خود داشته باشیم. در مقاله بهترین نرم افزار FTP در مورد اینکه این برنامه‌ها چه هستند به صورت کامل صحبت کردیم. همان‌طور که شما برای دسترسی به یک سایت لازم است از مرورگر خود استفاده کنید برای دسترسی به FTP هم به یک کلاینت FTP نیاز دارید.

معروف‌ترین کلاینتی که شاید نام آن را هم شنیده باشید، کلاینت FileZilla است. این برنامه امکانات خوبی را به صورت رایگان برای این کار در اختیار شما قرار می‌دهد. برای استفاده از این برنامه ابتدا باید آن را دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنید. بعد از این کار برنامه را اجرا کنید و شما در این حالت با صفحه‌ی زیر مواجه خواهید شد:

روش کار با اکانت های FTP

در این برنامه باید اطلاعات اکانت FTP را در قسمت‌های مشخص شده وارد کرده تا بتوانید از آن استفاده کنید. برای این کار کافی است که در قسمت Domain نام سایت، در Username نام اکانتی که ساخته‌اید و در بخش Password هم رمز خود را وارد کرده و برای فیلد Port نیز چیز خاصی را وارد نکنید تا به صورت پیش‌فرض کار خود را انجام دهد. بعد از وارد کردن اطلاعات با کلیک روی Connect ارتباط شما برقرار خواهد شد.

وقتی که این کار را انجام دهید می‌توانید در بخش‌های پایینی که با شماره‌های 1 و 2 مشخص شده‌اند اطلاعات هاست خود را ببینید. در اینجا در بخش 1 دایرکتوری و مسیر پوشه‌ها به صورت درختی به شما نمایش داده خواهد شد و در بخش دوم کلیه فایل‌ها و پوشه‌های دایرکتوری موجود را می‌بینید. در کنار آن و در سمت چپ شما همین موارد را برای سیستم خود مشاهده می‌کنید. در صورتی که بخواهیم فایلی را روی هاست آپلود کنیم با استفاده از درگ و دراپ کردن فایل‌ها از یک سمت به سمت دیگر می‌توانید به راحتی کار آپلود فایل در هاست و همین‌طور دانلود آن را انجام دهید.

البته باید توجه داشته باشید که شما هر فایلی را نباید روی سرور خود آپلود کنید و در خیلی از مواقع این کار می‌تواند برای شما دردسر‌هایی را داشته باشد. در ادامه در مورد نکاتی که باید برای آپلود فایل در هاست رعایت کنیم صحبت خواهیم کرد.

نکات مهم آپلود فایل در هاست

توجه داشته باشید که شما نباید هر فایلی را وارد هاست خود کنید و این سادگی آپلود فایل در هاست نباید شما را برای این موضوع که هر چیزی را روی هاست خود امتحان کنید و فایل‌های مختلف را روی آن ببرید ترغیب کند. در این رابطه باید گفت که هاست یک فضای بسیار حساس است که در صورت آپلود فایل اشتباه و یا حاوی ویروس یا حتی کدهای مخرب ممکن است که اوضاع سایت شما و حتی اوضاع سرور را به طور کلی به هم بریزد. در چنین مواردی در خیلی از هاستینگ‌ها کاربران باید برای ورود این ویروس‌ها به سرور پاسخگو باشند.

شاید این موضوع برای شما عجیب به نظر برسد اما خیلی از فایل‌هایی که آپلود می‌کنید ممکن است حاوی موارد و مطالب مخربی برای هاست باشند. در صورتی که شما خودتان این فایل را آماده کرده‌اید و یا یکی از فایل‌های خود سایت شما بوده است و آن را روی سیستم خود آورده و اکنون قصد آپلود آن را دارید مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد اما در خیلی از موارد که شما ماژول‌های مختلف را از سایت‌های به ظاهر معتبر دانلود می‌کنید، می‌توانند بک دورها (Backdoor) و ویروس‌هایی را در خود داشته باشند که برای هاست دردسر درست کند. به طور کلی می‌توان نکاتی که برای آپلود فایل در هاست وجود دارند را به این صورت معرفی کرد:

قبل از آپلود فایل را زیپ کنید

در صورتی که شما قصد دارید فایل‌های خود را به صورت چندتایی روی سرور بفرستید بهترین کار این است که آنها را زیپ کرده و روی هاست خود ارسال کنید. دقت داشته باشید که این فایل‌های آپلود شده و دانلود شده هم از پهنای باند شما به حساب می‌آید پس بهتر است هم آنها را کم حجم کرده و هم با زیپ کردن از این فایل‌ها محافظت کنید. شاید در خیلی از مواقع شما از فریم ورک‌های مختلف استفاده کرده باشید و آنتی ویروس هاست آنها را کنترل کند که ممکن است برای شما دردسرهایی را درست کنند.

به عنوان مثال در صورتی که از فریم ورک های مانند فریم ورک های مایکروسافتی که غیر رایگان هستند به صورت کرک شده استفاده کرده باشید ممکن است که دردسر هایی برای شما در اینجا ایجاد شود. با یک زیپ کردن ساده می توانید از این موارد فرار کرده و عمل آپلود فایل در هاست به صورت بهتری برای شما انجام خواهد شد و در ارسال نیز مشکلات کمتری خواهید داشت.

ماژول‌هایی که از سایت‌های مختلف دانلود کرده‌اید را آپلود نکنید

ممکن است شما در یک سایت ببینید که یک ماژول گران قیمت که هزینه زیادی را برای خرید آن باید پرداخت کنید به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. این ماژول دقیقا می‌تواند مشکلاتی را که در بخش‌های قبلی در مورد آنها صحبت کردیم را برای شما ایجاد کنند و باید گفت که دردسرهایی که برای ما دارند بسیار بیشتر از فواید آنها خواهند بود. در این رابطه باید گفت که خیلی از این فایل‌ها مجهز به بخش‌های تبلیغاتی هستند که می‌توانند سایت شما را به صورت اسپم گونه‌ای به هم بریزند و یا اینکه بک لینک‌هایی را از سایت شما برای سایت خود بگیرند که باعث شود اعتبار سئوی آنها بالاتر برود.

در مورد پلتفرم‌هایی مانند وردپرس موارد این‌چنینی زیاد دیده می‌شود و عموم قالب‌ها و افزونه‌هایی که به صورت رایگان ارائه می‌شوند این نوع از محتوا را دارند. پس بهتر است که همیشه ماژول‌ها، قالب‌ها و افزونه‌های خود را از ارائه‌کنندگان مجاز تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید.

نکات مهم در آپلود فایل در هاست

فایل بزرگ روی هاست آپلود نکنیم

دقت داشته باشید که چه چیزی را روی هاست خود قرار می‌دهید. وقتی که شما یک فایل را روی هاست خود می‌گذارید سایت شما می‌خواهد از استفاده کند و در صورتی که حجم و اندازه این فایل‌ها بزرگ باشد شما با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهید شد. در این رابطه باید گفت که آپلود فایل بزرگ روی هاست می‌تواند به معنی دردسر برای هاست شما باشد و اگر می‌بینید که بخشی از تصویر و یا ویدئوهای شما بزرگ است بهتر است قبل از اینکه کار آپلود فایل در هاست را انجام دهید آنها را تا حد ممکن بهینه‌سازی کنید.

هاست خود را خلوت نگه دارید

باید سعی کنید که همیشه با کمترین میزان استفاده از حافظه‌ کار را جلو ببرید. بعضا مشاهده می‌شود که خیلی از وب‌مسترها کلیپ‌های ویدئویی و فایل‌های سنگین را روی هاست خود گذاشته و لینک دانلود از آن تهیه می‌کنند. این کار به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. هر چند که شما پول این فضا را پرداخت کرده‌اید و می‌توانید از آن استفاده کنید. اما هرچه که استفاده از هاست شما بیشتر شود باید گفت که سرعت عمل سایت شما نیز پایین خواهد آمد.

هرچه هاست شما خلوت‌تر باشد سایت شما بازدهی بهتر و بیشتری را خواهد داشت و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید. در صوتی که سایت شما فایل‌های زیادی دارد و یا به لینک‌های دانلود نیاز دارید می‌توانید از دانلود سنترها و یا هاست دانلود استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به صورت کامل به بررسی موضوع آپلود فایل در هاست پرداختیم دیدیم که چه روش‌هایی برای این کار وجود دارد. ما در کل می‌توانیم از سه روش اصلی برای این منظور استفاده کنیم که به صورت آپلود با استفاده از فایل منیجر ارائه شده در کنترل پنل هاست، استفاده از برنامه‌های FTP برای آپلود فایل و اتصال با این پروتکل و همین‌طور استفاده از IDEها برای ارسال فایل‌های php و یا HTML روی هاست خود می‌باشد که هر کدام روش‌های مختلفی را دارند و شامل بخش‌های مختلفی می‌شوند. در انجام مراحل آپلود فایل در هاست دقت کافی را داشته باشید و فایل‌های مشکوک و هرچیزی که دانلود کرده‌اید را بدون بررسی روی هاست خود آپلود نکنید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها