راه‌اندازی سایت خبری بدون نیاز به کدنویسی

راه اندازی سایت خبری
خرید هاست

در عصر حاضر می‌توان گفت بزرگترین موجودیتی که در دنیا وجود دارد اینترنت است و یک رسانه فوق‌العاده قوی برای رساندن اخبار و اتفاقات مهم و غیرمهم از جای‌جای دنیا که سرعت انتقال آن تقریبا برای بشری که اینترنت را ندیده بود غیرممکن به نظر می‌رسید. یکی از مصادیق اصلی رسانه‌های اینترنتی که می‌توانند این کار را انجام دهند و از قدرت بسیار زیادی هم برخوردارند سایت‌های خبری هستند. نمی‌توان این موضوع را در نظر نگرفت که در این دوره زمانه رسانه به معنای قدرت است و وقتی که شما یک رسانه را در اختیار خود داشته باشید، می‌توانید در خیلی از جهت‌گیری‌های جامعه تاثیرگذار باشید. در این مقاله قصد داریم تا آموزش راه‌اندازی سایت خبری بدون استفاده از کدنویسی را ارائه کنیم که با استفاده از آن می‌توانید یک رسانه قدرتمند را در اختیار داشته باشید.

شما با راه‌اندازی یک سایت خبری خوب و بزرگ می‌توانید درآمد بالایی کسب کنید، محصولات خود را در خلال آن به فروش برسانید، یا حتی تعیین‌کننده نتایج انتخابات دور بعد باشید!!! این مورد که با این سایت چه کار می‌خواهید بکنید و اینکه آیا اصلا موفق خواهید شد رسانه خود را تا این اندازه از بازدید برسانید، موضوعی است که هم به سیاست‌های شخصی شما بستگی دارد و هم در این مطلب نمی‌گنجد و خود چندین مقاله و حتی کتاب جدا دارد. اما این موضوع که بدون استفاده از کدنویسی، هزینه بالا و درگیری با ریزه‌کاری‌های خسته‌کننده، چطور می‌توانید یک سایت خوب و حرفه‌ای برای خود داشته باشید چیزی است که در این آموزش راه‌اندازی سایت خبری به شما عرضه خواهیم کرد. اما قبل از اینکه آموزش راه‌اندازی سایت خبری را شروع کنیم لازم است این موضوع را بدانیم که یک سایت خبری چه ویژگی‌هایی دارد و قرار است چه کارهایی را انجام دهد.

یک سایت خبری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

مطمئنا شما که به دنبال راه‌اندازی سایت خبری هستید تاکنون سایت‌های خبری زیادی را بالا و پایین کرده‌اید و شاید حتی مدیریت چند تا از این سایت‌ها را نیز بر عهده داشته‌اید و دیده‌اید که سایت‌های خبری چه ساختاری دارند. در مورد سایت خبری می‌توان گفت که تا حدودی با سایر سایت‌ها متفاوت بوده و به‌نوعی باید گفت که رسم و سیاق خود را دارند و اولویت‌ها و درجه اهمیت این موارد در آنها متفاوت است.

در مورد اینکه سایت‌های خبری چه نوع سایتی هستند باید گفت که این سایت‌ها، از نوع سایت‌های محتوا محور می‌باشند و به‌طورکلی تمامی کاری که انجام می‌دهند این است که یک محتوا را که اندازه آن می‌تواند از 100 کلمه تا 10 هزار کلمه و حتی بیشتر از آن باشد، به همراه تصویر و ویدئو به کاربران نمایش دهند و در اختیار کاربر بگذارند. پس باید بهترین و بالاترین تعامل را با کاربر داشته باشند و این موضوع که کاربر شما در این سایت‌ها راحت باشد و بتوان مطالب و محتوای درست را به وی ارائه کرد یکی از مهمترین مسائل در یک سایت خبری است.

ویژگی های سایت خبری خوب

شاید این موضوعات در یک سایت فروشگاهی به نحو دیگری تعیین شود ولی آنچه که در سایت‌های خبری مهم است این است که کاربر شما از هر نظر مهم باشد. نکته مهم دیگری که باید در مورد آن رعایت شود این است که سایت شما بتواند به یک سئوی مناسب دست پیدا کند و در واقع این سایت در بین نتایج جستجو رتبه‌های خوبی را بگیرد. در این خصوص باید گفت که با وجود رقبای قدرتمندی که در این حوزه وجود دارد بهتر است به فکر چاره‌ای برای آن باشید و از سیستم‌هایی استفاده کنید که بتوانند علاوه بر یک رابط کاربری خوب از نظر سئو هم شما را تقویت کنند.

یکی دیگر از مواردی که می‌توان گفت در مورد سایت خبری می‌تواند دردسرساز شود، سرعت سایت است که بسیار مهم می‌باشد. در صورتی که شما در برخوردهای اول با یک کاربر، به درستی نتوانید خود را نمایش دهید و کاربر از سایت شما برود، ممکن است که به‌طورکلی یکی از کاربران خوب خود را از دست بدهید. در این مورد باید گفت که شما می‌توانید با استفاده از یک هاست و سرویس میزبانی خوب و استفاده از تکنیک‌های افزایش سرعت سایت مانند کش، اوضاع سرعت سایت خود را هم بالا نگه دارید.

آموزش کامل راه‌اندازی سایت خبری بدون کدنویسی

وقتی صحبت از راه‌اندازی سایت خبری در میان باشد در اولین اقدام باید دقت کنید که در واقع در حال طراحی یک سایت هستیم پس قبل از در نظر گرفتن خبری بودن باید تمامی نکات مربوط به راه‌اندازی سایت خبری را هم در نظر داشته باشیم. وقتی که می‌خواهیم یک سایت اینترنتی را طراحی کنیم، با مراحل مختلفی طرف هستیم که کاملا به هم مرتبط بوده و در عین پیچیدگی‌ای که دارند می‌توانند به‌سادگی انجام شوند و اگر ترتیب آنها را به‌درستی دنبال کنید لازم نیست نگران این موارد باشید.

آموزش کامل راه اندازی سایت خبری بدون کد نویسی

در ادامه این مراحلی که باید برای طراحی سایت انجام شوند با این رویکرد که ما در حال راه‌اندازی سایت خبری هستیم ارائه خواهیم کرد.

مرحله اول – انتخاب دامنه

می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین کارهایی که باید برای راه‌اندازی سایت خبری یا هر نوع سایت دیگری انجام گیرد این است که یک دامنه برای آن انتخاب کنید. دامین یا دامنه در واقع همان آدرسی است که کاربران با تایپ کردن آن در مرورگر خود می‌توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند و به‌نوعی می‌توان آن را اصلی‌ترین شناسه سایت شما در نظر گرفت. دارنده دامنه یک سایت به‌عنوان صاحب سایت شناخته می‌شود و باید این مورد را در نظر داشت که حتما دامنه را به نام خودتان تهیه کنید. البته شما این قابلیت را دارید که دامنه را به‌‌صورت حقوقی و برای شرکت خود نیز خریداری کنید.

دامنه‌ها یک استاندارد جهانی هستند که از یک عبارت دو بخشی تشکیل شده‌اند. اولین بخش یک دامنه نام دامنه است و شما آن را انتخاب می‌کنید و دومین بخش که پسوند دامنه نام دارد عبارات ثابتی هستند که به‌صورت جهانی عرضه شده و شما می‌توانید پسوند موردنظر خود را با توجه به کاربردی که دارید و یا هزینه‌ای که می‌توانید برای خرید دامنه خود اختصاص دهید انتخاب کنید.

انتخاب دامنه برای راه اندازی سایت خبری

انواع پسوندهای دامنه کاربردهای مختلفی دارند به‌عنوان مثال پسوندهای org برای موارد سازمانی، پسوندهای com برای تجاری و همین‌طور پسوندهای net برای مواردی که با یک شبکه و ارائه‌دهنده خدمات آن طرف باشیم استفاده می‌شوند. همین‌طور پسوندهایی که نشان‌دهنده یک کشور خاص هستند نیز وجود دارد که محبوب‌ترین آنها برای سایت‌های فارسی زبان همان پسوند IR است. برخی از پسوندها نیز وجود دارند که به آنها پسوندهای خاص گفته می‌شود و کاربردهای خاص خود را دارند که می‌توان از انواع آنها به dev برای دولوپرها و توسعه‌دهندگان، Agency برای شرکت‌های مختلف و news و press برای خبرگذاری‌ها استفاده کرد.

برای راه‌اندازی سایت خبری بهتر است که از دامنه‌ای استفاده کنید که با خبر مرتبط بوده و این انتخاب نام می‌تواند در محبوبیت و معروف شدن سایت شما بسیار تاثیرگذار باشد. بهتر است از آدرس‌های کوتاه و ماندگار که عباراتی مانند News و Press هم در آنها باشد استفاده کنید. البته در صورتی که از پسوند دامنه‌های این‌چنینی استفاده می‌کنید می‌توانید از انتخاب آنها در نام دامنه صرف‌نظر کنید. در مورد اینکه برای این سایت‌ها چه دامنه‌هایی خوب است باید گفت که بهتر است از دامنه‌های خاص یا دامنه ir استفاده کنید که جنبه‌های بهتری را برای خبرگزاری به شما می‌دهد. به‌خصوص پسوندهای news و press بسیار تاثیرگذار هستند. البته هزینه این دامنه‌ها بالا بوده و بسیار بیشتر از دامنه‌های ir هستند.

برای انجام این کار کافی است به صفحه ثبت دامنه رفته و دامنه‌ای که می‌خواهید داشته باشید را در نوار جستجویی که در تصویر زیر هم مشاهده می‌کنید جستجو کنید.

مرحله اول – انتخاب دامنه

در صورتی که این دامنه قابل ثبت باشد و کسی آن را ثبت نکرده باشد می‌توانید از همین طریق آن را ثبت کرده و شما از این لحظه بعد مالک این دامنه خواهید بود.

مرحله دوم – تهیه هاست

دومین بخش مهم و ضروری در راه‌اندازی سایت خبری و یا هر سایت دیگری این است که برای سایت خود یک سرویس میزبانی یا همان هاست تهیه کنید. هاست یکی از اصلی‌ترین مواردی است که برای داشتن یک سایت باید آن را تهیه کرد و در واقع همان چیزی است که سایت شما را روشن نگه می‌دارد و به کاربران شما سرویس‌دهی می‌کند.

هر سایت اینترنتی مانند هر المان نرم‌افزاری دیگری، یک برنامه کامپیوتری است. برنامه‌های کامپیوتری هم برای این که اجرا شوند و کاربران بتوانند از آنها استفاده کنند به کامپیوترها نیاز دارند. این کامپیوترها می‌توانند از سیستم‌های قدرتمند گیمینگ گرفته تا یک گوشی موبایل عادی مختلف باشند و با هر شکل و اندازه‌ای ارائه می‌شوند. اما کامپیوتری که یک سایت اینترنتی و به‌طور خاص سایت‌های خبری به آن نیاز دارد باید ویژگی‌های دیگری را داشته باشد. از مهمترین این ویژگی‌ها می‌توان به اتصال همیشگی به یک اینترنت سرعت بالا برای اینکه کاربران بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و همین‌طور روشن بودن دائمی را نام برد.

سرورهای اینترنتی که در دیتاسنترها قرار دارند این کار را انجام می‌دهند اما باید گفت که اجاره و خرید یک سرور می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادی را در ابتدای کار به شما متحمل کند. برای همین موضوع هم عموم سایت‌ها برای اینکه یک بستر اجرا و میزبان داشته باشند، از یک سرویس اقتصادی‌تر به نام هاست استفاده می‌کنند که در واقع برنامه‌ای روی سرورها است که به‌صورت مجازی‌سازی یک سرور قدرتمند را در اختیار تعدادی سایت قرار می‌دهد و همه آنها روی این سرور کار می‌کنند.

هاست‌ها انواع مختلفی دارند و کافی است که سری به صفحه هاست بزنید تا ببینید که چند مدل هاست مختلف وجود دارد، و این تازه بخشی از سرویس‌های هاست است و در صورتی که هاست ابری را هم به آن اضافه کنیم اوضاع پیچیده‌تر می‌شود.

مرحله دوم – تهیه هاست

در راه‌اندازی سایت خبری باید به این نکته اشاره کرد که انتخاب هاست یکی از کارهای حساس است. هاست شاید یک فضای ساده که سایت را فعال نگه می‌دارد به نظر برسد اما باید به این موضوع توجه داشت که هاست یکی از اصلی‌ترین و مهمترین معیارها برای سرعت سایت و کیفیتی است که سایت ما دارد. البته موضوعات دیگری هم در این میان دخیل هستند اما می‌توان گفت که هاست در حدود 70 درصد در این موضوع نقش دارد و می‌تواند تاثیری فوق‌العاده مهم در راه‌اندازی سایت خبری خوب و کاربردی داشته باشد.

هاستی که ما برای راه‌اندازی سایت خبری نیاز داریم یک هاست با منابع بالا و خوب است که بتواند سرعت موردنیاز را تحمل کرده و همین‌طور به تعداد بالای کاربران سرویس‌دهی کند. وقتی صحبت از تعداد بالای کاربران در میان باشد، بهترین نوع هاست که هیچگاه کم نخواهد آورد هاست ابری است. هاست لینوکس ابری یکی از گزینه‌های خوب است که می‌تواند کیفیت موردنیاز ما را به بهترین شکل ممکن تامین کند.

البته انتخاب هاست وردپرس هم می‌تواند به ما کمک زیادی بکند و این هاست بهینه‌سازی شده با سیستم مدیریت محتوای وردپرس که در بخش بعدی به‌سراغ آن خواهیم رفت می‌تواند نیازهای ما را به‌خوبی برطرف کند. شاید هزینه این دو هاست از هاست‌های دیگر بیشتر باشد اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که انتخاب هاست واقعا مقوله‌ای مهم است و در مورد تاثیری که روی راه‌اندازی سایت خبری و پیشرفت آن می‌گذارد مانند این است که شما با ترمز دستی بالا ماشین خود را حرکت دهید. در این حالت ماشین به جلو می‌رود، اما تمامی توان آن گرفته خواهد شد و به زور حرکت می‌کند.

مرحله سوم – راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوا

تمامی کارهایی که تا اینجا برای راه‌اندازی سایت خبری با هم مرور کردیم به‌نوعی پیش‌نیازهای عمومی سایت ما بودند که برای هر سایت دیگری هم موردنیاز است. البته ما این موارد را با رویکرد راه‌اندازی سایت خبری دنبال کردیم و اکنون به مرحله‌ای رسیدیم که خود طراحی سایت شروع شده و می‌خواهیم در مورد ایجاد یک سایت جدید صحبت کنیم.

وقتی که شما دامنه خود را ثبت و هاست مناسب خود را هم تهیه کردید. به شما یک کنترل پنل داده خواهد شد که می‌توانید از طریق آن سایت خود را روی این هاست بارگذاری کنید. اما برای اینکه این کار را انجام دهید چه مواردی را باید دنبال کنید و چه مسیری باید طی شود؟! قبل از اینکه این سوال‌ها را جواب دهیم باید تصمیم بگیریم که راه‌اندازی سایت خبری را با چه سیستمی انجام دهیم. روش‌های زیادی برای طراحی سایت وجود دارد اما وقتی بگوییم طراحی سایت بدون کدنویسی، این روش‌ها به تعداد انگشتان یک دست هم نخواهند رسید.

مرحله سوم – راه اندازی سیستم مدیریت محتوا

سیستم‌های مدیریت محتوا یا Content Management Systemها، سیستم‌هایی هستند که به ما کمک می‌کنند تا سایت را در حالت عادی راه‌اندازی کرده و ساده‌ترین روش‌ها را برای این کار در اختیار ما قرار می‌دهند در این خصوص باید گفت این سیستم‌ها یک هسته خام از سایت را به ما می‌دهند و ما بدون نیاز به کدنویسی می‌توانیم آن را آن‌گونه که می‌خواهیم ویرایش کنیم و سایت خود را از دل آنها بیرون بکشیم.

در صورتی که این سوال برای شما پیش آمده است که آیا این روش‌ها می‌توانند کاربردی باشند یا استفاده از یک سایت تماما شخصی و کدنویسی شده برای راه‌اندازی سایت خبری بهتر است باید گفت که درصد بالایی از سایت‌های فعال جهان از CMSها برای سایت خود استفاده می‌کنند و اگر این سوال که چند سایت از CMS استفاده می‌کنند را در گوگل سرچ کنید بر اساس آمارهای W3Techs به شما خواهد گفت که 64.7 میلیون سایت از انواع مختلف این سیستم‌ها بهره گرفته‌اند.

در بین سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف هم وردپرس با بیش از 65 درصد از کل آمار استفاده به‌عنوان بهترین سیستم مدیریت محتوا شناخته می‌شود و باید گفت که برای راه‌اندازی سایت خبری هم بهترین گزینه‌ها را در اختیار ما قرار می‌دهد و باید بگوییم وقتی طراحی سایت بدون کد را معرفی می‌کنید به‌طور یقین منظور وردپرس است. زیرا سایر سیستم‌های مدیریت محتوا هم دردسرهای خود را با کدنویسی دارند.

برای راه‌اندازی سایت خبری با استفاده از وردپرس باید به‌سراغ سایت اصلی این سیستم به آدرس WordPress.Org بروید. فایل وردپرس را از این سایت دانلود کرده و آن را روی هاست خود نصب کنید. در صورتی که کنترل پنل هاست شما سی پنل باشد، از طریق مقاله نصب وردپرس روی سی پنل و در صورتی که از کنترل پنل دایرکت ادمین برای هاست خود استفاده می‌کنید از طریق مقاله آموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین می‌توانید به‌سادگی هرچه تمام‌تر این کار را انجام دهید.

مرحله سوم – راه اندازی سیستم مدیریت محتوا برای سایت خبری

بعد از اینکه شما کار نصب وردپرس را روی هاست خود انجام دادید نوبت به این می‌رسد که یک قالب خبری خوب را برای سایت خود پیدا کنید که در بخش بعدی این مرحله از راه‌اندازی سایت خبری را به‌صورت کامل تشریح خواهیم کرد.

مرحله چهارم – انتخاب قالب برای راه‌اندازی سایت خبری

یکی از مهمترین گزینه‌هایی که باید برای راه‌اندازی سایت خبری و یا هر سایت وردپرسی دیگری در نظر داشته باشید این است که از چه قالبی برای راه‌اندازی سایت استفاده کنیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا چندمنظوره است که بر دو اصل قابلیت‌های مختلف خود تکیه دارد. قالب‌ها و افزونه‌ها اصلی‌ترین بخش‌های وردپرس هستند و در این رابطه می‌توان گفت که سیستم مدیریت محتوای وردپرس قالب‌محور و افزونه‌محور است. به این منظور که شما تم کلی و اینکه سایت شما چه کاربری‌ای می‌خواهد داشته باشد را با استفاده از قالب روی آن پیاده‌سازی کرده و سایر قابلیت‌هایی که به آنها نیاز دارید را با استفاده از افزونه‌ها روی آن نصب می‌کنید.

وقتی که شما برای راه‌اندازی سایت خبری یک وردپرس خام را نصب و راه‌اندازی کنید و در صورتی که از طریق منوی پیشخوان آن به‌سراغ گزینه نمایش رفته و روی پوسته‌ها کلیک کنید می‌توانید قالب‌های وردپرس خود را ببینید در صورتی که وردپرس را خام از سایت رسمی آن دانلود کرده باشید، صرفا قالب‌های پیش‌فرض مربوط به سال جاری و همین‌طور یک سال قبل را مشاهده می‌کنید که قالب‌هایی ساده و بدون قابلیت بوده و به آنها قالب پیش‌فرض گفته می‌شود. به‌عنوان‌مثال در زمان نگارش این مقاله قالب پیش‌فرض قالب 2021 می‌باشد. شما از طریق همین صفحه می‌توانید قالب‌های رایگان را روی سایت خود راه‌اندازی کرده و یا اینکه به‌سراغ خرید قالب‌هایی که نیاز دارید بروید.

مرحله چهارم – انتخاب قالب برای راه اندازی سایت خبری

البته برای اینکه راه‌اندازی سایت خبری را با موفقیت انجام دهید باید در اینجا کمی مکث کرده و توضیحات بیشتری را ارائه کنیم. شما برای استفاده از قالب مناسب دو انتخاب دارید:

  • استفاده از قالب‌های رایگان و معمولی
  • استفاده از قالب‌های پولی و PRO

هر کدام از این قالب‌ها همان‌طور که از اسم آنها پیداست ویژگی‌های خود را داشته و در صورتی که گزینه رایگان را انتخاب کنید، امکانات کمتری گیر شما می‌آید و اگر هم که گزینه Pro را انتخاب کنید که برای شما بهتر کار می‌کند، لازم است تا هزینه آن را پرداخت کنید. برای راه‌اندازی سایت خبری بهتر است که به‌سراغ انتخاب یک قالب غیررایگان و PRO رفته و اینجا هم یکی از بخش‌هایی است که باید کمی هزینه کنید.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که قالب‌های غیررایگان وردپرس آن‌قدرها هم هزینه‌ای ندارند و شما می‌توانید به‌راحتی آنها را خریداری کرده و از یک قالب با پشتیبانی کامل بهره‌مند شوید. در مورد قالب‌های رایگان هم باید گفت که قالب‌های خوبی برای این کار وجود دارند اما امکانات آنها پایین بوده و می‌توانید آنها را از همین صفحه پوسته‌ها از وردپرس دانلود کنید.

نکته مهم در مورد قالب‌های رایگان!

در صورتی که به دنبال قالب‌های رایگان بگردید مطمئنا با مواردی برخورد خواهید کرد که قالب‌های پولی به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهند داد و شما در واقع با قالبی طرف هستید که رمز آن برداشته شده و در اصطلاح یک قالب Null شده است و در واقع کرک شده است. استفاده از این ماژول‌ها نه برای راه‌اندازی سایت خبری و نه برای هیچ سایت دیگری توصیه نمی‌شود و استفاده از آن ریسک بزرگی است.

در مورد دلیل این موضوع هم باید گفت که به هیچ عنوان نمی‌توان از سلامت این قالب‌ها و امنیت آنها اطمینان حاصل کرد و به‌نوعی باید گفت که این قالب‌ها به احتمال زیاد دارای بک‌دورها و یا ماژول‌های تبلیغاتی هستند که بر روی سایت شما فعال شده و برای سوءاستفاده از آنها استفاده می‌شود، و یا امنیت آنها به حدی ضعیف شده که ممکن است از این طریق به‌راحتی به سایت شما نفوذ شود.

قالب رایکان در راه اندازی سایت خبری

باید گفت که قالب سایت شما بزرگترین ماژولی است که روی سایت شما وجود دارد و از همین جهت هم نمی‌توان به هیچ عنوان به آن بی‌اعتنا بود و آن را غیرمهم جلوه داد. شما باید این مورد را در نظر بگیرید که از قالب‌هایی استفاده کنید که کسی برای امنیت آنها و ویژگی‌هایی که ممکن است در جایی درست کار نکند و همین‌طور تداخل‌هایی که در آینده با افزونه‌ها پیدا می‌کند که اصلا هم کم نیستند و در وردپرس به‌نوعی طبیعی به شمار می‌روند، پاسخگو باشد.

بهترین قالب برای سایت خبری کدام است

همان‌طور که در بخش‌های قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم برای راه‌اندازی سایت خبری لازم است که از قالب‌های خبری استفاده کنید. البته شما می‌توانید از قالب‌های چندمنظوره و حرفه‌ای که قیمت‌های مناسبی هم دارند برای این کار استفاده کنید. اما بهترین گزینه این است که از ابتدا یک قالب حرفه‌ای و مخصوص خبرگزاری‌ها را برای این کار استفاده کنید که امکانات خوبی را برای ارائه اخبار در اختیار شما قرار دهد و دموهای متنوع آن و تنظیمات مربوط به دسته‌بندی‌های آن بتواند به‌راحتی کار شما را پیش ببرد.

در صورتی که به طراحی و پیاده‌سازی سایت با وردپرس خبره هستید می‌توانید از قالب‌های رایگان استفاده کرده و با کمی تغییرات در آنها هر آنچه که لازم دارید را از این قالب‌ها بیرون بکشید. از بهترین قالب‌های خبری رایگان می‌توانیم به این قالب‌ها اشاره کنیم:

  • Magbook
  • Hueman
  • Elegant Magazine
  • Madd Magazine
  • Semicolon
  • Hitmag

این قالب‌ها به‌راحتی از طریق صفحه پوسته‌ها و بخش مخزن وردپرس قابل دانلود بوده و با چند کلیک ساده روی سایت شما نصب خواهند شد. اما در صورتی که به قالب‌های حرفه‌ای نیاز دارید، می‌توانیم این قالب‌ها را به شما پیشنهاد کنیم:

  • SmartMag
  • Newspaper
  • TheGem
  • PenNews
  • Prime News
  • Jannah

برای راه‌اندازی سایت خبری با استفاده از این قالب‌ها شما دردسرهای بیشتری را خواهید داشت و باید گفت که استفاده از این قالب‌ها کمی بیشتر کار دارد اول از همه اینکه شما باید این قالب‌ها را خریداری کنید. البته جای نگرانی نیست و قرار نیست که با پرداخت‌های دلاری این کار را انجام دهید. ارائه‌دهندگانی وجود دارند که به‌صورت رسمی می‌توانند این قالب‌ها را ترجمه شده به فارسی و کاملا آماده به کار در اختیار شما قرار دهند و شما می‌توانید آنها را خریداری کنید. در مقاله قالب آماده وردپرس به اینکه از کجا و چگونه باید این کار را انجام داد اشاره کرده‌ایم.

بهترین قالب برای سایت خبری کدام است

شما از دو روش می‌توانید این قالب‌ها را نصب کرده و از آنها استفاده کنید. روش اول در حالتی است که شما هسته وردپرس را نصب کرده‌اید و صرفا قالب را از فایلی که ارائه‌کننده به شما می‌دهد بیرون کشیده و آن را نصب می‌کنید. این مورد بیشتر در زمانی کاربرد دارد که سایت شما در حال کار است و می‌خواهید قالب آن را تغییر دهید. در صورتی که تازه می‌خواهید سایت خود را راه‌اندازی کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از روش Quick Install استفاده کنید. در این روش ارائه‌کننده یک فایل زیپ حاوی بکاپی از یک سایت وردپرسی خالی با تمامی دموهای قالب، افزونه‌های موردنیاز و تنظیمات پیش‌فرض به شما داده و شما فقط باید آن را مانند زمانی که وردپرس را نصب می‌کنید، روی هاست خود اکسترکت کرده و آن را فعال کنید.

با استفاده از این روش نصب یک وردپرس حاوی قالب و تمامی افزونه‌ها و امکانات آن برای شما نصب خواهد شد که می‌تواند کار راه‌اندازی سایت خبری را برای شما به خوبی جلو بیندازد و باید گفت که بهترین روش نصب قالب می‌باشد. در صورتی که به اطلاعات بیشتر و آموزش گام‌به‌گام و تصویری برای نصب قالب نیاز دارید سری به مقاله نصب قالب وردپرس بزنید. بعد از نصب قالب و افزونه‌ها کاری که لازم است انجام دهید این است که سایت خود را عملیاتی کنید و شروع به کار کنید.

مرحله پنجم – عملیاتی کردن سایت خبری

تا اینجای کار دیدیم که چطور می‌توانیم کار راه‌اندازی سایت خبری را شروع کنیم و از اینجا به بعد تقریبا کار راه‌اندازی سایت خبری ما به انجام رسیده است. اما هنوز آن را عملیاتی نکرده‌ایم و مطمئنا با نصب قالب نمی‌توان گفت که سایت ما راه افتاده است. اکنون کاری که باید انجام دهید این است که قالب را مطابق سلیقه خودتان طراحی کرده و آن را به‌صورتی که دوست دارید باشد تغییر دهید.

برای این کار بهتر است که اول به‌سراغ بخش برگه‌ها رفته و سری به آنجا بزنید. وقتی که شما از یک قالب آماده برای راه‌اندازی سایت خبری استفاده کرده باشید، قطعا دموهای زیادی به شما ارائه شده است که در صفحه برگه‌ها می‌توانید آنها را مشاهده کنید. از بین آنها یک صفحه اول خوب را برای خود انتخاب کرده و سایر صفحات را به وضعیت پیش‌فرض تغییر دهید. همین کار را برای صفحات درباره ما، تماس با ما و وبلاگ انجام دهید.

مرحله پنجم – عملیاتی کردن سایت خبری

البته شما باید بعد از انتخاب صفحات در ابتدا متن آنها را ویرایش کرده و اسامی و لوگوی خود را که معمولا به‌صورت پیش‌فرض لوگوی ارائه‌دهندگان قالب به جای آن قرار دارد، جایگزین کنید. برای اینکه صفحات سایت خود را به‌خوبی بسازید می‌توانید از افزونه‌هایی مانند المنتور که در مقاله المنتور چیست آن را به صورت کامل معرفی کردیم استفاده کنید.

از آنجا که ما با یک سایت خبری طرف هستیم، از جزئیاتی مانند صفحه محصولات و خدمات دور بوده و دسته‌بندی‌های ما در وبلاگ مرتب‌سازی می‌شوند. البته بعضی از قالب‌ها از انواع دیگری مانند Custom Postها برای این کار استفاده می‌کنند اما به‌طورکلی همه آنها از جنس پست‌های وبلاگ هستند. پس برای این کار باید به‌‌سراغ بخش نوشته‌ها در پیشخوان وردپرس رفته و می‌توانید اخبار خود را در این بخش وارد کنید. در مورد اینکه پست‌های وبلاگ یا همان نوشته‌‌ها با برگه‌ها چه تفاوتی دارند باید گفت که از نظر ساختاری کاملا با هم متفاوت بوده و شما باید این موضوع را برای راه‌اندازی سایت خبری حتما در نظر داشته باشید. در مقاله تفاوت نوشته و برگه در وردپرس به‌صورت مفصل به این موضوع پرداخته‌ایم.

مقاله‌های نوشته در وردپرس و افزودن تصویر در وردپرس می‌تواند به شما کمک کند که چطور این کار را انجام داده و با تمامی جزئیاتی که لازم است در مورد وارد کردن خبرها در وردپرس شما را با آن آشنا خواهد کرد. یکی دیگر از مهمترین کارهایی که باید برای راه‌اندازی سایت خبری به‌صورت صحیح انجام دهید این است که دسته‌بندی‌های اخبار را مرتب کرده تا بتوانید آنها را درست به نمایش بگذارید. تمام آن چیزی که برای مرتب‌سازی دسته‌بندی‌های آنها نیاز دارید در مقاله دسته‌بندی در وردپرس به‌صورت کامل توضیح داده شده است و می‌توانید به‌سراغ آن بروید.

شما برای اینکه مقالاتی پربار داشته باشید می‌توانید از امکانات اضافی که هم به سئوی سایت شما کمک می‌کنند و هم برای خوانایی بهتر مطلب خصوصا در موارد طولانی مفید هستند مانند فهرست محتوا و یا محتوای ویدئویی استفاده کنید. در صورتی که می‌خواهید ویدئو هم در بین مقالات و خبرهای خود داشته باشید مقاله درج ویدئو در وردپرس بهترین روش انجام این کار را به شما آموزش خواهد داد. برای ساخت یک فهرست محتوای خوب و حرفه‌ای هم بهترین گزینه این است که افزونه‌های مخصوص این کار استفاده کنید که در مقاله ساخت فهرست محتوا در وردپرس چگونگی استفاده از آن را به‌صورت کامل توضیح داده‌ایم.

مرحله پنجم – عملیاتی کردن سایت خبری راه اندازی شده

وقتی که این کارها را روی سایت خود انجام دادید می‌توانیم بگوییم که کار راه‌اندازی سایت خبری تقریبا به پایان رسیده است و اکنون سایت ما راه افتاده است. اما مطمئنا هدف ما از راه‌اندازی سایت خبری صرفا این موضوع نبوده است که سایت خود را ایجاد کنیم و آن را رها کنیم. در این خصوص باید بگوییم که از اینجا به بعد کار شما تازه شروع شده است و برای اینکه سایت خبری شما بازدهی داشته باشد باید برای گسترش هر چه بیشتر آن تلاش کنید. این تلاش‌ها در صورتی که بی‌هدف و صرفا انجام کارهای پراکنده باشد به جایی نمی‌رسد و در بخش بعد به توضیح اینکه چطور این کار را انجام دهیم می‌پردازیم.

مرحله ششم – سئو و توسعه سایت

وقتی که شما سایت خود را داشته باشید، در واقع صرفا یک سایت دارید که در بین هزاران سایت دیگر یک مورد کاملا معمولی است. اما برای اینکه بتوانید راه‌اندازی سایت خبری را به حد اعلای خود رسانده و سایت خبری‌ای داشته باشید که بتوانید بازدیدکننده برای خود جذب کرده و خود را به‌عنوان یک سایت مطرح معرفی کنید لازم است که تلاش‌های خود را متمرکز کرده و بر اساس اصول و قوانین سئو پیش بروید. قبل از هر چیز باید این موضوع را که سایت شما قرار است در چه زمینه خاصی از اخبار متمرکز باشد برای خود تعیین کنید. شما می‌توانید یک سایت خبری عمومی داشته باشید اما در نظر بگیرید که دست‌یابی به رتبه‌های بالا در نتایج جستجو برای سایت‌های متمرکز به‌صورت ساده‌تر و بهتری انجام خواهد شد.

در اولین اقدام باید برنامه کاری خود را منسجم کرده و از یک برنامه خاص برای سئوی سایت خود استفاده کنید. در مورد سئوی سایت‌های خبری باید گفت که استفاده از مطالب و محتوای ترند به‌صورت برنامه‌های روزانه و مرتب و در ساعت‌های خاص می‌تواند به معرفی سایت شما به‌عنوان یک سایت حرفه‌ای به گوگل کمک خوبی بکند و معمولا سایت‌های خبری سایت‌هایی هستند که با محتواهای کوتاه و تعداد بالا و ساعت‌های انتشار منظم به گوگل معرفی می‌شوند. در صورتی که این موارد را رعایت کنید، سایت شما کم‌کم رشد خواهد کرد. البته این صرفا مقدمه راه است و بحث سئوی سایت خبری موضوعی بسیار پیچیده‌تر است.

مرحله ششم – سئو و توسعه سایت

افزونه‌های سئو وردپرس می‌تواند کمک خوبی برای انسجام مراحل سئو سایت شما باشد که می‌توان از بهترین آنها به افزونه All In One Seo Pack، افزونه Yoast Seo و افزونه سئو رنک مث اشاره کرد. همینطور شما می‌توانید از امکانات خوبی مانند افزونه Convert Pro برای افزایش تعامل سایت با کاربران استفاده کنید و جریان ترافیک سایت خود را به سمتی که می‌خواهید هدایت کرده و یا کاربرانتان را به استفاده از خبرنامه و دریافت اشتراک تشویق کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به‌صورت کامل به بررسی چگونگی راه‌اندازی سایت خبری پرداختیم و دیدیم که برای انجام این کار باید چه نکات و مواردی را رعایت کنیم و از چه ابزارهایی می‌توان برای این کار استفاده کرد. به‌طورکلی برای راه‌اندازی سایت خبری هم مانند هر سایتی دیگری اولین کاری که باید انجام دهید این است که به سراغ انتخاب دامنه و هاست مناسب خود رفته و بعد از آنکه این دامنه‌ها که بهترین آنها برای سایت‌های خبری دامنه‌های خاص مانند News و press هستند را به همراه یک هاست ابری یا وردپرس تهیه کردید. نوبت به استفاده از سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت خواهد بود.

در این آموزش راه‌اندازی سایت خبری ما وردپرس را به‌عنوان سیستم مدیریت محتوای اصلی خود انتخاب کردیم و دیدیم که از چه قالب‌هایی از وردپرس می‌توان برای راه‌اندازی و ساخت یک سایت خبری استفاده کرد و اگر بخواهیم یک سایت خبری خوب داشته باشیم باید کار طراحی سایت را چطور و با چه روالی انجام دهیم و برای اینکه بتوانیم آن را به‌خوبی سئو کنیم و از آن بازدهی بگیریم باید چه نکات و مواردی رعایت شود. استفاده از افزونه‌های سئو مناسب و همین‌طور امکاناتی برای متعامل با کاربر می‌تواند در راه‌اندازی سایت خبری با بازدهی بالاتر کمک بسیار خوبی برای ما باشد.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها