راه‌اندازی CDN ابر آروان به صورت کامل

راه اندازی CDN ابر آروان
خرید هاست
میزبانی وب

موارد مختلفی وجود دارد که در مدیریت و راه‌اندازی یک سایت اینترنتی باید به آنها توجه کرد. وقتی شما بخواهید یک سایت اینترنتی را مدیریت کنید، بسته به این موضوع که سایت شما در چه حوزه‌ای باشد و چه نوع سایتی داشته باشید، لازم است که اقدامات خاصی را دنبال کنید، به‌عنوان مثال مدیریت یک سایت فروشگاهی می‌تواند در گرو راه‌هایی مانند افزایش رتبه‌های گوگل و سئو باشد این در حالی است که یک سایت آموزشی که به‌صورت اختصاصی برنامه‌نویسی شده می‌تواند در طول فرایند آموزش مشکلات و داستان‌های زیادی را داشته باشد و شما مجبور باشید که روی آنها متمرکز شوید. هرچند که موارد و مشکلات زیادی برای هر سایتی وجود دارد در این مورد باید گفت که موارد عمومی‌ای هم وجود دارند که برای هر وب‌سایتی قابل‌توجه و مهم خواهند بود. راه اندازی CDN ابر آروان یکی از روش‌هایی است که می‌توان برای افزایش سرعت سایت و موارد دیگری از آن استفاده کرد.

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل راه‌اندازی CDN ابر آروان را آموزش دهیم اما این موضوع که برای راه‌اندازی CDN باید چه کاری انجام دهیم، نیازمند این است که بدانیم از CDN چه می‌خواهیم و اصلا CDN چیست و قرار است برای ما چه کاری را انجام دهد. در ادامه با ما همراه باشید.

CDN چیست؟

نام CDN برای اکثر وب‌مسترها آشنا می‌باشد و در صورتی که مفهوم آن را نمی‌دانید باید بگوییم که CDN یک سرواژه از عبارت Content Delivery Network یا همان شبکه‌ی توزیع محتوا می‌باشد. CDN یکی از امکانات ارائه شده توسط دیتاسنترها می‌باشد که به شما این امکان را خواهد داد که اطلاعاتی مانند تصاویر و ویدئوهایی که حجم بیشتری دارند و می‌توانند سرعت سایت شما را کم کنند را به‌صورت سریع‌تری به کاربران شما برساند و با این کار سرعت سایت شما را بالا خواهند برد.

در صورتی که بخواهیم در مورد اینکه کارکرد CDNها واقعا به چه صورتی می‌باشد صحبت کنیم باید کمی در مورد ساختار سایت و اینکه یک سایت اینترنتی چه طور کار می‌کند صحبت کنیم. در مورد سایت‌های اینترنتی باید گفت که سایت هم دقیقا مانند یک برنامه است که برای اینکه اجرا شود روی هاست مستقر می‌باشد، وقتی کاربری از بستر اینترنت می‌خواهد از سایت ما استفاده کند، بنا به درخواست و صفحه‌ای که مورد نیاز او می‌باشد، اطلاعات صفحه مانند متنها، عکسها، تصاویر، آیکون‌ها و همین‌طور ویدئوها یا هر چیز دیگری که روی صفحه باشد از بستر اینترنت برای وی ارسال خواهد شد.

CDN چه کار می کند

بسته به اینکه سرعت اینترنت به چه صورتی باشد و اینکه موقعیت جغرافیایی این فرد در کجا قرار داشته باشد، ممکن است که صفحه به صورت دیر یا زود به وی نمایش داده شود. به فرض مثال وقتی شما یک سایت داخلی که روی هاست‌های داخل ایران قرار دارند را باز کنید، صفحه برای شما با سرعت بیشتری لود خواهد شد، تا وقتی که می‌خواهید به یک سایت خارجی دسترسی داشته باشید و صفحه‌ای را لود کنید که هاست آن روی سرورهای خارج از کشور قرار دارند.

کاری که شبکه‌ی توزیع محتوا یا همان CDN انجام می‌دهد این است که اطلاعات سایت شما که مدت زمان زیادی برای انتقال لازم دارند مانند تصاویر و ویدئوها را روی سرورهای مختلفی کپی می‌کند. هر کدام از این سرورها که سرورهای لبه نام دارند، در صورتی که کاربران بخواهند به سایت شما دسترسی داشته باشند، کدهای اصلی و قالب را از سرور اصلی سایت شما لود کرده و تصاویر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

نکته اینجاست که هر کاربر به سروری که به وی نزدیک‌تر باشد وصل می‌شود و سایت را از آن می‌گیرد. در این حالت کاربران شما به جای اینکه به یک IP خاص وصل شده و منتظر پاسخ وی بمانند، به IPهای مختلف متصل شده و هر سروری که نزدیک‌تر و یا خلوت‌تر باشد به‌عنوان یک سرور CDN به کار افتاده و کار تحویل محتوا به کاربر را انجام می‌دهد تا همیشه بهترین کیفیت سایت در اختیار کاربران قرار بگیرد.

این ویژگی یکی از بهترین امکاناتی است که برای افزایش سرعت سایت وجود دارد و علاوه بر آن از آنجا که IPهای شما مختلف شده و سایر سرورها می‌توانند به جای هم کار کنند در صورتی که حمله‌ای مانند حملات دیداس برای سایت شما اتفاق بیفتد به خوبی می‌توان این حملات را شناسایی و دفع کرد و حتی دقیقا مشخص نیست که سایت شما در کجا قرار دارد و امکان اینکه حملات به یکی از این سرورهای لبه انجام شود زیادتر خواهد بود. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد این امکان کاربردی دارید می‌توانید سری به مقاله CDN چیست بزنید. 

برای استفاده از این امکان ساده‌ترین راهی که وجود دارد راه‌اندازی CDN ابر آروان می‌باشد و با استفاده از CDN ارائه شده توسط این دیتاسنتر می‌توانید این کار را به‌راحتی هرچه تمام‌تر انجام دهید. در ادامه قبل از اینکه به آموزش راه‌اندازی CDN ابر آروان بپردازیم لازم است کمی در مورد این موضوع که CDN ابر آروان چیست و ارائه‌کننده آن چه کسی است کمی اطلاعات داشته باشیم.

CDN ابر آروان چیست؟

ابر آروان یکی از شرکت‌های بزرگ ایرانی در زمینه‌ی ارائه خدمات ابری است که فعالیت خود را از سال 2014 شروع کرد و همچنان توانسته است پرقدرت به کار خود ادامه دهد. اولین سرویس‌هایی که این شرکت ارائه می‌کرد محدود به CDN و شبکه‌های توزیع محتوا بود. اما با گذشت زمان این سرویس‌ها به فضای ذخیره‌سازی ابری و ابرک‌های PaaS و همینطور IaaS گسترش پیدا کرد و این شرکت توانسته است به حدود پنجاه‌هزار مشتری برسد و خدمات ابری را سرویس‌دهی کند.

CDN ابر آروان چیست

یکی از قابلیت‌های خوبی که این ارائه‌کننده خدمات ابری می‌تواند برای کاربران خود فراهم کند، شبکه‌ی توزیع محتوا‌ی قدرتمندی است که می‌توان با استفاده از آن یک کیفیت ایده‌آل را خصوصا برای داخل ایران بدست آورد و هم از نظر سرعت و هم امنیت سایت خود را چند لول بالاتر ببرید. CDN ابر آروان این امکان را به شما خواهد داد تا با استفاده از سرورهای لبه‌ی این شرکت محتوای خود را به کاربران رسانده و از این موضوع که سایت شما هیچگاه زیر فشار بار کاری نمی‌ماند مطمئن باشید.

همین‌طور باید گفت که استفاده از سیستم توزیع محتوا می‌تواند سرعت شما را برای خزنده‌ها و ربات‌های موتورهای جست‌وجو و به‌طور خاص موتور جست‌وجوی گوگل هم بالا ببرد و باید در نظر داشت که سرعت بالای سایت شما یکی از اصلی‌ترین و مهمترین المان‌های سئوی سایت شما خواهد بود و این موضوع می‌تواند نقش مهمی در بالا رفتن رتبه‌ی شما در نتایج جست‌وجو داشته باشد.

در ادامه به صورت کامل به آموزش راه‌اندازی CDN ابر آروان خواهیم پرداخت.

آموزش راه‌اندازی CDN ابر آروان

خیلی از کسانی که تجربه تغییر هاست و استفاده از این سرویس‌ها را داشته باشند، در انجام این کار با دردسرهای زیادی مواجه شده‌اند و در صورتی که شما هم از این دسته می‌باشید ممکن است این فکر را بکنید که با چنین دردسرهایی برای راه‌اندازی CDN ابر آروان مواجه خواهید بود اما باید گفت که این کار از چیزی که به نظر می‌رسد ساده‌تر است و راه‌اندازی CDN ابر آروان با سه مرحله‌ی ساده انجام خواهد شد.

مرحله‌ی اول – ثبت‌نام و تاییدیه‌ها

اولین کاری که باید برای راه اندازی CDN ابر آروان انجام دهید این است که در سایت ابر آروان ثبت‌نام کنید. برای این کار باید از طریق لینک ثبت‌نام در سایت ابر آروان وارد سایت شده و فرم‌های مربوط به ثبت‌نام را تکمیل کنید.

این فرم اولین بخشی است که در اختیار شما قرار می‌گیرد و اطلاعات چندان زیادی را از شما نمی‌خواهد:

مرحله اول – ثبت نام و تاییدیه ها

بعد از تکمیل این فرم و با کلیک روی ثبت‌نام کاری که انجام خواهد شد این است که به مرحله‌ی تایید ایمیل و شماره تلفن منتقل خواهید شد. در این بخش شما به صورت هم‌زمان یک پیامک و یک ایمیل دریافت می‌کنید.

تایید ایمیل

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به سراغ ایمیل خود رفته و ایمیل موردنظری که برای شما ارسال شده است را تایید کنید.

ثبت نام و تاییدیه ایمیل

بعد از کلیک کردن روی لینک ارسالی و تایید ایمیل نوبت به تایید پیامکی خواهد رسید که برای شما ارسال شده است. شما باید کد شش رقمی عددی‌ای که برای شما ارسال می‌شود را در سایت وارد کرده و با زدن تایید کد به پنل کاربری خود منتقل خواهید شد.

ثبت نام و تاییدیه شماره

در اینجا می‌توان گفت که عملیات ثبت‌نام برای راه اندازی CDN ابر آروان به طور کامل به انجام رسیده است و اکنون وارد مرحله‌ای می‌شود که به‌سراغ سرویس‌های ابر آروان رفته و دامنه‌ی خود را در آن وارد کنید.

مرحله‌ی دوم – فعال سازی CDN روی دامنه

برای راه‌اندازی CDN ابر آروان لازم است که دامنه خود را به ابر آروان معرفی کنید. برای این کار از صفحه‌ی پنل کاربری خود که می‌توانید آن را در تصویر زیر هم مشاهده کنید، روی شبکه توزیع محتوا که در بین خدماتی که در بالای صفحه مشخص شده است به صورت کامل قابل رویت می‌باشد و یا روی گزینه‌ی CDN که در منوی سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید تا به صفحه‌ی سرویس شبکه توزیع محتوای خود منتقل شوید.

مرحله دوم – فعال سازی CDN روی دامنه

بعد از اینکه به صفحه CDN منتقل شدید برای راه‌اندازی CDN ابر آروان صفحه زیر را مشاهده می‌کنید.

راه اندازی CDN روی دامنه

در این صفحه شما می‌توانید کلیه‌ی سرویس‌های شبکه‌ی توزیع محتوا و CDN فعال شده توسط خود را ببینید که در اینجا به این دلیل که برای اولین بار می‌خواهیم سرویسی را ایجاد کنیم چیزی به شما نمایش نمی‌دهد. برای اینکه راه‌اندازی CDN ابر آروان را شروع کنیم باید روی گزینه افزودن دامنه‌ی جدید کلیک کرده و آدرس دامنه‌ای که مدنظر شما می‌باشد را روی آن وارد کنید.

وارد کردن دامنه

در اینجا شما باید دامنه‌ی خود را بدون استفاده از www در سایت وارد کرده و کار راه‌اندازی CDN ابر آروان برای دامنه‌ی شما شروع شده و DNSهای شما وارد سیستم ابر آروان می شود. بعد از اینکه این کار را انجام دهید، قبل از فعال‌سازی قوانین و مقرراتی که باید برای راه‌اندازی CDN ابر آروان آنها را تایید کنید به شما ابلاغ شده و شما باید موافقت خود را با آنها اعلام کنید.

تایید قوانین و مقررات

وقتی که این کار را انجام دهید نوبت به این می‌رسد که راه‌اندازی CDN ابر آروان را با استفاده از DNSها انجام داده و در واقع دامنه‌ی شما در ابر آروان اضافه شده و آماده فعال‌سازی است. در اینجا شما به صفحه‌ی لیست رکوردهای DNS منتقل خواهید شد و می‌توانید فهرست DNSهای خود را ببینید که باید از آنها استفاده کنید. اکنون دامنه‌ی شما برای راه‌اندازی CDN ابر آروان به‌صورت کامل وارد ابر آروان شده است و باید NSهای سایت خود را تغییر دهید.

مرحله‌ی سوم – تغییر DNSهای دامنه

اکنون وقت آن رسیده است که برای دامنه هم تعیین کنیم که باید از چه CDN خاصی استفاده کند و برای این کار باید NSهایی که از طرف ابر آروان در اختیار ما قرار داده می‌شود را در دامنه خود وارد کنیم.

برای این کار باید به سراغ بخش CDN در ابر آروان برویم. می‌توانید با کلیک روی CDN از منوی سمت راست پنل کاربری در هر جایی که باشید به صفحه‌ی موردنظر ما بروید و در این صفحه می‌توانید اطلاعات زیر را مشاهده کنید:

مرحله سوم – تغییر DNS های دامنه

در اینجا شما می‌توانید صفحه‌ای که در بخش قبل خالی بود را مشاهده کنید که یک دامنه به آن اضافه شده است و وضعیت آن نیز در انتظار تعیین DNS می‌باشد. به این معنا است که راه‌اندازی CDN ابر آروان تقریبا درست انجام شده است و شما باید DNSهای خود را تغییر دهید. برای این کار روی وضعیت کلیک کرده تا به صفحه‌ی زیر منتقل شوید.

در این صفحه اطلاعاتی که برای تغییر DNSها و راه‌اندازی CDN ابر آروان به آنها نیاز خواهید داشت را مشاهده می‌کنید. همان‌طور که می‌بینید در بالای صفحه به شما گفته شده است که NSهای فعلی سایت شما کدامند و شما لازم است که آنها را به چه NSهای جدیدی تغییر دهید. به همین منظور باید ابتدا به سراغ رجیسترار و ثبت‌کننده دامنه‌ی خود رفته و این NSها را تغییر دهید.

تغییر DNS های دامنه

در این مورد باید گفت که در صورتی که از دامنه‌های بین‌المللی استفاده می‌کنید باید به‌سراغ سایتی بروید که دامنه‌ی خود را از آن خریداری کرده‌اید و در صورتی که شما از دامنه ir استفاده می‌کنید، باید برای تغییر این دو مقدار به‌سراغ پروفایل ایرنیک خود بروید. در ادامه این مورد را برای دامنه‌های ir به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم.

در صورتی که برای راه‌اندازی CDN ابر آروان قصد تغییر NSهای دامنه‌ی ir خود را دارید اولین کاری که باید بکنید ورود به پروفایل ایرنیک خود می‌باشد. برای این کار به آدرس nic.ir رفته و از منوی بالا و سمت چپ روی ورود کلیک کنید و با وارد کردن اطلاعات ورود به پروفایل ایرنیک خود وارد شوید. در این حالت شما باید از منوی دامنه‌ها روی گزینه دامنه‌های من کلیک کنید.

دامنه های من

با کلیک روی گزینه‌ی دامنه‌های من می‌توانید به صفحه‌ای بروید که در آن فهرست تمامی دامنه‌هایی که دارید برای شما به نمایش گذاشته می‌شود.

لیست دامنه ها

برای اینکه NSهای خود را تغییر دهید لازم است تا روی هر کدام یک از دامنه‌ها که می‌خواهید کلیک کرده تا به صفحه‌ای که امکان این کار را در اختیار شما قرار می‌دهد منتقل شوید. در این صفحه شما می‌توانید NSهای دامنه را برای راه‌اندازی CDN ابر آروان تغییر داده و چیزی که ابر آروان به شما داده بود را جایگزین آن کنید.

بعد از این کار شما با وارد کردن پاسخ سوال امنیتی‌ای که در اولین ثبت‌نام خود وارد کرده‌اید می‌توانید تغییراتی که می‌خواهید اعمال کنید را تایید کرده و البته باید در نظر داشته باشید که بین 12 تا 24 ساعت طول می‌کشد تا این تغییر DNS روی دامنه‌ی شما اعمال شود. البته در صورتی که از دامنه‌های بین‌المللی استفاده می‌کنید این زمان کمتر خواهد بود و می‌توانید این کار را به‌راحتی از طریق پنل ارائه‌کننده دامنه‌ی خود انجام دهید.

بعد از این تغییر DNS باید گفت که کار راه‌اندازی CDN ابر آروان به‌طور کامل انجام شده است و اکنون باید منتظر باشید تا این CDN برای شما فعال شود. اما در صورتی که این سوال برای شما پیش آمده است که هزینه‌های پرداختی به چه صورتی می‌باشد، بهتر است که به‌سراغ بخش بعدی همین مقاله بروید.

هزینه‌ی راه اندازی CDN ابر آروان

در صورتی که این سوال برای شما ایجاد شده است که راه‌اندازی CDN ابر آروان برای شما چقدر هزینه دارد و هزینه‌ی آن را چطور باید پرداخت کنید باید به شما بگوییم که راه‌اندازی CDN ابر آروان در حالت پایه به‌صورت رایگان انجام می‌گیرد. اما باید گفت که این نوع سرویس محدودیت‌هایی را برای شما خواهد داشت که از مهمترین آنها می‌توان به محدود کردن ترافیک خارجی به 100 گیگ در ماه اشاره کرد.

برای اینکه از تعرفه‌ها و طرح‌هایی که می‌توانید برای پرداخت و راه‌اندازی CDN ابر آروان به‌صورت غیررایگان و حرفه‌ای اطلاع داشته باشید، روی منوی CDN کلیک کرده و دامنه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. وقتی که این کار را انجام دهید با تصویر آشنای زیر مواجه خواهید شد:

هزینه راه اندازی CDN ابر آروان

قبلا با هم به این صفحه آمده بودیم اما اکنون برای اینکه تعرفه‌ها را بررسی کنیم لازم است که روی بررسی و تغییر بسته که در سمت چپ صفحه به شما نمایش داده می‌شود کلیک کنید تا به صفحه‌ی تعرفه‌ها بروید. در این بخش شما می‌توانید تعرفه‌های مختلف و ویژگی‌هایی که به شما ارائه می‌کنند را مشاهده کنید. وقتی که شما راه‌اندازی CDN ابر آروان را انجام دهید، به‌صورت پیش‌فرض طرح پایه برای سایت شما فعال خواهد شد که یک طرح رایگان خواهد بود.

این طرح رایگان به‌خودی‌خود می‌تواند کارایی خوبی برای شما داشته باشد و در صورتی که یک سایت تازه تاسیس دارید و می‌خواهید اوضاع سرعت آن را بهتر کنید طرح بدی نیست. اما در صورتی که می‌خواهید کمی حرفه‌ای‌تر کار کنید می‌توانید طرح‌های خود را ارتقا داده و متناسب با ویژگی‌هایی که به شما ارائه می‌شود، بسته‌ی جدیدی را برای سایت خود فعال کنید.

اکنون که متوجه این موضوع شدیم که چطور باید کار راه‌اندازی CDN ابر آروان را برای سایت خود انجام دهیم، و این کار می‌تواند چه مزایایی را برای ما داشته باشد، باید کمی در مورد این موضوع که این کار اصلا چه کمکی به ما می‌کند، صحبت کنیم و ببینیم که مزایای راه‌اندازی CDN ابر آروان چیست.

مزایای راه‌اندازی CDN ابر آروان

در مورد اینکه CDNها چه هستند و چه کار می‌کنند و چه مزایایی دارند، به‌صورت کامل در مقاله‌ی «CDN چیست» صحبت کردیم. اما به‌طور خاص می‌توان گفت که راه‌اندازی CDN ابر آروان می‌تواند مزایای دیگری هم برای ما داشته باشد و شرایط خاص اینترنت داخلی و وضعیتی که دارد می‌تواند کمی روی کارکرد کلی CDNها تاثیر بگذارد.

در صورتی که بخواهیم بگوییم با راه‌اندازی CDN ابر آروان چه مزایایی در انتظار سایت ما خواهد بود می‌توانیم به این فهرست اشاره کنیم:

بالا رفتن قابلیت اطمینان

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین مزایایی که در مورد تمامی CDNها و همین‌طور به‌طور خاص راه‌اندازی CDN ابر آروان می‌تواند برای ما داشته باشد این است که قابلیت اطمینان یا همان Reliability را برای سایت شما بالا خواهد برد. وقتی که شما مدیریت یک سایت اینترنتی را بر عهده داشته باشید، مواردی مانند زمان‌های داون‌تایم برای سایت شما وجود دارد که شما واقعا نمی‌دانید می‌توانید به فروش سایت خود اعتماد کنید، یا برای سایت شما مشکلی پیش آمده است و سایت داون شده و شما باید به آن سرکشی کنید.

وقتی که شما راه‌اندازی CDN ابر آروان را انجام داده و کنترل بار ورودی به سایت و همین‌طور ارسال محتوا برای کاربران را به یک ابر و کلود بزرگ و قدرتمند می‌سپارید، خیال شما می‌تواند از این موضوع که راه اندازی CDN ابر آروان باعث شده است تا بار ورودی به سرور کنترل شده و سایت شما آسیب نبیند و داون نشود راحت باشد. همین‌طور کاربران شما هم با یک سایت بهتر که همیشه آماده است مواجه شده و تجربه‌ی کاربری سایت شما هم می‌تواند به‌صورت قابل‌قبولی بهبود پیدا کند.

کاهش زمان‌های داون‌تایم

یکی از مواردی که می‌توان آن را برای راه‌اندازی CDN ابر آروان یک مزیت ویژه دانست این است که این موضوع می‌تواند تا حد بسیار زیادی زمان داون‌تایم و وقت‌هایی که سایت شما داون شده و از دسترس خارج می‌شود را کاهش دهد. در این خصوص باید گفت که معمولا سایت‌های نوپا تا زمانی که به درآمد برسند و بتوانند یک سرویس میزبانی رده بالا را برای خود انتخاب کنند و از آن استفاده کنند از سرویس‌هایی مانند هاست‌های اشتراکی برای این موضوع استفاده کرده که به‌صورت هم‌زمان با تعداد زیادی سایت کار می‌کنند. همین موضوع هم باعث می‌شود با بالا رفتن تعداد درخواست‌ها و ارسال‌های نامنظم و بعضا شلوغ در ساعت‌های مختلف کاربران شما با ارورهای 500 زیادی مواجه شده و حتی کار به جایی برسد که سایت شما داون شود.

وقتی که شما راه‌اندازی CDN ابر آروان را انجام می‌دهید  اتفاقی که می‌افتد این است که تمامی این کاربران ابتدا به سرورهای ابری و قدرتمند CDN وصل شده و اولا که تمامی دیتاهای بزرگی که سرور را مشغول نگه می‌دارند، مانند تصاویر، استایل‌ها، ویدیوها و موارد این‌چنینی را به کاربر تحویل داده و متن و کد HTML که سرور شما ارسال می‌کند هم با درخواست‌هایی منظم و بالانس شده به سرور شما ارسال شده و این موضوع باعث می‌شود که سرور کارکردی روان‌تر و بهتر داشته باشد.

در دسترس بودن سایت از اینترنت بین‌المللی

یکی از مواردی که شاید خیلی از هاست‌های بی‌کیفیت داخلی با آن مواجه هستند این است که سایت شما نمی‌تواند از طریق اینترنت بین‌الملل و با IPهای غیرداخلی به‌خوبی مورد دسترسی قرار بگیرد و شما می‌توانید این موضوع را با استفاده از یک VPN روشن کنترل کنید، خیلی از سایت‌ها بدون استفاده از وی‌پی‌ان و با اینترنت داخلی به‌راحتی برای شما باز شده و با IPهای خارجی و با استفاده از VPN حتی به نظر می‌رسد که داون شده باشند و دردسرهای زیادی را دارند. در این خصوص باید گفت که این اینترنت خارجی همان اینترنتی است که گوگل سایت شما را با آن چک می‌کند و وقتی که سایت شما برای خزنده‌ها و ربات‌های موتورهای جست‌وجو به‌خوبی عمل نکند، شما نتیجه‌ی خوبی از سئوی اعمال شده روی سایت خود نمی‌گیرید.

راه‌اندازی CDN ابر آروان می‌تواند به شما کمک کند که این مورد را پشت سر گذاشته و اتصال شما را با روبات‌های گوگل بهبود ببخشد.

با استفاده از این فضای ذخیره‌سازی شما می‌توانید در کنار هاست عادی خود یک سرویس حرفه‌ای را داشته باشید که بتوانید تمامی مواردی که نیاز به ارسال فایل‌های بزرگ به کاربر را دارد و می‌تواند سرور و هسته‌ی سایت شما را مشغول کند را با سرعت بسیار بیشتر و در جای دیگری انجام دهید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به آموزش کامل اینکه چطور باید کار راه‌اندازی CDN ابر آروان برای سایت خود را انجام دهیم پرداختیم و دیدیم که برای این کار چه اقداماتی لازم است انجام گیرد. به‌طورکلی می‌شود گفت شبکه‌ی توزیع محتوا یا همان CDN یکی از قابلیت‌های حرفه‌ای در وب می‌باشد که شما با استفاده از آن می‌توانید سرعت سایت خود را تا حد بسیار بالایی برده و خیالتان هم از بابت امنیت آن راحت باشد و در برابر حملات دیداس به نوعی مصون خواهید بود. ارائه‌کنندگان مختلفی برای این کار وجود دارند که می‌توان از بین آنها به ابر آروان به عنوان یکی از گزینه‌های قابل‌قبول اشاره کرد.

در صورتی که مایل هستید کار راه‌اندازی CDN ابر آروان را برای سایت خود انجام دهید. باید بگوییم که سه مرحله‌ی اصلی را برای این کار باید پشت سر بگذارید. در اولین مرحله لازم است که به صورت کامل در سایت ثبت‌نام کنید. بعد از آن شما باید برای راه‌اندازی CDN ابر آروان دامنه‌ی خود را به ابر آروان معرفی کرده و در آخرین مرحله NSهایی که در اختیار شما قرار خواهد گرفت را در سایت وارد کنید. با این کار می‌توانیم بگوییم که کار راه‌اندازی CDN ابر آروان انجام شده و شما می‌توانید از یک CDN حرفه‌ای به‌صورت رایگان استفاده کنید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها

15% تخفیف خرید 
هاست و سرور مجازی

پایان جشنواره 10 فروردین 

  کد تخفیف:NY1403
close-link