کاربرد سرور اختصاصی ایران چیست!؟ معرفی 8 مورد طلایی

کاربرد سرور اختصاصی ایران
خرید هاست
میزبانی وب

در بین سرویس ها و محصولات مختلفی که از فضای یک سرور به شما تعلق میگیرد، مانند هاست لینوکس، هاست ابری و سرور مجازی، هاست اختصاصی همواره یک سر و گردن بالاتر بوده و در رده بالاتری نسبت به سایر محصولات قرار می گیرد. این برتری از لحاظ کیفیت و امکانات، و همینطور مزایای سرور اختصاصی ایران باعث شده است که کاربرد سرور اختصاصی ایران کمی متمایز تر از انواع دیگر باشد و با استفاده از آن بتوان قابلیت های خوبی را پشتیبانی نمود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و تحلیل این کاربرد ها بپردازیم و ببینیم که چگونه می توان از قابلیت های این سرور برای موارد مهم در کسب و کار استفاده کنیم. قبل از آن اجازه دهید توضیح مختصری را در مورد سرور اختصاصی داشته باشم.

سرور اختصاصی چیست و به چه دردی می خورد

سرویس ها و محصولات متنوعی هستند که توسط شرکت های هاستینگ ارائه می شوند و در صورتی که شما نیاز داشته باشید که برای سایت و یا کسب و کار خود از یک بستر تحت سکه برای ذخیره سازی، اجرای برنامه، برقراری ارتباط امن و یا راه اندازی سایت استفاده کنید به سراغ این شرکت ها می روید. این سرویس ها طیف وسیعی دارند که هر کدام از آنها تمرکز خود را روی هدف خاصی گذاشته اند و به نحوی بهینه سازی شده اند که برای کار مورد نظر شما بهترین پاسخ را بدهند، به عنوان مثال هاست وردپرس بهترین بازدهی را برای سایت هایی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس خواهند داشت و همینطور سرور مجازی باینس این امکان را به شما میدهد که یک ترید مطمئن خوب را در صرافی های ارز دیجیتال داشته باشید.

سرور اختصاصی چیست

سرور اختصاصی را میتوان آچار فرانسه این محصولات و سرویس ها معرفی نمود. شما با استفاده از این سرویس بدون هیچ محدودیتی می توانید هدف خود را دنبال کنید. این سرویس به شما یک کامپیوتر قدرتمند در اینترنت را می دهد که می توانید روی آن هر برنامه ای نصب کرده و هر کاربردی که میخواهید را از آن بگیرید. این کامپیوتر می تواند به صورت یک سرور مجازی با یک سیستم عامل ترکیب شود، و یا با استفاده از اکانت های ریسلر و یک کنترل پنل حرفه ای به یک نمایندگی فروش هاست تبدیل شود. این قابلیت کاربرد این سرویس را به شدت بالا برده و تا پایان این متن وقتی با کاربرد سرور اختصاصی ایران آشنا شوید، این مطلب را به خوبی درک خواهید کرد. بستگی دارد که شما به چه چیزی احتیاج داشته باشید.

اصلی ترین نکته ای که سرور مجازی روی آن تمرکز دارد و باید به آن توجه ویژه داشت این است که شما با خرید سرور اختصاصی این تضمین را دارید که منابعی که در اختیار شما قرار داده می شود صرفا به شما اختصاص دارد و این منابع تضمین شده خواهد بود. در حالی که در سرویس اشتراکی به شما اعلام می شود که منابعی که در حال استفاده از آن هستید همزمان بین تعداد مشخصی کاربر به اشتراک گذاشته شده است و ممکن است کیفیتی که انتظار دارید را از آن نگیرید. اما در سرور اختصاصی میتوانید بالاترین کیفیت ممکن را برای خود داشته باشید.

وقتی که شما از سرور اختصاصی ایرانی استفاده کنید مزایای خیلی بیشتری خواهید داشت. می توانید فهرست این موارد را در مقاله ” مزایای سرور اختصاصی ایران ” مشاهده نمایید. اما طیف وسیع کاربرد سرور مجازی ایران با توجه به این مزایا بالا خواهد بود که در ادامه آن را بررسی می کنیم.

کاربرد سرور اختصاصی ایران چیست

اگر تا اینجای مقاله دقت کرده باشید وقتی صحبت از کاربرد سرور مجازی ایران به میان می آید ما از واژه هایی برای توصیف آن استفاده کرده ایم که برجسته تر یک کاربرد عادی بوده و نشان از اهمیت موضوع دارد. اما آیا این موضوع واقعا صحت دارد!؟ کاربرد سرور اختصاصی ایران چیست!؟ چرا این کاربرد ها اینقدر متفاوت و برجسته هستند!؟ پاسخ تمامی این سوال ها در این مطلب داده خواهد شد. ابتدا اجازه دهید ببینیم که این کاربرد های خفن چه هستند و یک سرور اختصاصی ایرانی چه قابلیت های ویژه ای برای ما دارد.

راه اندازی گیم سرور

کاربرد سرور اختصاصی ایرانی فهرست بلند بالایی دارد و موراد فوق العاده ای در آن هستند، اما راه اندازی گیم سرور یکی از مواردی است که به جرات میتوان آن را در رده های بالای این فهرست معرفی کرد و به آن پرداخت. یک گیم سرور، سروری است که به شما این امکان را می دهد که با استفاده از منابع آن و ایجاد یک هاست، یک بازی کامپیوتری را اجرا کرده و آن را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید. خیلی از بازی هایی که شما در گیم نت ها بازی می کنید، یا سایر بازی های تحت وب نیز یکی از این موارد هستند.

قطعا با این بازی ها آشنایی دارید و حتی اگر آنها را بازی نکرده باشید تبلیغ های دیوانه وار این بازی ها که با بیلبورد هایی با متن های مسخره و یا یک بنر در گوشه یک سایت اینترنتی که در آن کله مهراب قاسم خانی به جای یک گانگستر با هفت تیر قرار داده شده است مواجه شده اید. زولا دقیقا یکی از همین گیم هاست که روی همچین سروری در حال اجراست. اما برای داشتن یک گیم سرور شما به یک سرور خیلی خاص احتیاج خواهید داشت. اولین نکته ای که برای مناسب بودن یک سرور برای گیم وجود دارد پینگ پایین آن است. عموما ارتباطی که بازی ها با سرور دارند در حد کلیک و بسته های خیلی کوچک است و اینکه این بسته های کوچک در لحظه وارد سرور شده و پردازش شوند و در نتیجه بازی اعمال شوند تاثیر خیلی بالایی در کیفیت بازی و سرویسی که میدهد خواهد داشت. پینگ پایین این کیفیت را تضمین می کند.

گیم سرور

مورد بعدی نیز پهنای باند بالا می باشد. یک سرور گیمینگ مرتب در حال ارسال و دریافت بسته ها است. هر چند این بسته ها کوچک هستند اما تعداد پلیر ها بعد از مدتی زیاد شده و شما به پهنای باند بالایی نیاز خواهید داشت. اگر به این دو عامل به عنوان پایه های یک گیم سرور نگاه کنیم می بینیم که بهترین پیشنهاد برای پیاده سازی آن استفاده از سرور اختصاصی ایران خواهد بود. این کاربرد سرور اختصاصی ایران می تواند به شما این امکان را بدهد که به بهترین شکل ممکن یک گیم سرور حرفه ای با پینگ پایین و پهنای باند بالا را راه اندازی کنید که میتواند به صورت همزمان به تعداد زیادی گیمر پاسخ داده و بازی های زیادی را نیز پشتیبانی کند.

سرور مجازی بورس

یکی از مهمترین و همینطور پرطرفدارترین مواردی که میتوان از آن به عنوان کاربرد سرور اختصاصی ایران نام برد، سرور مجازی بورس است. سرور مجازی بورس یکی از محصولاتی است که به تمامی کسانی که در بورس فعالیت دارند کمک خواهد کرد که در سریعترین زمان ممکن و خیلی جلوتر از سایرین یک معامله را انجام داده و یا یک درخواست را ثبت کنند.

این محصول پر طرفدار به فعالان در بورس امکان استفاده از یک سیستم عامل مجازی متصل به اینترنت را می دهد که تقریبا سریعترین اینترنت ممکن را خواهد داشت چون روی یک دیتابیس قوی قرار دارد. درخواستی که شما ارسال می کنید و یا آن را برای ارسال تنظیم کرده اید در زمان بازگشایی بازار و شروع به کار بورس به سرعت وارد عمل شده و به شما این امکان را می دهد تا خیلی زودتر از دیگران کار خود را شروع کنید و در بالای صف قرار بگیرید. این کاربرد سرور اختصاصی ایران به دلیل فعال بودن روی دیتا سنتر های داخلی و تقریبا همان جایی که سرور های بورس ایران قرار گرفته اند، کار را در بهترین حالت ممکن برای شما به انجام خواهد رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سرویس می توانید به مقاله ” سرور مجازی بورس چیست ” مراجعه کنید.

استفاده به عنوان DVR

یکی دیگر از مواردی که می تواند به عنوان یک گزینه جالب برای کاربرد سرور اختصاصی ایران مطرح شود استفاده به عنوان یک DVR برای ذخیره سازی تصاویر و فیلم های دوربین مدار بسته می باشد. شما با استفاده از این سرویس، بدون اینکه برای تهیه دستگاه DVR و فضای ذخیره سازی آن هزینه ای بپردازید می توانید کلیه فیلم های دوربین مداربسته خود را در مکانی امن ذخیره کنید. مکانی که از موقعیت دوربین های بسیار دورتر است و اگر زمانی تعرضی به محل کسب و کار شما صورت گیرد به هیچ عنوان نمی توان به DVR دسترسی داشت. خیلی از مغازه ها و کسب و کارهای کوچک DVR را در محل کار خود قرار می دهند. بدیهی است که وقتی تعرضی صورت گیرد و شخصی وارد مغازه ای شود، میتواند DVR را با خود ببرد و شما نه تنها دزد را از دست داده اید! که دزدگیر شما هم به سرقت رفته است!

شاید به نظر برسد که این کار نشدنی است و لازم است که شما هزینه زیاید راب رای آپلود خود صرف کرده و همینطور سرعت اینترنت بالایی را احتیاج دارید. در مورد این موضوع باید گفت که جای نگرانی نیست و وقتی صحبت از کاربرد سرور اختصاصی ایران می کنیم و می گوییم مزایای ویژه دارد، باعث می شود تا این موراد مانند آب خوردن سپری کردند. در اینجا شما با ترافیک داخلی طرف هستید و خبری از مصرف بالای اینترنت نیست. همینطور در بیشتر موارد ترافیک داخلی سرعت بسیار بالاتری را نسبت به اینترنت دارد و شما میتوانید تعرفه استفاده از اینترانت را مشاهده کنید و خواهید دید که بسیار پایین تر بوده و سرعت خوبی هم خواهد داشت.

دسکتاپ مجازی با VDI

زیرساخت دسکتاپ مجازی که با نام Virtual Desktop Infrastructure شناخته می شود و به صورت VDI نشان داده می شود، یکی از بهترین امکاناتی است که میتوان در مورد کاربرد سرور اختصاصی ایران مثال زد. این ویژگی این امکان را به شما میدهد که چندین ماشین مجازی را به کمک یک سرور راه اندازی کرده و در اختیار کاربران مختلفی قرار دهید. کاربران شما نیز این امکان را دارند که از منابع این سرور به صورت اشتراکی استفاده کرده و همینطور فایل ها را با هم به اشتراک بگذارند و یا در سطوح بالاتر حتی سری هم به سیستم همکارانشان زده و خود این دسکتاپ ها به نمایش گذاشته شود. این قابلیت حرفه ای به شما کمک می کند تا با تهیه یک سرویس سرور اختصاصی داخلی با قیمتی مناسب چند سیستم سطح بالا و حرفه ای داشته باشید که منابع زیادی داشته و شما فقط لازم است یک سیستم پایین یا حتی Thin Client تهیه کنید که به وسیله آن ارتباط با سرور برقرار شود. Thin Client ها سیستم های کوچک با منابع پایین هستند که صرفا جهت اتصال به شبکه و استفاده از قابلیت هایی مانند VDI طراحی شده اند و قیمت پایینی دارند.

VDI

ویژگی های VDI و مزایایی که می تواند برای شما داشته باشد بسیار زیاد است و از حوصله این بحث خارج. البته شما می توانید با مراجعه به مقاله ” VDI چیست ” به تمامی این موارد دسترسی داشته باشید. اما اگر بخواهیم یک توضیح کوتاه در مورد این ویژگی ها بدهیم می توانیم بگوییم که این ویژگی یک گزینه ایده آل برای کارهای گروهی روی یک پروژه متمرکز است. به عنوان مثال یک پروژه برنامه نویسی و یا یک پروژه گرافیکی میتواند به صورت همزمان توسط چند نفر دنبال شود و در نهایت یک فایل مجتمع تحویل داده شود. خیلی از برنامه های کاربردی نیز از این قابلیت پشتیبانی میکنند و شما با استفاده از نرم افزار هایی مانند VMware به راحتی می توانید دسکتاپ مجازی را روی یک سرور اختصاصی پیاده سازی کنید.

راه اندازی دانلود سرور

یکی دیگر از ویژگی های مهم که به عنوان کاربرد سرور اختصاصی ایران معرفی می شود، راه اندازی یک دانلود سرور است. البته شما این امکان را دارید تا برای دانلود سرور از سرورهای مخصوص و سرویس هایی که برای اینکار بهینه سازی شده اند نیز استفاده کنید. اما مطمئنا آزادی عملی که در سرور اختصاصی دارید را در آنجا نخواهید داشت. همینطور شما میتوانید علاوه بر دانلود سرور از فضای ذخیره سازی این سرور ها برای ذخیره فایل های بکاپ خود و بکاپ گیری به موقع از سایت های خود استفاده کنید که در مدیریت سایت و همینطور حفظ سلامت آن امری ضروری است و بسیار مفید خواهد بود.

راه اندازی یک دانلود سرور نیاز به تنظیمات خاصی دارد و شما تنها با چند مرحله می توانید تمامی این تنظیمات را روی هاستی که از سرور اختصاصی خود مجزا کرده اید، اعمال کنید. داشتن یک هاست دانلود در کنار هاست اصلی و کمک گرفتن از آن برای دانلود فایل ها این امکان را به شما می دهد که فشار دانلود فایل را از روی سایت و وب سرور خود برداشته و یک سایت پر سرعت داشته باشید که رد کمترین زمان ممکن به تمامی درخواست های ورودی به سایت شما پاسخ دهد.

در صورتی که نیاز دارید تا در مورد ویژگی ها و مزایایی که این کاربرد سرور اختصاصی ایران برای شما ایجاد خواهد کرد بیشتر بدانید میتوانید به مقاله ” هاست دانلود چیست ” مراجعه کنید.

نمایندگی فروش هاست و ریسلر

یکی دیگر از مواردی که میتوان به عنوان کاربرد سرور اختصاصی ایران معرفی نمود این است که شما این قدرت را خواهید داشت که آن را به صورت تکه های کوچکتر برای خود بفروشید. البته بسیاری از هاستینگ ها و دیتا سنتر های معتبر به صورت پیشفرض یک اکانت ریسلر برای شما ارائه می کنند که با استفاده از آن می توانید کار فروش هاست را انجام دهید.

استفاده از سرور اختصاصی برای فروش هاست و سرور مجازی به صورت نماینده، شاید نسبت به استفاده از پنل ها و سرویس های نمایندگی کمی هزینه بر تر باشد و این سرویس های مخصوص بهتر باشند، اما در سرور اختصاصی دست شما برای مدیریت تعرفه و همینطور تغییر سرویس ها باز خواهد بود و می توانید آنگونه که استراتژی کاری خود را تعیین کرده اید به فروش اقدام کنید.

اما در سرویس های نمایندگی شما باید تابعی از سایت ارائه دهنده باشید و نمی توانید کار خود را انجام دهید. به این صورت که تعرفه ها در اختیار شما قرار می گیرد و باید آن ها را بفروشید. نکته ای که اینجا وجود دارد این است که ممکن است به سرویسی برخورد کنید که اجازه این تغییرات را هم به شما بدهد. در این حالت باید بگوییم شما با یک سرور اختصاصی مواجه هستید که صرفا نام آن تغییر پیدا کرده است. برای بررسی کامل شرایط و ضوابطی که برای ریسلر ها و نماینده های فروش یا حتی پلن های بازاریابی وجود دارد میتوانید به مقاله ” گرفتن نمایندگی هاست ” مراجعه کنید.

پیاده سازی سیستم های ERP و CRM

فرقی نمی کند که شما چه نوع کسب و کاری و در جه اندازه ای داشته باشید. سیستم های ERP و CRM میتوانند مسیر کاری را برای مدیران بررسی کرده و همینطور کنترل ارتباط یکپارچه را با مشتری برقرار کنند که با حلب رضایت وی مسیر پیشرفت برای شما دنبال شود. قبل از اینکه به تشریح کامل این کاربرد بپردازیم توضیح کوتاهی در مورد اینکه ERP چیست و نقشی که میتواند در یک سازمان بر عهده داشته باشد را بررسی خواهیم کرد.

راه اندازی ERP و CRM

ERP چیست

ERP یک سیستم مدیریتی جامع است که سرواژه ای از عبارت Enterprise resource planning به معنی برنامه ریزی منابع سازمانی است و به مدیران یک سازمان کمک می کند که با استفاده از برنامه های کامپیوتری گزارش گیری های دوره ای و کنترل ورودی خروجی ها با گزارش گیری های مستمر به چگونگی روند تولید و ارائه خدمات در سازمان خود واقف شده و بتوانند یک دید کلی به نقطه ضعف ها، نقاط قوت و هر چیزی که میتواند در کار آن تسریع و پیشرفت ایجاد کند و یا کار را کند کرده و مانع پیشرفت شود را بررسی می کنند.

CRM چیست

Customer relationship management یا همان مدیریت ارتباط با مشتری، یک سیستم کنترلی است که با استفاده از آن می توانید این قابلیت را داشته باشید که کلیه ارتباطات خود را با مشتریانتان کنترل کرده و از بدو ورود مشتری به سایت یا مجموعه کاری شما، تا زمانی که خدمت یا محصول به صورت کامل به وی تحویل شده و حتی در زمان پس از فروش و پشتیبانی ها پیگیری هایی که برای بازگشت مشتری نیز انجام می شود یک روند ثابت و فرمال ببخشد که با استفاده از آن بتوان این کار را به بهترین شکل ممکن پیگیری نمود. این پیگیری به شما در درک این موضوع که الان کجا و در چه مرحله ای هستید و گام بعدی ما چه تبعاتی خواهد داشت و اینکه چه کاری باید انجام دهیم تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید، نقش حیاتی و مهمی دارد.

اما کاربرد سرور اختصاصی ایران در چنین سیستمی چیست!؟ امروزه برنامه هایی وجود دارند که با استفاده از شبکه سازمان و در اختیار قرار دادن نسخه های مختلف برای تمامی کارمندان در هر رده ای که هستند، تسک ها و جاب هایی که در یک کسب و کار در جریان است را مرتب کرده و می توانند این سیستم ها را برای شما ایجاد نمایند. لازمه این برنامه ها این است که به صورت دایمی آنلاین بوده و ارتباط مستمر خود را با پایگاه داده و سایر کلاینت ها حفظ کند. کاربرد سرور اختصاصی ایران در اینجا خود را نشان خواهند داد و می تواند یکی از مناسبترین بستر ها برای این برنامه های مدیریتی باشد که قصد کنترل سیستم های یکپارچه مدیریتی را دارند.

راه اندازی سیستم تلفن کاری یا همان PABX

برای یک شرکت برقراری یک ارتباط سریع و یکپارچه با مشتریان و همینطور یک ارتباط بین کارمندان می تواند بسیار موثر و مفید باشد. VoIP میتواند این ارتباط را برای شما فراهم کند. VoIP یا همان ویس اور آی پی تکنولوژی ای است که شما جای استفاده از یک بستر تلفن مخابراتی با امکانات محدود و با پرداخت هزینه به مخابرات و اپراتور های ارائه دهنده خدمات. میتوانید با استفاده از بستر اینترنت صدا را از طریق IP منتقل کنید.

برای این کار نیاز دارید تا یک سرور قدرتمند داشته باشید که بتوانید با نصب برنامه هایی که امکان پیاده سازی قابلیت های یک سانترال تلفن را به شما می دهند، این ویژگی را پیاده سازی کنید. این مورد می تواند به عنوان کاربرد سرور اختصاصی ایران مطرح شود و این نوع از سرور هر آنچه که برای راه اندازی پنین برنامه ای نیاز داشته باشید را در اختیار شما قرار خواهد داد.

راه اندازی VoIP

برنامه های مختلفی وجود دارند که شما با استفاده از آن ها میتوانید از این کاربرد سرور اختصاصی ایران بهره مند شوید. از انواع مختلف این برنامه ها میتوان به برنامه هایی مانند ایزابل و الستیکس اشاره نمود. برای نصب و استفاده از این برنامه ها شما نیاز دارید تا روی سرور رود یک سیستم عامل لینوکس نصب کرده و با دسترسی به ترمینال آن خواهید توانست این برنامه ها را نصب نموده و به کلیه تنظیمات آن ها دسترسی داشته باشید. پس بدون شک برای چنین دسترسی و چنین نیازمندی هایی برای استفاده هدایت VoIP سرور اختصاصی بهترین گزینه ای خواهد بود که می توانید از آن استفاده کنید.

کاربرد سرور اختصاصی میتواند از مواردی که در این بخش به آنها اشاره کردیم خیلی فراتر باشد. اما چرا این کاربرد ها برای سرور اروپا جود ندارد و دلیل اینکه کاربرد سرور اختصاصی ایران به صورت این طیف گسترده معرفی می شود چیست!؟

چرا طیف کاربرد سرور اختصاصی ایران وسیع است!؟

اگر بخواهیم به صورت اصولی و واقعی بگوییم که دلیل گسترده بودن طیف کاربرد سرور اختصاصی ایران چیست باید به مزایای آن برگردیم. سرور اخختصاصی ایران به دلیل داخلی بودن رافیک و همینطور نزدیک بودن به کاربران ایرانی از سرعت بسیار بالا و پینگ بسیار پایینی برخوردار است. همینطور پایین بودن هزینه ها نسبت به دیتاسنتر های اروپایی دلیل دیگری است که استفاده از این نوع سرور را برای این خدمات به کاری عاقلانه و به صرفه تبدیل می کند و در واقع توجیه اقتصادی استفاده از این سرور ها همین خواهد بود.

نتیجه گیری

در این مطلب با هم به بررسی موردی برای کاربرد سرور اختصاصی ایران پرداختیم و دیدیم که چه مواردی را می توان به عنوان کاربرد این سرور ها معرفی نمود. این استفاده ها می تواند از گیم سرور و سرور مجازی بورس گرفته تا کارهای پیچیده ای مانند راه اندازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و یا تلفن کاری به صورت VoIP مختلف باشد. این ویژه بودن نوع کاربرد سرور مجازی که دین بزرگی به مزایای آن دارد این سرویس را به یک محصول منحصر بفرد تبدیل کرده است. پس امیدواریم در استراتژی های خود جایی را برای این محصول در نظر بگیرید و حتما نیم نگاهی به آن داشته باشید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها