ویژگی ها و مزایای هاست دانلود چیست !؟

هاست دانلود چیست
خرید هاست
میزبانی وب

اگر شما به دنبال راه اندازی سایتی دانلودی هستید و یا یک سایت دانلود فیلم و آهنگ و یا دانلود نرم افزار دارید این مقاله به شما توصیه می شود چرا که قرار است با این موضوع که هاست دانلود چیست آشنا شوید و به مزایا و معایب این نوع هاست بپردازیم.

هاست دانلود چیست ؟(download host)

همه ی مدیران سایت به دنبال افزایش بازدهی سایت خود هستند چرا که اگر سایت پرسرعت تری نسبت به سایر رقبا داشته باشند می توانند به راحتی از بقیه پیشی بگیرند و کاربران به راحتی می توانند با دانلود از این سایت نیازهای خود را دانلود کنند. هاست دانلود نوعی هاست است که به هاست اصلی شما متصل می شود و فشار را از روی هاست اصلی شما برداشته و به سرعت دانلود و آپلود شدن فایل ها در سایت شما بسیار کمک میکند.

اما هدف از ایجاد هاست دانلود چیست در اصل ایجاد فضای مناسبی برای افزودن فایلهای دانلودی مدیر سایت برای کاربران می باشد.

استفاده از این هاست (هاست دانلود) موجب می شود که آپلود کردن فایل ها نه تنها نیاز به دانش خاصی نداشته باشد و مدیریت آن بسیار ساده باشد بلکه فایلها از هاست اصلی شما جدا خواهد شد و از کند شدن آن جلوگیری می شود.

اگر بخواهیم بررسی کنیم که کار اصلی هاست دانلود چیست ، میتوانیم بگوییم آپلود کردن و دانلود فایلها و در مواردی برای نگهداری بکاپ های سایت استفاده می شود. اگر بخواهیم به صورت اجمالی به مزایا و معایب هاست دانلود بپردازیم باید بدانید که از مزایای این هاست می توان به سرعت بالا، ظاهر ساده، فضای ذخیره سازی و پهنای باند مناسب، مدیریت مصرف حافظه آسان و… اشاره نمود، و از معایب این هاست می توانیم فقدان سرویس ایمیل و دیتابیس را بیان کنیم.

هاست دانلود

در ادامه بطور کامل به بررسی اینکه مزایا و معایب هاست دانلود چیست و نحوه ی استفاده از آن خواهیم پرداخت.

انواع هاست دانلود:

هاست دانلود داخل ایران به چهار دسته تقسیم می شود:

  • هاست دانلود ابری :

 هاستی که منابعی مانند CPU و  RAMو پهنای باند اختصاصی دارد و چندین سرور به صورت خوشه ای هاست را پشتیبانی می کند.

(تا حدودی شبیه هاست vps است)

  • هاست دانلود اختصاصی :

در هاست های اختصاصی تمامی منابع متعلق به شماست و بسیار پرقدرت و پرسرعت است. شما می توانید در ابتدا یک مقدار مشخصی از منابع را برای استفاده مشخص کنید و به مرور آنرا ارتقاء دهید.

(مناسب ترین هاست دانلودی)

  • هاست دانلود اشتراکی :

در این نوع از هاست ها تمامی منابع به صورت مشترک مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی یک فضای ذخیره سازی بزرگ که بین افراد مختلف به اشتراک گذاشته شده است.

  • سرور مجازی VPS :

هاستی بین هاست اختصاصی و اشتراکی است که روی یک سرور مادر ایجاد می شود! از لحاظ امنیت از هاست های اشتراکی قوی تر هستند و منابع هاست بین تعداد محدودی سایت تقسیم شده.

مزایای هاست دانلود چیست

همان طور که در ابتدا به طور مختصر به مزایا و معایب هاست دانلود پرداخته شد اصلی ترین مزیتی که هاست دانلود دارد سرعت بالای دانلود فایل توسط کاربر و آپلود کردن فایلها توسط مدیر سایت است.

این کار هیچ دانش تخصصی نیاز ندارد و می توان گفت که هاست دانلود این کار را بسیار ساده کرده.

سایت شما ممکن است یک مرجع بزرگ فیلم های آموزشی و یا دانلود موسیقی باشد قطعا استفاده از هاست اصلی که سایت شما روی آن تعبیه شده کارهزینه بر و دشواری است .

در این شرایط باید یک هاست دانلود متناسب با کار خود را تهیه نمایید و به هاست اصلی متصل نمایید این کار شما قطعا باعث بهبود سایت خواهد شد.

پس ابتدا باید حجم فایل های آپلود و دانلود شده را بدانید و هاستی را خریداری کنید که  Ram و CPU (منابع) مناسب را برای کار شما در اختیارتان قرار دهد.

از مزیت های بعدی هاست دانلود می توان به مدیریت کردن مصرف داده اشاره کرد.یعنی پس از مدتی می توانید آنرا ارتقاء دهید. هاست دانلود از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است (البته در صورتی که با توجه به حجم فایل هایتان آنرا تهیه نمایید و ممکن است میزان حجم فایلهای مورد استفاده در سایت شما کم باشد در این صورت شما نیازی به تهیه ی منابع اضافی نداشته باشید.) اگر بخواهید فایل هایتان را درهاست اصلی ذخیره کنید باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنید و قطعا هاست دانلود به صرفه تر خواهد بود.

برخی از هاست دانلودها امکان پشتیبانی از FTP را می دهند یعنی شما با این امکان می توانید بدون دسترسی مستقیم به هاست ، فایل های خود را آپلود کنید. در ادامه بررسی این مزایا اجازه دهید ات با هم به بررسی اینکه معایب هاست دالود چیست نیز بپردازیم و از هر دو جنبه به موضوع نگاه کنیم.

مزایای هاست دانلود

معایب هاست دانلود چیست

همان طور که گفتیم هاست دانلود پهنای باند و فضای مناسب و به صرفه ای دارد اما سرویس ایمیل و پشتیبان گیری ندارد و همچنین فاقد دیتابیس است به همین دلیل امکان راه اندازی سایت روی این هاست وجود ندارد. در زیر نحوه ی اتصال هاست دانلود را به هاست اصلی آموزش خواهیم داد.

افزودن هاست دانلود به هاست اصلی :

وقتی که می خواهید یک هاست را هاست دانلود تغییر دهید باید کمی از تنظیمات را عوض کنید در ادامه به آموزش این مورد خواهیم پرداخت و با هم نحوه افزودن هاست دانلود به هاست اصلی را روی کنترل پنل Cpanel بررسی می کنیم.

برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد Cpanel شوید.
  • روی Zone Editor کلیک نمایید.
ورود به Zone editor
  • در بخش Name نام ساب دامنه ی هاست را بنویسید.
انتخاب دامنه
  • TTL: مقدار 14400 قرار دهید.
  • Typ :رکورد باید از نوع A باشد.
  • Record یا Address :باید IP هاست دانلود (DL Host) نوشته شود.
  • و در آخر روی Add Record کلیک کنید.
add کردن رکورد

به همین راحتی هاست دانلود به هاست اصلی شما متصل خواهد شد.

شیوه ی آپلود فایل در هاست دانلود چیست

برای آپلود فایل نیز چند کام ساده وجود دارد که روی کنترل پنل Cpanel به اینصورت میباشند:

  • وارد Cpanel هاست دانلود شوید و روی file manager کلیک کنید.
  • در این بخش پوشه ای با نام دلخواه خود ایجاد نمایید.
  • سپس وارد پوشه ی ساخته شده شوید و روی Upload کلیک نمایید.
  • فایلی که قرار است آپلود کنید را روی بخش آپلود بکشید و یا از گزینه ی
  • Select file آنرا انتخاب کنید.
  • و در آخر از پایین صفحه Go back را بزنید تا بتوانید فایل آپلود شده را مشاهده نمایید.

ایجاد لینک فایل دانلود در سایت :

برای اینکه کاربران سایت شما بتوانند فایلی که آپلود می کنید را با لینک مستقیم دانلود کنند. مانند مثالی که گفته می شود عمل کنید و توجه کنید برای ایجاد لینک مستقیم از Public-html در آدرس استفاده نشود.

مثال:

http://dl.marallhost.com/music/pop.zip

http:// فرمت فایل . نام فایل آپلود شده / نام پوشه ی ایجاد  شده /  نام دامنه . آدرس هاست دانلود شما

ویژگی های اصلی یک هاست دانلود چیست

  • یک هاست دانلود خوب باید پاسخگوی تعداد زیادی دانلود همزمان باشد. یعنی اگر تعداد زیادی کاربر فایلی را دانلود کنند دچار قطعی و کندی سرعت نشود! و حتی در برخی موارد فایل دانلود نمی شود و کاربر نمی تواند فایل مورد نظرش را از سایت دانلود نماید واین ضعف به کل کسب و کار شما آسیب خواهد زد. پس اهمیت این موضوع فراموش نشود.
  • هاست دانلود تهیه شده باید حجم کافی و متناسب با میزان فایل های آپلود شده داشته باشد.اگر حجم تهیه شده بیش از نیاز سایت شما باشد که فقط هزینه های اضافی پرداخت می کنید واگر حجم مورد نیاز شما زیاد باشد و این هاست دانلود نتواند نیاز شما را براورده کند هم دچار مشکل خواهید شد.
  • پشتیبانی FTP یک اکانت در هاست دانلود شماست که کمک می کند بدون دسترسی مستقیم به هاست بتوانید فایل های خود را به وسیله ی نرم افزار های مختلف آپلود کنید که معمولا این هاست ها محدودیت برای دانلود مستقیم از مرورگر دارند و باید به آن توجه شود. از مهم ترین ویژگی ها قابلیت ایجاد اکانت FTP در هاست دانلود است،مطمئن شوید.
  • لوکیشن هاست از بحث های مهم است.هاست دانلود های موجود درواقع نمایندگی هاست دانلود در ایران هستند و شرکت های اصلی در کشور هایی مانند آلمان و کانادا و… وجود دارد. این شرکت ها مشابه شرکت های اصلی عمل میکنند و خدمات مختلفی را به مشتریان ارائه می دهند.هاست های ایرانی این روزها از محبوبیت خاص خود بهره مند هستند و اگر کاربران شما ایرانی هستند می توانید از هاست ایران استفاده نمایید و لی اگر به دنبال هاست های غیر ایرانی هستید می توانید از هاست های اروپا به دلیل فاصله ی نزدیک تر از نظر جغرافیایی استفاده نمایید تا سرعت مناسبی به شما بدهد.

در این مطلب که به بحث دانلود و هاست پرداختیم خالی از لطف نیست که به نوعی دیگر از هاست های دانلود بپردازیم.

شاید برای شما هم بسیار اتفاق افتاده باشد که به دنبال برنامه یا نرم افزاری باشید که به علت تحریم ها یا عوامل متعدد از دسترس خارج باشد و مجبور به دانلود نسخه ی نال یا کرک شده باشید.

اگر سایتی قرار است داشته باشید که محتوایی ارائه دهید که از قانون کپی رایت پیروی نکند باید از هاست دانلود ویژه ای استفاده کنید.

هاست وارز(Warez):

 همانطور که در بالا گفته شد هاست وارز به هاست ایرانی می گویند که رعایت قوانین کپی رایت در آن مهم نیست و میتوان برای سایت هایی که محتوای دانلودی کرک شده (قفل شکسته) استفاده کرد.

در کشور های مختلفی مانند آمریکا رعایت قوانین کپی رایت بسیار ضروری و حائز اهمیت است اما در کشوری مثل ایران این موضوع آنچنان هم اهمیت ندارد.

و سایت هایی که نرم افزار های قفل شکسته را عرضه می کنند کم نیستند.

این سایت ها نیازمند استفاده از هاست وارز هستند که فایل خود را آپلود کنند و طبق آموزش هایی که گفته شد لینک دانلود فایل را داخل سایت قرار دهید تا افراد بتوانند نرم افزارهای مورد نظر خود را از سایت شما تهیه کنند.

هاستینگ هایی که این نوع هاست ها را ارائه می دهند نسبت به قوانین کپی رایت حساسیت و پیگیری خاصی ندارند پس می توانید با اطمینان این هاست داخلی را تهیه نمایید.

ساده ترین روش ثبت نام هاست دانلود چیست

از آدرس www.maralhost.com وارد سایت مارال هاست شده و در بالای صفحه بخش محصولات و خدمات روی گزینه ی هاست دانلود کلیک نمایید.

این بخش لیست کاملی از هاست دانلود های موجود مانند ایران ،آلمان و بک آپ وجود دارد بهترین هاست دانلود را باتوجه به نیاز خود انتخاب کنید و روی سفارش کلیک نمایید.

در صفحه ی باز شده آدرس دامنه ی خود را از گزینه ی «از دامنه ای که قبلا ثبت کرده ام استفاده می کنم» وارد کنید و اگر هنوز دامنه ای ثبت نکرده اید می توانید نام دامنه ی مورد نیاز را بنویسید و همزمان با خرید هاست دانلود دامنه ای به نام خود ثبت نمایید.

در ادامه مشخصات محصول رامشاهده خواهید کرد و می توانید نحوه ی پرداخت هزینه ی هاست خود را مشخص کنید که به صورت ماهانه،چند ماهه و سالانه قابل انتخاب است سپس روی “ادامه” کلیک کرده و به بخش بعدی که مرور و پرداخت نهایی است وارد خواهید شد.پس از طی این مراحل صفحه ی جدیدی برای تکمیل فرم ثبت نام باز خواهد شد و پس از تکمیل فرم به صفحه ی پرداخت هدایت میشود در آخر می توانید با روش گفته شده هاست دانلود را به هاست اصلی متصل نمایید.

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم تمامی آنچه که میتوان در پاسخ به وسال هاست دانلود چیست !؟ و شیوه ی استفاده ی آن چه است !؟ را در اختیار شما قرار دهیم که بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید. هاست دانلود درکنار مزایا و معایب گفته شده به طور کلی یک فضای امن می باشد که می توانید بک آپ های خود با هر فرمتی که باشند را در این مکان نگه داری کنید و نگران فضای ذخیره سازی نباشید. هاست دانلود برای سایت هایی که فایل های آموزشی با فرمت های mp3 و mp4 و.. دارند گزینه ی مناسبی هست و مدیریت و دسترسی به فایل ها به راحتی انجام پذیر خواهد بود.

تنها نکته ی حائز اهمیت در خرید هاست دانلود اینست که به نظرات کاربران و پشتیبانی هاست توجه داشته باشید و قبل از تهیه درمورد هاستینگ ارائه دهنده تحقیق نمایید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها