کریستال ریپورت چیست !؟ معرفی یک تحلیلگر حرفه ای

کریستال ریپورت چیست
خرید هاست
میزبانی وب

داشتن یک چشم انداز از آنچه که در پایگاه داده می گذرد، همواره می تواند یک نقطه دید وسیع برای انجام کارها به توسعه دهنده ها، برنامه نویس ها و حتی صاحبان کسب و کارها بدهد.

یک مدیر کسب و کار باید این توانایی را داشته باشد که تحلیل های مربوط به تراکنش های مالی، خرید ها و موارد مربوط به تحویل را گزارش گیری و پیگیری نماید. کریستال ریپورت یکی از برنامه هایی است که با بیشترین سازگاری با پایگاه داده های مختلف به شما امکان گرفتن گزارشات کاملی را خواهد داد. در ادامه این مطلب برای بررسی کریستال ریپورت و نحوه انجام کار آن، با همراه ما باشید.

کریستال ریپورت چیست !؟

اصولا برنامه‌های تجاری و کسب و کارهایی که اکنون در بازار موجود هستند، یا برنامه‌های نوظهور هستند یا برنامه های قدیمی که در میان بازار گسترده برنامه های کامپیوتری توانسته اند همچنان در عرصه رقابت حضور داشته باشند. کریستال ریپورت را می توان یکی از برنامه های قدیمی این حیطه معرفی کرد که در طی 30 سال سابقه فعالیت خود توانسته است همچنان به عنوان یک برنامه قوی در صنعت خود باقی بماند و خدمات خود را بهبود ببخشد.

اولین نسخه از برنامه کریستال ریپورت در سال 1991 منتشر شد. گروه نرم افزاری ای که Crystal Reports نامیده می شود برنامه‌ای را با نام اولیه Quik Reports به دنبال نیاز به وجود یک برنامه، برای تحلیل داده های آماری در مورد کسب و کار، تولید و ارائه نمود که با وجود کاستی ها با استقبال نسبی مواجه شد.

پس از تغییرات اساسی در شرکت و تغییر نام به Crystal Services ، تلاش‌ها برای بهتر شدن این برنامه با جدیت دنبال شد. در سال 1992 این برنامه در نسخه دوم خود منتشر گردید و تبدیل به یکی از نسخه های پربازده این برنامه شد. این شرکت همچنان در مسیر تغییر و پیشرفت قرار داشت و در سال 1995 وقتی که نام آن به Crystaldecisions تغییر پیدا کرد، نسخه 5 این برنامه منتشر شد.

ورژن قدیمی کریستال ریپورت

نسخه ۲۰۲۰ نرم افزار SAP Crystal Report یا همان نسخه 14.3x جدید ترین نسخه ارائه شده این برنامه است که می توان از آن به عنوان سر آمد نسخه های مختلف این برنامه یاد کرد. در ادامه به بررسی ویژگی های کلیدی برنامه کریستال ریپورت دلیل محبوبیت آن خواهیم پرداخت.

ارائه گزارش به صورت Pixel-Perfect ویژگی اصلی کریستال ریپورت

 این برنامه برای گزارش‌گیری‌های خود از روشی مرسوم و حرفه ای به نام Pixel-Perfect استفاده می کند. در روش Pixel-Perfect تمامی داده ها و المان ها به صورت جز به جز مورد بررسی قرار می گیرد. فرض کنید که می خواهید یک بررسی کامل از گزارشات فروش سایت خود داشته باشید، با آنالیز پایگاه داده خود به وسیله برنامه کریستال ریپورت و دریافت یک گزارش Pixel-Perfect شما لیستی از پرفروش‌ترین‌ها در اختیار خواهید داشت. اگر روی هر یک از المان های این لیست کلیک کنید، می توانید اطلاعات جزئی مربوط به فروش، قیمت ها، ساعات پرفروش و مشتریان را ببینید. به همین منوال اگر روی مشتریان کلیک کنید، و یا یک مشتری خاص را انتخاب کنید، در لحظه تمامی المان های مربوط به خرید های او، مانند لیست کالا ها، ساعات خرید، و میانگین قیمت آنچه که او خریده است را مشاهده خواهید کرد.

گزارش PIxle-perfect

 Pixel-Perfect یکی از روش هایی است که قابلیت خروجی گرفتن خوبی را نیز برای شما فراهم کرده است و شما حتی قادر خواهید بود رشد نمودار ها را به صورت پویا ببینید.

مزایای کریستال ریپورت چیست

استفاده از روش Pixel-Perfect باعث شده است تا این برنامه یک ساختار جامع و کامل را برای گزارش هایی ارائه شده داشته باشد. در ادامه به معرفی پنج ویژگی اصلی و کلیدی از کریستال ریپورت خواهیم پرداخت که می تواند به شما دلیلی برای استفاده از این برنامه در تحلیل گرفتن از وضعیت کسب و کارتان بدهد.

رابط کاربری با طراحی استاندارد

در کریستال ریپورت شما با یک رابط گرافیکی برای دریافت گزارش روبرو هستید که از آیکون های استاندارد استفاده می کند. یک صفحه با فرم های گرافیکی مشخص که کار با این برنامه را آسان و دلچسب نموده است. شاید داشتن یک رابط کاربری با این مشخصات را وظیفه این برنامه بدانید و جزوه نکات کلیدی برای هر برنامه ای محسوب شود. اما در برنامه های مالی و گزارش گیری عموما این رابطه به صورت خاصی طراحی می شود که کار کردن با آن صرفا از یک متخصص بر می آید.

گزارش های عملیاتی با قابلیت تغییرات

برای گزارش هایی که از کریستال ریپورت می گیرید، محدودیتی وجود ندارد و اگر بخواهید تغییری در روند گزارش گیری ایجاد نمایید، آزاد و مختار خواهید بود. به عنوان مثال می توانید برای میانگین گیری از فروش ماهیانه، تاریخ های مورد نظر خود را از نتایج حذف کنید. این در حالی است که برنامه های دیگر، تمام روزهای ماه را برای شما در نظر خواهند گرفت و شما نمی توانید میانگین شخصی سازی شده خود با حذف روزهای تعطیل را داشته باشید.

گزارش های عملیاتی

قالب های از پیش تعیین شده

این برنامه قالب هایی را به صورت آماده در اختیار شما قرار خواهد داد که در آن با توجه به هدفی که از ارائه گزارش دارید به شما میگوید که چه المان هایی را باید بررسی کنید و در گزارشی از این نوع باید چه عناصری مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال عناصری که در گزارش های فروش و بررسی سود و زیان مورد استفاده قرار می گیرد با مواردی که برای تیم فروش و بازاریابی مطرح می شود متفاوت خواهد بود.

قالب های خوب برای گزارشات مالی

گزارشات مالی همواره یکی از مهمترین مواردی بوده که در برنامه های تحلیل کسب و کار مورد توجه است و کمتر برنامه ای را می توانید پیدا کنید که به اندازه کریستال ریپورت در ارائه این نوع گزارش ها مهارت داشته باشد و آنچه که نیاز دارید را به شما ارائه کند. در این برنامه گزارشات مالی با استفاده از قالب های آماده و استانداردی که خوانایی بالا داشته و درک و تحلیل آن ها ساده باشد ارائه خواهد شد. این برنامه در منوی خود لیست بلند بالایی را از قالب های مختلف برای گزارشات مالی دارد که استفاده از آن ها می تواند کار شما را بسیار ساده کند.

ارائه یک ادیتور ساخت گزارش نهائی

ارائه اسناد به صورت قابل چاپ و طراحی شده: وقتی که از کریستال ریپورت برای گزارش گیری استفاده کنید، آنچه که در پایان به شما تحویل خواهد داد یک فایل کامل و جامع است که می توانید آن را با فرمت مورد نظر خود مانند PDF و یا JPG ذخیره و آن را چاپ کرده یا به هر روشی که می خواهید، منتشر کنید.

در برنامه کریستال ریپورت گزارش هایی که ارائه می شود به صورت پوستر های مختلف ارائه می شود. شما می توانید تنظیمات خاص و مورد نظر خود را روی این پوسته ها پیاده سازی کرده و آن را با سلیقه خود طراحی کنید. استفاده از تصاویر مختلف و حتی تصاویر متحرک و ویدیو ها برای نسخه های الکترونیکی گزارش، و همینطور تنظیم چینش نمودار های پویا از توانایی های ادیتور برنامه است که با بهره گیری از آن ها می توانید یک گزارش حرفه ای را از این برنامه تحویل بگیرید.

ادیتور حرفه ای

قیمت مناسب برای کسب و کارهای کوچک

در صورتی که شما قصد خرید لایسنس این برنامه را داشته باشید، کریستال ریپورت تعرفه های مختلفی را به شما ارائه خواهد کرد. می توانید نسخه های ارزانتر این برنامه که مربوط به کسب و کار های کوچک هستند را برای اینکار خریداری کنید. ممکن است این تصور وجود داشته باشد که نسخه های ارزانتر در قابلیت ها و ویژگی ها به شدت ضعیف بوده و ممکن است آنگونه که باید عمل نکنند. اما نکته این است که با وجود تغییر قیمت ویژگی های این برنامه ثابت بوده و تعداد رکوردهای گزارش و یا تعداد گزارش گیری ها در ماه است که تغییر می کنند.

تنوع تعرفه های این برنامه کار تصمیم گیری را برای مدیران ساده کرده است و آن ها می توانند از بین طیف بزرگ تعرفه ها و قیمت های ارائه شده نسخه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

جامعه هدف کریستال ریپورت چیست

خدمات شهری: مانند شهرداری ها، سازمان های دولتی، انجمن ها، اتحادیه ها و کلیه ارگان هایی که با استفاده از تحلیل ها و آنالیز ها می توانند سیاست گذاری خدمات خود را تعیین کنند.

سازمان های آموزشی: مدرسه ها، دانشگاه ها، آموزشگاه ها و سازمان هایی که با تحلیل روند آموزشی می توانند نقاط ضعف و قوت دانش آموزان و دانشجویان خود را پیدا کرده و جهت گیری های آموزشی خود را در آن بنا کنند.

استارت آپ ها: تحلیل بازار کسب و کار، روند افزایش درآمد، گرفتن گزارش برای مشخص شدن رسیدن و حصول اهداف و موارد از این  قبیل این برنامه را به یک گزینه ایده آل برای استارت آپ ها تبدیل می کند.

فعالان چاپ و نشر: روزنامه ها، انتشارات، خبرگزاری ها و مواردی مانند آن سازمان هایی هستند که با استفاده از این برنامه می توانند به آنچه که نیاز است روی آن سرمایه‌گذاری شود و مردم به آن توجه دارند را به شما معرفی می کنند.

به طور کلی مواردی از این دست وجود دارد که این تحلیل‌ها می تواند برای آنها مفید باشد تا بتوانند به اهداف خود چه از نظر مالی و چه از نظر کیفی برسند.

نتیجه گیری

در این مطلب پیرامون اینکه کریستال ریپورت چیست با هم صحبت کردیم و دیدیم که این برنامه تحلیل آماری کسب و کار از طریق بررسی پایگاه داده هایی که در اختیار آن قرار خواهد گرفت تا چه اندازه می تواند در روند سازمان موثر باشد. در نظر داشته باشید که تحلیل و بررسی کسب و کار و فعالیتی که به آن مشغول هستید می تواند برای شما تعیین کند که در مسیر درست قرار دارید یا خیر. پس حتی اگر از این برنامه نیز استفاده نمی کنید باید به فکر روش هایی برای گرفتن این تحلیل ها و بررسی آنان باشید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها