افزونه WPForms چیست و چه امکاناتی دارد؟

افزونه WPForms
خرید هاست
میزبانی وب

راه‌اندازی یک سایت اینترنتی دردسرهای زیادی دارد و باید گفت که نگهداری و بازدهی گرفتن از این سایت دردسرهای شما را چندین برابر می‌کند. امکانات مختلفی برای یک سایت اینترنتی وجود دارد که می‌توان با بهره گرفتن از آنها به کاربر نزدیک شده و رابطه خوبی را با آن برقرار کرد و در نهایت هم از این طریق فروش سرویس‌ها و همین‌طور محصولاتی که سایت موردنظر ارائه می‌کند را بالا برد. در صورتی که از سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس برای راه‌اندازی سایت استفاده کرده باشید باید گفت که دست شما برای این امکانات باز خواهد بود. یکی از مهمترین ابزارهایی که برای این کار در اختیار دارید فرم‌ها هستند و اگر به دنبال این هستید که از این فرم‌ها در سایت خود بهره بگیرید افزونه WPForms گزینه‌ای است که باید به‌سراغ آن بروید.

مطمئنا آشنایی جزئی‌ای با افزونه WPForms دارید که به دنبال آن به این مقاله آمده‌اید و یا حداقل از نام افزونه WPForms متوجه شده‌اید که قرار است با یکی از افزونه‌های ارائه‌کننده فرم‌ها در این مقاله آشنا شویم و ببینیم که برای سایت ما چه کارهایی را می‌کند و چه امکاناتی را برای کنترل در اختیار ما قرار می‌دهد، قبل از اینکه به‌سراغ این افزونه و فرم‌هایی که برای ما ایجاد می‌کند و نحوه ایجاد این فرم‌ها برویم، لازم است کمی در مورد اینکه اصلا این فرم‌ها به چه کار سایت ما می‌آیند و چرا در یک سایت وردپرسی باید چنین افزونه‌هایی را داشته باشيم صحبت کنیم.

فرم‌ها و نقش آنها در سایت

در صورتی که از کاربران قدیمی اینترنت باشید و ده سال بیشتر باشد که با این پدیده عجیب و شبکه گسترده آشنایی دارید قطعا زمانی که اینترنت به این صورت نبود را به‌خاطر دارید، سایت‌هایی ساده و سرعت اینترنت پایین باعث می‌شد تا خیلی از سایت‌ها به‌صورت ایستا به کاربران ارائه شوند، سایت‌هایی ساده با رنگ‌بندی‌های ساده بدون جلوه‌های گرافیکی خاص که صرفا اطلاعاتی را در صفحات ایستای خود ارائه می‌کردند و تمایلی با ارتباط گرفتن از کاربران نداشتند و هر کدام از آنها به روش کاری خود اداره می‌شدند. اما کم‌کم تغییراتی در اینترنت ایجاد شد که باعث به وجود آمدن وب تعاملی شد که آن را با نام WEB2 می‌شناسند.

فرم ها و نقش آنها در سایت

در واقع کار اینترنت به جایی رسیده بود که این کاربران بودند که تصمیم می‌گرفتند چه کاری را انجام دهند و یک سایت به آنها چه چیزی را ارائه کند و این موضوع می‌توانست تاثیر بسیار زیادی را در بازدهی سایت داشته باشد. اینکه خود کاربر بتواند محتوایی که از سایت می‌گیرد را انتخاب کرده و یا دقیقا به سایت بگوید دنبال چه چیزی است و سایت آن را به وی تحویل دهد از اصلی‌ترین موضوعاتی بود که باعث رشد یک سایت می‌شد.

اما در مورد اینکه یک سایت چطور می‌تواند این اطلاعات را از کاربر بگیرد و با کاربر تعامل داشته باشد باید گفت که مدت‌ها طول کشید تا اوضاع کمی بهبود پیدا کرد و خیلی از سایت‌ها در ابتدا نمی‌دانستند که باید کار را به چه صورتی دنبال کنند. در این مورد باید گفت که فرم‌ها یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای جمع‌آوری اطلاعات بودند که کاربر می‌توانست با تکمیل آنها اطلاعات خوبی را در اختیار سایت قرار داده و بازخورد آن را از سایت بگیرد.

علاوه بر این موضوع فرم‌ها به مدیران سایت‌ها کمک کرد که بتوانند پایگاه داده‌های غنی‌ای از اطلاعات کاربران خود و علایقی که دارند را داشته باشند تا دقیقا بتوانند پرسونای مشتریان احتمالی خود را پیدا کرده و با کار کردن روی آنها سایتی را ایجاد کنند که به نیاز کاربرانی که از آن استفاده می‌کردند نزدیک‌تر بود و بازدهی بهتری داشت. به‌طورکلی باید گفت که فرم‌ها از آن دسته ساختار داده‌هایی بودند که از قدیم‌الایام در اینترنت وجود داشته‌اند و ساده‌ترین و مبتدی‌ترین انواع طراحی سایت هم از این المان‌ها پشتیبانی می‌کرد. اما بعد از مدتی که قدرت آنها تشخیص داده شد و وب‌مسترها دیدند که تا چه اندازه می‌تواند مفید باشد، سروکله ابزارهایی مانند افزونه WPForms در این میان پیدا شد.

ابزارهایی که می‌توانستند قابلیت کار با فرم‌ها را به‌صورت بهینه و کامل در اختیار مدیران سایت‌ها و صاحبان کسب‌وکارها قرار دهند و اطلاعاتی که از این فرم‌ها به ما می‌رسید را به‌صورت کامل طبقه‌بندی کنند. سیستم‌های مدیریت محتوا در این خصوص نقش بسیار مهمی را داشتند و سیستم‌های پیشتاز که همان وردپرس و جوملا بودند و آنها را در مقاله‌های وردپرس چیست و جوملا چیست به‌صورت کامل مورد بررسی قرار دادیم امکاناتی را برای افزونه‌ها قرار می‌دادند که با توجه به آنها برنامه‌نویسان برای رفع این نیاز ابزار‌های حرفه‌ای را روی این سیستم‌ها ارائه می‌کردند.

نقش فرم ها در سایت

وردپرس یکی از سیستم‌هایی بود که توانست این ابزار را قبل از سایر سیستم‌ها به تکامل برساند و افزونه‌های حرفه‌ای خوبی برای این کار ارائه شد که یکی از موارد معروف و محبوب در این زمینه افزونه WPForms خودمان است. اکنون که می‌دانیم سروکله افزونه WPForms از کجا و برای رفع چه نیازی پیدا شده است بهتر است که به سراغ خود این افزونه رفته و ببینیم که این افزونه چیست و چطور کار می‌کند.

افزونه WPForms چیست؟

در مورد اینکه افزونه WPForms چیست باید گفت که با یکی از محبوب‌ترین افزونه‌هایی که از آن برای ساخت و ایجاد فرم‌ها در وردپرس استفاده می‌شود طرف هستیم که کاربردهای حرفه‌ای و زیادی را به کاربران خود ارائه می‌کند. این افزونه را می‌توان به‌عنوان افزونه‌ای رایگان که می‌تواند فرم‌ها را در بهترین حالت ممکن ایجاد کرده و اطلاعاتی که در آنها وارد می‌شود را به‌صورت سازمان‌یافته در اختیار مدیران سایت‌ها قرار می‌دهد معرفی کرد.

افزونه WPForms بیش از ده سال است که از افزونه‌های مخزن وردپرس بوده است و در بیش از 5 میلیون سایت سرویس‌دهی کرده است. در مورد زبان‌هایی که این افزونه با آنها سازگاری دارد باید گفت که این افزونه روی بیش از 26 زبان مختلف ترجمه شده است و می‌توانید به‌راحتی با زبان فارسی روی این افزونه کار کنید و از آن استفاده کنید. اگر بخواهیم در مورد فلسفه اصلی این افزونه صحبت کنیم، باید بگوییم که این افزونه قصد دارد تا نیاز مدیران سایت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی به یک دولوپر و برنامه‌نویس فرانت‌اند را برای طراحی فرم‌های حرفه‌ای که بتوانند هر اطلاعاتی را، از سفارش‌ها و کالای موردنظر کاربر گرفته تا اطلاعات مربوط به علاقه‌مندی‌های کاربر برای خریدهای بعدی و ایمیل مارکتینگ را به صفر برساند و این کارها به ساده‌ترین شکل ممکن توسط مدیران سایت‌ها به‌صورت کاملا بصری انجام می‌گیرد.

افزونه WPForms چیست

افزونه WPForms به شما این اجازه را خواهد داد که به‌صورت کاملا رایگان این فرم‌ها را در سایت خود طراحی کنید:

  • فرم تماس با ما
  • فرم اشتراک و ثبت‌نام در سایت
  • فرم‌های ثبت سفارشات
  • فرم‌های پرداخت
  • فرم‌های نظر سنجی‌ها و اطلاعات عادی

در مورد هزینه‌های این افزونه باید گفت که افزونه WPForms هم مانند خیلی از افزونه‌های رایگان و حرفه‌ای در وردپرس یک نسخه PRO دارد که موارد متعددی را اضافه دارد و می‌توانید آن را از ارائه‌کنندگان معتبر افزونه تهیه کنید. اما باید گفت که نسخه رایگان افزونه WPForms که به نام WPForm Lite هم شناخته می‌شود به‌تنهایی این قابلیت را دارد که تمامی فرم‌های خواسته شده را برای سایت شما پیاده‌سازی کند.

یکی از مسائل و مواردی که این افزونه روی آن مانور زیادی می‌دهد رابط کاربری ساده‌ای است که دارد. در واقع یکی از شعارهای ارائه‌کنندگان افزونه WPForms این است که کار ساخت یک فرم را از ساعت به دقیقه کشانده‌اند و اگر با این افزونه کار کنید متوجه این موضوع خواهید شد که بخش عظیمی از این موارد صحیح می‌باشد و واقعا کار به این صورت دنبال می‌شود.

در ادامه مقاله به صورت کامل در مورد امکاناتی که افزونه WPForms در اختیار ما می‌گذارد و باعث شده است که چنین ادعاهایی را داشته باشد صحبت خواهیم کرد.

امکانات افزونه WPForms

در مورد امکاناتی که افزونه WPForms در اختیار ما قرار می‌دهد باید گفت که یک لیست بلندبالاست و البته باید در نظر داشت که خیلی از افزونه‌های دیگر مانند گرویتی فرم که آن را در مقاله افزونه گرویتی فرم بررسی کردیم هم می‌تواند آن را در اختیار ما قرار دهد. اما نظرات مثبت و آمار نصبی که افزونه WPForms دارد می‌تواند گواهی بر این مدعا باشد که واقعا این امکانات آن‌گونه که ارائه‌کنندگان از آنها صحبت می‌کنند با نصب و استفاده از این افزونه در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

امکانات افزونه WPForms

در صورتی که بخواهیم بگوییم مهمترین امکانات و ویژگی‌های افزونه WPForms کدامند می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

ساخت فرم‌ها با درگ و دراپ

فرم‌سازی به‌صورت ویژوال یکی از مهمترین ویژگی‌ها و امکاناتی است که ارائه‌کننده‌های افزونه WPForms روی آن مانور می‌دهند و باید گفت که با چنان کیفیتی پیاده‌سازی شده است که شاید شما در یکی دو فرم اول به مشکلاتی برخورد کنید اما وقتی که کار با آن برای شما ساده شود به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توانید یک فرم را با آن طراحی کرده و اصلا کار گیج‌کننده و سختی را با این افزونه فرم‌ساز نخواهید داشت. در این خصوص باید گفت که فرم‌های ویژوالی که در این افزونه ساخته می‌شود به‌صورت زنده به شما نمایش داده خواهد شد و شما دقیقا می‌توانید ببینید که چه فرمی را با چه قالبی طراحی می‌کند و در سایت به چه صورتی نمایش داده خواهد شد.

قالب‌های آماده

امکان بعدی که می‌تواند هم سرعت انجام کار طراحی یک فرم را برای ما بالاتر برده و هم در امکان استفاده از یک فرم حرفه‌ای و طراحی‌ای اولی به درد ما خواهد خورد قالب‌های آماده‌ای است که این افزونه ارائه می‌کند و می‌توان گفت که از بهترین و اصلی‌ترین مواردی هستند که استفاده از افزونه WPForms را برای ما توجیه می‌کنند. در این رابطه باید گفت که این افزونه به‌صورت پیش‌فرض می‌تواند فرم‌هایی را برای تماس با ما، فرم‌های پرداخت و همین‌طور ثبت سفارش و یا عضویت در اختیار کاربران قرار دهد.

قالب های آماده

ریسپانسیو بودن فرم‌ها

در صورتی که نگاهی به آمارهای استفاده از موبایل برای وبگردی بیندازیم، خواهیم دید که بخش بزرگی از ترافیک اینترنت را این دیوایس‌ها به خود اختصاص داده‌اند و شاید وقتی که کاربران برای استفاده از اینترنت خود با موبایل اختصاص داده‌اند را برای سیستم خود اختصاص نداده‌اند. اینجاست که تاثیر داشتن سایتی که بتواند کار خود را روی پلتفرم های مختلف موبایل نیز به خوبی انجام دهد مشخص خواهد شد.

در مورد فرم‌هایی که افزونه WPForms در اختیار ما می‌گذارد باید گفت که این افزونه می‌تواند فرم‌هایی کاملا ریسپانسیو را به شما تحویل دهد که در ویو موبایل مشکلی را نداشته باشند و کاربران بتوانند با آنها به‌راحتی کار کنند. البته شاید در موبایل آن طراحی‌ای که شما در سیستم خود می‌بینید را به کاربر تحویل ندهد اما می‌توان گفت که فرم‌های درست و اصولی‌ای را ارائه خواهد کرد.

ریسپانسیو بودن فرم ها

موارد شرطی هوشمند

این موضوع که شما بتوانید فرم خود را به‌صورتی تعیین کنید که اطلاعات را در صورت نیاز و تحت شرایط خاص از کاربر بگیرد، یکی از مواردی است که می‌تواند شما را به داشتن اطلاعاتی درست هدایت کرده و همین‌طور تجربه کاربری شما را بالاتر ببرد. مثلا در صورتی که جنسیت انتخاب شده توسط کاربر زن باشد چه فایده‌ای دارد که شما وضعیت نظام‌وظیفه را هم از وی سوال کنید. اینجاست که فرم شما باید با انتخاب‌های مختلف فیلدهایی که دارد را کم و زیاد کند و افزونه WPForms در اینجا می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. همین‌طور المان‌های هوشمندی که در این افزونه وجود دارد در صورت ورود اطلاعات نامعتبر می‌توانند این موضوع که این اطلاعات به چه فرمت و یا در چه محدوده‌ای باید وارد شوند را هم برای شما تعیین کند.

در کل باید گفت که استفاده از افزونه WPForms به شما این امکان را خواهد داد که فرمی را داشته باشید که صرفا اطلاعات موردنیاز را از کاربر شما می‌گیرد و فیلدهای غیر ضروری را برای تجربه کاربری بهتر پنهان کرده و کاربر را به سمتی هدایت می‌کند که اطلاعات درست و سالم را که خطایی در آنها وجود ندارد در سایت وارد کنند. با این کار جامعیت داده‌های پایگاه داده جمع‌آوری شده سایت شما بالاتر رفته و می‌توانید برای این اطلاعات برنامه‌ریزی‌های خاصی داشته باشید و پلن‌های مارکتینگ خود را مطابق با آنها راه‌اندازی کنید.

موارد شرطی هوشمند

نوتیفیکیشن‌ها

یکی دیگر از مواردی که باید گفت این افزونه در اختیار مدیران خود قرار داده و می‌تواند فواید بسیار زیادی را داشته باشد این است که با تکمیل فرم یک نوتیفیکیشن که می‌تواند به‌صورت ایمیل ارسال شود برای مدیران اعلام خواهد شد. در مورد این کار باید گفت که شاید موضوع جالبی برای شما نباشد اما وقتی پای فروش یا پاسخ‌دهی به یک نظر که در وبلاگ شما درج شده است و اعتبار شما در گرو این است که سریعا به آن پاسخ دهید در میان باشد، نوتیفیکیشن‌های افزونه WPForms می‌تواند یک امکان حیاتی را به شما ارائه دهد که برای کار شما بسیار خوب خواهد بود.

در واقع در صورتی که بخواهید به‌صورت دوره‌ای سایت خود را کنترل نکنید و وقت خود را برای کارهای مهمتری بگذارید، خواهید دید که همین یک ویژگی ساده می‌تواند شما را از آن آسوده‌خاطر کند.

نمایش داده‌ها به‌صورت حرفه‌ای

یکی دیگر از معضلاتی که مربوط به وب‌مسترها می‌باشد و عموما بعد از جمع‌آوری داده‌ها خود را نشان می‌دهداین است که خیلی از افزونه‌هایی که فرم‌های مختلف را ارائه می‌کنند و اسم‌ورسم خوبی هم دارند این امکان که شما بتوانید یک گزارش درست‌وحسابی از این اطلاعات داشته باشید را به شما نخواهند داد. این در حالی است که افزونه WPForms می‌تواند شما را از شر این مشکلات خلاص کند در خیلی از افزونه‌ها مدیران سایت‌ها مجبورند که برای استخراج داده‌ها با یک ظاهر درست‌وحسابی به‌سراغ پایگاه داده رفته و بعضا کوئری‌هایی را هم روی آن وارد کنند تا آنچه که می‌خواهند را ببینند. اما در مورد افزونه WPForms باید گفت که یک نمایش حرفه‌ای و خاص ارائه می‌کند.

در صورتی که شما به اطلاعات مربوط به یک فرم بروید می‌توانید انواع نمایش‌های انفرادی برای هر سطر از اطلاعات را ببینید و یا اینکه همه آنها را به‌صورت یکجا در برابر خود داشته باشید. شما می‌توانید از انواع نمایشی مختلفی در این افزونه استفاده کنید.

نمایش داده ها به صورت حرفه ای

اتصال به برنامه‌های دیگر و درگاه‌های پرداخت

یکی دیگر از مواردی که می‌توان با استفاده از افزونه WPForms از آن مطمئن بود این است که شما به راحتی می‌توانید کاربران خود را به درگاه‌های پرداخت بفرستید در این رابطه باید گفت که خیلی از فرم‌های سفارش با استفاده از افزونه WPForms می‌تواند به‌صورت کامل پیاده سازی شود و بعد از این مورد نوبت به آن خواهد رسید که کاربرانی که این فرم را پر کرده‌اند به درگاه‌های پرداخت فرستاده شوند. افزونه WPForms می‌تواند با افزونه‌های جانبی دیگری که برای آن ارائه شده است به‌راحتی به درگاه‌های پرداخت بانک‌های ایرانی متصل شده و این امکان را به شما خواهد داد که کار را انجام دهید.

شخصی‌سازی ساده

در مورد این افزونه باید توجه داشت که اگر شما بخواهید استایل CSS خاصی را روی یکی از فرم‌های خود پیاده‌سازی کنید می‌توانید این کار را روی همین افزونه انجام دهید در واقع وقتی که شما قصد ساخت یک فرم را داشته باشید می‌توانید در بخش CSS طرح اضافه‌ای که دارید را وارد کرده و بدون اینکه نگران این موضوع باشید که سایر فرم‌ها در سایت شما به هم بریزند برای یک فرم یک استایل ویژه را ایجاد کنید. این مورد از قابلیت‌هایی است که افزونه WPForms به‌صورت ویژه آن را ارائه می‌کند و کاربران می‌توانند با بهره‌گیری از آن یک انعطاف‌پذیری بالا را برای فرم‌های مختلف مورد استفاده در صفحات سایت خود داشته باشند.

شخصی سازی ساده

حفاظت در برابر اسپم

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی که می‌توان آن را مختص این افزونه دانست این است که افزونه WPForms به‌صورت خودکار از ورود اسپم به سایت شما توسط ربات‌ها و خزنده‌هایی که سایت را برای ورود اطلاعات بررسی می‌کنند جلوگیری می‌کند. در مورد اینکه افزونه WPForms چطور این کار را انجام می‌دهد باید گفت که این افزونه مجهز به یک کد کپچا به‌صورت اختصاصی است که با یک کلیک در زمان طراحی فرم روی آن فعال شده و می‌توان از آن برای خیلی از موارد استفاده کرد.

حفاظت در برابر اسپم

نتیجه‌گیری

در این مقاله یک بررسی کلی در مورد اینکه افزونه WPForms چیست و چه امکاناتی را در اختیار ما قرار می‌دهد پرداختیم. در مورد فرم‌ها باید گفت که یکی از اصلی‌ترین المان‌هایی هستند که در وب در اختیار ما بوده‌اند و می‌توانیم از آنها برای جمع‌آوری اطلاعات مختلف استفاده کنیم. در سیستم مدیریت محتوای وردپرس افزونه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند این کار را برای ما انجام دهند و افزونه WPForms یکی از افزونه‌هایی است که می‌تواند امکانات ایده‌آلی را را برای ما فراهم کنند مانند ایجاد فرم با درگ و دراپ، ارائه فرم‌های ریسپانسیو در نمایش موبایل که می‌توانند مدیران را با نوتیفیکیشن‌های مختلف از درج اطلاعات باخبر کرده و نمایشی کامل و حرفه‌ای از داده‌های فرم‌ها ارائه کنند و کاربرانی که این فرم‌ها را تکمیل کرده‌اند را به درگاه‌های پرداخت هدایت کنند.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها