قالب آماده وردپرس را چطور استفاده کنیم (نقد و بررسی قالب آماده وردپرس)

قالب آماده وردپرس
خرید هاست

حوزه های مختلفی در برنامه نویسی وجود دارد که هر کدام از آنها وابسته به تکنولوژی های مختلف،هم از نظر برنامه نویسی و هم از نظر پلتفرم های اجرا هستند. یکی از فراگیر ترین این حوزه ها را می توان طراحی وب نام برد که در سال های گذشته پیشرفت های بزرگ و کوچکی داشته و باید این موضوع را در نظر داشت که با توجه به گسترش تجارت الکترونیک، طراحی سایت مقوله ای بسیار مهم و بزرگ است. یکی از محبوب ترین روش های یکه تقریبا 40 درصد سایت های جهان با آن ساخته شده اند استفاده از وردپرس است و وقتی صحبت از طراحی سایت با این سیستم مدیریت محتوا در میان باشد، شما می توانید روی دریایی از امکانات حساب کنید. قالب آماده وردپرس یکی از مهمترین امکاناتی است که در اختیار شما قرار خواهد گرفت و خود آن می تواند بستری برای امکانات متعدد باشد و اگر بخواهیم بگوییم استفاده از آن چه کمکی به ما می کند می توانیم بگوییم با استفاده از آن شما 60 درصد راه طی شده است.

در این مقاله قصد داریم در مورد قالب آماده وردپرس با شما صحبت کنیم و ببینیم که اگر می خواهیم از این المان کاربردی و خوب در سایت خود استفاده کنیم باید چه مواردی را رعایت کرده و به چه موضوعاتی توجه داشته باشیم. البته بهتر است قبل از بررسی قالب آماده وردپرس کمی در مورد ساختار آنها صحبت کنیم و این موضوع را بررسی کنیم که این قالب ها چه هستند و چه کارهایی را انجام می دهند.

ساختار قالب آماده وردپرس چیست

قالب های وردپرس یکی از مهمترین و کاربردی ترین ابزار های آن به شمار می آیند که امکانات مختلفی را به ما می دهد و با استفاده از آنها می توان این امتیاز را در اختیار داشت که وردپرس را از یک سیستم ساده و عادی به یکی از پررنگ و لعاب ترین سیستم هایی که می توان از آن برای طراحی سایت استفاده کرد تبدیل کنیم. در مورد اینکه ساختار قالب آماده وردپرس به چه صورت می باشد باید بگوییم که شما در قالب ها با یک پوشه طرف هستید که درون آن تعداد مختلفی از فایل های PHP، CSS و سایر فایل ها و پوشه های مورد نیاز قرار گرفته اند که هر کدام از آنها کار خاص خود را دارند.

ساختار قالب آماده وردپرس

نام پوشه ای که این موارد در آن قرار گرفته اند همان نام قالب خواهد بود و وقتی داخل پوشه را مشاهده کنید در بین تعدادی از فایل ها 5 عضو اصلی را مشاهده می کنید که باید حتما وجود داشته باشند و به نوعی فایل های اصلی قالب آماده وردپرس هستند. این فایل ها به این صورت می باشد:

فایل index.php

این فایل را می توان مهمترین فایل قالب معرفی کرد و در واقع تعیین می کند که قالب آماده وردپرس پیش روی ما چه ویژگی هایی دارد و تا چه میزان گسترده شده و کجای آن به کجای آن متصل است. اطلاعات پایه ای که در این فایل قرار می گیرد تعیین کننده بخش ها و قابلیت های اصلی قالب است که توسط توسعه دهندگان در آن اضافه شده است.

یکی از مهمترین کارهایی که این فایل انجام می دهد تولید نقشه یا سایت که در آن مشخص می شود قالب برای قابلیت های خود باید از کجا فایل های مختلف را بخواند و سایر المان هایی که در قالب استفاده شده است را در این بخش ذخیره می کند.

فایل Style.css

این فایل قرار است که استایل css اصلی قالب را در خود نگهداری کند و با استفاده از آن می توان این موضوع را مشخص کرد که ظاهر سایت باید به چه صورتی باشد. در صورتی که شما می خواهید تغییری در ظاهر قالب ایجاد کنید، باید به سراغ این فایل بروید. تمامی ویژگی های ظاهری که در قالب آماده وردپرس ثابت شده است در این فایل مجتمع شده و وقتی که می بینید کلیه پست های وبلاگ، صفحات محصولات، و همینطور موارد مختلف مربوط به برگه ها به یک شکل طراحی می شود، تنظیماتی که در این فایل آورده شده است این کار را برای شما انجام خواهد داد.

فایل bootstrap.css

این فایل مسئول نگهداری از قابلیت های ریسپانسیو مربوط به قالب آماده وردپرس می باشد و در صورتی که آن را بررسی کنیم می توانیم به آنچه که در موبایل نمایش داده خواهد شد دسترسی داشته باشیم. البته باید توجه داشت که در این فایل کلیه موارد مربوط به ظاهر و شکل نمایشی قرار گرفته است و نباید این فایل CSS را با فایل bootstrap.js اشتباه بگیریم. در ادامه این فایل مهم را هم بررسی خواهیم کرد.

فایل bootstrap.js

در این فایل کلیه موارد مربوط به js ها و ماژول های جاوا اسکریپتی که در صفحات مختلف سایت وجود دارند قرار گرفته است. البته در مورد جاوا اسکریپت باید گفت که ممکن است در خیلی از موارد و جاها ارجاع ها به فایل های دیگری صورت گیرد و فراخوانی هایی به فایل های داخلی و یا حتی به فایل های خارجی و سایت های دیگر نیز ارائه شود که مپ و نقشه آنها در این فایل قرار گرفته است و البته ممکن است این فایل های js در سایر پوشه ها هم ذخیره سازی شده باشد و این به عهده طراح است که از چه معماری ای استفاده کند، اما باید در نظر داشت که این فایل یکی از فایل های رسمی در ساختار قالب آماده وردپرس می باشد.

فایل های قالب آماده وردپرس

فایل header.php

در این قسمت کدهای مربوط به بخش هدر سایت وردپرس قرار گرفته است. اگر به ساختار صفحات وردپرس دقت کرده باشید در این سایت ها ما یک هدر یا سربرگ، یک فوتر یا پابرگ، یک سایدبار یا بخش کناری و همینطور یک بدنه اصلی برای صفحات خود داریم که هر کدام از آنها به نوعی بخش جدایی به حساب آمده و تنظیمات مربوط خود را در انواع قالب آماده وردپرس دارند. یکی از بخش هایی که یک فایل جدا دارد همان هدر یا سربرگ سایت است که اطلاعات مربوط به سربرگ ها را در خود جای می دهد و شما می توانید این موضوع که شکل و شمایل سربرگ و موقعیت قرار گیری لوگو و منوی اصلی سایت چطور باشد را از آن قسمت بررسی کنید.

فایل footer.php

این فایل هم دقیقا مانند هدر می باشد با این تفاوت که اطلاعات مربوط به انواع فوتر های قالب آماده وردپرس را در خود ذخیره کرده است. نکته ای که در مورد این فایل ها وجود دارد این است که در صورتی که شما بیشتر از یک فوتر در قالب خود داشته باشید، که به عنوان مثال یکی از آنها روی بعضی از برگه ها قرار داشته باشد و یا غیر فعال باشد، قالب آماده وردپرس شما می تواند بیشتر از یک فایل از این نوع را داشته باشد. البته این امکان هم وجود دارد که همه آنها در یک فایل ذخیره شوند، اما اگر دیدید که قالب شما بیشتر از یک فایل فوتر و هدر و یا حتی سایدبار دارد تعجب نکنید و این مورد می تواند اتفاق بیفتد.

فایل sidebar.php

یکی از فایل های مهم دیگر که شاید در خیلی از سایت ها هم استفاده نشود و در آخر به سراغ آن بروند فایل سایدبار است که مربوط به بخش کناری در قالب است و می توان گفت که یکی از بخش های اصلی به حساب می آید و شاید در برگه های اصلی و طراحی سایت کمی بی تاثیر باشد و شما بتوانید سایت خود را بدون اینکه به سراغ آن بروید طراحی کرده و تحویل مشتری بدهید. اما اگر می خواهید از این سایت برای خودتان استفاده کنید، باید در نظر داشته باشید که سایدبار یکی از بخش های مهم خواهد بود و این برعهده وبمستر است که آنرا به کار گرفته و ترافیکی که وارد وبلاگ می شود را با استفاده از عناصری که در سایدبار خود دارد، به صفحاتی مانند سرویس ها و محصولات هدایت کند.

سایر پوشه ها و همینطور مواردی که در پوشه قالب آماده وردپرس می توان مشاهده کرد المان هایی است که این فایل ها به آنها اشاره کرده و در واقع از طریق این موارد به آنها دسترسی ایجاد می شود و وقتی که صحبت از یک قالب آماده وردپرس و به کار گیری آن در میان باشد، هسته اصلی وردپرس به سراغ این فایل ها رفته و اطلاعات را از آنها استخراج می کند.

علاوه بر فایل های داخلی در بعضی از انواع قالب آماده وردپرس این مورد نیز وجود دارد که قالب به افزونه های خاصی نیاز دارد و این هشدار در زمان نصب قالب به شما داده خواهد شد که قبل از نصب قالب در مورد اینکه افزونه های مورد نیاز آن به درستی نصب شده باشد اطمینان حاصل کنید تا قالبی که از آن استفاده می کنید، به درستی برای شما کار کند.

قالب آماده وردپرس چیست

اکنون که می دانیم وقتی می گوییم برای سایت خود از قالب آماده وردپرس استفاده کنیم، دقیقا چه چیزی را می خواهیم وارد فایل های سایت خود کنیم و با چه چیزی سروکار داریم وقت آن رسیده است که در مورد اینکه قالب آماده وردپرس را چگونه به کار بگیریم و این موضوع که چگونه می توان یک قالب را روی سایت نصب کرد صحبت کنیم.

روش استفاده از قالب آماده وردپرس

وقتی صحبت از به خدمت گرفتن قالب آماده وردپرس و استفاده از آن در میان باشد، منظور ما همان نصب قالب وردپرس است که آن را به صورت کامل در مقاله نصب قالب وردپرس توضیح دادیم و دیدیم که باید برای اینکه قالب یا همان پوسته را روی سایت وردپرسی خود نصب کنیم باید چه راه هایی را برویم. اگر بخواهیم به صورت سریع این روش ها را بررسی کنیم می توانیم اینگونه بگوییم این روش ها برای استفاده از قالب آماده وردپرس وجود دارد:

نصب از مخزن: برای این حالت شما باید به سراغ پنل وردپرس رفته و از بخش نمایش گزینه پوسته ها را انتخاب کرده و قالب خود را در آن جست و جو کرده و آن را نصب کنید.

نصب به صورت آفلاین روی سایت: در این حالت شما فایل را در اختیار داشته و از پنل خود آن را انتخاب کرده و به وردپرس تحویل می دهید تا آن را نصب کند.

نصب با استفاده از بسته های نصبی کامل: در این نوع نصب قالب آماده وردپرس شما فایلی را دارید که معمولا هم حجم بسیار بالایی دارد و در واقع این فایل یک سایت وردپرسی با قالب آماده و تمامی افزونه های مورد نیاز است که به صورت یک بکاپ با داپلیکیتور گرفته شده است و آماده است تا شما آن را نصب کرده و از آن استفاده کنید که شما برای نصب آن می توانید مستقیما فایل را در هاست وردپرس خود آپلود کرده و آن را اکسترکت کنید و مراحل نصب وردپرس را با ساخت یک پایگاه داده جدید ادامه دهید یا اینکه فایل نصب کننده را از طریق آدرس yoursite.com/installer.php فعال کرده و با دنبال کردن مراحل، کار نصب قالب آماده وردپرس را به انجام برسانید.

اما یکی از مواردی که باید در مورد استفاده از قالب آماده وردپرس در نظر داشت این است که این قالب ها را از کجا پیدا کنیم و با توجه به اینکه درست بودن و دستکاری نشده بودن قالب از اهمیت بسیار زیادی برای امنیت سایت شما برخوردار است می توان گفت که پیدا کردن آن اصول خود را دارد. در ادامه به بررسی روش های پیدا کردن این قالب ها خواهیم پرداخت.

قالب آماده وردپرس را از کجا پیدا کنیم

قالب آماده وردپرس را می توان به عنوان یکی از پرطرفدارترین و همینطور مهمترین ماژول های نرم افزاری معرفی کرد که فروش بسیار خوبی دارد و با توجه به اینکه محصولی بسیار کاربردی است و قابلیت های زیادی را ارائه می کند بازار بسیار داغ و بزرگی هم دارد. اما موضوع اصلی این است که قالب را از کجا باید پیدا کنیم و بهترین ارائه کنندگان این قالب ها چه کسانی هستند.

در این مورد باید بگوییم که بهتر است برای پیدا کردن قالبی که بتواند ویژگی های خوبی را به شما ارائه کند و همین طور از سلامت امنیتی آن و عدم وجود رخنه ها و در های پشتی در آن مطمئن باشید، بسیار مهم است و به هیچ عنوان نمی توان از کسانی این قالب ها را تهیه کرد که مسئولیت ارائه آن را بر عهده نمی گیرند و صرفا قالب ها را به صورت رایگان ارائه می کنند.

استفاده از قالب آماده وردپرس

در مورد این مسئولیت پذیری باید گفت که سایت هایی وجود دارند که این کار را برای شما انجام خواهند داد که می توان به آنها اطمینان کرد و اگر بخواهیم معروفترین آنها را معرفی کنیم می توانیم این فهرست را ارائه کنیم:

Envato

یکی از مهمترین مراجعی که می توان ماژول های مختلف از قالب آماده وردپرس گرفته تا اسکریپت های خاص و عجیب و غریب را روی آن پیدا کرد، سایت بزرگ و بین المللی انواتو می باشد که یکی از اصلی ترین مراجع برای انتشار قالب آماده وردپرس است. در صورتی که سری به این سایت بزنید و در آن کمی بگردید متوجه خواهید شد که وردپرس تنها سیستم مدیریت محتوایی نیست که المان های مختلف آن روی این سایت به فروش می رسد و در واقع این سایت بستری است که تمام برنامه نویسان جهان ماژول های مختلف را در آن به فروش می رسانند.

این سایت استرالیایی یکی از بهترین بازار های نرم افزاری دنیا است که در آن می توانید ویدئوهای فوتیج، موسیقی برای ویدئو های خودتان، تصاویر آماده وکتوری برای سایت، قالب های وبسایت های مختلف برای فریم ورک ها و همینطور سیستم های مدیریت محتوا، المان ها و متریال های گرافیکی برای سایت و ماژول های سه بعدی را پیدا کنید. هر چیزی که برای ساخت و طراحی یک سایت یا یک محتوا مورد نیاز باشد در بازار بزرگ انواتو یافت می شود و می توان گفت که یک شهر فرنگ به تمام معناست.

البته باید در نظر داشته باشید که شما باید خرید های خود را به صورت دلاری انجام دهید، و در صورت استفاده از محصولات غیر رایگان امکان پرداخت ریالی در آن وجود ندارد، اما سایت های واسطه ای که با ارائه لینک به آنها این خرید را برای شما انجام می دهند زیاد خواهند بود.

ThemeForest

تم فارست را می توان یکی از سایت های تخصصی وردپرس معرفی کرد که بهترین قالب ها را برای آن ارائه می دهد و همانطور که از نام آن مشخص است در اینجا با یک جنگل طرفیم که از آن قالب می روید و می توان گفت که اگر سری به آن بزنید بعید است دست خالی از این سایت بزرگ بیرون بیایید. این سایت را می توان یکی از اصلی ترین ارائه کنندگان معرفی کرد که با استفاده از آن می توانید یک وبسایت وردپرسی خوب و حرفه ای را داشته باشید که به شما امکانات کافی را برای انجام کاری که می خواهید بدهد.

در این سایت علاوه بر قالب آماده وردپرس می توانید محصولاتی را برای سایر سیستم های مدیریت محتوا پیدا کنید و درست است که شاخه اصلی آن برای وردپرس است و وردپرس تبدیل به بزرگترین بازار برای آن شده است اما باید این موضوع را بگوییم که سابقه کاری این سایت به قبل از وردپرس باز می گردد و ماژول های مختلفی را برای برنامه نویسان ارائه می کند.

این سایت هم مانند نمونه قبلی وابسته به پرداخت دلاری است و در صورتی که مایل باشید از قالب های آن استفاده کنید می توانید از سایت های واسط برای خرید استفاده کنید.

موضوعی که در مورد هر دو این ارائه کننده ها وجود دارد این است که قالب آماده وردپرس ارائه شده توسط آنها ترجمه نشده بود و باید این کار را هم انجام دهید. این در حالی است که شما می توانید از ارائه کنندگان یارانی که همین کار را می کنند استفاده کنید تا قالب های فارسی را به راحتی خریداری کرده و استفاده کنید. در ادامه این سایت ها را هم معرفی می کنیم.

ارائه کنندگان ایرانی قالب آماده وردپرس

در مورد اینکه چه ارائه کننده هایی در ایران وجود دارند و برای استفاده از قالب آماده وردپرس باید به سراغ کدام یک از آنها بروید، باید بگوییم که پیدا کردن آنها کار سختی نیست و اگر خرید قالب آماده وردپرس را در گوگل سرچ کنید، صدرنشینان فهرست نتایج جست و جو خود را به شما نشان خواهد داد. اما می توان گفت که شما برای خرید قالب می توانید به سراغ سایت هایی مانند راست چین و یا ژاکت بروید که ارائه کنندگان خوبی برای قالب ها هستند.

همینطور در صورتی که به افزونه های غیر رایگان و پرمیوم برای سایت وردپرسی خود نیاز دارید این دو سایت می توانند بانک بزرگی از افزونه های ایرانی و خارجی را در اختیار شما قرار دهند که همگی ترجمه شده است. نکته مثبتی که در مورد این دو سایت وجود دارد این است که این سایت ها تضمین بازگشت وجه شما را در صورت کار نکردن افزونه ها دارند و اگر خود شما هم قالب و یا افزونه ای را آماده کرده باشید می توانید آن را در این سایت ها به فروش برسانید.

پس می توانیم این طور بگوییم که اگر به دنبال راهی برای استفاده از قالب آماده وردپرس سالم و خوبی که بتواند بدون هیچ رخنه امنیتی و یا دردسری کار شما را راه بیندازد بگردید این دو مرجع می تواند این موارد را برای شما تامین کند.

ارائه دهندگان ایرانی قالب آماده وردپرس

تا اینجای کار این موضوعات که ساختار قالب آماده وردپرس به چه صورتی می باشد را با هم بررسیی کردیم و دیدم که برای اینکه بتوانیم از یک قالب آماده وردپرس سالم و خوب استفاده کنیم باید به کجا برویم. اما این موضوع که مزایا و معایب این قالب ها چه می باشد و باید به چه مواردی در این میان اشاره کنیم نکته ای است که هنوز در مورد آن صحبت نکرده ایم. در ادامه این مقاله با ه مزایای استفاده از قالب آماده وردپرس را بررسی خواهیم کرد.

مزایای به کارگیری قالب آماده وردپرس چیست

در مورد مزایایی که می توان برای قالب آماده وردپرس معرفی کرد باید گفت که موارد متعددی را به صورت ضمنی معرفی کرده و همه ما می دانیم که این قالب ها چه کاری را برای ما انجام خواهند داد اما در صورتی که هنوز مجاب نشده اید که از این قالب ها استفاده کنید، در این بخش با بررسی مزایایی که این قالب ها می توانند برای ما داشته باشند بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اگر بخواهیم فهرستی از مزایای استفاده از قالب آماده وردپرس ارائه کنیم می توانیم این موارد را برای آن معرفی کنیم:

طراحی حرفه ای و اصولی

یکی از مهمترین موارد در طراحی یک سایت اینترنتی این است که اصول طراحی UI در آن رعایت شده باشد و وقتی که کاربری وارد سایت شما می شود، از المان های گرافیکی که باعث شود این کاربر سایت ما را ناخوشایند دیده و آن را ترک کند استفاده نکرده باشیم. وقتی که شما به سراغ یک قالب حرفه ای بروید که طراحان حرفه ای آن را طراحی کرده باشند و این موارد در آن رعایت شده باشد، با کمی تغییرات می توانید از این امکان استفاده کنید. البته باید در نظر داشته باشید که برای این منظور لازم است که از قالب های استاندارد و سطح بالا استفاده کنید و هر قالبی را به کار نگیرید.

به طور کلی می توان این موضوع را در نظر داشت که با استفاده از قالب های آماده شما می توانید از کار طراحان حرفه ای بهره مند شوید و دقیقا مثل این است که یک طراح حرفه ای که در سطح جهانی کار می کند را برای خود استخدام کرده باشید. البته تغییراتی که در این طراحی ها اعمال می شود هم خود داستانی دارد و باید گفت که عموم طراحی ها توسط کاربران به طور کلی به هم می ریزد که بهتر است از این کار خودداری کرده و طرح اصل را نگه دارید.

افزایش سرعت کار

بعد از در اختیار داشتم یک طرح زیبا و حرفه ای، موردی که از ابتدای مقاله در مورد آن صحبت می کنیم را می توان به عنوان یک امکان موثر که قالب آماده وردپرس می تواند به ما بدهد معرفی کنیم و باید بگوییم که قالب آماده وردپرس می تواند سرت کار ما را بسیار افزایش دهد و جلو بیندازد. در واقع وقتی که شما به سراغ استفاده از یک قالب آماده وردپرس می روید، چیزی که در اختیار شما قرار می گیرد یک سایت آماده است که تمامی افزونه ها به صورت اجرایی روی آن نصب بوده و تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام و محتوای صفحات آن را تغییر دهید.

وقتی که شما از یک قالب آماده وردپرس استفاده می کنید، به جای اینکه یکی یکی افزونه های مورد نیاز را نصب کرده و آنها را به هم پیوند دهید، و همینطور طراحی صفحات را از صفر پایه ریزی کنید، تنها ویرایش های ضروری را انجام خواهید داد. البته پیاده سازی یک سایت کامل حتی با استفاده از قالب آماده وردپرس هم دردسر های خود را دارد ولی باید گفت که به کارگیری این قابلیت می تواند شما را حسابی جلو بیندازد.

امکانات خوب و قابلیت های پیشرفته

یکی دیگر از ویژگی هایی که خیلی از انواع قالب آماده وردپرس در اختیار کاربران خود می گذارند ویزگی هایی است که می تواند نیاز شما به افزونه ها را کاهش داده و خیلی از کارهای پیشرفته که با کدنویسی امکان پذیر است را به سادگی به صورت ویژوال و بصری در اختیار شما قرار دهد. البته باید گفت که عموم این امکانات که تحت عنوان امکانات PRO شناخته می شوند مربوط به قالب های غیر رایگان است. اما با این وجود باز هم امکاناتی که قالب های رایگان در اختیار شما قرار می دهند هم خوب می باشد.

در صورتی که با این قالب ها کار کرده باشید وقتی که وارد پنل پیشخوان قالب های PRO شوید، یک گزینه تنظیمات قالب که می تواند امکانات خوبی را برای کنترل هاست در اختیار شما قرار دهد وجود دارد که امکانات آن برای مدیریت سایت شما فوق العاده خواهد بود و بدون نیاز به کد می تواند کارهای زیاید را از همین بخش کنترل کنید.

آپدیت و پشتیبانی

وقتی که شما یک قالب آماده وردپرس را خریداری کنید، یکی از مزایایی که دارد این است که این قالب ها پشتیبانی شده و اگر به مشکلی برخورد کنند می توانید به سراغ طراحان آنها بروید. از این نظر باید گفت که شما حتی در موارد دیگری هم می توانید از نظرات آنها استفاده کرده و در خیلی از موارد از آنها مشورت بگیرید و بهترین روش ها را برای پیاده سازی قابلیت های مختلف روی سایت خود در نظر بگیرید.

مزایای به کارگیری قالب آماده وردپرس چیست

افزونه های جانبی

مورد دیگری که باید آن را در نظر داشت و قبلا هم به صورت ضمنی به آن اشاره کردیم این است که این قالب ها افزونه های مختلفی هم دارند و عموما این افزونه ها نسخه های PRO و حرفه ای هستند که غیر رایگان بوده و در صورتی که شما یک قالب آماده وردپرس را خریداری کنید می توانید به صورت همزمان از امکانات خوب دیگری هم برای طراحی و بهبود اوضاع سایت خود بهره مند شوید. به عنوان مثال می توان به صفحه ساز ها و یا افزونه های سئو PRO که المنتور و رنگ مث از معروف ترین آنها هستند و در مقاله های المنتور چیست و افزونه سئو رنک مث چیست به آنها اشاره کردیم.

در واقع می توان گفت اگر شما بخواهید این افزونه ها را به صورت تک تک خریداری کنید، باید بیش از 70 درصد هزینه ای که برای یک قالب می پردازید را به این موارد اختصاص دهید و در صورتی که از این قالب آماده وردپرس استفاده کنید این افزونه ها را برای مدیریت هرچه بهتر سایت خود در اختیار خواهید داشت.

عموما در هر پلتفرم نرم افزاری خصوصا در زمینه برنامه نویسی و طراحی سایت در کنار تمامی مزایایی که برای یک مورد معرفی می شود، معایبی نیز وجود دارند که باید در زمان کار کردن به آنها به این موضوعات توجه ویژه ای داشت. اکنون که مزایای استفاده از قالب آماده وردپرس را بررسی مردیم نوبت رسیده که ایرادات و معایب آن را هم بررسی کنیم و ببینیم که کارکردن با قالب آماده وردپرس چه چالش هایی می تواند داشته باشد.

چالش های استفاده از قالب آماده وردپرس چیست

استفاده از قالب آماده وردپرس هم مانند هر برنامه کامپیوتری دیگر و هر ماژولی چالش های مخصوص خود را خواهد داشت. این چالش های کوچک و بزرگ در صورتی که به آنها توه نداشته باشید ممکن است که سایت شما را از پا درآورد و چیزی که برای استفاده از قالب آماده وردپرس تا اینجا متصور شده ایم را کاملا معکوس کرده و کار شما را ده برابر سخت تر کند.

در صورتی که بخواهیم بگوییم چالش های کار با قالب آماده وردپرس چه هستند و باید برای کار با این امکان فوق العاده چه مواردی را در نظر داشته باشییم، می توانیم این موارد را فهرست کنیم:

سنگین شدن سایت

یکی از موارد اصلی که باید در نظر داشت این است که قالب آماده وردپرس می تواند سایت وردپرسی را سنگین کند و این موضوعی است که خیلی از سایت های وردپرسی با آن درگیر هستند. در واقع اگر بخواهیم با خودمان روراست باشیم، بادی بگوییم که وردپرس در بین تمامی مزایا و شهرت های خوبی که برای خود دست و پا کرده است، یک مورد بد هم دارد و آن این است که بعد از مدتی کند شده و سنگین می شود. انتخاب یک قالب وردپرس خوب و سبک می تواند به شما در جلوگیری از این مورد کمک کند.

هر چند که سرویس های میزبانی با کیفیتی مانند هاست ابری و همینطور هاست وردپرس می تواند این اوضاع را بهبود دهد. اما اگر شما از قالب مناسبی استفاده نکنید ممکن است با مشکلات عدیده ای در این زمینه مواجه شوید و بازدهی سایت شما افت کند.

هزینه بر بودن

یکی دیگر از مواردی که باید در مورد قالب آماده وردپرس در نظر داشت این سات که این قالب ها می توانند برای شما هزینه بر باشند. هر چند که هزینه این قالب ها اصلا بالا نیست و می توان گفت نسبت به ماژول هایی که برای توسعه سایر فریم ورک ها نیاز است قیمت بسیار کمتری دارند اما این موضوع باز هم با فلسفه رایگان بودن کامل وردپرس مغایرت هایی دارد. البته استفاده از این قالب می تواند هزینه پرداختی را به صورت کامل جبران کند.

امکان وجود رخنه های امنیتی

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشت این است که قالب ها یکی از بزرگترین برنامه هایی هستند که روی هسته یا Core وردپرس سوار شده و می توانند به اطلاعات مربوط به پایگاه داده و یا هر بخشی دسترسی داشته باشد. این قالب در واقع یک عامل خارجی است و در صورتی که طراحان قالب در طراحی یک قالب امنیتی خوب کوتاهی کرده باشند، با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم بود.

در مورد این قالب ها باید گفت که عموما اکثر قالب های استاندارد که به صورت آماده ارائه می شوند تضمین امنیتی داشته اما با توجه به اینکه در وب فارسی معمولا از قالب های ترجمه شده و دستکاری شده استفاده می شود، ممکن است مشکلاتی پدیدار شود. این همان دلیلی است که برای عدم استفاده از قالب آماده وردپرس ارائه شده توسط منابع نامعتبر معرفی می شود.

امکان تداخل با افزونه ها

در صورتی که شما یک سایت فعال داشته باشید و بخواهید که قالب سایت خود را عوض کنید، ممکن است با مشکلات عدیده ای مواجه بشوید که یکی از بدترین آن ها تداخل قالب شما با افزونه های ضروری و بعضا شخصی سازی شده ای است که در سایت خود از آنها استفاده می کنید. رد این مورد باید گفت که این افزونه ها می توانند افزونه های مهمی برای فروش یا موراد مربوط به آن باشند که در این صورت باید دوباره ویرایش شده و فعالسازی شوند.

چالش های استفاده از قالب آماده وردپرس چیست

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت وردی و کامل به بررسی قالب آماده وردپرس پرداختیم دیدیم در صورتی که می خواهید از این امکان خوب برای سایت خود استفاده کنید باید چه کاری را انجام دهید. در مورد ساختار قالب باید گفت که فایل های موجود در قالب شما از فایل های اصلی که ما معرفی کردیم خیلی بیشتر خواهد بود، مخصوصا اگر از قالب های حرفه ای و PRO برای سایت خود استفاده کنید که علاوه بر استایل سایت و ارائه یکی دو دموی حاضری به شما امکانات گسترده تری را در اختیار شما قرار می دهند، پوشه قالب شما قطعا از خود وردپرس شما هم بزرگتر خواهد شد. در زمان استفاده از این قالب ها باید به موارد متعددی هم توجه داشته باشید به عنوان نمونه می توان گفت که سنگین شدن سایت و کند شدن سرعت آن، و یا به هم ریختن سایت و اختلال در کارکرد بعضی از افزونه ها می تواند بخاطر مشکلات قالب ایجاد شود و اگر قالب را از مکان نامعتبری تهیه کنید، قطعا اوضاع بیشتر به هم خواهد ریخت.

 باید توجه داشته باشید که قالبی که انتخاب می کنید با موضوع اصلی شما در ارتباط باشد و صرفا بر اساس این مورد که شما از این قالب آماده وردپرس و طراحی آن خوشتان آمده است به سراغ قالب نروید. به عنوان مثال قالب های فروشگاهی، آموزشی و یا شرکتی هر کدام کارکردی متفاوت داشته و اگر بخواهید تغییر کاربری را در آنها ایجاد کنید، مدت زیادی به طول خواهد انجامید. این مورد را هم در نظر داشته باشید که قالب های پولی همیشه بهتر از رایگان ها خواهد بود و با توجه به ارزان بودن انواع قالب آماده وردپرس بهتر است می توانیم بگوییم خرید یک قالب بازدهی بسیار بالا تری را نسبت به استفاده از یک قالب رایگان به ما خواهد داد.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها