تاثیر هاست در سئو چیست و چطور آن را بالا ببریم؟

تاثیر هاست در سئو
خرید هاست
میزبانی وب

وقتی که شما یک سایت اینترنتی را راه‌اندازی و مدیریت می‌کنید، موارد زیادی هستند که باید به آنها توجه داشته باشید که می‌توانند روی بازدهی سایت شما تاثیر داشته باشند. تقریبا باید گفت که بعد از طراحی سایت و اینکه سایت شما تحویل شما داده شد تازه‌ کار اصلی شروع شده و رساندن سایت به بازدهی برای شما دردسرها و مشکلات زیادی را به همراه دارد. درصورتی‌که شما یک سایت خوب و حرفه‌ای هم داشته باشید، باز هم ممکن است در مورد بعضی از موارد پایه‌ای برای شما دردسر ایجاد شود و بعضی موارد باعث شود که نتیجه زحمات شما بر باد برود. تاثیر هاست در سئو یکی از مواردی است که می‌تواند مسبب این اتفاق ناگوار باشد و شما را حسابی عقب بیندازد.

درصورتی‌که این سؤال برای شما ایجاد شده که تاثیر هاست در سئو چیست و آیا اصلا هاست می‌تواند روی سئوی شما تاثیر داشته باشد، در یک کلمه باید به شما بگوییم که بله اما این موضوع که این تاثیر تا چه اندازه مهم است مسئله‌ای است که باز کردن آن طول خواهید کشید و در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کامل آن بپردازیم و ببینیم که تاثیر هاست در سئو چیست و برای اینکه یک سئوی خوب و حرفه‌ای داشته باشیم باید چه مواردی را در نظر داشته باشیم. قبل از اینکه به بررسی تاثیر هاست در سئو بپردازیم لازم است دو مفهوم هاست و سئو را کمی باز کنیم با مارال هاست همره باشید.

هاست چه کاری را انجام می‌دهد؟

هاست یا همان سرویس میزبانی، در واقع یک کامپیوتر کوچک و روشن در دل اینترنت است که سایت شما را سرپا نگه داشته و سایت را به کاربرانی که به آن مراجعه می‌کنند نمایش می‌دهد. در واقع سایت شما یک برنامه کامپیوتری است و هر برنامه و نرم‌افزاری به یک بستر سخت‌افزاری نیاز دارد که روی آن اجرا می‌شود.

این بسترهای سخت‌افزاری می‌تواند یک موبایل معمولی یا یک سرور قدرتمند باشد. درصورتی‌که بخواهید سایت شما همیشه فعال باشد و به اینترنت متصل باشد باید از سرورهای اینترنتی برای اجرای این سایت روی آنها استفاده کنید. ازآنجاکه داشتن یک سرور کاری پرهزینه بوده و به‌هیچ‌عنوان صرفه اقتصادی ندارد، و اینکه یک سایت به منابع بسیار کمتری از یک سرور کامل نیاز دارد، شرکت‌های هاستینگ یک سرور را با استفاده از مجازی‌سازی به بخش‌های کوچک‌تری به نام هاست تقسیم‌بندی می‌کنند.

هاست چه کاری انجام می دهد

در واقع یک سرور با یک IP خاص به‌صورت هم‌زمان به صدها سایت سرویس می‌دهد و با این کار یک وضعیت به‌صرفه و اقتصادی را ایجاد می‌کنند که با استفاده بهینه از منابع سخت‌افزاری بازدهی بالاتر رفته و شما هم برای داشتن یک سایت مجبور نیستید هزینه‌های گزاف بپردازید. در این مورد باید گفت که هاست یک ابزار کار راه بینداز است که سایت شما را برای شما فعال نگه می‌دارد و بزرگ‌ترین وظیفه‌ای که دارد این است، کاربرانی که به سایت شما می‌آیند به‌سرعت هرچه‌تمام‌تر و با بهترین کیفیت سرویس‌دهی کند.

به‌طورکلی می‌توان گفت که هاست همان کامپیوتر موردنظر برای راه‌اندازی برنامه‌های ما خواهد بود و یک هاست خوب می‌تواند تاثیرات زیادی را روی سایت داشته باشد. این تاثیرات می‌توانند از مدیریت راحت و دسترسی خوب به فایل‌ها و ایمیل سایت گرفته تا سئو خوب و بالا بردن سرعت سایت که به‌صورت مستقیم با بالا رفتن بازدهی و درآمد داشتن سایت سروکار دارد متفاوت باشد. از این نظر باید توجه داشته باشیم که انتخاب هاست یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مباحثی است که معمولا پیش‌پاافتاده تلقی می‌شود و اگر قصد دارید که به‌صورت جدی کسب‌وکار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید بهتر است سری به مقاله راهنمای انتخاب هاست بزنید تا متوجه شوید که کدام سرویس برای شما مناسب خواهد بود.

سئوی سایت و عوامل موثر در آن

یکی از مهم‌ترین مواردی که یک وب‌مستر و مدیر سایت باید به آن توجه داشته باشد و می‌توان آن را جزو مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظایف یک مدیر خوب در نظر گرفت، بالا بردن رتبه سایت با استفاده از بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو می‌باشد. شاید هاست را بتوان تا حد زیادی مربوط به طراحی سایت دانست اما آنچه در مورد سئو باید در نظر داشت این است که به‌طورقطع سئو مربوط به مراحل بعد از طراحی و در واقع در بخش ارتقا و توسعه سایت قرار دارد. وقتی که یک سایت طراحی می‌شود، به‌منظور راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی خاصی بدیهی است صاحبان سایت قصد دارند که از سایتی که ساخته‌اند و برای آن انرژی و هزینه صرف کرده‌اند، سود دریافت کنند.

سئو برای سایت چه کار می کند

برای اینکه این سایت به سوددهی برسد وب‌مستر باید از روش‌های مختلفی مانند تبلیغات برگزاری کمپین‌ها و تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کند تا بتواند بهترین و بالاترین وضعیت را برای سایت خود در نظر داشته باشد. دراین‌خصوص باید گفت که اگر سری به اوضاع دیجیتال مارکتینگ و سایت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌کنند بزنید متوجه یک موضوع مهم در این زمینه خواهید شد و آن این است که سئو یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای آن هزینه‌های سنگینی می‌شود و مراحل پیچیده و خاص خود را دارد.

سئو یا SEO مخفف عبارت انگلیسی Search Engine Optimization به معنای بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو می‌باشد که به این معنا است که شما از چه اصول و روش‌هایی استفاده کنید، و چه ملزوماتی را برای سایت خود فراهم کنید که بتوانید رتبه خود را در نتایج جستجو بالا ببرید. این رتبه که واقعا در بعضی از کالاها و دسته‌بندی‌ها بر سر آن جنگ به راه افتاده است، مهم‌ترین عاملی است که شما با استفاده از آن می‌توانید ترافیک طبیعی را به سایت خود هدایت کنید. این ترافیک موثرترین نوع ترافیک می‌باشد که تبدیل به فروش می‌شود. اجازه دهید این موضوع که این اتفاق چگونه رخ خواهد داد را کمی باز کنیم.

تصور کنید که شما برای سایت خود یک کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کرده و تعدادی زیادی کاربر با استفاده از بنرهای تبلیغاتی مختلف وارد سایت شما شده‌اند، چند درصد از این کاربران واقعا دنبال محصول شما هستند و می‌خواهند آن را بخرند؟! مطمئنا بخش بزرگی از این کاربران صرفاً علاقه‌مند بوده یا کاملا اتفاقی به اینجا آمده‌اند. اما درصد کمی که به این محصول علاقه‌مندند و یا آن را لازم دارند، بخش اصلی مشتریان شما را تشکیل خواهند داد. حالا وضعیتی را در نظر بگیرید که همه ترافیک این کالا را بخواهند و به دنبال آن باشند، بدیهی است که وقتی به سایت شما می‌آیند فروش شما به‌صورت چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

درصورتی‌که این موضوع برای شما وسوسه‌کننده است و فکر می‌کنید که چنین ترافیکی وجود ندارد باید بگوییم که در اشتباه هستید و در واقع گوگل این ترافیک را به شما می‌دهد. اگر دقت کرده باشید همه ما وقتی محصولی را می‌خواهیم و یا به قیمت چیزی نیاز داریم، آن را در گوگل سرچ می‌کنیم. بدیهی است که این کار بهترین روش موجود است و در همان چند کلیک اول می‌توانیم به بهترین روش برای پیدا کردن محصول و یا یک دید کلی از قیمت آن برسیم. اینجاست که اگر شما به سئوی سایت خود توجه کنید و اهمیتی که باید را به آن بدهید می‌توانید با رسیدن به رتبه‌های بالا و دسترسی به جایگاه‌های اول در رتبه‌های جستجو ترافیکی را از گوگل بگیرید که عموم آن به خرید منجر می‌شود.

البته باید گفت که رسیدن به این ترافیک به‌هیچ‌عنوان کار ساده‌ای نیست و فراز و نشیب‌های زیادی دارد که جزئیات بسیار ساده در آن خدشه‌هایی را وارد می‌کند.

اما برای اینکه وضعیت سئو سایت خود را بهبود دهید لازم است تا به موارد زیادی توجه داشته باشید که هرکدام از آنها در وضعیت سئو شما تاثیر دارد و یا حتی به بقیه بخش‌ها نیز صدمه وارد کند. یکی از مشکلات و پیچیدگی‌هایی که سئو دارد این است که ایراد در یکی از بخش‌ها می‌تواند به کل آنها صدمه زده و یک انتخاب اشتباه شما را ماه‌ها تا موقعیتی که سزاوار آن بودید عقب بیندازد. تاثیر هاست در سئو یکی از مواردی است که همین مشکلات را ایجاد می‌کند و اگر شما در زمان انتخاب هاست خود توجه کافی را به قابلیت‌هایی که برای سایت شما نیاز است و مواردی که هاست موردنظر می‌تواند تضمین کند نداشته باشید با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهید شد.

تاثیر سئو در فروش سایت

تاثیر هاست در سئو چیست؟

به‌طورکلی هاست به‌عنوان بستر سایت ما و سیستمی که سایت را به اجرا در می‌آورد و امکان دستیابی کاربران و موتورهای جستجو را به سایت فراهم می‌کند؛ نقش مهمی را در سئوی سایت دارد و باید در نظر داشته باشید که موارد و گزینه‌های مختلفی دراین‌خصوص وجود دارند. درصورتی‌که هاست شما خوب و باکیفیت باشد مطمئنا شما دچار افت رتبه‌ نخواهید شد اما باید این موضوع را هم در نظر داشت که خیلی نکات و موارد دیگر هم وجود دارند که در این میان تاثیرگذار هستند. به‌طورکلی برای تاثیر هاست در سئو این دسته‌بندی‌ها را معرفی می‌کنیم:

سرعت سایت

اولین موردی که برای تاثیر هاست در سئو مطرح می‌شود بالا بردن سرعت سایت است که آن یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو است. عموماً صفحاتی که لود شدن آنها بیشتر از ۵ ثانیه طول بکشد در صفحه اول جایی نخواهند داشت. همین‌طور اگر نگاهی به آمارها داشته باشیم، درصورتی‌که لود شدن سایت شما بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد شما ۵۰ درصد کاربران خود را از دست خواهید داد و آنها از سایت شما خارج می‌شوند، همین‌طور اگر مدت‌زمان به ۸ ثانیه افزایش پیدا کند این نرخ فرار کاربران و خروج آنها از سایت به ۹۰ درصد خواهد رسید و این به معنای پایان کار سایت شما خواهد بود.

هم شما ترافیک طبیعی خود را که برای آن تلاش کرده بودید از دست داده‌اید و هم یک معیار مهم در سئو یعنی نرخ پرش که به میزان خروج کاربران از سایت شما بلافاصله بعد از ورود به سایت گفته می‌شود و به این معنی است که کاربران به سایت شما علاقه‌ای نداشته‌اند، بالا می‌رود و این برای کاهش رتبه شدید شما کافی خواهد بود.

پس دقت داشته باشید که اگر سرعت هاست خود را در نظر نگیرید و از هاست‌هایی با سرعت پایین استفاده کنید، بدون شک در سئو هیچ جایگاهی نخواهید داشت. خصوصا اگر از سیستم‌هایی که به منابع بالا برای کارکردن نیاز دارند استفاده کنید که از محبوبترین و بهترین آنها وردپرس است. سرویس‌هایی مانند هاست وردپرس و هاست لینوکس ابری گزینه‌های خوبی برای این موضوع می‌باشند که بتوانید سرعت لازم را برای اینکه تاثیر هاست در سئو را به‌صورت مثبت روی این سیستم‌ها دریافت کنید.

تاثیر هاست در سئو از نظر سرعت

آپ‌تایم و زمان بالا بودن سایت

یکی دیگر از معیارهایی که در مورد یک سایت اینترنتی هم برای بازدهی و هم برای سئو بسیار مهم می‌باشد، آپ‌تایم یا زمان بالا بودن و آماده‌به‌کار بودن سایت است که در واقع تعیین‌کننده این موضوع است که سایت شما در چه زمان‌هایی بالا است و می‌تواند به کاربرانی که به آن مراجعه می‌کنند سرویس‌دهی نماید. در واقع معیار Uptime یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که برای کیفیت هاست مطرح می‌شود. آپ‌تایم به این معنا است که همه چیز به‌خوبی و خوشی برقرار است و اگر کسی به سایت مراجعه کند می‌تواند از آن استفاده کند. در این میان سایت‌هایی هم هستند که آپ‌تایمی پایین دارند و به‌عنوان‌مثال در روز دو ساعتی را قطع می‌شوند! و بدیهی است که به سئوی آنها هیچ امیدی نیست.

شاید به نظر برسد که این دو ساعت در روز مقداری است که مربوط به یک سایت واقعا به‌دردنخور می‌باشد اما باید در نظر داشت که این قطعی مربوط به سایتی است که آپ‌تایمی در حدود ۹۵ درصد دارد! موردی که شاید اصلا با شنیدن ۹۵ درصد آپ‌تایم به چشم ما نیاید. توجه داشته باشید آپ‌تایم بهینه‌ای که می‌تواند برای تاثیر هاست در سئو یک امتیاز مثبت تلقی شود باید نزدیک به ۹۹.۹۹ باشد و کمتر از آن پذیرفته نمی‌باشد. از همین رو باید به این موضوع توجه داشت که از چه هاستی با چه آپ‌تایمی استفاده می‌شود. درصورتی‌که می‌خواهید آپ‌تایم خود را چک کرده و آن را کنترل کنید، سری به مقاله تست آپتایم سایت بزنید تا با بهترین روش‌هایی که برای انجام این کار در اختیار شما قرار خواهد داشت آشنا شوید.

اما در مورد اینکه آپ‌تایم چه تاثیری روی سئوی ما دارد باید گفت که این میزان که ترافیکی که سایت شما دریافت می‌کند در طول روز افت نداشته باشد، بسیار مهم خواهد بود. همین‌طور این موضوع که ربات‌های گوگل با یک سایت خراب مواجه شوند و نتوانند آن را اسکن کنند آسیب شدیدی به سایت شما خواهد زد و علاوه‌برآن همان بحث نرخ پرش در اینجا به میان خواهد آمد و کاربرانی که با سایت خراب و داون شده شما مواجه شوند بلافاصله آن را ترک کرده و نرخ پرش شما به‌صورت وحشتناکی بالا خواهد رفت. باید توجه داشته باشید که عموم این قطعی‌های هاست در ساعات شلوغ اتفاق می‌افتد و باید در نظر داشته باشید که این قطعی‌ها ممکن است تا ۸۰ درصد کاربران و بازدید روزانه شما را در برداشته باشد.

نقش آپتایم در سئو سایت

علاوه بر تمامی این موارد و تاثیر هاست در سئو شما یک ترافیک خوب را که می‌توانست منجر به خرید بشود را از دست می‌دهید و این مشکلات برای شما پیش خواهد آمد.

ارورهای داخلی و قطع ارتباط با پایگاه داده

یکی دیگر از مواردی که به‌عنوان یک امتیاز منفی در تاثیر هاست در سئو قلمداد می‌شود و اگر یک‌ بار ربات‌های گوگل با آن مواجه شوند سئوی سایت شما به‌شدت به هم خواهد ریخت، ارورهای سمت سرور و قطع ارتباط با پایگاه داده است که به دلیل ایجاد مشکلات ساختاری و یا استفاده از هاست‌های بی‌کیفیت رخ می‌دهد و به‌صورت ارورهای خانواده ۵۰۰ نمایش داده می‌شوند. در خیلی از موارد سایت شما سالم بوده و این اتفاق توسط هاست شما رخ خواهد داد. ازآنجاکه‌ هاست یک ماهیت نرم‌افزاری چند بخشی است و در واقع ارتباط وب‌سرور را با پایگاه داده‌ای که از هر سیستم DBMS خاصی (بنا به اینکه ویندوزی یا لینوکسی باشد متفاوت است) استفاده می‌کند، فراهم کند، در بروز این مشکلات محتمل خواهد بود.

در نظر داشته باشید که درصورتی‌که این ایرادات بروز کند عموماً مدت‌زمان آنها یک نصفه روز به طول می‌انجامد و می‌توان گفت در این زمان اگر کاربران خود را از دست ندهید و آنها به شما وفادار باشند به دلیل تاثیر هاست در سئو وضعیت رتبه‌های شما آسیب خواهد دید و چند پله‌ای سقوط را تجربه خواهید کرد و ممکن است یک ماهی برای بهبود اوضاع درگیر باشد. اگر این اتفاقات کم باشد و در سال یک یا دو بار رخ دهند طبیعی است و هیچ سیستمی بی‌نقص نیست. اما اگر این موارد تا دو ماه یک بار هم می‌رسد بهتر است که به فکر تغییر هاست خود باشید.

همین‌طور اگر می‌خواهید به‌صورت کامل از شر این ارورها خلاص شوید بهترین گزینه برای شما هاست ابری خواهد بود که آپ‌تایمی نزدیک به ۱۰۰ دارد و درصورتی‌که یکی از سرورها دچار ایراد شود، سرور دیگری برای آن فعال خواهد شد.

تاثیر هاست در سئو و ارور های داخلی

تاثیرات منفی IP سرور

همان‌طور که در ابتدای مقاله هم به این موضوع اشاره کردیم یک سرور با یک IP می‌تواند تعداد زیادی سایت را راه‌اندازی کرده و به همه آنها سرویس‌دهی کند، این سازوکار در یک هاست اشتراکی با منابع پایین به تعداد هزاران سایت می‌رسد. از این هزاران سایت، تمامی آنها سایت‌هایی خوب و معتبر نیستند و خیلی از آنها سایت‌های اسپم بوده و یا صرفا از آنها برای ارسال انبوه ایمیل استفاده می‌شود. در این حالت این سرورها توسط سرورهای داخلی اینترنت و DNS سرورها به‌عنوان اسپمرها شناخته می‌شوند.

DNS سرورها یا همان سرورهای نام دامنه سرورهایی درون اینترنت هستند که تشخیص می‌دهند اطلاعات مربوط به یک دامنه خاص روی چه سروری قرار دارد و اگر کسی خواست به آنها دسترسی داشته باشد بسته‌ها و درخواست‌های کاربر را به سمت سرور موردنظر هدایت می‌کنند. در این میان اتفاقی که می‌افتد این است که وقتی موتورهای جستجو می‌خواهند به سایت شما دسترسی داشته باشند تا آن را اسکن کنند DNS سرورها یک پیام مبنی بر اسپمر بودن این IP به موتورهای جستجو داده و این موضوع به‌نوعی تاثیر منفی و بدی را روی سابقه سایت شما می‌گذارد

به‌طورکلی استفاده از هاست اشتراکی این دردسرها را برای سئو شما خواهد داشت و اگر به فکر سئوی خود هستید و این موضوع را به‌صورت جدی دنبال می‌کنید، از هاست ابری و یا سرور مجازی برای میزبانی سایت خود استفاده کنید. اعتبار IP سرور در سرورهای اشتراکی همیشه موضوعی است که از نظر تاثیر هاست در سئو یک نمره منفی به‌حساب می‌آید.

سازگاری منطقه و دامنه

یکی دیگر از مواردی که گوگل روی آن ریز شده و برای سایت شما امتیازات خوبی را قائل می‌شود و از نظر تاثیر هاست در سئو از اهمیت بالایی برخوردار است، سازگاری دامنه و منطقه یا جایی که هاست در آن قرار دارد. همان‌طور که می‌دانید ما دو نوع هاست از نظر جغرافیایی داریم. هاست‌های داخلی و هاست‌های خارجی. هاست‌های داخلی هاست‌هایی هستند که از دیتاسنترهای داخل ایران تهیه شده و در واقع موقعیت سخت‌افزاری سروری که داده‌های آن روی این هاست‌ها قرار دارد در ایران می‌باشد.

هاست‌های خارجی هم در خارج از کشور و عموماً در کشورهایی مانند آلمان و فرانسه قرار دارند و وقتی که از آنها استفاده کنید داده‌های شما روی یک سخت‌افزار در خارج از کشور ذخیره شده است. در این میان ترکیب انواع مختلف دامنه‌های بین‌المللی و دامنه‌های ملی با این هاست‌های ایرانی و خارجی می‌تواند تاثیر هاست در سئو را کمی دست‌کاری کند و اینجا هم با این معیار مواجه هستیم. به‌صورتی که دامنه‌های ملی رویIPهای مربوط به کشورهای مختلف به‌صورت خوبی سئو خواهد شد و در نتایج محلی رتبه‌های خوبی خواهند گرفت. در واقع گوگل قضیه را به این صورت در نظر خواهد گرفت سایتی که با دامنه ir و زبان فارسی روی یک هاست که سرور آن در ایران قرار دارد سرویس‌دهی می‌کند، می‌تواند برای کسانی که از داخل ایران دنبال مطالب آن می‌گردند، گزینه مناسبی باشد.

تاثیر منطقه و سازگاری تاثیر هاست در سئو

پس به همین صورت این سایت در جستجوهای محلی داخل ایران رتبه خوبی خواهد گرفت و از این نظر رشد خواهد داشت. این در حالی است که ممکن است شما وقتی جستجو در گوگل را با IP خارجی و تغییر آن به‌وسیله پراکسی‌هایی انجام دهید، سایت مربوطه را در صفحه بعدی ملاحظه کنید.

البته در مورد دامنه‌ها هم باید گفت همیشه دامنه‌های ملی به‌خوبی عمل نخواهند کرد و به‌طورکلی دامنه‌های بین‌المللی اصلی یعنی com ،net و org از نظر سئو امتیازات ویژه‌ای دارند و به آنها TLD یا همان دامنه‌های سطح بالا (Top-Level Domain) گفته می‌شود، همیشه از بقیه دامنه‌ها بهتر سئو خواهند شد. اما در مورد نتایج جستجوی محلی، دامنه‌های ملی به همراه سرورهای داخلی شانس خوبی برای ارتقا دارند.

همان‌طور که دیدید موارد و نکات مختلفی وجود دارد که تاثیر هاست در سئو را نمایش می‌دهد و درصورتی‌که از یک سرویس میزبانی بی‌کیفیت برای سایت خود استفاده کنید با مشکلات زیادی برای بالا بردن بازدهی و فروش سایت خود مواجه می‌شوید و بدی این ماجرا این است که این موارد اصلا تقصیر شما نیست و کنترل آن هم در دست شما نخواهد بود. پس بهتر است برای اینکه درگیر این مسائل و مشکلات نشوید به سراغ سیستم‌هایی بروید که درست کار می‌کنند.

بهترین هاست برای سئو کدام است؟

انواع مختلفی از هاست‌ها وجود دارد و کافی است سری به صفحه هاست بزنید تا این موضوع را به‌خوبی متوجه شوید. اما این موضوع که برای سئو بهترین هاست کدام است و بهتر است از چه نوع هاستی برای این کار استفاده کنید. می‌توانیم بگوییم که هاست‌های بهینه‌سازی شده گزینه‌های خوبی خواهند بود. هاست‌هایی که برای اهداف خاص طراحی شده‌اند، مانند هاست وردپرس می‌توانند مشکلات مربوط به سرعت و همین‌طور سازگاری پایگاه داده را حل کرده و به خاطر اینکه منابع بالایی دارند و قیمت آنها کمی بالاتر است، عموماً به‌عنوان اسپمر هم از آنها استفاده نمی‌شود.

بهترین هاست برای سئو

به همین منظور می‌توان آنها را به‌عنوان یک هاست خوب و بدون مشکل از نظر تاثیر هاست در سئو معرفی کرد. اما اگر بخواهیم بگوییم هاستی که بتواند وضعیت سئوی سایت را بالا بکشد و برای ما یک کار فوق‌العاده را انجام دهد کدام است باید بگوییم که کلا در این زمینه تکنولوژی Cloud و ابرها بهترین می‌باشند. در مورد ابر باید گفت که سرویس‌دهی این نوع از هاست‌ها به‌هیچ‌عنوان متوقف نمی‌شود و بهترین نوع از هاست هستند. معماری ابری در واقع از چندین سرور توزیع شده به‌صورت هم‌زمان استفاده می‌کند و درصورتی‌که یکی از آنها دچار مشکلات جزئی یا کلی شود و یا حتی کمی شلوغ شود، سرور دیگری به‌جای آن سرویس‌دهی را انجام می‌دهد. به‌طورکلی هاست ابری بهترین نوع هاست برای دریافت یک تاثیر مثبت در سئو می‌باشد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی کلی اینکه تاثیر هاست در سئو چیست و چگونه هاست می‌تواند موضوع به این مهمی را تحت شعاع خود قرار داده و در بازدهی سایت نقش داشته باشد پرداختیم. به‌طورکلی می‌توان ۵ مورد اصلی و مهم را برای این موضوع معرفی کرد که به ترتیب سرعت سایت، آپ‌تایم و زمان آماده‌به‌کار بودن سایت، ارورهای داخلی و قطعی‌های داخلی سایت، سازگاری موقعیت جغرافیایی با دامنه در جستجوهای محلی و مشکوک به اسپمر بودنIPهای سرورهای اشتراکی را نام برد. تاثیراتی که هرکدام از این موارد روی سئوی سایت ما دارند، با دیگری متفاوت خواهند بود. همین‌طور اگر بخواهیم بگوییم که بهترین سرویس هاستینگ برای اینکه این مشکلات را نداشته باشید کدام است می‌توانیم به هاست ابری اشاره کنیم.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها

15% تخفیف خرید 
هاست و سرور مجازی

پایان جشنواره 10 فروردین 

  کد تخفیف:NY1403
close-link