بهترین فریم ورک طراحی سایت در سال 2021 کدام بود!؟

بهترین فریم ورک طراحی سایت
خرید هاست
میزبانی وب

طراحی سایت را می توان یکی از چندین حوزه برنامه نویسی معرفی کرد که همیشه از نظر درآمدی و جایگاه اجتماعی در رده های بالا به حساب می آمده است و با توجه به رشد روز افزون تجارت الکترونیک و زیاد شدن کسب و کار های اینترنتی از بازار خوبی بهره کمند است اما باید گفت که ورود به این حوزه از برنامه نویسی مستلزم این است که سیستم ها و فریم ورک هایی که این کار را برای شما انجام می دهند را بشناسید و بدانید که بهترین سیستمی که می تواند آینده کاری شما را بسازد و همیشه روی بازار کار قدرتمندی که در اختیار شما قرار می دهد حساب کنید از مهمترین مواردی است که باید برای شروع برنامه نویسی و یا تغییر فریم ورک به آن توجه کنید و آن را در نظر داشته باشید. درک این موضوع که بهترین فریم ورک طراحی سایت در سالی که گذشت کدام است می تواند یک موضوع طلایی برای شما باشد.

در صورتی که شما بدانید که برنامه نویسان حرفه ای چه فریم ورکی را برای کار خود ترجیح داده اند و این موضوع که چه فرمی ورک های در حال رشدی وجود دارند که تقاضا برای آنها زیاد است می توان گفت که برای انتخاب زمینه یا که می خواهید وارد آن شوید یک گام بزرگ را برداشته یاد می توانید چند سالی خود را با یک انتخاب صحیح و درست جلو بیندازید. در این مقاله قصد داریم که این مورد را با هم بررسی کنیم و ببینیم که بهترین فریم ورک طراحی سایت در سال 2021 که برنامه نویسان حرفه ای از آن استفاده کرده اند کدام فریم ورک بوده است. قبل از این موضوع لازم است که در مورد خود این فریم ورک ها و انواعی که دارند صحبت کنیم.

فریم ورک های طراحی سایت و کارایی آنها

در صورتی که به سراغ وب و اینترنت برید و یک وبگردی کوچک در آن انجام دهید، می توانید سایت های رنگارنگی را ببینید که از هر نظر می توانند به شما اطلاعات مختلفی را ارائه کنند و روی هم رفته می توان گفت که وب و اینترنت پیشرفت بسیار چشمگیری را نسبت به چند سال گذشته داشته است و اگر از کاربران قدیمی اینترنت باشید و وب امروز را با آنچه ده سال قبل داشتیم مقایسه کنید متوجه خواهید شد که از زمین تا آسمان بین آنها اختلاف است و اوضاع رشد بسیار چشمگیری را داشته است. اگر بخواهیم بگوییم که اینترنت چطور تا این اندازه رشد کرده است باید گفت که موارد مختلفی در اینجا دخیل بوده اند که یکی از اصلی ترین و مهمترین آنها فریم ورک های طراحی سایت هستند. البته نمی توان نقش مواردی مانند سیستم های مدیریت محتوا که آنها را به صورت کامل در مقاله CMS چیست بررسی کردیم را در این رابطه نادیده بگیریم و باید گفت که این گزینه ها هم از اصلی ترین موارد برای طراحی سایت هستند.

فریم ورک های طراحی سایت و کارایی آنها

اما در مورد برنامه نویسی و پیشرفت های که تکنولوژی داشته است و ساخت سایت ها و پروژه های بزرگ از برنامه های تحت وب باید گفت که این فریم ورک های ارائه شده برای این کار هستند که این صنعت را بالا نگه داشته اند و به نوعی ستون های آن را بنا کرده اند. در این رابطه باید گفت که با این فریم ورک ها می توانند کار های مختلفی را بر اساس این که برای چه هدفی راه اندازی شده اند و با چه زبانی کار می کنند ارائه کرد و هر کدام از آنها کارایی های خاص خود را دارند که باید به آن توجه داشت. در مورد این کارایی ها و حوزه های مختلفی که برای فریم ورک های وب وجود دارد باید گفت که این فریم ورک ها به دو بخش اصلی تقسیم می شوند:

  1. فریم ورک های بک اند
  2. فریم ورک های فرانت اند

در مورد اینکه فریم ورک هیا بک اند و فرانت اند چه کار می کنند باید گفت که فریم ورک های بک اند مسئول قابلیت هایی هستند که سایت ارائه می کند و در پس زمینه مشغول به کار خواهند بود و فریم ورک های فرانت اند ظاهر سایت ما را بر عهده دارند و وظیفه آنها این است که آنچه که کاربر می بیند را برای ما ایجاد کرده و آنها را درست کنند. برای اینکه کارکرد هر کدام از این فریم ورک ها را ساده تر و بهتر درگ کنید اجازه دهید کار را با یک مثال از کاربرد های این موارد با هم دنبال کنیم.

فرض کنید که ما وارد یک فروشگاه اینترنتی شده ایم و به دنبال محصول مورد نظر خود می گردیم. هر بار با کلیک روی هر یک از دسته بندی های منوی بزرگ و شیکی که سایت دراد صفحه ای به ما نمایش داده خواهد شد. این صفحه زیبا با تمامی افکت ها و قالب های چیدمان محصولات و رنگ بندی ها و تم جذابی که سایت به ما نمایش می دهد، همه محصولات فرانت اند هستند. در واقع این فرانت اند سایت است که دارد آنچه که ما میبینیم را برای ما رنگ و لعاب می دهد و زیبا می کند.

اما در پس این فرانت اند یک بک اند قرار گرفته است که می داند وقتی ما روی دسته بندی خاصی کلیک می کنیم، باید به داخل پایگاه داده برود، لیست محصولات این دسته بندی را از پایگاه داده استخراج رکده و قیمت و تصویر آنها را برای نمایش در صفحه ای که ما می خواهیم آن را ببینیم و فرانت به ما نمایش می دهد در اختیار بخش فرانت اند قرار دهد. در واقع باید گفت که عضله و Muscle اصلی که در پس یک سایت است و تعیین می کند که یک سایت تا چه اندازه کاربردی و قدرتمند باشد همان بک اند سایت خواهد بود.

در مورد این که کدام یک از این بخش ها می تواند برای ما بهتر باشد باید گفت که معمولا برنامه نویسانی که به کد های چالشی و سخت علاقه دارند و رابطه کاری آنها با منطق و کد است و به نوعی با کد ها بیشتر حال می کنند تا دیزاین و طراحی، بهتر در بک اند با کار خود کنار می آیند و آن را دنبال می کنند. همینطور کسانی که ذوق هنری دارند و سلیقه خوبی در طراحی دارند و از سایت یک صفحه با ظاهری زیبا بهتر و بیشتر استقبال می کنند لازم است که به جای هدر دادن انرژی خود و ایجاد مشکلات عصبی برای خود به سراغ فریم ورک های فرانت اند رفته و به یک دیزاینر خوب تبدیل شوند.

انواع فریم ورک های طراحی سایت و کارایی آنها

اما در مورد این که ما می خواهیم چه فریم ورک هایی را به عنوان بهترین فریم ورک طراحی سایت معرفی کنیم و قرار است گزینه های ما در کدام دسته قرار گیرند باید گفت که این فریم ورک ها بنابراین موضوع که کدام یک از آنها بیشتر توسط برنامه نویسان انتخاب شده اند و در مورد آنها بحث ها داغ تر بوده اند انتخاب شده اند و هم می توان فریم ورک های فرانت را در آن پیدا کرد و هم گزینه های مربوط به بک اند را در آنها مشاهده کرد. در ادامه در مورد اینکه این رده بندی از کجا آمده است صحبت خواهیم کرد.

آمار بهترین فریم ورک طراحی سایت از کجا می آید؟

یکی از سوال هایی که بهتر است قبل از اینکه به سراغ معرفی و بررسی بهترین فریم ورک طراحی سایت برویم از خودمان بپرسیم این است که این آمار ها و لیست هایی که برای این منظور وجود دارد از کجا می آیند!؟ چه کسی می تواند تعیین کند که یک فریم ورک از دیگری بهتر بوده است؟ چه کسی ادعای این را می کند که می داند بهترین گزینه را ارائه می کند و این لیست هایی که عرضه می شود اشتباه نیست!؟ در واقع باید گفت که این سوال ها برای خیلی از مقاله های دیگری که ممکن است دیده باشید بدون جواب است و موارد متعددی مانند تجارب شخصی که بهتر است نام آنها را اشتباهات فردی بگذاریم مبنای این مقاله ها بوده است.

وقتی که در مورد گزینه ای مانند یک فریم ورک صحبت می کنیم، باید به نکاتی بسیار بیشتر و بزرگتر از این موراد فکر کنیم و در اصل باید گفت که داستان از آنچه که به نظر می رسد خیلی متفاوت خواهد بود. بهترین گزینه برای موارد اینچنینی، این است که به سراغ نظرات جمعی و آمار هایی که از متخصصان این حوزه به دست آمده است سری بزنیم. در این مورد باید گفت که بعضی از مراجع و سایت ها این آمار ها را منتشر کرده و در اختیار کاربران قرار می دهند.

یکی از مراجعی که این کار را به صورت سالیانه انجام می دهد، Stack Overflow است. این سایت یکی از بزرگترین تالار های گفتگوی تخصصی برنامه نویسی و موارد مربوط به حوزه های کامپیوتر می باشد که احتمالا در جست و جو هایی که برای ارور های مختلف در برنامه نویسی داشته اید، گذر شما به اینجا خورده است و آن را می شناسید. در این سایت خیلی از برنامه نویسان سوالات و نظرات خود را در برابر موارد مختلف عنوان کرده و یا به سوالات به وجود آمده راه حل های مختلفی را پیشنهاد می دهند و پاسخ های تایید شده ای برای سوال های مختلف در این خصوص وجود خواهد داشت.

آمار بهترین فریم ورک طراحی سایت از کجا می آید؟

این سایت را می توان یکی از مراجع ذیصلاح برای تعیین بهترین فریم ورک طراحی سایت دانست که داده های خوبی را از این لحاظ گردآوری می کند. در پایان هر سال این سال یک مجموعه مقاله کامل و جامع را در رابطه با تمامی دسته بندی هایی که در سایت ود دارد منتشر می کند. این مجموعه اطلاعات که بیشتر به صورت یک کاتالوگ  است تا مقاله به نام Stack Overflow Annual Survey شناخته می شود که می توان از طریق لینک گزارش سالیانه Stack Overflow و در آن مواردی از نظرسنجی ها و همینطور اطلاعاتی که در مورد فریم ورک ها و حوزه های مختلف و یا حتی زبان های برنامه نویسی مختلفی که در وب وجود دارد و از آنها استفاده می شود را به کاربران ارائه می کند که در آن درصد استفاده از هر کدام از این تکنولوژی ها و تاثیری که هر کدام از آنها روی مباحث ارائه شده در این تالار های گفتگو داشته اند به صورت مرتب ارائه شده است و در یک کلام می گوید در سالی که گذشت دنیای برنامه نویسی دست کدام فریم ورک و زبان برنامه نویسی بوده است.

آنچه که ما در اینجا با عنوان فهرست بهترین فریم ورک طراحی سایت ارائه می کنیم، لیستی است که در این سایت به عنوان اصلی ترین فریم ورک های مورد استفاده توسط برنامه نویسان حرفه ای ارائه شده است. در ادامه با هم به معرفی این که بهترین فریم ورک طراحی سایت کدام است خواهیم پرداخت.

بهترین فریم ورک طراحی سایت در سال 2021

در زمان فعلی نگارش این مقاله در ابتدای سال 2022 قرار داریم و عموم نظر سنجی ها و تحلیل های معتبر مربوط به بهترین فریم ورک طراحی سایت و یا هر المان نرم افزاری دیگری در حال جمع بندی و تکمیل است و توسط سایت های یکه صلاحیت این کار و همینطور پایگاه داده مورد نیاز برای این کار را در اختیار دارند، در حال ارائه شدن است. در رابطه با یانکه بهترین فریم ورک طراحی سایت کدام است و چه فریم ورک هایی این مورد را ارائه می دهند باید گفت که باز هم مانند سال های گذشته فریم ورک هایی که با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت کار می کنند صدرنشین اصلی این رده بندی هستند و ظاهرا این زبان قصد ندارد که بیخیال رده اول خود شود.

البته باید گفت که امسال نتیجه ای که برای لیست بهترین فریم ورک طراحی سایت با سال های گذشته تفاوت دارد و آن گرایش بازار تقاضا و برنامه نویسان برای فریم ور های فرانت اند است که می تواند نشان دهنده این باشد که گرایش برنامه نویسی به سمت فرانت اند می رود و ظاهرا بازار داغ و شلوغی که بک اند داشت در حال واگذار کردن سهم خود به فرانت اند می باشد.

بهترین فریم ورک طراحی سایت در سال 2021

در مورد اینکه بهترین فریم ورک طراحی سایت در سال 2021 چیت می توانیم این فهرست را معرفی کنیم:

کتابخانه های React JS

اولین گزینه ای که برای فهرست بهترین فریم ورک طراحی سایت ارائه شده است مجموعه ای از کتابخانه های جاوا اسکریپت است که با نام ریکت ارائه می شوند و می توان آن را یکی از امکانات خوب برای طراحی فرانت اند و همینطور رابط کاربری سایت دانست که ویژگی های خوبی را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد. در این رابطه باید گفت که کتابخانه های ریکت در واقع یک فریم ورک کامل نیستند و می توان گفت که مجموعه ابزار هستند. اما با این وجود، اولین موضوعی بوده اند که برنامه نویسان به دنبال آن بوده و یا اینکه تمایل داشته اند که به سراغ آن برود.

کتابخانه های React JS

کتابخانه های JQuery                    

دومین مورد از لیست بهترین فریم ورک طراحی سایت هم به یکی دیگر از امکاناتی باز می گردد که روی زبان JS یا همان جاوا اسکریپت بنا شده است. در مورد اینکه JQuery چیست هم باید گفت در اینجا هم دقیقا مانند حالت اول با مجموعه ای از کتابخانه ها طرف هستیم که هدف اصلی آنها ساده سازی ساختار DOM در فحات می باشد و برای این کار ارائه شده اند. این مجموعه کتابخانه را هم می توان در سطح ریکت دانست و باید گف که یکی از قدیمی ترین امکاناتی است که در وب کار کرده است و دیر بیشتر سایت ها و پلتفرم هایی که ما میبینیم نقش دارد. در این مرود باید گفت که فعالیت JQuery صرفا به صورت آزاد نبوده و حتی در صفحه سازهای مورد استفاده در سیستم های مدیریت محتوا مانند المنتور(در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به مقاله المنتور چیست مراجعه کنید.) هم از این ابزار برای برخی از ماژول ها استفاده شده است.

کتابخانه های JQuery   

فریم ورک Angular JS

بعد از گذر از کتابخانه های جاوا اسکریپت، مورد بعدی که برای بهترین فریم ورک طراحی سایت باید به سراغ آن برویم، یک فریم ورک تمام عیار و حرفه ای به نام Angular JS است که به صورت اختصاصی توسط گوگل ارائه شده است و این شرکت بزرگ، مسئولیت توسعه و همینطور پشتیبانی از آن را بر عهده دارد. این فریم ورک یکی از فریم ورک های کاربردی است که می توان با استفاده از آن دو کتابخانه ارائه شده در بخش های قبلی را هم در آن به خدمت گرفت و باید گفت با توجه به اینکه ریکت و همینطور JQuery فریم ورک های کاملی نیستند، این فریم ورک یکی از مدعیان سرسخت صدرنشینی مقام بهترین فریم ورک طراحی سایت است.

فریم ورک Angular JS

فریم ورک بک اند Express JS

نوبتی هم که باشد نوبت به این رسیده است که یکی از فریم ورک های بک اند را هم به جمع اعضای فهرست بهترین فریم ورک طراحی سایت ملحق شود. در مورد این فریم ورک باید گفت که یک فریم ورک سبک وزن یا همان Light Weight است که می تواند به خوبی کد های شما را مدیریت کرده و امکانات متعددی را برای سرپا نگه داشتن بک اند هایی که با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت و البته روی فریم ورک نود جی اس نوشته شده اند را دارا است. در مقاله Node JS چیست در مورد اینکه این محیط برنامه نویسی چطور عمل می کند و چطور می توان با جاوا اسکریپت بک اند سایت را هم پیاده سازی کرد به صورت کامل صحبت کرده ایم.

فریم ورک ASP .Net

در دنیایی  که برنامه های اوپن سورس جای خود را در وب باز کرده اند و زبان جاوا اسکریپت در حال یکه تازی است برای فریم ورک ساخت برنامه های تحت وب مایکروسافت یعنی ASP بدست آوردن جایگاه پنجم در بین سایر سیستم هایی که عنوان بهترین فریم ورک طراحی سایت را دارند نشان می دهد که ظاهرا هنوز هم برنامه نویس هایی که به دنبال این فریم ورک هستند هم می توانند سهمی از بازار را داشته باشند. البته باید گفت که اگر بخواهیم جایگاه کنونی و درصدی که این فرمی ورک به خود اختصاص داده است را با جایگاه قبلی همین فریم ورک در سال های گذشته مقایسه کنیم، می توانیم بگوییم که دوره افول ASP .NET همچنان ادامه دارد و افت به شدت سنگینی که این فریم ورک داشته است کار را برای مایکروسافت سخت خواهد کرد.

فریم ورک ASP .Net

نتیجه گیری

 در این مقاله به بررسی اینکه بهترین فریم ورک طراحی سایت کدام است و دیدیم که برنامه نویس های حرفه ای چه فریم ورک هایی را برای کار خود انتخاب می کنند. در اینخصوص باید گفت که عمدتا بهترین فریم ورک ها را فریم ورک هایی که از زبان برنامه نویسی JS استفاده می کنند تشکیل داده اند و به سختی می توان گفت که سایر زبان ها هم در این میان جایگاهی دارند. پس می توان گفت در صورتی که به دنبال راهی برای ورود به دنیای برنامه نویسی وب هستید باید به سراغ این زبان بروید. همینطور مورد دیگری که باید در نظر داشت این است که عموم این فریم ورک ها فرانت هستند و این موضوع می تواند دلیلی بر اهمیت طراحی رابط کاربری و توجه به بالا بردن بازدهی در سایت ها باشد.

روی هم رفته می توانیم ارزیابی را به این صورت ادامه دهیم که استفاده از جاوا اسکریپت برای طراحی یک سایت خوب و حرفه ای با ظاهری زیبا که بتواند به خوبی کار کند آینده ای است که خط مشی آن با بررسی بهترین فریم ورک طراحی سایت در سال 2021 برای سال های آتی در برنامه نویسی وب ترسیم شده است و قرار است این جهت گیری را داشته باشد.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها