اسلایدر رولوشن چیست ؛ معرفی بهترین افزونه اسلایدر وردپرس

اسلایدر رولوشن چیست
خرید هاست

سایت های اینترنتی از معدود برنامه هایی هستند که از اصطلاح طراحی به جای نوشتن برای ساخت آنها استفاده می شود. این موضوع دلیلی واضح و روشن دارد و آن این است که در ساخت یک سایت اینترنتی جلوه های بصری بیشترین اهمیت را دارد و می توان گفت زیبایی و نمای سایت یکی از مهمترین مواردی است که در یک سایت باید رعایت شود. سبک های مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد که می توان با استفاده از آنها جلوه های گرافیکی را برای یک سایت پیاده سازی کرد. اما به طور کلی می توان گفت که سلیقه امروزی گرافیک پویا را دوست دارد و با استفاده از ابزاری مانند اسلایدر رولوشن می توانیم این گرافیک را به حد اعلای خود برسانیم. اما این موضوع که اسلایدر رولوشن چیست و چگونه این کار را برای ما می کند موردی است که در این مقاله با هم دنبال خواهیم کرد.

اسلایدر رولوشن چیست سوالی است که پاسخ آن اگر تا به حال این ابزار و کارهایی که انجام می دهد را ندیده اید، می تواند شما را شگفت زده کند. پس در صورتی که برای طراحی سایت از وردپرس استفاده می کنید و دنبال بهبود سطح و ارتقای لول کیفی سایت هایی که طراحی می کنید هستید به شدت باید اسلایدر رولوشن را جدی بگیرید. قبل از اینکه به بررسی اینکه اسلایدر رولوشن چیست لازم است کمی در مورد اینکه اسلایدر ها و المان های پویای سایت می تواند تا چه اندازه مهم باشد با هم صحبت خواهیم کرد.

اسلایدر ها و المان های پویا چه کار می کنند

در خیلی از موارد ممکن است که این سوال پیش بیاید که اسلایدر ها اصلا به چه دردی می خورند و اینکه شما از المان های پویا در سایت خود استفاده کنید و سرعت سایت را پایین بیاورید چه چیزی به دست خواهید آورد. در این زمینه باید بگوییم که پویایی و تعاملی بودن یک سایت می تواند نقش بسیار مهمی را داشته باشد و تمامی این تحرکات می توانند بیشتر از آنچه که شما می بینید مهم باشند.

خود را جای یک کاربر بگذارید که قصد دارد بین دو سایت برای خرید محصول خود یکی را انتخاب کند! یکی از سایت ها یک سایت ساده و بدون تحرک است که صرفا تصاویر و متن های زیبایی را کنار هم چیده است و فقط همین نه المان پویایی و نه حرکتی در این سایت مشاهده نمی شود. در اینجا اولین حسی که به ما داده می شود یک وبسایت خوب اما مرده است. شاید کسی برای دو سال گذشته به این وبسایت سری نزده باشد! خصوصا اگر قیمت های شما مناسب هم باشد کاربر به خود خواهد گفت که این قیمت ها حتما قدیمی هستند!

اسلایدر در طراحی سایت

اما وبسایتی که پویا باشد و در آن تحرک دیده شود این حس زنده بودن را به کاربر منتقل کرده و همینطور از یک اصل ساده در مورد خلق و خوی انسانی هم برای تعامل استفاده می کند، چشم انسان همیشه به دنبال رنگ های متحرک حرکت می کند و اسلایدر ها یا المان های متحرک دیگر مانند بلوک های هیرو می تواند در تجربه کاربری بسیار موثر باشد.

در نظر داشته باشید که این المان های متحرک با توجه به اصل ساده ای که در مورد دنبال کردن متحرک توسط چشم گفتیم می توانند بسیار مهم باشند و شما کافی است که از المان هایی که حرکت می کنند یا یک اسلایدر کوچک در بین متن های خود استفاده کنید که با یک افکت جذاب بنر های تبلیغاتی شما و پیام های مهمی که برای کاربر دارید را به وی نمایش می دهد و شاید باور نکنید اما کاربری که به دنبال فرار از تبلیغات است منتظر می ماند تا از بین پنج تصویری که در اسلایدر شما نمایش داده می شود تصویر اول را مجددا ببیند و متن تبلیغاتی که شما روی آن نوشته بودید و او نصفه نیمه آن را خوانده است را کامل کند.

در صورتی که به تجربه وبمستر های قدیمی هم رجوع کنید و یا خودتان این کاره باشید قطعا متوجه این موضوع خواهید شد که رنگ و لعابی که اسلایدر ها به سایت شما می دهند تاثیر مستقیمی روی بازدهی سایت دارند و به همین علت هم هست که در تمامی این سال ها که از اسلایدر ها و بنر های متحرک استفاده می شود، همچنان استفاده از آنها در دوره های مختلف طراحی، مانند طراحی های رئال، طراحی های وکتوری و حتی در طراحی مینیمال قدرت خود را حفظ کرده است و همیشه مورد استفاده بوده است.

در صورتی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس و تمام زرق و برق های آن که در مقاله وردپرس چیست به آنها پرداختیم استفاده می کنید، قطعا می دانید که استفاده از صفحه ساز ها و ابزار هایی که برای ساخت صفحات ارائه می شود امکانات خوبی را در اختیار ما قرار خواهد داد. اما یک افزونه که می تواند امکاناتی فراتر از خوب و عالی و تقریبا در سطح فوق العاده را برای طراحی اسلایدر و یا هر المان متحرک دیگری در اختیار ما قرار دهد، اسلایدر رولوشن نام دارد که در این مقاله می خواهیم به صورت کامل به توضیح اینکه اسلایدر رولوشن چیست و چه کار هایی را برای ما انجام می دهد بپردازیم.

اسلایدر رولوشن چیست

تا اینجا کم و بیش به این موضوع اشاره کرده ایم که اسلایدر رولوشن چیست و برای چه کاری از آن استفاده می شود. اگر بخواهیم یک تعریف دقیق برای این سوال که اسلایدر رولوشن چیست ارائه کنیم باید بگوییم که اسلایدر رولوشن یک افزونه برای وردپرس است که با استفاده از آن می توان به صورت کاملا بصری و بدون کد نویسی المان های متحرک مانند اسلایدر ها، کروسل ها، ماژول های هیرو متحرک و یا حتی سایت های تک صفحه ای و One Page را طراحی کرده و با یک شورت کد در سایت استفاده کرد.

افزونه اسلایدر رولوشن چیست

اسلایدر رولوشن را می توان یکی از افزونه های جا افتاده و قوی در وردپرس معرفی کرد که بیش از 7 میلیون کاربر از آن استفاده می کنند و با داشتن 4.7 ستاره یکی از بهترین و قویترین افزونه هایی عنوان می شود که برای ساخت المان های گرافیکی در وردپرس از آن استفاده می شود. این افزونه می تواند کلیه امکانات لازم را برای ساخت و تولید یک اسلایدر در اختیار طراحان قرار دهد و وقتی از آن استفاده می شود، هر نوع ادیتی می تواند روی حالت های مختلف اسلایدر انجام شود و تقریبا می توان گفت که جز به جز المان ها قابل دستکاری و تغییر است.

در صورتی که با طراحی سایت و کدنویسی آشنا باشید قطعا این موضوع را می دانید که این سطح از تغییرات صرفا با استفاده از کدنویسی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اما در مورد اینکه در این مورد وضعیت اسلایدر رولوشن چیست باید گفت که این افزونه از اساس وردپرس که طراحی سایت بدون دخالت کد است پیروی کرده و تمامی این امکانات را بدون استفاده از کد نویسی به کاربران خود می دهد.

یکی از دلایلی که می توان آن را به عنوان دلیل اصلی برتری اسلایدر رولوشن در زمینه فعالیت خود معرفی کرد، پشتیبانی خوبی است که ارائه کنندگان آن افزونه برای آن داشته اند و تا کنون 6 ورژن از این افزونه منتشر شده است. هر کدام از این ورژن های اصلی قابلیت های جدیدی را به آن اضافه کرده و توانسته اند کار را به جایی برسانند که افزونه ای کامل و بدون نیاز به کد نویسی برای طراحی المان هایی حرفه ای ارائه کنند.

در ادامه به صورت کامل خواهیم دید که ویژگی ها و مزایای استفاده از اسلایدر رولوشن چیست و در صورتی که این افزونه را برای طراحی اسلایدر ها و همینطور المان های متحرک سایت استفاده کنیم، چه ویژگی هایی را به ما خواهد داد.

ویژگی های اسلایدر رولوشن چیست

در مورد اینکه مزایای اسلایدر رولوشن چیست می توان به مواردی که تا الان به صورت ضمنی اشاره کردیم، مانند عدم نیاز به کد نویسی و همینطور پشتیبانی خوب و کاربرد و بازدهی بالا اشاره کنیم اما در  اصل می توان یک لیست بالا بلند را به عنوان این مزایا معرفی کرد که در ادامه آن را با هم بررسی می کنیم و خواهیم دید که اسلایدر رولوشن چگونه می تواند برای ما کار کند و چه کارهایی را انجام خواهد داد.

ویژگی های اسلایدر رولوشن چیست

قابلیت های ویرایشی بالا

یکی از مهمترین موارد و مزایایی که باید حتما در جواب به سوال مزایای اسلایدر رولوشن چیست مطرح شود قابلیت های ویرایش جز به جز و بالایی است که افزونه اسلایدر رولوشن در اختیار کاربران خود قرار می دهد با استفاده از اسلایدر رولوشن شما می توانید به یک ادیتور قدرتمند دسترسی داشته باشید که با به کار گیری آن می توانیم موارد ریز و جز به جز را به صورت بصری رعایت کرده و با انتخاب هر المانی به ما یک منوی پر و کامل از امکانات ویرایشی مربوط به این افزونه را ارائه خواهد کرد.

علاه بر این شما می توانید چند اسلایدر را با هم ترکیب کرده و از مجموعه ای از افکت های هر دوی آنها استفاده کنید. در صورتی که مایل هستید اسلایدر هایی که در نمونه های این اسلایدر مشاهده می کنید را با هم ترکیب کنید و بخشی از افکت های هر کدام را به کار بگیرید هیچ مشکلی نخواهد بود و اسلایدر رولوشن این کار را برای شما انجام می دهد. همینطور شما این امکان را دارید که فونت های فارسی مختلف را رو این اسلایدر ها پیاده کرده و از آن استفاده کنید و متن هایی که می نویسید را ویرایش کنید.

شما در اسلایدر رولوشن می توانید از فونت آیکون ها استفاده کرده و قابلیت پشتیبانی از آنها نیز وجود دارد. همینطور استایل های آماده ای که در ادیتور این افزونه قرار دارد می تواند دست شما را برای ویرایش باز گذاشته و شما با یک کلیک می توانید اسلایدر مورد نظر خود را ادیت کنید.

سازگاری با زبان فارسی

یکی دیگر از مواردی که می توان آن را از اصلی ترین ویژگی های اسلایدر رولوشن معرفی کرد، پشتیبانی از زبان فارسی است که به صورت ضمنی به آن اشاره کردیم و در بخش قبل که بحث پشتیبانی از فونت های فارسی مطرح شد این موضوع هم به نحوی معرفی شد. این مزیت از آنجایی اهمیت دارد که پشتیبانی از زبان فارسی در خیلی از افزونه های مشابه وجود ندارد و معمولا از متون فارسی به صورت تصاویر PNG استفاده می شود که این امر می تواند باعث بالا رفتن سایز تصاویر و در نتیجه آن سنگین شدن اسلایدر و المان های متحرک استفاده شده در سایت باشد.

در مورد اینکه وضعیت پشتیبانی از زبان فارسی در اسلایدر رولوشن چیست باید بگوییم که زبان فارسی به صورت کامل پشتیبانی شده و اسلایدر رولوشن براحتی تفاوت چپ نویس و راست نویس متون را تشخیص داده و از این نظر هم هیچ مشکلی ایجاد نمی شود. می توان گفت که اسلایدر رولوشن در برخورد با زبان فارسی یک برخورد کاملا بومی و راحت را دارد.

اسلایدر های دو زبانه

اگر بخواهیم ترکیبی از مزیت های گفته شده را معرفی کنیم می توانیم یک گزینه فوق العاده را برای جواب این سوال که مزیت های اسلایدر رولوشن چیست ارائه کنیم و آن قابلیت طراحی اسلایدر های دو زبانه برای سایت های دوزبانه است. به این صورت که لازم نیست شما دو اسلایدر جدا را طراحی کنید و صرفا با یک اسلایدر و دو بار وارد کردن متن ها می توانید تعیین کنید که اگر سایت شما با زبان اصلی نمایش داده شد اسلایدر مخصوص به همان زبان هم نمایش داده شود و این مورد را می توان یک قابلیت عالی برای سایت های بین المللی و بزرگ دانست.

دوزبانه بودن اسلایدر رولوشن چیست

قالب های آماده و متنوع و کامل

مورد دیگری که می توان در مورد مزایای اسلایدر رولوشن به آن اشاره کرد این است که شما می توانید از قالب ها و تمپلیت های مختلفی که به شما ارائه می کنند استفاده کرده و قابلیت هایی که می خواهد را پیاده سازی کنید. شما می توانید به تعداد زیاد نمونه و سمپل در زبان های مختلف برای محصولات مختلف و سرویس های متعددی که اسلایدر رولوشن در اختیار شما قرار می دهد دسترسی داشته باشید.

در صورتی که بخواهیم مثالی برای قابلیت های این قالب های آماده بزنیم می توانیم دقیقا آن را با قالب های خود وردپرس مقایسه کنیم و همان امکانات و راحتی ای که قالب های وردپرس برای کار با این سیستم مدیریت محتوا در اختیار ما قرار داده اند و آنها را در مقاله قالب آماده وردپرس مطرح کردیم و بررسی کردیم را در اختیار ما می گذارند و می توان گفت که تا همین اندازه کار آمد خواهند بود. شما این امکان را دارید که این قالب ها را ترکیب کرده و یک اسلایدر یا المان متحرک رویایی از میان آنها بیرون بیاورید.

بهینه شده برای موبایل

در صورتی که نگاهی به آمار ها و ارقام کاربرانی که از وب و اینترنت استفاده می کنند بیندازیم، قطعا این موضوع را خواهیم دید که استفاده کنندگان از موبایل روز به روز بیشتر شده و می توان این موضوع را عنوان کرد که کم کم موبایل در حال گرفتن جای سیستم بوده و به وسیله ای تبدیل خواهد شد که بیشترین استفاده در وب را خواهد داشت. پس باید در نظر داشته باشید که طراحی سایت خود را به نحوی انجام دهید که روی دستگاه های موبایل به خوبی نمایش داده شود.

اسلایدر رولوشن یک بهینه سازی حرفه ای را برای دستگاه ها و دیوایس های موبایل ارائه داده است. در این بهینه سازی هم از نظر سرعت و هم از نظر کیفیت نمایش اسلایدر ها مورد ارزیابی قرار گرفته و کمترین تداخل در جلوه های مختلف ارائه می شود. همینطور بعضی از افکت ها برای نمایش بهتر حذف خواهند شد.

همینطور قابلیت های ویژه ای برای ساخت اسلایدر های موبایلی ارائه شده است که اگر بخواهیم بگوییم این قابلیت های اسلایدر رولوشن چیست می توان از مهمترین آنها به ساخت اسلایدر های مخصوص موبایل و همینطور عدم نمایش اسلایدر در حالات مختلف و یا تعیین اینکه چه افکت هایی چه تغییراتی را در موبایل داشته باشند اشاره کنیم. همینطور شما می توانید به تعداد زیادی از اسلایدر های نمونه دسترسی داشته باشید که صرفا برای نمایش روی موبایل ارائه شده اند و می توان گفت که بهترین بازدهی را برای نمایش روی موبایل به شما خواهند داد.

بهینه سازی موبایل در اسلایدر رولوشن

اکنون که می دانیم مزایای استفاده از اسلایدر رولوشن چیست وقت آن رسیده است که معایب آن را هم بررسی کنیم. در ادامه به معرفی اینکه معایب و چالش های کار با اسلایدر رولوشن چیست خواهیم پرداخت.

چالش های استفاده از اسلایدر رولوشن چیست

در مورد اسلایدر رولوشن باید بگوییم که یک افزونه فوق العاده کاربردی است و با دیدن نمونه کارهایی که ارائه می کند و همینطور قابلیت هایی که برای طراحی بدون کد نویسی در اختیار ما قرار می دهد فوق العاده است اما باید این موضوع را هم در نظر داشته باشیم که در کنار این موارد معایبی هم وجود دارد که باید بررسی شود و وقتی یک طراح سایت با استفاده از اسلایدر رولوشن کار طراحی را شروع می کند، قطعا باید موارد مختلفی را مد نظر قرار دهد و در این بخش می خواهیم در مورد این موارد صحبت کنیم.

به طور کلی می توان در پاسخ به اینکه چالش های کار با اسلایدر رولوشن چیست این موارد را ذکر کنیم:

سختی در کارکرد

وقتی که شما افزونه اسلایدر رولوشن را روی سایت خود نصب کرده و یکی از ماژول های آن را از طریق المنتور فعال کنید و یا به سراغ ادیتور آن بروید، با صفحه ای رو به رو خواهید شد که از بالا و پایین و چپ و راست آن دکمه و منو بیرون زده است و هر جایی را که کلیک کنید یک کار خاص برای شما انجام می شود که می تواند کل سازمان اسلایدر شما را به هم بریزد.

شاید در نگاه اول به نظر برسد که قرار است الان با یک وردپرسی که شبیه به خود وردپرس است و اکثر موارد در آن واضح و شفاف است طرف هستیم اما باید گفت که اسلایدر رولوشن در اصل از خانواده ابزار های JS است تا وردپرس و پیچیدگی های زیادی را دارد.

البته اگر یک جست و جوی کوتاه در اینترنت داشته باشید به منابع آموزشی خیلی خوبی هم به صورت فارسی و هم به صورت انگلیسی دست خواهید یافت که می تواند به شما کمک کند. اما نباید انتظار داشته باشید که اسلایدر های حرفه ای که آنها را در نمونه ها مشاهده می کنید را یک شبه و به راحتی یاد بگیرید و در کل اسلایدر رولوشن سختی های خود را دارد.

معایب اسلایدر رولوشن چیست

پایین آمدن سرعت

طبیعی است که وقتی روی یک سایت وردپرسی المانی به این عظمت سوار می شود، سرعت سایت پایین بیاید. در واقع هر چه صفحات تعاملی تر، پویا تر و پیچیده تر باشد، سرعت نمایش صفحه پایین خواهد آمد و شما باید به حال این موضوع فکری بکنید. البته اسلایدر رولوشن امکانات خوبی برای بهینه سازی دارد و می توان با فعال کردن امکاناتی مانند Lazy Load این اوضاع را بهبود داد، اما به طور کلی اسلایدر ها و ماژول های ارائه شده با اسلایدر رولوشن سنگین است و نمی توان با استفاده از روش های بهینه سازی معمولی آن ها را بهینه سازی کرد زیرا ساختار JS ها عموما به صورتی می باشد که در بهینه سازی های صفحات تغییراتی در آنها ایجاد می شود و ممکن است همان کیفیتی که در ابتدا می داده است را ندهد.

غیر رایگان بودن

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اسلایدر رولوشن رایگان نیست و شما نمی توانید به راحتی از آن استفاده کنید و برای آن ملزم به پرداخت هزینه هستید. البته برای خرید آن مشکل چندانی نخواهید داشت و می توانید آن را از ارائه کنندگان معتبر داخلی تهیه کنید و لازم نیست که با پرداخت های دلاری درگیر شوید.

ارزیابی اسلایدر رولوشن چیست

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی اینکه اسلایدر رولوشن چیست و چه کاری را برای ما انجام می دهد پرداختیم و دیدیم که این افزونه قدرتمند می تواند با استفاده از ویژگی های منحصر به فرد خود اسلایدر ها و همینطور المان های متحرک خوبی را شامل کروسل ها، بلوک های هیرو، جلوه های ویژه و نمایشگر های پویا برای محصولات را برای ما بسازد. اسلایدر رولوشن می تواند به صورت سازکار برای زبان فارسی و بدون نیاز به کدنویسی و با درگ و دراپ تمامی این موارد را ارائه دهد که البته همانطور که به نظر می رسد کاری نسبتا سخت است و  نباید انتظار داشته باشید که به راحتی انجام شود. همینطور این المان ها برای موبایل کاملا ریسپانسیو و بهینه بوده ولی می تواند کمی روی سرعت تاثیر بگذارد. به طور کلی می توان در ارزیابی اسلایدر رولوشن به آن نمره قابل قبولی داد و باید این موضوع را در نظر داشت که یکی از بهترین و کاربردی ترین افزونه ها در طراحی رابط کاربری یک سایت حرفه ای است.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed