سئو چیست و چرا تا این اندازه مهم است

سئو چیست
خرید هاست
میزبانی وب

راه اندازی کسب و کار اینترنتی یکی از مواردی است که در دنیای امروز بازاری داغ دارد و می توان گفت که کسب و کاری که از آن جا بماند به این راحتی ها نمی تواند فاصله خود را با رقبا جبران کند، امکانات زیادی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید کسب و کار خود را رشد دهید. در صورتی که به دنبال یک کسب و کار نوین و خوب در اینترنت باشید، گزینه های که می توانید از آنها یک ترافیک پایدار برای سایت خود ایجاد کنید و بتوانید مشتری را جلب کنید زیاد خواهد بود ولی این موضوع که این ترافیک برای شما بازدهی داشته باشد، یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه داشت و اگر بدانید که سئو چیست می توان گفت که نیمی از مسیر ایجاد آن برای سایت خود را طی کرده اید.

همه ما وقتی به دنبال کالا و یا محصولی می گردیم، یکی از اولین کارهایی که انجام می دهیم این است که آن را در گوگل جست و جو می کنیم و باید گفت که بعضا به اطلاعات خوب و کاملی هم دسترسی پیدا می کنیم و در صورتی که بخواهیم محصول خودمان هم موفق باشد باید بتوانیم به این جایگاه دست پیدا کنیم. سئو مقوله ای است که می تواند برای رسیدن به هدف به ما کمک کند. و در این مقاله قصد داریم به بررسی اینکه سئو چیست و چه کاری را می تواند برای ما انجام دهد بپردازیم و ببینیم که وقتی وارد این دنیای بزرگ می شویم باید جه مواردی را مد نظر قرار دهیم. در ادامه قبل از اینکه سئو چیست را بررسی کنیم لازم است کمی در مورد تجارت الکترونیک و تکنیک های مختلفی که دارد هم صحبت کنیم.

تجارت الکترونیک و تکنیک های آن

وقتی که در سال 1969 اولین پیام بر اساس پروتکل های انتقال بسته ها یا همان Packet Forwarding بین دو دانشگاه استنفورد و ام آی تی در حال انتقال بود، هیچکدام از شاهدان این ماجرا نمی توانستند تصور کند که لحظه تولد بزرگترین موجودیتی که بشر خلق کرده است را به چشم خود می بینند. اکنون در بیش 50 سال بعد اینترنت به یکی از بزرگترین و مهمترین ارکان تجارت جهانی تبدیل شده است و با یکپارچه کردن سیاره ای که روی آن زندگی می کنیم، یک نظام اقتصادی بزرگ را پدیدار کرده است که با سرعت روز افزونی کسب و کارهای سنتی را به داخل خود می کشد.

تجارت الکترونیک و تکنیک های آن

با استفاده از اینترنت یک مغازه در یک کوچه که در یک خیابان فرعی قرار دارد، تعداد مشتری بسیار بسیار بیشتری نسبت به خوش جا ترین مغازه شهر دارد و این موضوع برای خیلی از کسب و کارها یک موهبت تلقی می شود. البته باید گفت که این کار روش های خاص خود را دارد و اصلا کاری ساده نیست. شما وقتی که وارد تجارت الکترونیک شوید و بخواهید یک کسب و کار اینترنتی را راه اندازی کنید، باید هزینه های زیادی برای تبلیغات، برندسازی، تولید محتوا، بهینه سازی برای موتور های جست و جو یا همان سئو و مواردی از این دست کنید تا بتوانید برای سایت خود یک بازدهی و شروع خوب ایجاد کنید. البته قبل از این مورد هم برای راه اندازی سایت خود دردسر هایی را متحمل شده اید(در مقاله ساخت فروشگاه با وردپرس می توانید با روش های انجام این مورد به صورت کامل آشنا شوید).

وقتی که شما ساخت فروشگاه اینترنتی خود را به انجام برسانید تازه نوبت به این می رسد که وارد رقابت با سایت های دیگر شوید. در واقع خیلی از افراد این موضوع را برعکس می دانند و فکر می کنند که باید بیشتر روی سااخت سایت و سخت گیری های زمان راه اندازی آن متمرکز شوند. اما آنچه اهمیت دارد این است که سایتی که ساخته شده است را به صورت مستمر توسعه داده و مطالب حدید به آن اضافه کنید و در مسیر رشد آن حرکت دهید تا بتوانید به رقبای خود برسید.

وقتی که شما بخواهید سایت خود را وارد این ماجرا کنید لازم است موارد متعددی را در نظر داشته باشید. رد صورتی که بخواهید رویکرد سنتی را که برای کسب و کارهای معمولی و غیر اینترنتی انجام می دهید در پیش بگیرید و منتظر آمدن مشتری باشید باید گفت که شکست بزرگی در انتظار شما خواهد بود. در صورتی که کمی اوضاع را بهتر کنید و دست به تبلیغات بزنید، تا زمانی که هزینه کنید می توانید مشتری داشته باشید و با پرداخت هزینه های تبلیغات می توانید سایت خود را به بازدهی برسانید. اما موضوع اصلی اینجاست که چطور شما می توانید برای سایت خود با استفاده از روش هایی طبیعی درآمد خود را افزایش دهید.

در واقع باید گفت که روش هایی وجود دارد که کاربری که به دنبال سرویس و یا کالای شما می گردد می تواند خودش شما را پیدا کند و وارد سایت شما شود. از این به بعد این هنر فروش شما و طراحی اصولی سایت شما خواهد بود که بتوانید کالا و سرویس خود را به وی بفروشید. اما اینکه چطور ترافیکی را روی سایت خود ایجاد کنید که این کاربران شامل شوند روشی است که بزرگترین هزینه ها در دیجیتال مارکتینگ روی آن انجام می شود. این ترافیک موثر که در واقع ترافیک اورگانیک نام دارد، ترافیکی است که از موتور های جست و جو برای شما ایجاد می شود و کاربران می توانند شما را به عنوان یکی از گزینه های اصلی که گوگل برای چیزی که جست و جو کرده اند به کاربران معرفی می کند، مشاهده کنند.

وقتی که این اتفاق می افتد ترافیک طبیعی برای سایت شما ایجاد شده و می توانید به یک وضعیت ایده آ در بازدهی دست پیدا کنید، اما در مورد اینکه چطور می توان به این وضعیت رسید، باید گفت که روند کار پیچیدگی های خاص خود را دارد و شما نیازمند بهینه سازی هایی هستید که برای موتور های جست و جو نیاز است. در ادامه به بررسیی این موضوع که این بهینه سازی های یا همان سئو چیست خواهیم پرداخت و این موضوع را باز خواهیم کرد.

سئو چیست

در صورتی که بخواهیم بگوییم سئو چیست باید گفت که سئو یا همان SEO یک سرواژه از عبارت Search Engine Optimization است که در فارسی به صورت بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو گفته می شود. اما از آنجا که پر استفاده ترین و اصلی ترین موتور جست و جوی که در اینترنت از آن استفاده می شود، گوگل می باشد، فعالیت هایی که برای سئو انجام می شود به طور تخصصی معطوف به موتور جست و جوی گوگل شده است و آنچه که ما از سئوی سایت خود انتظار داریم این است که کاری کند سایت ما در نتایج جست و جویی که گوگل نمایش می دهد به کاربران معرفی شود.

بهینه سازی سئو چیست

در واقع اگر بخواهیم یک تعریف کتابی و درست و حسابی برای این سوال که سئو چیست ارائه کنیم باید بگوییم که به مجموعه اقداماتی که برای نمایش سایت ما در رتبه های بالای موتور جست و جوی گوگل در یک کلمه کلیدی خاص انجام می شود سئو می گویند. در واقع شما با سئو باید کاری کنید که وقتی یک کلمه کلیدی خاص در گوگل سرچ می شود، سایت شما برای کاربران نمایش داده شود. این تمام کاری است که سئو برای ما انجام می دهد.

شاید این موضوع ساده به نظر برسد اما باید گفت که یکی از مهمترین موارد در زمینه تجارت الکترونیک و راه اندازی یک سایت اینترنتی می باشد و در صورتی که سری به سایت های ارائه دهنده خدمات سئو بزنید می توانید این موضوع را ببینید که هزینه های سئو تا جه اندازه می تواند از سایر خدمات بالاتر باشد و سایت های بزرگی وجود دارند که برای بالا بردن اوضاع سئوی خود خود را به آب و آتش می زنند.

در مورد اینکه کار انجام گرفته در سئو چیست باید بگوییم کل کاری که ما باید برای سئو انجام دهیم این سات که سایت خودر ابر رای موتور های جست و جو ساده کنیم و کاری کنیم که روبات های گوگل وقتی برای بررسی سایت ما می آیند، منظوری که ما از این صفحه داریم را به درستی متوجه شوند و آن را در کلمه کلیدی درستی فهرست کرده و به کاربران نمایش دهند. در اینجا دو سوال مهم ایجاد می شود. اول اینکه موتور های جست و جو چه ساز و کاری دارند و دو اینکه کلمه کلیدی چیست و چه کاری را برای ما انجام می دهد. در ادامه در مورد هر یک از این موارد به صورت موردی صحبت خواهیم کرد.

روش کاری موتور های جست و جو

بهینه سازی هایی که برای موتور های جست و جو انجام می گیرد می تواند بسیار متفاوت باشد و در زمینه های متفاوتی اتفاق می افتد. برای اینکه با این موضوع که سئو چیست بهتر کنار بیاییم لازم است بدانیم که اصلا برای چه ساز و کاری داریم این بهینه سازی ها را انجام می دهیم و این کار هایی که باید روی سایت انجام شود، قرار است با چه چیزی کار کنند.

در مورد اینکه روش کاری موتور های جست و جو چیست باید گفت که معمولا این موترهای جست و جو روش های کرای یکسانی دارند اما به طور خاص در این بخش در مورد موتور جست و جوی گوگل که هدف اصلی سئو سایت نیز رتبه های همین موتور جست و جو سات صحبت می کنیم. گوگل در واقع یک پایگاه داده بزرگ اینترنتی به صورت توزیع شده است که از یک فناوری فایل سیستم شبکه ای بزرگ به نام GFS یا همان گوگل فایل سیستم استفاده می کند. لینک ها و URL های هر مطلبی از یک سایت که به صورت یک برگه در بیاید، با توجه به مشخصاتی که این برگه دارد و موضوعی که دارد در این فایل سیستم ذخیره می شود.

روش کاری موتور های جست و جو

وقتی که کاربری بخواهید در مورد موضوعی به سایت های مختلف دسترسی داشته باشد وارد گوگل شده و عبارت مورد نظر خود را وارد می کند گوگل در مواردی که آنها را شناسایی کرده است می گردد و موارد مرتبط را پیدا کرده و فهرست آنها را به صورت نتایج جست و جو در اختیار کاربر قرار می دهد. به فرایند شناسایی و ذخیره سازی این صفحات، نمایه شدن یا همان ایندکس شدن گفته می شود. در واقع کاری که گوگل انجام می دهد این است که کل اینترنت را اسکن کرده و صفحات مختلف را ایندکس می کند.

بخشی از گولگ که مسئول این ایندکس کردن است، روبات ها و خزنده های گوگل هستند. در واقع این ربات ها برنامه هایی هستند که رد اینرتنت حرکت کرده و صفحات مختلف سایت را بر اساس محتوایی که دارد، لینک هایی که به آن ارجاع داده اند و میزان بازدید و استقبالی که کاربران از آن داشته اند مورد ارزیابی قرار داده و با تخصیص یک رتبه و کلمه کلیدی آن را ایندکس می کنند. در واقع گوگل الگوریتم ها و روبات های زیادی دارند که این کار را می کنند و از مهمترین آن ها می توان به الگوریتم های پاندا که ارزیابی محتوا را انجام می دهد، پنگوئن که مسئول کنترل لینک ها است و الگوریتم مرغ مگس خوار که به جای خود عبارات کلمه کلیدی منظور و معنی آنها را مورد بررسی قرار می دهد، را نام برد.

تمام کاری که سئو در اینجا انجام می دهد این است که سایت ما را به صورتی در خواهد آورد که از نظر این الگوریتم ها یک سایت با ارزش برای کاربران باشد و همینطور می توان با استفاده از اقدامات سئو منظوری که صفحه مورد نظر از سایت ما دارد را بهتر به گوگل ارائه کرد تا کار ایندکس شدن در آن و همینطور ارزیابی صفحه ساده تر باشد. به طور کلی باید گفت که این کار می تواند سایت را برای گوگل به صورت کامل باز کند. 

با بررسی این سوال که مکانیزم و عملکرد گوگل چیست به درک این موضوع که سئو چیست و چه کاری را برای ما قرار است انجام دهد نزدیک شده ای اما یک مورد دیگر هنوز می تواند به صورت یک سوال باقی مانده باشد و آن این است که منظور از کلمات کلیدی چیست. در ادامه در مورد این موضوع که این مفهوم بزرگ و اساسی در سئو چیست هم توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

کلمه کلیدی چیست

در مورد اینکه کلمه کلیدی چیست و چه کاری را برای ما انجام می دهد باید گفت که یکی از مهمترین ارکان سئو است که باید در انتخاب آن دقت و حساسیت ویژه یا را به خرج داد. از ابتدا یانی مقاله هر بار که به تعریف و مفهوم این سوال که سئو چیست پرداخته این در مورد کلمات کلیدی هم صحبت هایی شده است. در مورد اینکه کلمه کلیدی چیست باید گفت کلمه کلیدی ما همان عبارتی است که می خواهیم با جست و جوی آن در گوگل صفحه مورد نظر ما به کاربر نمایش داده شود.

کلمه کلیدی چیست

در واقع کلمه کلیدی تعیین می کند که موضوع کلی این صفحه چیست و کاربرانی که به دنبال چه محصولی هستند باید با این صفحه مواجه شوند. کلمه کلیدی داستان های مختلف و متفاوتی دارد و باید نات زیادی را در مورد آن رعایت کرد که از حوصله این مقاله خارج است و خود کلمه کلیدی مقاله ای بسیار جامع تر را نیاز دارد. اما به طور کلی می توان مواردی را در مورد آن گفت که مهمترین آنها انتخاب کلمه کلیدی است.

شما باید کلمات کلیدی خود را زا بین کلماتی که کاربر آنها را سرچ می کند انتخاب کنید. خیلی از فروشندگان محصولات مختلف، اشتباهات بسیار زیادی را در انتخاب این کلمات مرتکب می شوند. به این صورت که عموما کلمات کلیدی را به صورتی انتخاب می کنند که خودشان محصول را می شناسند نه آنچه که کاربر این محصول را با آن می شناسد. به طور مثال اگر فروشنده ای محصولی را به نام تخصصی ای که خودش آن را می داند سئو کند به احتمال زیاد هیچوقت این صفحه نمی تواند بازدید خوبی را بدست آورد. زیرا کاربرانی که به دنبال خرید آن هستند آن را با نام عامیانه آن در گوگل سرچ می کنند و این محصول هیچوقت فرصت این را که خود را به کاربران معرفی کند پیدا نمی کند.

همینطور در مورد کلمات کلیدی باید در نظر داشت که کلی گویی می تواند کمی به آنها آسیب برساند. مثلا اگر یک سایت فروش کفش، با کلمه کفش سئوی خود را دنبال کند و این کلمه را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب کند، مطمئنا موفق نخواهد بود و کسی که به دنبال خرید کفش باشد صرفا در گوگل نمی نویسد کفش! عموما از مواردی مانند کفش زنانه فلان رنگ و یا کفش مردانه فلان مدل برای این جست و جو ها استفاده خواهد شد.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب تجربه یکی از مواردی است که حرف اول را می زند. اما ابزار هایی هم وجود دارند که با استفاده از آنها می توان کلمات کلیدی خوبی را استخراج کرد و از آنها استفاده کرد. به طور کلی باید گفت که اگر بخواهیم بگوییم مهمترین عنصر در سئو چیست باید به انتخاب کلمه کلیدی اشاره کنیم که خود می تواند بک مبحث خیلی بزرگ باشد.

اصول کلمه کلیدی چیست

بعد از اینکه شما کلمه کلیدی مناسب را برای خود انتخاب کنید و بخواهید کار سئو را شروع کنید، سوال دیگری در مقابل شما ظاهر خواهد شد و آن این است که کدام یک از روش های سئو را می خواهد دنبال کنید و این موضوع که اصلا روش های سئو چیست یکی از موارد مهم خواهد بود که باید به آن بپردازید. در این مورد باید گفت که سئو روش های مختلفی دارد و در بخش بعد به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

انواع سئو چیست

در مورد اینکه برای یک سایت مسیر سئو چیست و کار باید از کجا شروع شود و به چه صورتی دنبال شود تماما بستگی به این دارد که شما چه استراتژی هایی را برای سایت خود انتخاب کرده باشید. همانطور که در بخش های قبلی در مورد آن توضیح دادیم ما در گوگل با یکسری از الگوریتم ها طرف هستیم که می توانند سایت ما را ارزیابی کرده و نتیجه ای که این ارزیابی ارائه می کند برای رتبه های سایت ما ضروری خواهد بود و در واقع این ارزیابی است که تعیین کننده نتیجه کار ما خواهد بود.

در مورد اینکه ما چه برخوردی را با این الگوریتم ها داشته باشیم میتوان گفت که دو روش برای این کار وجود دارد. روش اول این است که شما اقدامات مورد نیاز برای سئو را به صورتی دنبال کنید که این الگوریتم ها ارزیابی خوبی را برای شما ارائه کنند و در واقع آنگه که آنها نیاز دارند را برای آنها انجام دهید تا بتوانید رتبه بالایی را کسب کنید. و روش دوم این است که وقتی با الگوریتم هایی کار می کنید که صرفا ماشینی هستند روش هایی را به کار بگیرید که صرفا بتوانید زا آنها نتایج خوبی را بگیرید و به نوعی سر آنها را کلاه بگذارید و کاری کنید که صرفا ارزیابی شما بالا باشد.

انواع سئو چیست

در واقع باید گفت که این دو روش دو نوع از استراتژی های اصلی سئو به نام سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه است که رد ادامه هر یک را به صورت مجزا توضیح خواهیم داد.

سئوی کلاه سفید

در مورد اینکه این نوع از سئو چیست و در واقع سئو کار چه کاری را انجام می دهد باید بگوییم که سئوی کلاه سفید وقتی اتفاق می افتد که شما تمام قواعد و اصولی که از شما خواسته شده است را رعایت کنید و سایت خود را به صورت پایه رشد دهید. در مورد اینکه این کارهای سئو چیست باید بگوییم گوگل سایت بزرگی است که برای آن مهمترین چیز کاربرانی هستند که از آن استفاده می کنند و گوگل همیشه الگوریتم های خود را رهب صورتی آپدیت نگه می دارد که کاربران در راضی کننده ترین حالت خود باشند و از نتایجی که به آنها ارائه می شود راضی باشند. برای همین منظور هم از شما این موارد را می خواهد.

در واقع شما با کارهایی مانند تولید  محتوای اصولی و کاربر پسند که بدرد کاربران بخورد، استفاده از تصاویر و ویدئو در سایت، حفظ جامعیت و موضوعات مرتبط و معرفی شدن توسط سایت هایی که در حوزه کاری مرتبط شما قرار دارند، می توانید سئوی کلاه سفید را دنبال کنید و سایتی داشته باشید که علاوه بر موتور جست و جوی گوگل و الگوریتم های آن کاربران هم از آن استقبال کنند و به آن به چشم یک سایت خوب نگاه کنند.

به طور کلی می تواند در مورد اینکه این نوع از سئو چیست گفت وقتی که شما بر اساس قواعد و قوانینی که از شما خواسته شده است در راستای بهبود سایت خود تلاش کنید و رتبه های آن را ارتقا دهید از سئوی کلاه سفید استفاده کرده اید.

این نوع از سئو هزینه و زحمت زیادی را برای شما خواهد داشت و باید گفت که بازدهی در آن طول می کشد، اما هم ماندگاری بیشتری دارد و هم اینکه این نوع از سئو می تواند یک سرمایه گذاری در سایت باشد و شما بازدهی بسیار بالاتری را خواهید داشت. در مقابل این روش سئو، سئوی کلاه سیاه قرار دارد که در ادامه به بررسی  اینکه این نوع از سئو چیست خواهیم پرداخت.

سئوی کلاه سفید

سئوی کلاه سیاه

همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم ما با تعدادی الگوریتم طرف هستیم که هر چند از هوش مصنوعی قوی گوگل در آنها استفاده شده است و موارد تحلیلی بسیار قوی ای دارند اما باز هم می توان آنها را فریب داد و ما با ماشین هایی طرف هستیم که صرفا به دنبال های معیار های مختلف بوده و با قضایا به صورت ریاضی برخورد می کنند. با توجه به همین موضوع برخی از سئو کار ها روش های را دنبال می کنند که در آنها صرفا مقادیر عددی ای که برای سئو نیاز است به الگوریتم ها نمایش داده می شود و سعی در فریب آنها برای نتیجه ارزیابی دارد.

این نوع از سئو می تواند در کوتاه مدت جوابگوی شما باشد و خیلی از کارهای هستند که می توانند سایت شما را در رتبه بندی ها بالا بیاورند، اما وقتی که به صورت مستمر آنها را انجام داده و از مواردی مانند تولید محتوای خوب و کاربر پسند غافل شوید، وقتی رتبه سایت شما بالا بیاید و کاربران بلافاصله بعد از ورود به صفحه بی ارزش آن را ترک کنند، گوگل متوجه اینکه یک ای کرا می لنگد شده و سایت شما را به شدت جریمه خواهد کرد.

باید در نظر داشته باشید که جریمه های گوگل برای این کار سنگین و طولانی خواهد بود و می توان گفت که تقریبا ارزش این را ندارد که شما اعتبار و وجهه سایت خود را برای گوگل لکه دار کنید و  کاری کنید که این موتور جست و حوی مهم به شما سخت بگیرد.

در مجموع در مورد اینکه این نوع از سئو چیست باید گفت که سئوی کلاه سیاه بار کجی است که بعید است به منزل برسد و در خیلی از موارد با شکست های بدی همراه بوده و اگر به این روش ها روی می آورید باید حسابی مراقب ریکس هایی که می تواند برای شما داشته باشد باشید.

سئوی کلاه سیاه

البته در خیلی از موارد سئو کارها به استفاده از هر دو روش ها به صورت همزمان می پردازند. به این صورت که برای ساخت یک سایت خوب و کاربر پسند تلاش می کنند اما برای اینکه این سایت با سرعت بیشتری به رتبه های بالاتر صعود کند از روش هایی مانند استفاده از بک لینک ها و PBN ها که در مقاله PBN چیست آن را به صورت کامل معرفی کردیم روی می آورند. این نوع از سئو به نام سئوی کلاه خاکستری ساخته می شود و مورد توجه خیلی از سئو کار ها می باشد.

تقسیم سئو به دو بخش کلاه سفید یکی از مواردی است که باید گفت انواع استراتژی های سئو را عنوان می کند و در صورتی که بخواهیم نگاهی تخصصی و علمی به داستان داشته باشيم، تقسیم بندی های دیگری برای انواع روش های سئو که باید روی یک سایت انجام گیرد هم وجود دارد. در واقع باید بگوییم که سئو سایت به دو فاز اصلی تقسیم می شود که هر کدام از آنها ویژگی های مختلف خود را دارند. در ادامه به معرفی اینکه این انواع روش های سئو چیست و هر کدام از آنها به چه معنایی می باشد خواهیم پرداخت.

فاز های مختلف سئو چیست

تا اینجای کار به صورت کامل این موضوع که سئو چیست و چه استراتژی هایی دارد را بررسی کردیم و دیدیم که سئو چیست و از کجا آمده است و دقیقا چه کاری را برای ما انجام می دهد. همینطور این موضوع هم که چه روش هایی برای سئو وجود دارد را بررسی کردیم. اما باید در نظر داشت که وقتی به سراغ یک سایت می روید و می خواهید که کار را با آن شروع کنید لازم است که چه تکنیک هایی را روی سایت پیاده سازی کنید، به طور کلی می توان گفت که سئو دو فاز یا بخش اساسی دارد.

در این رابطه باید گفت تمامی فعالیت هایی که برای سئو انجام می شود می تواند به دو بخش فعالیت هایی که روی خود سایت انجام می شود و فعالیت هایی که بیرون سایت انجام شده و به منظور بالا بردن اعتبار سایت سات تقسیم شود. هر کدام از این بخش ها دو فاز اصلی سئو هستند که به نام های سئوی آن پیج(On Page) و سئوی آف پیج(Off Page) شناخته می شوند. در ادامه این موضوع که هر کدام از این عناصر مهم و کاربردی سئو چیست و باید چه کارهایی در هر کدام از فاز های سئو صورت بگیرد صحبت خواهیم کرد.

سئوی آن پیج

در رابطه با این موضوع که این نوع از سئو چیست باید گفت سئوی آن پیج به تمام کارهایی که ما از درون سایت انجام می دهیم تا سایت ما به درجه بالاتری از رتبه های جست و جو دست پیدا کند سئوی آن پیج گفته می شود. همانطور که از نام این فاز سئو پیداست تمام کاری که شما باید انجام دهید اصلاح سایت خود با توجه به قواعد و قوانینی می باشد که برای سئو استفاده می شود.

استفاده از تگ های دیسکریپشن، معرفی کلمه کلیدی، تگ های کنونیکال و همینطور بهینه سازی مطالب روی سایت با قواعد سئو و کلمه کلیدی از جمله کارهایی هستند که شما باید روی سایت خود انجام دهید. انجام این موارد می تواند در سیستم های مختلف و سایت های مختلف با هم متفاوت باشد. در صورتی که شما برای راه اندازی سایت خود از یک سیستم مدیریت محتوا استفاده کرده باشید امکانات خوبی را در این باره در اختیار خواهید داشت.

در کل می توان گفت که سئوی آن پیج یکی از مهمترین بخش های سئو است که با استفاده از آن می توان بازدهی خوبی را به سایت هایی که تازه سئوی خود را شروع کرده اند داد. در این رابطه باید گفت که این نوع از سئو می تواند به عنوان پر بازده ترین بخش سئو معرفی شود و اگر بخواهیم بگوییم که چطور می توان بازدهی یک سایت را به حد قابل قبولی رساند باید این نوع از سئو را در اولویت قرار دهیم.

البته باید گفت که سئوی آن پیج خود زمینه های بسیار زیادی دارد که مهمترین آنها مطالب و محتوایی است که شما روی سایت خود ارائه می کنید، در واقع این نوع از سئو بخشی است که روند اصلی فعالیت سایت شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و باید گفت که بیشترین بخش مربوط به سئوی کلاه سفید با اینجا کار دارد. در واقع سئو کارانی که از روش های کلاه سفید برای این کار استفاده می کنند عموما روی این بخش متمرکز می شوند.

در کل در مورد این بخش از سئو باید گفت که بزرگترین بخش، مهمترین بخش و بخشی است ک اگر روی آن سرمایه گذاری کنید می توانید مطمئن باشید که کار های انجام شده برای شما باقی خواهد ماند و بازدهی را به صورت خوبی بالا می برد.

فاز های مختلف سئو چیست

سئوی آف پیج

در مورد این بخش از سئو باید گفت که تمامی کارهایی که از بیرون سایت باید انجام شود تا وضعیت سئوی سایت و رتبه های آن بالاتر برود، سئوی آف پیج گفته می شود. عمده فعالیت سئوی آف پیج مربوط به ساخت بک لینک ها می شود که یکی از موارد اساسی در سئو است. یکی از معیار های مهمی که گوگل برای رتبه بندی در نظر دارد این است که این صفحه از سایت ما توسط چه سایت هایی ارجاع داده می شود و آیا این صفحات در حوزه مرتبط قرار دارند یا خیر.

در واقع اعتباری که یانس ایت ها به شما می دهند می تواند بسیار برای رشد سایت مفید باشد و این موضوع یکی از اصلی ترین مواردی است که در سئو باید مد نظر داشت. البته باید گفت که استفاده از این تکنیک ها به صورت بی رویه می تواند آسیب های جدی ای را به سایت شما وارد سازد. در این خصوص باید گفت که این آسیب ها عموما به صورت کاهش اعتبار و رتبه می باشد که جبران آنها اصلا کار راحتی نخواهد بود.

در مورد اینکه روش استفاده از این تکنیک های سئو چیست باید گفت که استفاده از آنها به صورت اصولی مشکلی را برای شما نخواهد داشت و می تواند شتاب بسیار بالایی را به سایت شما بدهد. اما باید در نظر داشت که این نوع از سئو بیشتر برای سئو کلاه سیاه کاربرد دارد و امکاناتی مانند استفاده از PBN ها و موارد مربوط به خرید بک لینک ها کاری است که از نظر گوگل کاملا غیر اصولی بوده و در صورت تشخیص آنها می تواند آسیب های جدی را به سایت وارد کند.

خیلی از سئو کارهای موفق برای سئوی یک سایت از هر دو تکنیک های آن پیج و آف پیج استفاده می کنند و در صورتی که شما از یکی از آنها غافل شوید نباید انتظار رشد چندانی را برای سایت خود داشته باشید. البته تکنیک های آن پیج می تواند در طولانی مدت جوابگو باشد اما لازمه رسیدن به رشد قابل قوبل که بتواند بازدهی سایت شما را بالا برده و بتوانید هزینه هایتان را با آن حبران کرده و به درآمد برسید، توجه به هر دو فاز آف پیج و آن پیج را نیاز دارد و باید هر دو را در نظر داشته باشید. در ادامه در مورد اینکه ابزار های سئو چیست و شما برای داشتن یک سئوی خوب باید به سراغ چه ابزار هایی بروید صحبت خواهیم کرد.

ابزار های سئو چیست

تا اینجا به صورت کامل به بررس یاینکه سئو چیست و چه روش هایی باید دنبال شود تا وضعیت سئوی سایت بهبود پیدا کد پرداختیم. ما این موضوع که چه ابزار هایی برای اینکار در اختیار ما قرار دارد از مواردی است که باید به آن بپردازیم و در واقع اگر بخواهیم سئو سایت خود را شروع کنیم باید از کجا کار را دنبال کنیم، مورد اصلی است که ما باید به آن بپردازیم. در این خصوص باید گفت که سئو ریزه کاری های بسیار زیادی دارد. اصلی ترین ابزاری که برای سئو سایت در اختیار شما قرار دارد و همه سایت ها می توانند از آن استفاده کنند، و در صورتی که بخواهیم بگوییم مهمترین ابزار سئو چیست باید آن را نام ببریم، ابزاری به نام گوگل سرچ کنسول است که توسط خود گوگل ارائه شده است و یکی از ابزار های مهم به حساب می آید.

این ابزار که سابقا گوگل وب مستر تولز نام داشت یک برنامه ابری یا همان کلود اپ (برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله کلود اپ چیست مراجعه کنید) است که به شما امکان اینکه با گوگل صحبت کنید و به وی بگویید که سایت شما از چه صفحاتی تشکیل شده است و گوگل هم به شما یک گزارش از سایت را بدهد را فراهم می کند. در واقع به نوعی رابط میان گوگل و وب مستر است و می تواند اطلاعات بسیار خوبی را در مورد اینکه رتبه بندی های سایت به چه صورتی می باشد، کلمات کلیدی در چه وضعی قرار دارند و اینکه کلا چند نفر سایت شما را از گوگل دیده اند را به شما ارائه کند.

این ابزار قدرتمند همچنینی می تواند صفحات جدیدی را از شما بگیرد و ایندکس کند و همینطور با آپلود کردن سایت مچ و نقشه سایت می توانید به گوگل بگویید که دقیقا چه برگه هایی را روی سایت خود دارید. همینطور می توانید لینک های اسپمی که برای سایت شما ایحاد شده است را شناسایی کرده و آنها را حذف کنید. به طور کلی باید گفت که این ابزار یکی از ضروری ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید و در مقاله ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول می توانید به آموزش کال ثبت نام سایت خود در این ابزار قدرتمند دسترسی داشته باشید.

ابزار های سئو چیست

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، ابزار های سئو برای سیستم های مدیریت محتوا می توانند بسیار کامل تر باشند. از آنجا که این سیستم ها ثابت بوده و امتحان خود را پس داده اند ابزار هایی که برای آنها ایجاد  شده است می تواند بسیار موثر کار کند. به عنوان بهترین سیستم مدیریت محتوا که خیلی از سایت ها از آن استفاده می کنند می توانیم وردپرس را معرفی کنیم(جهت اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله وردپرس چیست مراجعه کنید). این سیستم مدیریت محتوا افزونه های فوق العاده ای را برای شئو دارد که می تواند به عنوان یک راهنما و ارزیاب فوق العاده سایت شما را بررسی کرده و وضعیت سئوی آن پیج شما را کنترل کند.

در واقع باید گفت که این افزونه ها تمام قوانینی که باید برای سئو سایت در نظر داشته باشید را به شما گوشزد کرده و با راهنمایی های آنها می توانید سئوی آن پیج سایت خود را به خوبی بهبود بدهید. اگر بخواهیم بگوییم کار یک افزونه سئو چیست در نظر داشته باشید که این افزونه ها کار خاصی را برای شما انجام نداده و نباید انتظار داشته باشید با نصب آنها رتبه شما بالا بیاید. شما باید کار خود را انجام داده و محتوای خود را به صورت منظم منتشر کنید، اما باید در نظر داشته باشید که راهنمایی های افزونه های سئو را هم در این میان جدی بگیرید.

البته در مورد بعضی از افزونه های سئو که به صورت پرمیوم کار می کنند بعضی از ادیت ها مانند ریدایرکت ها و موارد مربوط به آن به صورت خودکار انجام خواهد شد. در مورد اینکه بهترین افزونه های سئو چیست و ما باید برای سایت خود در کجا دنبال جه ابزاری بگردیم، می توانید به سراغ مقاله بهترین افزونه سئو وردپرس بروید. همینطور در مقالات افزونه سئو رنک مث و افزونه Yoast Seo می توانید به دو مورد از حرفه ای ترین ابزار ها دسترسی داشته باشید.

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کلی به بررسی اینکه سئو چیست و چرا تا این اندازه اهمیت دارد پرداختیم. در مجموع در مورد این سوال که سئو چیست باید بگوییم به هر اقدامی که برای بهتر رتبه گرفتن و بالاتر رفتن رتبه سایت در موتور های جست و جوی مختلف و به طور خاص در گوگل انجام می شود سئو گفته می شود که می تواند انواع مختلف و دسته بندی های مختلفی را داشته باشد. سئو به صورت کلی به دو روش سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه تقسیم می شود که در نوع اول شما یک سایت بهینه و خوب را خواهید داشت و در نوع دوم شما صرفا به این می پردازید که چگونه الگوریتم ها را دور زده و سایت خود را یک سایت خوب جلوه دهید. سئوی کلاه خاکستری نوع دیگری از سئو است که می توانیم آن را در نظر داشته باشیم و ترکیبی از این دو نوع سئو خواهد بود.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها