افزونه نینجا فرم، معرفی کامل فرم ساز حرفه‌ای Ninja Forms

افزونه نینجا فرم
خرید هاست
آموزش وردپرس

وقتی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای ساخت یک سایت زیبا و خوب استفاده می‌کنید، قطعا به مکانیزم‌های کنترلی و تعاملی مختلفی نیاز خواهید داشت که با استفاده از آنها بتوانید قابلیت‌های مختلف مدنظر خود را روی این سایت پیاده‌سازی کنید و در واقع این سایت از یک وبلاگ ساده که به‌صورت پیش‌فرض در اختیار کاربران قرار می‌گیرد به یک سایت خوب و بزرگ تبدیل شود که امکانات زیاد و خوبی دارد. افزونه‌های وردپرس یکی از مهم‌ترین مواردی است که با استفاده از آن امکان پیاده‌سازی این قابلیت‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. خیلی از این افزونه‌ها کاربردی خاص داشته و صرفا برای کار و هدف خاصی مناسب‌اند. اما بعضی از افزونه‌ها در هر سایتی که فکرش را بکنید به کار می‌آیند. نینجا فرم افزونه‌ای است که در هر سایتی لازم می‌شود.

شما با استفاده از این افزونه قادر خواهید بود کار ساخت فرم‌ها را انجام داده و قابلیت تعامل را پیاده‌سازی کنید و این موضوع که بتوانیم از کاربران بپرسیم که چه نیازی دارند و اطلاعاتی را در مورد آنها به دست آوریم، توسط افزونه نینجا فرم به‌راحتی جمع‌آوری می‌شود. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به‌صورت کامل به بررسی افزونه نینجا فرم بپردازیم، اما لازم است تا قبل از آن کمی هم در مورد فرم‌ها صحبت کنیم. با مارال هاست همراه باشید.

فرم، یک عنصر مهم در سایت

وقتی که شما مدیر یک سایت اینترنتی باشید، موارد مختلف و زیادی وجود دارد که باید برای اداره بهتر سایت خود در نظر داشته باشید و یکی از مهم‌ترین این موارد این است که بدانید کاربران شما از چه چیزی خوششان می‌آید و بیشتر به چه سمتی گرایش دارند. این اطلاعات درصورتی‌که درست مورداستفاده قرار بگیرد و بتوان آنها را جمع‌آوری و تحلیل کرد، یک منبع عالی و ایده‌آل برای این موضوع است که جهت‌گیری‌های آتی سایت شما به چه صورتی باشد و چه محصولات یا سرویس‌هایی را برای خود اضافه کرده و چه مواردی را کاهش دهید.

نقش فرم در سایت

اما این موضوع که باید این اطلاعات را از کجا به دست آورید موضوعی است که توجه ویژه‌ای نیاز دارد و ابزارهای مختلفی مانند نظرسنجی‌های تلفنی، استفاده از ایمیل و مطالب مرتبط با آن در اختیار شما قرار دارد که هرکدام از اینها موارد خوبی است، اما کاری دشوار و پردردسر به نظر می‌رسد و نباید انتظار زیادی از این روش‌ها داشته باشیم. یکی از قدرتمندترین روش‌هایی که می‌توان در حین انجام عملیات خرید و مواردی مانند آن اطلاعات را از کاربر گرفت فرم‌ها هستند. اگر در سایت خود یک فرم داشته باشید که اطلاعات مختلف را به‌گونه‌ای که باعث ناراحتی کاربر و سر رفتن حوصله آن نشود از وی دریافت کنید می‌توانید هم ارتباط خود را با کاربر حفظ کنید و هم آنچه که نیاز دارید را به دست آورید.

فرم‌ها عنصری ارزشمند در سایت شما هستند که به شما امکان این را می‌دهند که با مخاطب و کاربران خود حرف بزنید و آنچه که می‌گویند را شنیده و سیاست‌های خود را براین‌اساس گسترش دهید.

همان‌طور که یک فرم اطلاعات خوبی را به ما می‌دهد، می‌تواند باعث شود که کاربر از سایت هم فراری شود. خودتان را کاربری در نظر بگیرید که به سراغ یک سایت رفته و قصد وارد کردن اطلاعات خود را برای هر کاری در این سایت‌ها دارید. یک فرم بلندبالا و طولانی جلوی شما قرار دارد و شما باید نزدیک به بیست فیلد را پر کرده و خیلی از آنها هم اجباری بوده و حسابی شما را کلافه می‌کند. یک فرم با ظاهری خشک و ساده که بعضا اندازه بعضی از باکس‌های آن هم به‌هم‌ریخته و حسابی اوضاع خراب است.

تازه وقتی فرم را تکمیل می‌کنید، به شما گفته خواهد شد که اطلاعات اشتباه است و شما باید به دنبال اشتباه خود بگردید. در بیشتر فرم‌ها این اشتباه گزارش خواهد شد اما اگر این فرم در جای درست و با روش درستی به شما نگوید که این اطلاعات را اصلاح کنید، به احتمال زیاد از سایت خارج خواهید شد و یک نظر بد هم به آن سایت پیدا کرده و عملا بازگشت شما به این سایت بسیار کار خواهد برد.

حالا در نظر داشته باشید که همین سایت فرمی را در اختیار شما قرار داده که زیبایی ظاهری خوبی دارد و می‌توان راهنمای خوبی برای پر کردن هر فیلد را روی آن دید و درصورتی‌که اطلاعاتی اشتباه در این فرم وارد شود به‌سرعت به شما اطلاع خواهد داد که مثلا شماره ملی شما یک رقم کم وارد شده و یا اشتباه است و می‌توان آن را اصلاح کرد و وقتی بعد از پر کردن همه این فیلدها تایید را می‌زنید، اطلاعات شما به‌راحتی ثبت می‌شود. 

منظور ما از این مثال این است که کیفیت و روان بودن فرمی که شما می‌سازید یکی از عواملی است که مستقیما در وجه سایت دخالت دارد و اگر نظر مثبت کاربر را جلب کند، کاربر از کل سایت تعریف خواهد کرد.

اهمیت فرم در سایت

افزونه نینجا فرم چیست؟

نینجا فرم یکی از افزونه‌های فرم‌ساز وردپرس است که به شما این امکان را می‌دهد که فرم‌هایی با گرافیک بسیار زیبا را با ساده‌ترین روش‌های ممکن طراحی و پیاده‌سازی کرده و یک فرم کامل که کاربران بتوانند اطلاعات تماس، اطلاعات سفارش و یا هر چیزی که از آنها خواسته شده است را به‌وسیله آن پیاده‌سازی کنند، در اختیار کاربران قرار دهد.

افزونه نینجا فرم یک رزومه قوی را برای خود ارائه می‌کند و با بیش از یک میلیون نصب فعال چهار و نیم ستاره هم دارد که نشان از عملکرد خوبی دارد که این افزونه در کار خود ارائه کرده است. افزونه نینجا فرم هم از فارسی و هم از بیست و سه زبان دیگر پشتیبانی کرده و از این بابت برای کار کردن با آن هیچ مشکلی وجود ندارد.

افزونه نینجا فرم را به‌صورت رایگان از مخزن وردپرس دانلود و از آن استفاده کنید. البته باید به این موضوع هم توجه داشت که پلن‌های مختلفی توسط ارائه‌کنندگان اصلی این افزونه برای خرید آن ارائه شده است و نسخه‌های حرفه‌ای این افزونه با لایسنس‌های سالیانه ارائه می‌شوند. اما درصورتی‌که سری به ارائه‌دهندگان افزونه و قالبی که در مقاله قالب آماده وردپرس به آنها اشاره کردیم بزنید می‌توانید این افزونه را با هزینه‌ای کمتر و به‌صورت کامل خریداری کنید و از شر پرداخت‌های دلاری راحت خواهید شد.

افزونه نینجا فرم چیست

ویژگی‌های افزونه نینجا فرم چیست؟

همان‌طور که از آمار کاربران بالای یک میلیون و ۴ ستاره آن پیداست، این افزونه ویژگی‌ها و امکانات بسیار خوبی را به شما می‌دهد که می‌توانید از آنها در سایت خود استفاده کنیم. ویژگی‌های افزونه نینجا فرم را به‌صورت زیر معرفی می‌کنیم:

ساده برای مبتدیان

افزونه نینجا فرم یک گزینه خوب برای مبتدیان است و خود را به‌اصطلاح Beginner Friendly معرفی می‌کند. به این معنی که اگر در وردپرس تازه‌کار هستید و می‌خواهید یک فرم نظرسنجی، یا فرم تماس را برای خود طراحی کنید، وقتی که به سراغ افزونه نینجا فرم بروید می‌توانید بی‌هیچ دردسری و به‌سادگی این کار را انجام داده و قابلیت‌هایی که برای این افزونه ارائه شده است همگی دم دست بوده و کار کردن با آن ساده است.

سادگی در افزونه نینجا فرم

ادیتور فرم با درگ و دراپ

یکی از مواردی که می‌توان آن را عالی‌ترین گزینه برای Beginner Friendly بودن افزونه نینجا فرم معرفی کرد ادیتور درگ و دراپی است که برای ساخت فرم‌ها ارائه کرده است و اینکه شما فرم‌های خود را با استفاده از کشیدن و رها کردن المان‌ها طراحی کرده و به‌راحتی بتوانید آنها را جابه‌جا یا تعویض نمایید، یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده کاربردی برای یک افزونه فرم‌ساز است و افزونه نینجا فرم این کار را انجام خواهد داد.

بدون محدودیت در تعداد فیلدها

این افزونه تعدادی بی‌نهایتی فیلد را در حالت رایگان خود به شما ارائه می‌کند و مانند خیلی از افزونه‌هایی که در حالت رایگان بیشتر از یک مقدار نمی‌توان از آن کار کشید نمی‌باشد. شما می‌توانید از هر چیزی به هر میزان که خواستید استفاده کنید. شما هیچ محدودیتی در تعداد فیلدها، تعداد فرم‌های تماس، تعداد فرم‌های ثبت‌نام، تعداد ایمیل‌ها و یا هرکدام از قابلیت‌هایی که این افزونه برای شما ارائه می‌کند نخواهید داشت و در واقع افزونه نینجا فرم بدون محدودیت می‌باشد.

فیلدهای ورودی خاص

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که افزونه نینجا فرم فیلدهای خاص مانند فیلدهای ترکیبی از آدرس و تاریخ و کد ملی و موارد دیگر را برای ما ایجاد می‌نماید. افزونه نینجا فرم یک کتابخانه وسیع از ماژول‌های خاص دارد که به‌عنوان المان‌های فرم‌های ما استفاده می‌شوند و از این نظر افزونه نینجا فرم یکی از افزونه‌های حرفه‌ای و سطح بالا است.

قابلیت شخصی‌سازی

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که اگر در بین این تعداد وسیع از فیلدهای افزونه نینجا فرم فیلد موردنظر شما که بتواند اطلاعاتی که می‌خواهید را تحویل بگیرد وجود نداشته باشد، باید چه کار کرد؟ در این صورت افزونه نینجا فرم این ویژگی را به شما می‌دهد که هرگونه شخصی‌سازی در فیلد و یا ساختار فرم‌ها که نیاز دارید را پیاده‌سازی کرده و شما می‌توانید با برنامه‌نویسی فیلدهایی که دارید را روی سایت پیاده‌سازی کنید.

ارائه خروجی خوب از داده‌ها

یکی از ویژگی‌هایی که برای یک فرم‌ساز ضروری است و افزونه نینجا فرم از ارائه این قابلیت سربلند بیرون آمده این است که اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده را بتواند به مدیران سایت ارائه کند و در زمان خروجی گرفتن به‌خوبی عمل کند و هر نوع خروجی از آن بگیریم. خیلی از افزونه‌ها فرم‌های خوبی را ارائه می‌کنند اما برای اینکه اطلاعاتی که در آنها ذخیره شده را به ما بدهند داستان‌ها و ناسازگاری‌های خود را دارند. در این مورد افزونه نینجا فرم، خروجی را به‌‌صورت CSV و فایل‌های اکسل ارائه می‌کند و همین‌طور این قابلیت را دارد که مستقیما به پنل‌های پیامکی و یا ارسال‌کننده‌های ایمیل متصل شده و به مدیران این امکان را بدهد که از اطلاعات جمع‌آوری شده به‌صورت کامل و حرفه‌ای استفاده کنند.

خروجی خوب برای افزونه نینجا فرم

امکان استفاده از Ajax

یکی دیگر از ویژگی‌های خوبی که افزونه نینجا فرم به کاربران خود ارائه می‌دهد، امکان استفاده از Ajax برای ارسال اطلاعات فرم‌ها است. Ajax تکنولوژی‌ای است که در آن اطلاعات یک فرم بدون نیاز به رفرش شدن برای سایت ارسال شده و پیغام موفقیت به کاربر نمایش داده می‌شود. به‌طورکلی این تکنولوژی یک سایت را به یک برنامه تحت وب به‌صورت SPA یا همان برنامه‌های تک‌صفحه‌ای تبدیل می‌کند و استفاده از آن برای کل سایت توصیه نمی‌شود اما برای بیشتر فرم‌ها می‌توان از آن به‌عنوان یک موهبت استفاده کرد که در لحظه اطلاعات را فرستاده و کاری که باید انجام شود را کمتر می‌کند.

امکان استفاده برای فرم پرداخت

یکی از موارد مهم و حیاتی دیگری که افزونه نینجا فرم استفاده می‌کند و ویژگی‌های آن مفید می‌باشد، استفاده به‌جای فرم پرداخت است که این افزونه یکی از بهترین‌ها خواهد بود و می‌توانیم آن را برای ایجاد فرم‌های سفارش و ساخت فرم‌های پرداخت و تعیین قیمت مورداستفاده قرار دهیم.

قیمت خیلی از محصولات در سایت‌های فروشگاهی ثابت بوده ولی در بیشتر سایت‌های خدماتی بنا به ویژگی‌های مختلف سفارش ممکن است قیمت تغییراتی داشته باشد و از این نظر می‌توان از افزونه نینجا فرم برای تعیین فرم‌هایی که این کار را انجام می‌دهند استفاده نمود.

مقایسه افزونه نینجا فرم و گرویتی فرم

وقتی صحبت از فرم‌سازها در میان باشد یک رقیب بسیار بزرگ برای افزونه نینجا فرم داریم که عموما نام آن در اول می‌آید و این موضوع را مدیون پشتیبانی خوب و گسترش‌پذیری فوق‌العاده‌ای که دارد می‌باشد. افزونه گرویتی فرم که در مقاله افزونه گرویتی فرم کامل آن را معرفی کردیم درست مانند افزونه نینجا فرم یک فرم‌ساز برای وردپرس است که به ما امکان طراحی فرم‌ها با استفاده از یک رابط کاربری درگ و دراپ و فیلدها و المان‌های آماده را می‌دهد که کار ساخت فرم را بسیار ساده می‌کند.

همین‌طور می‌توان خروجی‌های خوبی از این فرم‌ها گرفت و آن را به پنل‌های ارسال ایمیل و یا پنل‌های پیامکی متصل نمود. اگر بخواهیم از نظر برتری تکنیکی به این دو افزونه نگاه کنیم، هر دوی این افزونه‌ها کاربران خود را داشته و تقریبا می‌شود مطمئن بود که کارکردهایی مشابه و خوب را ارائه می‌کنند.

اما افزونه گرویتی یک افزونه فارسی‌سازی شده کامل است و به‌صورت کاملا فارسی برای شما کار می‌کند و در زمان ساخت با آن راحت خواهید بود. این اتفاقی است که برای افزونه نینجا فرم نیفتاده است و این افزونه صرفا از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

مقایسه افزونه نینجا فرم و گرویتی

مورد بعدی که باعث شده است افزونه نینجا فرم یک قدم عقب‌تر از افزونه گرویتی قرار بگیرد، ماژول‌های اضافی و افزونه‌های جانبی‌ای است که برای افزونه گرویتی ارائه شده است و باعث می‌شود که ماژول‌های شخصی‌سازی شده و زیباسازی شده بهتری برای این افزونه موجود باشد. از همین رو کار با گرویتی کمی از کار با افزونه نینجا فرم ساده‌تر شده و خیلی از کاربران که با وردپرس کار می‌کنند به این افزونه روی آورده‌اند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد ساخت فرم با افزونه نینجا فرم صحبت کردیم و این موضوع که استفاده از این افزونه چه ویژگی‌هایی را در اختیار ما قرار می‌دهد را به‌صورت کامل مرور کردیم. فرم‌ها را می‌توان یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات مهم از کاربران معرفی کنیم که روی نظر کاربران تاثیر زیادی دارد. با استفاده از افزونه نینجا فرم می‌توانید هر دو این موارد مهم را تحت‌نظر داشته باشید و علاوه بر این قابلیت‌ها و ویژگی‌های خوبی مانند طراحی فرم با درگ و دراپ، عدم محدودیت در استفاده از فیلدها و تعداد فرم‌ها، بهره‌گیری از فیلدهای خاص، امکان گسترش خوب برای شخصی‌سازی، امکان گرفتن خروجی مناسب از داده‌ها و ساخت فرم‌های پرداخت، بهره‌مند شوید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed