افزونه MonsterInsights ؛ گوگل آنالیتیکس را به سایت بیاورید

افزونه MonsterInsights
خرید هاست

راه اندازی یک سایت اینترنتی می تواند دردسر های زیادی را داشته باشد، اما وقتی که این کار تمام شده و به سراغ مدیریت سایت بروید، تازه متوجه خواهید شد که داستان از چه قرار است. مطمئنا شما اقدامات زیاد را در وب سایت خود انجام می دهید که به بازدهی مطلوبی که دارید بپرسید، اما چطور می توان گفت که ما در مسیر درست قرار گرفته ایم!؟ در اینجاست که ابزار های مختلفی که ارائه شده اند می توانند با ارائه تحلیل ها به ما بگویند که در مسیر درست هستیم و یا اینکه لازم است تغییر جهت هایی را داشته باشیم. افزونه MonsterInsights یکی از ابزار هایی است که به شما این امکان را می دهد.

البته در مورد این افزونه باید بگوییم که خود این افزونه کار چندان تحلیلی ای را انجام نمی دهد و بیشتر یک مفسر و نمایش دهنده برای ابزار های تحلیل قدرتمند دیگر است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با افزونه MonsterInsights و اینکه چطور می توانید آن را روی سایت خود راه اندازی کنید و این افزونه در عوض چه امکاناتی را در اختیار شما قرار خواهد داد آشنا کنیم و ببینیم که برای این منظور باید چه روندی را طی کنیم. 

چرا به تحلیل در سایت خود نیاز داریم!؟

ممکن است اصلا متوجه این مورد نباشید اما کاربرانی که به سایت شما می آیند به نوع خاصی از محصول شما و نوعی خاص از محتوایی که می نویسید بیشتر علاقه نشان دهند.  در صورتی که یک وبمستر ابزاری برای کنترل این اوضاع نداشته باشد و بر اساس حدسیات عمل کند، سایت وی راه به جایی نخواهد برد. بعد از مدتی احتمالا این وبمستر متوجه آمار ها خواهد شد و در صورتی که نیم نگاهی به آمار های بازدید محتوای مختلفی که در سایت خود دارد بیندازد، می تواند حدودی تشخیص دهد که کجای مسیر را اشتباه رفته و باز هم این موضوع دقیق نیست.

چرا به تحلیل در سایت خود نیاز داریم!؟

اگر وبمستر داستان ما بخواهد با آزمون و خطا و صرف وقت این کار ها را انجام دهد تا تجربه کافی برای مسیر درست را بدست آورد دردسر های زیادی را برای وی خواهد داشت و سایتی که دارد از بازار جا خواهد ماند. در اینجاست ک باید حدسیات را متوقف کرده و به سراغ آمار و ارقام و ریاضیات رفت. ابزار های تحلیلی زیادی وجود دارند که می توانند به شما بگویند که در سایت شما چه می گذرد و باید گفت که هر کدام از این ابزار ها هم ساز و کار خاص خود را دارند و بر اساس موارد مختلف کار می کنند. در این خصوص باید گفت که خیلی از ابزار ها وجود دارند که از طریق خود سایت و لاگ های سرور می توانند این آمار ها را در اختیار شما قرار دهند.

دو دسته ابزار وجود دارند که تحلیل اطلاعات بازدید های سایت را برای شما انجام می دهند. این دو دسته به این شرح می باشند:

ابزار های داخلی

در این ابزار ها ما با امکاناتی طرف هستیم که روی خود سایت بوده و از طریق امار هایی که سرور به ما ارائه می دهد کار تحلیل را برای ما انجام می دهند، در صورتی که سری به مقاله آمار بازدید سایت از دایرکت ادمین بزنید می توانید با لاگ های سرور و همینطور اطلاعاتی که در مورد بازدید ها ارائه می کند بیشتر آشنا شوید. ابزار هایی مانند افزونه WP Statistic یا همان آمار وردپرس که آن را در مقاله افزونه WP Statistics بررسی کردیم یک دید بصری خوب و حرفه ای را از این لاگ و این آمار ها برای ما فراهم می کند و می توان از آن استفاده کرد. البته باید گفت که این ابزار ها ممکن است همیشه دقیق نباشند و در بیشتر موارد هم استفاده از آنها منابع زیادی را از سایت شما می گیرد.

ابزار های خارجی

این ابزار ها برنامه هایی هستند که در خارج از سایت شما قرار داشته و سایت شما را تحت نظر قرار می دهند و بازدید های سایت شما را برایتان بررسی می کنند. در صورتی که سری به مقاله گوگل آنالیتیکس چیست بزنید می توانید به اطلاعات کاملی در مورد این ابزار رایگان و حرفه ای که می تواند تمامی موارد مربوط به بازدید کاربران از سایت را به صورت لحظه ای به شما ارائه کند، دسترسی داشته باشید. برای استفاده از این ابزار  هم می توانید مستقیما وارد آن شده و با آن کار کنید و هم اینکه با استفاده از ابزار های واسط که بهترین آنها افزونه MonsterInsights است، آن را به سایت خود متصل کرده و ببینید که در آنالیتیکس چه اتفاقاتی می افتد.

ابزار های خارجی

در ادامه مقاله در مورد اینکه افزونه MonsterInsights چطور کار می کند و چه ویژگی هایی را برای کار با آنالیتیکس به ما می دهند به صورت کامل صحبت خواهیم کرد.

افزونه MonsterInsights چیست

 این افزونه محبوب یکی از ابزار هایی است که با استفاده از آن می توانید به ساده ترین شکل ممکن اطلاعات مفید و مهمی که برای سایت نیاز دارید را از آنالیتیکس دریافت کنید.

افزونه MonsterInsights چیست

در صورتی که با گوگل آنالیتیکس کار کرده باشید، متوجه خواهید شد که با یک ابزار بزرگ و پر از بخش های متنوع طرف هستیم که در خیلی از موارد پیدا کردن آنچه که نیاز داریم خود یک پروسه پیچیده خواهد بود. اما در صورتی که افزونه MonsterInsights را نصب کنید سه مورد از اصلیترین اطلاعاتی که لازم است داشته باشید را در یک صفحه می بینید:

  1. کاربران ما از کجا وارد سایت ما می شوند.
  2. در بازه زمانی خاص چه تعدادی کاربر وارد سایت ما می شود.
  3. کاربران بیشتر برای کدام یک از محتوا های سایت ما وارد سایت ما می شوند.

در رابطه با افزونه MonsterInsights باید گفت که بالین افزونه با بیش از 3 میلیون نصب فعال توانسته است به خوبی این کار را برای کاربرانی که به آن اعتماد کرده اند انجام دهد و 4.5 ستاره ای که از آن خود کرده است گواهی بر این مدعاست.

افزونه MonsterInsights چه کار می کند

افزونه MonsterInsights از افزونه هایی است که شما می توانید آن را به صورت رایگان روی سایت خود نصب کرده و از آن استفاده کنید، البته باید گفت که ورژن های غیر رایگانی از این افزونه هم وجود دارند که در ادامه تفاوت این دو را با هم بررسی خواهیم کرد.

تفاوت افزونه MonsterInsights در نسخه رایگان و Pro

افزونه MonsterInsights  به صورت ریالی ارائه نمی شود و خیلی از کاربرانی که از آن استفاده می کنند از نسخه رایگان آن استفاده می کنند. در صورتی که بخواهیم روراست باشیم باید بگوییم که عموم وب مستر های حرفه ای برای بهره گیری از تحلیل های آنالیتیکس به سراغ خود آن رفته و سئو کاران نیز منوی آنالیتیکس را به این افزونه ترجیح می دهند، پس باید گفت که استفاده از این افزونه آنقدر ها هم واجب نبوده که ارائه کنندگان داخلی به فکر ترجمه و ارائه آن به صورت مجزا بیفتند و مانند افزونه های دیگر بتوانید آن را خریداری کنید. 

تفاوت افزونه MonsterInsights در نسخه رایگان و Pro

البته باید گفت که تحلیل های حرفه ای از این دست عموما توسط مدیر های مارکتینگ و سئو کار ها مورد استفاده قرار می گیرد و همه آنها با اطلاعات کامل تر و بهتری که خود گوگل آنالیتیکس در اختیار ما قرار می دهد کار می کنند. در کل باید گفت که نسخه های PRO و حرفه ای در این افزونه نقش چندان مهمی را ندارند و خیلی از کسانی که از آن استفاده می کنند نسخه های رایگان را ترجیح می دهند. در ادامه در مورد اینکه چطور می توانیم از این افزونه برای سایت خود استفاده کنیم و راه اندازی آن به چه صورتی است صحبت می کنیم.

آموزش راه اندازی افزونه MonsterInsights

نصب افزونه MonsterInsights

برای اینکه کار نصب افزونه MonsterInsights را انجام دهید مانند تمامی افزونه های رایگان می توانید آن را از مخزن وردپرس پیدا کنید. برای این منظور از مسیر افزونه ها > افزودن باید به صفحه نصب و افزونه جدید رفته و با بارگذاری فایلی که آن را دانلود کرده اید و یا جست و جوی نام این افزونه آن را در بین سایر افزونه ها پیدا کنید.

نصب افزونه MonsterInsights

بعد از نصب این افزونه و فعالسازی آن صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که توضیحاتی را در مورد این افزونه ارائه می کند و می تواند شما را به سمت بخش پیکربندی افزونه هدایت کند.

تنظیمات افزونه MonsterInsights

در صورتی که این صفحه برای شما نمایش داده نشد می توانید با کلیک روی گزینه آنالیتیکس از منوی پیشخوان به تنظیمات راه اندازی و پیکربندی افزونه MonsterInsights دسترسی داشته باشید.

پیکربندی افزونه MonsterInsights

برای پیکربندی افزونه MonsterInsights شما باید یک پروسه 5 مرحله ای را طی کنید که باید گفت کار چندان دشواری نیست و می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. در اولین مرحله صفحه ای مانند تصویر زیر را مشاهده می کنید که باید در آن نوع سایت خود را تنظیم کنید تا این افزونه سازگاری بهتری را با سایت شما داشته باشد:

پیکربندی افزونه MonsterInsights

در اینجا شما می توانید سایت خود را با سه گزینه توصیف کنید:

Business Website: این گزینه برای سیاست های تجاری که روند ثبت سفارش و هدایت کاربران را دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

Publisher (Blog): این گزینه برای سایت های محتوا محور که در آنها بازدید صفحات تمرکز اصلی استفاده می شود.

Ecommerce: سایت هایی که محصولاتی را ارائه می کنند و روند وارد شدن کاربر تا فروش را کنترل می کنند باید از این گزینه استفاده کنند.

بعد از تکمیل این بخش با کلیک روی ادامه به بخش مرحله بعدی خواهید رفت که در آن به شما توضیحاتی در مورد اتفاقی که قرار است بیفتد داده خواهد شد و در صورتی که نیاز به این داشته باشید که از نسخه PRO استفاده کنید می توانید از طریق لینک داده شده آن را فعال کنید.

اتصال افزونه MonsterInsights به آنالیتیکس

اکنون به مرحله ای رسیده اید که باید کار اتصال افزونه به آنالیتیکس را انجام دهید:

اتصال افزونه MonsterInsights به آنالیتیکس

در صورتی که روی دکمه Connect کلید کنید، از سایت خود خارج شده و به سروری می روید که این کار ها را برای شما انجام می دهد و ادامه مراحل را در آن دنبال خواهیم کرد. اولین چیزی که در اینجا با آن مواجه هستید تایید اکانت گوگل شما است که آنالیتیکس خود را روی آن راه اندازی کرده اید:

اتصال اکانت به افزونه MonsterInsights به آنالیتیکس

کلیک روی دکمه Allow به این معنا است که اکانت شما به این افزونه مجوز دسترسی بقیه اطلاعات را می دهد. دقت داشته باشید که این اکانت باید همان اکانتی باشد که گوگل آنالیتیکس را روی آن فعال کرده اید. بعد از این بخش لازم است در بین سایت هایی که دارید موردی که می خواهید به این بخش متصل شود را از منوی آبشاری ای که در اختیار دارید برای سایت خود انتخاب کنید.

تعیین دامنه برای اتصال افزونه MonsterInsights به آنالیتیکس

با انتخاب نام و همینطور تایید تیک به منظور موافقت دسترسی، و در انتها کلیک روی دکمه Complete Connection این کار برای شما انجام خواهد شد و تاییدیه زیر برایتان نمایش داده می شود:

تاییدیه

بازگشت به تنظیمات افزونه MonsterInsights در سایت

در اینجا شما باز هم به سایت بازگشته و باید کلیدی که گوگل در اختیار شما قرار داده است را به این افزونه داده و روی Save and Continue کلیک کنید.

بازگشت به تنظیمات افزونه MonsterInsights در سایت

در صورتی که کمی منتظر بمانید این اتصال انجام خواهد شد و تنظیمات کوتاه دیگری نیز ممکن است از شما سوال شود. اما در کل باید گفت که کار اتصال به پایان رسیده است.

آیا افزونه MonsterInsights ارزش نصب کردن دارد!؟

شما تمامی این اطلاعات را در جای دیگری دارید و می توانید از آنها استفاده کنید. خود آنالیتیکس از آنچه که افزونه MonsterInsights برای ما ارائه می دهد بسیار حرفه ای تر بوده و شاید کمی سخت تر باشد و کار کردن با آن به زمان یادگیری بیشتری نیاز داشته باشد، اما امکاناتی که ارائه می دهد بسیار وسیع تر است. تا اینجای کار می توان گفت که افزونه MonsterInsights یک افزونه نسبتا بی اثر برای کسانی تلقی می شود که مهارت استفاده از آنالیتیکس و توانایی یادگیری آن را دارند. اما وقتی پای سرعت سایت در میان باشد این افزونه یک امتیاز منفی دیگر نیز خواهد گفت.

آیا افزونه MonsterInsights ارزش نصب کردن دارد!؟

به طور کلی باید گفت که نصب کمتر افزونه در سایت یکی از اصولی است که در صورتی که به آن پایبند باشید می توانید سایت خود را از کاهش سرعت که تقریبا تمامی سایت های وردپرسی به آن گرفتار می شوند نجات دهید. افزونه MonsterInsights هم یکی از همین افزونه ها خواهد بود که تقریبا قرار نیست کار جدیدی روی سایت شما انجام دهد و می تواند به نوعی اضافی باشد. هرچند از آنجا که این افزونه صرفا اطلاعات را از جای دیگری به اینجا می آورد و سرور را خیلی درگیر نمی کند، چندان تاثیر زیادی در کند شدن سایت نخواهد داشت. اما باز هم یک افزونه بزرگ به حساب می آید که به محض ورود به پیشخوان روی سایت شما فعال می شود.

پس بهتر است که دقت داشته باشید در صورتی که می توانید از خود گوگل آنالیتیکس به صورت مستقیم استفاده کنید، لزومی به نصب این افزونه نیست و تنها منابع سایت شما را خواهد گرفت.

نتیجه گیری

افزونه MonsterInsights موضوعی بود که در این مقاله آن را بررسی کردیم و دیدیم که داستان این افزونه چیست و چه کاری را انجام می دهد. این افزونه می تواند داده های گوگل آنالیتیکس را از سرور آن خوانده و آنها را به صورت مرتب در سایت به ما نمایش دهد تا دقیقا بدانیم چند نفر و از چه طریقی به سایت ما آمده اند و کدام یک از محتواهایی که ما در سایتمان داریم این کاربران را به سایت ما کشیده است و بهتر است چطور کار را ادامه دهیم تا ترافیک ورودی خود را بالا تر ببریم. همانطور که گفتیم نصب افزونه MonsterInsights به تنهایی کافی نیست و قبل از آن لازم است که شما گوگل آنالیتیکس را برای سایت خود فعال کرده و آن را در سایت داشته باشید.

در مورد ویژگی هایی که این افزونه به ما می دهد می توان به سادگی در استفاده، امکانات خوب در پنل رایگان و همینطور عدم کاهش سرعت سایت اشاره کرد. البته باید گفت از آنجایی که این افزونه تنها آنالیتیکس را در سایت ما می آورد می تواند کمی افزونه ای زاید به نظر برسد و باید گفت که اگر می توانید با خود آنالیتیکس کار کنید نیازی به این افزونه ندارید و علاوه بر این موضوع در صورتی که این افزونه برای شما راضی کننده نبود می توانید از افزونه های دیگری که این کار را انجام می دهند مانند ExactMetrics یا Analytify روی سایت خود استفاده کنید.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

1 دیدگاه. Leave new

  • سلام خسته نباشید من برای نصب این افزونه بعد از مرحله انتخاب نوع سایت با ارور 403 مواجه شدم که میگه مشتری شما اجازه دسترسی به یک سری urlهارو نداره درصورتی که ما اصلا اون url هارو نداریم که بخایم دسترسی بدیم ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها