میزبانی ایمیل چیست و به چه دردی می خورد

میزبانی ایمیل
خرید هاست
میزبانی وب

ایمیل، کهنه سرباز ارتباطات در اینترنت

پست الکترونیک را می توان حتی از خود اینترنت نیز قدیمی تر دانست. زمانی که اینترنت به صورت سراسری ارائه نشده بود و در پایگاه های نظامی آمریکا تحت نام آرپانت آزمایش می شد، یک پروتکل ارتباط برای ارسال نامه ها به صورت اینترنتی شکل گرفت که تکمیل آن منجر به ایجاد ایمیل به شکل امروزی شد. پس می توانیم بگوییم که این رسانه ارتباطی همزاد با خود اینترنت است و توانسته است خود را به یک الزام در اینترنت تبدیل کند.

ایمیل چیست

این کهنه سرباز ارتباطات در اینترنت در تمامی ثبت نام ها و همینطور کارهای اساسی که در اینترنت انجام می گیرد نقش خواهد داشت. شاید فکر کنید که ایمیل یک مورد ساده است، اما به هیچ عنوان اینطور نیست. اجازه دهید با یک مثال اهمیت ایمیل را دنبال کنیم. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که وقتی ایمیل یک نفر هک شود چه اتفاقاتی می تواند برای وی بیفتد؟

در اولین اقدام این ایمیل می تواند به عنوان یک دروازه ورود به شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد. تمامی سایت ها و شبکه های اجتماعی مهم مانند فیسبوک و توییتر، شبکه های اجتماعی کاری مانند لینکداین و موارد دیگر لینک ریست شدن پسورد را از طریق ایمیل ارسال می کنند. در گام بعدی دارایی های نوینی که فرد با استفاده از ایمیل خود در کیف پول های دیجیتال ذخیره کرده است، به خطر می افتند. به عنوان مثال رمز ارزها و توکن هایی که یک نفر ممکن است داشته باشد همه در معرض خطر هستند.

اگر ایمیل به عنوان ایمیل اصلی در ایمیل های Info سایت و یا برای ورود به صفحه ادمین یا کنترل پنل هاست مورد استفاده قرار گرفته باشد نیز همچنان دردسر ها ادامه خواهد داشت و ممکن است پایگاه داده سایتی که دارد، اطلاعات مربوط به تمامی کاربران، اطلاعات فروش و حساب های مالی و یا حتی دامنه شخص مذکور نیز از دسترس وی خارج شود.

پس دیدیم که تقریبا زندگی دیجیتال هر فرد بر روی ایمیل بنا می شود و ایمیل پایه ای ترین المانی است که هر کسی باید به آن توجه داشته باشد. شاید حضور بیش از حد این المان در کارهای روزمره ما باعث شده باشد تا توجه ها به آن کمی کمرنگ شده باشد. اما هنوز هم مواردی مانند ایمیل مارکتینگ جزو آن دسته از روش های تبلیغاتی خواهد بود که تاثیر خوبی را برای خیلی از کسب و کارها می گذارند. همانطور شما با استفاده از این رسانه می توانید یک اطلاع رسانی کامل و رسمی را نیز داشته باشید.

میزبانی ایمیل چیست

همانطور که در قسمت قبلی نیز این موضوع را بررسی کردیم، ایمیل می تواند برای شما یک مارکتینگ موثر را داشته باشد و همینطور یک سیستم خبری و پیام رسانی رسمی و با پرستیژ کاری را نیز پیاده سازی کند. شما می توانید ایمیل های خود را به سادگی مرتب کنید اما وقتی صحبت از لیست های ایمیل مارکتینگ و یا ارسال ایمیل به تمام کاربران سایتتان می شود، اوضاع کمی فرق خواهد کرد. مدیریت ایمیل در شرایط عادی و وقتی که ایمیل های شما زیاد شوند نیز کار مشکلی خواهد بود و می تواند به شدت اعصاب خورد کن باشد. چه برسد به این که بخواهید در چنین ابعاد وسیعی این کار را انجام دهید.

برای ساده تر شدن این کار مکانیزمی به نام میزبانی ایمیل وجود دارد که شما با استفاده از آن این امکان را خواهید داشت که بدون هیچ دردسری تعداد زیادی ایمیل را مدیریت کرده و با استفاده از آنها بتوانید تمامی نیازهایی که برای مدیریت ایمیل در تعداد بالا دارید را پاسخ دهید. میزبانی ایمیل سرویسی است که می تواند این کار را برای شما انجام دهد. میزبانی ایمیل یک بخش پردازشی پر قدرت دارد که می تواند آن را صرفا در اختیار دامنه و یا اکانت ایمیل شما قرار دهد، منابع مورد نیاز را در اختیار شما گذاشته و همینطور ابزارهایی را که بتوانند برای شما امکان ارسال به لیست های مختلف را فراهم کنند نیز در اختیارتان قرار خواهد داد.

میزبانی ایمیل چیست

در صورتی که بخواهیم همین کار را با یک اکانت و میل سرور عادی انجام دهید اد کردن هزار آدرس ایمیل در یک ایمیل چه مدت از شما زمان خواهد گرفت!؟ و چه تضمینی وجود دارد ایمیل شما به عنوان اسپم شناخته نشود!؟ اینها مواردی هستند که در میزبانی ایمیل به صورت کامل برطرف شده اند. در ادامه به معرفی اینکه کاربرد های یک سرویس میزبانی ایمیل چیست و چه انتظاراتی از آن می رود خواهیم پرداخت.

کاربرد های میزبانی ایمیل چیست

شاید کمی کارایی هایی که میزبانی ایمیل می تواند برای ما داشته باشد گنگ به نظر برسد. تا اینجای کار دیدم که این سرویس قرار است یک مدیریت خوب و جامع به ما تحویل دهد که خیلی سریع بتوانیم ایمیل های زیادی را مدیریت کنیم. اما این تمام کار نیست و با کمی هوشمندی می توان متوجه شد که این دو معیار با یک بهینه سازی کوچک قابل ایجاد بوده و لازم نیست که برای آنها یک سرویس جدا به نام میزبانی ایمیل تعریف شود! پس می توانیم این نتیجه را بگیریم که میزبانی ایمیل قرار است کارهای خیلی بیشتری را برای ما انجام دهد.

به طور کلی می توان کاربرد های سرویس میزبانی ایمیل را به این صورت معرفی نمود:

مدیریت لیست ها و کاربران

یکی از مهمترین ویژگی هایی که تقریبا قبلا هم به آن اشاره کرده بودیم این است که یک ارسال کننده خوب باید این توانایی را داشته باشد که امکاناتی را در اختیار شما قرار دهد تا با استفاده از آن بتوانید لیست های آدرس خود را مدیریت کرده و در سریعترین زمان ممکن نسبت به ویرایش افرادی که می خواهید برای آنها ایمیل ارسال کنید، اقدام نمایید.

امکان دسته بندی کاربران یکی از مهمترین مواردی است که شما باید بتوانید آن را با استفاده از سرویس میزبانی ایمیل پیاده سازی کنید. عموما در سرویس های مختلف برای مشخص کردن اسم دسته ها از تگ ها و موارد مشابه آن استفاده می شود که می تواند بسیار موثر باشد.

ارسال های گروهی

اینکه یک سرویس میزبانی ایمیل بتواند به صورت گروهی ایمیل های شما را ارسال و دریافت کند از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. شما برای این از سرویس میزبانی استفاده می کنید که بتوانید به لیست ها و کاربرانی که آنها را مرتب کرده اید به صورت گروهی ایمیل ارسال کنید. خیلی از سرویس های میزبانی ایمیل در این قابلیت محدودیت هایی را اعمال می کنند. عموما در سرویس هایی که سرور های آنان از کیفیت کافی برخوردار نیستند و امکان این موضوع وجود دارد که خیلی از این ایمیل ها به عنوان اسپم شناخته شوند، این مشکلات پیش خواهد آمد.

کاربرد میزبانی ایمیل

استفاده از امکاناتی مانند تگ کردن، گروهبندی ها و همینطور ارسال های موضوعی و دسته بندی هایی از این قبیل می تواند به این موضوع کمک بسیار زیادی بکند.

فرار از Spam

همانطور که در بخش های قبلی هم به آن اشاره کردیم و تا کنون باید متوجه آن شده باشید، وقتی که از ارسال ایمیل در این ابعاد استفاده می شود، باید توجه داشته باشید که این ایمیل ها به عنوان اسپم در نظر گرفته شده و باید تمامی آنها به مقصد برسند. کیفیت میزبانی ایمیل و سروری که این سرویس روی آن پیاده سازی شده است می تواند روی این امر نقش بسیار مهمی داشته باشد.

وقتی که IP یک سرور به عنوان یک اسپمر توسط سرور های دیگر شناسایی شود، ایمیل های ارسالی از این سرور که براحتی قابل تشخیص خواهند بود، همه دراپ خواهند شد و به مقصد نخواهند رسید. البته ممکن است این اتفاق برای بخشی از ایمیل ها که از سرور های خاصی عبور کرده اند بیفتد. اما باز هم این امر قابل قبول نیست و در اینصورت جمع زیادی از مشتریان و گروه هدف خود را از دست می دهید. تشخیص اینکه این ایمیل ها به دست این افراد رسیده است یا خیر نیز موردی است که نمی توان از آن مطمئن شد.

شاید به این فکر می کنید که یک سرویس متوسط که چند بار با آن یک پیام را بفرستید می تواند نیاز شما را برطرف کند. اما به هیچ وجه اینطور نیست. ارسال مجدد ایمیل های اینچنینی برای اینکه به تمام جامعه هدف خود حداقل یک بار ایمیل ارسال کرده باشید، ممکن است باعث شود تا خیلی از افرادی که در لیست شما وجود دارند یک ایمیل را چند بار دریافت کنند و این برای شما یک تبلیغ معکوس به حساب خواهد آمد. بهتر است از یک سرویس میزبانی ایمیل درست و حسابی استفاده کنید تا به چشم جامعه هدف خود یک اسپمر که فقط اعصاب آنها را خورد می کنید، نباشید.

دریافت ایمیل ها

یک سرویس میزبانی ایمیل نه تنها مسئول این است که ایمیل های شما را ارسال کند، بلکه باید این توانایی را داشته باشد که کلیه ایمیل های ارسالی به شما را نیز دریافت کند. شاید شما بخواهید یک سیستم تعاملی با ایمیل ارسال کنید. لازم نیست حتما ایمیل ها را طوری تنظیم کنید که مشتریان شما به سایت مراجعه کنند. بلکه بهترین گزینه این است که شما ایمیل های خود را به صورتی طراحی کنید که از همان طریق ایمیل بتوانید یک تعامل موثر را داشته باشید.

اکثر سرویس های میزبانی ایمیل به صورت No Reply ارائه می شوند که به این معناست که پاسخی دریافت نمی کنند. شما باید از سرویس هایی استفاده کنید که مخاطبانتان بتوانند پاسخ های شما را بدهند و حتی سرویس میزبانی ایمیل شما این توانایی را داشته باشد که به وسیله یک ایمیل Autoresponder پاسخ آنها را بدهد.

ویژگی های میزبانی ایمیل

زمانبندی در ارسال ها

مورد بعدی که برای یک سرویس میزبانی ایمیل ضروری می باشد این است که میزبانی ایمیل بتواند کار زمانبندی و ارسال در زمان های تعیین شده را برای شما انجام دهد. شاید شما نخواهید که بیشتر وقت خود را برای ارسال ایمیل بگذارید. در اینصورت سرویس های میزبانی ایمیل خوب می توانند با یک بار تنظیم زمان با استفاده از تقویم خود تمامی ایمیل های مورد نظر شما را برایتان ارسال کند.

این نوع از زمانبندی ها می تواند، علاوه بر زمانبندی های ثابت به صورت پویا نیز انجام شوند. به عنوان مثال می توان به ایمیل هایی که به صورت روزانه برای کاربرانی که تولدشان است ارسال می شود اشاره کرد. استفاده از زمانبندی می تواند تا حد بسیار زیادی در رسیدن به اهدافی که انتظار دارید از ایمیل بدست آورید به شما کمک کند.

به طور کلی می توان گفت یک سرویس میزبانی ایمیل باید ویژگی هایی که تا اینجا بررسی کردیم را داشته باشد که بتوانیم آن را یک سرویس قابل قبول بنامیم. اما مواردی نیز وجود دارند که یک سرویس خوب به ما ارائه خواهد کرد و اگر به دنبال این هستید که میزبانی ایمیل خود را به یک میزبانی ایمیل بهتر ارتقا دهید باید به این موارد توجه داشته باشید.

ویژگی های یک میزبانی ایمیل خوب

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی از آنچه که تا اینجا داشته ایم را بازگو کنیم باید به این موارد اشاره کنیم که میزبانی ایمیل به سرویسی گفته می شود که بتواند مسئولیت ارسال ایمیل های شما را با یک مدیریت  کامل، قابلیت ارسال های دسته جمعی، بدون اسپم شدن و همینطور به صورت زمانبندی شده بر عهده بگیرد و این کار را انجام دهد. اکنون ما می دانیم که میزبانی ایمیل چیست، اما باید سراغ چه میزبانی ایمیلی برویم که بتواند برای ما علاوه بر این حداقل ها امتیازاتی نیز داشته باشد.

در ادامه به معرفی چند معیار اصلی برای اینکه بتوانیم بگوییم یک سرویس میزبانی ایمیل از حد نرمال بالاتر است خواهیم پرداخت.

حفظ برند و استفاده از دامنه شما

یکی از مواردی که باید در استفاده از سرویس های میزبانی ایمیل در نظر داشته باشید این است که خیلی از این سرویس ها برای ارسال ایمیل از دامنه های خودشان استفاده می کنند. سرویسی که بتواند این امکان را برای شما فراهم کند که ایمیل ها را با دامنه خودتان ارسال کنید، می تواند به عنوان یک سرویس میزبانی ایمیل خوب در نظر گرفته شود. خیلی از این سرویس ها به این صورت عمل می کنند که استفاده از دامنه خودشان رایگان بوده و شما برای فعال کردن دامنه خود باید هزینه ای را بپردازید.

در صورتی که این هزینه را بپردازید گام بزرگی را برای برندسازی خود برداشته اید و می توانید مطمئن باشید که اکنون بازدهی بهتری را دریافت خواهید کرد.

قیمت مناسب

یکی از مهمترین نکاتی که هر کسی برای استفاده از یک میزبانی ایمیل به آن توجه می کند، قیمتی است که این سرویس دارد. خیلی از این سرویس ها گران هستند و بعضا سرویس های رایگان نیز در موضوع ایمیل ها عبارتی مبنی بر اینکه این ایمیل از فلان سرویس به صورت رایگان ارسال شده است را می نویسند که می تواند در برند سازی شما یک فاجعه باشد. در نظر داشته باشید قیمتی که این سرویس های میزبانی ایمیل برای شما تمام خواهد شد باید با توجه به آورده ای که برای شما دارند تحلیل شود. در صورتی که لیست های کوچکی دارید به هیچ عنوان سعی نکنید از سرویس های میزبانی ایمیل با قیمت بالا استفاده کنید.

مارال هاست در این مورد پیشنهاد خوبی برای شما دارد. شما می توانید با استفاده از تمامی سرویس ها مانند سرور مجازی و هاست وردپرس که به منظور فضای میزبانی سایت خود استفاده می کنید از سرویس میزبانی ایمیل نیز بهره مند شوید و تمامی امکانات ویژه را نیز داشته باشید. این سرویس در کنار سایر سرویس ها خواهد بود و قیمت تمام شده آن برای شما صفر می باشد.

ویژگی میزبانی ایمیل خوب

آنتی اسپمر

خیلی از میل سرور های شخصی یا همان سرویس های میزبانی ایمیل بعد از مدتی دچار سیل وحشتناکی از ایمیل های اسپم می شود. استفاده از سرویس های خوب مانند میزبانی ایمیل ابری مارال هاست، این امکان را به شما می دهند تا با به کار گیری برنامه های ضد اسپم و همینطور آنتی ویروس های حرفه ای از آنچه که به اینباکس شما وارد می شود محافظت کنید.

آپتایم بالا

عموما یک سرویس میزبانی ایمیل با استفاده از یک هاست راه اندازی می شود. پس باید در نظر داشته باشید که زمان آپتایم یکی از معیار های تضمین کننده خواهد بود. اگر این زمان پایین تر از 99.99 درصد باشد، ممکن است شما زمانبندی ارسال و یا حتی یک ایمیل که برای شما ارسال شده است را از دست بدهید. پس می توان گفت که آپتایم بالای این هاست ها و سرور ها یکی از مهمترین مواردی است که می تواند در خوب بودن یک سرویس میزبانی ایمیل موثر باشد.

امکان تغییر پروتکل ها

در مورد پروتکل ها ایمیل در مقاله POP3 چیست به طور کامل صحبت کردیم و دیدیم که به چه صورت عمل می کنند. پروتکل های ایمیل در واقع تعیین کننده این هستند که ایمیلی که ارسال می کنید و سرویس میزبانی ایمیل شما به چه صورت کار کند و آیا یک رمزنگاری را روی داده های درون ایمیل خود نیاز دارید یا خیر. به طور کلی تنظیمات مختلفی وجود دارند که می توانید روی پروتکل ها و نحوه ارسال ایمیل های خود داشته باشید.

همینطور اینکه میزبانی ایمیل بتواند یک رمزنگاری را روی ایمیل شما انجام دهد نیز از عمده مواردی است که می تواند کیفیت کار را بالا ببرد. در بهترین حالت می توان یک رمزنگاری از نوع End to End را برای یک میزبانی ایمیل حرفه ای متصور شد. اگر یک سرویس میزبانی ایمیل دست شما را در تغییر این موراد باز بگذارد و تمامی امکانات لازم برای پیاده سازی و استفاده از رمزنگاری های مربوطه را نیز برای شما مدیریت کند، می توان گفت که امکانات خوبی را به شما داده است و از سرویس های میزبانی خوب تلقی می شود.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها