افزونه گرویتی فرم – بررسی فرم ساز Gravity Forms

افزونه گرویتی فرم
خرید هاست

اگر بخواهید محصولات خود را در سایت، به صورت کاملا ساده به فروش برسانید، افزونه هایی مانند ووکامرس این کار را برای شما انجام می دهند اما وقتی که قرار باشد از کاربران خود بگیرید سفارش های پیچیده ای بگیرید و در کنار آن، اطلاعات تحلیلی دیگری نیز از کاربران خود به دست آورید، استفاده از یک افزونه فرم ساز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. افزونه گرویتی فرم یکی از همین افزونه ها است که می توانید برای موارد مختلفی در سایت خود به سراغ آن بروید.

در این مقاله، قصد داریم باهم یک بررسی کامل را روی این افزونه داشته باشیم و ببینیم گرویتی فرم در چه مواردی می تواند به ما کمک کند.

افزونه گرویتی فرم چیست؟

 افزونه گرویتی فرم یکی از افزونه های ساخت فرم در وردپرس است که با بیش از 20 هزار نصب فعال یکی از مدعیان بهترین بودن در ساخت فرم است و از نظر خیلی از وب مستر ها و استفاده کنندگان از آن، مستحق این عنوان است.

افزونه گرویتی فرم توسط Gravity Wiz ارائه می شود که یک شرکت نرم افزاری است و به صورت یک شرکت کوچک که روی این افزونه تجاری متمرکز شده است و پروژه های وابسته به آن و طراحی فرم را انجام می دهند، ارائه شده است. در Gravity Wiz سه برنامه نویس فعالیت دارند که هرکدام خود را جادوگر متخصص در یک بحث می دانند. در مورد این افزونه باید به این نکته هم اشاره کرد که مانند خیلی از افزونه های بزرگ، تیم گسترده ای ندارد.

این افزونه به شما امکان ساخت فرم ها را با استفاده از المان های مختلف خواهد داد و ویژگی های خیلی خوبی را برای دسته بندی و همین طور صفحه بندی فرم های طولانی در اختیار کاربران خود قرار می دهد. از ویژگی های خوبی که این افزونه در اختیار کاربران وردپرس قرار می دهد این است که تمامی کار های گفته شده بدون استفاده از کدنویسی به صورت کامل قابل انجام است و لازم نیست که شما خود را درگیر کدنویسی کنید.

افزونه گرویتی فرم چیست

در ادامه در مورد اینکه مزایای استفاده از افزونه گرویتی فرم چیست و چه ویژگی هایی را می تواند در اختیار ما قرار دهد صحبت خواهیم کرد.

مزایای افزونه گرویتی فرم چیست

افزونه گرویتی فرم از آن دست افزونه هایی است که مشابه آن زیاد وجود دارد و هر چند که افزونه ای قدرتمند است اما در بسیاری موارد بر سر اینکه آیا می تواند بهتر از بقیه باشد یا نه، بحث وجود دارد. به طور کلی می توانیم در پاسخ به اینکه مزایای افزونه گرویتی فرم چیست این موارد را معرفی کنیم:

  • المان ها و ماژول های زیاد
  • ساخت فرم های چند بخشی و چند صفحه ای
  • طراحی ریسپانسیو
  • امکان استفاده از ادان ها و پلاگین های اضافی روی آن
  • فعالسازی کد کپچا
  • رابط کاربری درگ و دراپ
  • روابط منطقی بالا در بین فیلد ها

در ادامه مهمترین این موراد را با هم بررسی خواهیم کرد.

المان های زیاد در افزونه گرویتی فرم

ساخت فرم های چند بخشی و چند صفحه ای

وقتی از افزونه گرویتی فرم برای ساخت فرم های خود استفاده می کنید، امکانی در اختیار شما خواهد بود که با استفاده از آن، می توانید فرم های مختلف را بخش بخش کرده و یا آنها را به صورت چند صفحه ای به کاربر خود ارائه کنید، به عنوان مثال یک صفحه از این فرم می تواند برای اطلاعات شخصی، یک صفحه برای اطلاعات سفارش مورد نظر و صفحه دیگر برای هر نوع اطلاعاتی استفاده شود که شما تصمیم دارید از کاربر خود دریافت کنید. این روشی است که خیلی از سایت های بزرگ از آن استفاده می کنند و شما در افزونه گرویتی فرم می توانید با یک قابلیت درگ و دراپ ساده این مورد را در سایت خود پیاده سازی کنید.

طراحی ریسپانسیو

وقتی که یک فرم در یک سایت قرار می گیرد یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه شود این است که نمایش آن در موبایل به چه صورت خواهد بود. با  افزونه گرویتی فرم دیگر نیازی نیست نگران این مورد باشید، زیرا این افزونه همه آنچه که نیاز دارید را در اختیارتان خواهد گذاشت و می تواند با ارائه یک فرم ریسپانسیو که در موبایل و تبلت نیز به درستی نمایش داده می شود، کاری که کاربر شما می خواهد انجام دهد را به راحتی برای وی میسر سازد.

طراحی ریسپانسیو در افزونه گرویتی فرم

امکان استفاده از ادان ها و افزودنی های دیگر

یکی دیگر از مواردی که در افزونه های بزرگ و حرفه ای برای وردپرس شاهد آن هستیم این است که امکانی برای اضافه کردن افزودنی های دیگر به افزونه ها و پلاگین های اصلی وجود دارد که می توان با استفاده از آن قابلیت های جدیدی را به افزونه ها اضافه نمود. افزونه گرویتی فرم یکی از افزونه هایی است که این امکان برای آن وجود دارد و محبوبیت آن در کنار این امکان قدرتمند باعث شده است تا افزودنی های زیادی برای آن نوشته شود و باید اعتراف کرد، این افزونه هر آنچه که در طراحی اولیه کم داشت را در اینجا به دست آورده و می تواند هر قابلیتی که لازم داشته باشیم را پیاده سازی کند.

قابلیت فعالسازی کد های کپچا

یکی از بدترین اتفاقاتی که می تواند برای یک سایت بیفتد اسپم شدن فرم ها خواهد بود. به این صورت که ربات هایی می توانند فرم های سایت شما را پیدا کرده و اطلاعات نا مفهوم را در آنها وارد کرده و یا سعی کنند از طریق آنها سعی به سایت شما کد تزریق کنند. این موضوع باعث می شود که منابع سایت شما اشغال شده و کارایی آن به صورت موقتی پایین بیاید؛ می توان این نوع خرابکاری را نوعی از حملات دیداس معرفی کرد. البته این مشکل تنها مشکل ایجاد شده نیست و پایگاه داده سایت شما به خاطر این اتفاق، به شدت بزرگ می شود و جدولی که شما اطلاعات کاربران را در آن ذخیره می کردید، به یک زباله دان بزرگ بدل خواهد شد.

ارائه کپچا در افزونه گرویتی فرم

بهترین کار این است که از مکانیزم‌هایی برای فرم‌ها استفاده کنید که این ربات ها نتوانند کدهای مخرب یا جملات نامفهوم و اسپم را وارد فرم کنند. یکی از بهترین اقدامات برای جلوگیری از این اتفاقات که افزونه گرویتی فرم هم می تواند آن را برای شما پیاده سازی کند استفاده از کد کپچا است.

در این روش، وقتی کاربری اطلاعات خود را وارد کرده و می خواهد که آنها را تایید کند، لازم است یک تصویر کپچا را در کادری وارد کرده و یا یک تیک من ربات نیستم را بزند تا این کار صورت گیرد. با استفاده از این روش، دیگر اطلاعات به این صورت برای پایگاه داده ارسال نمی شود. پیاده سازی این قابلیت به صورت جدا روی فرم ها می تواند دردسر زیادی را داشته باشد. اما با به کارگیری افزونه گرویتی فرم می توان گفت که این کار به ساده ترین شکل انجام گرفته و این افزونه می تواند این کنترل را برای ما انجام دهد.

برای اینکه بدانید چطور باید از کد کپچا در دیگر بخش های سایت وردپرسی خود استفاده کنید، حتما مقاله «فعال کردن کپچا در وردپرس» را بخوانید. در این مقاله ساده ترین روش های استفاده از کد کپچا را توضیح داده ایم.

روابط منطقی بالا

یکی دیگر از ویژگی های اصلی در مورد افزونه گرویتی فرم این است که شما می توانید روی المان های خود روابط منطقی را تعریف کنید که اطلاعات وارد شده در فرم بتواند روی فیلد های بعدی هم تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال اگر از دو گزینه زن و مرد برای جنسیت گزینه مرد انتخاب شد، در انتهای فرم یا بلافاصله بعد از آن گزینه ای برای وضعیت نظام وظیفه نمایش داده شود، این در حالی است که این گزینه برای جنسیت زن کاربردی ندارد. یا مثلا می توانید برای سایز های مختلف و گزینه هایی که برای رنگ انتخاب می شود، قیمتی که برآورد می شود را تغییر دهید. تمامی این کار ها می تواند فرم شما را به یک فرم قدرتمند تبدیل کند که ویژگی های بسیار خوبی دارد.

رابط کاربری خوب در افزونه گرویتی فرم

به طور کلی، افزونه گرویتی فرم یکی از کامل ترین افزونه های موجود برای طراحی فرم ها است که المان های بسیاری دارد و امکانات فوق العاده ای در اختیار مدیران سایت قرار می دهد.

مقایسه افزونه گرویتی فرم و سایر فرم ساز ها

وقتی صحبت از یک افزونه وردپرس با کاربردهای مختلف، در میان باشد، حداقل می توان ده افزونه رقیب برای آن معرفی کرد که همه آنها همین کار را انجام می دهند. در واقع، یکی از ویژگی های خوب وردپرس همین تعدد آپشن هایی است که شما می توانید روی سایت خود از آنها استفاده کنید و آنها را به خدمت بگیرید. در مورد افزونه گرویتی فرم و ارائه فرم ها هم باید گفت که بعضا افزونه هایی که از گرویتی فرم هم بزرگتر باشند در بین این افزونه ها دیده می شوند.

در ادامه برخی از رقبای گرویتی فرم را با هم بررسی می کنیم:

مقایسه افزونه گرویتی فرم و افزونه WPForms

یکی از اصلی ترین و بزرگترین افزونه های وردپرس را در اینجا داریم که می توان آن را از نظر تعداد کاربرانی که از این افزونه استفاده می کنند، در مقام اول دانست. این افزونه محبوب هم مانند افزونه گرویتی فرم دو پلن رایگان دارد که با نام WPForms Lite شناخته می شود و پلن حرفه ای را و شما می توانید به راحتی آن را از مخزن وردپرس دانلود کنید.

از نظر امکانات رایگان، اوضاع WPForms تا حدودی  بهتر از گرویتی است، اما وقتی پای نسخه های حرفه ای در میان باشد، افزونه گرویتی فرم بهترین بازدهی را در اختیار ما خواهد گذاشت. هر دوی این افزونه ها می توانند با ماژول های هوشمند مانند تشخیص درستی قالب شماره تلفن و کد ملی ایران کار کنند و می توانند فرم ها را به صورت شرطی طراحی کنند.

در کل، این دو افزونه هایی حرفه ای هستند که در یک سطح قرار دارند و در صورتی که نیاز به افزونه ای رایگان دارید، بهتر است از  WPForms استفاده کنید، اما اگر می خواهید برای فرم های سایت خود هزینه کنید، افزونه گرویتی فرم می تواند گزینه بهتری باشد و امکانات بیشتر را با هزینه کمتری نسبت در اختیار شما قرار خواهد داد. جهت اطلاعات بیشتر در خصوص این افزونه می توانید به مقاله افزونه WPForms مراجعه کنید.

مقایسه افزونه گرویتی فرم و نینجا فرم

افزونه دیگری که می توان آن را هم به عنوان یکی از گزینه های حرفه ای معرفی کرد افزونه نینجا فرم است که در مقاله افزونه نینجا فرم در مورد آن صحبت کردیم، در این مورد باید بگوییم افزونه نینجا فرم یکی از افزونه هایی است که در رده ای پایین تر از افزونه گرویتی فرم قرار می گیرد. از نظر پشتیبانی و همینطور ماژول های زبان فارسی، افزونه گرویتی فرم می تواند برتری قابل توجهی داشته باشد اما در افزونه نینجا فرم، با یکی از افزونه های عمومی و معمولی طرف هستیم که تنها مزیتی که می تواند برای ما داشته باشد این است که همه امکانات را رایگان در اختیار ما قرار می دهد.

در صورتی که دانش کافی برای ادیت فرم های نینجا فرم داشته باشید و بتوانید با CSS یک استایل خوب برای آن آماده کنید، شاید باید پذیرفت که این افزونه توان رقابت با افزونه گرویتی فرم را دارد و شما از پرداخت هزینه برای افزونه فرم ساز خود معاف خواهید شد. البته بهتر است قبل از هر اقدامی، خودتان چند افزونه را دانلود و نصب کنید و با آن کار کنید. بعد از اینکه هر کدام را خودتان ارزیابی کردید، می‌توانید تصمیم بگیرید کدام افزونه برای شما بهتر است.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی افزونه گرویتی فرم پرداختیم و دیدیم که برای اینکه یک فرم حرفه ای و خوب را با این افزونه پیاده سازی کنیم، چه امکاناتی در اختیار داریم. افزونه گرویتی فرم می تواند با ویژگی هایی مانند رابط کاربری ریسپانسیو و خوب خود و همینطور المان های زیادی که دارد این تجربه را بالا ببرد. در کنار این پیشرفتگی، امکاناتی مانند طراحی ساده فرم ها با آن و همینطور امکان اضافه کردن ویجت های خاص به آن، باعث شده است این افزونه را یکی از بهترین افزونه های فرم ساز (و شاید هم بهترینِ آن ها) بدانیم.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها

15% تخفیف خرید 
هاست و سرور مجازی

پایان جشنواره 10 فروردین 

  کد تخفیف:NY1403
close-link