چگونه ارور Gateway Timeout 504 را براحتی رفع کنیم

ارور Gateway Timeout 504
خرید هاست
میزبانی وب

برخورد کردن با ارور ها مختلف در زمان کار کردن با اینترنت امری طبیعی بوده و همه ما تجربه آن را داریم. خیلی از ارور ها صرفا نیاز به یک رفرش ساده صفحه مورد نظر را دارند و بعضی دیگر از این ارور ها نشان از دردسر هایی در پس زمینه سایت دارند که رفع آنها حتی می تواند برای حرفه ای ترین وبمستر ها هم یک کابوس باشد. ارور Gateway Timeout 504 یکی از ارور هایی است که اگر روش رفع آن را ندانید می تواند همین وضعیت را برای شما ایجاد کند.

در این مقاله به طور کامل به این موضوع که ارور Gateway Timeout 504 چیست و چگونه می توانیم آن را برطرف کنیم خواهیم پرداخت.

ارور Gateway Timeout 504 چیست

وقتی که می خواهید به یک سایت اینترنتی دسترسی داشته باشید و از سرویس های آن استفاده کنید، یک ارتباط دوطرفه بین شما و سایت ایجاد خواهد شد. به این صورت که هر کلیکی که شما روی سایت انجام دهید و لینک یا دکمه ای را فعال کنید، یک درخواست از سیستم شما برای وب سرور ارسال می شود. این درخواست ارسالی به وب سرور رفته و وب سرور پاسخ متناسب با درخواست شما را به شما باز خواهد گرداند. ارور Gateway Timeout 504 زمانی رخ میدهد که پاسخ سرور به طول بیانجامد و سرورهای شبکه احساس کنند که درخواست شما بنا به دلایلی آسیب دیده است و بیش از حد طول کشیده است.

ارور Gateway Timeout 504 چیست

توضیح ارور Gateway Timeout 504 نیاز به این دارد که ما دو مفهوم را به صورت واضح باز کنیم. اول اینکه Gateway چیست و دقیقا چه کاری انجام می دهد، و مورد دوم اینکه Timeout چه معیاری است و با آن چه مواردی را تشریح می کند.

Gateway چیست؟

در صورتی که مقالات قبلی ما مانند ارور Bad Gateway 503 را خوانده باشید، به صورت کامل توضیح دادیم که Gateway چیست. وقتی که شما یک درخواست را در بستر شبکه راهی می کنید، در راه سرور های مختلفی وجود دارند که درخواست شما را از بستر های مختلف مانند ماهواره و بستر های کابلی و زیر ساخت های بی سیم عبور می دهند و به شما کمک می کنند که درخواست خود را از بستر شبکه عبور دهید.

Timeout چیست؟

یکی از اصطلاحات کامپیوتری که در مکان های مختلف خصوصا در وب و اینترنت با آن مواجه می شویم، Timeout می باشد. Timeout در واقع یک محدودیت زمانی برای انجام یک کار است. اگر بخواهیم واضح تر بگوییم زمان انقضای یک کار در حال انجام را Timeout می گوییم. وقتی که یک درخواست به یک وب سرور ارسال می شود. یک بار پردازشی برای وب سرور خواهد داشت. حالتی را در نظر بگیرید که یک درخواست اشتباه، سرور را در یک حلقه بی نهایت بیاندازد. در این وضعیت اگر پردازه زمانی برای منقضی شدن و خارج شدن نداشته باشد، وب سرور تا ابد درگیر این درخواست اشتباه شده و منابع و همینطور قدرت پردازشی مصرف شده و سایر درخواست های سالم پاسخ دهی نمی شوند.

از این رو هر درخواستی که وارد شبکه می شود و به صورت یک بسته در می آید، یک زمان Timeout برای خود خواهد داشت که به صورت یک عدد بر اساس واحد پردازشی اعلام می شود. به عنوان مثال مقدار 300 و یا 600 اندازه های معمول برای Timeout در پردازش های وب سرور هستند.

در صورتی که یک پردازه وب سرور و یا حتی یک بسته معلق در شبکه Timeout خود را به پایان رسانده و به مقصد نرسیده باشد، توسط هر سروری که به آن برسد دراپ خواهد شد و از بین می رود.

ارور Gateway Timeout 504 دقیقا چیست؟

ارور Gateway Timeout 504 وقتی اتفاق می افتد که وب سرور درخواست شما را دریافت کرده و پاسخی معتبر به آن را در شبکه برای شما ارسال می کند. اما به هر دلیلی مسیر بسته های شما به گونه ای تعیین خواهد شد که مدت زمان Timeout برای آنها به سر آمده و بخشی از آنها یا تمام آنها هنوز به دست شما نرسیده اند. در این وضعیت این بسته ها دراپ شده و ارور Gateway Timeout 504 برای شما نشان داده خواهد شد. در واقع این ارور به شما میگوید که سایت کار خود را درست انجام داده است. اما به دلایلی که در مسیر رخ داده است اطلاعات شما بیش از حد طول کشیده است و منقضی شده است. در این وضعیت شما باید درخواست خود را مجددا تکرار کنید.

دلایل ایجاد ارور Gateway Timeout 504

ارور Gateway Timeout 504 ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. آنچه که مسلم است این است که بسته های شما منقضی شده و دراپ شده اند و به عنوان بسته های نامعتبر از شبکه جدا شده اند. اما این موضوع که چرا این اتفاق می افتد و علت آن چیست، می تواند دلایل متعددی را داشته باشد.

یکی از دلایل اصلی این اتفاق تداخل در پروکسی های شبکه است. وقتی شما برای اتصال به یک سایت از پروکسی استفاده می کنید، تمامی بسته های شما ابتدا به سرور پروکسی رفته و بعد از آن با نظارت پروکسی برای شما ارسال خواهد شد. در این بین اگر پروکسی شما شلوغ بوده باشد و نتواند بسته های شما را هدایت کند، بسته ها دراپ خواهد شد و ارور Gateway Timeout 504 به شما تعلق خواهد گرفت.

مشکلات ISP ها و سرور های شبکه نیز جزو مواردی هستند که باعث ارور Gateway Timeout 504 می شوند. اگر سرور ها به هر دلیلی شلوغ باشند و بسته ها دراپ شود، ارور Gateway Timeout 504 نمایش داده می شود. حتی عدم تبادل سرور ها و تحریم هایی بعضی از دیتاسنتر ها ارائه می کنند نیز می تواند بخشی از دلایل ایجاد این ارور باشد.

دلیل ایجاد ارور Gateway Timeout 504

در بعضی موارد ارور Gateway Timeout 504 از طرف سرور های سایت می باشد و در واقع خود سایت شما به این مشکل خورده است. در این موارد ممکن است وب سرور به دلایلی مختلف مانند بالا رفتن جریان ترافیک و یا حملاتی از نوع DDOS (برای اطلاعات بیشتر به مقاله دیداس چیست مراجعه کنید) نتواند پاسخگویی خود را تکمیل کند. در این موارد مراجعه کنندگان ارور Gateway Timeout 504 را مشاهده خواهند کرد. در ادامه به بررسی مواردی در رابطه با چگونگی رفع این ارور چه برای کاربران و چه برای مدیران سایت ها خواهیم پرداخت.

رفع ارور Gateway Timeout 504

برای رفع ارور Gateway Timeout 504 روش های متعددی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید این ارور را برطرف کرده و به سایت اصلی دسترسی داشته باشید. این روش ها به دو دسته روش های سمت کاربر و روش های سمت پنل مدیریت تقسیم می شوند. دسته اول شامل اقداماتی است که در صورتی که با یک وبسایت که ارور Gateway Timeout 504 را به شما نمایش می دهد مواجه شده اید، به شما کمک خواهند کرد که این ارور را برطرف کنید و به سایت دسترسی داشته باشید.

دسته دوم نیز مربوط به وب مسترها و مدیرانی است که سایت آنها به تمام یا به بیشتر درخواست ها ارور Gateway Timeout 504 را بر می گرداند و به وسیله این ارور تقریبا یا به طور کامل از کار افتاده است. هر کدام از این مجموعه اقدامات در ادامه بررسی خواهند شد.

رفع ارور Gateway Timeout 504 سمت کاربر

وقتی قصد دارید به یک سایت دسترسی پیدا کنید و با ارور Gateway Timeout 504 مواجه می شوید، مانند هر ارور دیگری بهترین کار این است که در ابتدا کمی شرایط بازدید خود از سایت را تغییر دهید. صفحه را رفرش کرده و اقدامات زیر را انجام دهید:

اقدامات عمومی در زمینه تغییر کوکی و پاک کردن کش

نه تنها برای رفع ارور Gateway Timeout 504 بلکه برای برطرف کردن هر ارور دیگری یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که کوکی های مرورگر خود را پاک کرده و کش مربوط به سایت را نیز پاک کنید. در اینصورت شما یک درخواست کاملا جدید به سایت ارسال کرده و تمامی سوابق مربوط به بسته های دراپ شده از طرف سرور که به هر دلیلی ممکن است نسبت به بسته های شما مشکوک شده باشد را تغییر خواهید داد.

در صورتی که این روش به شما جواب نداد می توانید از یک مرورگر دیگر برای این کار استفاده کنید. چک کردن ارتباط اینترنت نیز یکی دیگر از مواردی است که باید در بین این اقدامات در نظر داشته باشید.

تغییر پروکسی و وی پی ان

یکی دیگر از مواردی که نقش مهمی در بروز ارور Gateway Timeout 504 دارد استفاده از پروکسی ها و وی پی ان هایی است که یک شبکه دیگر را در سر راه ارتباط شما قرار می دهند. این موارد جزو جدایی ناپذیری از ارور Gateway Timeout 504 هستند و خیلی از موارد سرعت پایین این شبکه های واسط باعث Timeout شدن بسته ها برای شما خواهد شد.

برای چک کردن پروکسی و وی پی ان بهترین کار این است که پینگ آنها را چک کنید. در صورتی که پینگ بالایی از این شبکه ها داشته باشید، میتوانید مطمئن باشید که علت بروز ارور Gateway Timeout 504 را پیدا کرده و باید پروکسی خود را تغییر دهید. در مورد وی پی ان نیز همینطور است. برای رفع این ارور در وی پی ان ها بهترین کار این است که وی پی ان را قطع کرده و در صورتی که بدون وی پی ان سایت مورد نظرتان باز نمی شود و در محدوده فیلترینگ و یا تحریم های بین المللی قرار دارد، از یک سرور وی پی ان دیگر درخواست کانکشن کنید، اکثر وی پی ان های رایگان و تمامی وی پی ان های پرمیوم، این قابلیت را دارند که سرور خود را از نظر جغرافیایی تغییر دهید.

رفع ارور Gateway Timeout 504

تغییر در DNS

مورد دیگری که می توانید به وسیله آن یک رفرش عمیق در ارتباطات خود داشته باشید این است که DNS های خود را عوض کنید، DNS یا Domain name server یک سرویس اینترنتی است که مسئول این است که بررسی کند دامنه ای که ما میخواهیم به آن دسترسی پیدا کنیم چه IP ای دارد.

تمامی اعضای مختلف اینترنت اعم از سایت ها و کاربران یک آدرس IP دارند که بسته ها و پاکت هایی که در شبکه عبور می کنند با این آدرس راه خود را پیدا می کنند. وقتی که ما نام سایتی را وارد میکنیم، یک سرور به نام DNS وجود دارد که بررسی می کند که IP این دامنه خواسته شده چیست و این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد. اطلاعات وارد شده از سرور های DNS در فایل هایی روی سیستم ذخیره می شوند. حال اگر DNS سایت تغییر کرده و شما با اطلاعات قدیمی بخواهید به آن دسترسی پیدا کنید، ارور Gateway Timeout 504 یکی از ارور هایی است که دریافت خواهید کرد.

برای رفع ارور ارور Gateway Timeout 504 که به این علت ایجاد شده است باید فایل های DNS درون سیستم خود را پاک کرده تا در زمان دسترسی به سایت این DNS ها مجددا از سرور های اصلی بازیابی شوند. برای ان کار باید ابتدا CMD را باز کرده و دستور Ipconfig/flushdns را اجرا کنید. با این دستور تمامی DNS های موجود در سیستم شما پاک خواهد شد و پیغامی مبنی بر اینکه تمامی DNS ها با موفقیت حذف شدند به شما نمایش داده می شود. حالا وقتی که بخواهید به سایتی دسترسی پیدا کنید نیاز است تا مجددا IP آن را از سرور های DNS دریافت کنید که IP جدید و صحیح به شما تحویل داده خواهد شد.

تماس با ISP

اگر تمام این کارها را انجام دادی و سایت شما باز هم مشکل داشت بهترین گزینه این است که با پشتیبانی اینترنت خود تماس بگیرید. سرور های ISP ها یکی از محتمل ترین محل ها برای رخ دادن ارور ارور Gateway Timeout 504 و به طور کلی ارور های سمت سرور می باشند. از پشتیبانی ISP خود بخواهید که ارتباط شما را ریست کند. در این حالت رفع ارور Gateway Timeout 504 خیلی محتمل خواهد بود و شما میتوانید با استفاده از این کار به راحتی این ارور را برطرف کنید. البته اگر منشا این ارور در ISP شما باشد.

با پشتیبانی سایت تماس بگیرید

در بعضی مواقع ارور Gateway Timeout 504 مربوط به سایت می شود. شاید سایت مورد نظر شما دچار DDOS شده باشد و یا هر مشکل دیگری برای آن ایجاد شده باشد. در صورتی که این امکان را دارید با پشتیبانان سایت تماس بگیرید و درخواست خود را با آنها مطرح کنید.

ممکن است صفحه مورد نظر شما مشکلی داشته باشد و یا IP شما توسط Firewall های سایت مورد نظر به عنوان یک IP مخرب شناسایی شده باشد که ارتباط آن به صورت معلق در آمده و با دریافت نشدن هیچ جواب منطقی ارور Gateway Timeout 504 به شما نمایش داده می شود. در این صورت رفع ارور Gateway Timeout 504 برای شما به راحتی انجام خواهد گرفت.

اپراتور خود را تغییر داده و یا بیشتر صبر کنید

اگر تمام اقدامات گفته را انجام دادید اما باز هم نتیجه ای حاصل نشد و ارور Gateway Timeout 504 همچنان به شما نمایش داده می شود می توانید ارائه دهنده اینترنت خود را به صورت موقت عوض کرده و از یک اینترنت دیگر استفاده کنید، به عنوان مثال به جای استفاده از اینترنت ADSL از اینترنت موبایل خود استفاده کنید.

ممکن است ارور Gateway Timeout 504 از طرف سایت مقصد باشد و کلا برطرف کردن آن مدت زمانی به طول بیانجامد. به عنوان آخرین راهکار در مورد ارور Gateway Timeout 504 می توانیم بگوییم که بهتر است مدتی صبر کنید تا ارور برطرف شود.

صبر کردن و بعدا امتحان کردن گزینه هایی است که خیلی از پشتیبان ها به شما هم ارائه می دهند اما اگر یک وبمستر هستید و سایت شما دچار مشکل شده است، به هیچ وجه نمی توانید صبر کنید. هر دقیقه صبر کردن برابر با از دست دادن کاربران مشتریان شما خواهد بود. برای برطرف کردن ارور Gateway Timeout 504 در زمانی که سایت شما دچار مشکل شده است، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

رفع ارور Gateway Timeout 504 در سمت مدیریت

خیلی از مواقع ممکن است که ارور Gateway Timeout 504 از طرف سایت شما باشد و برای تمامی کاربران تان این اتفاق بیفتد. در این موارد آلارم ها و هشدار هایی از تست کننده های آپتایم سایت (برای اطلاعات بیشتر به مقاله تست آپتایم سایت مراجعه کنید) خواهید داشت و یا از تماس ها و تیکت های کاربران خود بدست می آورید می توانید متوجه این موضوع شوید.

رفع ارور Gateway Timeout 504 در پنل مدیریت

اینجاست که باید سریعا اقدام کرده و سایت خود را برای یافتن مشکل بررسی کنید. اما این موضوع که کار چک کردن را باید از کجا شروع کنید تا سریعتر به نتیجه برسید خود مسئله ای قابل تامل خواهد بود. بهترین مراحلی که میتوان برای چک کردن یک سایت جهت رفع ارور Gateway Timeout 504 پیمود به این صورت می باشد:

بررسی ترافیک سایت

 وقتی روی سایت خود با ارور Gateway Timeout 504 مواجه می شوید، یکی از کارهایی که باید در اولین لحظات انجام دهید این است که بررسی کنید و ببینید که آیا این ارور به صورت طبیعی رخ داده است یا خیر. در صورتی که ترافیک بالایی روی سایت شما باشد و مراجعه کنندگان سایت زیاد باشد، و منابعی که پیش بینی کرده اید میتواند پاسخگوی نیاز این حجم از مراجعه کننده باشد، بروز ارور Gateway Timeout 504 کاملا طبیعی خواهد بود.

برای انکار میتوانید از افزونه ها و ابزار های مختلفی مانند آنالیتیکس استفاده کنید و ببینید که در لحظه چند نفر روی سایت شما هستند و در حال استفاده از سایت می باشند. در صورتی که منابع شما کم آمده باشد ارتباط با هاستینگ برای افزایش سریع منابع میتواند گزینه ای کاربردی برای رفع این ارور باشد.

در صورتی که ترافیک سایت مانند روزهای عادی باشد باید دنبال دلایل های دیگری برای بروز ارور Gateway Timeout 504 باشید، تا بتوانید این ارور را رفع کنید.

بررسی CDN ها

وجود اختلال در سرور های CDN نیز می تواند ارور Gateway Timeout 504 را به کاربران شما نمایش دهد و از دسترسی آنها به سایت جلوگیری کند. برای چک کردن CDN باید به ارائه دهنده خود مراجعه کرده و ببینید که آیا سرور های CDN شما از پهنای باند کافی برخوردار هستند و می توانند کار خود را انجام دهند یا خیر.

در صورتی که مشکل از طرف CDN باشد، پشتیبانی های ارائه شده از طرف این ارائه کنندگان میتواند به شما کمک کند تا ارور Gateway Timeout 504 را به طور کامل برطرف کرده و سایت خود را به حالت اول برگردانید.

چک کردن سایت از نظر ساختاری

وقتی که این موارد را دنبال کردید و از ایراد نداشتن آنها مطمئن شدید نوبت به این رسیده است که به سراغ سایت خود بیایید و CMS مورد استفاده برای مدیریت سایت را تحت آزمایش قرار دهید. در خیلی از موارد علت نمایش ارور Gateway Timeout 504 به کاربران همین CMS ها می باشد. به عنوان مثال تداخل در افزونه های وردپرس میتواند این مورد را ایجاد کند.

دلیل آنکه ما ارائه این روش برای رفع را تا اینجا نگه داشته ایم این است که این کار میتواند کمی وقت گیر باشد در حالی که چک کردن CDN ها و همینطور بررسی ترافیک زمان زیادی را از شما نمی گیرد و می تواند بازدهی عیب یابی شما را بالاتر برده و سرعت بیشتری را به عیبیابی شما بدهد.

برای چک کردن سیستم CMS و مدیریت سایت در این مقاله پکیج ثابت چک کردن وردپرس را تشریح خواهیم کرد که برای خیلی از ارور ها باید از این روش ها استفاده کنید. مراحل چک کردن قالب و کدهای یک سایت وردپرسی از این قرار است:

چک کردن htaccess

یکی از فایل های مهمی که باید برای ارور های سمت سرور و ارور Gateway Timeout 504 در سایت های وردپرسی بررسی شود فایل .htaccess است. این فایل اطلاعات مربوط به پیوند های یکتا را نگه می دارد. برای چک کردن این فایل بهتر است که یک فایل سالم جدید ایجاد کرده و از فایل فعلی هم حتما یک بکاپ داشته باشید. برای این منظور باید به فایل منیجر هاست خود رفته و این فایل هیدن را پیدا کنید.

این فایل را دانلود کرده و آن را ذخیره کنید، سپس از طریق پنل وردپرس به بخش تنظیمات رفته و به قسمت پیوند های یکتا بروید و یک بار تمامی تنظیمات را بدون تغییری ذخیره کنید. یک فایل .htaccess جدید برای شما ایجاد خواهد شد. سایت خود را برای وجود ارور Gateway Timeout 504 چک کنید. در صورتی که ارور برطرف شده بود شما کار ایرادیابی را انجام داده اید در غیر اینصورت باید به سراغ آپدیت های سایت خود بروید.

چک کردن آپدیت ها

در صورتی که به تازگی یکی از افزونه ها و یا وردپرس سایت خود را آپدیت کرده اید، باید آپدیت ها را به حالت قبلی برگردانید. برای این کار می توانید از بکاپی که قبل از آپدیت تهیه کرده اید استفاده کنید. پیاده سازی این بکاپ به شما کمک می کند که سایت را به حالت قبلی بازگردانده و ببینید که آیا ارور Gateway Timeout 504 برطرف خواهد شد یا خیر. در صورت برطرف نشدن ارور باید به سراغ افزونه های سایت بروید.

چک کردن افزونه ها

تداخل در افزونه ها میتواند یک حلقه نامحدود را در وب سرور ایجاد کند که ارور Gateway Timeout 504 نتیجه آن خواهد بود. برای بررسی افزونه ها همه آنها را غیر فعال کرده و سایت را بررسی کنید و در صورتی که ارور برطرف شده بود باید یکی یکی آنها را فعال کرده و سایت را تا زمان ظاهر شدن مجدد ارور Gateway Timeout 504 بررسی کنید. با این روش متوجه خواهید شد که ارور دقیقا در کجا و در چه زمانی اتفاق می افتد.

در صورتی که با غیر فعال کردن افزونه ها ارور از بین نرفته و همچنان پابرجا بود باید به سراغ قالب سایت خود بروید. به خاطر داشته باشید که افزونه ها باید در حالت غیر فعال باقی بمانند.

چک کردن قالب

برای چک کردن قالب شما باید قالبی که روی وردپرس استفاده کرده اید را غیر فعال کرده و آن را به قالب پیشفرض تغییر دهید. اگر کدهای قالب شما به هر دلیلی به مشکل خورده باشد، در اینجا متوجه آن خواهید شد. برای رفع ارور در قالب می توانید آن را به صورت جز به جز بررسی کرده و یا از بکاپ های سالمی که دارید استفاده کنید. اما در صورتی که ارور با غیر فعال کرده قالب هم برطرف شود می توانیم این نتیجه را بگیریم که وردپرس در ظاهر شدن ارور Gateway Timeout 504 بی تقصیر است و باید جایی دیگر دنبال ارور و برطرف کردن آن باشید.

ارور Gateway Timeout 504 در وردپرس

چک کردن تنظیمات سرور

سرور شما یکی از مواردی است که باید برای ارور Gateway Timeout 504 حتما به آن سر بزنید. اکنون که از سلامت قالب اطمینان داریم باید ببینیم که آیا سرور هم درست کار می کند یا خیر! ممکن است سرور شما هیچ تغییری نسبت به دیروز نکرده باشد، اما سنگین شدن محتوا و یا بالا رفتن بازدید های سایت شما، باعث می شود تا سرور از منابع خود بیشتر مصرف کند.

در صورتی که این تغییرات زیاد باشد، زمان پاسخ دهی سرور به صورت تقریبی بالا رفته و سرور نمی تواند آنگونه که باید سرویس دهی کند. این امر باعث می شود که بعضی از درخواست هایی که به سرور می رسد Timeout شده و ارور Gateway Timeout 504 به کاربران نمایش داده شود.

در این حالت شما باید بخش های مربوط به Timeout در سرور را بررسی کنید. تنظیمات مربوط به این المان در وب سرور های مختلف متفاوت است به عنوان مثال در وب سرور آپاچی شما باید المان max_execution_time را پیدا کنید که معمولا مقدار پیشفرض آن 300 است. افزایش این مقدار به 600 میتواند برای یک سیستم مدیریت محتوای نسبتا سنگین مانند وردپرس تاثیر چشمگیری در کاهش ارور Gateway Timeout 504 داشته باشد و آن را برطرف کند.

همینطور در وب سرور انجین ایکس نیز شما باید کدهای زیر را پیدا کرده و مقدار عددی آنها که پیشفرض 300 دارد را به 600 افزایش دهید.

proxy_connect_timeout 600;

proxy_send_timeout 600;

proxy_read_timeout 600;

send_timeout 600;

معمولا با انجام این کار ها ارور Gateway Timeout 504 به صورت کامل رفع خواهد شد اما در صورتی که این ارور همچنان ادامه داشت باید به مرحله بعد بروید.

تماس با پشتیبانی

یکی از راههایی که می تواند حلال مشکلات شما باشد و همیشه به عنوان تیر آخر در رفع ارور Gateway Timeout 504 معرفی می گردد تماس با پشتیبانی هاستینگ شما است. کارشناسان هاستینگ میتوانند با دسترسی های بالاتری که روی هاست و سرور شما دارند این موضوع را پیگیری کرده و دقیقا ببینند که مشکل از کجا است.

نتیجه گیری

ارور Gateway Timeout 504 یک ارور سمت سرور بوده که ممکن است دسترسی شما را به یک سایت مختل کرده و یا بدتر از آن دسترسی به سایت شما را دچار مشکل کند. مواجهه با ارور Gateway Timeout 504 که در مقام یک کاربر و چه مدیر سایتی که کاربران به سایت وی دسترسی ندارند می تواند دردسرساز باشد. معمولا این ارور مربوط به سرور سایت و یا سرورهای ISP کاربران می باشد که در اینصورت سریعتر قابل رفع بوده و میتوان برای آن کاری کرد. اما در مواردی هم Gateway ها و سرور های داخل مسیر و بستر اینترنت دچار مشکل شده که در این مورد کار زیادی از ما ساخته نیست. اما به طور کلی می توان نتیجه گرفت که اگر برای رفع این ارور روش های گفته شده را دنبال کنید دست خالی بر نخواهد گشت.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها