تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟

برگه و نوشته در وردپرس
خرید هاست
آموزش وردپرس

یکی از پرسش‌هایی که افراد مبتدی هنگام ساخت یک وب‌سایت وردپرسی با آن روبه‌رو می‌شوند تفاوت بین برگه و نوشته است. به طور پیش‌فرض دو نوع محتوا در وردپرس داریم که برگه‌ها (pages) برای محتوای ثابت و نوشته‌ها (posts) برای محتوای پویا استفاده می‌شوند و شما باتوجه‌به وب‌سایت خود می‌توانید از نوشته و برگه استفاده کنید. در این مقاله با برگه و نوشته آشنا می‌شویم و تفاوت میان آنها را بررسی می‌کنیم.

نوشته‌ها در وردپرس

در اوایل از نوشته‌ها برای وارد کردن اطلاعات سنتی وبلاگ‌ها در وردپرس استفاده می‌شد. اما امروزه از نوشته‌ها برای انواع محتوا استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال آنها برای مقالات، اخبار، به‌روزرسانی یک محصول و غیره کاربرد دارند. نوشته‌ها باتوجه‌به تاریخ انتشار مرتب می‌شوند؛ مثلا اگر نوشته‌ای با تاریخ امروز منتشر شود در بالای صفحه سایت قرار می‌گیرد و همچنین می‌توان نوشته‌ها را دسته‌بندی، برچسب‌گذاری، بایگانی و یا حتی صرف‌نظر از تاریخ انتشار آن در بالای صفحه سایت سنجاق (pin) کرد. تصویر زیر نمونه‌ای از یک نوشته در وردپرس است. این نوشته یا پست با عنوان «وردپرس چیست» در کنار صدها نوشته دیگر، بخش از وبلاگ آموزشی مارال‌هاست می‌باشد.

نمونه ای از یک نوشته در وردپرس

به دلیل اینکه نوشته‌ها بیشتر توسط کاربران دیده می‌شوند و همیشه هم در حال به‌روزرسانی هستند از‌این‌رو بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار می‌گیرند و این تاثیر بسیار زیادی بر سئوی سایت دارد. نوشته‌ها بستر مناسبی برای تعامل با مخاطبان هستند زیرا بخش نظرات دارند و همچنین بسیاری از قالب‌های وب‌سایت، دکمه رسانه‌های اجتماعی دارند که کاربران می‌توانند با استفاده از دکمه‌ها، پست‌ یا نوشته‌های یک سایت را به‌راحتی در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارند.

برگه‌ها در وردپرس

برگه‌های وردپرس از نظر عنوان و متن شبیه به نوشته‌ها هستند ولی تفاوت‌های محسوسی دارند. برگه‌ها متن‌های کلیدی سایت هستند که اغلب تغییری نمی‌کنند و کمتر پیش میاد که به‌روز شوند و معمولا هم در بخش ثابت سایت قرار دارند. مثلا بخش‌های (سوال‌های متداول سایت، درباره ما، تماس با ما، معرفی خدمات و غیره) یک برگه محسوب می‌شوند. تصویر زیر یک نمونه از برگه تماس با ما در وب‌سایت مارال هاست است:

نمونه برگه تماس با ما

نام نویسنده در برگه‌ها نوشته نمی‌شود چون‌که مهم نیست چه کسی آنها را منتشر کرده است. درواقع برگه‌های وب‌سایت بیشتر نمایانگر برند و هویت کسب‌وکار شماست نه اینکه به یک فرد خاص تعلق داشته باشد. برگه‌ها برخلاف نوشته‌ها، سلسله مراتبی هستند یعنی می‌توان برگه‌هایی را زیر برگه‌های دیگر قرار داد که برگه‌های بالاتر به‌عنوان مادر و برگه‌های زیرین (زیر منو) به‌عنوان فرزند در نظر گرفته می‌شوند.

وجود بخش نظرات در برگه‌ها رایج نیست و همچنین نمی‌توان آنها را مثل نوشته‌ها دسته‌بندی و برچسب‌گذاری کرد. برگه‌ها دارای قالب و پوسته‌ای هستند که می‌توان آنها را با طرح و الگویی خاص نمایش داد، این الگوها بر اساس پوسته‌ وردپرس شما متفاوت هستند.

تفاوت‌های کلیدی نوشته و برگه

نوشته‌‌‌ها:

  • در رسانه‌های اجتماعی به‌اشتراک گذاشته می‌شوند
  • قابلیت دسته‌بندی، برچسب‌گذاری و درج نام نویسنده دارند
  • قابلیت تعیین تاریخ برای انتشار دارند
  • بعد از مدتی قدیمی می‌شوند و نیاز به به‌روزرسانی دارند
  • قابلیت ارسال نظر دارند

برگه‌‌ها:

  • معمولا ثابت هستند و کمتر نیاز به ویرایش دارند
  • قابلیت تعیین زمان انتشار ندارند
  • به‌صورت پیش‌فرض قابلیت دسته‌بندی، برچسب‌گذاری و درج نام نویسنده ندارند
  • دارای ساختار سلسله مراتبی هستند
  • از قالب‌های متنوعی می‌شود برای آنها استفاده کرد

این قاعده کلی را به یاد داشته باشید که نوشته‌ها دارای محتوای پویا و برگه‌ها اغلب دارای محتوای ایستا هستند.

منبع: themeisle ،ithemes ،wpbeginner

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها