نرخ کلیک چیست ؛ بررسی CTR و اهمیت آن

نرخ کلیک چیست
خرید هاست
میزبانی وب

راه اندازی کسب و کار اینترنتی یکی از مواردی است که پیچیدگی های خاص خود را دارد و در صورتی که بخواهیم بگوییم برای موفق شدن این کسب و کار ها چه کاری باید انجام گیرد، می توانیم به پیروی از دستور العمل هایی که می تواند وضعیت سئوی سایت ما را ارتقا دهد اشاره کنیم. وقتی که شما سئو را برای سایت خود در اولویت قرار دهید به این معنی است که سایت شما توسط کاربران دیده خواهد شد و باید گفت که این دیده شدن می تواند سایت شما را زنده کند و کسب و کار شما در مسیر موفقیت قرار خواهد گرفت. یکی از موارد مهمی که برای سئو باید در نظر داشت ارزیابی آن چیزی است که انجام داده اید و در صورتی که شما کاری را روی سایت خود انجام می دهید باید از این که این کار درست انجام شده است یا خیر اطمینان داشته باشید. نرخ کلیک چیست سوالی است که پاسخ آن شما را با یکی از مهمترین و اصلی ترین مواردی که برای کنترل درست بودن مسیر سئو سایت نیاز دارید آشنا خواهد کرد.

قبل از اینکه در مورد این موضوع که نرخ کلیک چیست صحبت کنیم بهتر است کمی در مورد سئو و اینکه معیار هایی که دارد به چه صورت کار می کنند و چگونه باید آنها را ارزیابی کرد صحبت کنیم که بتوانیم نرخ کلیک که یکی از همین معیار ها است را با یک پیش زمینه خوب و مناسب آغاز کنیم. در ادامه این موارد را با هم بررسی خواهیم کرد.

سئو و بالا رفتن رتبه سایت

یکی از اصلی ترین و مهمترین مواردی که می توان برای بازدهی یک سایت به سراغ آن رفت و باید گفت که در تجارت الکترونیک به نوعی حرف اول را می زند سئو می باشد. سئو(SEO) یا همان بهینه سازی برای موتور های جست و جو یکی از موارد مهمی است که می تواند ترافیک ارگانیک و طبیعی را به سایت شما جاری کرده و شما با استفاده از آن فروش خود را بالا ببرید. منظور از این ترافیک بهینه این است که از طریق گوگل کاربرانی را وارد سایت خود کنید که واقعا به دنبال محصول شما می گردند.

سئو و بالا رفتن رتبه سایت

حالتی را در نظر بگیرید که در آن شما می خواهید یک محصول را بخرید! اولین کاری که می کنید چیست!؟ عموما همه ما وقتی که می خواهیم به سراغ یک محصول برویم گوگل را باز کرده و در این سایت ها محصول خود را جست و جو می کنیم. بعد از اینکه نتایج به ما ارائه شد، گزینه ای که توجه ما را بیشتر جلب کند را انتخاب کرده و به سراغ آن می رویم. عموما مواردی که در بالای لیست هستند توجه ما را جلب کرده و کم پیش می آید که به سراغ صفحات دوم و سوم و یا حتی پایین صفحه اول برویم.

پس اتفاقی که اینجا در حال وقوع است این است که ما از گوگل می پرسیم که این محصول را از کجا بیاوریم و گوگل به ما می گوید که این سایت ها آن را دارند. اکنون در نظر داشته باشید که هر کس که از گوگل پرسید چه کسی این محصول را دارد گوگل سایت شما را به وی معرفی کند. اینجاست که شما می توانید شاهد ورود کاربرانی از گوگل باشید که به دنبال محصول شما بوده و به احتمال خیلی زیاد آن را از شما خواهند خرید.

منظور ما از ترافیک ارگانیک ترافیکی است که به این صورت وارد سایت شده و لازم نیست شما حتما تبلیغات خاصی را برای آن انجام دهید و این ترافیک به صورت خود به خود مشتاق محصولات شما خواهد بود. البته باید گفت این موضوع به همین سادگی که ما آن را تشریح گردیم انجام نشده و شما برای اینکه بتوانید این کار را به درستی انجام دهید، لازم است که به معیار های ریز و درشت زیادی توجه داشته باشید. این معیار ها می توانند  در قرار گرفتن در یک مسیر درست به شما کمک کنند.

در مورد این مسیر و جهت گیری کاری که انجام می دهید باید بگوییم که بالا آمدن در رتبه های جست و جو به صورت یکباره و یک شبه انجام نمی شود و کاری است که شما باید تلاش زیادی روی آن داشته باشید و وقت زیادی را برای آن بگذارید. در این مورد شما باید یک روند دائم و تدریجی را انجام داده و ممکن است که شما به موراد نادرستی برخورد کنید و سایت شما از مسیر اصلی خود منحرف شود. پس لازم است آن را به خوبی ارزیابی کرده و با استفاده از معیار هایی که در اختیار شما قرار می گیرد، این موضوع را کنترل کنید و مسیر سئو سایت خود را تحت کنترل داشته باشید. در صورتی که به اطلاعات تکمیلی در مورد روند سئو و اینکه این امکان تا چه اندازه می تواند برای سایت شما بازدهی داشته باشد، نیاز دارید، می توانید سری به مقاله سئو چیست بزنید و با تمام این موارد و کارایی ای که این کار برای شما خواهد داشت آشنا شوید.

اگر بخواهیم بگوییم که نرخ کلیک چیست باید بگوییم که با یکی از همین معیار ها سر و کار داریم که می تواند به ما بگوید که صفحه ای از سایت ما که در گوگل قرار دارد تا چه اندازه صفحه خوبی بوده نیاز به تغییر دارد یا خیر. در ادامه به صورت مفصل در مورد اینکه نرخ کلیک چیست و توجه به آن دقیقا برای ما چه مزیت هایی دارد را با هم بررسی خواهیم کرد.

نرخ کلیک چیست

در پاسخ به اینکه نرخ کلیک چیست باید بگوییم که نرخ کلیک در واقع معیاری درصدی است که نشان می دهد بسته به اینکه یک صفحه از سایت ما با توجه به تعداد دفعاتی که به کاربران نمایش داده شود، میزان کلیکی که می تواند بگیرد تا چه اندازه بالا می رود و چند درصد از کاربرانی که صفحه ما را در بین نتایج جست و جو می بینند روی آن کلیک می کنند. در واقع نرخ کلیک تعیین کننده این است که کاربران از صفحه ما خوششان می آید و آیا در صورتی که عنوان آن را در بین نتایج جست و جو ببینند روی آن کلیک خواهند کرد یا خیر.

معیار نرخ کلیک چیست

در صورتی که نرخ کلیک یک صفحه پایین باشد به این معنی است که این صفحه به نوعی در جای مناسب خود قرار نگرفته است و می تواند باعث کاهش رتبه صفحه شود. در واقع گوگل از این قضیه این برداشت را می کند که کلمه کلیدی صفحه شما را اشتباه متوجه شده است و موضوعی که صفحه شما دارد چیز دیگری است یا بدتر از آن دامنه شما ارزش کلیک را ندارد و شما یک سایت اسپم و مزاحم هستید.

اما در مورد اینکه روش محاسبه نرخ کلیک چیست و این نرخ کلیک از کجا می آید در ادامه صحبت خواهیم کرد.

روش محاسبه نرخ کلیک چیست

همانطور که در بخش های قبلی گفته شد نرخ کلیک یک درصد است که به ما ارائه می شود و نشان دهنده این است که به نسبت تعداد نمایشی که از کاربران می گیرد چند بار روی آن کلیک می شود. در واقع نرخ کلیک برابر درصدی از کاربران است که بعد از دیدن صفحه ما روی آن کلیک می کنند و این معیار به صورت درصدی توسط گوگل سرچ کنسول به ما ارائه می شود. در صورتی که در مورد روش اتصال و ثبت نام سایت در سرچ کنسول سوالی دارید می توانید به مقاله ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول مراجعه کنید. 

در صورتی که سری به گوگل سرچ کنسول خود بزنید می توانید در بخش Performance معیار CTR یا همان نرخ کلیک را مشاهده کنید که می توانید هم در نمودار های نمایش داده شده و هم در قسمت پایین صفحه و بخش Pages می توان به آن دسترسی داشت.

روش محاسبه نرخ کلیک چیست

در صورتی که بخواهیم بگوییم که روش محاسبه نرخ کلیک چیست باید بگوییم که این درصد از تقسیم تعداد کلیک هایی که یک صفحه دریافت کرده است و در سرچ کنسول به نام Clicks مشخص شده، روی تعداد بازدید هایی که داشته است و به نام Impressions به شما نمایش داده می شود، و ضرب عدد حاصل در 100 بدست می آید.

در واقع ایمپرشن ما همان تعداد نمایش هایی است که سایت شما به کاربر معرفی شده است. فرض کنید که شما در گوگل یک عبارت را سرچ کرده و سه سایت اول را باز می کنید و به سراغ آنها می روید. اتفاقی که در اینجا می افتد این است که تعداد ایمپرشن تمامی سایت هایی که در صفحه اول به شما نشان داده شده است یک واحد افزایش پیدا می کند، اما برای افزایش کلیک ها تنها سه صفحه ای که باز کرده اید زیاد خواهد شد. به این صورت CTR تمام صفحات دیگر پایین آمده و CTR صفحاتی که شما انتخاب کرده اید بالاتر خواهد رفت.

اکنون که دقیق می دانیم روش محاسبه نرخ کلیک چیست بهتر است کمی در مورد این موضوع که اهمیت نرخ کلیک چیست و این معیار به ما چه چیزی را می دهد هم صحبت کنیم. در ادامه در مورد اینکه اهمیت توجه به نرخ کلیک چیست صحبت خواهیم کرد.

اهمیت نرخ کلیک چیست

یکی از مهمترین سوال هایی که باید از خودمان بپرسیم این است که اهمیت نرخ کلیک چیست. و این معیار می تواند به ما چه کمکی را بکند. در این خصوص باید گفت که برخ کلیک یکی از معیار های اصلی برای سنجش مسیری است که برای سئو انتخاب کرده ایم و همینطور می تواند باعث شود رتبه ای که سایت ما بدست می آورد بالاتر برود.

در مورد اینکه معنی بالا بودن نرخ کلیک چیست باید بگوییم که وقتی یک صفحه در نتایج جست و جو نمایش داده شده و نرخ کلیک آن بالا باشد به این معنی است که کاربران بیشتر از آنکه روی سایر لینک ها کلیک کنند روی لینک ما کلیک کرده و از آن خوششان می آید. این مورد می تواند به هر دلیلی اتفاق بیفتد. پس وقتی که شما صفحه ای دارید که CTR آن بالاتر از CTR میانگین است که در سرچ کنسول شما به صورت Avg CTR معرفی می شود، یعنی صفحه شما از بقیه صفحات کاربر پسند تر بوده و گوگل به این معیار احترام می گذارد و رتبه آن را بالاتر خواهد برد.

برعکس این قضیه نیز درست می باشد و وقتی که شما صفحه ای داشته باشید که از میانگین کلیک هایی که صفحات هم رده آن و با همان موضوع CTR خیلی کمتری بگیرد، به این معنا می باشد که این صفحه توانایی رقابت با سایر صفحات را نداشته و همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، فکر می کند که برداشت الگوریتم ها از کلمه کلیدی و موضوعی که این صفحه دارد اشتباه است و این صفحه در جای درست خود قرار نگرفته در نتیجه اتفاقی که خواهد افتاد این است که گوگل صفحه شما را به عقب خواهد فرستاد و رتبه آن کاهش پیدا می کند.

اهمیت نرخ کلیک چیست

علاوه بر رتبه CTR می تواند یک قابلیت ویژه را هم برای بازدهی سایت در اختیار شما قرار دهد و می توان گفت در خیلی از موارد CTR دیگر برای سئو مطرح نیست و پای فروش وسط خواهد آمد. در نهایت هدف ما از سئو کردن و بالا بردن رتبه سایت این است که محصولات خود را بفروشیم و یا سرویسی را عرضه کنیم.

اگر بخواهیم بگوییم که در بالا بردن بازدهی نقش نرخ کلیک چیست باید گفت که وقتی که نرخ کلیک شما بالاتر باشد، به این معنی است که کاربران بیشتری وارد سایت شما شده و در نتیجه بازدهی و فروش شما بالا می رود. به عنوان مثال از هر ده کاربری که به دنبال یک محصول خاص می گردند، از ده سایت صفحه اول 3 نفر نصیب شما شده و 7 نفر بعدی بین 9 نفر تقسیم می شود. در صورتی که هر کدام از آنها یک یا دو نفر را بگیرند، شانس اینکه شما بتوانید محصول خود را بفروشید از آنها بیشتر خواهد بود.

وقتی که کاربر بیشتر به سایت شما می آید به این معنی است که شما سود بیشتری را از سایت و صفحه خود خواهید برد و این همان هدفی است که صفحه را برای آن ایجاد کرده اید. یعنی CTR به شما خواهد گفت که تا چه اندازه موفق بوده اید و آیا این صفحه برای شما کار خواهد کرد یا خیر. در این زمینه باید گفت که نرخ کلیک می تواند بسیار مهم و موثر باشد.

هدف اصلی نرخ کلیک چیست

تا اینجا با این موضوعات که نرخ کلیک چیست و چه کمکی به ما می کند، گوگل چطور نرخ کلیک را محاسبه می کند و اهمیتی که این معیار می تواند برای سایت ما داشته باشد تا چه اندازه بالا است، صحبت کردیم و دیدیم که این موارد به چه صورتی هستند. اما یکی از موضوعات مهمی که اکنون باید به آن بپردازیم این است که با توجه به تمامی این موارد، ما چطور باید نرخ کلیک خود را افزایش دهیم و چطور می توان کاری کرد که کاربران بیشتر به سایت ما بیایند. در ادامه در مورد این موضوع به صورت کامل صحبت می کنیم.

روش های بالا بردن نرخ کلیک

یکی از سوالاتی که هر وب مستری با آن مواجه می شود این است که چه کار کنیم تا کاربران بیشتر روی لینک های ما کلیک کرده و وارد سایت شما شوند. حتی اگر این وب مستر نداند که نرخ کلیک چیست و تازه کار خود را با وب شروع کرده باشد این نیاز که کاربران از بین تمام آن چیزی که می بینند ما را بیشتر بپسندند و روی لینک هایی که ما داریم کلیک کنند از موارد مهم و ضروری ای است که همه آن را تشخیص می دهند.

در رابطه با اینکه روش های افزایش نرخ کلیک چیست باید گفت که کلیه اقداماتی که به این منظور انجام می شود در سه مجموعه بزرگتر به صورت اقدامات مربوط به سئو و دیده شدن لینک ها، اقدامات مربوط به جذابیت عناوین و محتوا برای کاربران و در آخر هم اعتماد سازی برای موراد مرتبط را امل می شود و باید در نظر داشت که این سه مورد کلی گویی هایی هستند که باید در پاسخ به این سوال که برای بالا رفتن نرخ کلیک چه کاری باید انجام بدیم به آنها اشاره کنیم.

در صورتی که بخواهیم به صورت موردی و جزء به جزء بگوییم که چه کاری را برای بالا بردن این معیار لازم است انجام دهیم و روش دقیق بالا بردن نرخ کلیک چیست می توانیم به این فهرست اشاره کنیم:

تولید محتوای اصولی مطابق با سئو

یکی از موارد مهم و ضروری که روی آن تاکید زیادی هم وجود دارد این است که شما به سمت تولید محتوای اصولی و منطبق با قوانین سئو روی بیاورید. در نظر داشته باشید که محتوایی که در سایت خود ارائه می کنید، چه از نوع ویدئویی باشد و چه متنی و یا هر نوع دیگری از محتوا، تعیین کننده اندازه سایت شما خواهد بود. به این صورت یک سایت که ده مقاله دارد و ده لینک در گوگل می توانند برای آن ترافیک بیاورند، نرخ کلیک خیلی خیلی کمتری را از سایتی با 100 مقاله خواهد داشت.

شاید این کلیک ها معطوف به مقالات آموزشی باشند و به محصول شما کاری نداشته باشند، اما وقتی که شما کاربر را داخل سایت بیاورید هم اماکن جمع آوری اطلاعات از آنها دارید، هم امکان هدایت آنها به محصول، هم امکان پیدا کردن آنها با تبلیغات هوشمند و تارگتینگ و به طور کلی باید گفت که سایت شما بسیار بسیار موثر تر عمل خواهد کرد. وقتی که کاربری دنبال جواب سوال های خود در زمینه خدمات و محصولات شما بوده و شما چند بار با محتوایی که در سایت خود دارید جواب آن را به خوبی داده اید می توانید روی این موضوع که اگر به محصولات و سرویس های شما نیاز داشته باشد اول به سراغ شما بیاید، حساب کنید.

علاوه بر این شما می توانید با این کار برند سازی خود را هم قوی تر کنید. به طور کلی باید گفت که تولید محتوای درست و حسابی سایت شما را از هر نظر قوی و قدرتمند می کند و شما می توانید هر پلن و برنامه ای که روی سئوی سایت خود داشته باشید را سریعتر و بهتر پیاده سازی کنید.

تولید محتوای اصولی مطابق با سئو

جذاب بودن محتوا برای کاربر

یکی دیگر از مواردی که باید برای محتوای خود در نظر داشته باشید این است که این محتوا برای کاربر جذاب باشد و از محتوای خسته کننده بپرهیزید. وقتی که شما محتوایی را در سایت خود ارائه می کنید، علاوه بر اینکه باید در رابطه با موضوعات مورد نظر شما باشد، باید دقت داشته باشید که نگارش و تولید این محتوا برای کاربر جذاب باشد و هر آنچه که لازم سات و کاربر به آنها نیاز دارد را در آن ارائه کنید.

توجه داشته باشید که گیرایی محتوای شما باید به اندازه ای بالا باشد که کاربر حس نکند به مقاله دیگری در این خصوص نیاز دارد. البته این مورد را هم در نظر داشته باشید که جذابیت به این معنا نیست که محتوای خود را به یک سیرک تبدیل کنید و هر چیزی که حس می کنید می تواند مخاطب برای شما جذب کند را در سایت خود استفاده کنید.

وقتی که در مورد سئو و بالا بردن نرخ کلیک صحبت می کنیم، و می گوییم که ما باید محتوایی جذاب داشته باشیم منظور ما محتوایی بر اساس اصول سئو و روانشناختی است که اصلی ترین هدف آن نیاز کاربر باشد، در اینجا شما با کاربرانی که با حوزه کاری شما سر و کار دارند، کار دارید و نمی خواهیم مانند محتوایی که در شبکه های اجتماعی ای مانند اینستاگرام بعضی از آنها را می بینم کاربر را به سایت بیاوریم. این موارد تنها می تواند به پرستیژ کاری شما آسیب برساند.

استفاده از عنوان خوب و موثر

در صورتی که بخواهیم بگوییم مهمترین نکته در بالا بردن نرخ کلیک چیست باید به عنوانی که برای صفحه سایت خود انتخاب کرده اید و به کرابر نمایش داده می شود اشاره کنیم. اینکه شما از چه عناوینی برای سایت خود استفاده می کنید می تواند در تصمیم کاربر برای کلیک بیشترین تاثیر را داشته باشد. یکی از مهمترین مواردی که در دیجیتال مارکتینگ و سئو به آن اشاره می شود این است که شما برای جذب مخاطب خود تنها 5 تا 7 ثانیه وقت دارید و اگر در این مدت زمان این کار را انجام ندهید مخاطب را به عنوان یک مخاطب موثر و یک مشتری خوب از دست خواهید داد.

در صورتی که شما یک متن طولانی را جلوی مخاطب خود قرار دهید، مطمئنا در این زمان کم نمی تواند آن را بخواند و پیام شما را بگیرد، و با کمی بالا پایین کردن آن از سایت شما خارج می شود و به سراغ بررسی چیز هایی می رود که درک آنها برای او ساده تر جلوه می کند. تیتر های درشت تر اولین موردی هستند که چشم شما می تواند آنها را ببیند و بخواند. پس باید هر آنچه که می خواهید به کاربر بگویید را در یک جمله خلاصه کرده و در یک عنوان به کاربر معرفی کنید.

علاوه بر عناوین گوگل بنر های تبلیغاتی ای که در سایت های مختلف و تبلیغات کلیکی و کمپین هایی که دارید استفاده می کنید هم می تواند از درجه اهمیت مشابهی برخوردار باشد و باید این مورد را در مورد آنها هم در نظر داشت. در صورتی که بخواهیم بگوییم در مورد این نوع از لینک ها روش بالا بردن نرخ کلیک چیست باید گفت که استفاده از سه تکنیک اصلی روانشناسی رنگ ها، پیام های مهیج و متفاوت، و همینطور تصاویر متحرک می توانند مهمترین مواردی باشند که افزایش نرخ کلیک را برای شما به همراه خواهند داشت. 

استفاده از عنوان خوب و موثر

عنوان نویسی صحیح یکی از مهمترین و اساسی ترین جلوه هایی است که سایت شما با استفاده از آن می تواند نرخ کلیک کاربران را بالاتر ببرد و همانطور که در ابتدای این قسمت هم گفتیم، باید این مورد را به عنوان پاسخ این سوال که موثرترین روش بالا بردن نرخ کلیک چیست معرفی کنیم.

توضیحات متای خوب

در صورتی که به نتایج جست و جو در گوگل دقت کنید، یک خطر توضیحات متا بعد از عناوینی که به شما نمایش داده شده است می نویسد که شما با استفاده از آن قادر خواهید بود که بفهمید در این سایت چه چیزی به شما گفته می شود و آیا واقعا سایتی که آن را مشاهده می کنید، می تواند نیاز های شما را پاسخ بدهد یا خیر. یکی از مهمترین مواردی که شما باید برای برای بالا بردن نرخ کلیک به آن توجه داشته باشید انتخاب این متن به صورت صحیح است. شما در این چند کلمه می توانید عنوان خود را تکمیل کنید. البته موارد مهمی در مورد آن وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید.

اولین نکته در مورد توضیحات متا این است که زیاد نویسی نکنید و به هیچ عنوان توضیحات طولانی را در آن ارائه نکنید. در واقع متنی که گوگل به کاربران نمایش می دهد تنها 160 کاراکتر می باشد و در صورتی که بیشتر از این مقدار بنویسید فایده ای برای شما نخواهد داشت و ممکن است که موارد مهمی که در آخر توضیحات به آن اشاره می کنید اصلا به کاربر نمایش داده نشود.

مورد بعدی که باید در مورد توضیحات متا یا همان Meta Description ها در نظر داشت این است که این توضیحات به صورت مطلق همان چیزی نخواهند بود که شما آنها را موارد می کنید، آنچه که شما وارد م کنید و وجود کلمه کلیدی در آن برای رتبه گرفتن شما بسیار مهم خواهد بود ولی با توجه به تغییراتی که سئوی معنایی گوگل روی سایت ها ایجاد می کند و همینطور کلمات کلیدی مرتبط یا همان LSI ها باید گفت که این متن ها می توانند به صورت کامل تغییر کنند و چیز دیگری به کاربران شما نمایش داده شود. در صورتی که مقالاتی داشته باشید که با چند کلمه کلیدی در نتایج جست و جو نمایش داده می شوند می توانید توضیحات دیسکریپشن متفاوتی را برای هر کدام از آنها مشاهده کنید که کلمه کلیدی مورد نظر در آنها قرار گرفته است و یا حتی بعضا این کلمه با بخشی از متن شما جایگزین شده است.

توضیحات متای خوب

این موضوع به خاطر هوشمندی الگوریتم های سئو کاملا طبیعی است که کاربرد متن شما را به صورت کامل به کاربران ارائه می کند ولی به هیچ عنوان دلیلی برای کوتاهی شما در نوشتن یک دیسکریپشن خوب نمی باشد و در صورتی که می خواهید یک نرخ کلیک خوب و بالا داشته باشید، باید این موضوع را هم در نظر بگیرید.

استفاده از FAQ

FAQ یا همان frequently asked questions که در فارسی به عنوان سوالات متداول شناخته می شود یکی دیگر از امکاناتی است که در صورتی که در گوگل از آن استفاده کنید می تواند رنگ خوبی را برای شما ایجاد کند و مقاله شما را در جایگاه های بالا تصویب کند. علاوه بر این موضوع شما این امکان را دارید که با استفاده از این روش، اطلاعت بیشتری را به کاربران خود داده و خود را بهتر و بیشتر به آنها معرفی کنید.

در صورتی که بخواهیم بگوییم ایمن FAQ ها چه هستند باید به همان سوال های کوچکی که به صورت آکاردئونی در نتایج جست و جو به شما نمایش داده شده و با کلیک روی هر کدام از آنها یک پاسخ کوتاه برای شما نمایش داده می شود می باشند. استفاده از افزونه ها و اسکریپت های مختلف می تواند این اماکن را به سایت شما اضافه کرده و گوگل می تواند سوال های متداولی که برای کاربران شما ایجاد شده است را در نتایج جست و جو به نمایش بگذارد.

در مورد اینکه تاثیر FAQ روی نرخ کلیک چیست باید گفت که این سوال ها می توانند مهمترین چیز هایی باشند که کاربر به دنبال آنها است و وقتی که این موارد در گوگل نمایش داده می شود، در واقع شما یک قدم از سایر سایت ها جلوتر بوده اید و می توانید با کاربر تعامل بیشتری داشته باشید و در مورد اینکه تاثیر آن روی نرخ کلیک چیست باید گفت که طبیعی است این موضوع نرخ کلیک شما را افزایش دهد.

علاوه بر این معمولا این سوال ها برای نتایج اول جست و جو نمایش داده می شود و در صورتی که سایت شما در این نتایج نباشد و در حال رقابت برای این موضوع باشید، گوگل خوشحال می شود که امتیازی را برای سایتی که می تواند سوالات کاربران را در خود گوگل پاسخ دهد قائل شود و آن را به جایگاه های بالاتر بیاورد.

کارکردن در موضوعات مرتبط

یکی از مهمترین اصولی که حتی سئو را برای شما بهبود می دهد و علاوه بر آن می تواند به عنوان یکی از گزینه های مهم در پاسخ به این سوال که روش های افزایش و بالا بردن نرخ کلیک چیست به آن هم اشاره کرد، کار کردن در موضوعات مرتبط است. باید در نظر داشته باشید که کاربران شما وقتی دنبال موضوعی هستند احتمال این موضوع که به سراغ سایر موضوعات مشابه آن هم بروند بسیار زیاد خواهد بود. پس بهتر است که در این موضوعات تولید محتوای خود را انجام دهید تا در صورتی که کاربرانی که زا شما روی یک مقاله بازخوردی خوب گرفته اند، نام سایت شما را در مقاله دیگری دیدند با توجه به اعتبار قبلی سایت شما روی آن هم کلیک کرده و از آن استفاده کنند.

کارکردن در موضوعات مرتبط

این روش یکی از بهترین روش هایی است که می توانید برای بالا بردن نرخ کلیک به آن اشاره کرد و در واقع به نوعی می توان آن را یک برند سازی قوی دانست. پس در نظر داشته باشید که از ارائه مقالات در حوزه های مرتبط با موضوعی که رد مرود آن در سایت خود محتوا تولید می کنید، به هیچ عنوان غافل نشوید و مدیریت موضوعات خود را به صورت نزدیک به هم نگه دارید.

به طور کلی می توان گفت که اینها مواردی هستند که باید در مورد این موضوع که چطور نرخ کلیک را برای سایت خود بالا ببریم و این سوال که روش های بالابردن نرخ کلیک چیست را با استفاده از آنها پاسخ دهیم. به طور کلی باید گفت که وقتی شما این کار ها را انجام دهید باید منتظر بالا رفتن نرخ کلیک سایت خود باشید و می توان گفت که این موضوع برای شما کمی زمانبر خواهد بود.

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت مفصل و کامل در مورد اینکه نرخ کلیک چیست و می تواند برای ما چه کاری را انجام دهد صحبت کردیم و دیدیم که برای اینکه یک سایت خوب و سرپا داشته باشیم باید در نظر داشت که توجه ویژه ای به مفهوم نرخ کلیک داشته باشیم. در واقع در تعریف این موضوع که نرخ کلیک چیست باید بگوییم نرخ کلیک درصد بازدید کنندگانی است که از کل کسانی که به دنبال موضوع صفحه شما بوده اند و آن را در نتایج جست و جو دیده اند، روی سایت شما کلیک کرده اند. در صورتی که درصد نرخ کلیک شما بالا باشد به این معنی است که سایت شما یک سایت پر طرفدار و خوب است.

البته باید توجه داشت که ایجاد CTR بالا در خیلی از موارد ممکن است گوگل را به تقلب سایت مشکوک کرده و کاهش رتبه های شدید را به همراه داشته باشد. به صورت کلی باید بگوییم که CTR و نرخ کلیک یکی از اصلی ترین معیار هایی است که برای افزایش بازدهی سایت مورد استفاده قرار می گیرد و باید در نظر داشت که بالا بردن آن می تواند با افزایش بازدهی برای شما همراه باشد.

خرید سرور اختصاصی

اشتراک گذاری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

خرید سرور مجازی

🔥 پربازدیدترین مطالب

دسته‌بندی

جدید‌ترین‌ها